Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1322 ggr
Otroulig
4/15/15, 6:31 PM

Om det som kommer inte verkar vara det som önskats

Jag funderar lite. Jag tycker ju själv att jag hållit en rätt hög vibb och iom det borde jag ju dra åt mig bra saker.

Nu börjar en dröm närma sig -fast jobb  (för då kan jag ta lån och köpa mitt hus) Yeess 🥳. Men själva arbetsuppgifterna som är tilltänkta är ju inte riktigt i linje med det jag optimalt gillar. 

Visst jag har kanske dragit in det som jag fokuserat på haha, för det är dom  mindre roliga bitarna i mina nuvarande arbetsuppgifter som jag kommer att få mer av. 

Men jag funderar lite mer ändå. OM jag nu varit i alignment så borde ju bara bra saker komma? 

Kan det vara så att det KOMMER att bli bra (även fast det känns som "sådär" i magen)  

Jag borde känna YES…men det gör jag inte riktigt…jag tittar längtande ut på alla traktorer i  vårbruket om jag ska vara ärlig 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
4/15/15, 8:05 PM
#1

Spontant, och även efter lite eftertanke… så lägger jag min röst på det kommer något ännu bättre, och att det kommer att kännas rätt när det är rätt, då VET du 🤗

Sen tror jag att det är fullt möjligt att hålla en hög generell, eller fokuserad vibb och ändå ha motstånd. Villkor t.ex. är ju en typisk sak som saktar ner saker från att komma till oss. För att få det så måste först det och det hända… och helst i den och den och den ordningen!

Hade vi inte bestämt oss för att vårt jobb är att komma fram till VAD vi vill ha! Hur och när och i vilken form är upp till andra krafter att ordna 😛

Och sen våra beliefs också. Tror jag att den här saken kräver mycket av mig? Att det är en stor förändring och därför är svårt att uppnå, kanske måste jag förtjäna det? Massa tankar på det praktiska och logistik osv och andra människor. Mycket av det här ligger mer eller mindre omedvetet. 

Inte för att fastna i detaljer, men de där traktorerna som exempel… är det känslan av att åh jag vill också..!! Eller är det känslan att åh vad roligt! Det här är livet 😍

För det är rätt stor skillnad mellan att längta och att längta, så att säga 🤔

Jag känner igen det där att jag får nästan vad jag önskat mig. Precis så att jag tänker att ojdå, det här var ju… nära? Nästan good enough.. 😂
Men jag har ofta svårt att sätta fingret på vad det är jag ska finslipa. Men en rätt bra gissning är ändå motstånd. Väldigt förenklat är det väl så gott som alltid det som sätter käppar i hjulet för oss… det som får saker att dröja istället för att det kommer till oss på en timme.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
4/15/15, 8:20 PM
#2

Mm du är klok Missi, jag har ju villkorat mitt hus. Eller tja… jag har ju försökt att få mitt eget hus på annat sätt i 6 år - men det har ju gått sådär. Men nu har jag ju logiskt tänkt att för att jag ska få eget hus ska jag köpa det själv och att jag då måste ta lån. Mycket villkor där. Men å andra sidan så är jag närmare målet än någonsin 🤐

Traktor suktningen …tja idag dök det upp en millisekund av att "jag vill också" men annars är det nog ganska brist fritt. Jag pussar mest åt dom och blir varm av att se dom. 

Annars … jag har ju två drömmar ju,en jobb relaterad och en som vänder hela mitt liv upp och ned - det senare kan jag inte känna att jag kan påverka. Annat än att vibba. Men jobberi grejen kan jag påverka ..hahaha…jag vill kontrollera igen. Men vad sjutton något aktivt fysiskt bör man ju göra - annars händer ju inget. Men där VET jag ju också hur jag vill känna - jag har ju känt den känslan i flera år. 

Så jag vet inte..det är väl bara att flyta med antar jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
4/15/15, 8:58 PM
#3

Jaaa! Herregud, självklart är det rätt att handla i enlighet med sina önskningar! Dvs jobba och om det känns bra, ta lån för det. Det är absolut inte fel att handla 😍 Handla och villkora är dock saker vi måste hålla isär!

Hihi det låter lite som med mig och hästar då.. fast där är det nog så att jag verkligen LÄNGTAR efter dem… har inte sett en enda sedan jag kom till Estland förresten. Fast vet att det finns en som kör en vagn med par i Gamla stan 😍och de lär ha satt i gång nu för säsongen, har jag hört. 
Och idag skickade en kollega länkar till hästställen i Estland.. åh!
Här är en… kolla adressen 😃
http://www.maria.ee/index.php/et/Maria-Ratsakeskus.html


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
4/15/15, 10:06 PM
#4

#0 Jag tänker att du har önskat dig ett jobb så du kan ta lån mer, eller starkare, än ett inspirerande arbete. Inte svårare än så. Ibland är vi kanske lite otydliga i hur hela konceptet ska vara och då får vi det vi önska mest och inte det vi hade tänkt oss för vi inbillade oss att vi önskade något annat.

Och nej känns det inte bra så lär det nog inte bli bra. Alltid gå på känslan. Bara bra saker vet jag inte hur du tänker för det kommer ju alltid, eller förhoppningsvis alltid, vara som så att vi kommer på mer och annat och aldrig blir klara och då lär vi nog se saker som mindre rätt eller bra just för att det ska ske. 🤔

szirius
4/15/15, 10:16 PM
#5

Tänkte som Kathja, att fokus 1 har varit fast jobb för husdrömmens skull, och mindre fokus på att jobbet ska vara givande. 

Men kan det vara möjligt att skifta vibben på jobbet då? det kan väl ramla in arbetsuppgifter som är exakt det du vill göra? 

Eller kan du se det som att möjligheten till fast jobb är ett tecken på att du vibbat upp dig, men att det inte behöver betyda att det är just DETTA fasta jobb du behöver ta?  Att energin är skiftad o du är öppen för ALLT?  

Du HAR ju jobbat i det där totala flowet, med givande arbetskollegor, kul, high flying, synk, allt det, så du vet ju hur det känns, och att det inte känns så nu…kan det vara en käpp nånstans,som håller dig  från att inte kunna njuta? Jag känner inget pirr från din jobbsituation och jag tror att det är något du saknar mer än du förstår själv…så kanske lurar du sig lite när du säger att du bara glider med…?

Otroulig
4/16/15, 6:55 AM
#6

Ja så är det naturligtvis. Ett fast jobb har varit en bestämd önskan.  Jag har även uttalat andra önskningar och vi har drömt oss bort tillsammans på jobbet på hur det skulle kunna vara. För egentligen finns alla ingredienser för att det skulle kunna bli hur bra som helst. 

Hmm, ja Szisius, det finns en liten käpp tror jag, Jag har ett litet motstånd, jag är lite rädd för just redovisnings grejen tror jag…jag skulle ju kunna hitta flöde där 🤔 det är nog en lite tjurig Trulig kvar i någon hörna där någonstans 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
4/16/15, 9:15 AM
#7

Jag gillade den där notes from the universe häromdagen.. Att vi står och skådar efter tågen i fjärran men det de flesta missat är att vår drömmar byggs rakt under våra fötter, typ nåt sånt!

Så du är på helt rätt plats!! 😃 Bara skifta lite perspektiv o vibbar och släppa fram det! ❤️🥳🤗

Otroulig
4/16/15, 5:38 PM
#8

 😍 Linn

Neal Donalds inlägg på FB passade rätt bra också.

Disappointment is your thought that God doesn't know what God is doing. That, of course, is impossible. So try to not be disappointed in anything. Know that life is showing up perfectly in every moment. Today's disappointment could be tomorrow's springboard to all that you've ever wanted. In fact, it probably is.

You will not have to think very hard to know exactly why you received this message today…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
4/16/15, 7:23 PM
#9

Haha OJ så passande.. fick just för mig att kolla lite kläder online, och hittade FINASTE kimonon och tre plagg till.. När jag skulle checka ut var kimonon utsåld. Frågade kunservice om det fanns en chans att den skulle komma tillbaka inom kort, ne, helt utsåld, inga nya in. Och medans jag sen betalade så hann en SUPERFIN kort klänning, typ kändes som ett linne hopsatt med en kort kjol också försvinna, undrade varför summan plötsligt var mindre. Bah! DISAPPOINTMENT!!!! 😃

Bara två t-shirtar som kanske var snygga men mer en chansning som kom igenom. 

Och så växlade jag tillbaka till forumfliken och lade ögonen rakt på #8 igen!!!

Jaha, det blir ju spännande att se vad God menar med detta 😛

szirius
4/17/15, 11:08 AM
#10

#8 åh den är bra…samtidigt som det ju handlar om att städa upp sina egna vibbar också, för det är ju bara när det finns grus som "besvikelse" kan upplevas, annars ser man ju inte ens på det så. Men ju mer " rent" det är, desto enklare flödar ju också allt till en….haha, vi verkar vara flera som har "kläd"tankar nu…jag ser det som nåt POSITIVT, vi vill matcha vår nya inre glans med mer yttre glans i våra klädval! Hit me with some underbara KLÄNNINGAR life! ✨😂😛

ah, ska plocka upp sommarkartongen som jag har ju! Har säkert nåt fint som jag glömt bort där! Yes!!!

linnease
4/17/15, 11:34 AM
#11

Kolla denna klänningen var det jag hittade först 😍😍 Men den var oxå utsåld 😃 Så efter ett tag tänkte jag äh, jag tar väl den vita då, men den var den som försvann medans jag betalade. Men så fina!!

http://www.bonprix.se/produkt/longshirt-svart-vit-moenstrad-978231/?size=180304938

Otroulig
4/18/15, 1:56 PM
#12

Fin LInn!

Ha idag var jag och handlade kläder 🥳 det händer ju bara några gånger per år. Hittade ett par jeans på första försöket som satt som en smäck! En topp och två BH:ar. 

Men hu var speglar i provhyttar avslöjar sanningar som man inte sett. 🤐 Men jag var fin i mina nya kläder 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
4/18/15, 3:31 PM
#13

Ja de där speglarna avslöjar allt, och oftast är ljuset i provhytter väldigt kallt också och osmickrande!
Grattis till ett lyckat klädköp! 🥳🏆

Just det, jag har en sak som stämmer in på det här temat också. Jag har ju verkligen velat träffa ester för att dels blir det så mycket enklare att integrera sig i landet, men dels vill jag ju också öva min estniska!! Och.. jag har träffat massor med RYSSAR som vill öva svenska och kanske också engelska! 😂

För en f.d. ryssofil som jag så är det ju iofs ingen dålig sak ♥ Det är fortfarande intressant!!
Det är tio år sedan jag pluggade ryska så jag har glömt så himla mycket, det blir svårt att hålla igång en konversation… men jag får öva! 🤗
Och det är också intressant iom att jag får mer insyn i "uppdelningen" här mellan ester och ryssar.. och hur alla ser på sitt land. Så jag är ju tacksam!!

Fast som sagt… fler ester är varmt välkomna in i mitt liv också 😃😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
4/18/15, 5:40 PM
#14

#13 haha, lite hjärntvätttad, jag läste "ester" o tänkte att du menade att du ville träffa Ester Hicks😂😂

naaajs med kläder Otroulig, jag har lust att prova allt i min garderob, testa olika matchningar….alltid kul!  🌈  men kanske middag först? äh veeeet inte….

[Kathja]1
4/18/15, 5:56 PM
#15

Du är inte ensam om det Szirius! Jag läste det med som Ester, och tänkte självklart på E.H. Men ibland är det skönt att vara lite hjärntvättad.

Otroulig
4/18/15, 7:14 PM
#16

Jag läste esteter 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: