Annons:
Etiketttrender-och-tidsanda
Läst 1898 ggr
Otroulig
2015-03-30 18:56

Forecast April Kari Samuels

Här är Karis prognos för April. Jag tycker hon är så härlig . Jag tycker mig även känna igen mycket som dykt upp i våra liv på sistone 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2015-04-04 08:20
#1

Mm, gillar verkligen henne. Tack för att du hittar o lägger upp Otroulig ♥

MissInAction
2015-04-04 14:50
#2

Nu har jag tittat och tagit mig igen om den med hyfsat fokus! Det gick mindre bra de första två gångerna 🤪

Jag har en sak jag undrar över… tänkte om jag ska göra en egen tråd men frågar här istället!! 😉

Vad är en ängel egentligen? Finns nog många olika svar på det. 

Jag tänkte om idén om att alla är Ett. Är ängeln vårt sanna inre jag? Den som alltid är uppkopplad, så att säga. För om en ängel är något separat ifrån oss, så faller ju hela grejen med helheten….

Så.. vad är en ängel och hur hänger de ihop med Gud.. som så många menar?

Kanske behövs en egen tråd 😇men jag skulle föredra att höra tankar först och främst från ER som håller till här inne.

Tanken på änglar och att ta dem till hjälp är något som aldrig varit naturligt för mig. Så jag glömmer bort det. Och nu när jag tänker på det, så vet jag inte riktigt vad det är jag vänder mig till.. ?

Ungefär som första gången jag bad till gud, för drygt ett år sen… visste inte hur jag skulle börja? Dear God… 🤐och så har det fortsatt, med mina tacksägelseböner… Dear God.. haha.

Fan. Det blir kanske mycket, eller bara extremt OT, som vanligt 😃men om någon kan skapa en ny tråd utan att det kommer en harang med folk från skepticism och andra sajter där folk har noll intresse av ämnet och 100% fokus på att störa, uppröra och övertyga om sin världsbild.. så varsågod! 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-04-04 15:46
#3

Hahaha, jösses vad roligt, jag tänkte att visst sjutton måste vi ha pratat om änglar förut och sökte - det som kom upp var denna tråden och den handlar bara om män eftersom vi var fullständigt OT då med 😂. 

Ännu mera 😃 hittade en till om änglar som handlar om att be om hjälp 😉 den finns här .

Jag tänker att det du frågar om egentligen Missi är en ganska stor fråga. Det handlar ju om att tro på att det finns en energi - någon intelligent kraft som vi inte ser men som finns där för oss. Det blir ju nästan en guds/universum/ängel  fråga. 

Jag är ingen expert på Änglar måste jag säga. Jag har läst nån bok tror jag. Sen en massa på nätet. 

Men min uppfattning om änglar är att de finns runt oss hela tiden.  Lite intressant det här att man ska be om hjälp - det har dykt upp flera gånger när jag sökte lite. De ligger lite stand by och avvaktar tills vi ber om hjälp. Vi kan fråga hur mycket som helst. De tycker inte att vi är tjatiga. 

Jag inbillar mig att jag känner av dom när jag får rysningar i kroppen. Det blir lite som energi påslag. Men det tycker jag mig få även om jag inte ber om det 🤪.

Jag tror ju på att det finns en energi - en källa - som vi alla har en del i. Du säger att allt är ett - det var någon, Szirius tror jag, som gjorde någon fin liknelse…hmm kommer inte ihåg den - men typ, om vi ser källan som solen så är vi alla enstaka solstrålar. Vi är alla individer men kommer från samma källa.  Sen har vi olika frekvens och änglarna har då en väldigt hög frekvens - hmm, hur ska jag utrycka mig - de är rena och mer i direkt kontakt med gud/källan kraften som vi alla kommer ifrån. Många av oss människor har inte den kontakten eller minnet av ursprunget/källan/kraften. 

Så om vi vill ha hjälp att hitta vägen som är rätt för oss, kan vi be dom om hjälp - för de vet vad som är rätt för oss och kan guida oss på vägen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-04-05 11:58
#4

Hahaha! Jag läste igenom de där trådarna igen igår när jag satt på café. Skrattade gott åt MAN-tråden 😂😍 män kan väl vara änglar?? haha…

Jo det är väl just energi det handlar om. Ljusvarelser kallas de väl av vissa? 

Det där med solens strålar minns jag nu när du säger det. Tycker också det är fint! Så bra liknelse. Det är nog sånt jag behöver komma ihåg i mina mörka stunder.

Frågan kvarstår ändå om de är en del av oss.. isåfall vilken del? 😛och om de inte är.. då kan vi skippa detta om att allt är Ett och en Helhet 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-04-05 12:12
#5

Jag förstår inte riktigt Missi 🤪 "Frågan kvarstår ändå om de är en del av oss.. isåfall vilken del? " 

Det är ju som att fråga vilken del jag är av dig? Jag kan ju inte svara högra lilltån 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-04-05 12:25
#6

Nja, det är klart.. men skulle ni säga ATT de är en del av oss? Det är mer det jag är intresserad av. Resten kan jag nog klura ut själv 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2015-04-05 12:31
#7

Nej ungefär lika mycket som du är en del av mig. Så tänker jag. Vi kommer ju alla från samma ursprung - och är länkade ihop på nåt vis. Men inte mer än så.  Men det är ju min tolkning. 

Jag blir nyfiken - varför skulle just änglar vara mer en del av dig 🤔 tänker du att de skulle vara ditt högre jag liksom? Din egen änglakraft?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-04-05 14:36
#8

Det är på grund av själva idén som vi ofta läser här inne, att alla är Ett och att det inte finns någon separation. Att Gud är en del av oss, att vi är en del av Gud.. därmed borde även änglarna räknas hit, eller hur?

Och när vi pratar om spegelbilder och att den där kollegan vi stör oss på, familjemedlemmar som vi älskar och främlingar vi inte känner.. att vi alla är del av samma Helhet… alla är på något sätt en del av oss. Så jag undrar var änglarna kommer in? Är de samma sorts energi som det vi refererar till som Source? 
För det känns som att när man pratar om olika änglar, så har de olika syfte?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-04-05 18:31
#9

Många tolkar dom ju som att de är mellansteget mellan "Gud" och oss. Dvs deras energi är högre än våran. Att de är som en länk mellan Gud och oss - fast man kan ju ha direkt kontakt med Gud/ Universum/ Källan - vad man nu vill kalla det. Och ja, det verkar som att den gängse uppfattningen är att de är som oss människor har speciella uppdrag och speciella egenskaper.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2015-04-05 21:20
#10

Jag gillar Abraham-Hicks som vanligt.. 🤗😃👍

linnease
2015-04-05 21:20
#11

<3

Upp till toppen
Annons: