Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 877 ggr
retep
2015-01-27 12:35

Ego is not the enemy..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

The Ego is not the enemy.. if it is connected to the Self !

Transcend… and ego becomes a very good servant.. ahamkara..

Enjoy life and be happy.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
MissInAction
2015-01-28 12:20
#1

Vi expanderar genoom egot!! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
2015-01-28 13:42
#2

Jag säger såhär…Vi lär oss urskilja och göra mer utvecklande val med egot, men den egentliga  expansionen sker genom kontakten vi har med det transcendenta, med Varandet!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2015-01-28 15:13
#3

Som jag ser det så sker expansionen genom vår önskan efter mer, mer utveckling, mer kunskap, mer förståelse, mer inspiration, mer utmaning osv.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2015-01-28 16:20
#4

Då får vi kanske klargöra vad det är för utveckling och expansion vi vill och menar.

För min del handlar det självklart om personlig utveckling, med ökad kunskap och förståelse, med inspiration och utmaningar.

Men först och framför allt handlar mitt liv om expansion av medvetandet, av kärlek och lycksalighet.

 Allt det personliga berikas och expanderar därmed, spontant och naturligt " if it is connected to the Self !"

Det är en sak att förstå "Sat Chit Ananda" ur det personliga perspektivet och en helt annan att vara i "Varande Medvetande Salighet"

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
2015-01-28 16:50
#5

Vad jag menade var, precis som att vi expanderar genom den kontrast som livet ger oss, precis på samma sätt expanderar vi genom egot.

Exempelvis vad vi brukar beskriva som prövningar, utmaningar, omständigheter.. saker som vi "inte bett om". Saker som vi observerar och som vi inte vill ha, får oss att bli klarare över vad vi VILL ha. Därigenom expanderar vi!

Och därför ser jag egot som en hjälp till expansion! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
2015-01-28 18:09
#6

Ja Miss I…jag tänkte och förstod att det var så du menade💖

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-28 18:46
#7
Upp till toppen
Annons: