Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 887 ggr
[Kathja]1
2014-11-18 13:42

Känslan av att allt står stilla...

Känslan när allt står stilla… känslan bortom det…  känslan av att allt (bara) ÄR.

Den svåraste känslan att vara i tycker jag. Ett neutralt varande, en neutral tomhet av intethet och ettet på en gång. Utan ramar, början eller slut, utan utgångspunkt, bara ett ÅR.

Jag tror att vi behöver  vara där mer än vi är,  lära oss att njuta av och uppskatta det. Där bor närhet och distans, där finns allt och inget i ett. Det är stort. Där finns utrymmet att skapa allt för där finns inga mänskliga begränsningar. Vi ska bara se det och tillåta det. 

I känslan av att allt står stilla finns vi och allt i ett. Inga gränser, inget bra eller dåligt ~   bara ett Ett. I centrum av skapandet, med allt som är i våra hjärtan ~ där är hemma. Där kan vi skapa gränslöst. Vi kan lyfta känslan av att vara till vilka höjder vill, eller inte alls. Om vi bara vågar stanna där och utforska känslan av tomhet. I utforskandet inser vi illusionen. Hur vi tror att det är stilla när vi egentligen befinner oss i "stormens öga" ~  i skapandet. Ett med allt som är, med vår Gudomlighet.

Det sägs att Gud skapade allt som är just för att hen ville lära sig mer vad denna känsla är, för att lära sig mer om sig själv.

Annons:
Otroulig
2014-11-18 20:04
#1

Ja, hrm, jag har ju lite svårt med just den här intigheten. Där man inte tycker att det händer nåt, att allt står stilla. Men som jag ser det så är det nog jag själv som gör att det står stilla också…eller så hänger jag med i flowet av intighet 😃. Brist på kreativitet har jag tänkt - men så är det kanske inte - bara ett andnings rum innan allt trillar vidare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
2014-11-18 20:19
#2

Jag hatar när allt står stilla! Vill bara framåt hela tiden. Så har också svårt för det. Men jag förstår vad du menar Kathja! Och himla svårt att komma dit på något sätt.


[Kathja]1
2014-11-18 20:38
#3

Visst kan det vara svårt! Men när man inser att det inte är stiltje, eller på något sätt fel så blir det något annat.  ☝️Om man läser början av Samtal med Gud, varför hen valde att skapa allt som är, så klarnar det. 😎 Ifall vi tänker på att vi är Gud. Med andra  ord, den där känslan är vad vi är när vi bara är. 

Fast den kan allt lätt blandas ihop med tristess känslan som kan vara när vi faktiskt sitter fast. Det gäller att känna med hjärtat vad som är vad. 🤔

szirius
2014-11-18 21:09
#4

#3 ja, det är en viktig iakttagelse att göra, av vilken anledning är det stiltje…en stagnation behöver ju just tillflöde av energi för att lossa, o det behöver komma från en inre öppenhet…att lyssna inåt o se om det står det stilla för att det är tid att vila,reflektera, samla ihop sig,  eller står det stilla för att man skapar motstånd och "vill för mkt"… 🤔

jag tycker om orden " tomhet…är att göra sig redo att fyllas på nytt…", ❤️ vilsamma ord när man känner sig lite intetsägande….de innehåller en tillit, att något är på väg…att se att vi alltid är i ett flöde av utandning, inandning, det rör sig alltid även om vi inte ser det….

men med det sagt så kan man behöva "elda igång sig" om man känner att allt hela tiden är likadant, man stannar hemma, undviker folk pga en underliggande RÄDSLA snarare än att det är ett VAL tex…och det kan man bara komma fram till själv….

Jag har märkt att när jag känt mig stagnerad i livet, så har jag inte varit tydlig med mina önskingar, jag har fokat mer på verkligheten än på vad jag vill bjuda in…och när jag skiftat det, så har det satt igång rörelser rejält kvickt faktiskt.

Upp till toppen
Annons: