Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 1637 ggr
MissInAction
2015-01-03 23:22

Jag älskar... (Uppskattningstråden)

Hicks pratar ofta om hur kraftfull vår energi är när vi är i känslor av tacksamhet och uppskattning. Ibland säger de att du inte kan vara i en högre vibb än uppskattning ♥

Att uppskatta något är att säga JA! till det - och när vi gör det så drar vi samtidigt till oss ännu mer av saker som kommer få oss att känna mer sak!

Så vi kan påminna oss själv om att tänka uppskattande tankar och gärna nyansiera det och beskriva det i ord med olika ord för att vara kvar i känslan. Milk it! Som Hicks också säger 😉

Och vi kan också skriva ner det vi känner, för när vi skriver är vårt fokus så oerhört starkt att attraktionskraften ökar ännu mer. Så det är väldigt kraftfullt att skriva om saker som vi uppskattar och är tacksamma för ♥

Tacksamhetstråden har vi ju redan 🤗 och jag kände idag när jag var ute och gick att jag skulle vilja skriva i en Uppskattningstråd också! Det blir kanske lite andra formuleringar och kanske andra ämnen, vem vet? 🙂

Älska på! ☀️❤️🌈🤗😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2015-01-04 00:41
#1

Var ska man börja..?? Känns som om jag skulle kunna sitta och skriva hela natten 🙂
Jag förväntar mig inte att någon ska orka läsa det här nu 😃

Jag älskar att vara i Estland. Bara det. I Estland! I Tallinn! Jag är i Östeuropa. Och för en som alltid känt en dragning till just Östeuropa är detta stort. Det är svårt att sätta ord på känslorna. Som när jag tog de första stegen på estnisk mark i Juli förra året. Det kändes som att komma hem och det var en obeskrivligt skön känsla av lättnad och upprymdhet. Jag var så glad och jag känner samma glädje nu, och när jag tänker på det så blir jag helt överväldigad! ♥ 

Tallinn är så otroligt vackert. Varenda bit av det som jag sett hittills. Jag älskar marken, gräset och den trasiga asfalten, grusvägar och stranden ♥ Och jag älskar alla gamla hus, som många ser övergivna ut. De är så fina och jag brukar undra vilka som bott där och vad som hänt - varför står husen tomma nu? 
Och jag älskar de nya och moderna husen också. Det känns så sofistikerat och lyxigt. 
Och jag älskar dofterna i Tallinn!! 
Jag älskar kontrasterna i denna stad! ♥ 
Det känns som att resa några decennier bakåt i tiden, på så många sätt. Och det blandat med det nya, europeiska passar mig utmärkt just nu. 

Och jag är helt förälskad i det estniska språket! Alla underbara ord och melodin i språket och klangen… mmmm…. det är som poesi och en ren njutning för öronen KärSen tycker jag att språket gör sig så himla bra i musik också. 

Ooh och jag älskar att jag får kontakt med nya härliga människor! Kramas
Jag känner mig levande och delaktig och i kontakt med andra. Och det är så spännande att lära känna andra männskor och ta del av deras tankar och deras sätt att se på världen.

Vidare så älskar jag känslan av fjärilar i magen och pirr i hela kroppen! Jag känner mig så upprymd och lätt och glad och positiv och full av energi! SkrattarKär

Just nu så äääääälskar jag nästan allt känns det som. Jag älskar min lägenhet. Den känns så perfekt för mig på så många sätt ♥ 
Den är perfekt storlek. Jag älskar att den har ett separat sovrum, och som jag kan inreda och fixa iordning precis som jag vill eftersom där inte finns så mycket just nu, och det är så skönt att ha sovplatsen separat. Jag älskar min säng, den är seriöst den skönaste jag sovit i! Möjligen med undantag för sängen på hotellet här i somras, den var också gudomligt skön.. och hotellbäddade sängar är ju i en klass för sig 😍särskilt när man har sådan vacker utsikt som jag hade. 

Standarden i lägenheten är så bra för mig! Det känns modernt och rustikt. Trä och vitmålade väggar. Gas- och elspis kombinerad, och vanlig och varmluftsugn, känns också lyxigt Har alltid älskat gasspis då det doftar så gott och jag tycker att maten blir så god också ❤️
Köksdelen är ganska liten. Och badrummet saknar handfat och man ser en massa rör mellan badkaret och toaletten, och ett omålat område av väggen bakom rören. Det känns väldigt sovjetiskt på något sätt. Och jag älskar det också! Jag menar, det fungerar, det är inget fel alls förutom att rören i de här gamla husen är så gamla att vattnet smakar lite sämre.. ofta är det klor i det. 

Läget på lägenheten är ju underbart också! Nära till stan, till gamla stan och till jobbet ♥ Jag har restauranger och caféer nära inpå. Så bekvämt!!
Här är oftast så bra priser också om man vill fika eller äta ute.

Åh detta var ju bara början!! Finns så mycket mer. Och ändå handlar det här bara om Tallinn 😃Jag får fortsätta någon annan gång


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
2015-01-04 10:28
#2

Åh vilken bra tråd. Jag vill berätta om det jag känner tacksamhet för vad jag älskar. Jag älskar att jag hittade en träningsform för två år sedan som inte bara gav mig ett hälsosamt liv och en vältränad kropp utan även större självförtroende och socialare liv. Men framförallt fantastiska vänner som jag spenderar många timmar med varje vecka och umgås med nästintill varje dag. Jag älskar att jag via mitt jobb fick jag erbjudande om att byta bostad och få tummen ur att äntligen bryta mig loss från min trygghetszon och bli vuxen blir riktigt. Jag ser fram e mot detta året då flytten verkligen sker och vad som kommer med den. Nya grannar, nytt område, nya väggar, nya möbler… Helt nytt liv! Och jag älskar det! Jag älskar min familj som också i år kommer att utökas med en systerson till våren. Jag älskar mina barndomsvänner som alltid finns där vid min sida och tacksam för att de har funnits med mig i stort sett hela mitt liv. ( vi har känt varandra sen vi var 3 år, och iår blir vi 33) Jag älskar att jag får leva ett friskt liv och har råd att klara mig själv. Laga min egen mat, betala mitt boende, åka på resor, att få göra nöjesasktiviteter som bio, restauranger, utflykter, shoppa kläder osv. Jag är oerhört tacksam för att jag hittade till denna sidan och under 2014 fått lära mig massa nya saker om mig själv och min egna kraft. Att få insikt om attraktionslagen har fört mig fram till nya upplevelser och imorgon kommer jag att delta i en kurs om detta för att få personlig coachning inom detta ämnet och lära nig ännu mer om hur jag kan styra mitt liv och leva mitt drömliv. Kort och gott så älskar jag mitt liv just nu, jag älska att stå i starten för ett helt nytt oskrivet år som jag vet kommer att bli det bästa året någonsin där jag har möjlighet att styra det precis som jag vill. Kram till er.

Otroulig
2015-01-04 11:12
#3

Åh vilken härlig tråd!

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg Saz 🤗, Jisses vad du har utvecklats och stigit i din energi! Verkligen kul att läsa 🥳.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-01-04 12:07
#4

Själv uppskattar jag verkligen min öppna spis just nu. Så härligt att efter en långpromenad när jag är lite urrig tända eld i spisen, sitta med sin kaffekopp och sen hänga här. 

Älskar verkligen det här forumet och alla er som är här. Jag är också super tacksam över att min fina dator helt plötsligt bara helade sig själv, så underbart att få vara med om lite mirakel. Jag är verkligen tacksam att allt bara löser sig för mig.  Jag är verkligen tacksam över att jag känner mig så trygg i den känslan, att allt kommer att lösa sig på jobb fronten, så spännande, jag ser fram emot allt det nya. Det ska bli spännande att se hur allt utvecklas.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-01-04 12:48
#5

Ja jag blir också jätteglad av att läsa det du skriver, Saz. Vilken otrolig skillnad det är i din energi nu jämfört med förra våren/sommaren! Inte för att jag någonsin tvivlade på att du skulle hitta vägen för dig 😉🤗

Jag beundrar dig för din tillit, Otroulig. Du har verkligen hittat den och får hela tiden bevis på att allt löser sig för dig. Så härligt, och inspirerande 😍

Ja, det här forumet är helt fantastiskt, tycker jag! Här finns en trygghet och en atmosfär och en energi som är så behaglig och nästan beroendeframkallande 😉 på ett bra sätt såklart! 
Jag älskar hur jag här hittar stöd och pepp, utmaningar och nya perspektiv och vinklingar, och kunskap och tips. Älskar verkligen humorn och värmen här och jag älskar att få ta del av det ni alla skriver och känna att jag genuint bryr mig om er,  gläds med er och skapar MED er 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
2015-01-04 14:18
#6

Fina ni är.. Det är ju tack vare er som jag har utvecklats. Ni har lärt mig mycket i hur man ska tänka och drömma. Våra meditationer tillsammans har också gett mig styrka och allas erfarenhet kring detta ämnet gör ju att man vill lära sig ännu mer och leva i det till 100% Jag har tyckt att 2014 var ett skitår. Men när jag har tänkt efter och summerat året tillsammans med mina vänner så är det egentligen inte alls ett skit år. Det har varit ett tufft men utvecklande år. Jag har gjort fantastiskt mycket saker och haft superrolig i det stora hela.. Började året med en fantastisk resa till Thailand och sen har det liksom bara flutit på. Det som tynger ner det och får mig att känna det som att det har varit ett skitår är att jag hamnade i en kärleksgrop där jag psykiskt mådde dåligt, blev hjärtekrossad. Det handlade om en person som jag la ner mycket tid, energi och tankar på som inte resulterade i någonting mer än tårar, ilska och frustration. Han ska absolut inte få mig att känna att år 2014 blev ett skitår för att jag inte fick den stora kärleken, för förmodligen är han inte den stora kärleken… Om universum får bestämma ;) Men detta gav mig insikt i om vad som är viktigt i livet och nu vet jag hur jag ska hantera detta året och han har gett mig erfarenhet kring att inte hänga upp livet på någon annan än bara mig själv.

Annons:
MissInAction
2015-01-04 15:31
#7

Visst är kärlek och krossade hjärtan bra på det sättet, de utgör en viktig och fin kontrast vari vi kan identifiera och forma det som vi VILL ha 🤗 och som du säger, Saz… man blir medveten om vikten att fokusera på sig själv! ♥ För ingen är viktigare! Du är väl på ett sätt din egen stora kärlek 😃

Det är så lätt att fastna i ett destruktivt negativt momentum och tänka att det här tar jag mig aldrig ur. Men efter att man tagit sig ut så är man återigen starkare än nånsin och så många erfarenheter och känslor rikare ♥ Och i efterhand så älskar jag att jag har tillgång till hela känsloregistret. Det verkar inte finnas något stopp någonstans… jag tror att det är heeeelt oääääändligt! 🤗❤️

Och det är känslorna tillsammans med att vi är fysiska varelser och kan njuta med våra sinnen som gör livet så fantastiskt att leva, tycker jag! Wow! Jag älskar att vara människa i den här världen😍

Jag älskar att njuta av underbar mat - tänk så mycket olika matkulturer det finns i världen, och så mycket att utforska! Och tänk en perfekt krämig latte… 🤤Sitta antingen hemma i soffan eller vid skrivbordet och softa och njuta av smaken. Eller på ett café och njuta av dofterna, atmosfären, konversationer runt omkring.. 😍

Jag älskar att kramas!! Kramar är underbart och jag tror inte man kan få för många! En av de bästa sakerna med HP-föreningen i Uppsala är just kramarna 😃Det finns det i överflöd vid våra träffar! Saknar dem lite ♥
Över huvud taget så älskar jag fysisk närhet - när jag själv har önskat det, annars håller jag mig reserverad. Men tänk den där härliga känslan att vara fysiskt nära någon man tycker mycket om ❤️Minsta lätta beröring mot huden kan få en att rysa i hela kroppen och varenda cell vibrerar av välbehag. DET är så härligt! 

Och jag älskar glädjen i rörelse!!! Dans och yoga och olika träningsformer. Detta hade ju aldrig varit möjligt utan min fysiska kropp. Jag älskar den och är så tacksam för den ♥ och ofta förhöjs känslan ytterligare om detta görs tillsammans med andra och med musik. 

Jag älskar att kunna krama träd och hålla i vackra blommor, klappa gosiga djur och undersöka saker i naturen (nåja, allt utom läskiga kryp 🤐👻). Tänk att bada i en perfekt sjö… lagom djup och perfekt temperatur och MYGGFRITT 😂

Och jag älskar att dra fingrarna genom manen på en häst och borra in näsan i pälsen på den, känna doften och bara hålla om hästen, medan jag känner dess lugna andetag 😍Och jag älskar att skritta på en skogsväg en sommarkväll, eller en vintermorgon då man  hör knarrandet under hovarna… och flyga fram över stigar och öppna fält i härlig galopp… mmmm ♥

Visst har jag sagt att jag älskar musik! 😉Melodier och texter som fastnar, som lyfter och som kan få mig att skifta flera nivåer på en gång!! Antingen kan jag sitta/ligga och slappna av till musiken, vara i mig själv eller glida iväg.. eller så kan jag dansa eller sjunga med. Åh.. vad vore livet utan rytm och musik ♥

Jag tror också att jag som fysisk varelse kan njuta extra mycket av naturen. Att stå vid stranden och njuta av havsvågor, havsdoft, solnedgång, en svag bris mot huden… eller gräset mot fötterna när man går barfota på en äng… Utsikten från höga höjder.

Tack för att jag får göra allt detta ☀️✨❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: