Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1317 ggr
tin-tin68
2/28/15, 3:19 PM

hur gör man

Nu har jag levt med min depression i snart 3 år nu orkar jag snart inte mer. Jag lever ensam med mina 3 hemmavarande barn och min minsta har diagnos och slukar mycket tid och ork. Nu vill jag få allt att vända var börjar man?

Känns som hela mitt liv är ett kaos vad gäller allt just nu.

Annons:
[Kathja]1
2/28/15, 4:14 PM
#1

Välkommen hit! Du frågar hur man börjar, du har redan börjat. Det gjorde du då du bestämde dig för att du vill ha "annat" i livet än det du har nu. Var stolt över dig själv!

Sedan skulle jag råda dig att börja i det "lilla"  -du skriver att du vill få ALLT att vända och att ALLT är kaos. "Allt" är mycket att vända på en gång. Och detta som du ser som "allt" står med största sannolikhet i vägen för det du redan har i ditt liv som du är nöjd med och som får dig att må bra.

Nu vet jag ju inte hur mycket du vet om vår verklighet och hur vi skapar den… Men fråga på om jag babblar på och du inte hänger med. 🤔

Kortfattat så är det som så att det den känslan du har kring saker skapar mer av saker (upplevelser, möten odyl) som ger känslor som vibrerar på samma frekvens. Lika attraherar lika alltså. Och det samma gäller när du ska vända något. Bestäm dig för vilken känsla du vill ha (skapa) och så ser du till att hitta den i det du redan har.

Oftast vill vi "må bra" och i det finns känslor som harmoni-kärlek-kärlek- och dessa känslorna har alla samma, eller ungefär samma,  frekvens som tacksamhet. Det är därför alltid bra att börja i tacksamhet. Lägg sedan till att ju mer vi är i nuet desto mindre har vi att oroa oss för. Så hitta tacksamheten i nuet.

Varje gång du gör något vardaglig som du kanske tills nu inte har reflekterat över men som du skulle sakna om du inte hade det så tänker, och känner du tacksamhet.

Ta tex detta med varmvatten  -nog är du tacksam över att du har varmt vatten när du duschar? Tänk då "tack för att jag har en varm och skön dusch". Och nog är du tacksam över att du har kläder och slipper gå till jobbet, eller ICA, naken? Så tänk så "tack för att jag har kläder att ta på mig". Hänger du med?

Nuet skulle du även hitta… Det gör du genom att fokusera på det du gör just NU. När du hänger tvätt, iaktta kläderna, färgerna, hur de känns osv - allt för att vara i det du gör och inte dra iväg i snurr tankar som skapar stress och oro.

Vissa gillar att skriva, då kan man tex skriva en tacksamhetsdagbok - ta dig en stund varje dag och summera allt du har att vara tacksam över. Allt detta gör att du börjar att skifta frekvens och eftersom lika attraherar lika så kommer det att leda till att du får mer saker i ditt liv att vara tacksam över.

Ett annat tips som gör under kring relationen med sina barn är att varje dag avsätta 10 minuter till att göra något helt kravlöst med dem. Lägg pussel, spela spel, prata, rita, sparka boll - vad som helst men det måste vara kravfritt så att ni får en harmonisk stund tillsammans. Detta kommer leda till samma som ovan - lika attraherar lika och er relation kommer att bli lugnare.

Detta var en början i alla fall.

Otroulig
2/28/15, 5:24 PM
#2

Jag kan bara instämma i ovan. 

Tacksamhets listor är super bra och tacksamhet generellt är den enklaste mest neutrala vägen att ta sig lite högre upp i mående skalan.  Speciellt bra är det om du har möjlighet att börja dagen med det. 

Du kan även sluta dagen med det. Börja med en bok där du skriver tre saker du varit tacksam överrock kanske lägga till någon sak du gjort bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

tin-tin68
2/28/15, 6:38 PM
#3

Tack för era svar!

SHIAWASE
3/1/15, 3:37 AM
#4

tin-tin

Välkommen hit!!!!  Bara att du har hittat hit är ju ett storsteg framåt!!

Kathja skrev ett sådant superbra svar,, så jag har inte så mycket mera att tillägga,,

väldigt viktigt detta med ALLT,, att inte fokusera på ALLT , utan på det lilla,,, även om allt inte ändras på en gång, så när man börjar hitta och känna tacksamhet för det lilla, så är det en början till att nysta upp kaoset man känner,,, och då kommer det allt eftersom,,, Det viktigaste är de där första stegen,

OCH som sagt,, du har tagit ett STORT första steg genom att komma hit till oss,,,,

Skriva gärna mycket här, för det är så många kloka själar som har mycket visdom och erfarenhet att dela med sig till dig härinne!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
3/1/15, 6:21 PM
#5

Välkommen hit tin-tin ☀️

Instämmer helt med de övriga! Massa fina tips där, och det viktiga faktum att du har bestämt dig. Själva avstampet är redan gjort, så att säga 👍

Jag snubblade över den här texten för en stund sen och tänkte på dig. Kanske kan vara något att reflektera över!

Question: I find it takes a lot of effort to continue positive thought.

Abraham: Anything that takes effort, just means that the other has been more often. It is always easier to continue in the direction that you're going. In other words, momentum, inertia. It is easier to continue in the same, even if it is out of harmony with Who You Are, it seems easier. What we would like to help you to see, that will be a psychological advantage, is that your TRUE MOMENTUM spans many more lifetimes than this. Your True Momentum is really that of positive. And so as you recognize that, and make a decision to harmonize with your True Momentum, you will find that it will be a psychological advantage that will simply make it easier.

[…] Before you go to sleep tonight, set forth the intent, "Tomorrow when I awaken, I will be reemerging back into physical experience." […] As you reemerge in every day, it is not different than the day you are born into this body, except you have memory that doesn't serve you very well. And so as you go to sleep, you will say "Tonight as I sleep, all my attraction will stop", the momentum doesn't, but the attraction stops, because your consciousness leaves this plane. And as long as you're not thinking here, you're not vibrating here and so you're not attracting powerfully here, do you see? And when you awaken in the morning, your first conscious thought sets the tone of the day! That's why they say, get out of bed on the right foot or get out of bed on the right side, you see.

We say, get out of bed on the right vibration. Lie in your bed for a little while and acknowledge "Ah, just reemerged back into the physical. And today, no matter what I'm doing, I'm going to look for reasons to feel good. Today will be a day of yeses." And then, the first day you may not make it all the way into the bathroom until you have your first negative thought. But on the second you will, and on the third, until you will develop a pattern of thinking, so that the EASY thing will be to think positively, and the very UNCOMFORTABLE thing will be to feel negative.

You will reach the place as Esther does, that when she has a negative thought, she takes it very hard. In other words, for a little while she even beats up on herself for having it, and then she realizes it's getting worse not better, you see.

-Abraham
08/11/1991


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
3/2/15, 11:50 AM
#6

Tintin, har du kollat på känslostegen som finns härinne🙂? Den kan vara riktigt givande…att bara tänka att man behöver ta sig ett liiitet pinnhål upp så har man rört på sig….depression är ju en energilös frekvens, uppgivet, hopplöst…och att sikta mot att bli happy därifrån kan ju verkligen få en att ge upp liksom, för långt steg att ta helt enkelt….då kan ilska tex vara ett lättare steg på vägen upp! Inte att rikta det mot en person, men att bli så less på situationen så att man blir arg istället o tänker nä nu dj-lar!😡💣Ilska brukar vara min uppvakningspunkt från att lämna deppet och börja stiga🌊! Jag har tagit hjälp av en boxningssäck ett tag….cyklade mkt en vår…krattade som en galning…ja, att få igång KROPPEN och bli slut, gör att energierna rör på sig och tankarna kan bli lite klarare✨. Kropp och själ hänger ihop, så att förändra kost och röreslemönster kan påverka ditt sinne i positiv riktning. Lägg det inte på för hög nivå bara, utan kanske 10 min om dagen, och sen vara supernöjd varje gång du klarat det!

Sen rent praktiskt, finns möjlighet att få avlastningshjälp? Det brukar finnas stöd för ensamstående att hitta stödfamiljer som kan avlasta några timmar varannan helg…alla som har barn med särskilda behov vet vilken gegga det kan vara att trampa i när man själv behöver vila….

Berätta gärna hur det går! Har du hittat några tankar o känslor som kan ge dig lite vila? Det kvittar vad det är, bara det funkar för dig. Att liksom "bada" i det lilla ger ringar på vattnet och det blir lättare och lättare att hitta små guldkorn varje dag…övning ger färdighet.🌺

Jag tänker också på det här att identifiera sig med en sjukdom…att försöka rucka upp det lite och hitta lite "allmänna" meningar som du kan ta till dig…. tex: " det händer att jag känner att jag mår bra…..ibland kan jag se ljus…jag tror på att man kan förändra sin situation…idag blev jag glad när solen lyste in….jag tycker om smaken på apelsiner….blått är en fin färg…" alltså bara superallmänt men inte nåt som triggar för att det känns provocerande lättsamt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: