Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1351 ggr
Devana
4/19/15, 10:37 AM

Osäkerhet, hjälp!

Jag behöver lite hjälp.. Jag har känt mig ganska säker på LoA ett tag nu, att jag har ganska stor koll på hur man ska göra. Kort och gott: må bra i nuet, känna som om man redan fått det man önskar och lita på universum. Och det har funkat också. Men så har jag börjat lyssna på Abraham-klipp på youtube, och allt bara rasade för mig. De får det att verka så himla mer komplicerat än jag uppfattat det som och jag är livrädd att tänka/göra fel nu. Jag blir så himla förvirrad av allt om alignment och the vortex.. Jag uppfattar det som att man måste göra allt exakt rätt annars går allt rakt åt helvete?

Någon som är/har varit i samma sits? Vad gjorde ni för att komma ur det? Det är jättejobbigt för allt har verkligen flutit på för mig tills nu.. 😕

Annons:
[Kathja]1
4/19/15, 10:53 AM
#1

Vad är det som får dig att tro att något som funkar för dig skulle vara fel? Fortsatt att göra det som funkar! Strunta i vad andra ger dig för råd. Gå på din känsla av vad som blir bra för dig. Och vad Abraham anbelangar så säger de precis samma sak, men med andra ord bara. Så du kan slappna av och fortsätta att njuta av nuet. 💖

Otroulig
4/19/15, 11:07 AM
#2

Devana, du har ju gjort helt rätt! 

Vi är ju några här som pratar mycket om AH och andra inspiratörer - det passar ju en del av oss. Men vi är ju alla olika. Så lyssna inte på dom om det får dig ur balans. Det som känns bra ÄR bra för dig. 

Grattis till att du har hittat DIN egen känsla 🥳 fortsätt med den. 

Och slutligen, det kan aldrig, aldrig gå rakt åt helvete ❤️Allt är som det ska.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Devana
4/19/15, 1:02 PM
#3

Åh, tack för era kloka ord! ❤️

Jag blev bara så chockad, jag älskar böckerna som de skriver men inspelningarna var tydligen inte min grej. Konstigt! 🤔

Men nu känns det mycket bättre iallafall, behövde nog bara höra någon annans syn på saken. Har ju ingen att prata med det om här hemma. Så tack! 😃

linnease
4/19/15, 1:05 PM
#4

Må bra i nuet, känna som om man redan fått det man önskar och lita på universum är ju helt perfekt!! 

Ord och hur andra uttrycker saker är lite lurigt, för vi använder och tolkar in helt olika saker i samma ord beroende på var vi kommer ifrån, uppväxt och erfarenheter och hur folk runt om oss pratat om saker. Och Abe har ju så stor publik, säger saker på lite olika sätt beroende på vem de pratar med just då, hur den personen i stolen behöver höra det för att det ska gå fram. Så som de andra säger, om nåt inte vibbar med, dig, släpp det bara och fortsätt som du gör! Det låter super 😍

szirius
4/19/15, 1:24 PM
#5

it can never go wrong and you will never be done…❤️

Jag håller med de andra, och som Linn skriver, vi väver in så mkt beroende på var vi själva är..kanske du är sträng mot dig själv nånstans i djupet och därför "snappar åt dig" så fort det känns som att de säger att såfort man tänker negativt så börjar den där biljäveln rulla mot stupet😟🤐, haha jag har upplevt det där själv, alltså oron,  så fattar exakt vad du menar….men jag har erfarit att så inte alls är fallet, det behöver mkt mkt mer momentum för att det ska ta fart, för fastän jag vobblat rejält i mina dagar så har jag ändå kunnat manifestera fantastiska grejer . Jag tycker att jag förstår klarare och klarare med tiden vad Abe säger, men även att Ester blir klarare i sin "översättning",  och liksom "snällare" nu på slutet….jag lyssnade på en lång session igår, 1h x 3 från mars i år, där Abe säger bla att de märkt att vi just gör detta, missuppfattar och blir stränga mot oss själva ifall vi tar lite snirkelvägar, istället för att omfamna ALLT, att förstå att kontraster är det vi utvecklas av, vi tydliggör vår väg ännu mer genom kontrasterna✨, så allt ÄR verkligen som det ska

Att se kontraster bara som ett superbra hjälpmedel, nåt som tydliggör vad vi tänk och trott oss vara värda, så att vi kan justera….men mer som i en lek bara, som ett evigt lärande….och alltid alltid vara snäll mot dig själv🤗 Have fun, vad som än sker liksom! Gör det som funkar! Tycker det låter superbra det du skriver att du gör. Om Abe snurrar till det så släpp det bara🎈du behöver ju inte alls lyssna på det. Läs böcker om det känns bättre, eller på andra lärare, eller bara var i naturen o lyssna på din inner being.

Devana
4/19/15, 7:19 PM
#6

Okej, uppdatering!

Tack vare allas superbra kommentarer (tack! ❤️) kände jag hur allt började rulla igen, och så fick jag infallet att pröva lyckan med en trisslott. Och vad gör jag om inte vinner?? Inte stora drömvinsten direkt men jag tar det som ett väldigt bra tecken på att allt är på rätt spår. 😃

Annons:
Otroulig
4/19/15, 8:09 PM
#7

👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
4/20/15, 4:17 AM
#8

Super!!!! Devana:). Jag har inga andra kommentarer eftersom du redan har fått bästaste inputs!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: