Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2803 ggr
Otroulig
2015-01-18 13:32

Hur ska en relation vara?

Jag tyckte denna var så bra så jag vill lägga upp den här. 

Vi är ju några stycken som önskar oss en relation och då är det ju bra att fundera på hur vi vill att den ska kännas. Den här artikeln tar upp det. I och för sig från utgångspunkten att man kanske är i en relation som kanske inte uppfyller detta men som sagt…vi har hela tiden val här i livet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-01-18 16:59
#1

Ha, intressant 🙂och som han skriver, självklart för många kanske. Och ändå lyckas man glömma bort det.

Sista meningen hade min systerdotter som bildtext på FB för några dagar sedan. Jag förstod inte riktigt vad det betydde. Och på ett sätt förstår jag nog fortfarande. Om jag genuint älskar och bryr mig om en människa, är det då fel att lägga tid på den? Så länge jag själv känner att jag är i kärlek och ger i kärlek? Isåfall köper jag inte det.. bara för sakens skull alltså 😉

Det han beskriver är rätt så likt det som jag också kommit fram till. Har haft lite tid att fila på min önskan och särskilt förra våren och sommaren. 

Senast igår kom återigen en känsla till mig, att jag vill och ska vara med någon som älskar mig precis så som jag är och som visar det. 

Man ska vara sann mot sig själv, lyssna på kroppen och känslorna och LEVA och absolut inte "nöja sig"!!! Anser jag 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skogshumblan
2015-01-18 17:29
#2

Bra fråga, jag står just nu i en skiljsmässa som är helt märklig för de flesta inblandade, men inte helt för mig.

Jag har allt man jordiskt kan önska i detta äktenskap men min man delar inte min tro, min längtan att fördjupa min andliga del och det är som att något dött inom mig på grund av detta. Så jag går. Och har hittat en frid i att det inte måste gå att förklara för vare sig mig själv eller andra varför.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

retep
2015-01-18 17:34
#3

…"nya sig"…med vaddå, undrar jag? Tänker att finna den rätte och att skapa en bra relation. Det skulle inte behöva vara så svårt för någon som har god kontakt med och erfarenheter av Lagen oA. För förhoppningsvis har förståelsen för och erfarenheterna av Kärlek, den egna med stort K. Skapat den trygghet och tillit som behövs för att se igenom sina egna begränsande föreställningar kring hur ett bra förhållande bör och skall vara…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Älvan
2015-01-18 18:10
#4

Tycker vissa saker i artikeln är bra, men den fokuserar liksom många på att den andre personen ska vara perfekt. Vem är perfekta själva? Vilka relationer är "perfekta". Den andas (jag kan tolka in saker här) att det är bara idioter som stannar i operfekta relationer och att det bara är gå från en relation hur lätt som helst. Jag som blev hjärntvättad, manipulerad, psykiskt och fysiskt misshandlad kunde inte i valet av denna man veta vad som komma skulle efter 15 år. Att under alla år smygande hamna i en fruktansvärt destruktiv relation. När jag levt så länge i denna manipulation visste jag inte längre något om hur en relation borde vara och hur jag borde bli behandlad. För min del är sådana här listor rätt meningslösa. De är skuldbeläggande och för mig till ingen nytta. Det jag måste fokusera på är att aldrig släppa känslan av vem jag är. Att aldrig mer tappa kontakten med mitt I am. Att försonas med alla delar av min skugga. Att älska och tacka för allt. Att bygga en zon av kärlek runt mig som stöter bort destruktivitet. Det är vad jag behöver. Vad andra behöver har jag ingen aning om.

retep
2015-01-18 18:21
#5

Älvan! Det var, är ju också det jag menar med mitt inlägg #3

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Älvan
2015-01-18 18:29
#6

#5 Ok. Jag svarade på #0 så mitt inlägg var inte en kommentar till ditt. Roligt att vi är överens. :)

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-18 18:41
#7

#1 Angående att inte ge sin tid och energi till någon som slösar bort sin egen tid och energi så tänker jag att det är för bådas bästa. Den som ger av sig själv är inte en outsinlig källa av energi och tid, och ger man hela tiden utan att få något tillbaks så tar det till slut ut sin rätt. Samtidigt så är risken stor att man förstärker ett negativt och kanske till och med destruktivt beteende hos den som slösar med sin egen tid, och därmed bidrar till att göra den personen beroende av andra istället för att ta tag i sitt eget liv och sin egen situation.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MissInAction
2015-01-18 18:49
#8

Var det mitt inlägg du syftade på, retep?
Jag menar nöja sig som att nöja sig, helt enkelt. Vill du ha M så ska du inte nöja dig med L, exempelvis. Vill du ha en relation som ger kärlek, gemensamt skapande, äventyr och personlig utveckling, ska du inte nöja dig med om knappt hälften av det du vill verkar stämma och du längtar efter resten. Vill du känna attraktion ska du inte nöja dig med platonisk kärlek. Vill du ha en båt ska du inte nöja dig med en halv båt. 

Ungefär så menar jag. Inte kompromissa med sina egna inre önskningar 🙂för att man tror att man inte förtjänar bättre, eller  inte kan få bättre. eller vad man nu kan ha för skäl att nöja sig 😮

Det här handlar anser jag om att vi är fria i våra önskningar! ♥ Jag, och du, har rätt att önska precis vad vi vill. Och jag vill ju det jag vill, jag känner det jag känner och önskar det jag önskar. Varken mer eller mindre. Och det som jag önskar, är perfekt i min mening, här och nu 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2015-01-18 19:10
#9

#7 Sjöstjärna

Problemet blir för mig som levt i misshandelförhållanden att pålagd skuld redan är fruktansvärt stor. Att dessutom höra att man varit starkt bidragande till misshandlarens destruktiva beteende har inte hjälpt mig, snarare påfört ännu mer skuldkänslor. Tyvärr försvårade uttalanden som dessa mitt jobb med mig själv.  

Jag tycker att varje person har eget ansvar att älska sig själv så att inte problemen projiceras på t ex sin partner. Den bristen får aldrig läggas på någon annans axlar. Även om det finns en sanning i faktumet att det kan bli på det viset som du säger.

[Kathja]1
2015-01-18 19:24
#10

#0 Jag tycker att han hade sammanfattat det bra, men avslutet på inlägget "Tittar ut genom fönstret och tänker: ”vilka självklarheter jag skriver om. Inget unikt och revolutionerande.” Men vi glömmer emellanåt och behöver påminnas ." -  är allt att göra det väl lätt för sig." För om vi alla hade haft koll på tankefel och gamla mönster så hade det inte varit något större problem att få till "perfekta " relationer, men nu är det ju inte alltid så. Utan tvärtom - ganska många av oss är hyggligt "fuckt up" då det kommer till relationer och då blir det lite mer komplicerat och det kräver lite mer navelskådning och rensning i "gammal skit" för att nå dit man drömmer om. 

#9 Jag håller med om att varje person har ett eget ansvar att älska sig själv, men ingen kan lägga något på dig utan att du tillåter det. Medvetet eller omedvetet.

Älvan
2015-01-18 19:35
#11

#10 "Ingen kan lägga på dig något"…. Detta är för offret befriande nyheter inför framtiden. Men många använder denna visdom att skuldbelägga offret som Vera skriver. I en redan fruktansvärt tung situation är det ganska okänsligt att komma med sådana kommentarer. Det kan vara droppen för en person på gränsen till vad den klarar av. Det är också en visdom som inte hjälper i den akuta, desperata situationen. Då hjälper det att vara en medmänniska som handfast hjälper människan i nöd. Hurtiga kommentarer är helt onödiga då. Dessa listor är ju meningslösa enligt mig i den destruktiva och desperata situationen man hamnat i. Viktigt är då att bygga upp sin energi för en slutlig kraftansträngning att bryta mönstret. Jag jobbade med tacksamhet i flera månader för att klara det. Nu är fokus fortfarande uppbyggnad. Och Kathja, jag vet att du inte menar att vara skuldbeläggande i dessa situationer. Men så är det inte människor i allmänhet som tänker. Domstolar, poliser, förståsigpåare som aldrig behövt uppleva denna typ av relationer osv.

Sjöstjärna
2015-01-18 19:35
#12

#9 Jag har aldrig någonsin påstått att du är ansvarig för något eller någons destruktiva beteende, om du läste ut det ur min text så är det helt och hållet ditt eget ansvar. Jag förstår att du har ett förflutet som är en belastning för dig och jag applåderar dina ansträngningar med att arbeta med det och försöka lägga det bakom dig, men jag accepterar inte att du lastar mig för att du väljer att ta generella påståenden personligt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Älvan
2015-01-18 19:39
#13

#12 Detta inlägg gör att nu även jag tar åt mig av dina tidigare inlägg. Jag tar även ansvar för det. Och poängterar det för dig. :) ;)

Annons:
[::Vera::]
2015-01-18 19:43
#14

#10 Kathja. Självklart har jag tillåtit det. Jag tillät allt. Jag hade tappat bort att det fanns något annat alternativ. Och jag fick väl skylla mig själv för min glömska! 😮…Men nja, jag vill inte tro att du innerst inne menar så. 🙂

Sjöstjärna
2015-01-18 19:44
#15

#13 Vad vill du säga med det?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Älvan
2015-01-18 19:50
#16

#15 Att jag upplever dig okänslig för vad du orsakar för känslor hos andra. Man kan även ta ansvar för om man sårar någon. Även om man tycker man har rätt i sak. Det hör till vanligt hyfs enligt mig.

[::Vera::]
2015-01-18 19:52
#17

#12

Nej det var inte det jag skrev!Jag skrev att jag hade fått höra det förut. Jag skrev ju att det finns en sanning i att det blir på det viset som du beskriver. Medberoende. Jag har inte tagit något personligt ifrån dig alls. Det var andra som sa detta till mig då jag inte kanske var tillräckligt stark. Var inte så arg. Jag har inte lastat dig för något.

MissInAction
2015-01-18 19:54
#18

Då är jag nog med på noterna, Sjöstjärna. Lite som att det är svårt att hjälpa den som inte vill ha hjälp?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-01-18 19:58
#19

#11 Hur ska jag kunna vara skuldbeläggande? Jag tackar för dina kommentarer Älvan men jag talar bara om hur det fungerar. Sedan finns det alltid människor inom olika yrken som möter människor i kris som kanske borde jobba med något annat, men det är en annan sak. 

#14 Jag tackar även dig Vera för din kommentar - men jag menar det jag skriver. Ingen kan skuldbelägga dig om du inte tillåter det. Ingen kan trampa på dig om du inte tillåter det. Ingen kan orsaka känslor hos någon annan, om de inte tillåter det. Det gäller oss alla, så även mig när jag tillät. 

Det är ju det som är så UNDERBART! Vi har alla makten i våra egna liv. Vi är aldrig offer. Aldrig

Sjöstjärna
2015-01-18 19:59
#20

#16 Vill du att jag ska tala om hur jag upplever dig? Nej vet du , jag tänker faktiskt avstå, i alla fall den här gången, men fortsätt gärna i samma stil så lär jag snart få nya tillfällen.

Att jag förespråkar att varje vuxen människa ska ta ansvar för sig själv, sina tankar, sina handlingar, sitt liv, sina relationer, sin situation osv handlar på intet sätt om att jag är kall och okänslig utan tvärtom att jag önskar det bästa för alla människor. Det egna ansvaret är en direkt förutsättning för ett bra och lyckligt liv och att ha förmågan att göra de förändringar som krävs för att komma dit. Den största vänlighet du kan göra en människa är inte att skydda och ömka den utan att visa vägen till egen styrka och handlingskraft och den vägen går via klarsynthet vad gäller den egna situationen. Det man inte ser, förstår och accepterar kan man inte heller förändra.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
[Kathja]1
2015-01-18 20:02
#21

#20 Det man inte ser, förstår och accepterar kan man inte heller förändra. 👍

Älvan
2015-01-18 20:10
#22

#20 Du sa ju precis vad du tyckte om mig i ditt inlägg. Lite rakare besked hade jag föredragit eller att du helt avstått din kommentar om "vet du vad jag tycker om dig då? Nix, det ska jag minsann inte berätta". Vad är det för ädelt i det konstaterandet. Är det nån sorts gissningslek? Jag får inte ens möjligheten att veta vad du inte gillar i mitt beteende. Då ger du mig varken chansen att förstå, förbättra mig eller förklara mig. Nä, det var otrevligt tycker jag. Inlägg #11 sammanfattar min syn på drt hela. Det räcker inte att vara en passiv medmänniska enligt mig. Jag vet inte om du menar det i ditt inlägg. Inte för mig helt tydligt. Ansvarsbiten håller jag med om. Däremot skiljer det nog sig åt hur vi uppfattar att vi hjälper en medmänniska på bästa sätt.

Älvan
2015-01-18 20:14
#23

Ibland varken ser, förstår eller accepterar man en situation. Då behöver man hjälp utifrån med det. Det är människors ansvar. Att ta hand om sina medmänniskor. Punkt.

retep
2015-01-18 20:35
#24

#6 Älvan! Jag kan inte se att det finns något i #0 som kan innebära att du skriver som du gör i #4 "Det jag måste fokusera på är att aldrig släppa känslan av vem jag är. Att aldrig mer tappa kontakten med mitt I am. Att försonas med alla delar av min skugga. Att älska och tacka för allt. Att bygga en zon av kärlek runt mig som stöter bort destruktivitet." Det var det jag syftade på…och hur kan jag då missuppfattat, med tanke på vad jag skrev i #3 ? #8… Nej MissI, det var inte ditt inlägg jag syftade på! I det hela taget skriver jag utifrån att man ännu inte är i en relation. Utan att det är hur man vill att den skall vara. Är man redan i en relation som man inte mår bra och trivs i, egentligen inte vill vara i? Då är det inget annat som gäller än att bryta sig ur och lämna den! Träffar man någon och inleder ett förhållande så är det där och då man skapar relationen och ett liv tillsammans. Vad man gått och önskat och föreställt sig innan är förmodligen inte så aktuellt och relevant längre.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2015-01-18 21:11
#25

#16

Att jag upplever dig okänslig för vad du orsakar för känslor hos andra.

Man har själv ansvar för att ta hand om sina triggerpunkter och se när de kickar igång och av vad….men vad andra orsakar för känslor i dig kan ingen annan styra över.  Och inte heller ansvara över.  De som aktiverar en triggerpunkt  i dig har inte skapat triggerpunkten i dig.  Att vara väldigt känslig för andras synpunkter gör en sårbar…men menar du att alla ska tassa på tå av rädsla för att ev verka okänslig, när man inte har en SUSNING om vad du kan verka okänsligt, där en annan, eller många andra, bara ser klarspråk? Du gör det inte enkelt för oss att försöka samspela och utbyta tankar när du hela tiden känner dig trampad på tårna. Och jag tror att vi skulle göra dig en björntjänst om vi slutade uttrycka oss rakt.

"Det hör till vanlig hyfs att ta ansvar för ifall man sårat någon"…här får jag steppa in med en mer nyanserad  bild av att det inte alltid behöver vara vanlig hyfs : det finns personer som blir sårade av exakt allt i tid och otid, och då hamnar man till slut i en medberoendeposition om man hela tiden blir ombedd att  ta ansvar för när den personen blir sårad. Låter inte vettigt eller sunt nånstans i mig.

[::Vera::]
2015-01-18 21:30
#26

Sjöstjärna

Se gärna på dig själv lite nu Jag skrev ett inlägg och anklagade inte dig för något, och du går igång på alla cylindrar och blir arg på mig. Jag beskrev hur det har varit för mig. Var inte ute efter ömkande, jag behöver absolut inte dina applåder eller någon annans. Utan vill synliggöra att allt inte bara är svart och vitt. Ibland behöver man tänka efter innan man uttalar sig,  eftersom det man säger kan göra mer skada än nytta. Jag har bara en erfarenhet och vill uppmana till fortsatt eftertanke. Men du ser mig inte, utan går till attack och försvar. Jag accepterar däremot inte att du säger att jag har lastat dig för något eftersom det inte är sant.

Men det är sant att det är otroligt mycket värt att ha medmänniskor omkring sig som visar vägen med sin styrka, vänlighet, kärlek, medkänsla, generositet, klokhet och handlingskraft. Detta är vad Älvan är för mig, och jag är så tacksam för att jag vet det! Och sorgligt att du stänger hjärtat och blir omöjlig och orättvis i #20.

#23 Älvan mfl

Ja det är skönt med medmänniskor som bryr sig om och hjälper till när man inte accepterar, ser eller förstår. Som inte bara konstaterar att man själv tillåtit allt, så skit samma, allt är som det ska vara-attityd. Även om jag är otroligt van vid att ta hand om mig och allt på egen hand, och fortfarande helst tyvärr gärna gör det, så  vill jag förhålla mig till medmänniskor och världen på ett helt annat sätt än så. I samklang och inte separerad. Som en medmänniska, inte som en motståndare. Jag finns INTE här i första hand för min egen skull. Jag vet det.

(Men jag håller med att det är viktigt att älska sig själv först eftersom det är förutsättningen för att jag kan finnas på ett bra sätt för medmänniskor och allt som finns på vår jord)

[::Vera::]
2015-01-18 22:06
#27

#16 Szirius

"det finns personer som blir sårade av exakt allt i tid och otid, och då hamnar man till slut i en medberoendeposition om man hela tiden blir ombedd att  ta ansvar för när den personen blir sårad. Låter inte vettigt eller sunt nånstans i mig."

Vet inte varför du kom på att skriva detta… Men vill försvara mig en sista gång och säga att Sjöstjärna har inte sårat mig i tråden. Jag är INTE någon som blir sårad i tid och otid…och def. inte pga följden, dvs sånt där trams som Sjöstjärna skrev till mig helt utan anledning.

Annons:
retep
2015-01-18 22:16
#28

Vera! Varför finns du inte här i första hand för din egen skull?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Älvan
2015-01-18 22:20
#29

Jag tycker man kan be om ursäkt när man har trampat på någons ömma tå och den påpekar det själv. Man förlorar inget på det anser jag. Att säga att alla som blir sårade får skylla sig själva är helt vansinnigt enligt mig. Det är en attityd jag mött hos skolgårdsmobbarna. Det är inte ok. Punkt slut. människor som blir sårade av allt i tid och otid tänker jag om att det är jobbigt för dem. Jag är ingen människa man behöver tassa på tå runt. Jag säger också min åsikt rakt på sak. Jag tycker helt enkelt att det är mycket förenklat synsätt som sjöstjärna och szirius, kathja visar prov på i diskussion efter annan. Jag tror inte vi kommer längre här och släpper detta då jag även verkat trampa på en öm tå hos sjöstjärna och szirius som båda skriker med tjocka understrukna ord här. jag ber helt enkelt om förlåtelse.

[Kathja]1
2015-01-18 22:34
#30

Jag tackar dig för dina åsikter Älvan.

Älvan
2015-01-18 22:35
#31

#19 kathja Du kan aldrig "säga som det är". Du kan däremot ha en åsikt. Det har jag också. Jag respekterar dina åsikter. Ibland delar jag dina åsikter och ibland inte. Jag talar aldrig om "hur det är". Det kan ju jag aldrig helt och hållet inte veta. Och det kan inte du heller. Hade ju varit enklare om någon av oss hade haft tillgång till facit. :)

[Kathja]1
2015-01-18 22:51
#32

Jag tackar åter igen för dina åsikter. Att du inte håller med just nu har jag fullt förståelse för.

Älvan
2015-01-18 23:02
#33

#33 Att du inte håller med respekterar jag. Men jag fattar inte vad du har full förståelse för? Vadå just nu? Menar du att jag inte kommit till din grad av insikt? Att du just har facit? Om Gud gav facitet till dig har jag några grejjer jag vill kolla upp! :) ;)

[Kathja]1
2015-01-18 23:21
#34

Självklart för att detta uppenbarligen är något som triggar dig i det jag och några till skriver här inne för tillfället med tanke på hur du går på. Och eftersom det tycks göra det förstår jag att du inte håller med. Inget annat.

Annons:
Älvan
2015-01-18 23:27
#35

#34 Kathja Jag tycker inte dina bedömningar om vem som går på här är korrekta. Dessutom tillför det uttalandet inget för mig. Det är heller inte orsaken till att jag inte håller med dig. Att man blir triggad i en diskussion är väl en viktig del av att medverka i en diskussion. Om man inte brydde sig och tyckte lika blev det väl inte mycket till diskussion. Uppenbart triggas vi alla i denna diskussion. Annars var väl vi inte i denna diskussion alls?

[Kathja]1
2015-01-18 23:33
#36

Det håller jag absolut inte med om, som jag uppfattar det så triggas inte alls alla. Jag kan personligen absolut delta i en diskussion utan att triggas. Annars hade jag inte deltagit.

SHIAWASE
2015-01-19 01:31
#37

Hallå!!!!! på er!!!    och KRAAAAMMM på er,,haha

Relation. För mig är den viktigaste relationen med mig själv. Och jag har ju hittat till mig själv, mycket tack vara ett drygt 20 årigt äktenskap. Jag har aldrig upplevt saker som Vera och Älvan beskriver, men i en lång relation upplever man ju mycket,,, genom dessa erfarenheter har jag lärt mig hur viktigt det är att vara i total kontakt med sig själv, jag har också lärt mig att INGEN, INGET kan NÅGONSIN såra mig, göra mig illa om jag själv inte tillåter det. Jag har lärt mig att de gånger jag har känt mig sårad och ledsen är det för att jag har tillåtit det och för att jag har haft FÖRVÄNTNINGAR på att min partner ska bete sig på ett visst sätt eller göra vissa saker för att jag ska känna mig lycklig. Och dessutom har jag känt mig sårad för att jag har haft en förutfattat bild om hur en relation "ska" vara. MEN tack vare dessa erfarenheter har jag kommit närmare mig själv, och tillåtit min partner att vara på sitt sätt, och jag på mitt sätt, och då har vi båda kunnat utvecklats och vi har båda lyckats komma närmre vår egen kärna .

Detta gäller även vänskaps relationer,  Vi ÄR ansvariga HELT själva för hur vi förhåller oss till situationer och relationer . Även när det gäller mobbning. Med det menar jag INTE att det är den som blir utsatt för mobbning för något fel, att den som blir misshandlad gör något fel,, MEN på en själslig nivå så har vi dragit till oss situationen.  Om någon kallar mig tex. "idiot" så kan jag välja att bli sårad och ledsen, eller välja att strunta i det.  Vi har alltid ett val. Inte alltid lätta val, och ofta behöver vi genomgå samma erfarenhet flera gånger. MEN när vi accepterar att vi är ansvariga för oss själva, när vi tar tillbaka makten över oss själva, då öppnas dörren till FRIHET, och när vi är FRI kan vi skapa sunda relationer.

Vissa relationer är kortare , vissa längre, beroende på var vi befinner oss. Alla relationer är till det bästa för mig själv, eftersom ALLT i livet som sker , sker just för att jag vill expandera.  Sedan att det är svårare relationer, tragiska förhållanden, jobbiga, etc. det är ju en annan sak. Självklart visar man MEDKÄNSLA (återigen INTE medlidande) till sådana vänner, och försöker stötta och hjälpa. MEN  på en själslig nivå, sker där också en expansion, både för de inblandade och för de närstående, de i omgivningen, likaså som det sker en expansion, när vi har denna typ av diskussioner härinne.

Här tillåter vi ALLA åsikter. Många av oss lever i ett medvetet skapandetillstånd, och där är det självklart att alltid utgå från oss själva. Ingen här är okänslig, tvärtom, vi (eller i alla fall jag ) sätter sanningen (det som jag ser som sanning) och ärligheten först, och min önskan med ett forum som detta är att alla ska komma närmare sin egen kärna och få uppleva FRIHETEN,,, och tillståndet I AM LOVE.

Vi har alla olika sätt att uttrycka oss, och ibland inser man att man kunde ha uttryckt sig på ett annat sätt, det är bara att ta lärdom av detta och expandera vidare.  Likasom att ta lärdom av att om någon annans kommentar triggar något i MIG, så vänder jag mig inåt och tittar på VAD det är i den personens kommentar har triggat mig. Huruvida den personen menade si eller så , är för mig oväsentligt, eftersom andras åsikter om mig inte är viktigt för mig i den bemärkelsen, däremot är det viktigt för mig att komma till insikt om varför JAG reagerade på ett visst sätt, för då kan jag lösa upp den knuten!!

Oj! blev långt det här,,,,,

Min ideal relation är att vara FRIA individer som ÄLSKAR.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2015-01-19 07:32
#38

Kathja Då tycker jag du ska sluta säga vilka känslor jag känner. Jag tycker inte jag triggas mer än du. Du kan aldrig fullt ut veta vad jag känner.

MissInAction
2015-01-19 07:34
#39

❤️Shia!! 🤗☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
2015-01-19 08:31
#40

Shia!❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2015-01-19 08:35
#41

Wow, härligt med hjärtan Missi och retep❤️❤️❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2015-01-19 08:39
#42

Eller så kan du med tacksamhet ta emot det livet ger dig. Jag tar tacksamt emot dina åsikter och din syn på mig därför att det är en del av livet självt. Jag kan inte rodda i mitt yttre så att jag mår bra, jag måste rodda i mitt inre. Jag måste ta hand om mig, det kan jag inte vare sig kräva eller förvänta av någon annan. Vilket återknyter till #0 eftersom när jag lärde mig det förändrades min relation. När jag istället för att försöka rodda i att yttre - läsa av min man eller lägga skulden på mitt mående på honom - och istället såg till att göra det jag mår bra av så blev relationen harmoni och lugn. Det blev ease och nedströms.

SHIAWASE
2015-01-19 08:49
#43

precis Kathja!🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
2015-01-19 09:51
#44

Det bästa rådet jag har och upplevt är en gammal uttjatad klassiker: För att kunna älska någon annan måste du först älska dig själv. Som jag ser det börjar det ALLTID med en själv. Jag höll på att rasera mitt 15 åriga underbara förhållande för att jag tappade tro och kärleken till mig själv. Det var på håret att det gick men det gjorde det. Idag har vi det riktigt bra igen, vilket jag anser kommer från att jag släpper in kärlek i mitt liv igen. Det verkar nästan som vi har en kärleksmätare i oss och när den är på "8,5" släpper vi in 8,5 typ. Dvs ju bättre jag känner om mig desto mer kärlek känner jag av honom och till honom.

retep
2015-01-19 09:57
#45

Hurra! Karin3.0❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2015-01-19 10:11
#46

Instämmer med peter! ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-01-19 10:19
#47

Karin, du är min idol nu. Lyckades inte riktigt med samma uppdrag - men hittade till mig, det viktigaste ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
2015-01-19 16:14
#48

Hihi, ja förhållande har jag lyckats med, men sen att jag är ständigt pank och arbetslös är en annan femma…Det är nästa klur att lösa! :)

Annons:
szirius
2015-01-19 21:45
#49

#44 word Karin, precis så.  ❤️

Tror jag skrev det nånstans en gång, lite som ett skämt men ändå med en botten i det, det var en tråd om projektion …att  det handlar ju även om positiv projektion…så kanske mina känslor för maken inte har så mkt att göra med honom alls, utan jag älskar mig själv så himla mkt så att jag tycker att han är heeelt fantastisk och underbar 😂🤪

Karin3.0
2015-01-20 13:19
#50

#49 Jag tror faktiskt det :) Det verkar som att när vi är i kärlek så kommer en slags klarhet och känner man då wooooaow han e fantastisk! så är det rätt tror jag 🙂

SHIAWASE
2015-01-20 13:57
#51

Karin❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2015-01-21 15:59
#52

❤️🤗

#44. Så himla modigt och fint att läsa.

szirius
2015-01-21 20:11
#53

ja, fint att nyansera berättelsen som berättas. Inte bara " jag skilde mig och fann mig själv" utan " jag fann mig själv och fann åter kärleken till min partner igen" .

satsuke
2015-01-22 13:04
#54

#53 ja fast det måste vara ömsesidigt …😭 alltså man kan ju finna sig själv och  återfinna kärleken till sin partner men hen vill fortfarande skiljas…då är det svårt att se det positiva i vad livet ger en.  Det är detta dilemma jag ständigt grubblar över när det gäller relationer - det är inte bara jag som skapar relationen utan också en annan person.

Däremot är det förstås jag som upplever relationen helt själv. Och där kommer mitt andra relationsgrubbel. För jag gick själv i fällan att alltid känna att relationen var tillräckligt bra - även fast den egentligen inte var det. Jag körde över mig själv och tryckte undan allt som poppade upp, små röster som sa "det här fungerar inte" osv. Som exemplen i #37 - ingen kan såra mig om inte jag tillåter det. Och allt handlar om mina förväntningar - fast det gick till överdrift. Jag tyckte precis allt var OK.  Inget kunde såra mig.  Jag sänkte mina förväntningar till noll och intet. Och trodde att det skulle göra hela relationen frisk och fin…

OK det här är lite virrigt, har väldigt mycket tankar som snurrar 🤪

*från mig som grubblar mycket över relationer eftersom jag inte lyckas så bra med dem*

retep
2015-01-22 13:46
#55

satsuke!

Jag kan förstå att du grubblar och visst är det så, att man är två att skapa en relation. Men i den situation du beskriver finns ett krux eller två.

Tänker att, när du kör över dig själv och anpassar dig, till den grad att du tycker att allt var OK. Då kan du inte längre räkna med  att ni är två som skapar relationen! Din underlåtenhet, och  det att du nedlåter dig, betyder att du därigenom påverkar din partner negativt och hämmar ett skapande som är gynnsamt för förhållandet.

Som jag ser det behöver du följa ditt eget hjärta, din egen intention och inte vara undfallande…sen får det bära eller brista med förhållandet.

Hur som helst kommer du att ge din partner en chans att möta dig ärligt och uppriktigt. 

En bra början är att berätta för din partner hur du känner och tänker…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
satsuke
2015-01-22 14:31
#56

#55 ja jo det är väl ungefär det som jag själv har börjat komma underfund med som du så klokt skriver…nu tog ju förhållandet slut, så det är något att ta lärdom av inför framtiden helt enkelt.

SHIAWASE
2015-01-23 06:17
#57

Det viktigaste ( inte alltid så lätt) är att vara i total kontakt med sig själv, att inte vara BEROENDE av sin partner utan att bara vara , i varandet, ett  med sig själv. Då kommer man till stadiet som peter nämner, man ÄR ,,, och sedan får det bära eller brista,, haha

MEN som sagt, inte lätt och jag förstår dig Satsuke ,, just det där att man sänker sina förväntningar, ofta också för att man tror att " så här är livet" " så här har "alla"" etc.

MEN ,,,, som sagt,, hitta tillbaka till relationen med sitt JAG! är nog det viktigaste, då kommer svaren naturligt och man är ett med sig själv

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: