Annons:
Etikettklotterplank
Läst 6677 ggr
[Kathja]1
2014-10-11 20:56

Klotterplank 34

Dags att klottra vidare i tråd nummer 34. Stort och smått, vardagsbetraktelser och livsavgörande insikter om vart annat. ❤️

Den förra tråden hittar du här.

Annons:
H-lena
2014-10-11 21:13
#1

Härligt med ny tråd! 😃 Har inte så mycket att berätta just nu känner jag. Känner mig bara allmänt positiv trots mycket trötthet idag och tenta om en vecka… Men den löser sig! Jobbar på det här med att känna tillit och tycker det går rätt bra!

Trevlig helg alla! ❤️


Älvan
2014-10-11 22:45
#2

MissI I en såååå stoooor säng får det ju plats fler än två att kramas! ;)

MissInAction
2014-10-12 04:32
#3

Aaaahahaha.. yes!!! 😉🥳😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-10-12 07:19
#4

Hej på er!!! Är ju lätt förkyld, så jag har mest suttit vid datorn , fixad lite jobb, mailat med jobb kollega,, mmmm och kollat på youtube,,, Jag har aldrig hört talas om Miss Li,, men wow!!! vilken röst!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-10-12 07:25
#5

Och den här med Laleh

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-10-12 13:43
#6

Fungerar den här länken för er? Misstänker att det är så att man nog måste ha reggat sig för att komma åt den.. men provar. Jag har lyssnat knappt hälften in.. eller lyssnat är väl att ta i, men det har varit på i bakgrunden 😛Handlar om att dra in kärleken i sitt liv. Tror dock det dröjde till 23/24 minuter innan hon kom in på ämnet ens. 
http://evolvingwisdom.com/callingintheone/download/

Häftig låt, Här kommer natten… måste ha missat den. Fatta vad mycket svensk musik det finns som man aldrig har hört, eller inte kommer ihåg 🙂

Jag har mest hört Miss Li sjunga på engelska. Annars låg ju hennes duett med Lars Winnerbäck etta på Svensktoppen i hundra år eller nåt… haha.. men annars så!

Här är en annan låt med henne som jag tycker är rolig, den här är ända från 2006. Hennes låtar brukar fastna 😃 Sen har hon en jättebra cover tycker jag, på Somebody loves you! ♥

Laleh har också en trevlig röst. Hon har ju en låt som heter November, minns jag nu… snart dags att lyssna på den igen kanske 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2014-10-12 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Åh herregud, alldeles ny tråd och min dator har REDAN börjat att sega. Så fort det är trådar med videos i så tar det hundra år att ladda tråden 😡 Men det är inga som helst problem via mobilen… Nåja.. får väl krama på den lite mer 🤗

Jag satt och skummade igenom gamla klotterplank efter något och hittade ett inlägg jag skrev i maj, om Tallinn. Och blev så full i skratt, samtidigt som jag tänkte att ja, men självklart!! 🥳😂

Så.. jag mindes att jag skrivit lite fler saker så jag letade upp dem också och satte ihop till en och samma. 
Den första bilden är alltså något jag skrev då jag rätt nyligen hade börjat fantisera om Tallinn och hur det skulle vara att få vara där 😍 och hade ingen aaaaaning om hur det skulle gå till…. och två månader senare så vann jag ju resan och hamnade där också, i "några dagar" 😃♥
Den sista texten är från två dagar efter att jag "som av en händelse" 😉gick in på platsbanken för utlandsjobb och hittade annonsen, och jag senare fick mail om att en hade skickat mitt CV till en arbetsgivare, och det visade sig såklart vara samma…

Det dröjde en vecka till efter det tills de erbjöd mig jobb 🙂

Tycker det är så himla häftigt när man ser det såhär!! 🌊☀️ Och kommer ihåg hur jag var och mådde i våras. Hög på livet, var i Tallinn i alla mina sinnen.. hm kanske inte så mycket smak! Men kunde känna det genom syn, hörsel och doft… mmm… Och jag affirmerade mycket, särskilt under praktiken då jag hade monotona arbetsuppgifter. Och samtidigt så var jag så tillfreds med Uppsala också, och min lägenhet. Trivdes verkligen och hade en känsla som jag haft förut, som är så härlig.. att man vet att det är på väg! Kanske inte exakt vad, och hur.. men att det är på väg. Det är bara att flyta med, typ! Ett lugn kombinerat med excitement!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-12 18:35
#8

Det är skapandet MissI! 👍🌺💋

SHIAWASE
2014-10-13 12:06
#9

Ja verkligen Miss!! Här regnar det och är svalt idag, jag haft möten sedan morgonen sista mötet var vid stationen där jag bor, och precis när jag skulle hem och laga mat så ringer de från tv och behöver översättare,,,,, så in mot stan igen och börja jobba vid 21 ,,,, jag tycker ju om nyhetsprogramatmosfären,,, så det är ok, en tyfon är på väg dock. ,,,, Kram på er!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-10-13 17:17
#10

Vad är det för nåt som du översätter i dag då Shia? Svenska? Eller andra språk också? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-10-13 18:48
#11

👋 hej hej! Varit såå trött eller gjort grejor, inte haft nå ork över till att följa med här på ett tag. Kul att vara tillbaka lite. Fantastiskt kul med flytten o jobbet och allt MissI, det blir säker superbra, massor av fina överraskningar och upplevelser!! 🤗❤️🥳🌊🎂

Jag började precis kolla på Under the Dome idag, ny serie på Netflix! Stephen King! Jag älskade hans böcker när jag var liten. Lite läskiga, men men.. Fick lite vibbar av Walking Dead av den av nån anledning, fast inte alls samma handling.. så jag tänkte det kanske är ett tips till Kathja!?? Om du har Netflix förstås. Annars kan man ju alltid prova en gratismånad o sträckkolla!! 👍

Otroulig
2014-10-13 19:11
#12

Howdy alla!

#7 Ja Miss, ett klassexempel på perfekt skapande. 

Här var det lugnt. Jag kan väl inte säga att jag är på topp, men lallar fram utan några större dippar. Insåg idag att några av bekanta jag känner drabbas av en massa sjukdomar..och de lägger antingen väldigt mycket tid på att oroa sig eller att vara konstant negativa. Så LOA i ett nötskal kanske. Jag är alltid frisk 😎 och tack tack för det.  

Jag inser nu ..eller rättare sagt, jag observerar det mer kanske, att många av mina gamla bekanta har en negativ bild av världen och omgivningen. Själv är jag stolt över att jag kan vara så cool över min osäkra framtid - men jag är verkligen övertygad om att det kommer att lösa sig hur enkelt som helst.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
2014-10-13 19:36
#13

Idag har en av mina gamla kursböcker äntligen sålts! 🥳 Jag har varit helt inställd i ett år på att den ALDRIG kommer säljas, så jag la ut den för en billig peng lite överallt och hoppades på det bästa. Men sen någon vecka tillbaka började jag ju praktisera LoA mer genom att manifestera och bland annat försökt med pengar, eller snarare rikedom "jag är rik!" och "jag är tacksam över alla mina pengar!" och vips! Boken blir såld! Som sagt det är inte mycket men ändå! 😃 Ska bli skönt att bli av med den!

#12 Jag har fått samma insikt faktiskt om många av de människor som jag känner. Vissa är såpass negativa att jag inte vill ha kontakt alls längre. Jag vill inte få deras negativa energi när jag jobbar så mycket med att behålla min egna positiva energi! Börjar också inse att framtiden är osäker men att det kommer lösa sig, en väldigt skön insikt efter att ha oroat sig över framtiden mer än halva livet. 🙂


Annons:
Otroulig
2014-10-13 20:38
#14

Grattis H-lena! 

Ja det är faktiskt så att jag undviker de flesta i min gamla kamratkrets.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-13 22:13
#15

Hej hej Linn 🤗
Det är ju höst och då FÅR man ligga lågt och kolla serier! Mys ju! 😃

Och ja! Upplevelser är bäst! ☀️❤️🤗

Känner igen mig en del i det också, gamla bekanta som är fast i neggoträsket. För det mesta så är det dock som att det bara rinner av mig som en gås. 

Så häftigt med vardagsmanifesterandet som vi lägger märke till! Vi skapar ju och manifesterar hela tiden men det mesta lägger vi inte märke till. 

Jisses vad trött jag är!! Varit igång och social hela dagen och kom hem vid 21 😛 Så jag kommer nog att gå och lägga mig snart!! 😴Sovit så lite de senaste nätterna.

Nu har jag så smått börjat flyttpacka också!! Är ju lite ringrostig när det gäller sånt, och sen var ska man börja.. och huuuva med grejer man har!! 😮

Ni som bor i Uppsala… vill ni ha en elgrill? 😃 Den har alla tillbehör och är lättskött och det blir jäkligt god mat!! 
Och vill någon ha en brun Billys bokhylla och en CD-hylla? 😂
Borde ha loppis för alla mina böcker och köksprylar och grejer….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-13 22:54
#16

Tack för tipset Linn. Vi hat kollat säsong ett redan, den är absolut sebar. Vi har varit iväg hela dagen. Gick av mitt pass i morse och sedan åkte vi till svärföräldrarna för att lämna den löpande hunden. Älsklingen hjälpte dem att såga lite träd och så har vi ätit gott och pratat mycket. En social och trevlig dag, men lång, vi kom just hem och nu är klockan 22.52. Så nu blir det lite soffhäng och sedan lär vi somna gott alla tre.

SHIAWASE
2014-10-14 06:22
#17

Hej!!! Här var det en kättetyfon hela natten men jag satt ju inne intv huset sångdags märkte inget av den. Jag översatt och gjorde research om den svenska 12 åriga tjejen som skulle gifta sig , och som bloggade modet, norska. Antar att ni vet om det. Kom hem 430 i morse,,,,, Fick skjuts med svart högklassbil och chaufför ,,,, bra känsla, haha det tar ju en timma hem till mig, och det går inga tåg den tiden. Sedan avslutade jag ett annat jobb och sedan fixade jag matlåda åt döttrar, sedan sov jag en timma , och sedan in till Tokyo igen för möte, nu på väg hem till ett annat möte,,,, en aning trött med andra ord,,,,, Manifesterade lite roligt igår , skriver sen från datorn, men skrev om det på fb igår ,, och insåg av kommentarerna att det är långa sim inte greppar Loa alls, haha Fick därför lite uppslag och idéer!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-10-14 06:47
#18

God morgon, Idag är en god morgon känner jag. Början på en god dag.🙂 Vaknade tidigt av en dröm en halvtimme före klockan dvs 05.00 och pigg. 

Men dina takter har jag inte Shia!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-10-14 11:07
#19

Kära vänner! Nu känner jag att jag haft smärtor och jobbigt i 2 v och börjar bli klar med det. Har ni något tips var jag kan finna pepp att lyssna på exv meditation el någon inspiratör. Huvudet är tomt. Nu ska vibben iaf ändras. På något sätt!

MissInAction
2014-10-14 12:31
#20

Älvan, har du provat att titta på roliga lättsamma videos eller tv-program för att distrahera dig och komma in i skönare vibbar? Och ta det därifrån? :) Kram!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Älvan
2014-10-14 13:34
#21

Nu kör jag Marit Larsen. Sen komedi enl ditt förslag missI!

[::Vera::]
2014-10-14 14:09
#22

Något som ändrar min vibb är att le mot en främling eller mot vem som helst. Oftast får man ett leende tillbaka och blir glad på nolltid. Man kan ju alltid le mot sig själv i spegeln om inte annat🙂..  Tänka herregud vikken cool, perfekt o unik skönhet. 😉🙂. Det är ju inte alltid man är ute och möter folk eller har lust såklart… Spegeltricket kaaan vara lite för svårt för mig ibland 😃

sweetgum
2014-10-14 16:17
#23

Wow Shia jag önskade jag hade din energi! Själv sover jag alldeles för mycket. Förut sov jag ingenting. Nu sover jag nästan jämt! Så fruktansvärt trött i kroppen. Det är lite oroande…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

szirius
2014-10-14 22:22
#24

#23 vad du än gör,don´t worry❤️, ibland är vi trötta ibland är vi pigga, bara att följa med….höst är en tid för reflektion och gå inåt, löven tappar sina blad o skapar nya knoppar inombords, vilar sig i form tills vårens solstrålar värmer☀️

Shia är vår megastar ✨som tar energin direkt ur luften o knappt sover någonsin😉, men så är hon fri från de flesta blockeringar som tar energi också….och vi har alla olika mkt bagage o olika mkt att släppa, så allt är som det ska🌊

Älvan
2014-10-15 00:41
#25

Måste säga att värken och tjafset har försvunnit! Behövdes bara några timmars kärleksfullt möte ;) sen vips! Vibben mycket bättre! :) :) :)

MissInAction
2014-10-15 08:42
#26

Yay Älvan! 🥳

Själv skulle jag också vilja skifta min vibb igen. I morse när jag vaknade dog sänglampan, haha… sen kände jag bara neeeej jag vill inte… orka vara vaken.. känner mig sjuuuuuk….
Känns okej just nu i stunden, men större delen av min vakna tid nu är det så mycket som snurrar i huvet! Det är allt det praktiska kring flytten, allt som måste fixas och packas och organiseras. Och för att inte tala om separationsångesten. 

Det är ju det här jag vill och när det väl händer så kommer rädslorna och jag känner att jag skulle bara vilja ta med mig mina vänner (typ två personer) till Tallinn, så skulle allt vara bra!! ♥
Men det går ju inte. Jag skulle absolut ångra mig om jag inte åkte. Och det finns ju alla möjligheter till att saker blir hur bra som helst!  🤗

Ber Universum om hjälp… att hålla fokus på det som är viktigt i varje stund och att vara kvar i tilliten att allt kommer att gå bra, att varje problem som jag förstorar upp går att lösa! TACK! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2014-10-15 08:56
#27

Hallojsan!

Wow! Vilken härlig tråd. Har lyssnat på låtarna och känner mig landad och rörd. Tack så mycket för dem❤️

Annons:
MissInAction
2014-10-15 10:08
#28

God morgon rore 🤗

Åh tänk vad snabbt man blir bönhörd ibland! ❤️

Bara några minuter efter att jag skickat det förra inlägget och då jag begav mig ut till bussen, så kommer meddelanden från tjejen som jag ska hyra lägenheten av, som lugnar mig! Det är telefonnummer till hennes syster, som jag hoppas att någon från min arbetsplats ska kunna ringa och prata med och eventuellt träffa för att kolla in lägenheten (kolla in att det FINNS en lägenhet).
Och så fick jag tjejens skype-användarnamn så jag tänkte ringa och prata lite med henne i kväll 🙂 Skulle kännas så bra att bara få säga hej och prata lite!!
Hon flyttade ju igår, till Irland.. och är inte så "connected" just nu men är online en timme varje kväll den här veckan och pratar gärna, skriver hon.

De har köpt in några nya datorer till "dagis", så nu går det SNABBT! Yay, lyx! 😃

Men jisses alltså vad jag behöver energi! ☀️
Hösten är ju en sån årstid då kroppen går ner lite i viloläge inför vintern… tid att sakta ner, dra sig tillbaka, reflektera osv.. meeen oj vad jag vill få saker gjorda! 🤐
Och det vore så skönt att ha samma energi som jag får på våren och sommaren!! Att vara pigg och känna sig lätt i kroppen och energisk. Nice!!
Har inte tränat på flera veckor, inte ens yogat!!! Kan träna månaden ut om jag vill, har sagt upp abonnemanget.

Vad brukar ni andra göra på hösten? 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-10-15 15:16
#29

Åh Rore härligt att du gillade låtarna!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2014-10-16 07:19
#30

Godmorgon!

Här blåser det förändringens vindar i stort och smått. Märker hur vane människan inom vill hålla kvar och fast,,,,,,,,,,🤐

samtidigt som jag också kan se att det är i förändring och kaos som de nya vägarna skapas.☝️

Betraktar mina egna inre reaktioner lite så där på sidan av och upptäcker att det ändå känns lugnt och stillsamt.

Även om känslorna hos andra yr iväg, smittar och spär på rädslans osynliga skepnad som  vandrar från person till person. Så finns det några få som den inte riktigt får fäste på😘.

Känner mig som ett djupt rotat träd just NU. *wow*🤗

Otroulig
2014-10-16 09:00
#31

Härligt Rore!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-10-16 09:23
#32

rore❤️

Och godmorgon på er alla!!!

Hösten 2014 kännetecknas av förändringarnas tid, tror jag!!!

Underbart och härligt och omvälvande och roligt och svajigt!!!

NJUT, och ha KUUUL under resans gång!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

H-lena
2014-10-16 12:28
#33

#32 jag håller med, det tror jag också! Läste någonstans att det är något slag energiskift på jorden nu under hösten. Saker avslutas och nya påbörjas. För mig har det stämt väldigt väl måste jag säga! 

Just idag känner jag dock ingen speciell förändring. Eller jo, humöret är svajigt och är i helt fel flow känner jag. Igår var en trött dag, idag är en stressig dag. Den senaste veckan har jag verkligen haft varannandags trötthet, väldigt konstigt! Har tappat balansen i livet lite grann kan man kanske säga, speciellt eftersom jag inte har några bra rutiner.  Försöker tentaplugga men det går inte så bra. Hittar inte koncentrationen alls! Vet inte riktigt hur jag ska göra. Det är så lite tid och så mycket att lära sig!! Usch blir stressad bara av att tänka på det..


[Kathja]1
2014-10-16 16:07
#34

Jag läste någonstans angående energiskiften att det kommer att vara över i mars 2015… Spännande värre!

Annons:
MissInAction
2014-10-16 17:31
#35

Ett halvår till! 😮🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-16 20:25
#36

Har vi överlevt i två år ska vi väl kunna fixa sex månader. 😎

MissInAction
2014-10-16 21:08
#37

Hehe ja, det kändes bara så övermäktigt där ett tag 😮 med tanke på tröttheten jag känt på sistone! 

Vad är det som kommer hända i mars då? 🙂

Nu är avresa till Tallinn bokad förresten! Måndag den 10 november bär det av!! 😍
Och ja… det känns både och!! Spännande och pirrigt och läskigt och sorgligt på samma gång! Vill så gärna ta med mig mina närmaste vänner ❤️ men inser ju att jag fortsätter att skapa och att nytt kommer in i mitt liv. Och att det finns skype och medel för fortsatt kontakt. Och Uppsala står förhoppningsvis kvar 😃

Jag skype:ade igår kväll med tjejen som jag ska hyra lägenheten av. Hon var redan på en båt i Dublin! Hon berättade att hon de senaste 12 åren ungefär bott utomlands på olika platser och att hon inte stannar länge på varje ställe. Hon är lite rastlös 🙂
Hon berättade även att biografen som står på bakgården (som är orsaken till att hela byggnaden står under unesco's skydd) nyöppnar i slutet av året 😃 Det är tydligen baltikums största biograf om jag förstod henne rätt. Coolt att ha det på sin bakgård! ♥
Sen sa hon att det finns/fanns en dansstudio i närheten, där de har magdans och burlesquedans 😃🥳😍 Det låter ju kul! 
Och så finns det en katt som brukar gå utanför hennes fönster, på såna "tak" som sitter över fönstren på våningen under (butiker). Så han brukar titta in genom fönstren ibland, då slipper man ju känna sig ensam 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-10-16 21:13
#38

2 år??? jag har känt av det sen 2009🤪, o jag ropar inte hej förrän saturnus dragit, dvs okt 2015😛🤐, men det går ju rätt bra att guppa med på vågorna 🌊😂….säger vi…😉

[Kathja]1
2014-10-16 21:18
#39

Det har väl alltid varit en förändring på gång, man jag tror att det började snurra ordentligt 2012, därav "två är". 😎Jag minns inte riktigt vad som var över i mars, 🤔och Szirius brukar ha bra koll så vem vet, det kanske är ett år till som gäller…🥵

Oavsett vilket så är det säkert inget som tar slut, hur skulle livet se ut då?!?! 🤪Men lite stilla kärleksguppande resten av livet räcker gott och väl efter dessa åren.🥵❤️🌊❤️🌊  Fast tänk ändå så j-a fräckt att ha valt att vara med om detta! 👍

Otroulig
2014-10-16 21:30
#40

How, how, Szirius, det här med 2009 är jag intresserad av.  Mitt dyk kom ju i stort sett December 2008!! Sen har det varit spännande utveckling på alla fronter fram tills nu..ja det fortsätter ju naturligtvis :) Men nu bryr jag mig ju inte så mycket om det yttre som händer 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-17 01:11
#41

Det är bara att konstatera att det inte var någon bra idé att chanta mantra i drygt en timme efter 17 timmars jobbande. Det är bara att inse att i natt blir det inte så mycket sömn. Men kul att klockan är 1:11

Annons:
Theleonora
2014-10-17 01:45
#42

Sömnlös här också. Blää. Slänger ner sömnlöshet i papperskorgen ända härifrån. Rullar ihop den som en boll och doink.


[Kathja]1
2014-10-17 06:35
#43

Yey! Mål! ;-) Vakande just efter 4,5 timmes sömn, lätt speedad, hi hi. Men det är nog tur jag går av klockan nio, kan vara en spännande kombo annars - ett hus med 13 adhd-män och dåligt med sömn. Jag har provat förut. Kan bara sluta på två sätt ~ antingen låter jag som dem eller så går jag runt och morrar. Ha en underbar fredag alla fina! ♡

[::Vera::]
2014-10-17 09:05
#44

#37 MissI. Det är spännande att följa dig, det du skriver, din resa till Tallinn. Allt kommer säkert att falla på plats dag för dag, även det praktiska. Jag tror att när du väl är där så kommer du kanske t o m att undra varför du inte åkte tidigare. Men allt sker ju i rätt tid! Du kommer kanske att känna dig lite ensam och sakna det du hade i Sverige då och då, men tillvaron fylls alltid på med nytt om man är öppen för det. Och det är du ju! Snart har dina vänner en vän i Tallinn som de kan besöka :). Låter trevligt med bion o dansstudio, det känns som att det passar dig. Jag skulle med tänka mig att flytta utomlands, men vet inte var och dessutom så jag väntar jag in en älskad själsvän att dela den upplevelsen med. Så känns det just nu i a f.

Jag har skön soul, funk, rytm, dans och saxofon i hela kroppen fortfarande efter gårdagens konsert. Håller kvar känslan och flyter på den så länge som möjligt. Har ju nyss börjat vara ute och leva igen… men livemusik är def. skön grej att göra under hösten.

MissInAction
2014-10-17 11:04
#45

Vera 🤗 tack för dina ord, jag blir verkligen glad! Känner mig varm ❤️
Och får lite nya positiva tankar också. Tack!!
Hehe ja, jag kanske börjar undra varför jag varit i Sverige i alla dessa år 😃
Vi får se! Jag har verkligen ingen aning men jag vet att jag måste dit och jag har inte satt någon tidsram utan det är på obestämd tid. Jag vill vara öppen och jag vill LEVA och NJUTA AV LIVET ❤️

Just det, jag kommer ju att sätta upp en ny blogg som handlar om just mina äventyr och betraktelser kring Tallinn 😃 så den kommer jag att länka till sen när det blir aktuellt!

Precis, allt sker i rätt tid och när jag kommer ihåg det så känns det mycket bättre och lugnare 🙂

Jag visste inte heller riktigt vart jag ville, bara ATT jag ville ut… tänkte Bali, Indien, Peru, Ryssland… hahah så kom Tallinn och pockade på min uppmärksamhet.

Tänk om din själsvän kommer till dig under resan? Eller när du kommit dit? 😉
Men som du skriver… om det känns bäst att avvakta så gör det. Magkänslan brukar ha rätt!

Livemusik var alltför länge sedan för min del! 😮Jag tror banne mig att den senaste riktiga konserten jag gick på var Thorsten Flinck våren 2012 😮😍

Eller nej, nu ljuger jag ju… sång- och dansfestivalen i Tallinn i somras 😍 fast det är liksom för stort för att räknas.

Om en timme ska jag bege mig ner på stan för att fika med några bekanat som slutat här på "dagis" men som jag fortfarande har bra kontakt med, det är vi som brukade prata och umgås mest. Så det ska bli trevligt!!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-10-17 11:59
#46

Masaru Emoto är nu tillbaka i Source ♥

http://omtimes.com/2014/10/masaru-emoto-message-love/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2014-10-17 17:15
#47

Han har bidragit mycket till nytt tänk! Tråkigt 😕

Jag har någon konstig förkylning med lite lätt feber, illamående och känningar i bihålorna. Gick från jobbet vid lunch idag.

[::Vera::]
2014-10-17 20:34
#48

#45 Missi ❤️, allt visar sig. Enligt treenigheten (den som just jag tror på) så är att vara öppen/leva i kärlek utan begränsningar, en av de tre hörnen som binder samman sanningen som är kärlek. Och är jag kärlek/i kärlek så njuter jag och vill leva… ☝️Det är ju så självklart att du vill, precis som jag och alla människor innerst inne vill njuta och älska.

Min anonyma älskade själsvän sitter kanske just nu på ett Café i Barcelona, otåligt undrande när jag kommer och kanske längtar efter mig… Vem vet 😉. Härlig känsla! Jo, jag vill följa min intuition oavsett vad den säger mig. Hoppas att jag har modet.

Annons:
Otroulig
2014-10-17 22:02
#49

Åh fina Mr Emoto. Eller i alla fall hans fantastiska forskning ❤️

Själv är jag lite 😡 och känner mig lite avstängd från flödet. Men det får väl vara så då, jag inser i alla fall att jag är avstängd. Det är nog någon liten flicka som känner sig orättvist behandlad, som inte känner sig sedd, stampar i marken och vill komma fram och bli sedd. Jag tycker att jag letat och hittat henne förut, men tydligen inte….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2014-10-17 22:23
#50

Då är det två små flickor som vi behöver leta efter….

Otroulig
2014-10-17 23:22
#51

Ja Thora 😊❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
2014-10-18 04:04
#52

Kan inte sova, öörk, har inte alls kunnat sova hela nätter på ett bra tag nu. Ingen idé längre att vrida sig i sängen i sovrummet, utan nu går jag upp. Brukar lyssna på avslappningsmetoder på ipaden men inte ens det funkar längre.

Älvan
2014-10-18 10:16
#53

Iiiih nu flyger jag strax! Sjöflyg! Nervös förväntansfull! Nu kör jag rakt upp i high flying. Bokstavligt. Lämnar tråkigheterna direkt t Gud. Tankar kärlek från solen!

[::Vera::]
2014-10-18 12:24
#54

Åhhhhh..Vad mäktigt Älvan!! :))) Kan riktigt känna suget och pirret. Minns ju hur det kändes när jag segelflög i ett typ sånt litet plan fast utan motor. Så galet härligt att vara där uppe på himlen som en fågel!.. Du fick ju direkt motorkraft- hjälp till highflying nu. Vilken grej. ;) :)

MissInAction
2014-10-18 12:42
#55

Otroulig 🤗
Hörde Abraham prata om just det här för inte alls länge sen men minns inte alls var nånstans så kan inte länka. Men de sa iaf att man är aldrig någonsin avstängd ♥
Det känns så för att vi har fokus någon annanstans än på ljuset, där Source alltid finns ♥

ollivoll,
Det låter som att det blivit till en ond cirkel? Du skulle behöva bryta tankebanorna för nånstans omedvetet "vet" du ju när du går och lägger dig nu hur du kommer ligga vaken.. kroppen ställer in sig på det.
Hur blir det tror du om du leker leken att du inte får sova? 🤔 Eller om du helt enkelt ber om en god natts sömn och att få vakna utvilad?

Vad häftigt Älvan!! Ser fram emot en rapport sen 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
ollivoll
2014-10-18 13:15
#56

Det var ett gott råd MissI:)) jag ska helt klart testa det. Min kropp och själ kanske är orolig fast jag inte riktigt förstår varför. Sömnlösheten har legat i ett tag nu.

Otroulig
2014-10-18 13:30
#57

#55 hihi, jag måste lägga upp en ny länk om det, om vår förmåga att missa source,  hittade ett roligt Bashar klipp igår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-10-18 18:19
#59

#58 Ah, jag tror jag lyssnat på något klipp med honom förut. Så häftigt att en skeptiker får uppleva detta och vågar stå för det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-10-18 18:30
#60

Jag har ju varit lite vobblig och drömde att bad var bra. Så sagt och gjort, hällde upp ett varmt bad och tände massa ljus. Efter badet la jag mig i sängen och tänkte att jag skulle ta och se om jag kunde hitta någon ledsen liten "otroulig" som flicka, jag hittade en arg en som inte fick upp dockvagnen uppför en trappa, hon var skit förbannad och sen blev hon ledsen. Då kom min pappa och hämtade vagnen och tröstade mig  - då kom det, en 🌊 av längtan efter min fina pappa ( som gick vidare för 14 år sen)  😭jag började fundera vad själva längtan var - och jag insåg att det var hans ovillkorliga kärlek till mig. Dvs det var ovillkorlig kärlek jag längtar efter. Mitt hjärta svämmade över och jag kände känslan igen av - kärlek, självklarhet, ease, enkelhet, glädje. Vips var jag i kontakt med källan igen 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-10-18 19:52
#61

Otroulig. Godis för själen. När vi hittar rätt.

[Kathja]1
2014-10-18 20:08
#62

Åh " Så mycket bättre" dags!!! 🥳

Annons:
[Torahzen]
2014-10-18 20:24
#63

Härligt!

szirius
2014-10-18 20:30
#64

# 62, åh, jag brukar spara alla o sen maratonkolla på alla på direkten❤️

MissInAction
2014-10-19 00:18
#65

Tänkte slänga in ett filmtips på en film som jag och en kompis tittade på ikväll. Så mysig!! 🤗❤️☀️
Det är typ komedi fast med djup och sensitivitet. Och en hel del pinsamma scener!! Men jag rekommenderar den varmt 🙂

The Grand Seduction


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-19 01:00
#66

Har inte ro att sova. Ligger i sängen och lyssnar på Carola från dagens "Så mycket bättre" och den sparkade igång en mängd av VILL GÖRA. Och helst nu mitt i natten. Funderar på att skapa en mötesplats av det anspråkslös slaget. Typ samtal kring köksbordet. Känner att det är dags att skaffa ett gymkort igen och shapa upp kroppen några snäpp. Sugen på att ut och springa men vet inte om klockan ett på natten och i ösregn är så lyckat… Nej sova va det jag skulle göra…

ollivoll
2014-10-19 09:42
#67

Jahaa, nu såg guiderna till att min sista TV ( den stora) åker till tippen. Efter att i ett halvår tänkt: nu ska den sista tv:n oxå bort. Men hittat på ursäkter att ha den kvar ändå. Guiderna t.o.m gav mig en chans att plocka bort den hel och fin för bara ett tag när dom såg till att radiotjänsten fick tag på mig efter att ha undvikit dom i många många år. Eftersom just den betalningen vill jag inte göra hehe…men nej, tv:n stod kvar och mina ursäkter blev kvar oxå. Igår däremot fick dom nog och såg till att jag hade sönder tv:n, lyckades ha sönder plasmaskärmen, och jag kunde höra dom säga: Nu fick du inget val, nu är tv:n sönder, så nu åker den äntligen ut. Halva jag är överlycklig, den andra halvan helt förtvivlad.

SHIAWASE
2014-10-19 10:08
#68

Tog detta foto i morse

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-10-19 10:10
#69

Tänk så det kan bli! Ja ibland skriker de så högt att det bara inte går att ignorera.

Annons:
SHIAWASE
2014-10-19 10:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70
SHIAWASE
2014-10-19 10:11
#71

ni får vrida på huvudet,,haha,, men rätt så fantastiskt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-10-19 10:53
#72

Är det månen man ser också Shia? 

Sitter vid frukosten, jaa här passar jag på att sova på helgerna. Idag känns det som att det är en göra dag. Jag har drömt en massa om organisering, i flera dagar. Så kanske att det är mina räkningar och övriga papper som vill ha en ny pärm. Det är fullt i den pågående och det har blivit en hög i stället.  Jag har känt lite som Miss, att det kanske är dags att göra en flytt städning. 🙂 Inte så drastiskt som Ollivolls hehe.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-10-19 11:41
#73

Det är nog inte månen ,,, tog två foton innan ljusstrålen i mitten var där men inte "månen" orb kanske???

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-10-19 12:20
#74

Härlig bild Shia!! ☀️ Säkert tusen gånger vackrare IRL också ♥

Oj ollivoll, kan så förstå din kluvenhet!! Men snart så känns det säkert bara helt rätt att den också är borta! Och om inte, så hittar du en ny 🤗

Samtal kring köksbordet - det skulle jag absolut vilja delta i också!! Tror många skulle nappa på det, Kathja 👍 Och du har ju pratat förr om att bjuda hem folk till er!

Nu ska jag nog snart käka frukost.. haha.. vaknade och gick upp 11:12… 

Ja apropå flyttstäda.. jag har ungefär 10 banankartonger ståendes i min etta nu och inte mycket som blivit packat. Lite ångest för att ha all nedpackat även om jag inte använder det! Mycket ska ju som sagt köras iväg till Röda Korset också och jag ska försöka få ut mycket av kläderna till klädinsamlingen på gården. Och detta är bara packandet - själva städningen har jag inte ens börjat med!! Badrum och kök (spis och fläkt) är väl det som lär ta mest tid. Och jag verkar alltid göra allt i sista minuten 🤐

Nuuuu är det dags att vända perspektiv för nu blir jag stressad och får lite ångest när jag tänker på allt jag måste fixa i lägenheten, och vännerna jag lämnar 💔

Jag vet precis vad jag ska göra. Vill veta vad Abraham säger om gender, så jag sökte precis och hittade en video som jag tänker lyssna på 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-10-19 12:31
#75

Jo just det Kathja! När inspirationen kommer farande sådär och man känner att jamen det går ju inte just nu! 😃så kan vi alltid använda den stunden till att visualisera det och uppleva det vibrationellt!! Det lyfter oss ju dels in i ännu skönare vibbar och dels så för det oss ju närmare det vi får sån lust att göra! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-19 13:05
#76

Eller hur MissI, men gottandet i tanken på vad jag vill göra gjorde det inte lättare att somna precis. 🤪

Annons:
MissInAction
2014-10-19 13:51
#77

Nä DET är ju en annan femma 😃

Åh jag har gråtit massor i dag!! Först i duschen då jag stod och tänkte på Marko, att jag förlorat en av mina bästa vänner. Han är som förändrad och nu har vi knappt någon kontakt alls. Han har väl bara tid för tjejen. Det är klart att jag skulle släppa in honom i mitt liv igen om han ville, men jag räknar inte med honom längre.
Och nu vet jag bättre än att lägga energi och kärlek på någon som inte vill ha den.

Och sen har jag suttit och läst en blogg som en vän skrivit om sin mamma som gick bort i våras, och som jag var så himla ledsen över då. Jag tror att jag nog lägger den i en egen tråd… kanske fler hittar dit. Den förtjänar all uppmärksamhet ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-10-19 17:49
#78

Vaknade över 14 idag! :) Såååå otroligt händelserik och expansiv dag igår. Andlig, känslomässig, stimulerande och jag var i nuet en stor del av dagen. Mitt liv känns så otroligt spännande just nu. Jag har liksom gått in i en era av att njuta av alla mina erfarenheter, kropp, kunskaper, omvärlden, människor, konst och alla möjliga expansiva upplevelser. Det är helt otroligt. Många saker öppnar sig för mig och jag för dem. Det är skrämmande och underbart. Jag känner allt så intensivt. Jag ser och känner allt så tydligt. Jag har kommit in i flödet trots kroppsliga negativa symptom och olika problematiska omständigheter. Denna paradox är intressant. Hur man kan njuta intensivt i en ickeperfekt tillvaro. Underbart och annorlunda. Vet att jag bara mest skriver om migsjälv i ina inlägg just nu, men jag läser era inlägg med inlevelse. Känner era positiva och negativa känslor. Ser bilderna ni målar upp. Jag expanderar genom er mina vänner. Jag hinner uppleva så mycket mer genom er. Fortsätt er expansion allihopa. Ni är vackra, unika och älskade av mig och evigheten. Fortsätt leva era liv sant och ärligt. Kram

Otroulig
2014-10-19 21:36
#79

Det låter Kanon Älvan, det är så fantastiskt att kunna njuta - fastän allt inte är perfekt. Det är ju det som är grejen, att komma dit. 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-20 00:13
#80

#78 Hur man kan njuta intensivt i en ickeperfekt tillvaro

✨🌊❤️DET är upplysning😉🤗…eller dra det längre, man ser att det ickeperfekta är precis som det ska, så allt är liksom perfekt i sin operfekthet, allt bara ÄR

szirius
2014-10-20 00:17
#81

Häftig bild Shia!

Älvan
2014-10-20 00:26
#82

Szirius Du har rätt. Att se alla färger som lika perfekta!

SHIAWASE
2014-10-20 01:36
#83

God morgon!!!

Precis Szirius,,, Det finns inget som är ickeperfekt, eftersom allt bara ÄR precis som det ska vara,, Vi behöver alla kontraster för att expandera, och att expandera är vad vi önskar, och att kunna njuta under expansionen gör att vi når högre höjder och att berg och dalbanan inte blir så häftig, utan lite mjukare och mindre guppig så småningom!!!!

Så Älvan,, härligt att du har nått till den känslan,,,, hade du inte haft dessa kroppsliga symptom,, hade du ju inte heller nått till den insikten att kunna njuta "trots en ickeperfekt" tillvaro!!!!

Här är det en bra morgon med gott morgonkaffe! Ska ta och sätta igång ,, mycket jobb idag också! Men bara roliga saker,,, företagsutbildning om Global Mindset och sedan paneldiskussion vid ett event på ambassaden ikväll,,,

Solen skiner fantastiskt höstväder,, drygt 20 grader,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2014-10-20 10:31
#84

Det är härligt hur man innan man är på jobbet vet hur dagen kommer att bli bara av att känna sig själv. Bara att starta om igen… Sitter i tystnaden och blåsten på trappan till vårt kök och landar, njuter och hittar tacksamhet. Sen är jag redo att jobba lite till.

Otroulig
2014-10-20 18:32
#85

Jag tycker min dag borde ha varit perfekt, vaknade av en härlig känsla från nattens drömmar - jag var i ett tillstånd där jag kunde känna av fler dimensioner än i mitt vanliga fysiska liv, super coolt. Men sen måste jag väl ha tappat bort mig på lite småtankar - för jag hade det lite småtrist där ett tag. Nåväl, hemma igen och här är ju allt bra :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-10-20 21:08
#86

Men Hallåååååååååå var är ni????? Ingen som är inne och berättar nåt kul eller spännande. Jag har lite långsamt….skulle kunna dammsuga, men hehe, det känns inte så lockade 🎧 har ju i alla fall fixat en surdeg - min mail…det känns lite lättare allting - börjar nästan känna för att söka lite jobb.  Ska nog skriva i visst vore det tråden  :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-10-21 01:14
#87

God Morgon!!!!! 

Hade en superbra dag igår,,,  som vanligt,, idag blir det jobb, jobb!!! och baka också,,

ska ha talkshow samt bakning på fredag,, och jag har hittat nytt recept på kanelbullar,,, som jag tänkte prova,,, måste fixa Power Point presentationen också,, samt MASSOR av annat jobb,,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-10-21 06:58
#88

God morgon, idag vill jag låta kärlek, glädje och ljus arbeta genom mig. Jag litar på Guds Universums kraft och öppnar mig för att vara ett verktyg för denna energi. Thats it. Här ska älskas.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-10-21 13:41
#89

Ooooh så bra, Video Games: The movie på Netflix!! 🥳🥳🤗🤗❤️❤️ fick gåshud massa gånger när gamla spel som var sååå bra men som jag helt hade glömt bort att jag spelat flashade förbi.. 

MissI, kanske nåt för dig??

Otroulig
2014-10-21 21:03
#90

Tänk - jag är helt borta på spel, jag får skylla på fel generation 😃 Men det är ju bra att vi är olika. Härligt Linn!

Dagen har varit bra. Naturligtvis 😎 Jag tycker att jag helt plötsligt blir lyssnad på…det är ju nice 🙂. Har köpt och bytt torkarblad och försökte byte lampor till skylt belysningen på bilen..det gick så där. Så jag sket i det och dammsög i stället. Jag har lite kroppsliga fenomen - det är lite ömt och stelt på lite ställen, så jag tror att jag ska ta mig ett varmt bad och sen lägga mig tidigt med sällskap av en varm havre kudde. Det låter väl inte fel?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-10-21 21:18
#91

Åååhhh vad jag har jobbat mycket! Är helt mosig i huvudet. Mycket att göra, väckt i skönhetssömnen och 12 vuxna män med adhd åt alla höll resulterar lätt i mosig hjärna. 🤪 Och i morgon är det planeringsdag heeeeela dagen. Yey! Fast fy farao vad jag har ett bra jobb och vilka trevliga kolleger.🤗 Idag har vi verkligen hunnit att prata och skratta åt allt mellan himmel och jord. Nu ska jag bara hänga med i två timmar till sedan får jag sova en sväng…😴

Det var lite roligt, snackade med en kollega igår och han berättade att det var dags att gå till hans healer, en kvinna här ute på landet som "räddade hans liv" när han hade gått i väggen för något år sedan. Jag har innan tänkt att jag skulle nog gå dit och rensa lite men så har det inte känts helt rätt. Igår då det kom upp igen så for tanken genom huvudet att NU kanske det är dags, men så drog jag lite på det då jag inte var helt hundra. Så jag bad om TYDLIG vägledning då jag gick om la mig. Och det fick jag!

Drömde hur jag jobbade och så hördes ett larm, jag insåg att jag är tvungen att stänga av det så jag gick mot dit där det hördes. Det visade sig att larmet satt nere i källaren och ingången var en lång och väldigt smal tunnel, eller mer ett rör, som jag fick krypa igenom. Efter lite ålande och joxande kom jag så in i själva källaren. Där stod det en stor maskin av något slag och på den en blinkande och snurrande orange lampa, typ som de vid vägbyggen, och där ifrån lät det. Så jag slog av strömmen och tänkte att detta måste jag berätta för H  så att han kan fixa varför larmet går, kollegan som skulle till sin healer.

När det så väl blev tyst så hörde jag något annat som lät och när jag vände mig om så stod där en annan maskin och från den sprutade det vatten i mängder. Jag insåg att utan att larmet från maskin ett hade gått så hade jag missat vattenläckan i källaren och jag insåg även att detta klara jag inte själv. och där blev jag väckt av en av mina söta pojkar. Hyggligt tydlig dröm tycker jag.

Visst är det härligt hur vi blir vägledda!

Behöver jag säga att jag har bokat en tid till på måndag?

Otroulig
2014-10-21 21:47
#92

Det låter som en bra ide' ibland är det bra med lite hjälp:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-10-22 00:57
#93

God morgon!!! Spännande Kathja``!

Här är det regn och svalt idag,, hade slut på kaffefilter, så jag har inte druckit något morgon kaffe ännu,,,, start på dagen utan koffein !!!!  Ska nog ta och pallra mig iväg och köpa,,,,

Ha en bra dag alla!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-10-22 06:29
#94

Hushållspapper funkar bra Shia, så vet du till en annan gång. Jag blev väckt i natt med, och idag får jag inte åka hem som brukligt denna onsdagen för vi ska ha planerings dag (vet att det är ett ord men min mobil vägrar att skriva det!) - så jag har börjat dagen med mantran och spontandans och sedan får det bli KAFFE. Ha det bäst alla fina. ♡♡♡

[Kathja]1
2014-10-22 06:29
#95

Hushållspapper funkar bra Shia, så vet du till en annan gång. Jag blev väckt i natt med, och idag får jag inte åka hem som brukligt denna onsdagen för vi ska ha planerings dag (vet att det är ett ord men min mobil vägrar att skriva det!) - så jag har börjat dagen med mantran och spontandans och sedan får det bli KAFFE. Ha det bäst alla fina. ♡♡♡

Otroulig
2014-10-22 07:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

God morgon!

Jag har haft en intressant morgon. Jag vaknade innan klockan - utvilad, underbart! Sen skulle jag ta min morgon prommis, Då upptäckte jag att jag inte hade bilnyckeln i fickan (använde den igår när jag mekade) så jag funderade lite på när jag hade den sist och en liten panik känsla anades, men då kände jag - jag har kommit längre än så, släpp, släpp. Så jag tittade på löven och nynnande I love you. Sen mötte jag en kvinna och rätt vad det var så vrickade jag foten och föll som en fura. Hon stannade och kollade så allt var ok - och det var det. Så jag fick tillfälle att tacka henne så mycket - mer " I love you" ❤️ 

Efter att ha letat nyckel lite igen så släppte jag det och då hittade jag den i byxfickan, den hade lagt sig i ett veck 😃

Så nu sitter jag med lite öm fot, stel nacke och tycker ändå att livet är underbart.

Fick till mig denna på FB :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-10-22 08:38
#97

God eftermiddag!!! Oj!!! funkar hushållspapper Kathja?!!

Vi har ju inte det heller, i det här landet,,haha,,

så jag har gått en dag utan kaffe!

Nu har jag bakat bullar, ett bra recept,,, Ska ju baka på fredag,,,,

Annars har jag suttit med min dator och jobbat hela dagen, samt haft möten, via Facebook eller LINE

regn och kallt är det också idag,, typ16 grader, men såg att det har snöat i Sverige,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Torahzen]
2014-10-22 09:43
#98

I helgen hade vi 16 grader här och tyckte det var varmt! 😉 Nu är det cirka 10 grader och fisregn och höstgrått.

[rore]
2014-10-22 10:03
#99

Go förmiddag!

Här är det 4 grader och snålblåst, känns som minus där ute *brr* Jag är nog aldrig riktigt nöjd😛. Men så får det ju också lov att vara. Lägger inte så mycket energi på inre opponerande utan mer betraktar det som kommer. *spännande*

Fin dag med er!

szirius
2014-10-22 12:00
#100

vi hade 24 i lördags, 17 igår, och 10 idag brrrr, kallaste dagen hittills denna höst🥶…och fort rasar det ju här, från sommar till kallt på nån vecka….löven är gröna än men kommer skifta direkt nu denna vecka iom kallfronten….det är ju så vackert🌺….vi har inte satt på värmen än, men det börjar bli dags…idag eldar vi i kaminen, otroligt mysigt med spraket, i loooove❤️

Jag är på lite underligt humör, kan inte bestämma mig om jag vill vara introvert o bara ta mig en meditations -skrivar-lyssnar-chantingdag i morgon allena, fast jag är samtidigt sugen på umgänge! bubbla lite o vara social, skratta…jag kan nog få in båda! ☝️

Är det bara jag som tycker att tiden går så galet snabbt, jag tittar på klockan o hinner inte med nåt, 3 h kan försvinna i ett nafs😮! Det kan bero på att jag lärt mig ta det lugnt🤔.  En ledig dag är liksom "full" om jag ska fika med nån på fm och sen baka på em, haha, jag har verkligen lämnat mitt "tusen järn i elden"…. väldigt skönt faktiskt, för visst fick jag massor gjort när jag levde så, men var samtidigt mindre nöjd då o alltid på språng o lite småstressad…det här är bättre. En reflektion.

SHIAWASE
2014-10-22 12:16
#101

Tiden går hur snabbt som helst,, och jag har hur mycket som helst att göra, men är totalt seg,, och sömning,,,,,, hmmmm 

Mår bra gör jag,,men har TUSEN JÄRN I ELDEN som jag inte får gjort typ,,,

Vill ju bara göra roliga saker och det gör jag,,, har haft möte hela dagen via LINE (vet inte om man har det i Sverige,, ) men nu har jag ett jätteöversättningsjobb som jag måste sätta igång med ,, och föredrag på Fredag, och andra saker på lördag och söndag,,, vill ju bara göra alla dessa roliga saker, ,,,, och har såå svårt för att ta itu med saker jag egentligen inte vill göra,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-10-23 17:35
#102

Vilken fin bild, Otroulig! Tänkvärt! Hjärta! :D haha ja, skriver från mobil… Sitter på buss och har varit och fikat med ett ex, vi var tillsammans för tio år sedan!! Han ville höra om mina Tallinn-planer :p Det var värst vilket vädersnack det var här då.. Jag kollade in Tallinn-webbkameran i morse och den visade - 11 :o Jisses…. Just det Shia.. Har inte du översatt Ronja Rövardotter? Var det den animerade serien? Annars är allt bra här! :D


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-23 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#103

Här är allt toppen. Det känns som att ett nytt kapitel börjat idag - på nåt vagt sätt 🤪. Jag pratade ju om min blommor och nu måste jag testa en ny funktion här på fokus 😃 

Det gick ju bra! Det speglar rätt bra hur jag känner mig, lite Whiii känsla idag. Jag sitter nuförtiden rätt ofta tyst i bilen på vägen hem och observerar mina tankar och låter dom vila på trevliga saker.  Så sjunger jag ibland och säger/ ropar saker högt. 

Idag kom jag på att jag verkligen inte har bristkänsla i nåt! 🥳 Visst vore det trevligt med en smalare kropp, ett hus på landet med en underbar varm man i, som väntade på mig. Men det är underbart som det är 🌊. Jag bara ÄR och jag tycker det är spännande att jag inte vet vad jag kommer att göra efter den 19 December vad gäller jobb fronten - nu känns det som att allt är öppet och fritt. 

Jag tycker att varje dag är ett äventyr - ingen är faktiskt den andra lik. Även om jag vid en snabb titt tror att allt är samma-samma. Men det händer små saker varje dag 🙂.

Jag känner tacksamhet!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-23 20:54
#104

Men alltså WOW, synk som alltid härinne😂😂😂

Gissa vad jag fått för blomfröer IDAG som ligger på tork? Till hibiskusar😍, jäääättefina, superstora blommor blir det - ser ut nästan precis som den  som går mest o rosa i ditt bildspel, de blir som buskar, har önskat mig såna blommor o nu fick jag iiiiiiiii❤️

Annons:
[Kathja]1
2014-10-23 21:23
#105

Det snackades hibiskus på jobbet igår! 😮

SHIAWASE
2014-10-23 23:47
#106

God morgon!!!

Miss,, jag har inte översatt själva filmen , utan ett program OM filmen,, den animerade,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-10-23 23:51
#107

Morrn Shia! :) coolt! :D Den serien måste jag se vid tillfälle iaf! Jisses vad det stormar här nu! Mysigt på nåt sätt. Det har talats om oväder imorgon…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-25 09:55
#108

Godmorgon alla finisar!

Har just ätit frukost. Mysigt att tända lite ljus och sitta inlindad i en filt i soffan när det regnar ute. Idag ska jag på träning med hunden, det ska bli kul, det var ett tag sen nu - både han och jag mår bra av att aktivera oss lite. Som tur är kan vi vara inomhus i en lada. Sen ska jag fodra hästar på eftermiddagen och därefter middag hos grannen. Lagom sysselsättning en lördag. Hade gärna sett på " Så mycket bättre" men jag får väl spela in 🙂 - det kan ju bli en bra söndag underhållning. 

Hoppas ni har det bra därute

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-26 12:29
#109

Your heart is pure Your heart is the direct reflection of the Creator Your heart is the mirror of All That Is Your heart mirrors the Universe And the Universe is YOU

Otroulig
2014-10-26 13:45
#110

Åh vilken fin Vera. Jag älskar ju träd. Ska definitivt gå ut och ta krama ett idag 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-26 15:53
#111

Otroulig 🌺 Jag med älskar träd 🙂. Blev så glad att den här dök upp idag och bli påmind om att jag kunde gå ut ett par timmar och andas harmoni. Tacksam för att jag får känna samhörighet med naturen, dess perfektion-min perfektion.

Älskar er träd! ❤️

Annons:
MissInAction
2014-10-26 20:05
#112

Hihi Vera, inlägg 111 😎🌊

Åh här är en till som älskar träd! 😍☀️
Har alltid älskat träd och vattendrag, behöver det för att leva och må bra. 

Haha Älvan, om du läser det här 😃Nu har äntligen min torrperiod kommit till ända, om du förstår vad jag menar 😂🥳 LOL! 
Mysigt värre också… mmmm 😉😍

Jo, jag kom att tänka på en sak tidigare idag när vi var ute och gick. Jag fick en sån overklighetskänsla. Brukar få det emellanåt, men jag insåg att det i princip bara händer när jag är tillsammans med någon. När jag är nära någon. Det är så svårt att sätta ord på det, men det känns lite som att jag undrar om jag är kvar i samma värld, eller om jag befinner mig någon annanstans? 🤔 och vill nypa mig i armen. 
Jag berättade om den här känslan för mitt sällskap och han sa att det kanske är som att gå in i ett drömtillstånd? Och jag tänkte, ja, coolt 😮 Det kanske är att jag går in i ett annat medvetande. Lite som när man mediterar ☝️ 

Någon som känner igen sig i det?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-10-26 20:05
#113

Idag kände jag en djup värme och samhörighet med en man som sitter utanför affären. Det är kallt ute och jag och barnen hade handlat. Äldsta sonen bjöd honom på en ostsmörgås. Han såg så glad ut. Även jag och barnen tog fram bröd och åt. Når jag åt mitt bröd och såg in i mannens ögon kändes det otroligt härligt. Som att jag delade en måltid med en riktigt gammal vän. Jag inser nu att det är precis så. "Dela detta bröd och åtnjut det till min åminnelse. Som detta bröd är ett är också ni en. " Förstår ni? Vi har ju träffats förr. Och nu delade vi detta bröd. Jag blir tårögd av tacksamhet att jag fick dela mitt bröd och måltid med honom! Jag är så glad att barnen fick uppleva en så fin stund. Min son kände verkligen att han gjorde något viktigt. Han pratade om både utsatta människor och hur fel det är att vissa är extremt rika medan andra inte har råd att ge sina barn mat. Jag är så glad att han tyckte att vi har det så otroligt bra ställt. Jag måste ju ganska ofta säga nej till barnens önskningar då jag är ensamstående och sjukskriven, ändå förstår han nu att han är rik. :) Tack fina man för denna fina upplevelse och lektion! :)

[::Vera::]
2014-10-26 20:39
#114

#112 MissI härligt 🍸☀️! Jag kan känna igen mig i det du beskriver.

Min torrperiod är faktiskt också över! Kramade träd i regn idag och blev hur våt som helst 🤐..liksom 😎.

H-lena
2014-10-26 20:46
#115

Haha vad roliga ni är, torrperioder hit och dit! Inte såå svårt att lista ut vad det kan röra sig om..! 🤐😊OskyldigMen man ska inte anta saker heller!😃

Älskar förövrigt också träd supermycket! De ger en sån harmoni på något sätt. Ibland önskar jag  att jag var ett träd, hur konstigt det än låter. Men de är så fridfulla och bara står där och lyssnar till vinden och ser hur världen förändras runt dem. Ska kika på klippet också!


Otroulig
2014-10-26 20:50
#116

Vera, du är för härlig!! Du fick mig att skratta högt :D

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-10-26 20:56
#117

#112 absolut, att gå in i en annan dimension, någon sekund eller så. Men oftast själv. Däremot minns jag stunder i mitt förra förhållande när jag var så lycklig så det bara svämmade över, då tänkte jag att det här är overkligt att JAG sitter här och är så älskad och lycklig, DÅ nöp jag mig i armen :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-10-26 21:03
#118

MissI Jag sa ju att det fanns gott om plats i din säng! LOL Dock behövs inga sängar för att torrperioder ska avslutas! ;)

Annons:
[::Vera::]
2014-10-26 21:54
#119

#118 Va!!???

[::Vera::]
2014-10-27 07:41
#120

Älvan Tänk om alla barn fick känna den kärleken, den rikedomen i så unga år. Få ge och att få känna tacksamhet och värmen det ger att dela. Ja jag sitter på tåget och försöker vara stark, men tårar rinner. Det du gör, är inte enbart att se den hemlösa och formas ihop med allt i kärlek…. Det du gör/är för dina barn är ännu större enligt mig. Tack.

Älvan
2014-10-27 16:11
#121

Vera Ang 118 var jag tvungen att redigera inlägg. Gissar att du hann läsa det innan. Hahahaaa dina ögon tål läsa det. Vet efter gäddiskussion. Hihiii Tack Vera för fint inlägg. Känns så fint att kunna dela något så betydelsefullt som mannen jag mötte och skrev om i inlägg #113. Ganska ofta känner jag att jag har ingen som förstår mig och mina upplevelser. De kan nicka, men jag ser att de inte förstår mig på djupet. Du Vera förstår och ser mig. Jag är oändligt tacksam. Jag är tacksam för detta forum och alla här. Livet blir så mycket bättre när ni finns! :)

Älvan
2014-10-27 16:15
#122

Jag säger grattis och jubel för torrläggningsperioder som är över!!!!

[Kathja]1
2014-10-27 16:22
#123

De finns ju de som hävdar att vi är ett med Gud/Source när det går för oss och att vi därför bör passa på att tänka på det vi vill manifestera just där och då… 🤪Med tanke på icke torrläggning… 🤤

MissInAction
2014-10-27 19:21
#124

Åh då får jag se till att vara lite mer närvarande.. hahaha 😃i tankarna i just de stunderna framöver!! Vet vad jag ska fokusera på - och inte blir det kylskåp 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

gardit
2014-10-28 10:01
#125

Hjälp mig snälla ni, jag är inne i en svår period. Håller på att frigöra mig från en lång relation och samtidigt ska man försöka hitta sig själv. Får stöttning hjälp och råd från många vänner men kämpar för att hitta MIN vilja. Det blir ju jag som får leva med konsekvenserna av mitt handlande. Mentalt och fysiskt slut… knoppen vill massor men kroppen säger stopp. Och nu frågar jag er om hjälp, ännu fler råd och tips att ta ställning till, puh! Tack för att ni finns♡

Annons:
Älvan
2014-10-28 10:21
#126

Gardit skickar styrka! Försök expandera det som är bra precis där du står nu. När jag var i din situation skrev jag tacksamhetsdagbok. Hur futtiga grejjer än det är som är bra. Skriv om dem så expanderar de! Tacksamhet mot det som är bra är effektivt!

gardit
2014-10-28 10:41
#127

#126 Tacksamhetsdagboken finns och fylls på dagligen sen en vecka tillbaka. Tacksam för era styrkande tankar om mig♡☆

[::Vera::]
2014-10-28 12:36
#128

Gardit

Det kanske är så att du kan vänta lite med att ta ställning? Bara ta ställning till det absolut livsnödvändigaste just nu om det går?  Kanske vänta med de stora besluten om kropp och/eller huvud är slutkörda. Vet inte, men din vilja kanske också blir tydligare när du kan, hur ska jag förklara… låta den flöda till dig istället för att "jaga" den som i en kamp. Hursomhelst, du får en kram här 🤗. Ta det lugnt, det ordnar sig.

H-lena
2014-10-28 13:51
#129

Gardit

Jag kan tyvärr inte sätta mig in i din situation eftersom jag inte varit med om något sådant jobbigt uppbrott, men jag vet att när jag känner mig helt slut i kropp och knopp så är det kroppens sätt att säga ifrån. Då behöver jag vila. Så känn dig inte tvingad att göra en massa saker, att försöka vara pigg och uppåt utan tillåt dig själv gå in i en viloperiod om du känner att du behöver. Ta hand om dig det är prio ett, fokusera på dig själv! Det är så du kommer hitta dig själv till slut. Genom att finna ditt egenvärde. Sen kommer nog resten lite lättare för då vet du att du är värd det bästa, och du kommer kunna lyssna till ditt hjärta på ett nytt sätt. Och tacksamhetsdagbok är också väldigt bra! Kämpa på du klarar dig igenom detta men ställ inte för höga krav på dig själv! ❤️


Älvan
2014-10-28 15:07
#130

Gardit Lägg nu din tillit i Guds hand eller vad du vill kalla det. Försök att då och då fokusera på vilken känsla du vill uppnå. Någon målbild. Jag gick runt i lägenheten och planerade hur jag skulle möblera den innan min plågoande hade flyttat ut. Jag fick ut skithögen(som han verkligen var då) och de positiva målbilderna kopplat till positiv känsla snabbade på detta. Jag verkligen levde mig in i hur det känns att jag redan ägde hela lägenheten. Sen ber du dina medhjälpare om hjälp de fysiska och icke fysiska. De kan hjälpa till med lösningar du inte ens kunde komma på själv. Dvs besluta dig för slutresultatet och bind inte upp dig på hur du ska nå det målet. Det kommer många gånger som totala överraskningar och när de kommer griper du tag i möjligheten som kommer.

MissInAction
2014-10-28 15:50
#131

Kramar till dig gardit 🤗
Som redan sagts… det kommer att ordna sig. Oavsett hur du bestämmer dig för att göra och när, så ordnar det sig alltid. Oro och forcering brukar oftast inte hjälpa utan bidrar snarare med motstånd. 
Det kan vara bra som Vera säger också ibland, att se om man kan avvakta med beslut. När jag i mitt förra förhållande började fundera på om jag skulle stanna eller göra slut, så hade jag konstant ångest och visste varken ut eller in, och det kändes svårare just för att jag var mitt i det. Till slut så bestämde jag mig helt enkelt för att inte bestämma nåt. Jag bara släppte det och lät lösningen komma till mig, istället för att jaga den. Och då blev det tydligt också 🙂

Kom ihåg att viktigast i ditt liv är du, och att du kan aldrig göra fel eller gå bakåt… allt leder dig framåt och du har alla möjligheter i världen.. Känns det överväldigande så försök att släpp, så gott det går. Chilla.. försök ha roligt och tänk på annat då och då..

Och jättebra tips också att visualisera situationen som du vill till!! Super att göra för du mår dels bra i stunden då du "är där" och dels så försätter det dig i en vibb som kommer matcha det som du vill ha ❤️
Som Abraham säger… you can't get there from here. Du måste först hitta vibben av det som du vill ha, så att du får in rätt frekvens, så att säga. Hitta tillit och lugn och acceptans för där du är nu.

Åh jag hoppas att du förstår vad jag säger och att jag inte rör till det för dig 🤐🤗

Nu ska vi iväg på bio här, ska se Fury!  Kinamat blir det nog före också 😃😍🤤


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-28 18:51
#132

Gardit, du har fått så många fina svar.  Vila så gott du kan i det som är 🤗 det kommer ju att ändra sig. 

Själv har jag långtråkigt…..trumtrumtrum. Men det finns det ju bot för - dvs hitta på något. Handla t.ex, tänk att man kan ha sånt motstånd mot att handla 🤔….jaja, det är ju bara att resa sig upp och sätta igång…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-10-29 06:57
#133

God morgon alla finisar!

Idag var det lite ljusare på morgonen, härligt! 

Min långtråkighet igår botades med handling, lagning av supergod köttfärsås, uppdiskning av de senaste dagarna och ugnsrengöring. Jag kan jag 😎 straxt mot jobbet - vi kommer att ha en hel del att göra denna vecka.  Så hopp iväg.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-29 08:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Nice, hopp iväg med dig och ha det bäst. Själv är jag så pms-ig idag att jag har lust att lägga mig och självdö. 😕Jag blir ju sällan "tjurig" utan bara deppig. Så nu har jag shoppat mig lite hälsokost som ska hjälpa. Håller  tummarna. Äter ju Macapulver sedan en tid och det gjorde allt nytta, eller gör, men denna vändan var det inte nog. Så lika bra att kombinera med något annat käckt, så är jag redo när det är dags för klimakteriet med. 👍 Tror nog att healingen i måndags sparkade i gång det hela lite extra. Men vad är det man säger "inget ont som inte har något gott med sig"…

Nu ska jag iaf meditera och ta mig lite mer te innan familjen (man,hund och bonusson) vaknar. Sedan får vi besök av svärfar om någon timme, han ska lämna tillbaka vår tik som har löpt klart. Då vet jag en här hemma som kommer att bli glad.  😃

Otroulig
2014-10-29 10:59
#135

Gulle Holger längtar :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-29 11:19
#136

#134 Holger (?) vill ut, sötnosen!❤️ …Precis som jag just nu 🙂…Springa och hoppa och busa fritt, i solen. Frihet!! Apuh…back to work nu. Men jag tänker tvinga mig helledigt på fredag. Är stolt över mig själv för det..hahaa.

[Kathja]1
2014-10-29 12:36
#137

Det låter som en bra plan Vera! 

Jag hittade till tipp topp efter en vända med meditation, shanting, yogaövningar och akupressur. Vips var pms-en nästan obefintlig. Det gäller bara att lyssna inåt och göra det man "ska" göra.

Holgers väntan är över, Majken ("hans tjej") är hemma och lycklig är han för det. Nu ska vi snart gå ut i solen och röja lite i trädgården. ☀️

SHIAWASE
2014-10-29 14:28
#138

Hej på er alla fina!!!! Jag är här!!!! Men har just nu ett schema som är fullt med bara roliga saker ,,,, men FULLT!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-10-29 15:29
#139

👍🤗 Shia!

Annons:
szirius
2014-10-29 17:55
#140

Hej hej! Hemkommen igen🤗, spisen sprakar, hoppas värmen kommer igång SNABBT, brr😉 Sitter o smuttar på: CHAMPAGNE🍸, vi bestämde oss för att fira livet o kärleken lite😍

Blev sugen på nåt så underligt som mannagrynspudding🤪, men blir jag sugen så är det bara att lyssna☝️, så det ska jag nog röra ihop…med egen jordgubbssylt mmm🤤

Nu ska jag läsa ikapp lite🙂

Otroulig
2014-10-29 20:06
#141

Härligt att du lyckades vända så fint Kathja!

Shia, stråla vidare ☀️

Sziriuz, mmm det låter bra att fira kärleken 🍸❤️❤️😍

Jag sliter vidare med ugnen, testar mijlövänliga preparat såpa och nu gall tvål. Jag har inte gjort rent den på länge….det märks. 

Funderade ett tag på att träna men nääää. Det har hänt nåt med min högra axel/skuldra så jag skyllde på det. Moahahaha. Nä nu står bonde söker fru på TV måste nog kolla lite 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-30 00:17
#142

#121 Älvan, jag är så tacksam för att du finns och är den du är. Kram Måste bara berätta att jag var inne på en turistbyrå för nån vecka sedan, och det första jag ser är mjukdjur till försäljning - gäddor! Jag tänkte mhmmm… ojojoj ; ) Ungefär så. Fick sedan svälja skrattet i halsgropen. Tänker, vad fantastiskt att man totalt kan förändra upplevelser/tankar om en sak genom att omskapa känslan för det (nu gäddor :)). Min kropp minns även annat mycket starkare än vad jag har trott. Långt bak i tiden. Kanske genom alla tider. Celler förnyas men minnet överförs till dess att det omskapas. Fick en knepig tanke nu, att när cellen dör så övergår den i en annan energiform någon annanstans. För att ev kanske bli en ny människocell..med ev kvarvarande gamla minnen. Någon annan skulle alltså kunna bära "mina" cellminnen. Om minne är energi så är det fullt möjligt… Vad är minne?

sweetgum
2014-10-30 14:26
#143

God eftermiddag alla! Har varit fruktansvärt trött och trög i kroppen den senaste tiden. Hoppas energin kommer tillbaka snart.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

MissInAction
2014-10-30 17:47
#144

Hahahahaha mjukisgäddor!! 😂Vem skulle köpa det!?

sweetgum, åh vad jag känner igen mig. Har varit såååå trött senaste månaden typ, och kan gå och lägga mig helt utmattad vid 21-22 😮 och annars är det väl 01-02… hehe.

Har varit en fin dag idag! Helt fantastiskt väder, höstigt och klart ❤️☀️ och sen mysigt fika inne i stan 😍

Det börjar dra ihop sig också… den 10:e sticker jag!!! 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-10-30 21:41
#145

#144 Ingen aning missi vem som köper dem. Kanske för att barnen ska få en behagligare upplevelse om de får ha en som gosedjur. Visst var det knäppt! :) Jag har träffat en man på jobbet som är väldigt mysig, trevlig och så väldigt snäll. Märkte jag idag. Han småskojar ofta och gör mina dagar just nu väldigt mycket lättare. Fick en oroskänsla att han är lite småförälskad i mig, för jag vet hur det kan förstöra lättsamheten och det som är mellan oss. Vill inte att det ska bli så..igen. Vill ha vänskapen. Jag vill kasta rösten som säger att allt måste vara så svårt för mig och att jag måste bevisa min värdighet. Därför kommer ju inte lättsamheten att stanna hos mig…Så! Nu fokus på det jag vill ha som jag trots allt…eller pga allt… är värd.

SHIAWASE
2014-10-30 21:46
#146

god morgon på er!!! Här har jag suttit och jobbat sedan 3 i morse,,, idag är det talkshow, och sedan rättegångstolk,, så jag har suttit och översatt stämningsansökan och åtalspunkter etc.  Har också hunnit med att ha möte via  LINE grupp ,, med kollegor som fortfarande vakna,,, haha,,

Har mycket, mycket, men roligt, roligt!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[::Vera::]
2014-10-30 21:57
#147

Shia Måste bara uttrycka att du är för härlig! … Fast inte FÖR, för det kan man aldrig bli. Otroligt härlig blir inte heller bra. För allt är troligt. Strunt samma… Förundras så över din sprudlande energi :)

SHIAWASE
2014-10-30 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Till er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-10-31 07:02
#149

Godmorgon alla fina ( och god eftermiddag till dig Shia) Det är så härligt att gå in här och ladda lite kärlek inför dagen. Det och min morgonpromenad. I love it!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-31 11:30
#150

Oh, Shia den snor jag! ☀️🤗

God morgon säger jag med, som vänt på dygnet o sitter med kaffekoppen. Och lat är jag också, än så länge iaf…tittar ut på trädgården som skulle behöva lite ompyssling o krattning men sen ba nääää😴, jag väntar in värmen som kommer mån-tis istället☀️. Tänkte tvätta 2 tvättar i förmiddag men vips så är klockan snart 12 så det hinns inte med för vi ska iväg. Det finns ju kvar så ingen fara, haha😉, men börjar känna att jag skjuter mer o mer på allt nu för tiden🤪….rörigare än nånsin här hemma o lista på " att göra saker" är lång och helt ignorerad 😛…försöker landa i ett det är en bra grej nånstans, jag lyssnar på mitt behov av att ta det lite lugnare, jag jobbade ju i somras också och min lunk saktas ner under hösten , men jag saknar ändå den där supersköna nöjdhetskänslan när jag varit supereffektiv o röjt o fått massa gjort på en dag🤔. Vill gärna hitta samma totala nöjda med att VARA också, inte bara i form av göra…har inga problem alls med att bara vara, men som sagt, att få saker gjorda är en skön känsla som jag halkat av lite…men som sagt - jag har ju märkt VÄLDIGT tydligt att jag får energi av solen, så när det är soliga dagar är jag som en glad liten turbo.

Dagen är ändå inte sysslolös, vi ska på möte i stan o sen storhandla, 2 sysslor som brukar kunna däcka mig😴, så det här är precis som det ska.  Sen ska jag pyssla ihop nån " äckelmat" dvs läskigt tema, häxfingrar av korv o grönt spagetti eller nåt. Och sötpumpa! Mmmm, kan äta en hel plåt själv. Chestnut tror jag sorten kallas, en orange lite avlång pumpa som blir lite karamellig o söt om man bakar i ugnen. Efterrätten är redan klar o mojsar ihop sig i kylen, 2 varianter, en citronmoussekaka o en caffelattemoussekaka, mmmm.

Allt är bra, allt är som det ska. Som vanligt.

Ha en fin dag o kväll alla som tittar in här🙂🌛✨

[Kathja]1
2014-10-31 12:11
#151

Låter som en perfekt dag Szirius! Själv försöker jag att hitta något positivt i att jag ska jobba… Fast det är nog allt bra att komma iväg med tanke på hur pms-off jag är. Det brukar vara svårt att vara off på jobbet.

MissInAction
2014-10-31 17:15
#152

Jisses vad du bakar och har dig, szirius!! 🤤
Två efterrätter? Och du säger att du inte får något gjort?? Haha.. vad ställer du för krav på dig själv egentligen? 😉

Har varit en bra dag här!! Väldigt kort dag på "dagis" och sen uträttat lite ärenden.. sagt upp lägenheten bland annat och käkat thaimat. Ikväll ska vi göra räkmackor 🤤 och eventuellt tar vi en tur till stan.. får se, om vi orkar och hinner och så 😉😊

Kram på er!! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-10-31 18:28
#153

jag ställer egentligen inga krav Missi, bara inser att jag inte är den turbo jag har varit😉

Annons:
Otroulig
2014-10-31 20:21
#154

Halloj i klottret!

Nu har jag en hel skål med godis. Förra året kom barnen förbi (bl.a mina barn som jag är fadder till) och jag skämdes så för att jag inte hade nåt godis så jag öppnade inte dörren när dom kom 😮🤐😈. 

Inte sjutton kommer det några kids nu!? Vem ska äta upp det ??? Jag? Hehehe 😇

Jag har haft en bra dag, trots att jag falerade i pivot tabeller på slutet av dagen. Men jag är så glad att jag kan vara trygg och lugn när det är förändringar. Det var den sista dagen för projektet i standard bemanning och flera av medarbetarna kände sorg och saknad över den fina tid vi haft. Vi blev ett förbaskat bra team med bra gemenskap och nu kommer vi alla att lösas upp. 

Jag har ju alltid haft separations ångest och har varit rädd för förändringar och jag är helt cooool 😎 jag är såååå fascinerad! En sån bekräftelse på att jag utvecklats. Yes 🏆🥳.

Jag blir faktiskt stolt när jag tänker på det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-31 21:03
#155

Åh Otroulig! Visst är det skönt när vi kan släppa på gamla föreställningar och mönster i tanke och beteende 🤗

Hm gissar att vi stannar hemma ikväll. Har precis ätit jättegoda räkmackor 😍 och nu känner vi nog bara för att mysa tror jag, kanske med en film ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

H-lena
2014-10-31 21:09
#156

Idag skulle jag egentligen ut med en kompis och fira Halloween, men jag kände ett sånt motstånd att jag helt enkelt inte kunde få mig själv att följa med. Det beror på en massa saker, men idag måste jag lyssna inåt och ta det lugnt. Så det blev halloween med godis och idol istället! Ser fram emot helgen och få en del saker uträttade. ☀️


Otroulig
2014-10-31 22:08
#157

Bra H-Lena, följ din känsla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
2014-10-31 22:25
#158

Tack fina Otroulig! Tyvärr blev min vän ledsen att jag inte följde med vilket gör mig ledsen PC får dåligt samvete.. Det känns som hur jag än gör blir det dumt på något sätt. Hatar den känslan! Antingen mår jag dåligt eller så mår hon dåligt. Svårt att veta vad man ska göra då! Försöker tänka att ibland måste jag sätta mig själv först men det är svårt. Har haft en sån konflikt inom mig i flera dagar nu och kände en lättnad när jag äntligen beslutade mig för att inte gå. Men nu blev det ju jobbigt ändå.


Otroulig
2014-11-02 12:17
#159

H-lena, Vi kan inte leva vårt liv om vi tar ansvar över andra människors lycka framför vår egen.  🤗

Jag har en gnagande känsla i mig idag. Missnöjd med mig själv tror jag 🤐. Så går jag in här och ser att andra har mer eller mindre samma tankar. 

Det är så himla lätt att hitta saker man borde gjort, städa, träna, vara fit, bara säga rätt saker, aldrig säga ogenomtänkta saker som sårar andra….men jag är bara människa och kommer även i fortsättningen att ibland vara lite ur alignment och det är helt ok. Jag får förlåta mig själv för det helt enkelt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-11-02 17:30
#160

jag har ätit och ätit och ätit dessa dagar, märker att det går FORT att tänja ut magsäcken haha, från att bli mätt på en liten portion i vanliga fall kan jag nu lätt äta 3, och så efterrätt på det😛. Men jag har nog nånstans bett om detta med, jag gick ju ner när jag hade magsjuka o det får gärna komma tillbaks. Allt är som det ska🌊. Behöver ju lite skyddande värme också nu när kylan kryper på, då jag fryser så lätt…jag har tillit o lyssnar på kroppens behov, den brukar veta vad den sysslar med🤗

Har haft en så mysig dag idag, ingen dator☝️, lägger jag undan den så kommer kreativiteten o lust att röra på mig smygande direkt🙂, har grejat med allt möjligt hela dagen, åh vad jag tycker om såna dagar❤️, vi har alla varit lediga o hemma, förutom nån timme då sonen stack o spelade fotboll med en kompis, vi har alla pulat med vårt men ändå varit tillsammans liksom, alla har ätit när de känt att de varit hungriga ( mkt olika rester så bara att värma upp) , har nog inte ens tittat på klockan, var ut en sväng o hängde upp energisnurror som jag köpte på ett buddistcenter, plockade in kryssantemum som blommor så fint nu - o tänka sig! Maken tog fram slagborren bara såDÄR o borrade hålen som jag bett om i några månader - plötsligt händer det😂

Och så som jag funkar , så kan man ju inte få upp ett nytt skåp på väggen utan att möblera om halva huset sen🤪✨

Fint fint fint!

Och vet ni, jag lääängtar tills jag får börja adventspynta aaaaaaaah, december är min favvotid, alltså själva adventstiden, veckorna med bak o stök o pyssel o glöggkvällar o brasor o uppvisningar o julmusik…mmmm😍

Annons:
[Kathja]1
2014-11-02 18:30
#161

Jag har också ätit mig genom helgen, men jag behöver inte något extra. 🤮Intressant dock hur det svänger, i augusti gick jag ner drygt 5 kg bara sådär och nu har jag nog gått upp 7 kg bara på en vecka. 🤮😡

linnease
2014-11-02 20:18
#162

Åh fy fasen vad skönt! Läste nån lite äldre tråd där MissI tipsade om Adblock.. wow! Haha inga störande videos som går igång av sig själv här längre, ingen reklam alls faktiskt!! 🥳🥳🥳🥳 Hade ingen aning om att det fanns, hade nog köpt reklam litegrann som "betalning" för att hänga på gratissajter. Men fasen, det är ju skönare utan! 😃

MissInAction
2014-11-02 21:11
#163

Haha! Yay Linn för reklamfritt!! 😃🥳 Jag är ju så van och tycker det är så skönt att surfa hemifrån!! Sen om jag sitter vid en offentlig dator blinkar det överallt och halva skärmen tas upp av reklam 🤦‍♂️

Äta ja.. åh vad gott vi har ätit! Räkmackor, thai, frukt, hembakat fikabröd etc. och så ikväll fläskfilé med potatisgratäng, vitlökssmör och champinjonstuvning 🤤 Mmmmm…

Men äta bör man och njuta också! 😍

Advent hoppas jag blir mysigt! Har ingen aning om hur det firas i Estland eller hur folk pyntar där. Jag tänker att jag tar med mig en del av mitt julpynt 🤗

Tänk, om en vecka åker jag. Känns väldigt vemodigt, men nervöst och spännande såklart!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-11-02 22:05
#164

Ni kanske gör åt en del extra energi Missi 😉😃 Bäst att äta då!!!

SHIAWASE
2014-11-02 23:38
#165

H lena! Grattis till dig att du lyssnade till ditt inre och tackade nej!!!! Det precis sååå du ska göra!!!

Jag vaknade i morse och är så där bubbligt glad "utan någon anledning",,haha,,

Har som vanligt fullt schema,, det är helgdag idag och nu på fm ska jag sätta mig med översättnings jobb, etikansökan för livmoderstransplantation,,, så där lagom kul,,,haha,, Sedan ska jag vara jurymedlem för en uppsats tävling för högstadiet.

Och sedan ikväll ska jag ut på någon event,,,

Solen skiner, underbart höstväder!!!!

Solen skiner in så där underbart så dammet härinne gnistrar,,haha,, får se om man hinner med en sväng med dammsugaren  också!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-11-03 12:09
#166

Haha, bra Note from the Universe I mailen idag. Låg och kände mig eländig i sängen i morse och grymtade för mig själv om diverse saker när jag läste det här.. Blev att byta fokus illa kvickt! ^_^ "Linn, your attention, please… Your attention, please… This… is the Universe. Today I'll be recording your every thought and emotion, no matter how "good" or "bad," no matter how generous or stingy, and no matter how helpful or hurtful they may be. And everything I record… will be played back for you, as soon as possible, as some type of physical manifestation in time and space. Thank you, that is all - The Universe"

szirius
2014-11-03 12:16
#167

Jadu Linn😂, man kommer aldrig undan spegeleffekten🤐😇KABOOM

Jag vill ju inte predika men kan chanting inte vara nåt för dig? Jag tycker det är en sån OTROLIG hjälp för mig, som kan börja "noja" i tankebanorna, men nu har jag ett malaarmband så jag bara bryter DIREKT o börjar köra ett mantra några varv….det går nämligen inte att tankegrubbla samtidigt…nu har jag fått in vanan, så jag bryter så fort, jag hinner bara gegga bort en liten stund innan jag vips, byter fokus, bara VÄGRA gå dit liksom, dit man vet att man bara eldar fel energi. Det finns inga svar i det där negativa, bara hoppa ur o sjung en sång, tänk på nåt fint, känn på en skön ullig kudde ( eller kattunge iiiiiiiiiiiiiii) 

Jag hoppade in här för att tacka för dagens sol☀️❤️

Sol sol sol, den gör mig så glad🤗 - jag fick tom lust att putsa fönstren😮😃

Annons:
linnease
2014-11-03 12:58
#168

Hm tack Szirius, men det verkar funka bättre om jag bara letar efter tankar, idéer, saker som känns riktigt bra istället.. Provat att meditera, sjunga med i mantran.. men kommer inte riktigt DIT då liksom.. Fast om jag är extremt låg så funkar det som lite distraktion.. men jag verkar kunna tänka på massa saker samtidigt, inga problem att mala på med orosgrejor och köra mantran samtidigt här inte.. 😃Fast jag tror väl momentet minskar lite i alla fall.. för bara typ halva fokuset där då förstås.

Otroulig
2014-11-03 19:47
#169

#166 Jaa visst var den bra ❤️ och det bästa av allt var att jag insåg att FAKTISKT så är mina tankar ok att spela in 🥳 inte i går kanske… men det var ju söndag så då hade nog universum vilodag - tror ni inte det 😉 Men normalt sett och även idag. 

Jag vaknade ju med en skön känsla idag och den har hållt i sig hela dagen. 

Nåt jag uppmärksammar är att allt flyter faktiskt på för mig, grejer lagar sig själva. Datorn t.ex, nu lyckades jag även fixa till spisen som inte gick att stänga igår. Allt bara flyter oftast. Jag blir alltid trevligt bemött av människor, träffar inga som är otrevliga, inte på väldigt länge. Så berättar andra om hur de blir anklagade för saker och blir otrevligt bemötta, det lustiga är ju att jag ser hur de hela tiden anklagar andra, hur det alltid är andras fel, hur de hela tiden ska "strida" för sin rätt… dem attraherar ju det. 

Tack för att jag skapar ett trevligt liv!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-11-03 21:36
#170

# 169 ååh, jaaaa, jag håller med!

TACK för att jag skapar ett trevligt liv!!!!❤️🤗🌺

linnease
2014-11-03 23:44
#171

Hm. Kanske skulle prova att chanta nåt ändå.. Hur gör man?

H-lena
2014-11-04 18:48
#172

Åååhh är så trött idag, med huvudvärk. Men! Jag fick tillbaka min tenta idag som jag klarade! 🥳😃 Min fina vän klarade dock inte tentan och säger att hon ska hoppa av.. Blev såklart väldigt ledsen och försöker få henne att gå kvar. Om det är något som återkommer i mitt liv så är det flyktiga vänskapsrelationer! Vet inte vad jag gör för att attrahera till mig dessa kortvariga relationer. Så det är lite tråkigt. Skulle behöva vibba upp mig lite känner jag! Men är supertacksam för att jag klarade tentan!! 🙂


[Kathja]1
2014-11-04 19:17
#173

Fokus på att du fixade det vännen! 🥳🏆🥳🏆👍

H-lena
2014-11-04 19:19
#174

Kathja, ja precis, får fokusera på det! 😃☀️🌈😊


Annons:
linnease
2014-11-04 19:44
#175

Så skönt!! Bra gjort!!🎂☀️✨❤️🌈

Otroulig
2014-11-04 19:51
#176

Jag gick in och tittade på din sida, H-Lena vilka kanon fina bilder!

Heja dig och grattis till tentan, vad skönt! 🥳 Som sagt fokusera på det. 

Nu ska här göras frikadeller! Blev helt plöstligt sugen på det men har aldrig gjort någon gång. 

Jag har haft en bra dag på jobbet. Det är så härligt, nu när gruppen håller på att upplösas så beskriver alla den som preciiiiiis det jag önskade mig för två år sen. Fantastiskt, jag sitter mest och ler. Många av de andra verkar inte ha upplevt en riktigt gruppdynamik och det är så himla kul att de fått känna av detta. Jag har ju t.om varit mer om bättre 😎 - men det är ju nåt som byggs upp när man växer ihop under flera år. Så tacksam över att få ha upplevt att en av mina arbetskamrater som blev tvingad till gruppen, nu inte vill lämna ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-04 20:34
#177

Det är bra att äta det man är sugen på. Igår var det färsk ananas och idag inlagd sill för min del. Idag har jag inte gjort många knop. Grävde upp årets sista potatis så mannen kan köra jordfräs. Shit det var tungt! Så några knop blev det allt. Annars har jag mest haft en spontandans dag, så en dag på high flying. Nice ☆

linnease
2014-11-04 23:24
#178

Otroulig! Din telefon ringde till mig idag, kom jag på nu! 😃 Lämnade ett lååångt meddelande på min svarare, mest tyst och lite röster i bakgrunden ibland, tror det lät som skånska.. Lite som en far och en dotter som skulle laga mat? Lyssnade på hela för jag tänkte det kanske var nåt tips från Universum inbakat där, men hittade nog inget.. 🤗 Hm om det inte var tillsammans med en massa andra grejor idag, plötsligt flera som dykt upp här o där på LinkedIN, FB som jag inte sett på läänge.. Folk kommer närmare? Drömde nåt om det inatt oxå.. att jag gick med i nån lustig universitetsaktig kör med massa bohemaktiga människor.. De pratade nån jargong som var ny för mig som jag inte riktigt förstod, men var spännande vibbar

Otroulig
2014-11-05 06:56
#179

Linn, Nämen! Vad spännande:) Undrar när det var. En far och dotter som skulle laga mat? .. Det ringer inga klockor alls när det kan ha varit, inte skånskan heller. Min papps var ju skåning ❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-11-05 10:58
#180

Hej!!!!står på fullt tåg hem!! Klev upp två i morse??och nu är klockan sju på kvällen ,efter en hel dag med företagsutbildning, i morgon också, trött, men kul jobb så det är ok, hemoch fixa mat och jobba ned översättning , och sova ett par timmar,,,,, alltså sååå nysynen samtidigt går allt i rätt riktning, möten , planer , inspirerad action,har vari mycket festande också,, (networking) men nu får det vara ett tag!!!! Och H Lena!!!! YES!! Beröm dig själv!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-11-05 10:58
#181

Hej!!!!står på fullt tåg hem!! Klev upp två i morse??och nu är klockan sju på kvällen ,efter en hel dag med företagsutbildning, i morgon också, trött, men kul jobb så det är ok, hemoch fixa mat och jobba ned översättning , och sova ett par timmar,,,,, alltså sååå nysynen samtidigt går allt i rätt riktning, möten , planer , inspirerad action,har vari mycket festande också,, (networking) men nu får det vara ett tag!!!! Och H Lena!!!! YES!! Beröm dig själv!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
H-lena
2014-11-05 11:00
#182

#175 #176 Tusen tack hörni!! 🤗 Otroulig, vad gullig du är! Tack! ❤️


linnease
2014-11-05 17:23
#183

Nä? Skumt. Igår 17:40 fick jag messet från röstbrevlådan. Ja, tänkte du var på jobbet kanske, men borde varit annan dialekt där..

Otroulig
2014-11-05 19:31
#184

Hel skumt Linn, då borde jag ha varit hemma. Antingen ute med hunden eller kanske att det var TV:n. eller var jag och handlade?  Jaja.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-05 20:48
#185

Sitter och klurar lite… Idag vurpade jag ner för trappan med besked där hemma, vet nu att det inte är så smart att gå ner med famnen full av grejer OCH kliva på den smala sidan av trappan. 😮Ni skulle se min rumpa! Det ser ut som om jag har fått rejält med pisk.  😇Sedan kommer jag till jobbet och andra människor har knölat till det så jag får konflikter att rodda i. 😡Jag fick spontant tankar om att "dra undan mattan". (ingen katastrof, men onödigt och trist) Så då började jag klura på om de två hänger ihop. Drar JAG undan mattan för mig? 🤔Fast det vetta fåglarna, känns inte helt rätt. (nu hade min man sagt "sluta att analysera") Och jag säger till mig själv att det jag eventuellt behöver förstå kommer att uppdagas…

*babblar för mig själv* 🤪

szirius
2014-11-05 21:50
#186

#185 vet inte om det kan vara till hjälp men typiska fallolyckor, kliva snett, gå in i möbler etc är enligt energimedicin symboliskt för att man inte lever efter sina egna råd…..

o min direkta tanke, som går ihop med din dröm, är att du känner, kanske djupare än du kan se,  att andra klantar till det så att DU får jobba…att du skjuter ansvaret på andra när livet trilskas…

en annan grej, nu när det ploppar upp - Jesustrådarna innehåller så mkt påhopp o anklagelser….varför ens utsätta dig för det🌺? JAG tror ju att , även om du håller dig ovanför o inte känner att du blir negativt  påverkad , så sätter det igång nåt i ditt ENERGIsystem … "välj kärleksfulla omgivningar"...gäller ju även på internet❤️

Puss på RUMPAN💋😃

Själv anar jag att jag har en polyp i näsan😮…daaaah..har inte kunnat andas med högra näshålan på ett tag o lyste med en lampa nu o den är ju helt ihoptäppt, igensvullen av en "boll" därinne, slemhinnan buktar ut. Jaja, skapa, skapa nytt, skapa om, vi leker vidare ….🤪😛

[Kathja]1
2014-11-05 22:11
#187

#186 För att det är roligt! Det är en pervers läggning jag har mellan varven. 😎

Jag förstår din poäng kring tolkningen av att skjuta ansvaret på andra, men då ligger den inställningen/tanken VÄLDIGT djup begraven. På en nivå som aldrig har sätt dagens ljus. 😮Men vem vet, jag kanske har taskig självkolla då det kommer till detta… 🤪Men visst, hade jag levt mina egna råd hade jag skapat stora saker heeela tiden. Och DET gör jag ju inte. 😞

Otroulig
2014-11-05 22:21
#188

NÄDU; stopp och belägg Kathja "hade jag levt mina egna råd hade jag skapat stora saker heeela tiden. Och DET gör jag ju inte. "

Nu går du i en tankefälla. Jag ler för mig själv, haha jag har ju själv trillat in i tvivel känslan. PÅ nåt himla vänster så sitter det någon gömd klump i rören - inte mer med det. I ditt fall en väldigt smart gömd liten klump, som kommer att lösas upp swish rätt var det är. Let go and let God!

Vi vet inte varför saker och ting är som dom är - vi manifesterar FETT hela tiden. Sen fokar vi på dom få sketna grejerna vi INTE lyckas med.

Ge dig själv lite cred fina du ❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-11-05 22:28
#189

Och måste lägga till nåt..jag drömde en gång om att sminka mig i ansiktet - och läste nånstans att det hade att göra med hur man vill bli sedd av omvärlden. Att man ville skapa en chimär (heter det va) att visa upp ett vackert yttre- typ. Tänker lite på …om jag inte kan visa upp galet bra resultat på det jag själv pratar om så räknas det inte, då vet jag inte vad jag pratar om, jag måste ha något att visa upp som bevis…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-05 22:30
#190

Jag erkänner! Att må bra, leva i ease och guppla på livets vågor fylld av kärlek ser jag inte som skapande. Det är mer ett inte skapande, det som är naturligt så som det blir när livet får ha sin gång utan att man är inne och roddar en massa. Att hålla fingrarna (tankarna) i styr och låta livet leva sig som det är tänkt. Ett liv i kaos och katastrof DÄR kan vi snacka skapa! Så det är ju tur att jag inte gör det. 😇

MissInAction
2014-11-07 11:02
#191

Hejhej 🤗
Passar på att skriva lite då jag sitter på "dagis", inte så mycket annat att göra här!
Det är min sista dag här och på måndag går ju flyttlasset till TALLINN ♥ så det är packa som gäller nu. Det mesta är fixat men en del kvar, mest kökssaker och smågrejer.. typ smink, ljus och sånt. Hmm.

Det känns så overkligt. SOM jag har längtat till Tallinn!! 😍och nu händer det! På riktigt!! 😮🥳
Jag har nog inte förstått än, att om mindre än en vecka så bor jag där, och har lämnat mitt liv i Sverige och Uppsala på obestämd tid. En nystart alltså. Vem vet, jag kanske kommer hem snart igen.. haha… men vi får se!!

Och så "råkade" jag ju träffa en kille också, precis lagom tills jag skulle fly landet! Snacka om timing 😂🤔haha…
Meeeeeen jag får tänka att jag lär mig alltid något av det, och jag har njutit för fullt och haft det bra 😍
Vi har bara känt varandra i två månader (träffades här på "dagis", alltså sysselsättnings-ställe) och det var först för tre veckor sen som det hände något… vi fick jättebra kontakt från början, och jag skrattade ju så vansinnigt mycket hela dagarna och har mått så bra i hans närhet.
Så… jag måste åka. Kan inte ändra planen nu och vill inte. Jag skulle ångra mig. Så jag åker och testar och ser hur det känns 😎Jag får ge det några månader, ett halvår iaf… för jag har alltid haft jobbigt med förändring även om jag välkomnat det. Allt nytt.. bostad, stad, land, jobb… känner ingen där osv. Så vi får se när jag lyckas landa i det nya!!

Jag har skapat en ny blogg också, men inga inlägg ännu. Länkar den här när jag skrivit något 😃

Såååå, det var en uppdatering för mig!! Och en förklaring på varför jag varit så "tyst" här de senaste tre veckorna 😉😍

Nähä, ska kanske börja säga hejdå till folk här, och sedan dra hem och packa lite och gosa…. han har förresten blivit förkyld nu också (och han är aldrig sjuk) så jag får pussa på honom och ta hand om honom ♥

Stor KRAM på er alla! Har tänkt mycket på er, och läst också så mycket jag kunnat även om jag själv inte har skrivit så mycket 🤗❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

H-lena
2014-11-07 13:12
#192

Så härligt MissI!! 🤗❤️Stort lycka till (även om jag vet att du inte behöver det för du kommer klara det här galant!) med flytten! 

Ja det där med timing ibland asså.. Men han lär ju finnas kvar, ni kan ju hålla kontakten och ni kanske kan åka och ses ändå? Om det verkligen känns bra! Det låter det ju som i alla fall! ❤️

Massor med kramar!


[::Vera::]
2014-11-07 13:19
#193

#191 Missi Blir så glad av att läsa ditt inlägg!.. Love is in the air…hihihi Puss o kram till dig! :)

[Kathja]1
2014-11-07 13:58
#194

Underbara fina MissI, vilket äventyr så stort och vackert och rätt. Jag får gåshud när jag läser att du snart är där.

MissInAction
2014-11-07 18:11
#195

Tack ni fina!! 🤗 Kram tillbaka till er!

Och förresten H-lena, grattis till den avklarade tentan!! 🥳

Jamen visst. Alltid lär man sig väl något av sånt här. Som att njuta och vara i nuet kanske!? 😃😍 Jag tänker att jag måste åka iaf.  Det här med relationer får lösa sig på något sätt!

Visst är det, Kathja!! Herregud, jag får nypa mig varje dag för att fatta… har nog inte fattat än 🤪

Ska nog snart käka andra halvan av en pizza och sen ta en tur in till stan, det är en ljusfestival med olika ljusinstallationer runt om i stan, Allt ljus på Uppsala 🙂som brukar vara väldigt fin! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
H-lena
2014-11-07 19:00
#196

Tusen tack MissI!! 🤗 Kan inte riktigt fatta det fortfarande! 😊
Gott det lät med pizza förresten och ljusfestival låter ju väldigt häftigt!


linnease
2014-11-07 19:59
#197

Jättekul Missi, så himla spännande!! Wow så snart och så fort det gick med, så kul!

SHIAWASE
2014-11-08 04:02
#198

Heeeej på er!!!! Jag har ju också varit tyst,,, p g a tidsbrist mest,,, Både jobb och nöjen ,!!!

Missi,, det kommer bli hur bra som helst, man kan ju alltid ändra sig, åka tillbaka, stanna etc. Du är ju FRI att göra precis som du vill, underbart!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-11-08 09:49
#199

Ja Miss som sagt en FETING manifestation 🥳 och jag hoppas att du fortsätter hänga här så vi får fortsätta vara med i ditt liv ❤️.

Jag vaknade klockan sex i morse - hur pigg som helst efter att ha tänkt tanken "att det vore nice att vakna tidigt och göra en massa saker på morgonen" i går. Men 05.58 asså hallå, liiiite vill jag ju sova ut. Så sen när klockan ringde halv nie då var jag tröttare. Hehe, jag skulle nog gått upp.

Min städ energi fortsätter. Så kul! Me like, det är riktigt fint här hemma nu, det kommer att bli ännu finare känner jag. En del rensning tror jag skulle göra susen. 

Ni Feng shuiare - vad står det vänstra hörnet närmast dörren som vätter mot öster för? Den hörnan har länge varit i ett behov av upphottning och rensning.  Just nu står ett urgammalt töntigt rullbord där, med DVD, boxer samt en hög med tidningar och böcker där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-11-08 12:09
#200

Tomas sjunger perfekt min känsla idag! I natt hände det något stort igen med mig :). Blev en lång het natt ute på stan. Hehe. Men lite bakis och så vidare. Jag säger…live, laugh, love! Kram på er.

szirius
2014-11-08 15:07
#201

# 199 baby, det står för kunskap, visdom, kontemplation, studier💋

Otroulig
2014-11-08 16:44
#202

# 201 Ok, det är väl det jag roat mig med med de sista åren 🤓 haha, så om jag rensar där kanske det lossnar lite då 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
2014-11-08 19:23
#203

#195 Missi. Vet att du har fullt upp med flytten just nu… Men fotade du något på ljusfestivalen? Någon speciell ljussättning som du verkligen gillade? Skulle bara vara intressant att se något som just du tycker om.

linnease
2014-11-10 19:00
#204

Var var det där inlägget av Vera (var det va?) med vals o tango och catwoman och luftgitarr?? Hittar det inte, kom på att jag aldrig sa nåt, så skön inlägg Vera!!! 🤗🥳❤️

[Kathja]1
2014-11-10 19:19
#205

Oh my vad vissa dagar bara susar iväg! Nyss var klockan halv åtta och jag åkte hemifrån och nu är klockan snart halv åtta igen och hela dagen har gått. Är helt mosig i huvudet, men tillfreds med dagens insats på alla plan. Men tills i morgon tror jag att jag beställer en dag med mer tedrickande. 🌊

[Kathja]1
2014-11-10 23:49
#206

Tänk så mycket man kan göra istället för att sova… som att ladda ner en app med smajlisar! 🌻🌛🐙👻🔧

SHIAWASE
2014-11-11 02:45
#207

Hej på er!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-11-11 02:45
#208

Hej på er!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-11-11 10:40
#209

#204 Linn. Ja det var lite sköna tankar :) Kram

Annons:
[Kathja]1
2014-11-11 20:46
#210

Idag är en riktig 11-dag! 11/11-2014 - 1+1+1+1+2+0+1+4= 11 😃

Älvan
2014-11-11 21:12
#211

Kathja Ahaaaa! :)

Älvan
2014-11-11 21:13
#212

Missade kl 11.11 11…

Otroulig
2014-11-11 21:13
#213

Jamen det glömde jag bort ett tag! Visste inte att dagen blev 11 heller 👍

Jag beställde förresten en enkel Numerologi tolkning. Jag höll på att garva på mig. Det var så mycket som var precis tvärtemot vad jag är. Gillar att klä mig i vackra dyra kläder och att klättra på karriärs stegen, att vinna 😴

Jag gillar Signe Hassos bok - som jag själv använt. Där kan jag relatera mer. Tycker överhuvudtaget att det är svårt att relatera mina personliga år med de nummer det blir.  I år ska jag arbeta, planera i detalj, ha tålamod 😉, var stolt över min arbetsförmåga 🤔.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-11 21:17
#214

Jag har också fått en sådan, min gav inget nytt - andlig…hjälpare…empatisk…vägledare… 🤪Jag fick även till mig att jag hade ett överflöd i det andra chakrat och allt har den senaste tiden pekat på att det är där jag är som mest förstoppad. 🤐Man ska nog ta det för vad det är, en vägledning, ingen sanning. Livet är ju föränderligt, och tur är ju det! 🥳

Otroulig
2014-11-11 21:25
#215

Det verkar att de kommer att fortsätta skicka mig uppdateringar. Visst gör det - det är ju kul om det kan ge nåt. Jag litar nog mer på det som kommer till mig personligen ja.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-11 21:36
#216

Läste just detta… "This past week especially, we have been receiving huge, high dimensional energies that continue to integrate into our bodies clear to our DNA, cellular and electrical systems." (källa)

Förklarar kanske varför jag, och fler med mig, har varit helt upp och ner de senaste veckorna. 🤪

"Step by step we have risen more and more in vibration and consciousness and sometimes we have wondered if we have changed at all, yet if we look at our journey thus far, we can see how far we’ve come." Vem? Vad? Jag?😎

Det känns bra att jag idag har varit på tipp topp humör, trots ett j-a tempo på jobbet. Dagen har varit skratt och kärlek, just som livet ska vara. 👍

Annons:
szirius
2014-11-11 21:57
#217

#213 har du år 4?

Det står ju också för att bygga stabil grund…😉

Otroulig
2014-11-11 21:58
#218

Ja jösses - lite clearing in DNA skulle jag inte ha nåt emot 😇 blir lite 😴 på samma känslor som kommer upp igen och igen… även om dom passerar lättare nu för tiden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-11-11 22:00
#219

#217 jajamen stabil grund. Tja samlar ju på lager 😉🤑 Tyckte jag hade en stabil grund innan dippen här i helgen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-11-11 22:11
#220

Framme i Tallinn och mår bra!! Har varit en del HAPPENINGS (haha) sedan jag kom hit, undrar lite vad jag egentligen håller på med?! Men det känns lite bättre nu. Är SÅ glad att föräldrarna är kvar hos mig till torsdag!! Känns bra. Nu blir första natten i lägenheten och jag ska sova i bäddsoffan :) Mer uppdatering kommer! Puss på er alla! Hjärta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-11-11 22:12
#221

Härligt att höra MissI! HAPPENINGS brukar vara bra, de hjälper oss att hitta skärpan i det vi behöver justera. Ser fram emot att höra mer! 🤗

#218 Du kanske rensar i dna med osthyvel, lite i taget. 😎

Theleonora
2014-11-11 22:27
#222

👍 härligt miss! 🎉💃💐


[::Vera::]
2014-11-12 00:01
#223

Låter bra MissI. 👍🤗

Annons:
SHIAWASE
2014-11-12 00:17
#224

Godmorgon pa er!!!!  Mitt svenska tangentbord strejkar just nu!!! MissI later ju härligt med Tallin och happenings etc. !!!!

Har ar det ju sa mycket nu fortiden, sa jag hinner inte vara härinne sa mycket som jag skulle vilja,,,, saknar er ju!! MEN jag kikar in titt som tatt,, och jag mar ju topp topp,,, 

Sista halvaret har ju varit sa otroligt omvaldande, och ar fortfarande pagaende,, en fantastiskt intressant, rolig, utveckling,,,,, !!!! Ha en fin natt alla!!! Nu ar kaffet urdrucket, och jag ska fixa till mig,, idag ar det tv inselning pa schemat!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-11-12 06:33
#225

Härligt Miss att du kommit fram och allt är bra! Det ska bli spännande att följa dig där på dina äventyr.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-12 07:24
#226

Slinker in en kortis innan kollegerna kommer och ska ha rapport, om 1,5 timme är jag på väg hem igen. Det ska bli skön och komma hem och vila lite för kära vänner vad det har gått i ett detta passet. Men shit vad roligt jag har haft. Ska iof tillbaka hit i morgon igen för en dag med handledning och APT, det kan bli en riktig HAPPENING av den dagen.

Fast först njuta av denna dagen ~ high flying! ✨

MissInAction
2014-11-13 00:02
#227

Innan jag somnar tänkte jag slänga in en länk till mitt första inlägg på nya bloggen! Det blev mycket längre än jag trodde…. Förresten, var det du Vera som frågade efter bilder från ljusfestivalen i Uppsala? Jag kunde inte få till ett bildspel innan jag åkte, så får se om jag kan fixa det på något annat sätt, via annan blogg kanske från mobilen :) det kommer! Godnatt alla, hoppas att ni mår bra! Kram! First night in Tallinn http://tallinnswede.blogspot.com/2014/11/first-night-in-tallinn.html


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-11-15 10:03
#228

God morgon alla. 

Här var det tyst. Hoppas ni gör en massa annat trevligt istället 🙂. Själv ska jag dra iväg på hundkurs snart men sen är hela helgen öppen för vad jag vill. Hmm, det var länge sen jag umgicks med någon. Önskar mig härmed härligt, trevligt sällskap i kväll med mycket skratt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-15 10:23
#229

Jag har varit vaken några timmar, te, hundtur i skogen och meditation. Min favvo start på dagen. 🥳Känner mig tvärt emot dig Otroulig som vill vara social idag ganska introvert. Känslan är att jag behöver vara med mig själv för att "komma på något"- vi får väl se. Har man och bonuspojkar hemma så jag får väl gömma mig någon stans, än så länge är det lugnt för de sover fortfarande. 😴

Något helt annat men som är lite intressant är att "Stockholm" har dykt upp en hel del det senaste.🤔  Det senaste var en kurs jag hittade som går där i februari, tror att det är dags att planera en resa! 🥳 Eller kanske två… 😎

Otroulig
2014-11-15 10:28
#230

HA! Be och du ska få - blev just bjuden på middag 😃😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-11-15 10:34
#231

Helt rätt, be och du ska få! Dök just upp en som hyr ut ett rum Stockholm! Hade jag varit singel skulle jag dragit direkt!!! Nu tror jag att"någon" hade protesterat lite…🤪

MissInAction
2014-11-15 11:04
#232

Stockholm är väl fint! :) Julmarknad kanske? Borde de ju ha där! Härligt, Otroulig! Jag får lära mig av dig! Önskar mig också trevligt fysiskt sällskap :) Pratar ju i skype ofta med Johan och det är mysigt, men jag längtar efter att umgås också :) Igår kväll gick jag in på en pub där ett gäng svenskar brukar träffas varje fredag vid 18-tiden. Där var fullt med folk och hög ljudnivå och jag undrade hur jag skulle få plats där runt deras bord vid baren. Det blev nog ganska precis som jag befarat, alla verkar känna varandra, och förvånande nog var många typ 40-50! Jag kände igen en kille som bor här sedan två år och som varit aktiv på min sajt Ryssland iFokus och som jag mailat lite med innan jag kom hit! Så jag hälsade på honom bara, tittade på menyn och visste inte vad jag skulle beställa, så jag gick sedan ut därifrån! Sedan vandrade jag runt i Gamla stan i någon timme och GUD så vackert där är! Hjärta!! De har fått upp en gigantisk gran på Rådhustorget och håller på att förbereda för julmarknaden som börjar nästa helg. Och alla små pubar och restauranger med medeltida stil och atmosfär, ända ut på gatan, mixat med modernt estniskt och europeiskt… Såååå otroligtvackert! Jag stod och var alldeles tårögd och hade rysningar i hela kroppen. Jag har fortfarande känslan att jag är här på semester! Men jag bor här!!!! Nu är jag så förvirrad att jag minns inte om jag skrev igår.. Men jag var iaf ute från 14 till nästan 22.30. Promenerade till Polis/Migrationsverket och fick mitt estniska ID-nummer (kortet ska jag hämta om en-tre veckor) och jag får uppehållstillstånd till november 2019 :D Sedan gick jag till SEB-skrapan och öppnade ett bankkonto. Och sen runt lite i stan, käkade och tittade runt i Gamla stan innan jag gick hemåt… Hotellet som jag bodde på i somras ligger på min gata på vägen hem, så jag slank in där igår igen och satte mig i caféet med en latte och en pepparmint truffle och laddade mobilen och pratade med Johan… Och det var ryssar där såklart, hihi…. Åh älskar livet just nu!! Och börjat bli nervös för jobb på måndag! Och känns som jag skulle behöva en veckas semester först :D Vaknade tidigt imorse av porttelefon och hade svårt att somna om, sen snoozade jag en timme när klockan ringde och sängen är så skööööööön!! Ska nog masa mig upp nu och ta en snabb dusch och käka något :) Puss och kram på er alla! Hjärta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-11-15 11:20
#233

Åh det låter ju hur mysigt som helst MissI! Självklart kommer det att dyka upp en massa trevliga människor att hänga med inom kort. 😍

Otroulig
2014-11-15 17:53
#234

Ja Miss, det låter verkligen som att du hamnat på rätt plats ❤️ Så härligt att läsa om hur du njuter av allt. Kanon!

Det ska bli kul att höra om jobbet sen - det var två veckors introduktion först va? Skönt att ha en planerad inkörnings period, det är inte alla företag som har det 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-11-15 18:08
#235

Ja men verkligen, det här känns så rätt just nu!!! Hjärta! Haha :D Jo det skulle vara två-tre veckors Training först och den startar direkt på måndag, efter den första intron! Nervööös, men de har ju valt mig och jag brukar lyckas och göra bra ifrån mig. Och mina föräldrar är sånt bra stöd och tror på mig! Nu kommer min latte snart, mmmm ^_^


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-11-16 02:32
#236

Miss! Verkar verkligen som om allt är rätt för dig just nu!!!' Njut!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

H-lena
2014-11-16 10:39
#237

Hej allihopa! Jag har inte varit inne på ett tag, har haft problem med datorn.. Men nu är jag tillbaka! Har saknat att läsa allt ni skriver verkligen! Och kul MissI att du verkar trivas och allt funkar redan därborta! Härligt! 😃


Annons:
SHIAWASE
2014-11-16 13:56
#238

Hej H-Lena!!!!kul att se dig här igen,,, jag hinner inte heller vara här så mycket ,, men VILL vara här mer än vad jag är nu!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-11-16 13:56
#239

Hej H-Lena!!!!kul att se dig här igen,,, jag hinner inte heller vara här så mycket ,, men VILL vara här mer än vad jag är nu!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-11-16 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#240

Provar att lägga in ett bildspel!! Hoppas det funkar 🙂
För er som inte har mig på Facebook!! Om någon vill lägga till mig där så skicka iväg ett pm till Maria Martinsson, jag har bild så ni borde känna igen mig…. och säg vad du heter här, så lägger jag till dig.
Skriver ju också lite i bloggen, men mer bilder hamnar på FB 😃

Den svartvita bilden med ett bostadshus nära motorvägen, är mitt nya hem!! ❤️ I bortre änden av huset bor jag. Huset är byggt under Sojvet-tiden och det står på samma mark som en gammal biograf, kan vara Baltikums största, som är Unesco-skyddad. De håller på att renovera biografen nu och ska öppna den igen i slutet av året, om jag fattat det rätt 😃

De flesta andra bilderna är från Gamla stan ❤️ såååå vackert där!!! Älskar det medeltida och kombinationen med modernt och europeiskt 🤗 kan strosa där i timmar!!

Och nästa helg öppnar julmarknaden!!!  ❤️🥳🎁

Nu ska jag bege mig ut. Suttit inne hela dagen trots SOL och jättefint väder!! 

KRAM!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sweetgum
2014-11-16 15:27
#241

Vad härligt det låter! vilka fina bilder! Ska bli spännande att läsa om ditt äventyr!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

SHIAWASE
2014-11-17 00:01
#242

Fint bildspel Miss!

God morgon på er!!! Här är det strålande sol idag också```` Jag har fullt upp som vanligt, kanske till och med kan få lite städning gjort idag,,,skulle behövas,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-11-17 06:58
#243

Åh blev lite ledsen för bilderna är inte i samma höjd och bredd, så en del syns inte helt, om man inte klickar på dem.. Krångligt tycker jag! Om en halvtimme ska jag gå till jobbet! Wieeee nervös och förväntansfull! :D


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-11-17 07:03
#244

Lucka till och ha kuuuul Miss!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2014-11-17 07:05
#245

Hej Miss, jag förstod att det fanns mer på bilderna, det verkar som att alla ska vara liggande. Det kommer att gå super. Skickar lite ❤️ till dig i dag. Ha roligt, var nyfiken!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-17 09:13
#246

Åh vad spännande MissI, första dagen på nya jobbet i nya landet. WOW, vilka kliv du tar!!! Själv ska jag till gyn  om en stund…inte lika wow. 😉

Jag är verkligen inne i en sova period, känner hur saker faller på plats, trött som ett as. Somnade till och med om i morse vilket jag typ aldrig gör. Sover middag nästan varje dag och är djupt tacksam över att jag är långledig, inget jobb förrän på fredag. 🥳

Har som sagt kört mycket  med binural beats och liknande, läste någon stans att det är 2000 ggr mer effektivt än att tex affirmera, och så mantran på det. 🤦‍♂️

Aniba
2014-11-17 11:02
#247

Intressant, binural beats, meeen hur gör du? Allt jag hittar är videoklipp – låånga klipp. Visserligen mkt avslappnande men som sagt långa. Men låter spännande – har du lust att berätta mer?

szirius
2014-11-17 11:51
#248

wohooo Missi, vad spännande! 🥳

# 246 jag har verkligen så svårt för de ljuden…eller så har jag inte hittat nåt bra🤔…jag får liksom ångest i kroppen….kan ju vara nån blockering men för mig är det ofta disharmoni i ljuden och det skär i hela mig…men jag förstår att om det funkar, så funkar det nog jättebra😃 Låter som att du är inne i en stark healingprocess Kathja, då brukar man kunna bli sådär trött så man kan somna var som helst.

Jag är så glad som sovit andra natten i rad riktigt BRA, det märks att bra nattsömn är viktigt för mig, är jag trött blir jag slarvig med mitt fokus🤐

[Kathja]1
2014-11-17 12:03
#249

#247 Jag gör inte så mycket annat än lyssnar på dem. 😎

#248 Jag gillar inte heller dem som bara låter, men det finns en massa där de har vävt in det i musik.  Så då är det som att lyssna på vilken avslappningsmusik som helst. 😃

Aniba
2014-11-17 12:28
#250

Aha – dum fråga kanske, men ljudet är alltså det viktigaste – man måste inte se filmen samtidigt? Eller det kanske finns med bara ljud fast jag inte hittat det. Grejen för mig vore ju att ha ljudet i öronen på skogspromenaden ex vis. Kan det vara en idé? Sitter inte gärna låst vid skärmen . . . .

sweetgum
2014-11-17 12:37
#251

Igår när jag satt och tittade på fotboll så ryste jag plötsligt till (det var inte kallt, det var snarare behagligt) och kände mig väldigt varm och älskad. Det bara kom. Är det något som har hänt någon annan? Vad tror ni om det?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Aniba
2014-11-17 14:25
#252

#249

Aha, tror jag förstår lite bättre, googlat runt lite mer – det jag först fick upp var binural beats money (undrar varför?) och där verkade filmen viktig. Pluggar öronen med ljud o går ut i skogen :)

linnease
2014-11-17 15:08
#253

Teorin med binaural beats som jag förstått det är att man kör ljudvågor av en frekvens i ena örat, och en annan i andra (med hörlurar), så varsin hjärnhalva för varsin frekvens.. och på nåt vis blir skillnade däremellan nåt som kan få in hjärnan i olika medvetandetillstånd - hela hjärnan kör typ på olika frekvenser när man är vaken och alert  mot när man är avslappnad, eller mediterar, eller sover t.ex.. Så tanken från början med det var att "lura" in hjärnan i ett visst stadie med ljuden. I alla fall som jag läst om det för några år sen. Vet inte hur vetenskapligt belagt det är.. Men funkar det så funkar det!! ^_^ 

Åh, wikipedia säger såhär: Binaurala rytmer är ett sätt för människan att uppfatta ljudvågor med frekvenser utanför vårt normala hörselomfång. Genom att utsätta höger öra för en ton på t.ex. 300 hertz, och det vänstra örat för en ton på 310 hertz, så hör man ytterligare en upplevd ton på differensen mellan dessa två frekvenser, det vill säga 10 hertz.

Binaurala rytmer har använts inom trance-musik och skapandet av ljudmönster med målet att inducera olika hjärnvågor, bland annat thetavågor, som ligger på mellan 6 och 10 hertz. Det vetenskapliga underlaget för detta är dock bristande.

Älvan
2014-11-17 15:57
#254

Måste berätta helt otrolig sak! :) När jag hade sex m mannen jag träffar SÅG han mina älvor dansa! Fatta sjukt märkligt och oerhört vackert! Både vad receptiv/känslig han är. Och att mina älvor ville visa sig för honom!! Har någon varit med om maken? Tack Gud och jagsjälv för jag manifesterar helt otroliga saker.

Aniba
2014-11-17 21:29
#255

#253 Tack för info, detta blir lite annorlunda än det jag först fick upp – tkr de är rättså intressant, får nog testa ett tag

Otroulig
2014-11-17 21:48
#256

Då fortsätter vi i tråd nr 35, fantastiskt vad bra vi är på att klottra 🥳 

Äh nu kan jag inte länka..ni hittar nästa tråd här: http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/546a5ebdce12c41f5000f312-klotterplank-35?discussions-1

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: