Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1245 ggr
szirius
2015-01-20 12:53

Abe about different channelers, different message

.

Annons:
Otroulig
2015-01-21 06:56
#1

Jag vaknade i morse med den starka känslan av att Universum vill oss väl. Jag insåg att det var den övertygelsen som fick mig att må bra och känna mig levande. 

Det är ju lite det dom tar upp här. Att det bara finns kärlek och ljus från början. Det finns inget mörker - bara avsaknad på ljus. Det finns ingen mörker knapp i våra hem för det finns inget mörker. Det enda som kan uppfattas som mörker är frånvaron av ljus.  Precis som att rädsla är frånvaron av kärlek. 

Jag blir lycklig av att se världen så. Det känns rätt för mig. Det har inte alltid varit så, att komma ifrån de gamla invanda tankarna och föreställningar tar lite tid. Ibland trillar jag tillbaka. Då är jag inte lika lycklig och trygg längre, rädsla och oro kommer smygande. Som tur är hittar jag alltid tillbaka. Hem till min sanning. 

Väljer andra att tro på onda makter, satan, onda andar och vad det nu är så är det deras val. 

Jag vet min sanning och det räcker för mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-01-21 09:32
#2

Åh det här vill jag lyssna på 🙂får se om jag kan göra det här på jobbet..

Men exakt så känner jag också, Otroulig! Haha så självklart, tänk om vi skulle ha mörkerknappar! 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
2015-01-21 11:06
#3

Jag också! 👋 Har ni några funderingar kring vad som händer när man ibland utan synbar anledning rasar ner i rädsla och oro från att under en längre tid ha befunnit sig i kärlek och ljus? Det händer mig emellanåt och ofta tar det ett tag innan jag lyckas ta mig tillbaks igen närdet negativa tankarna slagit klorna i mig, hade jag bara förstått varför det händer så hade jag haft bättre möjlighet att förhindra att det sker inbillar jag mig.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MissInAction
2015-01-21 11:52
#4

Vi har så mycket tankar och känslor ständigt inom oss. Som Hicks brukar säga, you are ALWAYS broadcasting. Vi sänder ständigt ut en vibration.

Med andra ord, det finns alltid en anledning men vi är inte medvetna om det mesta som vi skickar ut,

Det vore märkligt om vi var medvetna om precis allt hela tiden och då skulle vi inte hinna med något annat 😮🥵
Men den absolut bästa bekräftelsen på vad vi sänder ut, är just våra känslor. Vårt känslosystem är vår inbyggda GPS när det kommer till att navigera i vårt skapande! De talar ju om för oss precis var vi befinner oss i förhållande till det tillstånd vi vill befinna oss i. Sedan är det upp till oss att justera - genom att välja en tanke som känns lite bättre, lite skönare, som lättar lite.

Utan att röra i varför vi hamnar i dippar.. det händer mig också… brukar ha någon dag i månaden ungefär… så tänker jag spontant att det enda som egentligen har betydelse är att må bra. Att vi inte behöver förstå varför vi INTE mår bra ibland. Utan att istället ägna oss åt vad vi än kan för att må bra. Hitta en tanke eller sysselsättning som känns lite bättre. Som hjälper oss på rätt väg.

DOCK så förstår jag vart du vill komma tror jag. Klart att man vill förhindra att dipparna kommer.  Fast..  min väg är nog just nu att som alltid fokusera på att må bra. Att vara sann mot sig själv och se det goda och positiva, i stort och smått.

Det som händer är att vi vänder oss bort från oss själva, bort från Source helt enkelt, eller bort från Gud.. vilket du föredrar. Då ser vi inte längre vägen framför oss, eller det vackra som vi i vanliga fall ser. Vi fokuserar galet, helt enkelt, och inte enligt vår inre önskan och plan. Det känns som att vi är vilse eller famlar i mörker.
Vet att Hicks brukar beskriva detta som att Source aldrig nånsin lämnar oss.. utan finns ALLTID där.. det är vi som upplever en disconnection när vi fokuserar utåt och på saker som inte känns bra i oss..  och det enda vi behöver göra är att vända oss tillbak till Source. Känns det svårt så börja med att ÖNSKA att hitta tillbaka… ❤️

Oj det blev många ord. Och jag inser att jag skulle künna/vilja skriva ännu mycket mer. Men.. jag behöver jobba 😛och jag vill inte släppa en hel novell på dig!!

🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2015-01-21 12:17
#5

# 3 det är lite olika från fall till fall ( fall…hehe) jag försöker se det som ett energiskifte ibland…det behöver inte alltid vara så att man faktiskt rasar ner, utan man kan i själva verket ha höjt sig och då känns en småskavig känsla som ett ras…för att vi inte är rikigt vana vid att befinna oss där vi är efter ett skifte…en slags justering bara 🙂, att kolla läget lite, släppa lite grums innan vi landat på en ny, renare plats i oss🎈.

Annars kan det ju helt enkelt bara bero på att du tappat fokus lite😉, kollat mer på brister i dig och omkring dig istället för det som lyfter och när dig…sånt kan ju smyga sig på, även om man upplever sig ha varit balanserad länge så är den nån liten tanke som börjat snurra och stör…och då börjar man må lite fuffens o rädslor dyker upp som ett brev på posten. Och det är ju också helt ok!  Kontraster kan vara en språngbräda för att bli tydligare i vad man önskar🙂, om man bara är medveten, som ju du är, och navigerar dig fram genom känslorna och kommer fram till hur du vill gå vidare.👍

Sjöstjärna
2015-01-21 12:47
#6

#5 Det var en intressant tanke, att det kan ha skett ett skifte till det bättre och jag måste vänja mig vid det nya läget. Oavsett om det stämmer eller inte så är det en möjlighet så jag väljer att tro att det är så, jag tror det gör det lättare för mig att hantera. Tack! 👍

#4 Det var en bra påminnelse av en del saker som jag glömt bort att funder på ett tag. 😉 Jag tror egentligen inte heller att det är nödvändigt att vara på topp jämt och att undvika dipper, problemet för mig är att jag ganska nyligen har varit nere i dipparnas dipp, alla avgrunders moder och även vid en liten dipp så blir jag onödigt triggad av att återstifta bekantskapen med de känslorna så jag skulle gärna undvika det ett tag tills jag har fått större avstånd till det.

Men nu när jag skriver om det inser jag att det kanske är nödvändigt att återvända dit då och då för att lära mig att släppa det helt och inte skrämmas av det längre utan lära mig att snabbt hitta "hem" igen. 😉 Så tack för att ni agerade bollplank, jag tror bestämt att jag funnit mitt "varför". 👍

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Otroulig
2015-01-21 21:09
#7

Sjöstjärna, jag vet inte om du lyssnat på AH..du kanske inte ens gillar dom. Men just det här att du rasar ned på botten får mig att tänka på hur dom beskriver moment. 

Vi börjar ju med en yttepytt tanke, så liten så vi kanske inte ens märker den, vår energi sjunker lite men inte så nämnvärt, men det leder till en annan tanke så får oss att sjunka lite till osv. 

AH jämför detta med en bil uppe på en brant backe. Man kan ge den en liten knuff men fortfarande få stopp på den genom att ställa sig i vägen (ok, det här är en liten bil :)) men om bilen får riktigt moment så accelererar den och ökar farten nedför backen och det är helt omöjligt att stoppa den. 

På samma sätt skapar vi moment med våra tankar - en liten tanke leder till nästa osv. Så OM man kan upptäcka vad man gör i tid och väljer en annan tanke - en mer neutral så kan man hindra den negativa spiralen.  

Har det gått för långt så är det bara att låta bilen fara iväg, den stannar när backen tar slut 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2015-01-21 21:18
#8

Jodå Outrolig, jag har lyssnat på massor med Hicks-inspelningar, det var med hjälp av dem som jag till slut lyckades ta mig ur långvarig depression för något år sedan. 🙂 Det är möjligt att jag haft de där små, negativa tankarna utan att märka det, för den här gången kändes det som att jag gick och la mig på topp och morgonen efter vaknade jag på botten, eller en bra bit ner i alla fall. Men kanske var där tankar på vägen som jag inte uppmärksammade. Liknelsen med en bil på en kulle är bra, men att bara låta bilen rulla så långt ner den kan för att den stoppas av sig själv så småningom är en obehaglig känsla när man vet hur djupa de där dalarna faktiskt kan vara. Men kanske är det det som är min läxa i det här, att våga lita på att det inte blir lika illa igen.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
2015-01-21 21:34
#9

Ok, då här du hört den liknelsen 🤓😃

Men just det där att lägga sig på topp och sen vakna i botten - DET känner jag igen! Jag blev lite sur då..jag tyckte att sömnen skulle vara min vän. Så var det för mig när jag verkligen var på väg upp från avgrunds hålet, nån förklarade det med att serotinin (eller vad det heter) nivån var låg på morgonen 🤔 Men sen även att de stigar vi byggt upp i vår hjärna har varit vältrampade, så när vi lägger nya stigar så måste vi och hjärnan vänja sig med att gå den vägen. Att det kan vara så att signalerna tar den gamla stigen av gammal vana.  Kanske att de lättare gör det när man inte riktigt är medveten??

Den förklaringen kändes väldigt rätt för mig just då i alla fall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-01-21 21:40
#10

Som Hicks också säger… take a nap! Att sova brukar ofta göra att det känns lite bättre när man vaknar. "Sov på saken" brukar man ju också säga.

När vi sover, så stoppas momentum. Man KAN återuppta det när man vaknar, men då är också ett perfekt ögonblick att starta ett positivt momentum! Gäller att fånga upp det ögonblicket 👍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-21 21:43
#11

Men Miss! 😂 Det var ju när ✨ vaknade som hon var i botten.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2015-01-21 21:45
#12

#9 Den förklaringen kan jag också relatera till, tack! Jag vet också att jag fortfarande har för låga serotoninnivåer så det kan spela in.

#10 Ja, det var nog just därför det kändes så surt när det gick i motsatt riktning.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Sjöstjärna
2015-01-21 21:48
#13

#11 Jaa, vad kul! Jag kan skriva mitt nick 🌊✨. 😃

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
MissInAction
2015-01-21 21:50
#14

Jo jag vet. Fast något har ju hänt då, under natten och precis i uppvaknandet 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-01-21 21:55
#15

#6 Det där kan jag relatera till, ett motstånd att lämna mitt happy place, en ovilja att "återvända" till de känslorna som var. Men vi kan aldrig återvända, bara gå framåt, så det är att vara rädd för något som inte är. Det insåg jag härom dagen när Mandra skrev något i en annan tråd - att jag gärna vill vara i mitt happy place alltid. Och det är okej men inte om jag är där för att jag har undvikit att uppleva de känslorna som pockar på. Så nu välkomnar jag varje känsla mentalt, ser den för vad den är - en vägledning. Sedan släpper jag den till Gud att transformera. #9 Jag har det så ofta, att jag vaknar på en lägre nivå än jag somnade, men jag har inte tänkt på din förklaring. Jag har sett det som att jag under natten har bearbetat någon gammal skit som har fått mig att dippa lite. Så jag mår generellt sett bättre på eftermiddagen än på förmiddagen. Men jag vet även att min mans "härjande" om nätterna påverkar mig i sömnen för när jag sover på jobbet vaknar jag nästan alltid på samma nivå som jag somnade. Så det finns nog ett antal orsaker till det där.

MissInAction
2015-01-21 22:06
#16

#9
Aha!! Såg inte det innan. Viktig punkt!! Så är det, dessa signalsubstanser och receptorer är en värld för sig. Klart att det kan ha påverkan också ju.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-21 22:14
#17

#15 Visst kan jag vakna nu och ha en lite lägre känsla. Men när jag var där i känslostormen - när jag vaknade med ångest och en stor klump i magen - det var skillnad. DET händer aldrig nu för tiden…om det inte skulle vara en dröm eller nåt - men det tar jag mig snabbt ur. Det var ju läbbigare att vakna till min "gamla verklighet". Som jag trott att jag var på väg bort ifrån. Lite chockartat sådär.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-01-22 11:09
#18

det här är en sak  där jag inte är överens med Abe😛, de menar att  vi alltid vaknar i samma vibb som vi somnar…..men jag mår ofta som bäst på kvällarna o nätterna, somnar oftast in via meditation i en stilla frid…men kan ibland vakna helt upponer o får "jobba upp mig" ett tag innan jag är stabil igen. 

Åt andra hållet kan det däremot hjälpa att somna, alltså  om jag är lite nojig, då kan det ha släppt när jag vaknar igen. Men då vaknar jag ju inte heller i samma vibb som där jag somnade….

Precis så Otroulig, som om jag ibland "vaknar upp i min gamla verklighet" , inte så drastisk alls som du beskriver, men ändå som om jag ett tag glömt allt " jag vet" o bara dunsar ner på jorden o inte kan relatera alls till alla känslor som rullar…jag har nu lärt mig att inte skapa momentum av det, utan låter känslorna vara tills det klingar av…ibland hjälper det mig att säga till mig själv " det är inte min sanning längre…"

Hihi, Szirius är ju oxå en ✨😛

Sjöstjärna
2015-01-22 11:19
#19

Men inte säger väl Abe att man vaknar i samma frekvens som man somnar? 🤔 De rekommenderar ju att man ska ta en tupplur för att komma ur dåliga vibbar och vakna i en högre frekvens.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2015-01-22 12:02
#20

#19 detta har förvirrat mig ska jag säga 😃…för ja de säger de ju -men jag VET att jag också hört dem säga det andra, vilket jag reagerade på🤪

Ha! hittade den direkt; de säger " if you go to sleep out of the vortex, you´ll wake up out of the vortex, if you go to sleep in the vortex you´ll wake up in the vortex"...Här håller jag inte med. Eller så är det så att jag tar mig själv ut ur vortex så snabbt ibland när jag vaknar så jag inte hinner märka det…

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-22 12:04
#21

Puff bort med förvirrande tankar. 🎈🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Torahzen]
2015-01-22 14:03
#22

Jag håller med Szirius att man kan somna och vakna i eller ur vortex…

szirius
2015-01-22 15:13
#23

#21 javisst 👍🎈

Sjöstjärna
2015-01-22 15:49
#24

#19 Aha, ser nu att du hittade klippet. 👍 Nej, det där kan jag inte alls relatera till.  Och skulle det vara så så motsäger de ju sig själv när de föreslår en tupplur för att komma ur en låg frekvens.🤔 Det är inte så att de beskriver det som en felaktig uppfattning, att många tror att det är så men att det inte alls behöver vara så?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2015-01-22 16:03
#25

#24 haha, eller hur,det är en grym motsägelse🤪..så jag släpper det🎈

MIN upplevelse: jag kan somna i vortex o vakna ur, och jag kan somna ur vortex och vakna i. Punkt 🙂

MissInAction
2015-01-22 16:08
#26

Det är nog inte så att man automatiskt ändrar vibb för att man har sovit, men sömn nollställer liksom… det stoppar momentum eftersom eftersom vi hamnar i neutralläge.

Ibland talar ju Hicks om.. hmm vad är ordet nu igen.. när man delar upp tiden i partier, så att man bestämmer sig för vad man vill uppleva och uppnå under den kommaste sekvensen ungefär. Ett sätt är ju att när man lägger sig säga sina tacksägelser eller böner eller vad man nu vill, och även sätta en intention för hur man vaknar upp.

Bara en idé.

Men som sagt, sömn gör att vi hamnar i neutralläge. Och neutralläge är väldigt kraftfullt just därför att därifrån har vi en perfekt utgångspunkt, vi kan dra åt vilket håll vi vill.

I den millisekund som utgör vårt uppvaknande så kan vi hinna tänka tankar som vi inte ens registrerar, eller se något, känna något.. som genererar en känsla.

Och sen blir vi medvetna om att vi är vakna och plötsligt känner vi efter hur vi känner oss, och börjar tänka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
2015-01-22 18:01
#27

Under flera år brukade jag tänka att jag bara var lycklig och mådde bra när jag sov. Jag mådde alltid uselt (både fysiskt och psykiskt) från det jag vaknade tills jag kan ju tyckar att den dåliga hälsan borde göra sig påmind även under sömnen men icke. Lite intressant tycker jag.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Otroulig
2015-01-22 21:37
#28

Jag har alltid gillat att sova. Jag fick för mig att det var en flykt från verkligheten som jag inte gillade. Jag mådde bättre när jag sov. Som du Sjöstjärnan. Men nu gillar jag att vara vaken 🙂.

Men jag vet att om jag är off eller som förr i tiden var förbannad eller irriterad över någon ( helt fantastisk jag inser att jag inte varit det på två år, fantastiskt 🥳) så är det en god natt sömn som hjälper och när jag vaknar så ser allt helt annorlunda ut.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2015-01-22 21:40
#29

Hm, vad konstigt mitt inlägg blev, där saknar en massa ord. Så här skulle det stå, ungefär: 

Under flera år brukade jag tänka att jag bara var lycklig och mådde bra när jag sov. Jag mådde alltid uselt (både fysiskt och psykiskt) från det jag vaknade tills jag somnade  men jag sov gott och drömde trevliga drömmar. Man kan ju tyckar att den dåliga hälsan borde göra sig påmind även under sömnen men icke. Lite intressant tycker jag.

#28 Härligt att komma på att du tagit så stora kliv framåt. 🤗

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
2015-01-22 22:09
#30

Ja, jag kom på det nu! ☝️.  Helt fantastiskt. Från att ha varit så upprörd och triggad av min dåvarande chef och företaget, precis för två år sen. Det tog så otroligt mycket energi - under många år. SÅ hoppade jag rätt ut och sa upp mig under  ett möte med alla chefer (planerat och med ett enormt stöd från människorna här) Inget nytt jobb - jag hoppade utan fallskärm. Efter det så har jag aldrig legat och ältat på kvällarna …tror jag 🤔 eller varit så upprörd i alla fall.  Innan hände det ofta, jag kunde känna mig besviken över människor eller ta åt mig av saker. Det steget jag tog då - har betytt så oerhört mycket för min utveckling inser jag nu. Jag är en helt annan! Trygg, lugn och harmonisk.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2015-01-22 22:29
#31

Grattis! 🙂 🏆

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MissInAction
2015-01-22 22:36
#32

… och du säger att det inte händer saker, Otroulig. Det HÄNDER ju MASSOR och har gjort länge nu! Bara det att "händer" kanske inte den där känslan som OJ där blev jag överkörd av ett tåg (bildligt eller OJ där kom det och det och det och det in i mitt liv. Kan vara svårare att fånga upp de här grejerna och sätta ord på dem då man inte ser dem. Tänk så mycket vi ÄR i vårt inre… som vi aldrig identifierar, tillkännager och sätter ord på 😮

🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-22 22:51
#33

Ja det gör ju det 🤗. Så roligt för precis som jag skrev i manifesterings tråden, för mig har de viktigaste sakerna skett inom mig. Jag kan inte flasha med en lista över fysiska saker - mer inre  "saker". Jag tror det finns en och annan som känner som jag😉. När vi får perspektiv så har vi utvecklats enormt, kanske inte så mycket i det yttre - men banne mig i det inre!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-01-22 22:59
#34

Det var hääärligt att få vara med dig på den resan, Otroulig, ditt modiga hopp utan fallskärm😍🤗- och se så bra det gick, som vi ju alla visste o kände ,för du gjorde ett sånt jobb med dina vibbar✨

(F.ö har jag lagt märke till att du ofta skriver på #33 haha, eller ofta, men minst 3e gången jag sett det nu 🌊…it´s a siiiign🤓💋)

Annons:
Otroulig
2015-01-22 23:03
#35

Ni är så rara - har varit hela dagen. Jag är så tacksam över er underbara änglar ❤️❤️❤️😍🤗❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2015-01-23 11:17
#36

#33 Japp, det kan jag också relatera till. De största förändringarna har hittills skett på insidan.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Upp till toppen
Annons: