Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1178 ggr
[Kathja]1
9/16/14, 10:05 PM

Alla förändringar är till det bättre

"There is no such thing as "change for the worse." Change is the process of Life Itself, and that process could be called by the name "evolution." And evolution moves in only one direction: forward, and toward improvement. Therefore, when change visits your life, you can be sure things are turning for the better. It may not look that way in the very moment change arrives, but if you will wait a while and have faith in the process, you will see that this is true." (Neal Donald Walsh)

Annons:
Otroulig
9/16/14, 10:14 PM
#1

Kanske ett citat att brodera och hänga upp som en bonad :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
9/16/14, 10:16 PM
#2

❤️Ja…tillit.  🌈   Att i stället för att se det som " allt detta har hänt mig och därför har jag expanderat",  kunna se det som " allt detta har hänt mig så att jag SKULLE KUNNA expandera" ✨ Ta emot allt allt som gåvor , oavsett vad som sker….🎁

[Kathja]1
9/16/14, 10:16 PM
#3

Där har du höstens projekt! ;-)

H-lena
9/16/14, 10:17 PM
#4

Tack för den fina insikten! Det behövde jag just nu.


szirius
9/16/14, 10:30 PM
#5

# 4 vet inte om jag sett dig härinne förut, välkommen hit i så fall🙂

H-lena
9/17/14, 9:18 AM
#6

#5 Nej precis jag såg det som nytt inlägg däruppe och blev nyfiken! 😃 Har inte skrivit här förut så du har rätt. Tack så mycket!


Annons:
[Kathja]1
9/17/14, 9:26 AM
#7

Kul att du hittade hit H-lena!👍 Inget sker av en slump, allt har en mening, så även att du hamnade här hos oss. Jag hoppas att du ska trivas. Vi är lite anarkistiska av oss så det finns nog inte en tråd som inte har blivit OT, fast egentligen kan man aldrig bli OT det är bara att flödet tar en någon annan stans än dit man först kanske hade tänkt sig. 😎Men det gör att det kan vara svårt att söka på ämnen och hitta rätt, men det är bara att dra igång en ny tråd. Här har vi högt i tak och skriver om allt och inget som hör livet till.  ❤️

H-lena
9/17/14, 9:29 AM
#8

#7 Jag är jätteglad för att jag hittade hit! Väldigt härlig stämning här verkar det som. Nej precis inget händer av en slump, det håller jag med om. Jag tror det här är ett väldigt bra steg för min egen utveckling och jag tror jag behöver lite nya insikter när det gäller livet. Förhoppningsvis kan jag också bidra med något till er! 🙂
Tack så mycket!


satsuke
9/17/14, 10:31 AM
#9

Detta var precis vad jag behövde läsa just nu! Tack Kathja 🎈

Och jag säger också välkommen H-lena! Här är det bäst!

[Saz]
9/17/14, 10:52 AM
#10

Precis detta som jag går igenom nu.
De senaste veckorna har allt verkligen flutit på för min del. Livet har verkligen lekt med mig och jag har samlat på mig så mycket energi och glädje. Känns som jag verkligen behöver detta med en mörk sommar och vår.

Något som jag i mina mörkare dagar funderade på då var att jag behövde förnyelse för att gå vidare och komma loss.
Jag rensade ur mitt gamla jag, dvs rensade och städade hemma, sålde saker på loppis och beställde hem nya möbler osv.
Det som nu sker i mitt liv är att jag har fått ett kanonerbjudande om att köpa en helt ny lägenhet till ett väldigt bra pris.
Jag jobbar själv i fastighetsbranschen och har tidigare varit inne på att byta till något större men har alltid fastnat i min comfort zone.  "Jag trivs ju bra där jag bor nu  ändå, bor billigt och har bra grannar osv." Har också alltid haft tanken att rätt var det är träffar jag någon och blir sambo så det är ingen idé att köpa nåt nytt nu. -Det har jag nu sagt i 7 år och jag sitter fortfarande ensam och singel.

NU tänker jag förändra mitt liv till tusen! Jag bryter mig loss från min comfort zone, skapar ett nytt liv i en ny lägenhet med nya grannar och tänker att precis som titeln

"Alla förändringar är till det bättre"

Detta kommer liksom så lägligt just nu.
Har dock några små orostankar bara och det är att jag måste eventuellt sälja mitt nuvarande hem nu i höst och inflyttning till det nya sker först någon gång april-juni nästa år. Vilket betyder att jag måste isf fixa ett tillfälligt hem under ett halvår.
Jag tänker och manifesterar att det kommer lösa sig och den bästa lösningen kommer att komma till mig när som helst!

Vibba vibba vibba 😃

szirius
9/17/14, 11:26 AM
#11

# 10 härligt Saz👍 vi är ju några fengshuinördar härinne, så det där med att rensa bland ens saker vet vi funkar superbra✨ - saker är också energier🌊

Att trippa utanför ens comfortzone är en jättebra övning, och övning ger färdighet, efter tillräckligt många gånger börjar man fatta att man klarar det, man överlever, man växer! Och enda sättet att skapa förändring är ju att göra något på ett annorlunda sätt än man tidigar gjort.😛

[Saz]
9/17/14, 11:34 AM
#12

Ja jag vet ju det.
Egentligen är jag livrädd för detta. Kommer jag ha råd? Klarar jag av en flytt?
Lämna mitt trygga hem med mina härliga och trygga grannar?
Självklart kommer jag göra det!
Jag får ju nya härliga grannar, ett helt nytt hem som dessutom är större och bättre (och ibland är det värt det, trots att det blir lite mer kostnader i månaden)

Jag kommer förmodligen växa mig ännu starkare genom det här! 👍

MissInAction
9/17/14, 11:35 AM
#13

Välkommen hit H-lena! ☀️

Ja jisses Saz, inte undra på att det händer saker hos dig! Känner ända hit att du vibbar annorlunda nu än bara härom månaden 😎♥

Ååh nu kom jag på en grej, fast jag ska nog ta det i en egen tråd 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
9/17/14, 11:36 AM
#14

#12 "känn rädslan o våga ändå", en toppenbok😉 Åh du kommer fixa det GALANT! 🤗

[Saz]
9/17/14, 1:09 PM
#15

MissInAction Ja visst är det annorlunda nu.

Vet inte riktigt vad som hände och när. Men förca två veckor sedan så bara kände jag så mycket glädje. och sånt flyt.
Fick så mycket bekräftelse från folk runt omkring, gamla vänner hörde av sig  av olika anledningar, lägenheten kom över mig, en mycket snygg kille jag spanat lite på på träningen tog kontakt med mig och han kände tydligen igen mig. Det visade sig att jag sålde en lägenhet till honom i somras (minns att jag träffade en snygg kille på kontoret i somras men inte en tanke på att vi tränade på samma ställe då jag aldrig sett honom där tidigare). Vi inledde en kontakt och det känns spännande och nytt… inget som är på gång men vibbarna kring honom känns positiva. OCH han bor i samma område där mitt nya boende kommer att bli 🤪

Har fått massa nya vänner som jag pratar med dagligen på träningen och detta ger mig massa positiv energi och glädje.
Min syster ska få barn  till våren och jag skall bli moster.
Vi skall bygga hus på landet…. alltså det finns ingen ände på allt nytt och positivt som faller över mig.
Måste försöka hålla mig kvar på dessa vågorna nu och inte tappa fokus. Inte fundera för mycket utan bara flyta med… 🌊🌈

SHIAWASE
9/17/14, 1:44 PM
#16

H-Lena Kuuil att du har attraherat denna sida till dig!!! Detta är en underbart upplyftande community så njut , vi lyfts upp av varandra nämligen ,,, gäller självklart alla som läser men inte skriver också!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
9/17/14, 6:23 PM
#17

Det är verkligen intressant hur det du skriver kan vara sant SAMTIDIGT som allt redan är perfekt i vårt nu. :)

Upp till toppen
Annons: