Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2407 ggr
[Kathja]1
10/23/14, 8:50 PM

Skapa ditt liv med "tredje ögat"

Video (del 1 av 4) med dr Pillai om hur vi kan manifestera våra önskningar genom att "stoppa dem i 3dje ögat".  🤔

Annons:
[Kathja]1
10/23/14, 8:52 PM
#1

Del 2

[Kathja]1
10/23/14, 8:54 PM
#2

Del 3

[Kathja]1
10/23/14, 8:55 PM
#3

Del 4

Otroulig
10/23/14, 9:06 PM
#4

😕 ibland vore det bra med fri surf….alldeles för långa för mig tyvärr. Mitt tredje öga har ju pockat på uppmärksamhet i ca 5 år nu. Eller vad det nu håller på med 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/23/14, 9:14 PM
#5

Kan ju varna dig Otroulig… Han snackar MYCKET om pengar och saker, men metoden gäller ju självklart för allt.  😎

Otroulig
10/23/14, 9:20 PM
#6

Hihi, men dåså! DÅ skulle jag inte se den 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
10/23/14, 9:33 PM
#7

Som jag då Otroulig, mitt tredje öga är igång heeeela tiden, när ska den öppnas liksom….????

Har såna märkliga kroppsliga och själsliga symtom att jag känner för en riktigt stark befrielse…. 😴

Vad märkligt egentligen för både Kathja och Szirius chants (om shreem brzee och en del karma frigörande chants och pengar och lite annat) och även dr pillai är ju personer jag började min personliga och själsliga utveckling med… Sen gick jag ju vidare och fastnade hos Osho…  Tycker det är lite märkligt att detta dyker upp igen efter så lång tid… Känns inte som en slump. Knyter jag ihop säcken eller vad är det universum vill säga…? Att jag är på ruta noll igen??? 😮 

Eller att jag borde gå och sova 😴 😴


linnease
10/24/14, 2:01 AM
#8

Tiden går i cirklar? Jag hittade Eckhart Tolle bland de första.. Innan Abe och andra LoA grejor. Inte lyssnat på på lääääääänge! Men så dök Surfsnubben upp och tipsade om honom idag! Vara i nuet.. Och om en föreläsning han haft på Google, måste jag kolla på nån dag. Fatta, Tolle på Google! Hur man utvecklar produkter inifrån, med Source! Då gör det inget om Google tar över världen, haha.. Har alltid gillat dem med ^_^

Otroulig
10/24/14, 6:45 AM
#9

Tolle e bra han, Google också 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

satsuke
10/24/14, 9:59 AM
#10

Åh intressant, ska kolla vid tillfälle. Ja, lite konstigt att det ofta är så mkt snack om pengar tycker jag. Även amerikaner borde vara intresserade av relationer och känslomässigt välbefinnande tänker jag.

Sen jag började mditera, har mitt tredje öga (eller vad det är då🤔) varit väldigt aktivt på nåt sätt. Det känns ofta som att det är "nåt pågång" där. Men hur märker man om det har öppnats? Hur blir de då liksom… Det skulle jag vilja veta. Jag har letat en del på nätet efter det,  men inte hittat något bra!

[Kathja]1
10/24/14, 10:13 AM
#11

Jag har inga problem att snacka pengar, pengar är ju bara medel för "allt det andra". Och jag personligen skiter fullständigt i hur "trevliga känslor" kommer till mig, bara de är där. Så när man snackar pengar snackar man ju egentligen annat och det vet vi ju därför ser jag inte att det ska vara något "fel".

Älvan
10/24/14, 10:58 AM
#12

Satsuke Jag är ingen "tredjeögat expert" :) , men har upplevt precis sådana symptom som du länge från och till. Jag har både haft överaktivt öga och "normalt". Jag tror i stort sätt alla har ett tredje öga som hela tiden fungerar. Alla användf inte informationen, men många gör faktiskt det undermedvetet och även de som inte anser sig andliga. Om man nu är andlig fäster man större vikt vid symptom från tredje ögat och kan känna när det är mer aktivt. Problemet för mig i perioder är att det varit överaktivt. Dvs huvudvärk osv, men även sett händelser som både redan har inträffat och ska inträffa. Ett problem med överaktivt är att den mottar så otrolig mängd info att det dränerar ens energi och fokus på nuet. Jag vet inte hur "men stänger" ner lite för helt går inte. Jag gör iaf så att jag tänker mig varandes i ett äggskal. Jag visualiserar det runt hela kroppen. Då släpper ofta huvudvärk helt. Att jag har en varm känsla mellan ögonen och även lätt tryck. (Lite som en liten hand på pannan) tänker jag är när jag är mer aktiv andligt. Jag har exv kommunicerat med min bebis i ett annat rum genom den. Och hon till mig. Jag vet det genom"handkänslan". Dvs jag kan kommunicera via tredjeögat genom rummet utan ord under vissa förutsättningar. Jag kan också via den besöka vissa platser och se mig omkring. Jag kan även få visioner om framtiden för bla världen. Det är mina upplevelser av tredje ögat. Jag har gjort ingenting för att kunna använda den medvetet och aktivt. Jag tror det är farligt att forcera andlig utveckling och mina guider har förbjudit meditation, chakrahealing, andliga kurser osv. Min intuition och guiderna ger den kunskap jag är mogen för.

satsuke
10/24/14, 11:19 AM
#13

Älvan vad intressant!  Tack! Jag känner ju igen känslan som du beskriver om varm känsla och ett tryck, ibland är det nästan bultande. Men ingen huvudvärk (pga det i alla fall). 

Jag blir jättenyfiken på det du skriver! Men så klart inte bra om man inte kan styra över det själv, särskilt med framtidsvisioner tänker jag.

Besöka platser…det skulle jag vilja. Besöka andra människor som inte är här där jag är. Undrar om man kan lära sig det. 

Intressant det du skriver om meditation osv - det kanske kan vara olika för olika personer och hur man "ska" få sin andliga utveckling kanske? Eller tror du att det är farligt för alla att t ex gå andliga kurser?  

Meditationen har hjälpt mig så mycket känner jag, att bli lugnare och mer positiv, inte bara se allt negativt, ja listan kan göras hur lång som helst och jag ser fram emot min meditationsstund varje dag 🙂

Annons:
Älvan
10/24/14, 12:46 PM
#14

Satsuke Jag vill inte skrämma upp dig eller andra, men mitt svar är ja. Det kan vara farligt med forcerad andlig utveckling. Finns beskrivet i läkartidningen exv meditationspsykos. Tekniker som ex transmeditation kan leda till det. Även viss typ av yoga osv. För tidig kundaliniresning är allvarligt och kan ge både psykisk och fysik sjukdom om man inte är mogen. Finns mycket på nätet om detta. Därför tycker jag att ens egen intuition och guidning ska styra processen. Helt säker meditation tros vara max 5 min som är beskrivet på nån av dessa sidor. Jag kan länka i pm om intresse finns. Att resa till platser kan jag inte styra och jag önskar inte heller ha sådana upplevelser. Jag vill inte utveckla talanger som exv att jag kan se folks aura exv. Det är inte viktigt. Jag ser aura tror jag när jag möter andligt öppen och mycket snäll själ som betyder nåt för mig. Det räcker. Man kan bli fascinerad av mediumskap etc, men inget är bra som det blir för mycket av. Det är inte viktigt i mitt liv. Det får finnas och när ex jag ser en ande har den något att säga mig. Jag lyssnar, men ber inte om kontakt.

[Kathja]1
10/24/14, 12:49 PM
#15

Det är med det där som med allt annat- balans är A och O.

szirius
10/24/14, 2:57 PM
#16

#12jag håller med dig Älvan …som med alla chakran så är det även med tredje ögat, dvs har vi balans så fungerar det i harmoni…vare sig vi är "medvetna" om det eller ej…och bra att ta upp att det även kan bli överaktivt. 

Jag kan ju flyga iväg, har gjort det sedan barnsben, hem till andra (hamnade tex hemma hos Shia i en meditation o kunde berätta färg o material på hennes sängkläder😃) och som Älvan, ha telepatiska konversationer, jag upplever det som att det är mitt högre jag som talar med den andres högre jag ….kan även se auror periodvis…det är inget jag medvetet försökt lära mig utan det finns bara där, när jag är helt i kontakt med source…..även jag känner intuitivt att gå andliga kurser etc inte är vägen för mig, det blir för mkt, för forcerat, jag behöver snarare lugna ner det hela….det sköter sig finfint av sig själv och ger mig den vägledning och hjälp jag behöver om jag bara lyssnar inåt…🌈

#14 Det får finnas och när ex jag ser en ande har den något att säga mig. Jag lyssnar, men ber inte om kontakt. samma lika 🙂

Det kan vara ett himla "tjat" i det amerikanska om just pengar, fast pengar är ju som sagt bara ett medel, en slags energi, och  finns de i våra liv så betyder det att vi är öppna för det flödet, inget konstigare med det egentligen. Faktiskt så hör det ihop med första chakrat, det är där vi manifesterar energi till materia, så det kan ju vara en rätt bra grund att ha balans där😉, och det är ju inte bara pengar i sig, utan just gå från energi till materia, det gäller ju så MKT.

#7 ja, visst är det lite kul….jag läste Louise L Hay när jag var 16 år, …och hon nämner "läraren Abraham" o ja ba, mä va flummigt, o kollade inte upp det…jag var väl inte redo då…men FATTA, har nu liksom "återvänt" till det (Jag lyssnar f.ö inte alls på Pillai, dras inte till honom…inte Osho heller, men har vänner som är helt uppslukade)

[Kathja]1
10/24/14, 3:14 PM
#17

Dr Pillai pratar ofta om att återta makten över pengarna, alltså att åter se dem som det goda de egentligen är.

Theleonora
10/24/14, 3:52 PM
#18

#16 jag håller med dig, man måste låta utvecklingen ta den tid det tar. Jag tror inte man vinner nåt på att forcera, förutom att man blir trött kroppsligt och mentalt. Nä, jag dras inte heller till dr pillai och har inte öppnat länkarna. Kommer bara ihåg honom bland länkarna från om shreem brzee och allt. Kändes som en "deja vu" att det kommer tillbaka. Men det är väl som Linn säger, tiden går i cykler.


Otroulig
10/24/14, 7:04 PM
#19

Lustigt tycker jag, att jag reagerar över vad jag tycker är "tjat" om pengar. Hmm, men det är samma känsla jag fick när jag anmälde mig till det här eventet "Find your true love" jämra tjat liksom. 🤐 Det enda det betyder egentligen är ju att JAG inte ska lyssna på sånt - för jag får obehags vibb, inte mer med det egentligen. Men eftersom jag gärna vill veta varför 🤓 så undrar jag om jag inte kopplar ihop det med brist känslor. Både vad gäller Pengar och kärlek. Det blir för mycket för mig. 

Jag har ju gott om det ena och önskar mig ju det andra. Så det finns ju ingen korrelation där. 

Så om en annan person inte får nego känslor utan mår bra av att fokusera, meditera, chanta på pengar- så är det ju bra för dom. Så enkelt är det ju. 

Angående överaktivt pann chakra så har jag fått tips om att fokusera på hjärtchakrat. På AU fick jag informationen att det var "risk fritt" . Hjärtat kan man alltid fokusera på. Har även fått det från andra källor att hjärt chakrat är som en omvandling central för de andra chackrorna. Men vi får vänta med spänning på vår kära  Szirius chakra tråd, som hon så fint lovat oss lägga upp 😉.

Jag tror inte heller på att forcera, att hitta ett lugn, sin inre kärna gör att man hittar sin grundbult. Det gör att man mår bra. 

Jag har accepterat att vi är olika, en del av oss får in en massa information som Älvan och Szirius, det verkar spejsat och häftigt. Det får gärna oss som inte har dessa förmågor att "också vilja" men vi har en annan väg att gå och andra förmågor.  Så återigen - jämför dig inte med andra, men var gärna nyfiken och ödmjuk inför vad andra har att ge.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/27/14, 7:40 AM
#20

Härligt samtal ni har,, jag är ju ute på vift så mycket, så jag hinner inte med,, Förstår pengavibben,, Otroulig, och känns det inte bra så släpp det! och det vet du ju,, jag har varit periodare när det gäller pengatalket, just nu är jag RIK i känslan ,, och jag och mina vänner, m, har pratat mycket om detta, och vi har nog nått till en fantastiskt bra plats när det gäller pengar,, , OJ , jordbävning NOW,, , inte så stor dock,

Men slutsats är som Kathja, påpekar,,

TOlle,, är inget för mig,,  inte hittills i alla fall,,,,,

Kram, kram!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: