Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 997 ggr
[Kathja]1
2015-03-14 11:23

LoA insikter efter att ha följt bibel

AJ Jacobs valde att följa bibeln´s alla regler, han hittade 1700 stycken, under ett år. Alla var kanske inte helt enkla att följa men det han upptäckte var att det vi kallar LoA finns i bibeln. Han talar här om hur hans liv förändrades av att följa dessa regler och ritualer.

Annons:
Skogshumblan
2015-03-14 11:44
#1

Ja som f.d extremt frikyrkligt aktivt kan jag bara instämma. Skillnaden som jag ser den är att i kristna sammanhang är det Gud som avgör vem som hamnar i vortex och inte som i LoA något alla kan få.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2015-03-14 12:41
#2

Det kanske mer är som så att i kristna sammanhang så TROR man att det är Gud som avgör. 😉

Skogshumblan
2015-03-14 13:00
#3

Ja precis. Det var så självklart för mig att jag glömde formulera det så tydligt

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2015-03-14 14:15
#4

Jag trodde väl att det var på det viset, hjälpte bara till med tydligheten. :D

Skogshumblan
2015-03-14 14:51
#5

Jag vet och uppskattar det, för de som inte är uppfödda i det förstår inte annars kanske självklart… 

" Be så ska du få, sök så ska du finna, för den som ber han får och den som söker han finner" är ett fint exempel från något evangelium .( Är för länge sedan jag var med i den svängen så jag har glömt vilket….)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2015-03-14 15:11
#6

Matteusevangeliet 7:7-8 ”"Be, och ni skall få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.”" 😎

Annons:
satsuke
2015-03-16 08:12
#7

Förra veckan var jag på konferens med mitt jobb. Jag jobbar på en organisation med kristen grund och vår VD är präst. Han inledde som alltid med berättelse/ tankar med anknytning till bibeln och denna gången pratade han om skapelsen. (väldigt sällan han refererar till GT) Döm om min förvåning när jag satt där och tänkte: han beskriver i princip LoA! Sen komplicerade han förstås saken med att "Guds skapelse är fallen" osv - den delen finns väl inte med i "LoA-tänket". Eller kanske…?

Hursom helst var det en intressant insikt…

Skogshumblan
2015-03-16 11:03
#8

Det finns en kristen pastor som har massa bra LoA citatgrejer på fb. Joel Osten, mycket av det min släkt lägger ut från honom kanal stämma in i tull 100 % om jag byter ut Gud/Jesus /Helig Ande till Universum eler för mig mer passande saker. Rätt häftigt att bibeln är så lik LoA.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2015-03-16 12:37
#9

Joel Osten har jag tipsat en del om inne på Tro iFokus, han "är absolut LoA". Jag har en blogg, har inte skrivit där på ett bra tag  iof, men syftet var just att tydliggöra att LoA finns i Bibeln.

Upp till toppen
Annons: