Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1309 ggr
Gaula
12/29/14, 11:23 PM

Hur ofta?

Hur ofta brukar ni göra era affirmationer? 

När jag började med det här så jobbade jag dagligen, i bland både morgon och kväll.. och det fungerade för det mesta.. och om det inte gjorde det så var det de klassiska orsakerna typ tvivel o.s.v.  Men inom andra skolor, t.ex. vissa typer av magi, så handlar det mera om att man gör sitt jobb för att därefter helt enkelt glömma bort hela saken och bara invänta leverans.

Annons:
szirius
12/30/14, 12:22 AM
#1

En affirmation är ju ALLT du tänker och säger😉…alltid…så frågan på det blir ju hela tiden, precis som vi alla gör😛

Men jag gissar att du menar skriva listor eller rabbla framför spegeln och så?

Jag skriver eller säger inte affirmationer på det sättet längre, det är mer ett förhållningssätt  varje dag och stund inom mig,  att skifta vibb när jag upplever att en tanke eller känsla upplevs off i mig, då försöker jag uttrycka mig annorlunda, jag liksom justerar det hela tills det flödar enkelt i mig.  Det går ganska så automatiskt för mig nu, att tacka för att vakna, för frukost, för sol, för ny dag, för brevbäraren som kommer med tidningen osv. Och om jag ser nåt jag tycker om så mjölkar jag liksom det, för att stanna i känslan, vilket skapar momentum. Att ha ett öppet förhållningssätt till det jag möter under dagen. Att alltid försöka uttrycka mig från hjärtat, med vänliga intentioner.

Jag tror inte på " fake it till you make it" med affirmationer som vissa menar, att man ska rabbla o rabbla även fast det kanske tom orden känns ångestfulla…känslan är a och o, så man behöver först hitta en ingång till din TRO , din övertygelse att förändring kan ske, redan sker. Hitta meningar och ord som berör dig och lugnar dig, där du känner stöd och trygghet.

Det här med att "glömma bort o vänta på leverans" kan  vara ett bra sätt om det är ett infekterat ämne som man kanske ältat lite  under lång tid.  Att helt byta fokus ett tag.

Annars att just önska o släppa saker,  det har ju mer med manifestationer att göra. På sistone har jag gjort massor av såna manifestationer, jag tänker på eller ser nåt o liksom känner att det är nåt jättehärligt, sen glömmer jag bort det helt- o vips kommer det in i mitt liv. Det jag märkt är att det då varit saker som helt saknat hangups hos mig. Dvs det finns inget starkt begär, ingen enorm önskan, ingen motpol i känslan av brist eller saknad,  utan bara ett flödande pirr.

Förväntan är ju annars en väldigt kraftfull ren energi, liksom tacksamhet i förväg…de går ihop lite i varandra. Den kan man inte fakea, den behöver upplevas helt sant…i tillit att det redan existerar…och göra sig redo att ta emot.

Otroulig
12/30/14, 7:07 AM
#2

hmmm, hehe Szirius. Din fetmarkerade text sätter ord på den känsla som gnagt i mig. Att släppa och ge upp - det är nog lite där jag är just nu. Minskar betydelsen av det jag önskar mig helt enkelt.

Gaula, jag körde affirmationen väldigt ofta förut, nu bara ibland. Gärna på jobbet på toan framför spegeln, för att landa lite i mig själv. För att hitta kraften i mig själv. 

Sen är det som Szirius säger - det ploppar upp som normala tankar - eller saker man ofta säger. Jag säger ofta - "allting löser sig för mig". Inför andra. Sen har jag även i flera år sagt att jag har gott om pengar, sen dess har jag haft det. I mina mått mätt. Jag har ett överflöd. Det är lite roligt också att säga det högt, 😇 för det är lite tabu att göra det. 😜

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/30/14, 8:00 AM
#3

Jag förhåller mig till affirmationer som de Otroulig och Szirius tror jag. Har aldrig använt det speciellt mycket då jag ofta har känt ett visst motstånd. Kan i perioder dock komma på mig själv med att peppa energin genom att upprepa ett eller några ord för mig själv, efter att jag trillade över Switchwords så använder jag det mellan varven. Sedan har jag vissa fraser som jag använder mig av i alla lägen och det jag säger mest är "det löser sig alltid på ett eller annat sätt ". Det har jag genom åren sagt så ofta så även mina tre barn har blivit "det löser sig människor ".

Älvan
12/30/14, 8:33 AM
#4

Affirmationer har visat sig ha motsatt effekt enligt vissa. Det är för att man inte kopplar en känsla alt fel känsla dvs motstånd till den vilket resulterar i sämre möjlighet att uppleva sin önskning. Om du ex affirmerar; jag ska bli miljonär. Om du rabblar det och i ditt innersta tänker att det är omöjligt sänder du ut; det är omöjligt att bli miljonär. Dvs en negativ önskan sänds ut

[Kathja]1
12/30/14, 8:37 AM
#5

Det är ju logiskt Älvan då det inte är orden eller tankarna som skapar utan våra känslor. Så ska affirmationen göra "nytta" ska det kännas bra att affirmera, annars kan man strunta i det och göra något annat istället. Som att gå ut och gå 😓eller lyssna på musik. 🎧

Älvan
12/30/14, 8:40 AM
#6

Precis Kathja Jag gör bla såhär; när jag njuter av något sänder jag ut tacksamhet och önskan att skapa mer av just det jag upplever. Då har jag hela tiden ökat just dessa tillfällen. Jag kan ibland om jag mår bra och är fylld av kärlek och tacksamhet tänka; "wow, nu har jag redan såhär mycket av detta. Vad kul det känns när det blir såhär.( sen drar jag det jag redan har ett steg "

Annons:
Gaula
12/30/14, 9:12 AM
#7

Tack alla! :-)

Upp till toppen
Annons: