Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2852 ggr
Maria Katarina
12/15/14, 3:01 PM

Om att vilja bli gravid

Kan ni hjälpa mig med hur jag ska tänka för att bli gravid? Jag försökte i några år för många år sedan, och trots behandlingar lyckades det inte (och förhållandet tog slut). Jag har lite av ett känslomässigt trauma efter det hela (av att inte lyckas att bli gravid), men ska nu börja försöka igen. Jag är 37 år så ingen ungdom längre, och jättenervös inför det hela. Jag vill så väldigt gärna, men det ligger liksom ett stort svart moln där: tänk om jag inte lyckas och måste gå igenom alltihop igen..? 

Hur ska jag vända på dom här tankarna till något positivt istället? Att bli gravid är min allra största önskan! Väldigt tacksam för svar!

Annons:
Otroulig
12/15/14, 8:10 PM
#1

Ja du Maria Katarina,

Det här med att vilja ha saker har ju ofta en annan sida. Bristen på det. 

Alltså : 

Jag skulle så gärna vilja ha en liten underbar bebis. 

Kontra, kommer mensen nu igen, åhh nu blev det negativt igen, tiden rinner iväg, det kommer att gå som förra gången… osv. 

Det är det vi ofta gör fel, när det är något vi verkligen vill ha. Vi har svårt att bara önska och sen släppa det. 

I lagen om attraktion enligt Abraham Hick så säger de att det finns främst 3 steg. 

Steg 1. Önska - det är ditt jobb, du har redan önskat. Klarrrt.

Steg 2. Gud/ Universum tar emot din önskan och skapar det du vill ha i ren energi form. Bebisen finns redan.

Steg 3. Du ska vara i en energi som motsvara önskan. Så att du kan ta emot den.  Så att du tillåter det som finns i energi form att komma till dig. Det gör du genom att må bra helt enkelt. Att vara lycklig och känna tacksamhet för det som ska komma. 

Ofta när det är något vi längtar så oerhört efter, så hamnar vi lätt i brist tanken - så det kan faktiskt vara bättre att släppa ämnet för ett tag. Om du kan flyta iväg i tankar om hur underbart det skulle vara att snusa på håret, att ta på dom små fötterna, att känna den lilla kroppen fine - gör det och dagdröm. Men det minsta lilla du känner av rädsla, oro, tvivel då bör du backa. För då har du börjat skapa ett moment i det motsatta. 

  Sen undrar jag lite om du läkt från din förra upplevelse, om du är klar med den. Om du förlåtit och accepterat. För även sånt kan ligga som hinder ivägen. 

Jag tänker på alla historier jag hört just om par som försökt så länge och till slut adopterar och DÅ blir dom med barn. En klockren fingervisning om hur det fungerar om man släpper på brist känslan. 

Detta var bara mina små tankar - jag är ju barnlös och har aldrig haft den längtan du pratar om. Så kanske någon annan kan komma med en annan vinkling.  

🤗 och lycka till

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/15/14, 8:15 PM
#2

Hej!

För det första. STRUNTA i påståenden och myter och begränsande tankebanor kring hälsa och graviditet! Exempelvis ålder. 37 år, so what? Du vill bli gravid och om det är din allra största önskan, så kommer du att hitta ett sätt 😎

Okej, om vi tänker LoA här och att bli gravid som din största önskan. Man brukar säga att varje önskan är som en pinne. I ena änden finns alltså din önskan och allt positivt som du tänker och känner kring det. I andra änden finns motståndet, dvs. alla "tänk om" och "men" som kan tänkas finnas kring din önskan. Generellt så brukar ens motstånd ligga rätt så bra i proportion till hur stark önskan är…. de allra flesta har inte så stort motstånd till att få en ledig sittplats på bussen t.ex. eller att få grönt ljus vid övergångsstället - det är lätt att manifestera då motståndet är så gott som obefintligt! 

Så… man kan göra på lite olika sätt. Ett är att försöka identifiera vilket motstånd man har och var det kommer ifrån. T.ex. kan du säga jag vill verkligen, verkligen bli gravid nu och så ser du om det  kommer ett men, och det som kommer efter men:et är väldigt viktigt för det hintar om var ditt motstånd sitter 🙂
Det kan vara "det gick ju inte förra gången"/ historien upprepar sig? Eller det kan vara att du tänker i banor kring genetik, fysik, värdighet, föräldraroll, relationer, ekonomi, framtid.. ja, bara du vet!

Ett annat sätt är att helt enkelt tränga undan motståndstankar med lättare, positiva tankar! Skriv ner dem, så många och så detaljerat du kan. Gör inget om du upprepar dem heller och skriver om dem. Pränta in ett helt nytt tänk alltså. Till slut så kommer de positiva tankarna och associationerna att överväga och tränga undan tankarna som skapar oro och motstånd i dig. 
Tänk såhär…. ALLT positivt du kan tänka dig om dels graviditeten i sig och dels också tiden som förälder. Tänk och skriv ner så detaljerat och målande som möjligt så att du lätt kan föreställa dig det och vara i den känslan ❤️

Är du med på vad jag menar här? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/15/14, 8:17 PM
#3

Åh Otroulig har ju kommit med bästa bästa råden redan! 🤗 Jag skulle kunna radera mitt inlägg bara, haha… men men, det får vara - du plockar själv godbitarna som passar dig😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/15/14, 8:21 PM
#4

Haha, det är bara bra ju! Vi säger det på olika sätt. Bara att plocka ut det som känns bra 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/15/14, 9:46 PM
#5

Varje stund är ny, det som skett har skett, det är historia redan . Nu skapar du något nytt..och nu..och nu🌊. Om du kan känna rakt in att detta är sant så kommer du vilja skapa det allra bästa, du kommer vilja fokusera på hopp och tillit, inte ge rum för din oro och dina tvivel.

Ålder är oväsentlig, det finns 45-åringar som får sitt första barn, det  är bevis på att det går. SLÄPP tanken på ålder. Varje stund är ny.

Tacksam i förväg är en oerhörd stark manifestation. Att i förväg känna pirret o lyckan över en bebis, att släppa när, hur , ja tom OM, och bara gå upp i känslan.

Otroulig, lovely svar❤️

Det tredje steget är ju ofta kruxet. Att skapa den vibrationen i sig så att man är mottaglig.  Bebisen finns redan, i energiform, i vortex. Att vara mottaglig  handlar om att må så bra du bara kan NU. Redan utan bebis. Inga " sen när…då ska jag". Skapa fina trygga relationer runt dig NU. Älska ditt jobb. Ha hobbies som hjälper dig hamna i flow.  Älska ditt liv så mkt du kan redan NU. Njut av barn i din omgivning

Öva, mer som en lek…att byta ut alla " men…" och bristtankarna som brukar följa, till OCH och fylla i med din önskan.

Tex i stället för " Jag är redan lycklig, men det saknas fortfarande en bebis…😕"

till " Jag är redan lycklig -och  det skulle vara underbart med en bebis🙂"

Sen vet jag inte om du har någon tro…att det som sker ska ske. Att inte någonsin se det som att det är ditt misslyckande för att du inte blir gravid, för att du inte "vibbar rätt". Vissa har sin resa här på jorden med barn, andra inte. Längtan är en stark stark känsla, men baksidan av längtan kan beröva oss vår livsglädje och vårt perspektiv att se ALLT underbart som livet har att ge oss.  Att kunna landa i det, är en oerhörd frid….

Maria Katarina
12/16/14, 10:59 AM
#6

Ni är ju bara så bra..! Tack snälla ni för era svar och för att ni tog er tid att formulera er, för ert stöd och era goda råd! Jag ska gå igenom svaren i lugn och ro, skriva ner saker och fundera. 

Jag har varit i ett riktigt bra flow i en längre tid nu, innan vi började försöka, men nu tror jag att jag mentalt blockerat mig litegrann i den här rädslan, som du säger Outroulig. Jag måste skaka av mig den, mediterar dagligen men jag tror att jag ska be min kinesiolog jobba med det emotionella litegrann. 

Åldern ska jag försöka strunta i, jag känner mig ju som en 20-åring..! :) 

Jag gillar MissInActions övning med att identifiera motstånd, den ska jag göra så fort jag har möjlighet, och att skriva ner positiva tankar. Jag gillar att skriva ner saker, det gör att det "fastnar" bättre.  På kvällarna försöker jag alltid "fantisera" om att jag är gravid, och att jag håller i vårt barn osv. , ska fortsätta med det (kom av mig litegrann när jag blev så ledsen när mensen kom igen). 

Szirius: åh vad jag tycker om tanken att vara tacksam i förväg..! Jag ska leta efter det där pirret i magen, och hålla fast vid det, det är en härlig känsla! 

När jag läser allt det här ni skrivit känner jag att jag får tag i den där energin som jag letar efter och som leder precis dit jag vill..!

Annons:
szirius
12/16/14, 11:05 AM
#7

#6🌺🤗

Upp till toppen
Annons: