Annons:
Etikettdrömmar-och-insikter
Läst 5400 ggr
Otroulig
2014-10-15 18:47

Dagens insikt 4

Här delar vi med oss av våra insikter - stora som små. De hjälper oss framåt och vidare.

Den förra tråden hittar ni här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-10-15 19:06
#1

Å jag vill va först 😉

Jag insåg idag - det sa bara PLING, att så många av de teorier och tekniker jag läst om, egentligen handlar om samma sak! Det blev ett litet Eureka moment, allt sammanföll. De vävs snarare ihop och jag får en vidare bild av allt. Från Byron Katie, till Neal Donald Walsh, till Hoponopono, Joe Vitale, Louise Hay och Abraham Hicks. Shit vad skönt!! Jag har hittat till mitt sätt att se saker, Yihaa!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-15 19:59
#2

Yay för pling-insikter!!

Det är säkert solklart, men vill du utveckla? Att de handlar om samma sak? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-10-15 20:10
#3

Otroulig, det låter riktigt skönt! 👍. Jag har inte fått någon ren insikt på länge men det är mycket som processas känner jag. Vad det handlar om exakt är jag inte heller klar över.

Otroulig
2014-10-15 20:22
#4

Ja Miss, alltså, Byron Katie - hennes teori är ju att vi ska gå in i oss själva och ta ansvar och fokusera på över vad JAG är/tänker, detsamma med Joe Vitale i hans bok Zero om Hoponopono, han säger att ALLT som vi möter är en del i oss själva, att de finns där för att vi dragit åt oss det och att vi t.om kan heala andra genom att enbart gå in i oss själva och heala oss. Det är ju precis det som AH säger - fixa din egen vibb - det är allt du behöver göra - det är så mycket som sägs av olika människor men med olika ord. Idag insåg jag att de pratar ju om samma sak, även om det är på olika sätt. Och jag fattar grejen, jag ser att de pratar om exakt samma grej. Dessutom så går det djupare in - när man fått jaha upplevelser och tom kan binda ihop dom 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-15 20:27
#5

Oki! Jag har inte koll på just Katie och Vitale så var tvungen att fråga. Det blir så mycket klarare och mer "stabilt" på nåt sätt när man inser det här! Det knyts ihop så fint! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-15 20:41
#6

Vera by the way, du har ju sprutat ur dig insikter som landat i dig och är på omprogrammering. Sånt behöver landa och befästas🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
2014-10-16 09:45
#7

Otroulig, ja så är det nog, och det får ta tid. Är otålig och tycker inte om att stå stilla och vänta vilket ju blir en frustration. 🤗

Men jag fick en insikt idag. Att veta vad som får mig att skratta är en ovärdelig kunskap om mig själv, eftersom jag då kan söka upp just det och locka fram skratt. Om så jag bara skrattar eller ler för en kort stund, så kommer energin till mig, och den energin stannar kvar mycket längre än den stunden som jag skrattar…om någon förstår. Ja så känns det iaf.

Älvan
2014-10-20 07:41
#8

När jag känner mig bortkopplad från källan och flow befinner jag mig ändå däri. Jag får guidning även då om jag vill.

szirius
2014-10-27 17:14
#9

Idag sa en släkting till mig " din uppgift här i livet är nog att göra världen lite vackrare". Han syftade på att jag satt och virkade en färgglad sjal, innan dess hade jag målat mandalas, plockat in fina höstblommor o gjort arrangemang, pysslat ihop lite ljuslyktor av orange o gula papper. Först tog jag det som en nedskrivning, typ att jaha, är det så du ser mig😟, som nån liten fjamsa som bara vill plocka blommor 😊, liksom ointelligent o naiv. Men han menade nog verkligen inte alls så, utan det var en fin komplimang✨. och jag insåg att det är JAG SJÄLV som sänker mitt värde☝️…för nog är väl det en fin egenskap, att göra världen lite vackrare😍! Jag ska snarare sträcka på mig och se det som en fantastisk talang! Bland många😉

[Kathja]1
2014-10-27 17:48
#10

Det är ju en otroligt vacker och kärleksfull kommentar. 👍

Otroulig
2014-10-27 19:22
#11

Apselut en väldigt fin talang!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-27 19:24
#12

Jaaa åh vad fint, szirius! ♥ Såklart ska du ta åt dig och jag hoppas att du förstår hur fantastisk du är och hur det du gör påverkar din omvärld 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-30 08:45
#13

Åh vad det är härligt när insikten slår en så håret ställer sig på huvudet! Jag har ju haft svårt att få till pengaflödet i mitt liv. I måndags var jag hos en healer som så hade det "traditionella" tänket kring pengar  -  att de är "onda och onödiga".Det fick mig att tänka ett varv till på saken och nyss satte jag mig och googlade (tackar Gud för google!) på #money spirituality#. 

Den första texten jag läste innehöll detta ~

 "You may have had one or more past lives in religious order, an ashram or a monastery where money was ignored or seen as evil.  I discovered that in a past life I took a vow of poverty that was still binding me, and I had to consciously work on releasing that vow, telling my subconscious that it may have been very appropriate in a past life, but not today.  It’s important to release any old attitudes that money taints spiritual endeavors, as this may no longer be appropriate or true."(källa)

Vilket låt helt i linje med mina egna funderingar kring VARFÖR. Alla mina förra liv har vad jag vet varit fattiga då det kommer till pengar och jag har levt som både nunna och klok gumma. Så nu blir det ännu mer fokus på att upplösa gamla löften och karman! 👍

Om någon har bra tips på HUR så tipsa gärna. 😎

Edit -  Hittade denna sidan med lite tips, där står även hur man släpper gamla löften om kyskhet och liknade.

 ( http://everythingunderthemoon.net/forum/releasing-past-life-vows-t24557.html )

Annons:
Otroulig
2014-10-30 09:17
#14

Haha! Var länken till mig eller :D Wow ja visst DÄR kan det ju sitta. Jag kan känna Hoponopo på det borde sitta som en smäck. Den ursprungliga hoppalången handlade ju om det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-30 09:18
#15

Hi hi, kaaaanske…. Eller till oss båda. 😍

Otroulig
2014-10-30 09:33
#16

Jag får kolla länken ikväll :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-10-30 10:20
#17

För mig fungerar EFT för ex släppa skamkänslor genom flera liv. Borde fungera på pengar Kathja, men vi har alla våra olika metoder. :) EFT fungerar ju på cellminnen så det bör fungera på rubbet. Jag kom på att jag har ett problem med personer som är snåla. Jag tror att det kanske bottnar i att jag inte är värdig att få något. Det har ju blivit bättre när det gäller att ge migsjälv detta. Även att ge till andra utan villkor. Jag har ju upplevt att jag måste vara duktig och förtjäna kärlek från omvärlden. Så är det ju inte vet jag teoretiskt, men men. Jag har ju alltid kännt att jag inte ens får finnas om jag inte gör gott för andra. Dvs det är mitt existensberättigande att finnas för andra. Dvs om jag inte lyckas göra gott för andra måste jag dö. En fruktansvärd börda på axlarna således. Här kommer ju även skammen in. Att inte räcka. Att inte vara bra nog för kärlek. Måste fundera mer på detta och vad göra.

Älvan
2014-10-30 10:24
#18

Heureika! Kom på att om jag förväntar mig kärlek från andra när jag ger så är det inte ovillkorad kärlek jag ger!!! Problemet är att jag som barn kände mig mycket oälskad. Därför försökte jag ordna den kärlek som är min födslorätt genom att vara duktig och ta hand om min familj. Jag misslyckades både med att lösa deras problem och att få kärlek hur jag än ansträngde mig. Därav min skam. Skammen över att inte vara älskad! Nu fattar jag lite bättre. Men inte vad jag ska göra åt detta. :/

[Kathja]1
2014-10-30 10:35
#19

Härligt Älvan! Vad du ska göra åt det kommer när det är tid, släng bara ut önskan så löser sig resten.

[::Vera::]
2014-11-01 20:12
#20

Det är ett dagligt och medvetet arbete att möta mig själv, och varje gång välja mellan att fälla eller att fria. Och det saknas faktiskt helt betydelse hur andra gång på gång väljer att bedöma och värdera mig.  Friar jag mig så skonar jag även andra ifrån skuld, rädsla och inbillad otillräcklighet. Det kommer en dag när jag inte medvetet behöver brottas med detta ständiga val, och jag då bara kan vara.
När jag vågar öppna upp och se in i mig i spegeln med själens tillåtande ögon, så är det en skön frihet och en vacker djup kärlek som jag känner. Där vill jag alltid bara vara. Det vill jag attrahera.

Jag fortsätter min strävan efter att alltid fria mig när jag känner att jag "borde" ha gjort något men inte gjorde eller orkade, fria mig om missförstånd uppstår och någon blir besviken etc. Strävar efter medkänsla för mig och även för mina svåra känslor, som jag brutalt försökte utplåna. Jag hittar dem undanstoppade, en efter en.

Gömda och skamfyllda bitar och rädslor för att misslyckas med min(påhittade) "plikt" och ansvar som människa, har förhindrat mig att uppleva villkorslös kärlek, känna mig hel. Jag är ibland ledsen, besviken på min omgivning,  på mig själv, t o m jävligt förbannad, avundsjuk, skyller ifrån mig på andra ibland, tycker livet är orättvist, ensamt och trist, i min frustration och längtan efter något helt annat än det som finns i mitt nu.

Jag är allt det här med ibland och det är ok. Det  gör mig inte mindre älskvärd. Förstår mer och mer att jag ändå är fullständig. Vilket är en bra insikt för mig som jobbar med att inte förtrycka mig själv. Men det pågår ett ständigt avgörande möte med mig själv. Jag behöver vara mycket uppmärksam på fällande tankar som slentrianmässigt dyker upp. Välja själens val istället.

Jag blir nu påmind om min längtan som är villkorslös kärlek till mig själv, och därmed allt. Jag skymtar sanningen om mig. Ser sann kärlek i min spegel då och då. Jag är så oändligt tacksam! Men resan känns lite lång för en som redan har väntat länge.

Annons:
Otroulig
2014-11-02 12:08
#21

" Men resan känns lite lång för en som redan har väntat länge."..eller hur ❤️🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-11-08 16:40
#22

hehe, jag har insikt på gång - den har nog inte gått in ännu så jag bubblar på.

Jag köpte ju ett par svindyra (enligt mig)  snorsnygga handskar för ett år sen. Jag brukar inte lägga så mycket pengar på kläder - för jag tycker inte att det är värt det. Kläder ska mest fungera, så tänker jag. Jag kan lägga ned mycket pengar på bra grejer, typ kängor, regnkläder ja sånt där man oftast betalar lite extra för att få en bra funktion. MEN så köpte jag mig ett par snor snygga handskar i mjukt fin skinn - jag hade jobbat i fem timmar som servitris - fick blånagel på köpet, haha som fortfarande finns kvar. De kostade 700,- Det fanns någon symbolik i detta att jag unnade mig dom . Jag var löjligt stolt över mina fina handskar. Vad händer? Jag tappar bort dom. Jag sörjer…. Jag förstår inte varför jag drar till mig detta, jag försöker släppa det hela och ser framför mig hur de kommer tillbaka till mig. Jag ringer till flygplatsen  jag var på, är övertygad att de ska komma tillbaka. Men nej….

Nyss insåg jag, varför köper jag inte ett par nya????? Likadan (jag TROR) att de finns kvar. Jag har ju råd. … för att jag ska sörja, det som har hänt har hänt, om nåt tappats bort/ förlorats så sörjer jag….jag fastnar….jag ska förlika mig med att det inte är meningen att jag ska ha det fina…..

Där kom det !👍😭

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-08 17:13
#23

👍🥳 Handskar…relationer…? 😍 Först släppa tanken på det du hade och sedan släppa in det nya. Inget nytt så länge som det gamla finns kvar, om än bara på energinivå.

Otroulig
2014-11-08 17:16
#24

Fasiken också! Du ertappar mig!!!  s…i gatan

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-08 17:17
#25

😍

MissInAction
2014-11-08 22:12
#26

Att du inte är värdig något ännu bättre?? Du hade något som du tyckte var superfint, och när det försvann så tänkte du att du kan inte hitta något lika fint, eller finare? Eller att du inte är värd det? Det är ju självklart att du ska ha allt det fina om det är det du vill!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-11-08 22:31
#27

Härligt med insikter och poletter som trillar ner Otroulig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Älvan
2014-11-09 07:19
#28

Jag känner mig ensam fast jag har gemenskap omkring mig. Jag tänker på det jag inte har och inte hade som barn. Hjärnan är felprogrammerad liksom känslorna runt det hela. Jag har en sorts föreställning om hur man skulle ha det om man inte var ensam. Därför är jag i min värld ensam. Pga min gamla föreställning. Och pga jag också var ensam och övergiven redan som bebis. Detta måste omprogrammeras ännu mer. För jag känner mig fortfarande ensam. :(

SHIAWASE
2014-11-09 08:46
#29

Älvan!!! Du har så många fina insikter,  Även om jag inte har de erfarenheter som du har ,, så är mitt råd till dig att START TO TELL ANOTHER STORY!

Du pratar ofta om att du var ensam och övergiven när du var barn. 

Självklart finns det sår kvar. MEN vi har kraften att skapa vårat imorgon själva.  Fokusera på nu, på imorgon. Igår är bara igår.  Vare sig det var jobbiga erfarenheter eller lyckliga erfarenheter så är de alla dessa erfarenheter som har skapat den  fina älva du är idag!

Genom att nämna och tänka på ditt förflutna så behåller du den vibben som gör att du känner dig ensam.

Inte lätt kanske, men enda sättet att skapa en förändring!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2014-11-09 09:00
#30

Shia Jag tar verkligen gärna emot råd. Jag har på så många sätt försökt få min ensamhetskänsla att minska att det typ bara är missbruk kvar som resten av min släkt använder för att bedöva lidande. Jag TROR många gånger att jag kommit längre, men sen sitter jag där mitt bland mina barn och känner mig ensam. Det är som ett jävla platsminne som vägrar ge sig. Med ögonen kan jag se att jag inte är ensam och hjärnan kan tänka att jag har mina barn osv, men hjärtat känner inte så. Det är som att vara ett ufo inkastad i ett sammanhang man inte passar in. Och nu har jag ytterligare förstärkt denna känsla. Suck. Vi tar det såhär; Det är en lustig happening som händer även när jag umgås med andra och det är att en helt knasig och malplacerad tanke kommer i huvudet som det var lite sanning i när jag var litet barn. Nu är denna tanke inte sann utan kommer för att busa med mig. Det är bara en liten hälsning från förr. Den får finnas i vänster övre del av mitt synfält som ett , men resten av världen ser jag som den är just nu.

[Kathja]1
2014-11-09 09:11
#31

Varför vill du att minnet ska finnas kvar Älvan?  " Den får finnas i vänster övre del av mitt synfält" 

Antingen såbehåller du minnet och då kommer du att leva det, eller så släpper du och då kommer känslan av ensamhet att försvinna. Något i den där känslan, de där minnena ger dig något positivt -  annars hade du inte valt att behålla. Hitta vad det är och byt det mot något annat. 🤗

Älvan
2014-11-09 10:00
#32

Kathja Jag har försökt radera minne att om jag tillät minnet så skulle den inte behöva väsnas så mycket för att bli sedd. Tidigare försök gjorde minnet starkare. Inget

SHIAWASE
2014-11-09 11:01
#33

Älvan, om man försöker rader ett minne så blir det ju starkare,, i och med att man fokuserar på det. SÅÅ det bästa är att SLÄPPA minnet, att komma in i vana att tänka på andra saker, för att senare komma till ett stadium när man kan vara tacksam för det som ha varit och bara kunna se det som erfarenheter och kontraster som har lett mig till den jag är idag, men som inte har något med mig idag att göra och som INTE har skadat mig på något vis, eftersom min själ inte kan bli sårad , skadad,, och inte heller jag om jag inte tillåter det. Kanske tillät jag det DÅ i det förflutna, men mitt jag idag tillåter inte det så det som har varit är bara något som har varit och som inte har något med nuet eller med mitt JAG att göra!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-11-09 11:36
#34

Jag känner igen mig i dina känslor Älvan, har jobbat mkt med det där, att förstå vad som händer o varför jag känner så o  framförallt vad jag kan göra för att det ska släppa. För kanske 5 år sedan snöade jag in på ljusarbetargrejen, att man då är här för att lysa men känner sig utanför o inte kan finna sammanhang, som en alien, och det bara förstärkte den känslan, jag blev bekräftad i att det var så.  Som ett andligt ego, "jag är udda o ingen kan förstå". Men jag märkte att jag inte mådde bra av denna syn. Och jag märkte också att det fanns stunder då jag kunde fyllas av en känsla av att vara totalt ett med allt o älska alla o känna gemenskap med allt.

Och insåg att när jag kände mig ensam var när jag själv var stängd. Inget annat. Jag stoppade mig från att vara i mitt flöde, jag fokuserade på olikheter, jag jämförde, jag sörjde det jag aldrig haft som andra har etc. Jag insåg att när jag känner mig ensam är när jag inte har kontakt med MIG SJÄLV och med KÄLLAN. Jag jobbade på att bli min egen bästa vän, att det var relation nr 1 att läka. Jag tror att du är på G att göra det där skiftet, eller det är ju ett skifte man kan få göra flera gånger om dagen i början, när tankarna kommer…

Tankar behöver övning, som att köra en film, hitta nya banor, det här vet ju du. Om du hittar en tanke som funkar så att du känner att du skiftar fokus, tex när du är med dina barn o känner dig ensam o hittar en tanke  som får dig att uppleva tacksamhet o gemenskap istället, så kan det bli en positiv triggertanke om du gör det skiftet tillräckligt många gånger. Så har det funkat för mig. Jag kan nu skifta lätt bara jag tänker på min son, att känna gemenskap o tacksamhet istället för tyngden av ansvar o ensamhet.

Kram!

Annons:
[::Vera::]
2014-11-09 13:08
#35

Älvan stor kram

Allt det du jobbar med är saker som är djupt rotade, och jag tycker att du gör det så bra! Räck ut din hand när du känner hopplöshet eller liknande. Jag själv kan känna större närhet och gemenskap när jag kan se igenom  fasaderna, det inre som många är rädda för att blotta. Mitt behov av att jämföra minskar när jag ser och förstår likheterna vi människor ändå har. Känner mer gemenskap.

Det kanske ligger nära till hands att du känner skuld för att du känner dig otacksam, eftersom du faktiskt har en form av gemenskap, barn, vänner, trevliga män osv. Vad du än gör Älvan, döm dig inte! Du är en fin själ och människa.

Jag tror att ytterligare separationer, ensamhet och utsatthet senare i livet har fyllt på min bägare. Det har hindrat mig att bearbeta, tala om det och att få perspektiv. Även om det talar lite emot Loa, så tror jag att inget av det som har dolts för omvärlden och av mig själv för mig själv (framförallt), ska skjutas undan längre. Tror jag förstår din otålighet. Men det behöver ta den tid det behöver. Resultat kommer! Glöm inte att det är ganska många år som du har levt, innan du ens har börjat upptäcka dig själv och vem du egentligen är. Tålmodig acceptans för där man är nu. Jag vet det är inte enkelt.

Det här är lite pinsamt och skamfyllt, men jag tror att jag ibland använder som ursäkt för att upprätthålla min känsla av ensamhet, att de och det jag har i min närhet inte har de egenskaperna som jag önskar att de hade haft.  Undviker dem. Vad jag kan känna är ensamhet, tristess, rastlöshet, irritation. Blir snäv i synsätt. Sedan triggas minnet mer och mer av känslan och tillslut känns det som att jag är totalt övergiven. När det kanske i själva verket är jag som har övergivit andra genom att dra mig bort ifrån. Det är liksom tryggt att fortsätta vara ensam. Dumt. Men jag har nu  ertappat mig själv ;)

Men vet du,  det kommer att bli bra!

Älvan
2014-11-09 20:56
#36

Vera och szirius Tack för underbara svar! Känner igen mig. Vera känner igen det där att göra sig mer ensam än man kanske är. Min mamma sa att det var bättre att ha inga vänner om de inte var helt perfekta. Fick höra det hela tiden. Hon hade själv egentligen inga vänner frånsett en bästis hon växte upp med. De har inte bott nära varann sen de blev vuxna och hon jämförde alla relationer med denne idealiserade bästis så istället var hon ensam vilket hon tyckte jag kunde vara också hellre än att nöja mig med någon halvbra. Jag var ju dessutom mobbad och fick hela tiden veta hur dålig jag var. Föräldrarnas problem gjorde även att jag inte kunde utveckla djupare relationer då jag aldrig kunde bjuda hem någon till mig. Det var jätteviktigt att mina föräldrars problem inte avslöjades så jag fick behålla hemligheten om familjen för mig själv. Så även på det sättet förhindrades djupare relationer. Sen började jag liksom mamma idealsera hur en vänskap borde se ut. Dvs ingen dög. Problemet var ju då att jag inte dög för mig själv och var rädd att bli avslöjad att komma ur en skamfylld uppväxt. Och som försvar så ansåg jag att ingen annan dög heller. Separationen från Gud och andra människor har varit avgrundsdjup. Men det största problemet är att jag själv är fragmenterad och har separerat olika delar av mig själv. Som ni läst håller jag på att plocka delar av min själ som flytt under olika traumatiska händelser. Det gör mig mindre fragmenterad. Jag har också två personligheter varav jag i ena fallet är totalt värdelös. Sämst av alla på alla sätt. Sen är den andra sidan uppblåst som ett försvar mot den värdelösa. Dvs där jag känner mig bättre än andra. Dvs mer erfaren, klok, smart, närmare Gud osv. Ingen av dessa sidor är balanserade utan just separerade där jag pendlar mellan att inte få finnas till att jag kommer uträtta nåt superviktigt för mänskligheten. :) Pendlingarna är mycket påfrestande och jag tror alla med dålig självkänsla känner igen detta. detta är vad jag kämpar med nu. Tack för att vi gör resan tillsammans. Det blir så mycket lättare då mina vänner!

Theleonora
2014-11-09 21:12
#37

Kram Älvan, du är inte ensam! ❤️


Älvan
2014-11-09 21:20
#38

Kram thele!

Otroulig
2014-11-09 21:30
#39

Att göra sig större än andra är ju bara ett tecken på att man har dålig självkänsla. Dvs om man gör ned andra så ser man bättre ut själv. Jag känner igen det. Du är verkligen inte ensam i detta. Samma sak med vänner - inga dög åt mig enligt mamma, det var fel på både det ena och det andra. 

Men det är historia och bara att ha sett det gör ju att jag förändras och numera faktiskt kan göra aktiva val i mina tankar. Ibland går det bra ..i bland mindre bra. Men bättre och bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-11-09 23:09
#40

Älvan. Tack för att du finns! 🌺

Det är meningen att vi ska göra resan lättare tillsammans. Allt annat känns fel. Kram alla ❤️

Otroulig
2014-11-11 18:14
#41

HA!! Gissa vad jag köpte idag:) OCH bättre för nu var dom fodrade med lamm ull:D

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-11-11 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42
Theleonora
2014-11-11 18:28
#43

👍😄😘


[Kathja]1
2014-11-11 20:24
#44

💋🥳👍😉😃

szirius
2014-11-11 20:26
#45

🥳 Otroulig!!😂❤️

Otroulig
2014-11-11 20:57
#46

😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-11-11 23:35
#47

🥳

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-11-12 21:31
#48

#42 Otroulig! Är det exakt likadana som dom du tappade i Lule, fast fodrade alltså? Kul att se dom omtalade handskarna äntligen 🙂

Annons:
Otroulig
2014-11-12 21:38
#49

Ja exakt - fast utan pekfunktion (det fanns faktiskt en sån inbyggd för att slippa ta av sig handskarna när man skulle använda mobilen)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-11-12 21:49
#50

Åh vad bra! Fina! Småler…Alltså vilka grejer det finns för allt möjligt nuförtiden. Inbyggt hål alltså! Typisk stressfaktor. Då finns ingen ursäkt längre om det är kallt och man är utomhus. Det är bara snällt att böja av toppen och engagera sig 🙂. Fast det kan ju vara bra iof ibland.

…Vad är pekfunktion förresten? Det kanske inte är som jag tror 🤔

Otroulig
2014-11-12 22:10
#51

Jo alltså vetisjutton vad det var egentligen, kanske måste fråga - det är min svägerska som säljer dom. Men det var nåt insytt längst ut på pekfingret - så man kunde köra på displayen på smartphone utan att ta av sig handskarna. Det syntes inte förutom att det var en liten söm där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-11-28 19:50
#52

Jag insåg just nu när Universum fixade ett dilemma åt mig, att när jag trott att jag varit trulig och tråkig så har jag egentligen bara känt ett motstånd till något - och om jag hade lyssnat och följt mitt eget flöde och litat på det så hade det varit sant mot Mig.

Det handlar om att vilja vara med på tillställningar eller sammankomster. Jag är inte asocial på någotvis - men det har hänt rätt ofta att jag inte känner för det - jag har känt ett motstånd. En nära vän, som stått mig väldigt nära och känner mig väldigt väl, har hånat mig för det, det var därför jag hade nick Trulig från början. Han tyckte att jag var det - när jag inte ville göra vissa saker. Själv är han översocial och tror att livet går ut på att stå i centrum och "vara med". 

Vi har lite olika livsvärderingar helt enkelt. 

Så jag har känt mig tråkig när jag valt bort saker - faktiskt känt skuld att jag har denna "brist" . När jag egentligen bara känt motstånd för att det inte följt min sanna stig.   

Tjoho - ingen mer skuld när det gäller sånt här 🥳. En liten tillvänjning inser jag kommer att behövas för att komma ur mönstret, men vilken befrielse!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-28 20:01
#53

Yey! Härlig, viktig och underbar insikt. 🥳

Otroulig
2014-11-28 20:10
#54

Livet är fantastiskt!! Tänk att såna här grejer bara ploppar upp - och jag är 50 bast!! Man slutar aldrig utvecklas - om det är det man vill 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-28 21:36
#55

Själv fick jag idag bekräftelse på att jag fortfarande har lite "penga-gnag" i vissa lägen. När jag fick min dator av min Älskling så kände jag att jag studsade i och ur tankar som "har vi råd med detta?"😮 Men så studsade jag tillbaka till att han självklart att inte hade köpt den om vi inte hade utrymme till det. Stolt över att jag inte ens frågade vad den kostade. 🥳

Tillit, tillit, tillit.  Let go and let God  🌊

Annons:
MissInAction
2014-11-28 22:31
#56

Grattis Otroulig till den insikten 🤗 och ytterligare ett steg närmare din egen sanning ♥ Härligt!!

Så skönt när vi hittar de där kornen som ligger kvar…  vara tacksam för att vi ser dem. 

Och jag har insett på sistone att jag är jäkligt bra på att skapa egentligen 😮🤗Och när jag tänker på det så inser jag hur löjligt enkelt det är egentligen!! Och också hur enkelt det är att krångla till det. Det är ju bara att hitta de där sköna vibbarna och vara där så mycket som möjligt! Och de vibbar som matchar det vi vill ha. Så självklart. Och när jag gör precis så, så får jag exakt det jag vill ha! ❤️

Fatta hur många gånger jag insett det här 😮och blir lika förvånad varje gång, typ. Men det är en lika stark insikt varje gång!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-11-30 01:30
#57

Att det blir ett tankefel när man säger "andlig utveckling". WTF!!! Det finns inget annat än andlig utveckling. Man kan inte ens om man bestämmer sig för att inte utvecklas lyckas undgå att utvecklas. Att säga på det sättet kan också förhindra att njuta och uppskatta nuet eftersom man ska bli mer utvecklad SEN. ett annat problem är att det kan bli som en tävling och en statusjakt. "Vi " är mer utvecklade än dem. Dvs vi vet bättre etc. En sorts snobbism. Andlighet finns alltid. Utveckling pågår hela tiden. Man kan inte mäta utvecklingen eller jämföra. Allt är lika bra. allt är. jag är Jag är den jag är.

szirius
2014-12-01 12:43
#58

Otroulig❤️ Såklart! Ja, härligt att inse.✨

Missi, nog bara du som inte sett det innan, haha, hur braa du är på att skapa saker du önskar🤗, se vart det tagit dig👍. Men håller med, jag kan också bli paff, fortfarande, när det funkar, o när jag ser hur ENKELT det är, egentligen🥳 Reach for a better thought, reach for a better thought🌊

o strössla livets väg med ❤️ och 🎁och ☀️och en o annan 🐱😛

Älvan, pratar du om vi som inne här? Tycker inte att nån här anser sig böttre än nån annan eller att andlig utvecklign tillhör vissa utvalda, det är en naturlig lag att vi utvecklas andligt, som inkarnerade på jorden 🌺

Om man säger hurraaa vad jag är bra på detta, så betyder det ju inte automatiskt att man menar att man är bättre än nån annan, eller att nån annan är mindre bra, men man fokar på sin egen utveckling och är tacksam för de steg man tar, och det är gott. 😍

Älvan
2014-12-01 16:08
#59

Szirius Jag pratade allmänt rakt ut i luften. Bara namnet andlig utveckling för tankarna till nåt svårt och pretentiöst. Att nåt är mer utvecklat än nåt annat för tanken till en värdering. Dvs mer utvecklad är mer fullständigt och därmed "bättre". Tycker också självutvecklingsböcker, olika tekniker som exv beskrivs på youtube stressar mig. För att verkligen"utvecklas" behöver man lita på sin egen röst och känsla. Även om många tror de hittat den bästa "tekniken" exv meditationsteknik, yoga, chackrarensning el healing är ju det bara den bästa just för den personen. Alla är så jäkla säkra på sin egen sak att de blir oödmjuka. Människor som aldrig hört talas om andlighet kan vara mer "utvecklade" än andra. Dessutom känner jag allt mer ofta att detta inte har så stor betydelse. Allt kommer i sinom tid med eller utan medveten utveckling. Vi har oändligt med tid.

szirius
2014-12-02 12:35
#60

#59

Bara namnet andlig utveckling för tankarna till nåt svårt och pretentiöst.

Det är dina tankar❤️.

Alla är så jäkla säkra på sin egen sak att de blir oödmjuka.

Alla? Och är det en ödmjuk tanke?Speglar bara lite här…mest för mig själv såklart, eftersom allt allt är en spegel😃

Dessutom känner jag allt mer ofta att detta inte har så stor betydelse. Allt kommer i sinom tid med eller utan medveten utveckling. Vi har oändligt med tid.

Ja!✨ Och samtidigt finns ingen tid , bara nu och nu och nu, varje stund är möjlig att göra ett nytt val.

Just nu upplever jag att kärnan sitter i hjärtat, att öppna hjärtat kort o gott. Om vi känner kärlek blir vi automatiskt medvetna, det är ren medvetenhet att vara i och välja kärlekens väg🌊. Sen är ju kärlek så mkt. Kärlek kan vara ett tydligt nej. Kärlek kan vara att välja sig själv, som ett första steg. Läka sig själv. När man agerar i trygghet vet man att det är kärlek, hur mkt det än kan storma för andra. Som Shia är inne på i en annan tråd, vi skapar vår EGEN upplevelse, vi har inte ansvar för hur andra tänker och tycker, så bara öva på att släppa släppa och inte lägga fokus eller irritation på hur andra gör, säger, tänker….🎈( även detta skrivet till mig själv)

Älvan
2014-12-02 12:46
#61

Szirius Hahahaa ja, det är lätt att hamna i just den tankefällan som man försökte undvika att falla i. Jag ser nu att jag gjorde det i mitt inlägg. :) jag menar ju inte vad andra tänker. Utan vad jag själv TÄNKTE och försöker komma ifrån. Då jag nu nått fullständig INSIKT (notera min ödmjukhet hahahaaaa) Det vi gör är ju att prata med oss själva. Och ja, tillit och ett öppet hjärta räcker långt. När detta saknas försöker hjärnan hjälpa hjärtat öppnas. Och det fungerar (ibland)

szirius
2014-12-02 13:07
#62

#61 hamnar ju själv där så fort jag är lite off…döma de som dömer, ha åsikter om de som har åsikter, bli irriterad på irriterande människor etc😂😇, Shia påminde mig igår TACK FÖR DET 😍, så vi hjälper varandra att se detta o välja om.

Älskar Abes " sometimes I…." och sen bara fylla på med allt man lyckas med ibland, vad gör väl det om det är ibland, att det är ibland är ju bra😛

Annons:
SHIAWASE
2014-12-03 00:06
#63

Åh, tack Szirius,,, VI är ju alla fysiska varelser, så vi hamnar ju alla ibland i detta att döma, värdera andras värderinga och uppfattningar, att vilja ändra på någon annan, etc etc. Befinner mig just nu i en sådan turbulens på ett personligt plan,, fast det är då jag som är den som  är "orsaken" till allt , sett från andra partens sida.  Så här får jag utmärkt träning till att vara i mig, och  i min "själviskhet" och i Vortex,  men samtidigt vara i kärlek gentemot omgivningen ,  (så man inte blir självisk i egoistisk benämning,och alltså inte hamna i att jag måste ändra mitt beteende för att göra någon annan lycklig,,, hmmm, hamnade självklart OT här,, men jag är på väg mot någon stor insikt!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-12-22 02:00
#64

Jag finns för att lära mig älska mig själv och vara kärlek i sällskap med Gud. Det är allt, och i det kommer en känsla av helhet att fylla mig. Jag ser det så tydligt och det känns skönt att äntligen veta.

Otroulig
2014-12-22 06:52
#65

Oj Vera, en stooor insikt ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-12-27 10:01
#66

Dagens insikt är att jag (vi?) så lätt fastnar i att saker måste vara "rätt" paketerade. Jag håller som bäst på att fnula på en ny idé, eller idén är gammal men nu har jag börjat att GÖRA något åt tanken. Och jag upptäcker hur jag så lätt fastnar i att det ska se "rätt ut", "låta rätt" och vara "rätt paketerat". När jag i mitt hjärta VET att oavsett vilket som så kommer budskapet att nå de som det ska nå! För det är ju så skapelsen är gjord! 🤪

Det är ju INNEHÅLLET som är viktigt, inte paketet. 🎁

szirius
2014-12-27 11:50
#67

# 66 förstår preciiiis😉…tankar smyger sig in som har med yttre att göra…en vilja att nå ut, behaga, jag trillar lätt dit i att försöka vara i andras huvuden🤪…men allt faller ju på plats om jag bara står för det JAG har i MITT hjärta!

[Kathja]1
2014-12-27 11:59
#68

Det var din kommentar på FB som fick mig att inse detta Szirius. Du skrev att låten du hade lagt upp  "bara"  var inspelad på mobilen (eller något liknande). Fick mig att tänka till! 😎

Otroulig
2015-01-23 19:02
#69

Dagens insikt kom igång av inlägg i någon tråd igår och av ett klipp av AH. Samt samtal på jobbet. 

Det är ju bäst när man visualiserar eller drömmer sig bort för att hamna i Oii känslan om man bara flyter med - inte har något motstånd - inte tänker några tankar som motsätter sig detta. Helt enkelt att inte gå upp i hjärnan och börjar tänka logiskt och praktiskt genomförbart. Det är mitt ansvar att beställa men Universums/ Guds ansvar att leverera. Jag behöver inte veta hur.

JAG GÖR DET HELA TIDEN 🤐, går upp i skallen alltså. Jag börjar lite fint med härliga scener som får mig i tillstånd av lycka - ser bilder framför mig - sen börjar jag ganska snart att analysera om det är möjligt, hur man skulle kunna lösa visa saker rent praktiskt osv. Hamnar direkt i det fysiska  med hänsyn taget till hur allt ser ut runt mig JUST NU. Helt tokigt ju! Det skapar ju uppströms känslor, om än så små. 

Men jag har insett att jag gör detta med vad jag än tänker på. Jag har svårt att hålla kvar den här oskyldiga barnsliga känslan och bara Oiiii. 

Jag är ju lite sån som person - att jag vill skapa långsiktigt hållbara lösningar.  Haha bl. a orsakat av admin systemet SAP som jag arbetar i. För ändrar man på ett ställe så slår det igenom på andra ställen. Så det är lite det jag håller på med - där mitt i allt visualiserande.  Jag kommer in i någon slags konsekvens analys🤪

Shit också, haha, det är ju baserat på kontrollbehov igen 😛

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-01-23 21:42
#70

Ja men precis så är det ju. Så fort du börjar tänka HUR så sätter du upp ett motstånd. Det blir som att lägga en stor stock som blockerar flödet i ån istället för att bara låta vattnet flyta fritt. 

ATT kan du gärna tänka hur mycket som helst, och gärna också VARFÖR.. dvs hur du skulle känna OM… och om det känns bättre,.. fundera på anledningar till varför X skulle hända. Det sägs också stärka ens önskan då det för många kan vara lättare att tro på att det kan hända om man kan peka på anledningar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2015-02-04 02:47
#71

Insikterna flödar fram som förnimmelser,,,,, svårt att sätta ord,

MEN här försöker jag.

Jag har mött sååå många intressanta, fantastiska personer det sista året,, och jag har även fått såå fantastisk feedback när det gäller mig som inspiratör. Samtidigt har jag mött ett flertal personer som jag är såå connectad med,, på samma plan liksom, så synkade,, detta är också ett flertal. Men,, någonstans i dessa möten, har jag förminskat mig själv på något sätt,, Samtidigt som jag från andra möten har fått fantastisk response , när det gäller det jag förmedlar.

Men nu, har jag insett hur fantastisk jag är!! Och vilken styrka det är i min kommunikation med MIG, och att jag verkligen bör vårda relationen med mig och MIG, för den är av ett slag som , inte är unik, självklart, vi kan alla "nå" dit,, men jag känner att det är dags för mig att verkligen omfamna och uppskatta relationen med MIG, ,, och det är ju därifrån som jag kan inspirera andra,,, så inte bli bortkollrad i möten med andra, utan omfamna dessa, men samtidigt vara medveten om min egna fantastiskhet och styrka!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-02-04 06:50
#72

Härligt Shia,! Ja det är så lätt att vimsa iväg från sin egen energi i starka möten. 😇

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-02-04 07:29
#73

Yey! Där satt den Shia! XOXO

[Torahzen]
2015-02-13 22:03
#74

Grattis Shia!

SHIAWASE
2015-02-14 07:06
#75

Oj vad härligt med massa grattis!!!

Igår var ännu en dag med insikter, poletter som trillar ner, back to basic, nya insikter,, så nu tror jag , eller tror,, känner i hela kroppen att jag är på våg mot nästa fas!!! Jag expanderar !!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2015-02-14 21:00
#76

Hm väldigt många av mina insikter verkar komma när jag står i duschen 😃jag vet inte om jag är ensam om det? Lite roligt iaf… brukar filosofera om allt möjligt, man är väl extra avslappnad kanske?

Jag kom att tänka på att jag, jag ska inte säga alltid för det är långt ifrån alltid.. men det har hänt ett par gånger i mitt liv att jag känt en kärlek som inte är besvarad, eller så var den besvarad men vi kunde inte vara tillsammans.. och i dessa möten, dessa relationer, dessa tillstånd hos mig… så har det alltid hänt massor inom mig och jag tror att det gör det hos alla. Jag växer och framför allt så reflekterar jag otroligt mycket och trillar över insikt efter insikt. Är otroligt tacksam för det ✨❤️

Och idag insåg jag att när jag upplever den här sortens känslor så blir min spirituella sida på nåt sätt så mycket mer aktiv än vad den brukar vara när jag inte har såhär starka känslor för någon, eller till och med när jag är i ett förhållande med någon… för då är det som att jag har ett helt annat fokus och en helt annan energi. Framför allt en otroligt mycket lugnare energi. Men samtidigt upplandad med den andre personens energi. Det här tänkte jag på redan i mitt första förhållande. Ett distansförhållande… och skillnaden var så påtaglig bara mellan perioderna då vi sågs och då vi var ifrån varandra. Det var som att världen var en helt annan när jag var själv. Jag ser världen på ett annat sätt.

Jag tror att för mig är förälskelse, och särskilt den typen där jag längtar otroligt mycket och upplever att den är utom räckhåll… den blir som ett slags bränsle för mig!! 😮Det driver mig på ett helt annat sätt. Just för att jag som sagt får så mycket spirituellt uträttat… det händer så mycket i mig. 

Så jag tror att jag helt enkelt väljer den här vägen för att för mig som alltid varit så kärleksfokuserad, så är det nog den mest naturliga vägen. En bieffekt är ju kanske då dessa otroliga toppar och dalar som jag upplever, särskilt det senaste året. 

Är otroligt tacksam för den här insikten och de här tankarna som kom idag 🙂TACK!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Karin3.0
2015-02-15 21:48
#77

#28 Älvan jag känner igen mig i mycket av det du pratar om. Allt från att vara ensam till att behöva vara duktig för att förtjäna kärlek. 

Jag har i vilket fall tänkt på det här kring ensamhet. För jag har känt mig ensam många gånger och även gånger då jag FAKTISKT inte varit ensam. Detta har gjort mig fundersam. Jag har exempelvis kunnat känna ensamhet när jag varit med min pojkvän (TROTS att han ger mig 100% uppmärksamhet) och varit extra klängig då jag känner att han bara är med mig en stund och sen kommer den igen, ensamheten.

Men…det jag har märkt är detta; ju mer jag finner nöje och tillfredsställelse av att vara med MIG, d.v.s. inte vara själv, utan umgås med mig, desto mindre ensam upplever jag mig! Jag har märkt att jag till och med trivs i MITT sällskap och jag tror detta kan vara kluret jag inte förstod innan. Jag märker det så tydligt numera att så fort jag klänger på folk och inte vill vara ensam, så är det för att jag säger till mig själv att jag inte vill umgås med MIG. För nu när jag umgåtts med mig mer och mer (ingen expert dock, utan har mina ups n downs) har jag märkt en ökad trygghet i mig som gjort att jag lättare tar kontakt med människor omkring mig, för grejen är ju det Älvan att det är inte bara tre personer på den här planeten. Vi är rätt många här! Skrattar

Jag har börjat kontakta andra människor genom internet, dra upp gamla bekanta och tänka i LÖSNINGAR. För risken blir annars att man bara sitter där och drar på sig den mögliga offerkoftan som alla hatar. Såklart behöver man få känna det man känner men sen är det dags att handla anser jag.  Så mitt tips till dig är att försök att ge dig själv den kärleken du saknat och lär dig att trivas med dig själv. Jag tror att du kommer märka stor skillnad ❤️

szirius
2015-02-15 22:11
#78

#77 åh, vilken härlig läsning🤗! Du har kommit fram till samma upplevelse som mig.   Tror jag skrivit det nånstans….letar…ja tex i #34

_Jag insåg att när jag känner mig ensam är när jag inte har kontakt med MIG SJÄLV och med KÄLLAN.
_

Vi har pratat en hel del om detta tema, i flera trådar…nu dök det upp igen🙂. För att det är så viktigt!

Jag känner väldigt tydligt nu att när jag är trygg och nöjd med och i mig själv, så är det så mkt enklare att umgås med andra…för jag tänker inte på  hur det blir eller är, jag tar det för vad det är - för jag är jordad i mig själv.  Jag märker också att jag därigenom också  vågar ta fler "chanser" att visa mig och bjuda in folk in i mitt liv eller hänga på grejer. Lite "typiskt", som så ofta, hehe😉, att när man inte riktigt bryr sig, eller snarare när man inte suktar efter känslan av gemenskap, för man är helt nöjd med sig själv, då SWIPP är man där! Mitt i gemenskapen, alltet, att vi alla är ett. ✨

Karin3.0
2015-02-16 09:44
#79

#78 Hihi, kul att du uppskattade det! 🤗

Jag såg inte ditt inlägg för jag skummade igenom och fastnade för det älvan skrev. Visst är det så?! Att man inte bjuder ut sig till första bästa och billigast pris utan att man kan vara mycket mer selektiv när man redan har det gott 😃 

Jag tycker också det verkar vara så att den sanna intentionen är väääldans viktig också. Om jag känner "jag är så ensam" är det milsvida skillnad mot "nu ska jag söka nytt folk". Jag märkte det så tydligt en helg så jag hade den sista intentionen för bara när jag skulle gå och tvätta så såg jag flera människor jag aldrig sett förut som såg sådär ovanligt trevliga ut. Det är som om de bara började existera när jag bytte intention?! 🤔Eller så är det så att tankarna/intentionen/vibrationen är som ett filter och filtrerar bara igenom det vi anser är sant. Resten sorteras bort. Något sånt ser jag det som. 🎈

szirius
2015-02-16 11:52
#80

Visst är det så, viktigt med ens intention! " Smile to the world and the world will smile back to you" eller vad det heter. Jag träffar alltid så mkt härligt folk överallt när jag är på bra humör😃, det är ju som att man inte märker av dem om man inte är på samma frekvens( LoA😎) -jag behöver själv vara öppen och ta ögonkontakt och vara nyfiken på andra för att märka av andra människor, som tex de jag står bredvid i kön i affären….jag har aldrig varit en sån som småpratat, men det är som att jag fattat grejen med det först nu😇 - det är ett möte med en annan människa! Oavsett hur "ytligt" det kan vara, om väder eller vårtecken, så kan det leda till ett leende och en känsla av samhörighet, tycker jag.

Älvan
2015-02-16 11:58
#81

Karin 3.0 om du känner igen dig i det jag beskriver är ju det beviset på att du inte är ensam. ;) vi är/var/kommer aldrig vara ensamma. Hjärnan lurar oss och lurar oss att känna oss ensamma. När vi tittar på en annan människas kropp ser den ut att vara separerad från oss. Men den är inte det energimässigt. Bara att ögonen kan (oftast) inte se energin. Jag har en teori om min separationskänsla som naturligtvis förstärktes under min uppväxt som jag beskrivit tidigare i tråden. Jag tror födelsetraumat var så stor för min själ att den från den stunden hela tiden längtar "hem". Sen tror jag numera att jag även här på jorden i en fysisk kropp kan hälsa på och vara i mitt "hem". Hemmet är ju hela universum. Jag kan ibland se den i andras ögon eller i känna den i deras kärlek. Mest ser jag den i naturen och konsten. Jag har ensamhetskänslan kvar. Jag bär den. Jag accepterar den. Jag kan se att den varit en stor tillgång ibland för att jag ska bli jag. Det är svårt att få syn på sig själv om man är sammansmällt med alltet. Vi lever trots allt för att universum ska kunna få syn på alla aspekter av sig själv. En aspekt är separationen. Alla människor måste på något sätt just förhålla sig till separationen. Till ensamheten.

MissInAction
2015-02-16 12:10
#82

Det är ju lite intressant, jag tänkte på det här igår och i förrgår.. utan enheten, eller hur jag ska säga.. (att vi alla är Ett), så kan ju inte separation existera. Och utan separation så kan inte heller enhet finnas. ALLT som existerar har en motsats 🙂

Och coolt med småprat, szirius! ☝️ du har så rätt, det där med mõtet. Det är något som jag har uppskattat mer och mer också senaste åren. Jag som altid haft så svårt för som jag ser det  ytligt kallprat.. VAD ger det mig?? typ 🤐jag vill hellre gå in och prata om LIVET! Hehe… men jag har också börjat uppskatta det och ser det inte alls som ytligt längre.. och det insåg jag NU!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2015-02-16 12:38
#83

Insikten gjorde jag för några år sedan, att det var JAG som dömde ut småprat som ytligt, och som att ytligt inte har nåt värde, nä djupt och viktigt ska allt vara🤐. Men sen, att gå från insikten till att leva mer öppet i möten har tagit sin tid…kan inte påstå att jag övat på det heller, utan det har kommit automatiskt nu på sistone iom att jag mår bättre med mig själv🙂

Annons:
[Kathja]1
2015-03-01 22:52
#84

Dagens insikt har inte riktigt landat ordentligt så jag tänkte att jag bollar lite med er. Igår trillade jag över en okänd kvinna på fb som hade lite attraktionslags-hangups. Hon skrev att hon kanske skulle sluta med attraktionslagen för att den inte hade funkat som hon ville, trots att hon hade utövat det i 14 år. Vi bollade lite och sedan erbjöd jag henna att få ta del av min e-kurs, som jag vanligtvis har till salu. Hon nappade på detta. Idag skrev hon en annan sak, hon skulle testa attraktionslagen - alltså se om den funkade och jag kommenterade att allt hon kunde testa var sin egen förmåga att styra den inte själva lagen.

Det ena gav det andra och plötsligt ansåg hon att jag inte var värdig att vara coach för att jag inte var smidig nog och sedan hade jag mage att kommentera en sådan sak som pengar. Nu funderar jag såklart på vad detta var!?

Jag utgår ifrån att jag inte ska fatta att jag ska sluta att göra det jag  gör…. 😎

Ska jag fatta att jag har svårt att ta betalt och att jag har att jobba med där? Ska jag fatta att jag är smidig som ett kylskåp när jag uttrycker mig och ska bli smidigare?  Ska jag sluta ge bort saker? Ska jag kanske bara jobba med att inte gå "försvar" och börja förklara mig? Ska jag fatta vad? 🤔

När jag känner på saken så handlar det nog om penga-biten, och att inte gå i försvar. ☝️ 🤪

Vad är det som händer när man går i försvar? Skyddar jag mitt inre/mitt ego? Handlar det om rädslor för att inte vara omtyckt? Aah där var det något!

Det funkade ju fint att bolla med mig själv. 😃

Släpper härmed alla hangups kring att värdesätta mig själv för långt och alla rädslor kring att inte vara omtyckt och utvald. 🎈

szirius
2015-03-01 23:28
#85

#84 jag förstår självklart att du bara ville väl, men det jag tänker på är att man inte kan pusha nån som inte är redo…grejen att hon tvivlade var kanske "lockande" för dig, du ville visa  att det VISST funkar, men där blir det lite varningsblink…förstår du hur jag tänker?

Du ska lita på att det går lätt! att de klienter som är redo att höra dig kommer att dras till dig, det är inte ditt jobb att "locka till dig" kunder. 

Och du ska vara som du är…ifall du SJÄLV känner att det ligger nåt i att du kan vara osmidig kanske du ska fila på det lite, men annars kan det ju vara så att just "osmidigheten" är din styrka, du är rak och ärlig och de som är redo att växa kommer att uppskatta det. 🙂🤗

[Kathja]1
2015-03-01 23:36
#86

Njaaaäää, tror att det var för att jag skulle förstå att jag värdera mig för lågt - när jag tänker det så känns det lätt. Då är det rätt. Att hon sedan inte var redo att se sina hangups har ju inte med mig att göra. Hade inte som syfte att pusha, bara upplysa, jag vet ju hur det funkar. Men jag ville ju såklart veta vad detta mötet hade för syfte för mig. Hennes liv är ju hennes avdelning, inte min.  Jag är ju nöjd med att vara som jag är, rakt på sak, så det lär jag fortsätta med. Som du säger  - de som ska tilltalas de gör de, och resten har andra att tilltalas av. Så allt är just som det ska vara. 😃

MissInAction
2015-03-02 07:23
#87

Att erbjuda något gratis när man vanligtvis tar betalt behöver inte heller betyda att man inte värderar sig själv nog. Verkligen inte ♥
Kanske tilliten att du ÄNDÅ får in pengarna?

Fast jag tänkte på detta med vad försvar betyder, det är ju på något sätt ett motstånd som man sätter upp istället för att bara tillåta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-03-02 08:49
#88

Det har du rätt i, men det var inte det jag tänkte. Jag gör ju saker för människor hela tiden utan att ta betalt, det gör jag gärna. Det jag inte fattade var varför denna HAPPENING dök upp i mitt liv, men då jag klurade lite så har jag ju (eftersom jag tänket sparka igång mig nu ) funderat en del över prissättning och vad jag anser att jag kan och inte kan. Fick även till mig igår att saker som är i linje med vår livsuppgift tenderar vi att värdera för lågt eftersom det går så lätt när vi gör det är det nära till att tänka att - detta är väl inget, det kan väl alla. Och i det finns nervärderandet. Inte specifikt i en prissättning. Där var min insikt.

szirius
2015-03-02 11:28
#89

#88 sant☝️👍

[Kathja]1
2015-03-07 16:12
#90

Dagens insikt är kort och gott - När jag tror att "själv är bäste dräng" (att det är bäst att göra saker själv så de blir gjord) blockerar jag Universums gåvor. För vi är inte några individer vi är ett kollektiv som lever i symbios. När jag inte ber om hjälp säger jag att jag måste kunna allt själv och i det är jag också i "själv är bäste dräng" och mer blockeringar av Guds kärleksfulla gåvor.

Annons:
Otroulig
2015-03-07 16:18
#91

Åh fina du, den insikten tror jag var en viktig en ❤️. Så sant, kan känna igen mig i den känslan. Åh flödet kommer ju när vi öppnar upp oss och vågar ta emot hjälp. Lita på att det är för allas bästa.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-03-07 16:20
#92

Min insikt idag är att jag någonstans djupt inne i mig fortfarande har lite grums som säger att jag inte är värd att ha det bästa, det finaste jag kan tänka mig. 

Edit.Men DAAHH, 😂 jag gick upp i tråden och läste hahaha, hur många gånger behöver jag få SAMMA insikt för att det ska gå in. Jag skrev ju precis samma sak långt häruppe. 

Ojojoj - jag förlåter mig själv för att jag måste gå om samma sak flera gånger 🤗 till mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2015-03-07 16:31
#93

Otroulig, hänger inte din och Kathjas insikt lite ihop? Att när du tror att du inte är värd nåt så blockerar du universums energier. Lite som att jag är inte värd att få det av universum, jag måste fixa själv (som jag alltid gjort). Det får iaf bli min insikt ;)


Otroulig
2015-03-07 17:48
#94

Tja, blockeringar är ju det som stoppar flödet och vi verkar vara väldigt uppfinningsrika på att hitta olika tankesätt att göra detta 😉

Att "klara sig själv"

Men "inte ska väl jag" 

är väl lite olika tycker jag. Jag verkar ha haft båda 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-03-07 18:41
#95

min insikt idag, som inte är ny men en påminnelse om att jag fortfaranda halkar dit, är att jag har kvar gamla föreställningar från hur saker VARIT, men som inte alls ÄR längre. Tacksam för en make som kan påminna mig❤️, att problem och negativa förväntningar bara sitter i min skalle🤓, de existerar inte 🎈

En annan gammal påminnelseinsikt: när jag surar till för att jag anser att andra inte "gör vad de borde", så vänd blicken inåt  och öppna hjärtat.  vi har alla olika tempon och behov av förändring och "framåtanda". Acceptera andra i deras tempo och ta ansvar för att fylla dina egna behov☝️! POFF så försvann all småbitterhet med den tanken idag och jag trallade vidare i MITT🙂

[Kathja]1
2015-03-07 19:31
#96

Sitter som bäst och samlar info till några föreläsningar jag ska slänga ihop för att ha på jobbet och då får jag till mig detta…

" Du lär och du utvecklas. Du lär av dem som gått före och av dem som precis har börjat. Du lär av framgång och du lär av misstag. Du vet att du aldrig vet tillräckligt. Ser dig själv som en nyfiken nybörjare på väg mot mästerskap. Du övar för att bli den du allra helst vill bli. Du tränar för att uppnå skicklighet. Den kunskap du förvärvar och den insikt som du får delar du. Generöst. För du vet att det är det enda sättet att få behålla det du själv har fått."

Och jag kände så att det var fortsättningen av dagens insikt (#90), eller tänk såhär istället insikten. 🥳

szirius
2015-03-07 22:59
#97

#96 Den kunskap du förvärvar och den insikt som du får delar du. Generöst. För du vet att det är det enda sättet att få behålla det du själv har fått.

Vackert 🌺, pay forward…🌊❤️

Annons:
Otroulig
2015-03-08 10:03
#98

Jag drogs till " För du vet att det är det enda sättet att få behålla det du själv har fått."

Är det så? Att om vi inte delar med oss, delger oss så försvinner det? 

Om någon känner för att förklara känslan lite mer så kanske jag fattar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-03-08 10:57
#99

Jag tänker att eftersom det naturliga är flöde inte stagnation så ska vi se till så att det gäller även detta. Kärlek, livet, pengar - allt är energi och energi ska flöda inte stå still. Det är när det blir stopp, vilket det ju blir när vi inte ger av det vi får, som det skapas osunda energier. Sedan kan det såklart visa sig på en mängd olika sätt.

Otroulig
2015-03-08 14:22
#100

Ja det känns ju logiskt. Så kunskap ska hanteras som kärlek och pengar ☝️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-03-08 19:52
#101

för mig känns det som det enda sanna på nåt sätt, att man VILL delge det man själv lärt sig…att det är det naturliga flödet…"snålhet" kan man ju se på många olika symboliska sätt, tex att man inte vill dela med sig av smarta insikter och idéer. Det är ju ett tecken på att man inte har tillit, att man tror att man behöver "hålla det goda för sig själv, annars tar det slut"…

Otroulig
2015-03-08 21:04
#102

Jag min babbelfia, är väldigt generös då alltså ☝️😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Triccia
2015-03-14 23:27
#103

Vaknade med ett sjukt dåligt humör idag. Visste inte om jag skulle dricka kaffe eller duscha först, båda alternativen verkade lika j*vliga.. haha… rätt löjligt kanske… Sen.. Hatade mina kläder, hatade katterna.. allt va skit.

Blev tvungen att åka att handla. Med oro i magen såg jag tiggaren utanför affären.. Jag har inga pengar att ge. Klarar mig nätt och jämt själv. 

Han tittade på mig med ett leende och sa "Hej!". Det går automatiskt, jag ler tillbaka och säger "hej". Sen vänder dagen :)

Jag känner mig som en idiot, men en lycklig sån! Välbekant kunskap men som insikt i ny form för mig. Jag tror jag ska hjälpa andra som är mer "utsatta" än mig. Så är det ju inte. Vi hjälper alla varandra, oavsett utsatthet. HAN hjälpte mig idag. Kanske har jag hjälpt honom med några kronor nån annan dag, tidigare…? Spelar ingen roll.

Insikten i denna händelse får en tolka som en vill ;).

Kan även säga att jag senare under dagen fick en välbehövlig present som jag önskat mig sen länge. Det var länge sen jag blev så glad över en present! Åhhh, vill börja använda mig av presenten nuuuu!!

"pirr i magen"

Säg OCH istället för MEN... :)

[Kathja]1
2015-03-15 07:29
#104

Tricca - en otroligt stor och viktig insikt skulle jag nog vilja påstå. Detta hur lätt det är att "döma" andra när man egentligen menar väl. "Han har det sämre än mig, det är min uppgift att hjälpa honom för jag (är) har det bättre än honom." Tack för att du delar med dig. ❤️

Annons:
Otroulig
2015-03-15 09:52
#105

Happy Birds inlägg igår satte igång tankarna hos mig och jag har nog kommit fram till att de senaste årens "jobb" bl.a har handlat om att jag nu värderar mig själv högst. 

Jag vågar säga vad jag vill ha. Jag behöver ingen annan människa, dvs jag mår bra i mig själv - jag har inte behov av att någon att tycker om mig, för det räcker att jag gör det själv.  Haha det här låter ju som att jag är helt ego och skiter i omvärlden men det gör jag ju inte - jag älskar så många. Jag accepterar nästan alla numera, eftersom jag börjat acceptera flera sidor hos mig. 

Men jag är nr 1 för mig och det är så det ska vara tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-03-19 22:25
#106

Oj vad jag var på skrivhumör ikväll. Denna insikt, eller dubbelinsikt, slog ner 💣i morse precis innan jag skulle gå till jobbet.☀️

Jag tänkte på hur jag ibland, inte ofta, reflekterar över hur andra människor klär sig. Typ… "har han inget anständigare" på jobbet eller nåt 🤐
Och så kom tanken att allt är en spegling. Jag tänkte att jag tror ju så ofta att människor dömer mig för hur jag ser ut. Oroar mig inte så mycket för kläder då, för jag tycker jag har en rätt så "hel och" ren stil, även om jag har olika stilar.. dels en prydligare stil och dels en mer casual stil. Typ bizniz och bohem/sport i en skön kombo 😃
Men iaf…. jag insåg att mitt dömande av andra kommer väl ur oron att JAG tror att ANDRA dömer MIG… för mitt utseende då.. att jag är tjock eller att jag skelar eller att jag ser ut som en dinosaurie eller nåt… 

Fan. Nu har jag tappat andra delen av insikten känns det som 😕

Nåja 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-19 23:01
#107

Åh  Missi dessa underbara (jobbiga) speglingar, när man kan ta till sig dom ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2015-03-20 06:36
#108

Klokt MissI! ❤️


szirius
2015-03-25 22:29
#109

Jag har tagit avstånd mot att ingå i grupper på sistone….och där ligger ju nåt ego  i mig, behovet av min individualitet,  och att "inte vilja bli tagen för en sån där"…så jag har ju själv fördomar om vissa grupperTyst

Nu håller jag ju mina egna grupper Lipar och där får jag ju tillbaks det som en spegel tills jag frigjort mina fördomar☝️, genom att andra har fördomar om mina grupperGapskrattarHa! - bra klargörande för mig självFår idé

🎈

SHIAWASE
2015-03-26 01:09
#110

Åh!!! bra insikt där, Szirius!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2015-03-26 08:24
#111

Dagens insikt var gårdagens - och väl egentligen flera. Jag behöver träna mer på att gå utanför min konfortzon! Igår skulle vi iväg och handla och vi gick till en för mig helt ny affär, P tyckte att det ar mysigt att kolla på allt det nya och kommenterade efteråt att "tänk så mycket närproducerat de hade där" - själv gick jag bara runt och kände mig förvirrade och missade helt klart alla fördelar med just den affären. 😟

Sedan insåg jag även igår vikten av att öppna upp, erkänna att jag inte är mer än människa, be om hjälp och erkänna mig svag i vissa lägen. Det är så stort att göra det när man är jag! Men oj, det hände grejer direkt jag gjorde det så det får jag göra oftare.

Så det bor allt fortfarande ett kontrollfreak i mig, det är bara att erkänna. 😎

Annons:
[Torahzen]
2015-03-26 08:46
#112

Jag erkänner att jag fortfarande är ett kontrollfreak jag med. Jag jobbar på saken, att släppa kontrollen…

SHIAWASE
2015-03-26 08:54
#113

Kathja , jag och M pratade just idag om det vi pratar om i begränsningstråden eller frihetstråden , och han sa just att för att expandera till nästa nivå så måste vi först erkänna och vara medvetna om våra svagheter,,,,:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2015-03-26 08:59
#114

Här är ett till kontrollfreak. Men nästa steg känns ju onekligen svårt. Ska be om hjälp av universum.


[Kathja]1
2015-03-26 09:08
#115

Så sant Shia! Lättare sagt än gjort, men nu jädrar är jag på gång. Tur att jag har väldens bästa man att bolla med, som stöttar och inte vill annat än finnas för mig i mitt liv. Värsta ego-trippen! 🥳

Otroulig
2015-03-26 09:12
#116

Haha, det här är roligt. Jag var in på Findhorns sida nu på morgonen  - jag fick ordet Acceptance och här är texten:

There is always another rung of the ladder to be climbed. Be not fainthearted, but go forward and upward always reaching for the highest. Life is movement; it is change; it is growth. No soul can remain in the same state all the time. Nature cannot remain static; it is ever changing and expanding, growing from one stage to the next. The acorn grows to a mighty oak; the bulb grows and produces beautiful flowers; the seed of corn produces grain. Change is taking place all the time. If change is not taking place in you, you may be sure that something is wrong, and it is necessary for you to find out what it is and then do something about it and accept it. It may not always be comfortable, but be willing to accept a little discomfort so that the glorious new can evolve in and through you, transforming you into a new being, filled with light, love and inspiration.

Snacka om synkronicitet !

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-03-26 09:22
#117

Tänker på det vi (eller mest ni kanske, inte så mycket jag) pratat om, kring att våga vara sårbar. Ord som sårbar och svaghet har ju hos många en mening som kanske inte alltid känns positiv och även här kan vi ju justera våra tankar och associationer. Och välja att inte bedöma dessa tillstånd även om vi kan identifiera dem inom oss.

Så. Att "erkänna sig svag" kan för vissa kännas som ett jättesteg och jätteläskigt, medan det för andra känns helt naturligt. Medan ytterligare andra kanske inte alls tänker i termer av svaghet, utan bara olika kvaliteter hos sig själv, olika grad, olika evolverande tillstånd.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-03-26 09:35
#118

Så sant MissI! Och viktigt att tydliggöra för en sådan som mig. Att vara svag-be om hjälp-känna sig osäker-tappa taget osv är inget dåligt - det bara är. Och det som allt annat är en del av att vara människa! 🥳

Annons:
Theleonora
2015-03-26 09:42
#119

Bra påminnelse Miss!!! ❤️ Har nog placerat mig i ett otroligt sårbart läge. Bara att gilla det!


MissInAction
2015-03-31 07:39
#120

Det slog mig nu när jag hör en låt jag nog inte hört förr, på radion.. att det är ju bara att googla, och så hittar man det allra mesta! Man kan vara så otroligt effektiv nuför tiden om man vill. Ha allt i datorn och telefonen, samt att vi har så mycket möjligheter nu.. skolval, yrkesval, fritidsval i oändlighet nästan. Och info finns tillgängligt online. 

Jag undrar om vi hänger med? Eller om det går för fort, för lätt? Visst att vi är anpassningsbara, men det kan bli för mycket kan jag tänka mig 🤔

Jag är ju inte så vansinnigt gammal 😃men när jag växte upp så använde vi fortfarande biblioteket för att hitta info, och då främst i form av böcker och tidskrifter.  Datorer fick vi nog till bibblan först under gymnasieåren. Så man hittade något man ville veta mer om, och sen fortsatte man med sin dag eller så, och vid tillfälle letar man upp info och använder sig av den.  Det är svårt att förklara det är så solklart i huvet när jag tänker på det, men det var helt enkelt ett HELT annat tempo för bara 15 år sedan!! Vardagen för de flesta såg helt annorlunda ut. Vi fick använda våra sinnen annorlunda och vår mind… 

Med andra ord.. nu går saker så fort, så smidigt.. man hinner liksom aldrig vara riktigt närvarande.. härvarande… ta in… uppleva och leva.. utan det är ett ständigt jagande framåt. Absolut, vi är i ständig rörelse och förändring, det är ju i vår natur! Men jag tror det är viktigt att hitta det tempo och den form som man trivs med och som känns meningsfullt ☝️❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-03-31 11:25
#121

Det kom en till insikt under promenaden till jobbet imorse. Jag tänkte på hur vi människor går, upprätt på två ben. Och så tänkte jag hur det skulle vara om något plötsligt förändrades radikalt. Tänk om imorgon när vi vaknar, hundar går på två ben, katter pratar och hästar spelar fiol. Jag vågar nog gissa att de flesta av oss skulle börja undra om vi blivit tokiga, eller bli rädda.

Så jag tänkte på hur vi kan "befria" oss från fördomar och föreställningar och tankesätt och känna hur vi öppnar upp och blir fria. Men vi kan fortfarande vara fasta i att saker i den fysiska världen ser ut på ett visst sätt. Vi "vet" att kossor går på fyra ben, att träd står stilla på samma ställe och att fiskar simmar i vatten och inte uppe i himlen etc. Det här är lite av en trygghet för oss. Vi förväntar oss det.

Jag menar nog inte att vi ska vara "öppna" för att plötsligt kan allt förändras, och att det kommer göra det. Men jag blev plötsligt medveten om detta och det kändes som en skön insikt 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2015-03-31 12:50
#122

Jag håller med dig Missi. Jag är helimponerad av internet och alla möjlighet som det öppnar upp för. Jag har skajpat med människor i USA, chattat med människor över hela världen och vi kan samarbeta på ett helt annat sätt. Sen gillar jag inte utveckling bara för utvecklingens skull. Jag fastnar lätt lite för mycket vid datorn istället för att ta en kvällspromenad och ta det lugnt.

tarantass
2015-04-02 16:00
#123

#121: ja, hisnande perspektiv. Kanske sådant som lättare slår folk i en mindre bekväm tid?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bakvända_visan

http://sv.wikisource.org/wiki/I_fjol_vid_jul_då_grisa_min_ko

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

MissInAction
2015-04-02 22:26
#124

Haha, cool vers! Den hade jag tydligen missat 😎
Påminner lite om en dikt som jag skrev för typ 12-13 år sedan.. jag kommer inte åt den nu tror jag då den ligger på min "döda" datorn.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-04-08 16:22
#125

Dagens insikt tog form i duschen. Den är stor, viktig och äkta. Jag är djupt tacksam över att min mamma har backat ur mitt liv. Nu slipper jag se och känna glappet mellan det hon säger att hon är och det hon är. Jag slipper känslan av att vara utan hennes stöd och stöttning för nu är hon distanserad på alla sätt - känslomässig som fysiskt. Och insikten är att jag inte saknar det jag trodde jag behövde. All is well

Annons:
[Kathja]1
2015-04-11 09:44
#126

Dagens insikt…

Vi behöver inte planera något vi ska göra! Allt vi behöver bestämma är vilket utfall vi ska ha och sedan se till att vara i rätt känsla när vi gör det. Detta eftersom det är så lätt att vi i planerandet hamnar i framtiden, vi funderar över "ifall jag gör såhär så kommer hen att säga såhär och då kan jag göra detta" - men vi kan aldrig veta vad någon ska säga eller göra så det är bara bortkastad tid som gör oss stressade och ur fas med oss själva. Istället för att vi bestämmer att när jag gör xxx så ska det bli xxx och that´s it! 🥳

Så nu ska jag sluta klura ut lösningen på sonens HAPPENING som jag ska hjälpa honom med och bara hitta och behålla känslan av resultatet. 😃

Otroulig
2015-04-11 12:14
#127

Haha, vad roligt. Jag fastnade lite i just den här "planeringen" i förrgår tror jag det var. Ojoj, vad krångligt allt blev i mina tankar🤪 .  Sen bara släppte jag allt och gjorde det som kändes rätt och enkelt och allt löste sig naturligtvis hur enkelt som helst. 🌊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
2015-04-21 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Har gått runt och haft mycket ångest den senaste tiden. Hittade ett fint citat av Dalai Lama som jag ska försöka tänka på när jag oroar mig för mycket.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

MissInAction
2015-05-07 21:46
#129

Har kommit att tänka på en sak idag. Jag kan ha gjort/hållit mig själv trött. 

Under uppväxten var jag väl som de flesta barn morgonpigg, och i mitten av tonåren tvärvände det och jag började sova länge och ligga och dra mig på morgonen. Har sen alltid varit SÅ vansinnigt trött när jag vaknat. 5 timmar eller 9 timmar, spelar ingen roll…
Och därför har jag ju älskat att sova, och ofta tänkt tankar som att vad skönt det vore att få sova och jag vill sova… längtat till kvällen typ.. och ja.. inte konstigt då att jag blir fortsatt trött så att jag får sova???!! 😮😟🤐

Från och med nu ska jag uppskatta min sköna säng och att få sova. Men jag byter ut tankar på sova till tankar om att vara pigg och vaken! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-05-08 07:01
#130

Hahaha!! Jag har precis gjort detta i en annan tråd 😂 pratat om hur trött jag är. 

Roligt!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2015-06-11 14:32
#131

När man ber om beskydd, tillber det goda skapar man motsatsen i samma stund. Dualiteten.

szirius
2015-06-15 23:32
#132

#131 viktig insikt, just den om att be om beskydd……det finns många som helt snöat in på hur vi ska göra skyddande bubblor runt oss, stänga ner våra chakran för att skydda oss etc etc. I allt detta finns en rädsla att det finns något utanför oss som kan skada oss…vilket det ju finns…när vi tror på det och ger det fokus🤐…..och det skapar just en dualitet. 

Men att "tillbe det goda", kan det vara fel🤔….hmm…ja det beror ju såklart på vad vi menar med " det goda"…för mig är det ju ALLTET,  så där finns ingen dualitet….

Annons:
Älvan
2015-06-23 14:53
#133

#132 Trots att jag också känner i djupet att allt är ett faller jag liksom andra in i fällan om " det goda". Och detta med beskydd alltså! Det växer ju ur en rädsla och skapar en rädsla!

Otroulig
2015-06-23 22:18
#134

Jag känner att jag mår bra av känslan att jag är "omhändertagen" att jag har skyddsänglar, att allt alltid  löser sig för mig. 

Så om jag mår bra av att tro det och faktiskt upplever att allting verkligen löser sig för mig. Så tänker jag fortsätta med det. Det funkar alldeles utmärkt för mig 😃

Det var det här med Lagen om attraktion - om jag känner att allting löser sig för mig så gör det också det 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2015-06-24 11:13
#135

Häromdagen insåg jag att jag verkligen, med hela mitt väsen lyckats kapa av ett par destruktiva relationer. HELT OCH FULLT. Först fick jag höra om en del tjafs.. Och jag tänkte "och? Det är inte min grej" sen när en av dem hörde av sig så svarade jag artigt och kände i hela mig att han verkligen betyder noll för mig. Lika så hans Donna. Jag förstod att en eller båda ljugit för mig och jag bara ryckte på axlarna och vände på klacken och gick vidare. Så otroligt härligt att jag för första gången på riktigt lyckats "göra mig av med" destruktiva personer. Jag insåg att jag kan. Och det var så befriande och så skönt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2015-06-24 21:18
#136

#135 Åh vad härligt!! 

Ja det behöver ju inte vara så dramatiskt…haha nu låter jag som huvudvärks reklamen 😂. Men det är ju vi själva som lägger ned drama i våra relationer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2015-06-24 21:28
#137

Hurra Anterrabae!!!


Otroulig
2015-06-24 22:52
#138

Vet inte om det är så mycket en insikt - mer kanske att det är tecken på att det är på G. 

Jag drömmer om min kvinnlighet, i natt drömde jag att jag hade en superurringad röd klänning med ett lila linne under. Jag var lite mullig, t.om lite mer än vad jag är. och lite utmanande. Jag dansade med en annan kvinna och Colin Farrell satt och såg på oss och sa Wow😂. 

Sen stukade jag vänster fot i går och fick tok kramp i vänster vad idag. Vänster sida ska ju vara den kvinnliga sidan. 

Så nåt jobbar jag tydligen med - på nåt vis får jag en känsla av att jag ska plocka fram min egen kvinnlighet som inte är baserad på vad " samhället" säger. Lite att jag ska koppla bort allt jag "lärt" mig. Och det är ju en del vi blir matade med och har fördomar om, tänker jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2015-06-25 08:01
#139

Jag känner också ett behov av att vara mera kvinnlig, sensuell. Jag tittar på fina blusar och klänningar, men utan alltför mycket rysch pysch.

Annons:
MissInAction
2015-06-25 20:35
#140

Det där är intressant hörrni! Här i Tallinn finns det GOTT om tjejer och kvinnor… och 99% ungefär ser ut att använda fake tan, lösnaglar, löshår, rejält med smink och så korta kjolar och skor med HÖG klack. Det är standardutseendet här. Och alla vinterjackor har skärp i midjan. Här gör man tydligen allt för att vara kvinnlig och "sexig".

Har varit väldigt kluven till detta, men det har absolut fått mig att fundera mer på just det här med kvinnlighet och vilken roll det spelar och vad det betyder 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-06-26 18:43
#141

Ja med det är ju det som är grejen. Jag tänker att jag ska kunna vara kvinnlig i mina snickarbyxor. Eller vad jag nu väljer att ha på mig. 

Alla dom här attributen som vi väljer - vad är JAG i det??  Jag har valt att gå tvärtom - åt andra hållet. Vilket kanske är en protest - vad vet jag. 

Men det spelar ingen roll vad jag klär mig i, om jag rakar mig här och där, om jag har modellerade naglar, bär sommarklänningar. Om det inte är JAG så stämmer det inte. Det får mig inte mer kvinnlig. 

Det är det jag menar med att jag måste hitta MIN kvinnlighet. 

Det sitter inte i kläder, naglar eller hår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2015-06-26 21:12
#142

#141 Jag har oftast kännt mig som mest kvinnlig i just snickarbrallor och stålhätteskor :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MissInAction
2015-06-26 22:42
#143

Det är intressant….. igen hehe 😃
Jag som gammal hästtjej har ju gått omkring mycket i stall- och ridkläder och andra arbetskläder. Visst kände jag mig ibland sexig även klädd i det men det satt nog aldrig i just kläderna. Det har handlat om att jag har känt mig bekväm, och därmed blir hela jag öppen och avslappnad och utåtriktad etc… blommar upp liksom 😍och DET kan nog vara jäkligt sexigt 😉

Och jag tror att alla som vill kan hitta just SIN sensuella natur, sin egen kvinnlighet eller sin egen sexighet. Om man vill 🤗

För mig handlar det om att jag är bekväm i mitt utseende (och här hjälper positiva tankar till) och vad jag har på mig etc och hur jag tar hand om mig själv och min kropp och att jag gör det JAG gillar och mår bra av, och är öppen i min kontakt med andra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-06-27 14:16
#144

#142 Yes, då är jag inte ensam om det då 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-07-26 11:57
#145

Ha - vad roligt med tanke på ovan konversation. Jag läser nu "Konsten att vara kvinna" av Caitlin Moran, väldigt rolig och oerhört ärlig. rekommenderas!

Nu till morgonens insikt:

Jag har haft en längre period när jag förminskat mig själv!

Jag har öppet skämtat om det - men inser nu att det har bara varit för att rättfärdiga mitt tankesätt.  

Hur i all sin dar hade jag tänkt att vara mitt allra starkaste och mest strålande jag om jag går runt och förminskar mig själv. Det GÅR ju bara inte 😮.

Så nu blir det ändring 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2015-07-26 18:13
#146

Jag insåg igår att min relation som jag försökt få att vara bra och uppbygglig, VERKLIGEN är destruktiv! Jag bröt den för att skydda mig och mitt barn, trots att mitt hjärta krossades, och mitt medberoende jag lider svårt.. Jag VET att det är rätt, men det gör så ont. *lider*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Otroulig
2015-07-27 11:46
#147

#Anterrabae även om det känns i hjärtat nu så har du valt Dig och det kommer du att ha glädje av resten av livet ❤️

Känn tacksamhet för att du väljer Dig 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2015-07-28 17:27
#148

#Otroulig. Ja jag vet, jag är tacksam för det. Men jag måste sörja det som gick sönder, jag måste komma igenom. Jag kommer komma igenom, och jag växer för varje dag. Det gör ont att växa :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Älvan
2015-08-21 09:46
#149

Kom på att EFT fungerar. Eller snarare EFT fungerar VERKLIGEN! Gjorde surrogat eft. Funkade! Jag fattar. Jag fattar. Ändå är jag förvånad? Dvs pyttelite i mig fattar fortfarande inte? :)

Älvan
2015-08-21 09:53
#150

Fattade en annan grej igår. Jag hör min inre guidning bra! Fast jag inte tror det alla gånger. Märkte det så tydligt på en video där en sk självutnämd proffs på detta berättade en historia om syncronicitet som hänt honom. Han hade parkerat bilen slumpmässigt på tomten bredvid en vän han inte sett på många år. Han sa att detta var det största och märkligaste som hänt honom. Eh? Sånt där vardagligt. Mig händer det otroligt avancerade syncronisistiska saker hela tiden. Jag menar mycket avancerade. Såna där småhändelser hela tiden. Dvs när jag går dit hjärtat leder mig. Hur är det för er?

Theleonora
2015-08-21 14:05
#151

Älvan hur menar du surrogat eft? Berätta! Och härlig att det funkade! Egentligen är vi ju alla en. Så borde inte vara så konstigt. När du skiftar så skiftar personen man har nåt gemensamt med ;)


Älvan
2015-09-11 11:28
#152

Theleonora Surrogat EFT är när man gör EFT åt nån annan. Man gör som vanligt på sig själv, men åt den man vill hjälpa. På youtube finns många videos om detta.

SHIAWASE
2015-09-24 05:35
#153

haha,,, OCH vidare på samma!!!  Som jag skrev i en annan tråd (släpp önskan) så har jag suttit och gått igenom trådarna nu en efter en,,, bara klickat slumpmässigt ,,, Skrev om pengar och Let go,, kommer in i  släpp önskan tråden,, skriver om det och synkronisitet, kommer in hit och läser älvans inlägg om synkronisitet (verkar vara felstavat,, men vet inte hur man stavar så det får vara),,,, haha,,,,,

Ja, massor av synkronisitet dessa dagar! såååå kul!  Allt blir som en lek bara!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Älvan
2015-09-26 20:53
#154

Shia! Blev glad av ditt inlägg! :) synkroniciteter! Så kul. Och känns så underbart att leva ett magiskt liv. Vägledd. :) strunt i hur ordet stavas. :D Jag har fått enorm vägleding avseende min fortsatta väg i livet dessa dagar. Just genom synkrinicistiska händelser. För att dessa skulle inträffa behövde jag vara sjuk ett par veckor. (För stressig vardag för att hinna bli guidad och hinna lyssna, lära). Jag kom då ihåg de fina hälsningarna jag fått genom åren om detta ämnesområdet som är meningen jag ska följa! Det är otroligt spännande vad som väntar i framtiden!!!

SHIAWASE
2015-09-27 00:38
#155

Älvan, ja tänk vad alla händelser , så som att vara sjuk, är viktiga för oss!!!!

Och härligt att känna förväntan ,,, och spänning inför nuet, och framtiden!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2015-09-27 09:06
#156

Shia Bra påminnelse! Förväntning i nuet! Är ju bara nuet som existerar! :)

Otroulig
2015-09-27 10:03
#157

Gårdagens insikt var stor, många tårar som föll - men det leder ju till läkning ❤️ kramar om mig själv 🤗

"Jag har stängt av för jag vill inte att det ska göra sådär ont igen."

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2015-09-28 10:15
#158

Många kramar till dig Otroulig 🤗. Öppna upp dig med tilliten att det känns bra!

Otroulig
2015-09-28 21:17
#159

❤️ Tack Tora, just nu skickar jag kärlek och kramar den lilla rädda jag som satt upp så många "våga vägra" skyltar i min väg så jag hindrar mig själv för att få det jag egentligen vill ha.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-09-30 04:45
#160

Otroulig!!! Här kommer också kramar!!!🤗

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2015-09-30 19:34
#161

Tack tack, intressant efter denna insikt blev jag förkyld, jag som inte varit det på 2 år. En del säker ju att man rensar ut i förkylningar och feber. 

Men nu är det high flying igen - känner mig fri, stark och öppen för förändringar 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: