Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1316 ggr
[luneri]
2015-03-15 12:24

Dagdrömmar

Jag har funderat litegrann då jag är väldigt bra på att dagdrömma. Ja, jag dagdrömmer om allt möjligt egentligen, men framförallt om drömmar jag vill uppnå med livet, hur svåra de än kan verka så  spelas de ut i en fantasi, precis som jag vill ha det. Det är sådant som bara kommer av sig självt och när jag tänker efter kan jag känna mig väldigt självgod och att jag har bättre tankar om mig än vad som idag känns realistiskt. 

Jag funderar hur dessa dagdrömmar har sin påverkan egentligen. Mina mål är att kunna frilansa som konstnär, och det dagdrömmer jag ofta och jag känner verkligen in känslan (inte för att LOA säger att man ska göra det utan för att jag bara tycker om att dagdrömma om det). Men då till mina funderingar, jag har egentligen ända sedan jag var tonåring haft den här drömmen, och nu är jag snart 30 år och har fortfarande inte kommit dit jag vill. Visst jag blir bättre på det jag gör, men det är inte mer än så. Även om jag dagdrömmer och känner in verkligheten så undrar jag om dessa dagdrömmar har sin påverkan åt den riktning jag vill? 

Jag har inte funderat så mycket på LOA alls det senaste, men jag har alltid samma dröm inom mig, jag har bara varit osäker hur jag ska ta mig dit. Visst är det väldigt stort att nå den drömmen, och jag visualiserar ofta hur det känns att vara där, men ja hmm… Kan dessa dagdrömmar man har helt vanliga dagar bli verklighet?

Jag är inte något geni på det jag gör, men jag vill ändå nå framgång i det jag gör.

Annons:
[Kathja]1
2015-03-15 13:16
#1

Det är absolut som så att våra dagdrömmar skapar, precis som andra tankar  -men som alltid är det känslan som är A och O. Så ju mer känsla du har i dagdrömmandet desto starkare skaparkraft har de. Men sedan är det ju som så att "allt har sin tid"  -med andra ord, inte förrän vi är redo kommer det att bli verklighet, och redo är vi när vi har släppt alla begränsande tankar och föreställningar kring vår dröm.

MissInAction
2015-03-15 23:30
#2

Jag vill säga att självklart kan (dag)drömmar bli verklighet!!!! 🥳✨

Jag dagdrömde hela förra våren om Tallinn, och se vart jag hamnade. 
Dagdrömde rätt så intensivt och kände in dofter och smaker (hade aldrig varit här då) och en period affirmerade jag också rätt mycket, då jag var på en praktikplats där det var mycket samma samma hela dagarna.. så det kändes som det trevligaste sättet att spendera timmarna 😎

OCH… viktigt.. om du gillar att dagdrömma om något, så fortsätt, bara för sakens skull! Bara för att det känns så bra. Bara för att det får dig att KÄNNA saker.. Bara för att det får dig att känna så sköna känslor och må så bra, där och då. Det är ju det som är grejen, eller hur? 
Du kan känna exakt samma saker (och sinnesupplevelser skapade av ditt medvetande) sittandes på en stubbe i skogen som du skulle uppleva om detta var ditt liv i samma nu. Det enda som skiljer är ju den fysiska verkligheten.. och den är ju en manifestation som vi skapat genom våra tankar och känslor. Den kommer liksom EFTER att vi har skapat det i (den vibrationella) verkligheten. SÅ… ja självklart säger jag.. fortsätt om det känns bra. Och variera och dagdröm om andra saker som också känns bra.. typ glass eller päron eller hundar eller silversmide eller vad du nu gillar 😃

Här fastnar jag själv gång på gång.. tittar på den fysiska miljön runt omkring mig.. reagerar på den, istället för att skapa den. Men egentligen vet jag att jag kan skapa exakt vad jag vill. Mitt jobb är att önska och sen att göra allt för att tillåta det att komma till mig. Hit hör t.ex. inte att argumentera för varför det skulle vara så svåååårt att uppnå det.. varför jag inte förtjänar det… eller HUR jag ska få det.. eller när ska det egentligen komma??? Och varför har DEN personen det och inte jag??
🤐😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2015-03-16 00:02
#3

Håller med ovan !! Dagdrömmande, ABSOLUT,,, Det jag har manifesterat (alltså större saker, ) har kommit från dagdrömmandet,, men då har det varit ett rent dagdrömmande, som jag har haft roligt av, där har inte funnits något tänk på brist, eller att det MÅSTE ske,,, utan mer att tänka vad härligt detta skulle vara, men jag njuter lika mycket av att bara drömma om det också, typ. Det var nog så med MissI och tallin också,, därför som det skedde så snabbt!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2015-03-16 00:19
#4

Ja det är nog mycket därför, Shia! Och en till sak också som var speciellt för mig när det gällde Tallinn.. det var bara självklart att jag skulle hit. Hade ingen aning om när eller hur och var bara lugn i det..  fanns bara positiv längtan och dagdrömmande som byggdes på. Sedan efter första resan hit så kom ju även det praktiska som flöt på.. språkpluggande, leta fakta om att bo och arbeta här, söka jobb etc.. allt som kändes KUL.

SÅ… känner du för att göra något som kan leda dig i riktning mot det du vill, så agera. Någon grej här och någon grej där så är du snart framme! Och du lär ha kul på vägen också, vilket ju är själva poängen 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2015-03-16 01:54
#5

Ja exakt MissI,,, Jag tycker om Abes liknelse med graviditet,,, Eller när man har beställt något via orderkatalog, internet etc.

Man är gravid,, och njuter av månaderna ,, Man längtar , men inte i någon bris, och avsaknadsvibb, för man vet att bebisen kommer när tiden är inne, när tiden är rätt.

Har man beställt något, så vet man ju att det är på väg, man oroar sig inte för att det INTE ska komma (själklart kan man göra det, och även när det gäller graviditet ockås,,, men för att generalisera)

Man ser framemot att paketet ska komma,, men  man befinner sig ju där i tilliten, så man kan ju också fokusera på andra saker och vara i nuet, men ändå se fram emot det som kommer!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
2015-03-16 10:44
#6

#0 Jag känner igen situationen. Jag har också haft drömmar gång på gång och dagdrömt för att det känns bra men ändå inte kommit att bli verklighet. Jag tror, men vet inte, men testar det mer nu, nämligen att LEVA. Kanske låter konstigt men jag har upplevt att det jag drömt om kommit till mig när jag börjat vara i nuet, i mitt liv och tagit FAKTISKA steg mot det jag vill.

Jag dagdrömde i åratal om den perfekte pojkvännen i tonåren och kunde njuta av hur underbart det skulle vara. Men han kom inte -förrän jag gav upp killar och började fokusera på mitt liv och LEVA det. Då tog det vadå? några veckor sen sa det PANG! Så jag vet inte men jag har börjat göra så igen. 

Jag har en stor dröm om att vinna på lotto och även om jag varit nära några gånger har jag återigen inte verklighetsgjort drömmen trots fem år av intensivt dagdrömmande. 

Däremot så fick jag hjälp på det här forumet då de tyckte vad ska du göra när du vunnit? Och jag började nämna det jag ville och de tyckte, börja redan NU att göra det. Det jag upplevt är att nu när jag gjort det börjar det hända saker här och var i mitt liv där det förut bara var drömmar och idéer. Så mitt råd till dig är börja GÖRA saker redan nu. 

Du vill bli en  frilansande konstnär, och om det är det du VERKLIGEN vill och inte bara fantisera om, för jag tycker det är en stooor skillnad där. Jag kan fantisera om massa saker för det verkar coolt men det är inte det jag FAKTISKT vill ha i min verkliga VERKLIGHET. Men om du känner att du faktiskt i själ och hjärta VILL detta och att det ska vara verklighet: Vad skulle du gjort om det var verkligt från och med NU? Vad ska du göra då? De grejerna du kommer på då, börja GÖR dem. För mig var det att när jag vunnit skulle jag umgås med coola bra människor, chilla, måla, roadtrippa etc. Jag har nu börjat tagit steg, verkliga steg för att förverkliga detta. Lärt känna nya intressanta människor exempelvis :) Nu ska du göra detta verkligt, så gör det du kan redan NU. Små steg betyder mer än du tror!

Lycka till och hör gärna av dig om ett tag efter du testat detta ❤️🙂

Annons:
[luneri]
2015-04-02 12:19
#7

Tack så mycket för alla bra svar och tips :) 

Jag är som nämnt bra på att dagdrömma, men när det gäller att ta steget backar jag, och vågar inte. Mitt självförtroende säger stop och hindrar mig från att hamna i pinsamma situationer. Jag tänkte ge ut en bok jag egentligen gjorde som ett skolprojekt. Jag blev väldigt nöjd med den och tänkte att det kan vara en väg för mig att komma dit jag vill, men ja, så var det de där med självförtroendet. Det är en väldigt lokalt inriktad bok med poesi, illustrationer och historia i ett lokalt område i kommunen. Jag tänker att de som i första hand är intresserade av att sälja den vidare är kommunen, och blir mitt mål. Dock vet jag inte om de tycker den är för flummigt inriktad. Jag är också rädd att få ett nej. Samtidigt tänker jag att jag måste våga. Jag tänker också att även om den kanske inte kommer nå ut till så många är det en bra början, och jag har något i min portfolio. Jag har idéer på kommande projekt, för nuvarande också illustrerade böcker och att man måste börja någonstans för att bygga sig ett varumärke. Samtidigt känns det som att jag har lite för storslagna tankar om mig själv ibland och måste ta ner mig på jorden igen. Däremot känns det helt rätt att gå den här vägen. 

Jag brinner för det skapande och det är det jag vill göra, men samtidigt, när jag var yngre kände jag mig inte så värst accepterad eller att jag dög för jag hade inga vänner alls, så det är på något sätt en drivkraft att visa att jag inte är den där tillbakadragna och inte kan någonting. Jag vet inte hur bra det är att tänka så, eller att ha en sådan drivkraft eftersom det grundar sig i negativa upplevelser.

#6 Det ska jag absolut göra :)

[luneri]
2015-04-02 12:36
#8

Jo juste, jag vill också nämna att jag håller på med en berättelse som jag har planer på att få upptryckt om jag tycker den har bra kvalitet när den är klar. Jag har lagt ner väldigt mycket tid på den i alla fall så det känns bara att jag vill göra något med det när jag engagerat mig så mycket i det. Jag har alltid haft det rätt svårt att skriva berättelser tidigare, men man ska inte ge sig med det man verkligen vill :) Jag  har visst haft någon slags inneboende vilja till att berätta även om jag egentligen aldrig riktigt vart någon bokmal, så det är lite märkligt. Det märkliga är att det jag skrivit hittills är bättre än jag kunnat föreställa mig.  Det är också ett mål jag har, att få de upptryckt som bok, men vi får se. Jag har inte låtit någon fått läsa den hittills och vet egentligen inte alls om andra upplever den som bra eller tråkig.

[Kathja]1
2015-04-02 17:53
#9

Luneri - Jag är för trött för att skriva en massa annat än… Vad ska du ner på jorden att göra vännen? Dröm stort och mycket - det är du som sätter gränsen. Flyg högt för det är du född till.

Otroulig
2015-04-02 22:11
#10

Ja flyg för sjutton. En tanke slog mig, kan du inte PM:a någon av oss dina historier? Är det lättare än någon nära? Det blir ju som en liten utmaning. 

Jag läser gärna, jag kan ju meddela att jag är ärlig 😎 jag säger inte Ohh så bra om jag inte tycker det. Jag är kass på att ljuga 😃

Välj någon du känner förtroende för - jag tror alla här gärna vill läsa dina skapelser.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-04-02 23:00
#11

luneri - du får ha HUR höga tankar som helst om dig själv!! Håller helt med Kathja. 🤗
Tycker det låter båda härligt och inspirerande och spännande!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[luneri]
2015-04-06 14:07
#12

Tack för era svar återigen :) 

Jag ska vara kvar uppe i molnen och sväva, och där är det mycket härligare ;) 

Min berättelse vill jag inte dela med mig av än eftersom jag är halvvägs och jag kommer ändra lite här och där i kapitlen innan jag är klar, men den illustrerade boken har jag snart knåpat ihop. Tog längre tid att göra den digital än jag kunde föreställa mig. Men nu så! Ska bara se till att jag har rätt information om de jag själv är lite osäker på och skriva ner referenserna.

Jag funderar på det här med stipendier. Kommunen ger ut stipendier för konstprojekt, men när man ska söka ska man skriva med organisationsnr och annan information om ens företag och något företag har jag inte. Funderar om "vanliga" människor kan söka ändå, hmmm.

Karin3.0
2015-04-10 09:14
#13

#7 Jag känner igen mig i din historia. Jag hade också väldigt få vänner när jag växte upp och gick undan och ritade, ett sätt att få ut mina känslor. Jag relaterar totalt till det där "jag ska visa dem!" som du skriver om. Jag tror att man kan använda det som energi till att "bli något". Men jag vet inte…jag hade redan som barn en idé om att jag skulle ge mina föräldrar ett fint hus och massa pengar när jag blev rik eftersom vi växte upp fattigt. Den idén/drömmen hade jag kvar in i vuxenlivet och sen sa det pang! och pappa dog i cancer. Jag fick aldrig ge honom det där huset och det krossade mig. Det jag menar med detta är att se till att dina drömmar och mål är dina för att DU vill, inte för att gör andra nöjda/avundsjuka. Det är först nu när jag börjar leva mer som JAG vill och börjar fatta egna beslut som jag börjar känna igen mig själv igen. Jag tror risken är att segern blir sur om man gör det av ilska eller hämnd eller liknande. Sen tror jag att det är viktigt att segla där uppe bland molnen men se till att våga börja ta de osäkra verkliga stegen också så du inte lever i en dröm hela livet. Jag ser flygandet och drömmarna lite som receptet men det ligger bara där och dammar om man inte faktiskt tar fram det och börjar baka ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: