Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1040 ggr
H-lena
2014-11-18 20:24

Att skapa!

Hej alla! 🙂

Jag tycker det här med att skapa är himla svårt (fortfarande, är nog lite seg i nöten!), så jag tänkte fråga er, hur gör ni mer konkret när ni skapar (eller hur man säger)? Jag vet att man behöver vara i rätt flow och allt det där, men sen då? Önskar ni? Hur då i så fall? Visualiserar ni det ni vill ska hända? Jag får känslan att om jag önskar så kanske det är mitt ego som vill ha något och därför manifesteras det inte. Jag har nämligen inte lyckats manifestera det jag vill ha allra mest, och vet inte riktigt var det går snett. Jag har önskat, jag har visualiserat, mediterat, jag har föreställt mig att jag redan har det jag vill ha men icke. Och hur tusan släpper man något som man inte kan gå en dag utan att tänka på (och egentligen har för mycket fritid..!)? Jag är ingen stjärna inom LoA mycket pågrund av att jag har svårt att hålla modet uppe, hålla mig i rätt frekvens, och kontrollera mina tankar. Mitt liv är väldigt mycket uppe i huvudet för att jag är en sån himla tänkare. Jag vet att mitt psyke är väldigt starkt, och om jag använder det på rätt sätt är det antagligen ett kraftigt verktyg, men jag lyckas inte ta kontrollen känner jag. Så har ni några tips blir jag superduperglad!

Kram ❤️


Annons:
Otroulig
2014-11-18 20:53
#1

Just det här med att så gääääärna vilja ha nåt. Det finns ju två sidor på det myntet - man vill haaaa, det som man inte har. Det skapar lätt en brist känsla.  För man observerar att man INTE har det. 

Därför verkar det funka bäst för mig när jag bara klart och tydligt inser det jag vill ha - som med mitt nuvarande boende t.ex, när jag insåg att jag (då) var för mörkrädd för att bo ute på landet själv,  så jag skulle alltså bo i stan, ok, med trädgård då - det var liksom självklart, en tvåa vore lagom, med öppen spis vore nice. Jaha tänkte jag ok - det är DET som passar mig perfekt. Hur det skulle gå till hade jag aning om, jag hade ju inte så mycket pengar så jag kunde köpa ett hus jag garvade mest åt min insikt. (det här var innan jag läst om LOA)  Jag hade även tidigare stått på en balkong och tagit kort på utsikten och tänkt att i DE kvarteren skulle man bo.  

Så sen hyrdes det ut en tvåa med trädgård, huset syns på mitt kort och efter en liten omväg så fick jag mitt perfekta boende. 

Så för mig så funkar det egentligen bäst med de grejer som jag lite sådär i förbifarten  önskar mig. Jag uttalar det med en insikt och känsla av att det vore verkligen BrA för mig. Sen trallar jag glatt vidare och bara mår bra. Den största missen vi gör tror jag är att liksom sukta efter grejerna. Då hamnar vi i brist tänket.

Just Let GO and let God (eller universum om man nu hellre vill det) är grejen tror jag. Att ha tilliten att det verkligen kommer. Som att du gör en beställning på en restaurang - du säger till vad du ska ha, sen vet du att det kommer. Du springer ju inte och lägger in beställningen igen direkt 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-11-18 21:16
#2

Enkelt. När jag är i tacksamhet eller i en situation som skänker mig glädje tackar jag och tänker att detta tycker jag om. Jag har det jag vill ha redan. Då blir det mer av just det! Då blir det inget motstånd alls pga jag har redan det jag vill ha. Jag är tacksam. Krångligare att önska ur en brist. Ex pank och ska betala räkning omedelbart. I bristtänk finns enormt mycket motstånd. Man skapar mer brist i en brist situation. Dvs börja med ex tacksamhetsdagbok och beskriv vad du gilla under dagen. Du ska se att det du skriver ökar! :)

szirius
2014-11-18 21:42
#3

❤️ vill tillägga att du VISST är en stjärna på LoA - vi är alla stjärnor på LoA 😃 , sen att det blir som vi TÄNKT oss är en annan sak😉( fattar att det var så du menade, MEDVETEN LoA)

Samma grej med att inte vara bra på att skapa - du är ju en mästare på att skapa, precis som vi ALLA är , för vi alla skapar ju allt hela tiden. Sen, att vi gör det medvetet eller inte, DET är ju själva "grejen"😛

Jag tjatar ju lite på det här med självkänsla…för jag upplever att många blockeringar sitter just där. Att någonstans djupt inombords inte tro att vi är VÄRDA det vi önskar. Eller att man har nån annan tankestruktur som  man behöver lossa först. Och det kan ta tid att inse att man ens går omkring med såna, de kan vara dolda i gamla värderingar hemifrån osv. Tex att föräldrarna sagt att pengar är av ondo, vilket kan stoppa upp flödet. Eller ett behov att vilja tillhöra en gemenskap, o därför vidareföra en sjukdom som finns inom släkten…(allt sker på väldigt omedvetna plan, för självklart änskar man sig inte sjukdomar eller dåligt ställt.)

En annan sak: Du tar själv upp att du är mkt uppe i huvudet…hur är det med fysisk rörelse i ditt liv? …flow i sinnet o tankarna får automatiskt skjuts av en rörlig kropp…promenader o djupa andetag kan dra ner tankeverksamheten ner till hjärtat så att du öppnar upp mer för att få kontakt med dina känslor. 

När jag såg trådnamnet " att skapa" så tänkte jag direkt på det rent kreativa, att skapa med händerna o rösten….har du nåt sånt intresse…vad får dig att vara helt i nuet, finns det nåt där du helt tappar tid o rum? Det är DÄR du kan hitta nyckeln till ditt högre skapande…✨

Hur känner du inför ordet kontroll? Om det är nåt positivt för dig så kan du fortsätta använda det, annars kanske FOKUS är ett snällare alternativ….så att det blir till en PRESTATION av det hela….försök att leka med detta mer är mitt största tips, tror jag….

🤗

H-lena
2014-11-19 10:45
#4

Tack för alla era svar, vad glad jag blir! 🤗

Otroulig

Förstår precis vad du menar, tror det är delvis det jag gör fel. Jag ser bara alla brister. Får jobba på att släppa lite mer tror jag! Men det är den där rädslan att det inte kommer hända tror jag, plus mitt kontrollbehov. Känns som det är större chans att något händer om jag fokuserar på det, vilket verkar vara typ helt fel sätt!

Älvan

Ja tacksamhet försöker jag med, försöker skriva ner och tänka vad jag är tacksam över, vad som varit positivt och bra under dagen osv. Får fortsätta med det helt enkelt. Tack för påminnelsen!

Szirius

Precis jag menade MEDVETEN LoA! Haha. Ja visst skapar vi hela tiden, men jag skapar sånt som jag INTE vill ha mest hela tiden. Så nja, jag är ingen stjärna på MEDVETEN LoA, plus att jag tycker det är lite flummigt och förvirrande.. 
Det här med självkänsla är definitivt en grej för mig, jag har antagligen en blockering där. Det var ett tag som jag verkligen kände att den blev bättre, jag kände mig värd kärlek, och allt det där, men sen försvann det. Så just nu är jag nog omedvetet blockerad för bra saker för att jag innerst inne inte tycker jag förtjänar dem, iaf en del grejer. Samtidigt som jag vill ha, vilket leder till en sån jäkla frustration! Blir irriterad bara av att skriva det!

Ja röra på mig mer kan jag alltid göra, just nu är det bara hundpromenader men det är ju alltid något. Kontakt med känslorna har jag verkligen, speciellt på senaste tiden har jag känt mig väldigt "känslig" eller hur man ska säga. Tar också lätt upp andras energier. Jag tror jag går igenom nästan alla känslor som finns varje dag. Delvis för jag tänker för mycket och grubblar och funderar. Svårt att stänga av hjärnan liksom. Men jag förstår vad du menar, jag behöver göra sånt som man är i nuet. Typ rida, måla osv. Men har ingen lust eller ork med det. 

Tror jag har någon slags kontrollbehov, så ja fokus låter bättre och mer positivt tycker jag! Som vanligt när jag håller på med något så lägger jag för mycket tanke i det, det blir för allvarligt och jag är rädd att göra fel. Samma som nu. Det var enklare innan jag började med MEDVETEN LoA, då kunde jag skylla mina icke-framgångar i livet på annat än mig själv! Lycklig omedvetenhet, hehe.


[Saz]
2014-11-19 14:28
#5

Jag har ju haft dessa problem jag också och som jag skrivit till dig H-lena så jobbar jag mycket med EFT och mår ju faktiskt bättre genom det.
Kör mycket om att älska mig själv, acceptera den jag är osv.
Sen försöker jag (även om det är skitsvårt) att fokusera på massa annat som är viktigare just nu livet. Kan vara just för stunden eller för dagen eller veckan.

Jag håller också på väldigt mycket med träning vilket ger fokus, energi och tankar under en timme eller två på bara mig själv. Även om jag är trött så går jag hellre till gymmet och träffar lite folk än att lägga mig på soffan hemma och fundera över alla brister jag har. För visst, jag hamnar lätt där med.

😇

H-lena
2014-11-19 15:06
#6

Saz Ja tusen tack igen för EFT tipset! Det hjälper verkligen att stabilisera upp sig eller hur man ska säga. Så det tycker jag funkar absolut! 

Som du säger är det nog bra att hålla sig sysselsatt, det har jag också märkt. 

Jag hoppas verkligen att om jag bara försöker fokusera på att hålla mig positiv och jobba på mina blockeringar, att saker och ting kommer lösa sig. Nästan varje kväll skickar jag ut en önskan "snälla låt det och det lösa sig.." osv. Men kanske har jag inte varit i rätt frekvens för att kunna ta emot det än. Eller så är tiden inte redo än. Jag vet inte, men det är så jobbigt att vänta!


Annons:
Otroulig
2014-11-21 18:44
#7

Snor denna från Morgondagens tro, ( hehe Kathja)  😉för den stämmer så bra in på denna tråd.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
2014-11-21 22:47
#8

#7 Ojojoj mitt i prick!! Jag behöver se om den här om och om igen känner jag.. Det är så mycket dels kvantfysik som jag verkligen känner att jag kan relatera till men även grejer jag behöver påminnas om just nu. Tusen tusen tack! 🤗


[Kathja]1
2014-11-21 23:06
#9

Klart att du får det! 😃

[::Vera::]
2014-11-21 23:13
#10

Otroulig Ja precis. Känslan av att redan ha det! :) Jag har den nu. Trots att jag har känt brist.. på eget hem alltså. Tänk om jag skapade det utifrån mitt gamla jag!? Kan det vara så? Det skulle vara ganska illa just nu :( …Hur vet jag det? Hjälp!

Otroulig
2014-11-22 09:51
#11

Men Vera, om du skapat från brist så hade du ju inte fått nåt hem 😂 lita på din magkänsla du!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: