Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 2375 ggr
MissInAction
2015-02-06 22:33

Energetic lovemaking

Vill egentligen kommentera detta men jag är så otroligt trött så jag håller på att slockna helt, och det är svårt att tänka 🙂

Men jag kan säga kort att kopplingen mellan sex och energier och andlighet har jag gjort i många år. Dock inte praktiserat det med någon partner. Ännu. DET ämnar jag ändra på vid nästa tillfälle ♥

Det här med energetic lovemaking är kanske ingen nyhet för vissa av oss här inne? Men kan vara intressant att dela ändå. Och det finns konkreta tips längst ner, på hur man kan komma igång med det 🤗

Energetic lovemaking (artikel)

Tankar?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Sjöstjärna
2015-02-06 22:44
#1

Får läsa imorgon, sängen kallar även på mig. 😴

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Saz]
2015-02-07 09:33
#2

Jag önskar bara att jag hade ens NÅGON att testa detta med :(

[Kathja]1
2015-02-07 10:16
#3

Tack för tråden MissI! Det där är absolut för mig. 😎 Det är dags att bli bekväm i min kvinnlighet och min kropp - oavsett hur den ser ut så är den min OCH kvinnlig.  Har alltid haft svårt för sex när det ska "duttas", långa förspel är så inte min melodi. Har inte funderat så mycket på det innan man man nu se att det har med min syn på mig själv och mitt något "geggiga" rotchakra att göra. 

Allt har sin tid och nu är det tid för detta! Det har nämligen varit så många hintar kring detta den senaste veckan så det går inte att inte fatta. Healerna jag var hos igår jobbade tex även med hudvård - så hon kunde inte låta bli att snacka det lite med. Hon skulle prompt ha på mig lite läppstift innan jag gick. Och en del av mig skrek SLUTA med en annan talade om för mig att detta är vad jag behöver. Mer kvinnlighet! Och därmed även "kvinnligt sex". Jag vet en som kommer att bli glad… 😉

Sjöstjärna
2015-02-07 11:46
#4

#3 Är man inte bekväm med sig själv så är all form av uppmärksam, speciellt kring de områden man inte är bekväm med, direkt plågsam. Ett bra förspel fokuserar ju helt på den andra personen, kroppen, känslan och upplevelsen så det är klart att det kan bli hur jobbigt som helst och att du föredrar att få det hela överstökat snabbast möjligt istället. 🤗 Det finns en bok som heter "Fina flickor gör det" som jag läste i min ungdom och som jag tyckte var till hjälp när det handlade om att acceptera vissa saker och tillåta mig att njuta istället för att noja. Jag tror inte den finns som nyutgåva men brukar gå att hitta i andra hand, som här t ex.

http://www.bokborsen.se/Kassorla-Irene/Fina-Flickor-Gör-Det-Eller-Du-Kan-Också-Få-Ett-Bä/3157086

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MissInAction
2015-02-07 12:53
#5

Det kommer, Saz, var så säker! 🤗 och jag väntar också på Någon att testa med. Under tiden testar jag med mig själv 😃

Det här är intressant tycker jag, också för att ofta när man pratar om energier så pratar man om manlig och kvinnlig. Finns flera exempel… Yin och Yang.. långsam och explosiv etc. Vi har nog alla båda dessa i oss och strävar efter balans. Tror jag. Kan liksom inte tänka mig att vi endast har den ena 🤔
Men det trycks ofta på balansen i just kvinnligt och manligt. Och fokus är ofta på en kvinna och en man som möts. Här kan vi ju tänka om ifall vi vill, om vi inte känner oss det minsta dragen till det andra könet.

Iaf. Kvinnlighet och sensualitet har nog hos de allra flesta en mjukare energi, i många fall mer följsam. Och om vi ska gå in på ämnet manligt/kvinnligt igen så är kvinnan ofta "mottagaren".. 😉 
Sen vet jag inte om vi ska se det som passivitet.. kanske snarare öppenhet? Acceptans? Mottaglighet? Omfamnande?

Hur ofta har vi inte hört om framgångsrika, aktiva män i beslutsposition som i kärleks- och sexlivet längtar efter att bli omhändertagna eller till och med dominerade. Det finns nog en strävan efter balans.

Och det som jag tycker är så fascinerande med den sensuella biten av att vara kvinna, är att det kan vara så subtilt! Man kan komma till otroliga höjder med till synes väldigt små medel… små justeringar.. små rörelser.. små moment.
T.ex. att släppa ut håret om man alltid har det i en knut.. eller en vacker uppsättning (kan vara en enkel tofs!) om man alltid har utsläppt hår…. kläder som framhäver figuren…. eller varför inte läppstift Kathja! (röda eller rosa läppar tycks ha en effekt på män då de associerar till en annan viss kroppsdel av kvinnan), en olja eller parfym du gillar,  nyrakade ben… 
Sen finns det så mycket vi kan göra också, genom kroppsspråk, hur vi rör oss, hur vi använder blick och leende och kroppskontakt…. 

Jag har lyckats njuta väldigt mycket av sex genom åren trots en skev självkänsla. Men jag älskar ju att ge, även sexuellt, och njuter av det.. har nog lätt att ge mig hän och tillåta mig att njuta. Det är ju liksom det som är poängen tycker jag, att njuta 🥳
Så visst har jag haft fokus på min partner och känt den där samhörigheten etc. Det där djupare. Men nivån som artikeln talar om har jag ännu inte testat. Så det ser jag verkligen fram emot ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-02-07 13:29
#6

#4 Visst är det så! Jag tycker iof inte att det är jobbigt, mest onödigt. 😃 Men jag insåg i och med denna tråd att det är en bra väg att använd till att uppskatta kroppen ännu mer. Jag gillar och är oftast nöjd med min kropps funktioner, men kanske inte alltid med utseendet. Den gör det den ska och det gör den bra, men nu är det dags att skapa lite finess också. 😊

Annons:
Sjöstjärna
2015-02-07 15:00
#7

#6 Vad lustigt, för jag är nöjd med utseende på min kropp medans funktionerna mest består av en tröttsam serie "happenings". 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Upp till toppen
Annons: