Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 790 ggr
[Kathja]1
1/30/15, 7:29 AM

Förändra världen

Vi har ju haft lite diskussioner kring detta med att "förändra världen" - om man måste ha fokus på konflikter, känna för de som utsatta och så vidare. Så på förekommen anledning så lägger jag här upp en artikel som handlar om att förändra med meditation, med andra ord genom att fokusera energi. http://in5d.com/proof-that-group-meditation-can-change-the-world/

Annons:
SHIAWASE
1/30/15, 7:39 AM
#1

Åh! Ska läsa den senare ikväll!!! Tack Kathja!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
1/30/15, 2:12 PM
#2

🎈😉

Jag deltog första gången i en av dessa stora meditationsgrupper 1983.

Det var i Scarborough, England, med deltagare från hela Europa. Då var vi 900 som under en vecka mer eller mindre mediterade hela dagarna och gjorde Siddhitekniker.

Maharishi effekten går ut på att livskvaliteten ökar i samhället när 1% av befolkningen mediterar regelbundet.

När stora grupper som ex. den i Indien, http://vedicpandits.org/peace-creating-group/  utövar TM Sidhi tekniker då är det kvadratroten ur 1% som behövs för att Universum globalt skall skapa fred, frihet och framgång…..9000 personer på en och samma plats är vad som krävs.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
1/30/15, 4:09 PM
#3

Jag har skrivit om detta med att meditation kan hjälpa världen i nån tråd…apropå synen att inget sker om man sitter på sin rumpa….jag länkade till fakta om ett experiment där  500 munkar åkte till olika städer och mediterade under några dygn…och man såg att det skedde mindre mord, mindre trafikolyckor etc på platsen…alltså markant skillnad….jag har inte gått in i länkarna ni lämnat, är lite på språng men ska kolla sen, kanske samma experiment som ni länkar till…tror det var i samma veva jag läste att EN medveten människa kan påverka 50 personer med sin energi, så 10 samlade på en plats kan påverka  500 och 100 kan påverka  5000 :)

Det fanns en grupp där jag bodde tidigare som åkte runt och "läkte jorden" på olika drabbade miljöförstörda områden…vÄÄlidigt flummig grupp, hehe, som hade kontakt med elementarväsen, men jag tyckte det var fint 🌺 - och jag har tro!

#2 säkerligen helt fantastiskt maffigt att ingå i en grupp på så många under en hel vecka🙂✨

Upp till toppen
Annons: