Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4096 ggr
[Kathja]1
9/17/14, 11:49 AM

Papperskorgen 3

Här slänger vi allt vi inte vill ha i vårat liv. Stort och smått, inre och yttre. Kabam! Ner med det och glöm inte att låta det ligga. Se det som att du knyter en ballong i det oönskade och låter det flyga upp i Universum. 🎈 

Här är den förra tråden.

Annons:
Otroulig
9/18/14, 1:33 PM
#1

Åh kära vänner, jag känner hur jag balanserar mellan att fördöma mig själv och andra å ena sidan och att se att jag gör det och hitta till mitt sanna och därmed till kärlek, förväntan och frid å andra sidan. Bara att jag ser det är ju bra och nu känner jag verkligen hur jag måste FOKUSERA för att hitta in till den sanna kärnan. För nu ligger rädsla, osäkerhet, mindervärdeskomplex och försöker knacka på. Släpp, släpp, släpp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
9/18/14, 1:45 PM
#2

Kära Otroulig jag är ungefär där jag med. Allt verkar knacka på min dörr SAMTIDIGT. Både rädsla och kärlek. Fokusera när jag är så här trött är inte så värst lätt. Men släppa kan jag alltid försöka med.

Otroulig
9/18/14, 2:00 PM
#3

Ja släppa är nog det lättaste! Pffffhutt, bort och iväg lilla ballong.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
9/19/14, 12:50 AM
#4

Idag vill jag släppa ner alla off grejor o människor o all rädsla för att göra fel hela tiden!! Och våga lita på att bara vara och chilla och släppa istället

[Kathja]1
9/19/14, 3:11 AM
#5

Jag slänger ner alla föreställningar om mig själv och livet som inte är äkta kärlek. Allt som är annat än ett med mitt äkta jag. Poff i med det för nu har det gjort sitt. ♡

Theleonora
9/19/14, 11:13 AM
#6

Så j}%^^a förbannad. Slänger ner all byråkrati i papperskorgen. Och all skit och allt ansvar och allt jag ska göra saker och ting så bra som möjligt och snabbt som attan och vara klar med det. Slänger ner all skit här.


Annons:
[Torahzen]
9/19/14, 12:27 PM
#7

Jag slänger ner Nordea. Jag kunde inte ens avsluta mitt konto där för jag var på fel kontor, trots att jag var på mitt lokalkontor. Jag skulle vara på ett kassakontor. Och när hinner jag det en vardag mellan kl 10-15 ?!?!?!

Älvan
9/20/14, 9:11 PM
#8

Jag plockar upp precis allt jag tidigare kastat ner för jag älskar allting!

Theleonora
9/23/14, 12:43 PM
#9

Jag slänger ner behovet att vara älskad av andra. Jag tackar alla för erfarenheten men nu är det nog, nu är det self love som gäller för hela slanten!


satsuke
9/24/14, 10:12 AM
#10

Jag slänger ner vad-det-nu-är (nej jag vet inte riktigt vad det är för blockering) som hindrar mig från att se allt som är bra i mitt liv och njuta av det! Slänger ner rädslan för det okända som kommer närmare. Slänger ner min oro för de runt omkring mig som inte har det helt bra…

Älvan
9/24/14, 10:42 AM
#11

Jag stoppar ner känslan av otillräcklighet pga massa saker som är tråkiga och "jag borde göra". Nu ska jag vara nöjd med att jag gör något av det jag borde. Jag kan inte göra allting.

Theleonora
10/1/14, 3:00 PM
#12

snabbt går det ibland ;)


MallaT
10/1/14, 3:24 PM
#13

Slänger den ständiga oro som jag bär på, helt i onödan!

Annons:
szirius
10/1/14, 10:29 PM
#14

hörrni , jag slänger ner massa kärlek till allt som ligger här nere i papperskorgen❤️❤️❤️, jag har så det blir över ikväll🌛

[Kathja]1
10/2/14, 10:29 AM
#15

👍

Theleonora
10/2/14, 11:30 AM
#16

Tänk vad livet svänger. Igår var jag uppe och idag är jag blää. Vill egentligen inte slänga nåt, vill mest ha stöd, kramar, omtanke. Så klurigt att ge det till sig själv….


satsuke
10/3/14, 12:33 PM
#17

#16 idag har jag massor av stöd, kramar och omtanke över! 🤗

Livet kommer svänga igen…

sweetgum
10/6/14, 1:39 PM
#18

Kastar bort min elaka förkylning

Medarbetare på Sydkorea iFokus

TezzD
10/6/14, 8:30 PM
#19

Kastar min förkylning och alla negativa energier.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Älvan
10/7/14, 8:57 AM
#20

Jag är oerhört bekymrad över ebolan som nu nått Europa. Det kommer sända ut chockvågor av panik när människor förstår att den misstänkts vara luftburen och över hälften av de smittade dör och ingen medicin finns i dagsläget. Jag stoppar min oro här för att kunna sända ljusa tankar till situationen, de smittade, anhöriga, all sjukvårdspersonal, människor med makt att sätta in resurser, alla som kommer få panik. Det är rädslan som kommer riskera att våra ekonomiska system och samhällsstrukturer kommer kollapsa. Jag har en flyktväg. Jag hoppas fler tänkt ut en. Det är ett skarpt läge nu. Alla goda krafter behövs. Den kollektiva skuggan kommer slå mycket hårt denna gång. Det gäller att vara jordad och förberedd mentalt, andligt och helt enkelt ha mat hemma om det värsta inträffar.

Annons:
[Kathja]1
10/7/14, 10:07 AM
#21

Själv tänker jag att den behövde komma hit och till USA för att det ska göras något, för att människor ska vakna. Allt har sin tid, så även att dö. Men nu lever vi uppenbarligen så fokus på det. ♡

SHIAWASE
10/7/14, 10:15 AM
#22

Ja, jag titar eller läser ju inte nyheter, så jag  vet ju inget om detta,,,

Inget att vara rädd för eller att oroa sig för dock!!! Vår huvudsakliga existens är den icke fysiska existensen!! Nu har vi valt den fysiska ett tag, sedan, av olika anledningar och olika tipunkter väljer vi att gå tillbaka till den icke fysiska existensformen!!!

endast skiftning av existensform!

Sedan att det kommer olika former av sjukdomar, naturkatastrofer etc. Det är ju bara för att vi ska kunna expandera mera!!!```Allt är som det ska,, och genom allt detta så genererar vi mera kärlek som ökar vår expansion!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
10/7/14, 10:40 AM
#23

Skiftning av energiform/existensform bara. Vi får lära oss om ljus genom mörker. Panik är smittande utan tillit, och är smittande också genom kollektivt medvetande utan medvetenhet om det faktumet. 

Om det "värsta" inträffar så kan jag ordna gratis husrum i "ödemark" långt ifrån människor, åt er mina vänner som oroar sig. Här finns det alltid ren och klar luft :) Just so you know. Men fokus på ☀️❤️

szirius
10/7/14, 3:08 PM
#24

Älvan, gå inte ens dit! att bekymra sig för de som oroar sig är ju samma energi.

1! person som vibrerar i ren kärlek kan påverka 500 personer positivt, hörde jag idag från en energidoktor! ❤️

Vi kan inte fundera på hur andra kommer känna inför att möta en ev världsepidemi, vi kan bara fokusera på att hålla oss själva i tillit och kärlek…whatever happens så är det för det högst goda, om inte i denna inkanation så inför nästa🌊och det gäller ju alla.  Att automatiskt se allt mörkt som negativt känns underligt för mig, jag ser det som en reningsprocess. Vissa kanske behöver uppleva panik o rädsla för att slutligen  på djupet kunna släppa och expandera✨ ETT SKIFTE i medvetenhet! Men om man tror att folk ska möta det med panik, så matar man ju den manifestationen.  Om man tror att fler och fler via denna process ska lära sig gå in i sitt hjärta och se att friden finns inom oss oavsett hur det yttre ser ut, så matar vi den manifestationen.

Jag kan inte ens uttala mig om att ifall det är " det värsta som kan hända"…detta är en blink av en evighet om man tar det i ett helhetsperspektiv, det är bara egot som skriker angående vad som är bra och dåligt, rätt och fel… och hur andra reagerar och agerar är ju DERAS behov av upplevelser…så TILLIT, TILLIT, TILLIT…

#23 Vera, låter lovely🤗❤️

[Torahzen]
10/7/14, 6:40 PM
#25

Jag slänger ner alla skenande tankar som säger att jag inte duger, inte får vara med i gemenskaper (gäller inte här), olyckor som kan hända… Bort, bort, bort!

Otroulig
10/7/14, 6:48 PM
#26

OK jag slänger ner reklamen här på siten, vet inte huuuur många gånger jag kommit in på den den sist tiden. SÅ - önskan om reklam på ett bättre sätt/ställe därmed önskat!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
10/7/14, 8:22 PM
#27

Jag slänger min ångest och mina känslor av oduglighet i papperskorgen.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
[::Vera::]
10/9/14, 8:47 AM
#28

Vad handlar mitt tvivel egentligen om. De här guppen känns som djupa hål i asfalten efter Londonresan för två veckor sedan. Är det bara tillfällig förlorad kontakt med mig själv och Gud som genererar grymma ensamhetskänslor till och från. Verkligen TILL och FRÅN. Längtar efter harmoni, kärlek och närhet i en jämn ström snart. Det här påbörjades egentligen för någon månad sedan och jag ser inte klart på det hela. Får inte helheten utan bara glimtar som sedan rycks det bort plötsligt. Jobbigt är det, så lyfter det här i fina papperskorgen.

[Kathja]1
10/9/14, 9:27 AM
#29

Vera -  Ofta när man når "högre nivåer" (som i vibrerar en högre frekvens, mår bättre) och det blir ens naturliga tillstånd, eller man har gjort något en tid som lyfter en och det tar slut eller något bara händer som gör att man dippar lite så blir den dippen "värre" nu för tiden. Det är för att kontrasten är större mot innan när man var på en lägre nivå. Det handlar om att låta sig dippa då och då och inte göra så stor sak av det. Inte få panik och börja fundera över VARFÖR utan bara gilla läget. Som Abraham Hicks säger,inte prata om det som är utan om det som man vill ska vara. Det kan ju också vara som så att din resa fick dig att se saker här hemma som du egentligen inte vill se och så gör det att du dippar.

Oavsett vilket så handlar det mest om att omfamna livet med allt som är. Det är som det är och det blir som det blir -  och det kan aldrig vara fel. Allt i livet är en gåva. 

Men nej det är inte någon tillfälligt förlorad kontakt med vare sig Gud eller dig själv, det är det att du TROR att du har förlorat kontakten, och i detta att du tror dig vara frånskild skapas känslan av att vara det. Men det är ingen sanning, det är bara en uppfattning. Ändra uppfattning så ändras känslan. Inse att vi ALDRIG är frånskilda ~   vi är alltid ett med allt som är.

[::Vera::]
10/9/14, 10:33 AM
#30

Kathja tack för påminnelserna❤️. Mina tankar hamnar tillbaka i gamla tankemönster som är djupt rotade när press kommer ifrån min omgivning. Ställer frågan till mig själv: Varför är jag i den omgivningen för det första? Varför omger jag mig med människor som väcker prestationsångest?

Paradoxalt nog behöver jag vara som mest medveten när jag är som mest pressad i det yttre. Varför är jag där alls?

szirius
10/9/14, 10:53 AM
#31

#29 Men nej det är inte någon tillfälligt förlorad kontakt med vare sig Gud eller dig själv, det är det att du TROR att du har förlorat kontakten, och i detta att du tror dig vara frånskild skapas känslan av att vara det. Men det är ingen sanning, det är bara en uppfattning. Ändra uppfattning så ändras känslan. Inse att vi ALDRIG är frånskilda ~   vi är alltid ett med allt som är.

😍❤️, den påminnelsen tar jag till mig, jag inser att jag har ett mönster att tro mig tappa kontakten när jag dippar, men det är ju såklart bara min TRO att det är så som skapar obehaget i mig☝️, tänk så lätt att glömma allt man vet😇😉

Theleonora
10/9/14, 6:40 PM
#32

fyyyy faaaan för begravningsbyåer (funera) och för att dom lurar en på pengar. Om jag måste betala den extra kostnaden han lagt på faktura för ingenting ska han få ett helvete. Så jäkla trött på honom att han inte informerar och bara ljuger och pressar en på saker som egentligen inte behövde nån underskrift. Fy fan för funera… Djupt ner i papperskorgen.


Theleonora
10/15/14, 10:00 AM
#33

Blääää, jag gick inte vidare till nästa intervjuomgång på E… Tråkigt. Så jag önskar mig ett nytt härligt jobb med härliga, glada, positiva kollegor och fantastiska utvecklingsmöjligheter.


satsuke
10/15/14, 10:59 AM
#34

#33 det kommer dyka upp nåt bättre! Helt klart! (Såvida inte E är det E som jag jobbar på förstås för det är bäst!) 🙂

Själv slänger jag min krävande mage i papperskorgen idag. Den vill bara ha och ha hela tiden! Blir aldrig nöjd!  😃

Annons:
Theleonora
10/15/14, 11:06 AM
#35

Vad är det för typ av jobb du gör (inom vilken bransch) satsuke?


Theleonora
10/15/14, 11:21 AM
#36

Jag slänger även ner mesproppen i mig. Jag behöver inte vara mesig. Jag kan vara mitt tuffa, härliga, full av driv och engagemang jag. Jag behöver inte sluta skina för alla andras skull! Jag är en egen stjärna, inte bättre eller sämre, jag bara är och det är fullt ok! Så jag skiner hädanefter!!


satsuke
10/15/14, 11:31 AM
#37

Helt rätt tänkt Th 👍

Jag jobbar i en non-profit-organisation som bedriver socialt arbete/hälsovård.  Vilken bransch finns ditt E i?

Theleonora
10/15/14, 11:45 AM
#38

Låter härligt! Mitt är inom medicinteknik så det är troligtvis inte samma E :)


satsuke
10/15/14, 11:50 AM
#39

Nä men ganska nära ändå. Vi driver ett sjukhus 😃

Theleonora
10/15/14, 1:30 PM
#40

Idag är jag på g här inne, jag slänger ner dyra frisörbesök och oönskade nyanser och välkomnar trevliga frisörskor, härligt vackert svallande hår med fina blonda slingor och ett prisvärt besök! Yes!!


Älvan
10/15/14, 2:36 PM
#41

Thele Önskar att du såg att din svaghet är din styrka. Mes är bra! :)

Annons:
Theleonora
10/15/14, 4:21 PM
#42

Utveckla Älvan! Förstår inte vad du menar?


Theleonora
10/15/14, 4:31 PM
#43

Där satt den. Så jävla missnöjd med håret. Dålig frisör som dessutom tog extra betalt trots att det var dom som gjorde fel. Inte bara har hon förstört mina slingor, hon har tagit mer betalt än hon skulle och nu tänker jag lägga en mörk färg över det och glömma allt. Ner i papperskorgen med henne.


Älvan
10/15/14, 5:12 PM
#44

Det kan vara just vår svaghet och sårbarhet som gör oss mänskliga och unika. Vackra. Just för att du är en "mes". Det finns många bra sidor med det. Du är antagligen ansvarstagande, inlyssnande och kan se även andras behov exv. Det är ditt hemliga vapen. Din styrka. Stoppa inte den här. Plocka upp din skatt. :)

linnease
10/16/14, 10:48 PM
#45

Fint Älvan ❤️

SuzanneV
10/17/14, 12:05 AM
#46

Jag slänger bort alla negativa tankar om saker jag inte klarar, som Egot försöker föra över på mig nu. Kastar hårt så de vittrar sönder och försvinner för gott!!!  No more!!! Har inte tid nu när jag äntligen lever och skapar mitt nya liv. Go away and stay away!!!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Theleonora
10/17/14, 12:13 AM
#47

Jag kastar ner min kollega. Done! Over and out!!


[Alder]
10/17/14, 1:20 PM
#48

Jag kastar ner alla mina måsten och tankar,som har en tendens att följa efter en.

Annons:
Älvan
10/17/14, 8:29 PM
#49

Jag stoppar ner alla krångliga känslor jag har runt pengar.

Otroulig
10/17/14, 10:06 PM
#50

Haha, jag hänger med på den Älvan, nåt skit ligger här hos mig med. Eftersom jag blir triggad av att alla tjatar om det. Å andra sidan…plockar upp dom igen - för jag måste nog kolla på dom innan - för jag förstår ju inte ens vilka känslor/tankar jag ska slänga 🤪

AHH nu kom jag på vad jag verkligen vill slänga ned, de fem kilo som helt plötsligt fanns där svart på vitt. Mammas glädje våg blev kasserad och nu kom sanningen fram med den nya vågen ( själv äger jag ingen) 😮 lite chockartat…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
10/18/14, 12:44 AM
#51

Jag stoppar hit alla misslyckade försök till dejting. Idag har jag lyckats komma på kant, blivit sårad, frustrerad, i olika kombinationer av känslor av hela 3 män jag dejtar. Nåt strul här. Måste nog pausa o kolla in. El skita i hela grejjen.tillfälligt

Theleonora
10/18/14, 7:44 AM
#52

Jag slänger ner oschyssta löften och ord. Folk som inte håller vad dom säger…


Theleonora
10/18/14, 12:03 PM
#53

Jag slänger ner alla människor som inte vill betala för våra grejer. Står på en loppis och säljer saker. Skulle det inte vara underbart härligt att få sålt allt vi har med oss och gå härifrån något rikare i sinne och i plånboken! Yes!!!


[Kathja]1
10/18/14, 1:16 PM
#54

Står du där primärt för att tjäna pengar eller för att bli av med grejer? Är det  för att bli av med grejer så varför inte ge bort till de där det känns rätt att ge?

szirius
10/18/14, 8:07 PM
#55

#53 hahahaha, förlååååt men ditt inlägg fick mig att skratta!!😂

Släng ner de j-arna som inte vill köpa skiten jag vill bli av med😡😂

Annons:
Theleonora
10/21/14, 1:17 AM
#56

Slänger ner sömnlöshet och "fel" dygnsrytm för mig iaf… Blää


Theleonora
10/21/14, 1:19 AM
#57

Så underbart hur olika man tänker kring andra och deras saker. Szirius, varför antar du att vi säljer "skit"?? Bra frågor Kathja, fick mig att tänka till lite och gv mig en hel del värdefulla insikter :)


Theleonora
10/21/14, 1:05 PM
#58

Jag slänger ner eller omfamnar, vilket som är bäst ;), min medberoende-del. Det är ok!!! ❤️


szirius
10/21/14, 1:50 PM
#59

# 57 ojoj, missförstånd, det tror jag inte alls det🤗, jag bara kände den där irritationen att inte få sälja, fel ordval av mig

Theleonora
10/21/14, 2:56 PM
#60

#59 🤗

Måste säga att jag gillar papperskorgen, himla effektivt att slänga saker här. Det kommer en massa insikter nedtrillandes så fort jag gjort det. Tacksam!!! 

Det här är jättesvårt men jag slänger ner min bror 🤫😮😮😮😮😮


Theleonora
10/22/14, 11:59 AM
#61

Gah, mina nerver är utanpå… Slänger ner "det" i papperskorgen. 

Skulle det inte vara underbart att lita på att jag är bra, varför behöver jag så mycket bekräftelse på det. Och trots att jag får bekräftelse och upprepar det för mig själv och bland andra så går det inte in. Slänger ner den där spärren eller filtret som jag gör att jag inte ser mig själv som den fantastiska underbara varelse jag är.


Älvan
10/23/14, 7:24 PM
#62

Thea Vad mycket du släpper hit. Hoppas du får lättnad. Jag stoppar ner mina trötthetskänslor, ont i hela kroppen, oro, ångest att inte räcka till, ångest att faktiskt inte klara detta, att jag omöjligt kan klara detta. Bristkänslor avseende tid. Bristkänslor avseende kärlek och omtänksamhet. Och sen plockar jag upp tröttheten och ont i kroppen och tackar för att jag med full kraft signalerar mina gränser. Det är ju omtanke från kroppen till migsjälv. Och kärlek förståss. :) Tack allt, men nu är det lite på gränsen till vad jag klarar. Ber om lugn. Tack.

Annons:
Theleonora
10/23/14, 8:00 PM
#63

Jo, en del släpper men det dyker upp nytt. Men tack!!!

Jag har nog också dina symtom. Känns som att jag mår sämre än vad jag gjort tidigare. Mycket bristkänslor och meningslöshetskänslor. Men det får vara så…


szirius
10/23/14, 8:50 PM
#64

Ojojoj, jag behöver skynda mig med mina chakrastudier känner jag🤓, de kunde kanske hjälpa er🤗❤️, har skrivit 3 sidor ikväll men ska förkorta och förenkla, dra ihop o även ta ner andliga aspekter från en bok som jag har hemma…det kommer!! Tålamod fina ni, don´t give up, låt det bara flöda…

Theleonora
10/24/14, 12:03 AM
#65

Gah, jag slänger mer sömnlösa nätter. Oro. Tankar som flyger runt i huvudet. Jäkla onödigt…


H-lena
10/24/14, 2:58 PM
#66

Nu tänker jag slänga bort min inre oro och stress  som orsakar en massa magont och illamående och mer oro och sömnlösa nätter. Jag vet att jag egentligen inte har något att vara stressad över likförbannat får jag dessa perioder med magont. 😕 Så nu slänger jag det i papperskorgen! Tack!


[Kathja]1
10/24/14, 3:12 PM
#67

H-lena -  Ju mer du är i nuet desto mindre stressad kommer du att vara. Prova att köra mindfulness -  tacksamhet i nuet - så ofta du bara kan så ska du se att det kommer att lätta. 🌺

H-lena
10/24/14, 3:27 PM
#68

Tack så mycket för tipset Kathja! ❤️ Ibland känner jag mig inte ens stressad men jag känner att kroppen beter sig som att jag har en inre stress. Jag ska verkligen försöka med lite mer mindfullness! Har försökt meditera, göra smärtlindringsmeditationer, bett att få slippa smärtan, önskat bort smärtan, men jag kan inte sluta tänka på det mer än korta stunder. Så blir jag frustrerad över att det aldrig får över, så det är en dålig spiral. Men jag ska verkligen försöka, så fort jag glömmer det släpper det ju!


Otroulig
10/24/14, 7:35 PM
#69

Nåt jag gjorde med smärta från mitt knä, var att helt enkelt säga, NÄ nu skiter jag i dig smärta. Jag tänker låtsas som om du inte finns, jag ignorerar dig.  Jag kan ju bara säga att det funkade fint 😃 Efter ett halvår insåg jag att wow, jag kan gå en mil och allt funkar fint,  jag som inte ens kunde gå 20 min per dag förut.

Det är det som är grejen, du måste helt enkelt vända fokus. 

Du skulle må bra av att hitta ditt inre lugn.  Yoga, meditation, mindfullness. Det hela handlar om att fokusera på här och nu. Inget annat.  Framför allt fokusera på andra saker än smärta.  Välj bort tankar om den, så fort den dyker upp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
H-lena
10/24/14, 7:43 PM
#70

Åh tack så mycket! Jag har tänkt den tanken att bara skita i det också. Jag ska nog  försöka med det. Jag tror absolut att det funkar om man bara lyckas vända fokus!


[::Vera::]
10/25/14, 7:00 PM
#71

#69, #70

Det har fungerat för mig många gånger att ignorera bort fysiska problem. Men jag har även varit expert på att ignorera, utan sunt förnuft eller att lyssna på vad kroppen vill säga mig. Det är ju inte så bra alls. Men är åtminstone lite bättre på det numera ;)

En läkare för ca sju år sedan dömde t ex ut min ena handled och sa att jag helt enkelt får acceptera att aldrig mer kunna belasta den med tyngre grejer eller viss idrott. Den var trasig, utsliten och inflamerad. Det fanns inget att göra enligt henne. Eftersom jag inte fick någon hjälp (obs! Jag bad om hjälp ;)), så hittade jag på egna rehabiliteringsövningar och vilade (faktiskt) den en kort period. När jag kunde röra den utan knivhuggskänsla så slutade jag fokusera på det. Bestämde mig för att hon hade gjort en felbedömning. Efter ett halvår var den som ny :)

Så här gjorde jag med en axelsmärta för ett år sedan med, då den var enligt naprapat och läkare helt "körd"….Fokuserade bort med förnuft. Nu är den hel. Jo, jag är nog ganska bra på just det där inser jag nu när jag tänker på det.. :) Dvs om jag är uppmärksam och lyssnar.

Funderar. Funkar tydligen även utan t ex yoga och meditation för mig. Undrar hur det nu blir om jag kan lära mig att kombinera mina egna metoder med t ex meditation. Intressant.

H-lena
10/25/14, 7:20 PM
#72

#71 Det låter ju super att du kunde läka dig själv! Ja det är därför jag inte riktigt litar på läkare, för att de ibland säger helt fel grejer. 

Som tur är så har jag inte alls lika ont idag, utan har glömt bort det nästan hela tiden och det hjälper verkligen! Ju mer jag tänker på annat desto mindre känns det eller hur man ska säga. Sen jagade jag upp mig lite för en stund sen, då fick jag ont igen men nu när jag lugnat ner mig känns det bra igen. Tack för hjälpen och tipsen!


[::Vera::]
10/26/14, 11:37 AM
#73

H lena Det har varit lite tuffa besked ganska okänsliga enligt mig. Dessutom felaktiga. MEN jag har skapat mig de här upplevelserna av en bra anledning :) Det finns dock bra läkare med känsla för patienten och som har en genuin drivkraft att hjälpa har jag hört. Man behöver lita på dem och jag tycker att det är rätt att göra så med! Tänker nu…inte för att det är synd om mig, men det hela är förunderligt hur jag har skapat återkommande scenarion. (Jag går sällan till läkare. Tar bara läkemedel som är livsnödvändiga. Aldrig värktabletter). När jag verkligen behövt har jag fått kämpa mig blå för hjälpen. Som att jag inte finns. Detta är en perfekt papperskorgsgrej för mig :)..Så jag kan titta på den klarare. Tänker på hur dålig jag var när jag för några år sedan stapplade in på akuten, och jag fick tjata mig till att få ta prover… Tjatade, var på väg att ge upp och kräla därifrån, tjatade lite mer och efter en halvtimma gav dom upp och testade mig irriterat…. De skickade mig direkt med ambulans till specialistsjukhus. Jag skulle annars hamnat i koma inom någon timma, sa de i efterhand. Sånna grejer har jag skapat. Hehe.. jag kan definitivt inte läka allt. Men jag har tankar på att det borde vara möjligt. Häftig tanke! Hoppas det känns bra för dig även idag :) Klara av att behålla inre lugn och ro, är ovärdelig kunskap för att må bra.

H-lena
10/26/14, 4:01 PM
#74

#73 Ja man har ju hört om att vissa läkare ska vara bra. 

Det där med återkommande scenarion stämmer för mig också. Jag har haft såna här magperioder ett antal ggr. Men för varje gång går det snabbare att komma ur, men de kommer ändå och jag önskar att jag kunde få reda på varför. För min del är det inte bara stress och oro, det kan inte vara det. För jag är nästan alltid stressad eller orolig för något, men ont i magen och liknande har jag bara ibland. 

Oj det låter ju hemskt att du var tvungen att tjata på dem sådär! DET har jag däremot hört är rätt vanligt. Hemskt verkligen! Tur att du fick ta provet tillslut ändå..!

Ja det är en häftig tanke! Jag tror ju på healing så jag tror absolut att du kan läka dig själv. Jag har testat lite grann med handpåläggning och pendla osv, vilket har hjälpt delvis men inte fullt ut. Nu känner jag mig som vanligt igen vilket är superskönt, så på något vis har jag nog helat mig själv ändå! Men det skrämmer mig att det är jag själv som kan orsaka smärta och sjukdom hos mig själv. Ja jag jobbar på att behålla lugnet, inte är det lätt alla gånger!


Theleonora
10/29/14, 6:01 PM
#75

Jag slänger ner min osynlighet, att bli ignorerad, vara osedd, inte hörd ner i papperskorgen. Jag slänger ner blockeringen i kommunikationskanalen och ta kontakt kanalen… :( Jag slänger ner att inte vara inkluderad i papperskorgen.


Otroulig
10/29/14, 9:18 PM
#76

Jag slänger upphovsrätten i papperskorgen….det var ju alls inge kul att leta fina foton på dom länkar jag lagt upp i "Mina drömmar" tråden. Det blev inget flöde alls 😛

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
10/29/14, 9:36 PM
#77

Tur att du är redig när jag inte är det. 🤐

Otroulig
10/29/14, 10:02 PM
#78

Äh…det var inte ett dugg kul att vara präktig. Bara begränsande. Blä 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/29/14, 10:25 PM
#79

Jag sa faktiskt "redig" som i duktig. 😍Själv är jag lite av en anarkist. 😎

szirius
10/29/14, 10:48 PM
#80

kan man inte göra en sån där slidis ( hahaha, med engelskt uttal menade jag😛) o lägga på youtube o sen under skriva att man inte har rätt till bilderna? så gör man ju med musik o allt annt där, så det borde väl vara lagligt?

[Kathja]1
10/30/14, 7:26 AM
#81

Det låter som min melodi szirius! Oss Vattumän emellan kanske? 😉

H-lena
10/30/14, 9:20 AM
#82

Nu slänger jag ner min trötthet, obeslutsamhet och osäkerhet samt omotivation i papperskorgen! Blä!


[Torahzen]
10/30/14, 9:43 AM
#83

Jag slänger ner min svart-depp. Jag känner inte igen mig. Jag vill ha tillbaka mig.

Annons:
sweetgum
10/30/14, 2:23 PM
#84

Slänger bort min trötthet och ensamhet

Medarbetare på Sydkorea iFokus

szirius
10/30/14, 4:54 PM
#85

wow, känner också låga energier ikväll🤔, säkert nån planet som spökar nu igen kära vänner🤗, bara omfamna o släppa🌛🎈

[Kathja]1
10/30/14, 8:09 PM
#86

Skönt att det inte bara är jag som är lite off. 😎

szirius
10/30/14, 8:14 PM
#87

fast nu är jag jätte-on igen😃 Yoga=❤️🤗🌊✨🎈

och ok då, en make som kommer med popcorn o ett glas champagne när jag ligger i badet😍

[::Vera::]
10/30/14, 9:06 PM
#88

Szirius Bad, make, popcorn, yoga och champagne. Jätteskön tillvaro ju!! :) Skål i papperskorgen för on- läge! Jag vill snart ha en snäll och omtänksam madam som vill skåla med mig. Gifta mig gör jag dock aldrig i livet om igen.. hihi. … On kom till mig med!

Theleonora
10/31/14, 12:01 PM
#89

Jag slänger ner behovet av att kontrollera allt, känslan av otrygghet och avsaknad av tillit.


Theleonora
11/5/14, 12:13 PM
#90

Wow, så tung i huvudet, slänger ner värken i papperskorgen och allt det tunga med det…


Annons:
[::Vera::]
11/5/14, 2:11 PM
#91

Ofokus, oförstånd, olust, oenergi.

…Bra att det kommer bättre veckor!! 🙂Har redan börjat tänka på hur jag ska belöna mig och skämma bort mig sen. Det är dock ett gott tecken. Nytänkande! Kanske ska börja redan precis nu med en promenad i solen ☀️…Känna hur det känns att redan nu har klarat arbetsbelastning och en och annan turbulens.

Theleonora
11/5/14, 3:09 PM
#92

Blä för mitt nuvarande jobb som har helt fått mig att tappa lusten, vill inte ens gå upp på morgonen, finns inget som motiverar mig. Har tappat självförtroendet helt och vill bara isolera mig (känner mig inte bara oduglig men också osocial). Har knappt nåt att göra och nu när jag ansöker om ledighet får jag inte det… Och de kör med utpressning att jag ska vara kvar till mars, och jag vill inte. Om jag blir kvar tills dess kommer jag ta livet av mig… På den nivån är det. Så snälla universum, jag vet att jag bromsade mina jobbchanser men snälla ge mig nya bra jobb, som motsvarar mina önskemål! Du vet ju!! Tack!


H-lena
11/5/14, 6:33 PM
#93

#92 Vad ledsen jag blir av att läsa vad du skriver! 😕 Låter verkligen hemskt!! Finns det inget sätt för dig att byta jobb eller komma därifrån på något sätt? Du mår uppenbarligen inte bra av det jobbet.

Det fick mig att inse att mina problem är himla små i jämförelse. Jag kämpar bara med min omotivation och alldeles för mycket fritid och hemmasittande, vilket drar ner humöret. Dessutom ska hunden opereras på fredag vilket blir sådärkul.. Usch. Men! Nu ska jag försöka rycka upp mig lite.


Stallmima
11/5/14, 9:19 PM
#94

Jag ska försöka kasta bort mina fd "vänner" som är energitjuvar i mitt huvud, oärliga, lögnaktiga idioter   🤮

Theleonora
11/6/14, 5:44 PM
#95

#93 kram på dig! Nä, min situation speciellt på jobbet är inte bra. Men det finns nog något gott i att jag inte trivs på jobbet och det handlar nog om att tacka nej till erbjudandet om att vara kvar efter nyår som sagt, motivationen är noll (hos alla, vilket såklart påverkar alla runtomkring) och arbetsmoralen är extremt låg…. Aja, det blir ingen ledighet men får se till att njuta desto mer när jag väl är ledig! Nu ska jag bara vibba upp så jag får några bra jobbchanser som leder till ett riktigt bra jobb. Var på helt ok humör tills en varningslampa i bilen lyste, skyndade till verkstan och fick återigen känna mig dum… Slänger därför ner känslor av värdelöshet, misslyckad och dum ner i papperskorgen. Jag behöver inte kunna allt och jag behöver inte spara in pengar på allt.. Det ordnar sig med ekonomin!! Yes!


H-lena
11/6/14, 7:04 PM
#96

#95 Kram på dig också! Vad skönt att du kan se något som är ljust i det hela i alla fall! Ja du får bita ihop helt enkelt. Tiden går himla fort såhär års också! Det löser sig tror jag nog! 🙂


szirius
11/6/14, 9:34 PM
#97

vi har ju transformerat denna tråd allt eftersom, från att heta fucktråden i början😉…fick nu en känsla, med tanken på månens läkande förmåga 🌊och som man gärna kan ge bort sin tyngd till - GIVE IT TO THE MOON - tråd😛🌛

vavava, var det inte en strålande idé? 😃

Annons:
[Kathja]1
11/6/14, 10:19 PM
#98

Det var väl en väldigt bra titel! 👍

Älvan
11/6/14, 10:45 PM
#99

Stoppar min lågintensiva ångest här. Nu räcker det tack. Nu vill jag bli fylld av tillit till allt. Tack.

satsuke
11/7/14, 10:06 AM
#100

Slänger ner mitt huvud här! Femte dagen med huvudvärk. Står inte ut, klarar inte av mitt jobb, klarar inte av nånting😭

H-lena
11/7/14, 3:44 PM
#101

Gillar idén om give it to the 🌛 😃! En annan grej som är lite skönt att tänka på ibland när man känner att man drunknar i problem och bekymmer. Jag brukar tänka på hur små vi är, vi människor. Vi bor på en väldigt liten planet, i ett litet solsystem i en galax bland miljontals andra galaxer, där det finns massor av andra solsystem och planeter. Tänk vad små våra problem är i jämförelse! Och för att illustrera min tankegång lägger jag även in den här:


gardit
11/8/14, 8:50 PM
#102

Ok! idag är ångesten brutal och jag inser att jag behöver släppa min underlägsna känsla, min känsla av att vara mindre värd. Jag behöver lära mig att stå upp för min vilja och rätt. Jag ser tusen ballonger flyga mot himmelen med det bagage som jag inte längre behöver.

Theleonora
11/8/14, 8:55 PM
#103

Jag slänger ner människor som är osäkra på sig själva och försöker dra ner mig och tror dom kan/ska tala om för mig hur jag ska tänka och tycka. Tack och hej för att jag numera ser er, speciellt när jag tittar ner för det är där ni är :). ❤️


[::Vera::]
11/10/14, 10:09 AM
#104

Blev lite irriterad på en grej igår när jag var hem till föräldrar på farsdag. Det gnager i mig fortf så måste släppas. Jag fattar inte vilken värld dom lever i! De vet min situation på jobbet och att jag sliter ganska ont av det just nu. Och så säger mor: Ja det skulle vara synd om du blev utbränd, du har ju ett så bra jobb och yrke. Jag: Jo Tystnad. Det är omöjligt att närma mig. Deras liv är prestation. Pengar är lycka! Och så syrran med senare: Jaha jag hade ingen aning om att du såå gärna ville ha barn. Jag: Men det har jag ju berättat flera gånger. Hon: Jaha. Trodde inte att sånna som du, ursäkta mitt språk, ville ha barn. Jag: Jo Tystnad Livet är bra konstigt! Försökt länge men skiter snart i det. Ingen ide att prata för stängda ointresserade öron. Släpper det här nu.

Annons:
Älvan
11/10/14, 10:11 AM
#105

Vera kram Stoppar ner negativa tankar o

Otroulig
11/10/14, 10:26 AM
#106

Kram Vera, förlåt dom för dom kan inte bättre just nu ❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
11/10/14, 10:40 AM
#107

Tack Älvan o Otroulig Dom kan inte bättre men är bättre. Jag vet det, och jag vill så gärna hitta det. Men just nu ger jag upp. Kör huvudet i sanden så länge och Gud får förlåta.

Lannelia
11/16/14, 8:01 AM
#108

Hit åker all skit jag tänkt om mig själv och mina nära och kära på sistone. Sen vill jag ödmjukast och respektfullt och med kärlek, be mig själv om ursäkt, för att sedan förlåta mig själv för AALLT "ont" jag orsakat mig💜 Jag förlåter mig själv innerligt för allting, och är i kärlek och nyfikenhet redo att gå vidare, pånyttfödd, såå uppfriskad och klartänkt. Jag ser nu vem jag egentligen är och jag är beredd att göra/följa allt som känns rätt o bra för mig, följa min inre röst vidare framåt, steg för steg, i början små för att sedan ta allt större och större tills den dag jag når språnget som tar mig ovan jord och låter mig sväva in i kärnan av den jag är igen, allt med en enorm (omätligt) glädje!!!!😄💜🙏💕 Jag är redo att leva livet fullt ut!!!😍😍😍😍💜💕🙏✨ ah, va härligt😍😍😍✨💕💛💕


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

sweetgum
11/16/14, 1:59 PM
#109

slänger bort att jag tycker jag är för dum för vissa jobb. Måste sluta trycka ned mig själv och tro att jag är korkad.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

satsuke
11/17/14, 9:50 AM
#110

::Vera:: - kan deti nte vara så att det är ett lite annorlunda uttryck för att faktiskt bry sig om också…? En del har svårt för att visa det på bra sätt…

Själv slänger jag ner försäljningar till klassresor!!!!! Företag som utnyttjar att barn ska ut och sälja, tycker inte det är en bra grej! Tyvärr är jag ensam  förälder i klassen om att inte gilla barnarbete, så nu får man försöka stötta en väldigt stressad och ledsen son som inte är med i försäljningsmatchen lika bra som vissa andra barn…😡

Älvan
11/17/14, 5:21 PM
#111

Satsuke Fy faan. Är det ens tillåtet om man drar upp frågan i skolförvaltningen el skolverket? Det måste bygga på frivillighet

Annons:
satsuke
11/18/14, 11:03 AM
#112

#111  ja det är klassens föräldrar som kommit överens om det tillsammans…jag har blivit försäljare på jobbet nu. 😇

Nu passar jag på att slänga ner exet. Som kommer och går som han vill här fortfarande, kommer sent på kvällarna och rotar runt och tar med sig lite saker. Känner starkt för att packa ner alla hans saker i kartonger och ställa ut dem utomhus…

[::Vera::]
11/19/14, 6:04 PM
#113

En man som vill mer än vänskap… Herregud jag har redan tackat ja till att ses någon kväll…Jag stänger aldrig dörrar… Men nu vet jag inte vad jag har ställt till med. Blev ju lite glad och sa ja direkt. Varför tänker jag inte efter före?! Åhhhh vad jag önskar att det som hände alldeles nyss inte har hänt.  Jag gillar ju honom jättemycket. Skit skit skit också!

Jag slänger inte honom här, han får mig att le även i dagar som dessa och känna lugn och lättsamhet. Det gör jag inte. Jag kan däremot stanna här i papperskorgen. Kan jag få försvinna nu? Jag orkar inte med mig själv och det som jag skapar. Hur kan detta vara ens möjligt?! HUR?!!

Snälla universum ta mig härifrån!

[::Vera::]
11/19/14, 7:18 PM
#114

Skulle kunna göra vad som helst för stillestånd i mitt skapande. Det här känns som en komedi. Kan inte låta bli att le åt kaoset just nu. Jag har ev manifesterat mig en bostad med idag. Helt perfekt boende skulle det kunna vara faktiskt. Men inte ihop med det andra som jag skapat. Det är rena komedin och tumult idag. Fattar inget. Hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart.

satsuke
11/21/14, 6:11 PM
#115

::Vera:: vad roligt! Du vet ju att allt kommer bli klart och tydligt så småningom, eller hur…njut av att det händer så mycket 😃

[::Vera::]
11/21/14, 10:18 PM
#116

Satsuke … Jo men visst :)…Tack för pepp! Är bara lite för trött för att njuta och behöver inte just själva dejtingmomentet just exakt nu. Behöver ro. Idag blev jag uppvaktad av ytterligare en man! Det är på allvar oförståeligt. Idag av alla dagar! De hör nog inte heller att jag säger att jag haft förhållande med kvinnor i stort sett hela livet. Chansen att jag blir kär är tyvärr minimal ju… Men det kanske inte har någon betydelse för dem. Jag vet inte. Men de är så fina personer, modiga, kärleksfulla och spontana och jag tycker om dem ju. Det jag jobbar med är gränssättning, vilket visar sig otroligt tydligt på flera områden. En av följderna blir att jag upplever gigantiska kontraster vilket gör mig helt slut. År av gränslöshet är hursomhelst idag förflyttad tillbaka dit där min gräns alltid borde finnas.

gardit
11/30/14, 9:00 AM
#117

Nu kastar jag min taktlöshet i papperskorgen och stampar ner den ordentligt. Jag vet egentligen inte vad som har hänt, men jag tycks ha sårat en person som står mig nära, och jag vet inte om det är något jag har sagt och gjort eller om det är någon annan som har brett ut texten om mig, ellet både och. Jag ska göra vad jag kan för att reda ut missförståndet, och ber om stöd från universum.

[::Vera::]
12/2/14, 8:57 AM
#118

Rädsla och okontroll. Vet inte vad som sker nu. Jag ville ju bort ifrån av hela mitt hjärta för min egen skull. Ville bara vara ifred. Är så gruvligt trött på det här som inte slutar att kretsa kring mig, personifierat, hänsynslöst. Har för fan flyttat 100mil ifrån mitt hem för att kunna må bättre. Jag har problem med att känna mig värdig och älskad. Men det här önskade jag mig inte. Önskade frid. Önskade lugn och ro. Så trött på skiten som jag inte lyckats göra mig fri ifrån. ÄN! Känner mig kass. Trött. Skitsamma… allt är väl bra i jämförelse. Allt är ok. Och imorgon känns det säkert bättre igen.

Annons:
Älvan
12/2/14, 9:06 AM
#119

Vera: kram. Du är på rätt väg. Tillit. Tålamod. Lägg dig i Guds famn en stund och överlämna allt oroande till honom en stund. Eller lägg dig i Moder jords famn. De är lika sköna. :) Jag stoppar nu ner ångest och olustkänslor som jag tillfälligt låtit mitt x utlösa som en följd av hans konstanta trakasserier. Sänder kärlek till mig, Vera och mitt x.

[::Vera::]
12/2/14, 10:21 AM
#120

Älvan. Tack för stöd. Jag ska försöka göra så. Sänder kärlek till x som kan ta emot. Och till dig och mig. Kram.

[Kathja]1
12/2/14, 6:31 PM
#121

Vera  - Att vilja fly från något är att fokusera på det och därför blir det kvar. Sträva efter att släppa och förlåta, släppa och förlåta.  🎈

[::Vera::]
12/2/14, 10:44 PM
#122

Kathja, jag ville bara överleva med mental och fysisk hälsa i någorlunda skick. Ville inte riskera att få en slägga eller något annat hårt eller vasst i huvudet. Ville inte ha ångest av att vara hemma.  Ville förhindra inbrott och annat brottsligt beteende. Ville våga sova om nätterna. Ville inte bli hotad. Jag var helt ensam. Därför flydde jag. Det var omöjligt för mig att fokusera bort henne. Jag gjorde precis allt jag förmådde. För att överleva. Vilket jag nog trodde var något gott. Jag kanske borde stannat. Jag kanske trotsar min livsuppgift genom att vilja leva. Jag känner mig ju hyffsat menlös just nu så ja…vem vet. Blir hon galen nu efter mitt beslut, så kanske jag ska låta henne göra det som är meningen. Hon släpper inte mig hur mycket jag än ber eller tror på Gud och loa. Så ja… allt kanske är som det ska…jag trotsar bara skeendet med min jäkla envishet.

[Kathja]1
12/2/14, 11:32 PM
#123

Det har jag svårt att tro vännen. Man ska alltid ta hand om sig och ibland måste man fly. Men ibland när man flyr tar man med sig sin rädsla och därmed även det man flyr från. Min kommentar var bara som vägledning, som hjälp i ett fokusskifte. För utan fokusskifte så kan inte verkligheten förändras. Det är en omöjlighet.

SHIAWASE
12/2/14, 11:56 PM
#124

Vera!!! skickar lite kärlek härifrån!!! Kathjas ord var så bra, så jag har inget att tillägga,,   det är inte alltid lätt, med fokusskifte,,, men du är på väg!!! det känner vi härinne,,, sedan att det tar sin tid, och att det blir lite berg och dal bana och stormigt under tiden, det är bara att acceptera, men du är på väg!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

gardit
12/5/14, 8:39 AM
#125

Hej, tittade in här för att slänga ur mig lite skräp men läste först de senaste inläggen och insåg att jag kanske inte har det så illa i alla fall. Vera: Du är värd att bli älskad och respekterad, älska dig själv såsom din nästa…. Vi är många som har gjort den resan från värdelös till VÄRDEFULL♡ Men när jag ändå är här i papperskorgen passar jag på att slänga ner lite skitsnack. Kram på er alla♡☆♡

Annons:
[::Vera::]
12/5/14, 12:15 PM
#126

Tack Gardit, Shia och Kathja för er omtanke. Jag är där jag är och försöker att inte jämföra/värdera mig, min situation eller ifrågasätta mina val. Ibland är det lite svårt att hantera på ett bra sätt när både jag och andra gör det, och speciellt om det infaller exakt i samma tidpunkt. Ville ju främst bara lämna av lite här i papperskorgen.

Älvan
12/5/14, 12:51 PM
#127

Jag stoppar ner den chock som jag fått av att jag insett att jag hittat min andra del av min själ. Först otrolig himmelsk lycka och kontakt med oändligheten och källan som jag aldrig upplevt så intensivt tidigare utan genom hans hjärta. Nu den totala förtvivlan och rädslan att inte känslorna är besvarade eller att han inte är mogen för detta mycket starka möte. Utlöst en djup sorg och rädsla hos mig. Jag är 100% säker på att jag hittat min hälft. Bara tanken att åter under oändligt många år som vi varit separerade åter kan bli det gör mig fullkomligt förkrossad. Nu stoppar jag alla dessa negativa känslor här. Gud du får ta hand om detta. Jag själv ska hitta tillbaka till tacksamhet och kärlek inför mötet jag ändå fått med mig själv. Allt det underbara som nu hänt mig. Och att jag känner mig så hel att detta möte ens möjliggjorts. Att han är så hel att vi kunnat mötas. Nu får det som sker dke. Jag älskar mig själv, denna man, alltet från djupet av mitt hjärta. Jag har redan upplevt mer under min livstid än jag någonsin kunnat föreställa mig. Mitt innehåll i livet hade räckt för flera livstider. Jag är hel. Jag är den jag är. För jag är kärlek. Kärleken är jag. Allt är jag. Jag är allt som finns.

Otroulig
12/18/14, 10:06 PM
#128

Slänger ned den hära tråk känslan här 😕 Jag är helt enkelt uttråkad och får inte tummen ur och göra nåt åt det. Men allt är väl som det ska……booooring 😴

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
12/19/14, 1:08 AM
#129

 Älvan, nu har det gått ett antal dagar sedan du skrev, så jag vet inte hur det är nu, men jag skrev precis om detta i kärlekstråden. Det är inte alltid som tvillingsjälar har en fysisk kärleksrelation eftersom denna kärlek står över allt. Och för att vi ska inse att connectionen är så mycket starkare och djupare en vanlig  tre dimensionell relation, så uppstår inte alltid en  sådan relation, eller i alla fall inte på en gång.  SKulle en sådan kärleksrelation uppstå på en gång, så är det lätt att fastna i den fysiska kärleksvibrationen. Däremot tror jag absolut att tvillingsjälar kan ha en dynamisk fysisk mänsklig kärleksrelation!! Och en sådan skulle säkert vara fantastisk,, Men blir det inte så, och man blir ledsen och  upprörd över det så visar det bara att man fortfarande är fast i den frekvensen där man är i behov av denna fysiska tredimensionella kontakten. Men när genom att gå igenom den fasen, så hittar man till slut till ett ställe där man inser att huruvida det än blir , så har man en djup kontakt, och kan koppla upp till varandra närsomhelst.

Så , kanske det inte är han som inte är redo? Kanske är det du? Eller båda?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
12/20/14, 9:40 AM
#130

Shia Jag blir så glad att du skrev dina funderingar till mig! Jag har kommit på samma tankar. Det är liksom tydligt att universum gör det svårt för oss att träffas trots att vi numera båda kan se oss själva i varann. Det tar lite längre tid för honom att sätta ord på vår speciella gemenskap, men intuitivt vet han. Han förstår att detta inte är en relation vilken som helst. Mitt ego har inte släppt taget utan vill äga min tvillingsjäl, letar problem och ger tvivel och smärta. När jag lyssnar innåt och tittar med mitt tredje öga kan jag i anden när som helst förena mig med tvillingsjälen. Jag både ser och känner den. Vi dansar tillsammans och det är vackert. Vi har båda fysiskt/psykiskt och mentalt förändrat oss och vår andliga utveckling accellererat. Kreativiteten flödar. Mina medmänniskor har flera tillfällen yttrat saker dom att jag är en ängel eller har ett leende som en ängel. Jag har hela tiden mycket betydelsefulla möten med människor i nöd andligt och kan ge dem möjlighet att dela kärleksflödet. Det är oerhört kraftfullt och jag har ett sådant yrke där jag har möjlighet att ge healing. Mina krafter har ökat enormt. Jag kan i 3e ögat se det vita kärleksflödet som radierar ut i världen. Ändå gör hjärtat ont från och till. detta är mina skuggor. Problem med tillit. Problem med att helt tro att jag är älskvärd. Dessa problem jag i hela mitt liv brottats med. Min ensamhetskänsla. Allt detta i total kontrast med stunder av känsla av total helhet, kärlek och tillit. Jag har en möjlighet att hela mig själv i ett ytterligare steg genom oss. Jag har trott att han inte är redo. Jag väntar in. Egentligen är inte heller jag redo. Jag väntar in mig själv. Tålamod behövs. Och kärlek. Allt som händer oss är en gåva. Kundalinirensningen är kraftfull och frigör enorma rädslor som så småningom bränns bort. I 3 dagar hade jag förlamande smärta konstant som en hjärtinfarkt. Jag väntade ut och accepterade den. Detta har försvunnit. Jag transformeras och låter det hända. Jag håller egot i handen och talar tröstande. Detta är dualitetens sönderfallande och det gör ont. Att släppa de man trott på så länge.

[Kathja]1
12/20/14, 4:41 PM
#131

Nej nu får det vara nog en stund! Där åker min man i papperskorgen med dunder och brak!!! 🤮

[Kathja]1
12/20/14, 6:09 PM
#132

Så det räckte med den stunden. Släpp och fokusera om. Nu får han komma upp igen. 😉

Annons:
Älvan
12/21/14, 3:47 PM
#133

Stoppar ner sonen och migsjälv. De känslorna jag just nu har för honom också. Fy faaaaan på ren svenska. Jag stoppar ner mamman som inte alls har oändligt tålamod utan just nu önskar honom långt bort.

[::Vera::]
12/22/14, 12:10 AM
#134

Provar att dumpa ångest och ensamhetskänsla åter igen. Imorgon är en ny dag! Jag tar mig upp upp upp till meningsfullhet och livsglädje! Det finns en mening. Det finns kärlek även för mig. Det måste finnas. Det finns. Jag finns! Jag kan älska mig trots allt.. Det är ju allt! Allt jag har är mig själv. Det är perfekt. Meningen med livet är kärlek till mig själv och att acceptera att det är så. Jag är fullständig i min egen existens. Thats it.

Älvan
12/26/14, 2:33 PM
#135

Stoppar en pappa som väljer att inte umgås med ett av sina barn. En pappa som söker konflikter och aldrig vill släppa taget om bitterhet och negativitet. En pappa som tycker konflikten är viktigare än sina barn. Usch! Här kan du ligga bland illaluktande räkskal och bananskal.

Älvan
12/27/14, 11:11 AM
#136

Du får ligga här ett tag till. Ditt barn frågar efter dig hela tiden.

[Kathja]1
12/27/14, 11:30 AM
#137

Självklart tycker han inte att konflikter är viktigt än barnen! Han gör bara det han kan göra.

Älvan
12/27/14, 12:09 PM
#138

Jag stoppar ner en bajsblöja på barnens pappa också.

Otroulig
12/27/14, 12:14 PM
#139

haha, du är lite rolig Älvan 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
12/27/14, 1:13 PM
#140

Hm…. Nu fick jag idén till en ny tråd!

[Kathja]1
12/27/14, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

En påminnelse som jag just fick då jag tänkte ta mig lite te… Kände att den passade bra i denna tråden då det ofta är människor vi slänger ner i papperskorgen… 😎

Theleonora
12/27/14, 8:43 PM
#143

Hihi Kathja, jag tycker den passar bra till en del diskussioner i Jag gräver ner tråden också ;)


[Kathja]1
12/27/14, 8:51 PM
#144

Den passar till det mesta tror jag, i alla fall sådant som har med "mig och andra" att göra. 😉

Håbe
2/22/15, 6:39 PM
#145

Började skriva i klottertråden men flyttade det hit. Ska jag gnälla så ska jag åtminstone gnälla i rätt tråd.

Suck! verkar ha gjort en riktig djupdykning i negativa tankar-tycka synd om mig själv- se ner på mig själv- se världen i svart-träsket.

Känns som om jag går omkring med en ständig klump i magen av någon sorts tappad tilltro eller självkärlek eller vad det nu är. Riktigt låga energier.

"jag kan ingenting. Jag tillför ingenting. Klarar ingenting….."

Jag började det här året med känslan av att det måste hända någonting nu. Nu har jag stått still ganska länge. En längtan efter något som jag inte riktigt kan formulera eller sätta fingret på. Bara att JAG måste förändras. Jag behöver ta nya steg. Hitta mitt sanna jag. Vara den bästa mig som jag kan vara. Men jag känner mig bara trött, grinig och negativ. Misslyckad. Och just nu har jag inte en susning om vad jag ska göra åt det. Jag vill känna mig så där lugn och trygg som jag gjort ett tag. Jag vill känna det där inre lugnet som jag tydligen lyckas förmedla utåt att jag har. Känner mig som värsta fejken! "Om ni bara visste…."

Jag vill ha energi och kraft. Glädje! Inte känna mig introvert och avstängd från andra människor.

Hoppas innerligt att det bara är våren som spökar! Men jag behöver helt klart ta några nya steg nu. I någon rikting.

Färdiggnällt för den här gången :-)

[Kathja]1
2/22/15, 6:52 PM
#146

Jag tror att det är något i luften, många som känner som du just nu Håbe. Jag är en i gänget. Har gottat ner mig totalt i filmtittande och alldeles för mycket godis denna helgen. Bara att andas och utgå ifrån att det snart ha blåst över. Ut med skiten och gör plats för annat. 🌊

Annons:
szirius
2/22/15, 7:12 PM
#147

Åh, Håååbe, du är inte ensam idag🤗….22/2…starka energier…have faith är vad man får försöka hålla i sig i. Du satte ord på min känsla precis - att jag vill vara mitt bösta jag, jag vet att det är JAG som behöver förändras, men jag är bara gnällig och negativ🤐. Jag är sämsta mamman just nu, har noll tålamod o brinner av för ingenting…liite kärlek på den fronten🤐hittar inte glädjen….många djupa suckar.

This too shall pass…🌊🎈

Nu har nästäppan släppt iaf, nu rinner det istället, haha, alltid nåt! 🥳

Håbe
2/22/15, 7:16 PM
#148

Inte för att jag önskar er att känna så, men guuuud så skönt att inte vara ensam 😊. Fast jag tror inte det bara handlar om dagens datum. Det här har vuxit fram under en tid nu. Väldigt mycket frustration över att inte hitta rätt.

[Kathja]1
2/22/15, 7:29 PM
#149

Jag tror inte heller att det är datumets "fel"  -  men vi har alla släppt, växt, landat, släppt och växt igen. Nu är det väl "slappa dags" igen antar jag. Lager, för lager. Det är bara att ta emot i tacksamhet, även när man mest vill dra täcket över huvudet eller slå sig själv för att man "borde kunna bättre". 😡🤮😮😢😭

szirius
2/22/15, 8:42 PM
#150

nä självklart är det inte bara pga datumet, men den energin kan vara en "push" att visa sig , i det som legat mer under o smågrott…

Otroulig
2/22/15, 9:26 PM
#151

En till!!

Håbe kära du. Jag kan förstå din känsla….men å andra sidan så har du gjort arbeten på en annan nivå. DU har ju banne mig gjort om hela ditt liv! Glöm inte det, glöm inte att du är en ✨ som har uppnått så många mål och har skapat så bra.  

Kan det vara lite så kanske…att du är "klar" med ett projekt och nu vill komma  vidare till nästa …eller?  Men sen tror jag att vi utvecklas som i vågor ..eller spiraler eller hur det nu är och kanske att ditt inre nu vill få komma fram lite. Jag tänker Yoga. Jag har ju börjat på mediyoga, väldigt snällt. Inga akrobatiska övningar 😉 Det är som medtiation fast lite i rörelse.  

Jag VET att jag utvecklas enorm, men just nu - bara för att jag inte kan ta på nåt så känner jag mig mest tom. Men det får var så ett tag. Jag gnetar på med mina spegelövningar för tillfället - jag tror att de gör mer nytta än jag förstår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2/23/15, 5:13 PM
#152

Du har såklart rätt i det Otroulig. Jag har gjort stora förändringar i mitt liv. Enorma steg på många sätt. För mig känns det som att det andliga har fått stå tillbaks för att komma i balans rent kroppsligt.  Det är på ett annat sätt. Nu vill jag känna att jag utvecklas inuti också. Själsligt. Men jag känner mig så himla stängd och sluten. Har alltid varit ganska introvert men inte så mycket som nu.

Yoga är något jag tänkt på. Köpte en dvd till och med i somras. Men det är som att jag inte har någon drivkraft. Inget "kom igång".  Har lovat barnen att åka till simhallen imorgon och det känns superjobbigt. Jag ORKAR inte. Får inget gjort hemma tycker jag. Massor av borden men inget blir gjort. Jag är inte särskilt trött eller så. Lite sliten helt klart. Men mer bara stängd. Tom. Och jag gillar det inte!!

[Kathja]1
2/23/15, 5:22 PM
#153

När vi känner oss "off" så beror det i princip alltid på att vi behöver egen-tid. Vi behöver följa signalen om att vi är off och tillåta oss att vara off - sova, softa, chilla, vara asociala, slappa helt enkelt. Och det händer i princip alltid när vi har nya energier som ska lägga sig till ro i oss, oavsett om vi är medvetna om det eller ej. Så lyd nu dig själv Håbe och tillåt dig att vara off så går off-läget över till något annat snabbare. 🌊

Annons:
MissInAction
2/24/15, 6:50 PM
#154

Ska bara kasta ner mitt ex J här (jag vill helst inte ens ge honom den titeln). Här kan han ligga och ruttna 💣alternativt åka iväg i en ballong🎈tills han brinner upp i atmosfären.
🤮😟

Bye-bye!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/24/15, 7:13 PM
#155

Oj då,  det var ord och inga visor 😃🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2/25/15, 6:53 AM
#156

Shit, vad jag också vill slänga ner J här och det gör jag….


[Kathja]1
2/25/15, 6:56 AM
#157

Men så bra, då kan ju J och J hänga med varandra! ;)

Otroulig
2/25/15, 4:38 PM
#158

Åh, jag kan ju inte kasta ned mig själv… Så jag får väl kasta ned situationen att jag själv deleatat en superviktig katalog och jag har inte ens en papperskorg att plocka upp den ur. Snyft, det är andra gången jag gör så här. Arggghh. Förra gången kunde jag återställa själv. Det löser sig ju alltid för mig - så jag hoppas det gör det nu med. Jag skäms….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: