Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1349 ggr
Karin3.0
1/22/15, 3:24 PM

Kan man ha två självförtroenden?

Alltså jag blir knäpp på det här ibland…

Det känns nästan som jag har två självförtroenden. Ett väldigt lågt som jobbar med panikångest och försöker få någon typ av inkomst. Det andra lever i en helt annan värld där drömmar är möjliga, där jag flera gånger varit nära jackpott på lotto och jag anser att livet är till för att ha kul och njuta. Dessa två har förut knappt kontaktat varandra, då jag förmodligen bara puttat undan det väldigt låga och drömt mig bort i stort sett. Det har NÄSTAN gått hela vägen men eftersom det inte gjort det hela vägen så har jag INGET att visa för det. Det gör att jag nu sitter här utan jobb med panikångest hemma hos mamma och mina drömmar om ekonomiskt oberoende och kärlek till livet känns som …en dröm. 

Det har gjort att jag tvingats in i mitt andra jag och där är det inte lika vackert och trevligt. Det känns nu som att jag "vaknat" och nu behöver jag ställa allt till rätta. Ta ett städjobb, jobba med panikångesten, börja hitta vänner, börja träna osv. 

Såklart lockar jag till mig detta genom att min storebror idag har haft ett "det är dags att vakna nu Karin" snack med mig i fyra timmar.

Detta har fått mig att fundera på kärlek. Jag frågar nämligen mig själv om det är kärlek att låta sig själv gå utan inkomst/vänner i flera år och samtidigt ha sina drömmar om ett bättre liv? Eller är det mer kärleksfullt att ta det där skitjobbet och börja bygga sig från grunden? Jag vet verkligen inte och skulle vara tacksam för råd.😕

Hur gör ni?🤔

Annons:
Sjöstjärna
1/22/15, 3:44 PM
#1

Jag ser den ekonomiska ångesten som ett arv från det gamla tankesättet med de gamla energierna och så som jag uppfostrades. Även om jag vet att förutsättningarna har förändrats sedan dess och att jag har förändrats så är det svårt att helt klippa banden med världsuppfattningar som sitter så djupt rotade och som den största delen av befolningen fortfarande håller som sanningar. Så ofta jag kan väljer jag att istället leva i den verklighet som inte vilar på Luthers läror och där allt är möjligt om jag bara kan hålla min frekvens tillräckligt högt. Jag väljer detta dels för att jag tror på det och dels för att det är mycket roligare. Jag vill inte längre leva i den gamla sanningen, den passade mig dåligt och den livsstilen gjorde mig sjuk, jag är skapt för en helt annan typ av liv, ett liv som vilar på harmoni, balans, kärlek och glädje och det är dit jag är på väg nu. 🙂 ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MissInAction
1/22/15, 4:21 PM
#2

Kram Karin 🤗

Känner så väldigt väl igen mig. Dock har jag aldrig tänkt på det som flera självförtrodenden. Inte säker på att jag förstår hur du tänker dig det…

Men jag förstår hur det är att känna sig splittrad över att känna, att veta att man kan göra, vara och ha precis vad man önskar sig.. och att titta runt omkring sig och se att.. jag har ju inte det? 🤔Och så går man liksom på tomgång nästan.. svävar mellan dessa båda tillstånd. Tills man till slut tänker att näe, ska jag välja ett av dem eller!?

Eller så är det inte alls såhär du menar 😂

Oavsett så…  jag skulle tänkt att även "skitjobb" kan vara guld värt. Dels är det ju ett jobb, och dels så vem vet vad det leder till. Allt börjar med en tanke, med en önskan. Och en resa börjar med ett fotsteg (såvida du inte är en fågel förstås). Så om du inte är  stark i din övertygelse att allt kommer till dig oavsett vad du gör, så kanske du ska prova lite olika konkreta saker? Jag säger inte ta vilket jobb som helst, det ska ju ändå kännas BRA. Men jag säger att bara för att det inte är vad du föreställt dig (som målbild ungefär) så betyder det inte att det är meningslöst eller fel eller mindre värt. Det kan vara precis det som du behöver.

Jag kom väl till en liknande insikt för några år sedan också. Större delen av mitt vuxna liv har jag egentligen inte haft någon nära vän, eller vän som jag umgås med regelbundet. Och jag har inte tagit hand om mig själv som jag tycker, när jag tänker efter, att jag förtjänar. Jag har misshandlat min kropp och min själ. Och förminskat mig själv. Så som jag har behandlat mig själv skulle jag aldrig kunna behandla någon som jag älskar.

Och vad som helst är väl egentligen bättre än det? Alltså vad som helst, som du kan komma på 🙂

Om du fick drömma då? HELT förutsättningslöst! Hur ser du dig själv? Imorgon och om ett halvår t.ex.? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
1/22/15, 7:28 PM
#3

#2 Tack tack tack för din värme, den kändes enda hit 🤗❤️

Jodå, det är så jag menar men jag kom inte riktigt på något bättre ord än självförtroende just då. Men det där svävandet är PRECIS det jag känner. Att det är lite som ena är dröm och andra verklighet. Sen vilken som är vilken svajar också 😕. Det är så konstigt hur båda kan kännas som verkliga bara…för några år sen var det mycket drömmar och kärlek och då var det DET som kändes mer äkta. Jag kunde nästan se limousinen utanför mitt fönster och ibland blev det så verkligt att jag skrämde mig själv. Sen när det inte gick så kom det gamla tillbaka och ja…nu är jag väl där i guess. Men det var jättefint sagt det där om att man inte vet vart ett jobb kan leda och så 🙂.

Om jag fick drömma igen… ❤️ så vinner jag jackpotten på lotto på riktigt och jag och pojkvännen får äntligen flytta till Nya Zeeland. Där skulle jag börja göra videos som hjälper andra att inse hur coolt och underbart livet kan vara och hur drömmar kan bli sanna och hjälpa de på vägen. Sen skulle jag börja umgås med intressanta skojiga människor, måla så mycket och stort jag vill, köpa alla skojiga kläder och designa egna saker, hjälpa djur och åka på massa roadtrips och sitta på stranden tills solen går upp tillsammans, typ 😍

[Kathja]1
1/22/15, 7:52 PM
#4

Jag tycker att det låter som att det ena är ditt Ego (din hjärna) som talar och det andra är ditt Sanna jag (ditt hjärta) - och sådär är det nog för de flesta av oss mer eller mindre.

Personligen är jag för att lyssna på sitt Sanna jag, ditt hjärta, med andra ord DRÖM på fina du! Bitarna kommer att falla på plats och grej för grej kommer dina drömmar att bli din verklighet. Men som MissI säger så handlar det även om att elva under tiden och inte sitta och stirra världsfrånvänt in i väggen. Gör dina val med hjärtat, men kanske är ett "skitjobb" vad du behöver nu för att komma vidare i livet. Mot drömmarna. Men se då inte jobbet som ett SKITjobb, utan som ännu en pusselbit i ditt livspussel. Du vet alla de där bitarna som man får till sig under livsresan som alla bidrar på sitt lilla, eller stora, sätt till att skapa ditt liv.

Ditt hjärta talar med den rena rösten av ditt Sanna jag, din koppling till Gud, medan ditt Ego är format av ditt mänskliga liv, av alla möten och upplevelser från din första dag i livet - det är därför Egots röst inte alltid leder oss till harmoni.

Ångest skapas i glappet mellan Egots röst och ditt Sanna jags behov. Det är ditt Sanna jags sätt att göra sig hörd när Egot hojtar för mycket och får för stor uppmärksamhet.

MissInAction
1/22/15, 7:57 PM
#5

Ooohh låter härligt! 😍inte alls dumt. 
Kan du göra något av detta nu? Kanske i mindre skala?
Kanske fundera på vilka steg du kan ta som leder i riktning mot det? Vilka baby steps som helst 😃

Och vad du än gör så se till att njuta av resan. Njut av vägen dit. För när du väl nått "fram" så ser du dig ju om efter nya saker att nå fram till… vi strävar alltid efter mer och om man alltid tog sig till drömmen i ett enda andetag så tror jag livet skulle vara ganska trist 🤔😎 

Det häftiga är ju, tycker jag, att våra tankar ÄR verkligheten, de med! De är minst lika verkliga som din hand. Eftersom allt är energi. Luften du andas är också verklig, och det kanske är lättare att ta till sig, trots att vi inte SER den.. riktigt…!

🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
1/22/15, 8:04 PM
#6

Shit vilka fina människor ni är. Tack. Tack. Tack! 🤗

Annons:
MissInAction
1/22/15, 8:20 PM
#7

Ooh en bild på dig Karin.. hej! 😃👋

Tack själv för att du är här och för att du skriver!

Du vet…. när vi svarar, så pratar vi inte sällan också till oss själva! Ibland inser vi det och ibland inte 😛
Så vi finns liksom för varandra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
1/22/15, 8:22 PM
#8

Så det här är mailet jag precis fick från Clickbank. Bruka rinte bry mig om de mailen men jag valde att öppna det och då står det:

Hey Clickbank Client, 2015 is yours,

So the big question on a lot of people's minds in the New Year is:

How can I get everything I want in life?

The answer is…

You need to create real, lasting change. 

And lasting change comes from raising your standards.

When you decide something is a must, you find a way.

Human beings follow through on who they believe they are and when you make something a "must" it becomes part of your identity.

Your wants won't always be met, but your standards will. It's time to change what you want in life, to what you expect from life.

The change you are looking for comes from within.

MissInAction
1/22/15, 8:33 PM
#9

Oh. Powerful 😮
Tack för den. Förändring kommer inifrån, det är så sant. Ett beslut som kommer i en vilja, en önskan om något. Ofta så föds ju våra önskningar i de kontraster vi upplever, så de hjälper oss ofta att bli tydligare med våra beslut tror jag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
1/22/15, 8:52 PM
#10

#7 Ja det är så fint 😭Det är så bra att det finns ett sånt stöttande ställe för en sån sak som att skifta hela ens verklighet 🥳

Karin3.0
1/22/15, 9:02 PM
#11

#9 Jo jag kom ju att tänka på det när du nämnde önskan…att jag hade en önskan för typ fem år sen, då förhållandet hade blivit lite snarktråk. Jag önskade då typ TVÅ gånger att få uppleva en sån där passion, en sån där man ser på TV där man inte kan låta bli varandra och man knappt kommer innan för dörren innan det sker saker. Sen kom han…typ ett par månader efter. Attraktionen till honom var helt sjuk och det var han som satte käppar i hjulet för mig och min pojkvän för jag började tvivla på oss då. Det blev lust vs love. Jag vet att han kände så för mig också så jag antar att han manifesterat mig på samma sätt? Anyway det har jag manifesterat så jag vet ju egentligen att det går. Man kanske behöver skriva ner allt man manifesterat för att påminna sig om att det går 🤔🙂och komma ihåg att tänka på be CAREFUL what you wish for…

Karin3.0
1/22/15, 9:25 PM
#12

Men jag har ju också manifesterat det här fina forumet! Och alla fina människor här ❤️

MissInAction
1/22/15, 9:32 PM
#13

Haha… ja du kanske "glömde" specificera att du ville känna det med din pojkvän? 😃Eller så kom du på det först när den nye killen hade dykt upp att ojdå… var det såhär det var! Och så kom du på att det var inte det du ville ha mest? Eller att du fick känna det, men sen var du nöjd?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Karin3.0
1/22/15, 9:49 PM
#14

Haha ja jag skulle specificerat! 

Ja det var liksom okontrollerbart nästan, och det ser häftigt ut på film men när det är verkligt så är det…väldigt verkligt. Lite som att stå bredvid en 10 metersvåg eller sitta i framsätet på en bil i 240 knyck. Hjälp. Så det var nog både och. En del av mig är fortfarande nyfiken men det är lite som den stora röda knappen på väggen där det står TRYCK INTE. Då blir jag nyfiken 😛fast..det är oftast när jag känner mig liten och obalanserad som det är så. När jag är mer kärleksfull mot mig själv känns det inte alls så…så jag brukar oftast se det mer som en klocka att nu är det dags för mer självkärlek igen.😢🙂

Haha appropå specificera kom jag ihåg att pojkvännen en semester då vi gått säkert en mil i sommarvärme sa till mig, "ett par rullskidor skulle man ha" typ. Några minuter senare kommer en snubbe förbi oss med rullskidor och jag tyckte att nästa gång får du se till att säga att det är DU som vill ha dem 😃

szirius
1/23/15, 12:06 AM
#15

Du har fått så många fina kommentarer, jag vill bara flika in med att uppmärksamma en liten tankekullerbytta som jag ser att du gör: "FÖRST ska det ekonomiska oberoendet komma o SEN ska panikångesten försvinna o jag kommer då må tiptopp o hitta massa vänner". Prova att vända på det. Du behöver vara i den vibben NU som du ser dig i, i dina drömmar, 🙂. Börja skapa det liv du vill ha! DU har huvudrollen och är författaren! Ett ste i taget bara. Njut redan NU, träna, börja träffa lite folk, skifta fokus från att du är fast till att du redan börjat, redan kommit långt!

Jag kom att tänka på denna:

" You gotta stop demanding the circumstances around you to change so that you could have a better feeling response - and you gotta begin evoking within yourself a better feeling response, which will then be the indication that you´ve changed the vibration  - and then the circumstances MUST change. It is law."

SHIAWASE
1/23/15, 6:25 AM
#16

Karin,, har liksom inte hunnit med i tråden,, men massor av bra inputs,,,,

Tänkte bara BÖRJA NU!!! vänta inte tills du har vunnit på lotteri,, börja göra videos nu, köp skojiga kläder nu, gör det du kan NU,,, de saker som du inte just nu KAN göra de kommer, men lev NU precis som du skulle leva om du vann miljoner!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
1/23/15, 9:35 AM
#17

Tack! Ja det är lätt att glömma det där märker jag att det är baklänges eller ah framlänges egentligen 🤪😃 food for thought definitivt! Tack ❤️

MissInAction
1/23/15, 9:52 AM
#18

Så är det ju!  När vi mår bra, så känns ju allt roligare och enklare helt enkelt. Vi drar till oss ännu mer, skapar ännu mer av det som vi gillar. SÅ det är så självklart men också så lätt att glömma! 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
1/23/15, 10:28 AM
#19

Jaaaaa, det blir lätt GE MIG! känner jag. Särskilt efter så många år. Kanske är det så rånare och sådana känner sig? Att det blir en total desperation av GE MIG NU liksom och det lönar sig inte…och det får man lära sig den hårda vägen.

Upp till toppen
Annons: