Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2996 ggr
retep
2015-01-20 21:56

Kärlek, lycka och framgång

Ju mer lyckliga vi är ju mer framgång har vi! På samma vis som Kärlek är vad vi först har närmast oss själva. Så är Lycka vad vi först skall ha närmast oss själva! Eftersom Kärlek och Lycka ligger i och närma Källan, kommer framgång och många av våra önskningar så mycket mer naturligt och spontant.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
SHIAWASE
2015-01-20 23:30
#1

Yes Peter!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2015-01-21 09:34
#2

Naturligtvis! Det är väl precis det här som är meningen 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
2015-01-21 10:03
#3

Ja, naturligtvis… och ändå, tycks det vara så svårt att uppnå, för så många.

Nu tänker jag förstås också på den större situationen, hur det är och ser ut i samhället och på Jorden för så många människor…och då kan jag inte annat än att bli ledsen och berörd.

Tänker på alla oss som har det så bra och får leva i fred och frihet, i välfärd och hälsa…men som likväl inte är tillfreds. Som saknar något!?…och vill ha och ha mer av något, av allt…vad det nu är? För ofta är det nog så att vi inte vet vad och varför vi önskar, som vi gör.  Inte heller vet hur lycka och framgång uppstår…inte reflekterar över eller tänker på hur vi sätter upp hinder för Kärleken och Lyckans naturliga flöde.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2015-01-21 10:23
#4

#3 Men samtidigt så skapar det du blir ledsen över kärlek som motpol. För varje olycklig individ finns det en som tittar på den andre och tänker "så vill jag inte ha det" och så väljer de annat.

retep
2015-01-21 10:44
#5

…kärlek som motpol…det är ju klart nå't fint och bra!

Men det andra…" "så vill jag inte ha det" och så väljer de annat. "…den tanken, det förhållningssättet, hjälper kanske mig,..men, men problemet tycks kvarstå, då det så ofta , för så många inte är av och med kärlek de tänker"så vill jag inte ha det" 

Inte heller tycks " och så väljer de annat." alltid vara något särskilt solidariskt eller kärleksfullt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2015-01-21 10:46
#6

Så är det såklart ibland med, men det jag ville lyfta fram är att det inte bara behöva vara dåligt att det är dåligt.

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-21 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag tänker så här att hade vi inte vetat hur vi inte vill ha det så hade vi inte heller kunnat bilda oss en uppfattning om hur vi vill ha det. Det är lite samma sak som att många har svårt att riktigt uppskatta livet innan de varit nära att mista det, eller att man behöver ha varit riktigt sjuk för att förstå hur fantstiskt det är att vara frisk. 

Det innebär däremot inte att det krävs att vissa har det dåligt för att andra ska få ha det bra, jag tror att hela mänskligheten rör sig uppåt på frekvensskalan och att det hemska blir mindre och mindre hemskt samtidigt som det bra blir bättre och bättre. Den ökande kärleken i världen drar alltså även med sig eländet och höjer på det viset lägstanivån till något bättre.

Jag vet inte om den här frekvensskalan har varit uppe här tidigare, men jag tycker den är intressant och till stor hjälp för att analyser både den egna situationen och omvärlden.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2015-01-21 12:08
#8

# 7 inte just denna, men vi har känslostegen nånstans, som vi ofta återkommer till i olika diskussioner. Den här var dock mer färgglad! 🌈 Tack!😃

Det du talar om är ju behovet av kontraster för att "få upp ögonen". Jag kan definitivt känna att jag uppskattar saker på ett djupare sätt pga erfarenheter som har haft av stora kontraster. Att inte jaga utan att se att lyckan ligger HÄR, i detta nu, alltid, beroende på hur närvarande jag kan vara i mina möten med dels mig själv men också med andra och i samspel med de inre och de yttre händelserna…

#3 jag förstår vad du menar… men kan du flytta fokus lite från att känna dig ledsen över de som inte väljer kärlek och istället se att din plats, det du kan göra är att välja och VARA  kärlek och det KOMMER att inspirera människor i din omgivning som är redo för det? 🙂Det är ju egentligen allt vi kan göra…vara oss själva och därmed vara en inspirationskälla. Så fort vi går in i ledsamhet och oro över hur andra väljer och skapar, så tappar vi lätt fokus på vårt egna medskapande. 

Och nej det betyder INTE att jag menar att vi ska stoppa huvudet i sanden o skita i våra medmänniskor. Men behålla vårt fokus!

Jag läste nånstans att en högt medveten människa kan påverka 1000 personer med sin energi…apropå känsloskalan…

retep
2015-01-21 12:08
#9

Kanske är jag bara sentimental idag och känslig, känner ansvar att ta hand om och visa på…en vilja att kunna stötta och hjälpa min son, komma över sina många år av tvångssyndrom och ångest…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2015-01-21 12:25
#10

#9 jag förstår det🙂, det är ok att vara sentimental mellan varven också…det är en prövning/övning att ha nära och kära som mår riktigt dåligt och som man inte lyckas hjälpa…men det är nåt vi har att lära av det också…de vandrar sin väg och vi kan vara medmänniskor men det går ju aldrig att  tvinga nån att förändras…

personlig fråga: sorgebearbetningskurs för honom? ( anar att det var hans mor som dött) Jag kan själv inte med ord beskriva vilken oerhörd hjälp det varit för mig…dels att förstå sorg, och att möta andra i samma situation, det stöd vi varit och fortfarande är för varandra, så mkt kärlek bara…du behöver inte svara här, bara sänder ut ett litet tips…❤️

Sjöstjärna
2015-01-21 12:52
#11

Jag hade själv enormt stor hjälp av regelbunden kontakt med medium när mina föräldrar gick över, det var en oerhört stor tröst att få "prata" med Mamma och Pappa igen även om jag inte kunde se dem. Lite som att ringa och höra så att allt var bra, och varje gång sa de något som jag kunde hålla fast vid till nästa tillfälle. Efter några år så avtog behovet av bekräftad kommunikation.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2015-01-21 13:14
#12

Nu är ju inte jag eller min son så intresserade eller öppna för mediumskap…men en sorgbearbetningskurs, kanske..?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2015-01-21 15:38
#13

retep!

(bara mina egna reflektioner och känslor som vaknade av det som du skrivit)

Att släppa taget om sorgen, om smärtan och viljan att hjälpa,, ahhh. Det är ju så svårt att se på när nära och kära lider.

Framför allt sina egna barn. Maktlösheten att inte kunna göra nått. Bara tyst acceptera Livet så som det visar sig för oss själva och för andra.

För Livet,,,, är Livets väg

Medans våra tankar och känslor är mänskligt förankrade med en vilja som driver oss till vanvettig sorg och smärta emellanåt, i motstånd över det som är.

Annons:
retep
2015-01-21 18:19
#14

Tack kära ni för vänliga råd och omtanke! Nu är jag så välsignad att jag har kärleken, lyckan och harmonin i behåll, även att det är oroligt i det yttre.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2015-01-21 18:23
#15

Fint det retep! Att ha Kärleken som plattform när det yttre rör sig oroligt. Det är verkligen en välsignelse.

retep
2015-01-21 20:03
#16

rore! Faktiskt…det är lätt med tanke på tekniken jag har.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2015-01-21 20:10
#17

Ja retep. Jag tvivlar inte alls på det. Och det är så fantastiskt när *man* hittat dit. När stormarna viner utanför och även inuti… Jag tror jag börjar föratå…även om jag hittat dit på ett annat sätt. Jag sitter inte lika säkert i båten som dig. Men jag hittar…..och jag känner mig rikt välsignad för just detta..

szirius
2015-01-21 20:12
#18

# 13 heeej Rore 😍🤗

[rore]
2015-01-21 20:14
#19

Heej szirius! Kan inte skicka kramgubbar i mobilen. Skickar en kram genom etern :)

retep
2015-01-21 20:46
#20

Kanske storm utanför men inte inuti. Här är det stiltje…och någon gång en svag bris.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Upp till toppen
Annons: