Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1459 ggr
MissInAction
2/28/15, 1:02 PM

OFF just nu

Det här är rätt tunga ord att skriva. (Och dessutom uptäckte jag  nyss innan jag tänkte publicera inlägget att jag var inne på Ryssland och skrev.. hmm 😉)

Egentligen vill jag inte skriva här inne, bara det har känts så otroligt off den senaste tiden. Men.. here goes.

Jag känner mig fylld till brädden av kärlek och värme men samtidigt känner jag hur jag stänger inne mig själv och inte tillåter något att komma till mig. Känner mig helt avstängd, isolerad och ovärdig.

Jag längtar efter att ta hand om mig själv men kommer mig aldrig för.

Jag längtar efter skratt, närhet och gemenskap men känner att jag bara glider längre och längre bort ifrån allt. 

Jag inser att jag kommer att få leva med mig själv resten av mitt liv så det är lika bra att jag lär känna mig själv på djupet, uppskattar mig själv och älskar mig själv, och accepterar mig själv precis såsom jag är - men så tittar jag UTANFÖR mig och ser bara bekräftelse på att jag inte är värd något, jag kanske inte ens existerar? 
Jag kan tycka att jag är perfekt så som jag är ena stunden, för att i nästa inte känna igen mig alls och önska att hela min existens utraderades.

Jag njuter av friheten att i varje stund välja tanke och känsla, men finner mig gång på gång i totalt oväntade situationer som jag helst hade sluppit.

Å ena sidan älskar jag Marko oavsett vad han gör och säger, inte ett dugg mindre nu än för ett halvår sedan… å andra sidan önskar jag att jag kunde radera honom helt från mitt minne och mina känslor, eftersom jag verkar betyda noll för honom o och den tanken gör bara så ont. Vi spelar ihop nu igen, men han är så konstig.. ena dagen på ett sätt och nästa på ett annat. Det blir inte bättre när jag tänker på hur det var heller.. att vi alltid skrev godmorgon och godnatt och chattade hela dagarna… 

Jag fastnar alltid vid datorn för att det känns "lättast" antar jag. Trots att jag VILL läsa, pyssla om mig själv, skriva, börja teckna igen, promenera, TRÄNA igen (åh vad jag saknar det, inte tränat sedan oktober..) Känner mig bara så inspirerad men kommer aldrig till handling, det är som att det finns för mycket.. och den träning jag kan göra nu måste vara gratis.

Jag har mått så himla bra, generellt, sedan jag flyttade hit och trots det har ju otaliga ekonomiska bakslag kommit och få saker kan få mig så off. Ibland undrar jag vad jag gör här….

Som sagt. Oftast mår jag så bra och känner mig så glad, positiv och pirrig, och jag har fått höra av min handledare på jobbet också att hon märkt av det. Men jag har märkt att de senaste veckorna har jag bara känt mig så avig, off helt enkelt… det är något som skaver otroligt i mig och jag känner mig bara fel, och samtidigt som jag längtar efter gemenskap så drar jag mig undan…. vill inte, orkar inte… vad är meningen liksom? 

Samtidigt som det är en sanning för mig att allt är Ett och jag kan finna mig själv i känslan att älska Allt….. så känner jag mig så fruktansvärt ensam.

Det känns tungt. Som om det är massor som jag behöver och vill släppa Ballong

Igår kväll ville jag bara gråta men vågade inte, av rädsla att hamna tröstlös på botten och vilja dö. Det är ju inget ovanligt för mig när jag får dessa dagar.

Som sagt… bara ge upp känns absolut som path of least resistance nu…. och ge upp, vad det betyder i det här fallet… det vete fasen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2/28/15, 2:40 PM
#1

🤗 Fina vännen. 

När du säger att du får bekräftelse på att du inte är värdig, så misstänker jag att du själv har villkorat det, eller hur. Jag är inte värdig FÖR ATT…… Det är din egen skapelse. Det är inte sant! Det är absolut inte sant! 

Jag tycker att det känns som att du håller på och hittar en ny inre plats och känner dig lite vilsen. Det är ok att vara där du är just nu och då menar jag att du drar dig undan och vill vara själv. Det är ok att du mentalt skulle vilja göra en massa saker - men inte känslomässigt. Kan det vara så att du klankar lite på dig själv när du inte gör allt det där som ditt mentala jag har sagt åt dig borde vara bra för dig? Sluta med det. Du för sjutton - har du tittat på den sista Abe grejen jag la in. Den är till dig  nu!! 

Allt är ok, visst du har haft en del oönskat happening, fuck that! Bli förbannad och släpp - men det tror jag du redan gjort. 

Marko…försök att släppa honom fri 🎈❤️ du har gjort det förr - det är bara att återupprepa. 

Du har skapat så fint Missi, du har vibbat så bra. Du är fantastisk! Jag ser upp till dig som har den fantastiska förmågan. Du är värd ALLT och det finns där. Det vet du ju. Allt finns ju där redan, bara att du inte kan se det än. Du har din stig som du följer. Du kan aldrig gå vilse. 

Var nu snäll mot dig själv. Gör det som känns lättast är det att ligga i sängen och lyssna på musik gör det. En liten promenad? 

Jag skickar en massa kärlek till dig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/28/15, 2:47 PM
#2

Allt har sin tid vännen och innan varje nytt "lyft" i livet brukar vi halka lite off. Det är som att vi behöver (?) en vända off-road för att få kraft att sparka ifrån och komma till nästa fas i livet, som att en stund i diket får oss att blicka mot skyn och skapa expansion. 

Jag som följer dig lite vid sidan om ditt liv kan inte annat än säga att du är en mäktig, magisk, älskvärd, kärleksfull och vacker kvinna som jag är stolt över att kunna kalla för vän. 🤗

szirius
2/28/15, 3:03 PM
#3

Missi, du får inte glömma hur mkt som hänt och vad snabbt allt gått för dig. Det är livsförändrande händelser, du har bytt land! OCH om jag förstått rätt så har du gått från att vara arbetslös under många år till att jobba heltid. Det är en stor omjustering i tid för dig själv, som du varit van vid, även sånt kan påverka ditt mående. Ge dig tid att landa.❤️

Jag tycker att det låter som att du är trött. Det behöver inte vara krångligare än så. Jag har haft liknande småuppgivenhetskänslor från och till i några veckor och jag har helt enkelt haft lite för högt tempo ett tag. Så snart jag stillar mig kommer lusten tillbaks. Det kommer den göra för dig med🙂

Om du vet att du inte mår bra av att fastna vid datorn, kan du inte bestämma att du tex börjar med en datafri kväll i veckan? Jag känner igen det där, att man har tusen idéer men de blir ju inte gjorda om man sätter sig på rumpan o surfar istället😉Dator kan vara lite som en drog, att man inte känner efter riktigt…och den kan ta mkt av sin fritid om man inte har koll. Du har makten och kraften att välja bort det! Testa!

Promenader är gratis! De ger dessutom frisk luft som jag tror att du behöver. Att simma på badhus brukar inte kosta skjortan.

Vad du gör där? MISSI, du är i din drömstad, denna vackra plats som du älskar och det har DU skapat. Var STOLT! Du är nog bara lite vårdeppig, så sov mkt, vila, ät bra, gå på promenader, kolla på tramsiga komedier o skratta lite, gråt en skvätt i badkaret och på nolltid är du back on track! Ta inte dina känslor så allvarligt, this too shall pass, du vet ju det, du har varit här förr, men du har också alltid kommit upp igen, så överanalysera inte mörkret i dig. Vi är ALLT, vi är alla ljus o mörker, och vi får välja vilken del vi fokar på. När du känner dig lite bättre, sök upp lite folk, du brukar alltid må bättre när du fått prata lite med folk IRL.  Men börja redan NU och gör en lista med grejer du tycker om med dig själv, det börjar inifrån, boosta dig, påminn dig om allt det vackra du är, allt det vackra du har förmåga att se.

Du är värdefull!🌺

MissInAction
2/28/15, 4:07 PM
#4

😭😢❤️🌺

Jag får återkomma när jag ser något.. för mycket tårar som gör synen grumlig just nu.

Mådde först ännu sämre när jag började läsa era kommentarer, när jag fick känslan att jag skrivit detta enbart för att få höra bra saker. 

Men jag har fått massor att tänka på, helt andra perspektiv. Ni är så kloka!! 🤗❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/28/15, 4:12 PM
#5

#4 och om det nu skulle vara så…skulle det vara hela världen? Vi har alla behov…och jag kan säga snälla saker till dig varje dag om du vill, tills du kan säga dem till dig själv igen🙂

Kolla där - redan en positiv projektion😉, för om du kan se klokhet i andra betyder det att du har klokhet inom dig✨

🤗

Otroulig
2/28/15, 5:19 PM
#6

Det är ju faktiskt så att när man mår piss, så är det lätt att glömma bort det där man egentligen vet. 

Vilken tur att vi har varandra som kan påminna oss 😍 ofta är det ju det vi behöver - bli påminda. Jag gör det så gärna åt er för jag vet att ni gör det åt mig 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
3/1/15, 3:15 AM
#7

MissI,, Kram till dig.

Som Szirius och Otroulig säger, så är det helt OK att ta emot fina ord!!!! Vi är fysiska varelser, och vi blir alla glada och uppmuntrade av fina ord och kärlek.

Sedan är det ju också så att när man har fattat att kärleken kommer inifrån, så kan det hända att man blir hård mot sig själv, när man känner att man vill ha den utifrån också,, MEN det är ju självklart också helt ok!!!

När det gäller M,,,, så tror jag att detta bara är bra att du känner som du gör nu, för det visar att du är på väg att hitta in till din kärna ,,, till det tillstånd då du kommer att kunna släppa honom fri, och släppa dig fri, men ändå känna samma kärlek till honom som du gör nu.

Du är på väg dit!! Men för att komma dit måste du gå igenom det du går igenom ,,,

OCH ,, tänker på allt du har skapat,!!!! fantastiskt ,, och vilken fart ,,, nu är det nog dags för jordning och balansering, och därför är det massor av känslor och funderingar som dyker upp,, just för att du ska kunna gå vidare till nästa fas i ditt liv….

Vi är ju här för att lyfta och stötta varandra, för att ge varandra inputs, vägledning , pepp,  för att tala om för varandra hur fantastiska vi är, när vi själva lyckas glömma bort det! För att säga något fint, skriva något fint, för att i ord beskriva vårat sanna jag, och i och med det får ärligt och sant response!! 

Det är ju det fina med den här sidan!  

Hoppas din söndag blir en dag där du hittar balans och harmoni, och tar ett steg närmre till din kärna!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
3/1/15, 5:14 PM
#8

0# Missi!🤗

 Första av allt skulle jag vilja ge dig en fet eloge för att du vågar öppna dig så totalt. Modigt och starkt.

Anledningen till varför du lockar till dig så mycket positiva kommentarer och kärlek som var svårt att ta emot är för att ditt rop var helt fyllt av inget annat än kärlek som jag ser det. Det kändes hur naket och avskalat det var och när man är så kärleksfull mot sig själv så kommer kärlek på en gång som du märker :) 

Jag har inte följt dig supermycket eftersom jag fortfarande är ny här och så, så jag vet inte vad du gjort och inte. Jag kan mest precis som alla här ge dig massa kärlek och säga att jag tycker du verkar va en bra en :) Det jag lärt mig är att det är fan ok att falla, att må piss, gråta så att det gör ont i kroppen och tro att man kommer dö. Det lustiga i den kråksången är att nääääär de känslorna släpps loss helt och fullt så kommer inte känslan av död utan av LIV. Plötsligt verkar färgerna lite klarare och solen lite starkare. Man fokuserar på det fina på ett spontant och naturligt sätt. 

Jag tror, att det du gör nu är att kräks ur dig gammalt skit. Lite som man gör innan man köper möbler/flyttar till nåt bättre. Då slänger man den trasiga mögliga byrån som stått på vinden och luktat och allt annat som inte längre är i vibration med en själv. Så var stolt! FATTA vilken jäkla vårstädning du gör!!

Det råd jag kan ge dig är att låt dig själv vara. Lugna ner prestationer eller att du måste vara på nåt sätt eller göra på nåt speciellt sätt. Jag känner igen mig i att jämföra mig och sedan klanka ner på mig själv. Det är ingen hit. För man vet inte vad de här sk lyckade människorna känner eller riktigt lever. Därför blir det så knas att jämföra sig med andra för den bilden blir sällan rättvis eller rätt för den är full av känslor och idéer om hur det är, inte hur det faktiskt är.

Som de sagt ovanför allt är ok. Det är faktiskt det. Jag tycker att det kommer lite i skymundan att må piss när det gäller loa. Det är lite så att man vet att" ja men det är när jag vibbar i glädje och positivt som jag får det jag vill haaa" men det jag märkt och det jag tycker stämmer bättre är att vi får det vi verkligen vill ha när vi är ärliga med oss själva som kloka Shiawase skrev nyligen. 

Jag hade nog ett liknande bryt för ett par månader sedan och tyckte what's the use? och EFTER den jävla stormen så började små fina vackra saker dyka upp, som det gör efter en skogsbrand. Så låt dig själv vara ett tag. Du behöver inte fatta stora svåra avgörande beslut utan lägg det på hyllan ett tag och låt dig vara. I det kommer du automatiskt göra det du känner för och döm dig inte för dina beslut. Det är OK att bara vara.❤️

Så snyggt jobbat! Du är en modig en! ☀️

H-lena
3/1/15, 6:53 PM
#9

Hej fina MissI!

Jag vet inte om jag har så himla mycket att komma med annat än ojojoj vad jag känner igen mig!! Det här med att känna att "men vad f-n är det för mening? Det spelar ingen roll om jag är här eller inte! varför ens försöka?" Du är inte ensam om det. Jag tror att alla någon gång känner så, eller något i den stilen iaf. Det är okej att känn sig off eller nere! Ibland behöver man känna hur det är för att sedan ta tag i sig själv och sträva upp igen. Det gäller att inte tvinga sig upp utan känna att man vill och förtjänar det. Att vara rädd för att gråta är inte bra, för min del mår jag alltid bättre efter att jag gråtit. Tänk att tårarna är en reningsprocess att du släpper taget om en massa smärta och sorg, tårarna tar med allt det negativa ut ur ditt system. Jag lovar dig att gråta gör det inte värre. Visst man kanske känner sig lite fånig ibland men jag tror starkt på att det är nyttigt att gråta.

När det gäller den där isoleringen känner jag precis igen mig igen. Det är så himla svårt! Jag tror det handlar en del om att man inte vågar öppna sig fullt ut. Så är det för mig. Men sen är det också något som kommer om man haft dåliga erfarenheter. Kanske är den här killen inte så bra för dig? Du saknar det som var, men om det inte är så nu så kanske det är dags att släppa det också. Kan relatera till det också, viljan att hålla fast vid något bra men som inte är så himla bra längre. Det är jättesvårt att inse att man förtjänar något bättre och våga släppa speciellt om man har det lite tungt ibland. Just det där med att det är tungt känner jag såväl igen. Det tänker jag ofta för mig själv. "oj vad tungt allt är nu, jag orkar inte".

Vad ska man göra åt allt det här då? Jag vet faktiskt inte riktigt. Men jag vet att du är så himla duktig och stark och du klarar det här! Klart att det är lite skakigt nu när du precis flyttat till ett nytt land och allt, och det kan ju också vara andra orsaker till att du känner dig off. Men låt dig känna det ett tag det är okej. Att tvinga sig själv att försöka bli glad tror jag inte på. Men en dag kommer du känna att du kommit ur det här! Som du säger så är du ju glad och positiv men det kommer tunga stunder, så du är ju redan där halva tiden! Livet är tungt men man lär sig också och blir starkare och tryggare efter såna här perioder Och du kommer inte alls vara ensam hela livet! Du är ju ung och har massor med år på dig att finna den rätte! Ta hand om dig själv i första hand så ska du se att det löser sig! Men jag vet precis hur det känns att verkligen vilja ha den där närheten men som man inte har. Det är jobbigt. Jag tror det bästa man kan göra är att ignorera det så gott det går så ska du se att det kommer.

Massor med styrkekramar till dig fina du, det löser sig! 🤗❤️


Älvan
3/1/15, 8:03 PM
#10

MissI sådär känner jag också från och till. Jag brukar våga gråta när jag gör EFT. Finns så många på youtube. En för varje känsla att knacka på. Människans villkor är att känna separation. Om vi inte kunde känna den kunde vi inte uppleva gemenskapen. Det är detta vi själar vill prova och uppleva. Nära-långt borta. Som ett gummiband eller något. Du är lika nära alltet hela tiden oavsett hur du känner för stunden.

MissInAction
3/1/15, 8:19 PM
#11

❤️till er alla.

Nu har jag läst igenom era inlägg en gång till. Och jag känner för att gråta igen! Massa känslor som bara väller upp inom mig men var ska jag göra av allt?

Det här var så himla klockrent också, Karin!!
Det jag lärt mig är att det är fan ok att falla, att må piss, gråta så att det gör ont i kroppen och tro att man kommer dö. Det lustiga i den kråksången är att nääääär de känslorna släpps loss helt och fullt så kommer inte känslan av död utan av LIV. Plötsligt verkar färgerna lite klarare och solen lite starkare. Man fokuserar på det fina på ett spontant och naturligt sätt

Precis sådär är det för mig. Har upplevt det så många gånger. Och särskilt det senaste året. Det är nästan så att jag regelbundet haft mina deppdagar då jag går från high flying till avgrunden där jag bara vill dö. Och just där nånstans kommer detta tillstånd som du beskriver!

Har känt mig lite bedövad de senaste dagarna. Inte så sprudlande som jag brukar, men mer att jag drar åt gråthållet.. 

I dag sen eftermiddag tog jag en promenad in till stan, och gick en bit igenom Gamla stan, för jag tycker det är så fint ♥
Och det blev så himla tydligt för mig hur vi skapar vår verklighet genom våra tankar och känslor. Jag gick och förde en inre dialog mellan mig och Marko, där jag berättar för honom hur jag känner och där han förklarar hur rädd han varit att såra mig därför att han "inte känner så mycket" generellt. Ja ni kan ju tänka er.. där går jag och skapar momentum och till slut känner jag gråten i halsen och hur tårarna väller upp. Och detta skapar jag alldeles själv!!! Ingen annan är delaktig och ingenting runt omkring mig. utan JAG gör detta. Kan jag skapa känslor av sorg, så kan jag skapa känslor av frihet, tillit och kärlek också!! DET slog mig så starkt.

Men ja, tankarna fortsatte ju… jag får honom verkligen inte ur mitt hjärta… ❤️
Och när tankarna var som mörkast, tankar på död…. så kommer en kille fram till mig, jag ser honom ungefär tio meter bort.. och så börjar han säga något på estniska och jag får fram på estniska att jag pratar engelska.. han försökte räcka mig något kort.. då säger han att Jesus loves you…! Remember that there is a purpose for you in life
Och jag bara ler åt honom och fylls av kärlek, och egentligen vill jag bara slänga armarna om honom, men jag går därifrån och tårarna kommer igen 😢
Här kan man snacka om divine timing…..

Lite samma grej hände igår när jag promenerade in mot stan då det började skymma. Det var grått och rätt så mörk, och jag tänkte på hur jag känner mig nere men det gäller att hitta mitt eget ljus. Och precis då så tänds gatubelysningen 😃
Har hänt en massa såna saker på sistone. Och det känns skönt för jag blir påmind om att Source är med mig ♥

Det är nog så som ni säger att det är dels en stor förändring som skett, eller flera… och det är nog dags att landa och ta fart mot nästa platå. Har känt sådant behov av balans och jordning. Och har velat hitta någon som kan ge mig reiki.. har hittat en tjej som jag nog ska träffa, som gör reiki och även lite annat healingarbete. Hon kände också in att detta nog var det jag behövde.

Det är bara det att jag kan känna mig stressad.. som att livet bara passerar, och jag "gör" inget. Dagarna och veckorna går så fort. Och jag har så mycket kärlek att ge, känner jag… och det är som att jag drunknar för att jag ger och ger men samtidigt är det ju något som fattas. Jag vet inte om jag kan förklara det 😕

Jag vill inte känna att jag inte LEVER.. att jag bara existerar…. dag ut och dag in. Och det är där jag blir deppig just nu, tror jag. För jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. 

Ni är så fina allihopa och jag är så tacksam för att ni tagit er tid att läsa och skriva i den här tråden 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/1/15, 8:24 PM
#12

Tack Älvan, EFT ska jag nog göra lite mer igen.. det har inte blivit många vändor det senaste året. 

Just nu pågår ju även Tapping World Summit 2015!
Detta har jag följt tidigare år (förutom förra kanske) och älskar det verkligen… men i år har jag inte orkat/hunnit alls. Prioriterar nog annat, helt enkelt. Men jag skulle vilja!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
3/1/15, 10:51 PM
#13

#8 Karin! 🤗 Fint beskrivet, känner också igen det, istället för att dö där på toagolvet, så vill man leva ännu mer, när man tillåtit sig att krascha, det är bara som att man rensat systemet lite " bara att bryta ihop och gå vidare" som man skämtsamt kan säga, men det ÄR ju så . Man kan tillåta sig att kräkas på allt om man behöver det, vara arg eller uppgiven eller bara låta tårarna trilla, och sen långsamt sipprar ljuset in igen…till slut brukar iaf jag  känna  att jag skiter i det här att må dåligt, nu vill jag njyta av solen i mitt ansikte!☀️

Jag hörde ett klipp av Abe idag, om att se det som en trampolin, att vi inte behöver bedöma det som negativt när vi känner att vi faller, utan det kan lika gärna vara en  fartsats för att kunna studsa på trampolinen! Vi vet vad vi vill, vi vet vad vi inte vill, det är "leken" här i livet som sätter igång rörelser inom och runt oss. Och allt är ok!

Ja exakt! Det behöver inte alls vara bara happy happy med LoA,  däremot ÄRLIGHET längs vägen, sen kanske man når mer o mer happy när man öppnat upp o rensat o funnit mod att leva fullt ut så som man vill, men resan är vägen och det kan vara oerhört givande, ja faktiskt, att uttrycka sin besvikelse tex…då får det syre att läka!  ✨

åh, vad fint Missi, Jesus loves you 😍, jaaa, det gör han! Har du letat rött på nån kyrkogrupp än, pratade du inte om det? Kanske du kan finna gemenskap där? 🙂 Jag har positiva erfarenheter av troende, brukar alltid vara värme i såna grupper. Kanske det var en HINT,Missi? 

Blir varm i hjärtat av allas fina kommentarer, ni allas utsträckande och önskan att dela är verkligen kärlek och medkänsla. ❤️

ensamhet/gemenskap, ett outtömligt ämne som vi så ofta kommer in på…det är verkligen intressant och givande med allas tankar kring det. Kanske vi ska ha en egen tråd om det?

Jag har nyss haft en dipp ner i ensamheten och hittar alltid hem till gemenskapen via det andliga, via vetskapen att vi alla är ett och att livet är större än de relationer som är fysiska…och att alla relationer räknas…huvudsaken är ju den egna känslan och förmågan att kunna connecta…och TÄNK vad vi alla connectar inne på denna sajt tex! Det är en tröstande, tacksam, rörande upplevelse för mig.

Annons:
[::Vera::]
3/2/15, 12:30 AM
#14

MissI

Du vet, jag är nog liknande off som du just nu, och känner vad kan jag tillföra och varför skulle jag om allt ändå är meningslöst. MEN så känner jag en knäpp ;) gemenskap med en viss död fredspoet, och genom poesi glider jag in i en känsla av mening, enhet och en kontakt med källan. Känns iaf skönt när inget annat gör det…Det är väl bara det här jag kan dela till dig om något… Ta hand om dig.

I am so close, I may look distant.
So completely mixed with you, I may look separate.
So out in the open, I appear hidden.
So silent, because I am constantly talking with you.

Karin3.0
3/3/15, 10:28 AM
#15

#11 Vad häftigt det blir när flera känner igen sig i samma känsla, det blir nån slags förståelse och connection då :)

Jag förstår vad du känner med att tiden bara rusar och hur det kan kännas så. Men grejen med tid…är att om det var så att från och med nu fanns inte längre tid. Vi åldras inte eller påverkas på något sätt. När jag tänkt den tanken så har jag känt ett lugn på nåt sätt för det är då detta bara är ett stort NU. Det är också den synen jag faktiskt har på världen. Sen skapar vi åldrande, tid och död själva - i mina ögon. 

Jag har också varit med om att äldre människor upplevt att tiden går fortare och att den inte räcker till, medan jag kan känna som att den går såå långsamt att jag ibland undrar om den stannat.  Det lustiga är att dessa åldringar knappt gör någonting om dagarna och det de gör är samma som åren därpå. Inget är direkt nytt och allt flyter därför samman. Jag har en slags poäng här nånstans, jag ska se om jag kan hitta den :) Men ett tips kan vara att testa och bryta dina vanemönster. Gå en annan väg, börja på nåt nytt, prata med nån du inte gjort förut :) 

Och angående Marko: Som jag ser det så är dina känslor i sånt virrvarr nu att du vill att han ska vara där för dig. Du vill att han ska bete sig som du vill för du vill ha något som du saknar hos du själv. Stämmer det? Jag vet att när jag söker det hos pojkvännen och verkligen viiiiiill/måste ha hans närhet, lite som att det är mitt syre så kan han bli otrevlig, jobbig och dra sig ifrån mig.  Han är den varmaste, mest omtänksamma människa jag mött hittills och ändå kan jag locka fram den sidan hos honom. Däremot när jag känner att jag kan klara mig själv men är sårbar och äkta är det som att är som ett klister och vääärldens snällaste. Även om det är tufft att förstå så tycker jag det ändå kan hjälpa.

Jag ser det såhär: Du behöver kärlek från DIG. Det tycker jag går hand i hand med att du vill ge så mycket kärlek. Börja med att ge den till DIG. När du gjort det kommer du ge obehindrat och få tillbaka den lika snabbt. Det är när vi tror att vi ger men egentligen vill HA som det inte kommer tillbaka till oss, som jag ser det. Sök dig till de som kan ge dig den kärleken om inte Marko vill/kan det. 

Så jag tycker att din promenad var en bra idé! Fortsätt så, låt dig känna och var ska du göra av alla känslor? Du ska känna dem. Det är de som får dig levande. Du ska släppa de fria. Det är det som gör dig fri :)❤️

MissInAction
4/1/15, 4:57 PM
#16

Vill bara tacka er alla igen för att ni tagit er tid att läsa och kommentera ❤️
Idag har jag läst igenom tråden en gång till. Och jag känner mig just nu mer ON än OFF så att säga 😉men jag skulle vilja beskriva det som att jag står på en balansbräda, ni vet en såndär rund grej som ser ut som saturnus… jag har skitsvårt för såna, står bara och vinglar. Dock tycker jag att jag har bra balans!! Men iaf.. det är lite den känslan jag har. Ostabil. Skör kanske? Som att jag vet att precis när som helst så kan jag tippa över och ramla hjälplöst ner i avgrunden. Och lika plötsligt och hjälplöst (hehe) kan jag flyga upp i höjden. Det är balansen jag söker!!

För på samma dag kan jag känna  himmelsk eufori och sådant självförakt och uppgivenhet att jag vill avsluta livet. Det tär på en…

Jordning, kan det hjälpa till? Eller vad gör man? 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
4/1/15, 8:52 PM
#17

Nu…skall du få ett svar och tankar från en man! Det hela är enkelt…Gör de saker du känner och tänker att du bör, vill och skall göra! Frigör dig från ditt eget känslor och tankefängelse genom att bryta dig ur det som varit. Var i nuet och upplev att det är i rörelse att skapa ett nytt nu…💞…🙏…👍…🎯…🐣…💃…😘

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
4/1/15, 9:44 PM
#18

Det tycker jag var bra råd 👍

Du är ju en känslomänniska Missi och jag känner igen mig i hur jag var förut. Jag trodde att jag var mina känslor och gick upp i dom. Nu är det en helt annan stabilitet. Så, det blir bättre. Att jorda dig tror jag är bra. Du gillar ju naturen - försök att komma dit mer, krama träd, hämta kraft och lugn - få distans.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
4/1/15, 9:54 PM
#19

Hehe ja jag klänger nästan på den nya växten de har ställt på vårt "matbord" ute vid fönstren på jobbet.. där jag brukar ta kort haha… är så svältfödd på närhet till växter/träd känner jag.

retep, tack tack!! ♥
Skapa ett nytt nu, det gillar jag… det vill jag komma ihåg 🙂

Jag vill gärna säga att det var ju ett så typiskt "manligt svar" men jag är samtidigt allergisk mot den typen av tänk och kategorisering 🤐men sådär konkret och lösningsinriktat, du vet.

Kanske jag skulle må bra av att skriva/teckna igen. Hmm.. det kommer ju liksom inte ut längre, förr var det alltid naturligt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
4/2/15, 8:50 AM
#20

MissInAction! (missing action)

Inte det svar du ville ha kanske…men det du kanske behövde…tänkte jag! ❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
szirius
4/2/15, 4:39 PM
#21

varje stund är ny…..bland mina favvorord….att göra sig fri från det som varit, som Retep skriver…🌊

MissInAction
4/2/15, 11:13 PM
#22

Jodå absolut vill jag höra det! Jag vill höra allt som kan vara till hjälp för mig ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sweetgum
4/3/15, 6:26 PM
#23

Du är värd det bästa MissI! Jag hoppas allt blir bättre för dig snart! ❤️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

dagdrivarn
4/4/15, 9:22 AM
#24

MissI, jag tror nog nästan alla sagt allt jag tänkt säga redan nu när jag läst igenom tråden.  Jag hörde också det där klippet häromdagen, som handlade om att studsa trampolin, uppskatta när du är nere för ju du kommer bara att studsa ännu högre. 

Jag har hittat något som hjälpt mig en del sista tiden, jag har skapat en(flera dagböcker på datorn) iDailyDiary. Nåväl jag snubblade över en övning som jag hört om förr.  Har ni sett den där filmen där en kille upptäcker att allt han skriver i sin bok blir veklighet? 

Jag har märkt att jag blir otroligt upplyft av att skriva i min "dagbok" jag skriver som en vanlig dagbok och beskriver min dag från morgon till kväll och tänk jag kan köpa, göra, åka precis vart jag vill hur mycket jag vill. Jag beskriver mig själv, hur jag ser ut,  hur den jag är med beter sig, vad vi gör eller ska göra, hur de känns och ev. då vad jag köper, spenderar osv… hur mitt liv är ekonomiskt, jobbmässigt, hemma osv….  när man sitter där och skriver så lever man sig in i det hela så otroligt så den tid man sitter där och skriver så känns det verkligen verkligt…. otroligt upplyftande. Jag har börjat absluta med att skriva TACK, TACK, TACK för mitt fantastiska liv eller liknande.

Prova den, den kanske känns rätt för dig också….

Tänk på det säger för att veta vad du vill så måste du också veta vad du inte vill, uppskatta kontrasten och det känns lite som om du just nu är mitt uppe i att se en massa kontraster. 

STOR KRAM!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

MissInAction
4/4/15, 1:44 PM
#25

Tack alla! ❤️

Den övningen låter väldigt intressant, dagdrivarn!! Jag har ju länge tänkt något liknande, att helt enkelt bara skriva SOM OM.. precis allt jag vill! Bara låta orden flöda ☀️för jag har också himla lätt att sugas in i handling vare sig det är en historia som någon berättar, en film eller bok eller något jag själv skriver. Så visst finns det en massa kraft där! Och skönt att få vara i dessa stunder som du säger!

Jag pratade med en tjej härom morgonen som rekommenderade mig att köpa en dagbok att skriva i, hur jag känner och vilka tankar jag har under dagen. Jag sa att jag är så DÅLIG på dagböcker.. har haft så många, och jag skriver aldrig regelbundet i dem. Mest så har det blivit att jag skrivit historier och dikter 😃 men senast jag hade en dagbok så var det en bok där jag skrev tacksamhetslistor och saker jag uppskattade, enbart positiva ord alltså ♥ detta var 2012-2013 typ. 
Den boken fick jag inte med mig i flytten, och det är nog dags att skaffa en ny. 

Iofs så har jag några Word-dokument i datorn där jag också skriver.. ett där jag skriver om mig själv, vad jag tycker om med mig själv. Och ett där jag skriver mer vad jag ska göra för pengarna som kommer in på mitt konto från The cosmic bank of universal love, eller vad den nu heter… the prosperity game 🙂
Ska nog ha ytterligare ett dokument där jag skriver om ALLT.. vardagliga ting, precis så som JAG vill ha det! 🤗

För visst är det något särskilt med att skriva med penna i en bok också… jag älskar det.. även om jag får kramp i fingrarna av allt skrivande haha…. datorn är dock smidigt. Det viktiga är att man har fokus! ✨

Det är verkligen sant att det kommit mycket kontraster de senaste månaderna. 

Det ÄR inspirerande och det är hisnande att tänka att jag har alla möjligheter och jag kan skapa precis det jag vill. Och samtidigt går ju allt så fort och med sådan kraft… och dessa ständiga starka och plötsliga svängningar jag upplevt det senaste året vet jag inte om jag klarar om  det är såhär det ska vara resten av mitt liv. Då orkar jag helt enkelt inte. Jag behöver isåfall antingen komma bort ifrån ALLA människor.. och hur ska det fungera, praktiskt? Då lär jag inte överleva ändå. Eller så behöver jag ha någon i min närhet. Finns liksom ingen familj eller vän som jag har fysiskt i min närhet. Visst jag har träffat många här som jag gillar att umgås med men det blir inte så ofta och det är ingen av dem som jag känner att jag kan ringa när jag vill och föreslå en fika typ.  Ingen NÄRA. Så, jag känner verkligen starkt.. what's the point.. 💔

Bara en sån sak som att krama den person man älskar mest…. DET får man sån enorm energiboost av och massa må bra-hormoner och oxytocin och man bara slappnar av och känner hur TRYGG man är. Det där får jag klara själv nu och jag har inte hittat något sätt. Känns som att jag bara dräneras och skadas mer och mer. Som om man fortsätter att hugga med en slö yxa i ett tjockt träd…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
4/4/15, 2:10 PM
#26

Jag tror att något som är viktigt är att släppa. Det är då vi blir fria. Jag tror att när vi går runt och önskar och önskar och önskar så fastnar vi. Det är då vi till slut hamnar i brist hålet och den djupa brunnen.

Jag tror att det är lite det som i alla fall jag är här för att göra - släppa det ena efter det andra för att bli så mycket friare och öppnare. DÅ kan vi ta emot - det är DÅ det kommer. 🤗

 Detta lades upp på FB idag 

Trust in Ease – The Founders, Channeled by Daniel Scranton

“By the easiest way imaginable, that is how you truly get what you want. Because if you get what you want because you struggled and toiled away, then you have not truly gotten what you wanted, because none of you are asking for struggle and toil. You are asking for freedom and joy, love, excitement, and none of those are a part of the struggle and the toiling that we witness all of you doing.

What is the easiest way for you to receive that which you desire? It is to trust. It is to trust that if you desire something, then it is already yours. It is to trust in the ease. It is to trust that you are powerful creators and that nothing can stand in your way. Believe in yourselves. Believe in your beliefs, because if you are hearing or reading this message, then you certainly believe that you are creating your reality.

But your actions say otherwise. Your actions demonstrate that you believe in the virtue of struggle and hard work. And usually that is because you are still trying to satisfy a person or persons who believe that those things are virtuous. 

You are already good. There is no need to prove yourselves as good. There is only the life that you truly want to live and whether or not you are willing to trust that the life you want to live is the life that is right before you.

We suggest that you take it easy and see what happens. Trust is very easy. It is mistrust that requires effort. You are all beautiful, wonderful creators, and you can trust yourselves. You can trust in ease. Believe it because it is so.

We are The Founders. We are the keepers of the flame.”

Daniel Scranton's Channeling & Sound Healing

http://danielscranton.com

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: