Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2221 ggr
[Kathja]1
10/1/14, 7:39 PM

Binural beats

Är detta något ni har testat? 

För dig som inte vet vad det är kan man förklara det med att man hör två olika ljud,helst i 20-30 minuter, dessa ljud skapar ett "eko" i hjärnan som gör att den reagerar. Olika ljud ger olika effekt. 😃

Jag har testat det igår och idag när jag var sådär astrött och tycker att det funkar bra. I vissa klipp ligger beaten "i" vanlig musik, men de flesta är bara själva ljuden, men man kan ju kombinera själv. Det  finns även kombinationer med sublima budskap och beat. Det finns beat med en mängd olika syften: ge energi, öppna tredje ögat, skapa fokus, dämpa adhd symtom, ja till och med för att attrahera en partner. 😎

Annons:
szirius
10/1/14, 10:19 PM
#1

tycker sånt här är fruktansvärt😂, vi är alla olika😉, jag blir otroligt illa till mods, typ stressad, det känns så oharmoniskt när ljuden går i varandra, huu…. tror det också beror på att jag lyssnade på mkt underlig ambient/trancemusik under gymnasiet då jag inte alls mådde bra så jag förknippar det lite med ångest, o shit -jag blir nästan mörkrädd, haha sånt här med sublima budskap, jag har somnat till nån sån o sen vaknat o hört röster överallt, nä fi fasen, jag är för känslig och ska definitivt inte leka med sånt här🤪🤐

linnease
10/1/14, 11:37 PM
#2

Man ska ha det i hörlurar om det ska funka som jag förstått?? Så man får en frekvens i ena örat o en i andra.. Köpte några skivor för några år sen.. brukade verkligen försvinna iväg med dem.. då tyckte jag inte de funkade för jag trodde de skulle "fixa" mig på stört, haha! Men så här i efterhand så var de ju jättebra, hade så svårt att sova, men med dem verkligen försvann jag låååångt bort och blev helt mosig efter, måste varit superavslappnande. Hm undrar om jag har dem kvar.. Vore kul att prova nu.

På den tiden ville de inte ens göra mp3 av dem.. för ljudkvaliteten skulle inte räcka till att få den effekten? Så hade på CD.. Undrar om det är sant eller bara bluff o båg så man inte skulle rippa o fildela..

(så jag menar jag undrar om youtube-kvaliteten är lika bra som mina skivor?)

[Kathja]1
10/2/14, 7:25 AM
#3

Det har jag ingen aning om Linn! Har dock fattat att det är en hel vetenskap det där och att det funkar på samma sätt som mantra till exempel.

[Kathja]1
11/17/14, 10:41 PM
#4

Puffar denna tråd lite eftersom det blev en del prat om binural beat och liknande i klottertråden.  Så vi lägga upp tips och återkoppla här. 😎

[Kathja]1
11/18/14, 2:14 PM
#5

För den som vill veta mer om Isochronic Tones, en variant av binural beat.

"Isochronic tones are a very effective audio-based method of stimulating the brain. You may have heard of another method called binaural beats. Both of these methods are examples of a complex neurological process known as brainwave entrainment (pronounced: "ehn - TRAIN - mint"), which enables the use of audio or visual stimuli to affect the brain and help people with a variety of problems. - - - When isochronic tones are utilized as a stimulus under specific circumstances, research has shown evidence of beneficial outcomes such as anxiety reduction and increased concentration."

[Kathja]1
11/18/14, 3:39 PM
#6

.

Annons:
[Kathja]1
11/18/14, 3:48 PM
#7

.

[Kathja]1
11/18/14, 3:49 PM
#8

.

[Kathja]1
11/18/14, 3:50 PM
#9

.

[Kathja]1
11/18/14, 3:51 PM
#10

.

Otroulig
11/18/14, 9:45 PM
#11

Ha! synkronicitet - fick just ett mail om detta - går att ladda ned från Itunes nu. Kelly Howell hette hon ju! Som vi hade uppe på tapeten förut. Brain Sync. En annan får väl lyssna på sjuan då 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/18/14, 10:26 PM
#12

Det var meditationer av henne som jag skickade dig förra sommaren. 😎 Jag har ju ingen "ifön" men de finns att få tag på hos piraterna med. 🤐

Otroulig
11/19/14, 7:01 AM
#13

Ja jag gillar henne! 

Körde en kvart. I början vad det ju text som tok flashade förbi, gissar att hjärnan omedvetet ser texterna och noterar. Tycker det känns lite stressande - men det kanske är mitt kontroll behov 🤪. Hade inte klarat av det för några år sen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
11/19/14, 8:06 AM
#14

De finns ju utan bild med. 😉 Jag gillar henne skarpt! Hittade en som heter "Sacred Ground" som jag ska testa tror jag. Tror att det är dags att börja i den ändan, jag hattar ju gärna runt och gör saker lite randome. Fick en känsla av att det är dags att införa lite struktur… 😃

[Kathja]1
11/19/14, 2:53 PM
#15

Hittade denna idag, jag bara älskar den! Känner hur jag grottar ner tårna i mossan bara av att lyssna på den. Ska ingå i min dagliga rutin från idag. En härlig combo av binural, sublimal, chakra -  me like.  ❤️

szirius
11/19/14, 9:40 PM
#16

nääää alltså jag försöker verkligen men den här sista, # 15…jag blir så oerhört störd bara, det är ju som om den är klippt o ihopsatt utan att vara synkad i takt🤮…kanske är det exakt vad som är meningen , men jag känner att när jag precis får nåt flöde så bara IIIK kommer det där klippet o så börjar det om igen…en känsla av att låten hakat upp sig o man aldrig får lyssna vidare 🤦‍♂️ .

Men jag kanske kan hitta nån som funkar…för jag är ju nyfiken 😉

[Kathja]1
11/19/14, 9:43 PM
#17

Du får väl leta vidare. 😎Jag gillar den, har däremot svårt för de som bara är en massa toner, brus och knaster. 🤪

Aniba
11/21/14, 12:06 PM
#18

Jo men, de här verkar va nåt jag kan gilla.  Håller med #17 om toner, brus o knaster. Just nu alldeles för mycket upp i görandet för att hinna, men om ett par dar så finns det inget som hindrar från att jag sitter med lurarna hela dagarna :)

Otroulig
11/21/14, 6:03 PM
#19

Jag har en fråga om dessa övningar. Jag fattar det som att man blir lite "omprogrammerad" Fattar jag rätt att det är känslan och tankarna man har när man lyssnar på detta som förstärks  - så att man kan omprogrammera sig? 

Så var det ju lite i meditationerna jag fick, att grejen var att hitta känslan och SEN köra detta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/21/14, 11:00 PM
#20

Njaaaäää inte riktig. Det finns ju olika varianter - de med enbart ljud trigga igång olika centra och därmed upplevelser och/känslor på ett undermedvetet plan. De har olika frekvens beroende på vad man vill uppnå, precis som att olika chakran, känslor, färger, toner osv har olika frekvens. Men eftersom de jobbar i det undermedvetna är det inte alltid säkert att man känner något.

Sedan finns de dem som kombinerar beat med sublima budskap och de kör på två spår på en gång, men även de jobbar på ett undermedvetet plan.

Vet inte om du blev klokare av detta… Men du behöver egentligen inte göra så mycket, men ju avslappnare man är desto bättre funkar det ju. Det gäller ju allt.

http://www.mindfithypnosis.com/about-binaural-beats

http://www.omharmonics.com/blog/how-to-use-binaural-beats/

http://www.mindmotivations.com/articles/binaural-beats-what-are-they-how-do-they-work

Annons:
Otroulig
11/22/14, 10:03 AM
#21

Aha, det är egentligen som att meditera 👍 och har samma effekt som det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/22/14, 3:25 PM
#22

http://www.youtube.com/watch?v=cUiSMPHRrhc

kollade vidare o har nu lyssnat på detta ( 1 h) . Ljud är skapande, vilket alltid varit sagt i olika religiösa böcker men som nu vetenskapen börjar ta seriöst.

szirius
11/22/14, 3:46 PM
szirius
11/22/14, 3:51 PM
#24

528 Hz  

http://www.youtube.com/watch?v=ZNpzjSLtwu8

Han som pratade på radion var kollega till Emoto, ni vet han som visat att vatten "lever" . Så coolt o ändå självklart att vattnet i oss resonerar o reagerar också…o hur vi kan läka oss med ljud, öppna våra hjärtan för frid…❤️

[Kathja]1
11/22/14, 6:00 PM
#25

Visst är det spännande! 😃

sweetgum
11/24/14, 4:30 PM
#26

Intressant! Ska titta på en och se vad jag tycker! Tack Kathja

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Aniba
11/25/14, 10:44 PM
#27

Nån som vet nåra bra beats som är nedladdning sbara? På semester o har ingen wifi på hotellet, och jag som sett fram emot att ägna mkt tid åt binural beats. Har hittat, men bara betalvarianter, gratis är bra :)

Annons:
ollivoll
1/4/15, 6:18 PM
#28

Putter upp denna sidan. Känns som binural beats är det mitt huvud behöver ett tag.

[Kathja]1
1/4/15, 6:49 PM
#29

Det är ju så enkelt! På med lurarna och bara ta in det, sedan sköter det sig själv, det kan vara skönt ibland. 😎

ollivoll
1/4/15, 9:05 PM
#30

Oj, jösses vad jag lipade…lyssnade på #0, vad hände? Det störtade floder med tårar och jag hulkade högljutt. Är det vanligt fenomen med binural beats?

Otroulig
1/4/15, 9:41 PM
#31

🤗 då behövde du väl det., precis som du kände på dig. 

Jag har inte påverkats på det viset. Jag har bara kört några gånger - senast idag faktiskt, efter att du puttade den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
1/4/15, 9:59 PM
#32

Jo, jag behövde nog det. Det var skönt efteråt:) kul och se vad som händer nästa gång:)

Livscoachen
1/8/15, 2:05 PM
#33

Den här tråden hade jag missat 🙂 Men musiken är väldigt avslappnade, precis lagom med. För jag har svårt med de här pulserande vågorna jag råkat på när jag sökt på youtube

Lyssnar dock utan hörlurar, men ska leta fram ett par till senare ikväll 🙂

Livscoachen
1/8/15, 2:13 PM
#34

Höja sin vibration 🙂

Annons:
Livscoachen
1/8/15, 2:15 PM
#35

attract your soulmate hade väldigt fin musik, måste lyssna på den sen ☀️

Upp till toppen
Annons: