Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1230 ggr
linnease
2014-10-03 15:34

Fin Scranton om att dela med sig

Från danielscranton.com: The Human Race – Archangel Michael “Together you are a species of wondrous capabilities. You have many different skills and abilities. These are not always shared with one another, and this weakens your species. You have many brilliant individuals on planet earth who could benefit greatly from working together. And yet, you keep secrets because of borders between nations, because of patents, and for many other reasons that you all invent to keep from working together. You could end starvation, homelessness, pollution, and war by sharing with one another. Now, we understand that you as an individual receiving this transmission may not see what you can do to create more of an atmosphere for sharing and working together amongst governments and scientists. But we want you all to know that they will always be reflections to you of what you are doing and what you are willing to do. Therefore, find opportunities in your lives to share more, to cooperate, and to give away that which you believe belongs to you and only you. And as you do so, so will your governments, so will your scientists, and so will all beings on your world. And as you become one race of humanity that works together, you become a force in this universe. And others will take notice. Other beings from other worlds will see your willingness to share and to work together, and they will want to share with you what they know, what they have learned. And then you can extend your human race out to a galactic race. And you will become one harmonious unit of beings working together for a common goal of evolution, of unconditional love, and of living harmoniously. We are Michael. We are infinite. We are Love.”

Annons:
linnease
2014-10-03 15:39
#1

Lite kul.. För jag tänkte just på det idag.. Pengar, dela med sig.. vad som skulle hända om vi här skulle börja leka med pengar mera. Om jag skickade en tusenlapp till Kathja eller Szirius utan att säga nåt t.ex :D och blev sugen på att skicka pengar till Aaron Connection för Skype grupp grejorna på sistone.. Även om hon erbjöd dem gratis så är jag ganska säker på att hon skulle uppskatta det. Hm vet inte riktigt vad det var för tanke eller vad mer som låg bakom, men det kändes spännande ^_^ 💞🐞🐉💘💙💚💕💓🍄🍀🌸🌞🌠🐉💏🌈✨💖💄🌟🍃💫🌈🌊🌊 Haha men sen kände jag mig supernyttigt plötsligt , som men hur ska jag betala mina räkningar då då? O:) Men annat, kunskaper, energi, idéer? Måste ju finnas massa..

linnease
2014-10-03 15:43
#2

Äsch stavningskontrollen.. Superfattig, inte nyttig

szirius
2014-10-03 16:18
#3

Det här tas ofta upp i andliga böcker, att det är ett tankefel när man är rädd för att dela med sig av sina idéer etc, för det genererar till tron att det inte finns tillräckligt, och att man kan veta något som kan "bli stulet", som ju har med egot att göra, för alla idéer finner vi ju i source✨.

Finns ju många som kör helt gratis massa veckogrejs via youtube tex, lägger ner massor med tid - men med hjärtat - och tilliten att de får tillbaks det från annat håll, vilket de också får! Så är man bara öppen så kan det liksom aldrig utnyttjas, vi är ju alla ett o här tillsammans🤗Och det räcker ju med att EN riking ser det och donerar en check på en mille liksom, haha, som ju har hänt😛

Det är ju kul att skänka anonymt, tycker jag🙂, jag brukar alltid lämna myntet i kundvagnen, sån liten gest, men som alltid ger glädje till den som finner vagnen efter mig. Det är ju inte mängden i sig. Har också postat fina chokladkakor till vänner, utan att skriva från vem o sen känt mig sådär pirrigt glad över det, haha, vet ju själv vilken glädje det skulle vara att hitta det i posten🎁😍

Jag kan ofta skifta min vibb när jag tassar in i bristtänkande, genom att helt vända och tänka : vad kan jag GE? Det är en sanning för mig att jag känner mig rik då jag inser att jag har mkt att ge andra. Och mig själv. För ibland kan den frågan bli besvarad med att jag kan ge mig själv lite space, lite acceptans och förlåtelse. Det är också att ge.

Älvan
2014-10-03 17:17
#4

Jag gillar denna tråd jättemycket. Jag är av åsikten att ; its in giving that we recieve! Det är den som ger som får den största gåvan! Härom dagen hade jag köpt med mig hem pizza när jag på vägen blev stoppad av ett trevligt par från Rumänien. De var hungriga och jag gav dem pizzan. Mina två barn var med och fick en viktig lektion om livet tack vare det trevliga paret som blev så glada för maten.

Otroulig
2014-10-03 20:02
#5

Ja men!! Naturligtvis, det slog mig. Om jag börjar och agera med att ge så kommer ju omgivningen att spegla detta. Visst- jag ger till läkare utan gränser och till vänner. Men mer sånt alltså, för det jag gör påverkar ju världen runt mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-03 20:06
#6

man får passa lite så att anledningen inte är för att man ska få nåt tillbaks,typ " om jag är givmild så kommer andra ge mig grejer tillbaks"  utan att man får ut nåt av själva handlingen, och det är glädjen i sig☀️

Och att ge vad än det handlar om, råd, dela idéer, inte vara snål i sinnet liksom, utan känna samhörighet🌈

Annons:
Otroulig
2014-10-03 20:32
#7

Fast det var ju det som var grejen, JAG vill inte ha några grejer, jag vill att min känsla av givmildhet ska smitta sig. Att andra följer mitt exempel och ger med sig till de som behöver. Då borde jag ju vara safe…eller? Hmmm, naturligtvis måste jag känna glädje - men jag tror faktisk att det nästan förstärks av tanken, jag ger - vi är många som är generösa, vi vill dela med oss och jämna ut klyftorna. Solidaritets känsla typ.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-03 22:41
#8

skrev det inte till dig kära Otroulig, utan det var bara en tanke som dök upp😍, känner absolut in vad du menar, härligheten av ringar som sprids på vattnet, att vi alla öppnar oss mer och mer 🌊

MissInAction
2014-10-04 21:22
#9

Det här tilltalade mig också. Allt utom den galaktiska rasen som känns alldeles för space:at för mig nu😃

Har verkligen ofta önskat att det var mer så här i vår värld ♥ och jag vill vara en positiv kraft i det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-10-05 13:01
#10

Jag och en person kom in på ämnet om att dela med sig igår och fick då höra en sak som gjorde mig så glad. Det finns ett stort flöde av förnödenheter via lastbilar härifrån till bl a just nu till Rumänien. Det är inte bara kyrkan, utan människor arbetar ideellt mer än nånsin här. Människor skänker pengar till bensin så att någon regelbundet och utan ersättning kan köra grejerna dit där dom behövs t ex. Fick också höra om ett dagis som har fadderbarn och som gör stora insatser. Och detta är som sagt även en viktig lärdom för dagisbarnen. Det är så bra!! Fick även höra en berättelse från verkligheten om ett par Romer som har sin familj i Rumänien och de bor i tält där eftersom deras "hus" blev förstört i en översvämning. Dessa två hade berättat hur de förflyttar sig tiggande från städer i södra till norra Sverige under några månader. Sover i bilen och lever på svältnivå. För att sedan förhoppningsvis komma hem till sina barn med pengar så att de kan överleva vintern tillsammans. Prästen som dessa Romer hade pratat med, frågade om det var något speciellt som skulle underlätta, och dessa två hade svarat att bilbarnstolar tar de tacksamt emot. De skulle då slippa lägga sina barn att sova på den kalla marken direkt på en tunn filt. Personen som jag pratade igår hade skänkt sin barnstol utan tvekan istället för att sälja den. Och jag blir så så glad att höra om detta! Nu vet jag även vilka jag ska ta kontakt med. Förlåt att jag babblar. Men gillar tråden jag med. Det är en stor gåva ifrån Universum, att våga tänka "Vad kan jag ge?". Att inte känna oss rädda för att bli utan. Jag får träna tilliten som jag förlorade för länge sedan. Vi får ta emot den gåvan med…alltså våga tänka "vad kan jag ge?". Vi får så mycket som tjänar ett högre syfte. Jag kan faktiskt känna att jag är rik…men inte på pengar. Börjar att bli rik på tillit nu, och det är en förutsättning för allt enligt mig, även loa.

MissInAction
2014-10-05 14:31
#11

Åh visst är det underbart att det finns alla möjligheter att bidra och hjälpa och dela med sig! ♥
Det är ett par från min hemort som brukar samla ihop kläder, hygienartiklar, mat och lite allt möjligt och ta med i en stor husbil/lastbil och köra till Narva i Estland, ungefär en gång om året eller vartannat år. Mamma brukar alltid lämna till dem och köper ofta saker på rea/erbjudande med dem i åtanke. Och de i Narva blir alltid så glada när de kommer dit. Denna resa har de gjort i över tio års tid nu tror jag. 
Känns konstigt med såna kontraster i Estland. En del är rika och en del är väldigt fattiga, och inom IT ligger de i framkant.. NATO har sin IT-säkerhetsavdelning där.. men som land är de inte rika. Ekonomiskt. Finns dock så mycket att hämta där!! ♥

Vore det inte underbart om pengar var ur vägen. Att allt bara handlade om människor och relationer och utbyte och må-bra och allas väl och alla kände att det finns överflöd av allt och vågade hjälpa och dela med sig ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: