Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1631 ggr
[Synnerlig]
2015-01-04 14:07

Tre frågor ang motsägelser.

Hej 🙂

Jag är som sagt ny när det kommer till LoA och håller på att forska runt och funderar lite själv.

Jag har tre funderingar som jag inte kan hitta något svar på och hoppas att ni vill hjälpa mig. Och i förväg så ber jag om ursäkt för att jag är så himla frågvis hela tiden, men jag är som sagt i nybörjarstadiet och har många frågor och jag vet inte vart jag kan vända mig annars. Jag hoppas att detta är okej? 😛

- Någon gång har det ju hänt att man verkligen, verkligen har trott att allting kommer att gå åt h-vete men så går det ändå bra och man känner att man hade tur. Hur funkar LoA där?

- Och hur funkar det när man säger åt någon att sluta med ett beteende och de slutar? T.ex. nyss när jag och min sambo var ute och promenerade så råkade han gå in i mig flera gånger och jag sa åt honom: "Sluta gå in i mig hela tiden" och då slutade han. Nu kan man ju tänka att han kan ju bestämma sig för att inte gå in i mig och skickade ut de signalerna och det gjorde att han inte gick in i mig. Men mina signaler då? Som skickar ut att "jag vill att han ska gå in i mig" (med tanke på LoA inte hör orden "inte" och "sluta").

- Sen fick jag höra någonstans där någon skeptiker sa att LoA inte finns då han inte tror att alla judar, som dödades under Hitlers tid, samtidigt skickade ut signaler om att de ville utsättas för detta.

Jag känner att jag verkligen behöver bra svar på dessa funderingar och hoppas att ni kan hjälpa mig 🙂

Annons:
[Synnerlig]
2015-01-04 14:18
#1

Vad konstigt, kort efter att jag skickade dessa frågor så tror jag att jag själv kom på svaren förutom på min första fråga 😛

Men på fråga nr två om vems signaler som faktiskt förverkligas när det handlar om två personer i samma situation. Då är det väl den som tänker på det mest? 🙂

Och tredje frågan om judarna så kan det ha varit så att Hitler hade en vision som började förverkligas och när judarna fick veta detta så började de bli oroliga och hoppades att inget skulle hända dem och så gjorde det det?

Tänker jag rätt tycker ni eller har ni andra svar? och har någon ett svar på min första fråga? 🙂

MissInAction
2015-01-04 15:46
#2

Kluriga frågor, Synnerlig!!

Jag vet inte faktiskt om jag kan hjälpa till men jag tänker på frågan kringa judarna nu. Vi får komma ihåg att vi är oändliga energivarelser) som i detta liv har en fysisk kropp. Det är omöjligt för dig och mig tror jag, att veta vad var och en av dessa själar har tänk och önskat och gjort under sin livstid som lett fram till detta. Men det har i allra högsta grad påverkat. Det är nog inte "bara" det vi gör i denna livstid som påverkar. 

Därutöver handlar det om vibrationer som hänger ihop med känslor. Det behöver alltså inte röra en viss händelse eller vissa omständigheter, utan vibrationerna matchar helt enkelt frekvensen av just detta. 

Ta t.ex. en människa som känner sig otrygg och skeptisk och rädd för inbrottstjuvar, ficktjuvar, bedragare osv.. en som har svårt att lita på människor helt enkelt. Jag säger inte att det alltid blir såhär, men den personen sänder ut energi som matchar den energi som dessa bedragare och tjuvar också sänder ut - men från "andra sidan" om du förstår vad jag menar?

Du får tänka på dig själv som en stor radiomast 🙂En viss känsla vibrerar på en viss frekvens, och en annan känsla på en annan frekvens. 
Du kan omöjligt få in en viss radiokanal om du ställer in "fel" frekvens… du vill lyssna på P1 men får hela tiden in Rockklassiker… då får du justera din frekvens och det gör du genom att fokusera på känslan i det du vill ha, det du tänker dig att du kommer känna när du väl har/är/gör det där du önskar… tänker tankar och väljer fokus som hjälper dig dit 🙂 
Med andra ord så kommer de matchande frekvenserna alltid att mötas. Utan undantag. 

Hmm…. vete fasen om detta förklarade saken något eller bara svävade iväg? 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-04 17:36
#3

Fråga på du Synnerlig, just de här frågorna med massmördande och annat oerhört oönskat har kommit upp flera gånger - här hittade jag en tråd. I den fanns även länk tillbaka till ytterligare än. 

Det här med samskapande mellan två människor (eller flera) fungerar ju alldeles ypperligt om de strävar åt samma håll. Du kan ju tänka dig med MÅNGA människor som vill samma sak och kan tona in i samma känsla. Vilken power! 

Men i ditt fall bad du ju om något och han ville väl följa din önskan.  

Människor förstår ju ordets innebörd och kan tolka om det till - hon vill gå opuffad 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Synnerlig]
2015-01-04 21:42
#4

Jag är tacksam för era svar 🙂

Jag kollade in länken du skickade Otroulig och jag har läst ett par svar och klickat mig vidare på andra länkar. Men när jag såg att någon skrev att man måste tro på att man har levt ett liv innan detta så klarade jag inte av att läsa mer.

Jag är en skeptisk person och tror inte på gud/gudar, ett liv efter detta eller reinkarnation. MEN jag tror på att med en positiv inställning, positiva tankar och fokus på ett mål så kan vi få ett bättre liv, därför är jag intresserad av LoA.

Men när jag ser folk börja prata om gud, änglar, reinkarnation, healing osv så slutar jag lyssna tyvärr.

Måste man verkligen tro på övernaturliga saker för att man tror på LoA? 🤔

Förresten, kan LoA spela en spratt? Jag tänkte nämligen sätta LoA lite på prov och bestämde mig att mellan den 28/12 - 4/12 så skulle jag få 100 kronor. Jag försökte verkligen tro på det, men började sedan bli skeptisk och sen glömde jag bort det. Och nu på kvällen och sista dagen för min önskan, så kommer min sambo in genom dörren och säger att han hittade 100 kronor från ett Monopolspel utanför dörren, haha 😂

Otroulig
2015-01-04 21:50
#5

Nej, du behöver inte tro på vårt "flum" 😉.  Man kan säga att LOA används i mental  träning, senast idag så pratade man om det på TV. Det finns massor med mentala tränare som använder målbilder, affirmationen osv. 

Vilken fantasiskt manifestering! Grattis. Just det här att det inte alltid blir levererat som man tror är lite roligt. 

Ta till dig det du tycker känns bra. Hmm jag vet att Kathja la upp några vetenskapligt inspirerade animering förut…ska se om jag hittar dom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
2015-01-04 21:53
#6

Loa har inget med det övernaturliga att göra, utan känslan vi har inom oss. Sen kan det dyka upp tecken lite här och var, se det bara som en bonus för din manifestation😉

Annons:
[Kathja]1
2015-01-04 21:56
#7

#4 Man får tro vad man vill, men det förändrar inte verkligheten. 😉 Håll dig till det som känns bra, så blir det bra.

#5 Jag har ju lagt upp en del så jag vet inte riktigt vilka animerade grejer du menar…

szirius
2015-01-04 21:59
#8

#4 du behöver självklart inte tro på nånting som inte känns sant för dig🙂

Jag tycker ju att LoA är en naturlag…så magisk men ändå helt naturligt och självklar på samma gång. Precis som mkt inom den andliga världen…när man upplevt saker så blir det "mystiska" en helt naturlig del och för mig lika självklart som att vi andas luft som ger oss syre och att hjärtat slår…vilket är mirakel i sig✨

Abe talar ju sällan om karman o tidigare liv etc, det är enkla, raka budskap…har du lyssnat på några klipp från youtube?

Å andra sidan är ju Abe en "kanaliserad entitet" 🤪så det kan ju bli motstånd för dig förståss😂

haha, tycker att det var en superrolig manifestation…du trodde …o tvivlade…så det bidde en låtsassedel😛Den platsar i vår manifestationstråd!👍

[Kathja]1
2015-01-04 22:02
#9

Man kan ju alltid kolla in dessa hos Spirit Science… 😎

Otroulig
2015-01-04 22:02
#10

Jo nu hittade jag sidan här men där var ju lite blandat, tro med vetenskap. Du kan ju kika lite om det är nåt som känns bra 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-01-04 22:09
#11

Det var den jag lade upp med, då har jag lite koll det var ju skönt. 🤪

Otroulig
2015-01-04 22:12
#12

Haha, vi jobbar dubbelt 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-01-04 22:13
#13

Japp, vi är väldigt ambitiösa. 😉

Annons:
[Synnerlig]
2015-01-04 22:15
#14

Tack alla! Så skönt att höra att det enda som behövs är att tro på det som känns bra för en själv. Och jag är glad att ingen tog åt sig, men vi alla är olika 🙂

Haha, ja det var en rolig manifestation. Vi skrattade när vi såg sedeln 😃

Jag ska kolla in Spirit Science, tack! 👍

[Kathja]1
2015-01-04 22:17
#15

Här har vi inte vett att ta åt oss. 😉Som sagt, du får tro och tycka vad du vill. Det är ju ditt liv. 😃

[Synnerlig]
2015-01-04 22:35
#16

Jag har kollat in Spirit Science, videon där han talar om Law of attraction. Det låter lite mer som det jag faktiskt tror på och den gjorde mig peppad, precis vad jag behövde just nu. Tack snälla 🙂🌺

[Kathja]1
2015-01-04 22:39
#17

Kul att du gillade dem. 👍

MissInAction
2015-01-04 23:32
#18

Hahahah, jag skrattade gott åt Monopol-sedeln 😂
Abraham brukar också tala om just att de brukar "driva" med Esther ibland och de har verkligen sån humor! Så ja… LoA kan väl spela oss ett spratt, om man skulle vilja uttrycka sig så 😉

Ytterligare tips för en skeptiker 
http://rosaglasogon.se/category/kvantfysik/

http://rosaglasogon.se/2011/07/06/vetenskapen-ger-ny-definition-pa-verkligheten/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Synnerlig]
2015-01-05 11:52
#19

#18 Hahaha 😃

Tack så mycket för länkarna. Jag har läst båda och det var jätteintressant 🙂

Upp till toppen
Annons: