Annons:
Etikettklotterplank
Läst 5213 ggr
[Kathja]1
2014-09-15 08:46

Klotterplank 33

Dags för en ny klottertråd ~ den förra hittar du här. Här skriver vi om allt, stort som smått, det som faller oss in. Här gömmer sig allt ifrån vardagsbetraktelser till stora strålande insikter.

Annons:
Älvan
2014-09-15 09:16
#1

Jag är förbannad, men vi ska inte döma de som dömer. Ändå är detta så svårt att praktisera!

linnease
2014-09-15 09:36
#2

Förbannad får man vara Älvan :) en stund i alla fall. Eller ett par dagar. Downstream, downstream… ;)

MissInAction
2014-09-15 10:35
#3

Ieeeehh!! 😃 Företaget i Tallinn vill ringa mig i eftermiddag runt kl 16.15 - antar att de menar Estlandtid! Oooh! Nu kommer jag gå och längta hela dagen och bara nervös 😃 Gissar att det blir på engelska. Har aldrig haft någon telefonintervju innan! Gah! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-09-15 11:00
#4

Spännande MissI, det kommer att gå så bra så. ♡

SHIAWASE
2014-09-15 11:09
#5

Kul MissI!!! spännande, självklart kommer det att gå BRA!!

Intressant, jag är ju varken upprörd eller förbannad ,, förmodligen för att jag DELS är så långt borta från Sverige, men MEST för att jag bara har valt att INTE ta del av debatten som har varit. Jag HAR lagt märke till den, ett fåtal poster på FB har dykt upp, men jag har  då bara valt att inte se dessa,, för vi kan inte gå mot ljuset genom att välja samma energi som de som vi vill utplåna, typ. För det är PRECIS vad som har pågått.

Ett nytt slags hat har fötts för att vi ogillar den fientlighet som en viss grupp visar. Men i och med att vi väljer att visa oss fientliga till dem, så börjar vi vibrera på precis samma nivå.

Sååå för mig är detta valresultat helt naturligt.

SJÄLVKLART,, när så många börjar att vibrera avsky, hat, fientlighet!!!

it is our Choice! Jag väljer min vibb!!! OCH allt är som det ska, och både NUET och FRAMTIDEN är LJUS!!! och HAPPY! och fylld med LOVE!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-09-15 11:12
#6

Jihaa Miss! Det skulle jag vilja ha - telefon intervju, jag är bäst på telefon!! Det kommer att gå strålande. Nu kan du skriva ned stolpar med frågor samt massor med listor över fina egenskaper du har :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2014-09-15 11:39
#7

#5 _Ett nytt slags hat har fötts för att vi ogillar den fientlighet som en viss grupp visar. Men i och med att vi väljer att visa oss fientliga till dem, så börjar vi vibrera på precis samma nivå.
_

Exakt så, jag anade att deras siffror skulle öka, pga allt MOTSTÅND som finns, men motstånd är RESISTANCE, dvs motsatsen till flöde, och det är också mer FOKUS på det man inte vill ha. Detta är ju tydlig LoA.

Läste detta igår från Abe som var så klockrent:

In this attractionbased Universe , there are no such thing as exclusion, so the harder you push against unwanted things, the more you achieve vibrational alignment with unwanted things. And in doing so, the more you invite unwanted things into your own experiance…you shore up your own belief, and "prove it",  that you were right all along how bad and invasive that unwanted thing was. The more you defend your own beliefs, the more LoA helps you to live them out.

Säger inte att det här är en enkel grej…särskilt inte om man bor mitt i det och möter det dagligen….men desto viktigare, att hela tiden försöka hålla fokus på det man VILL, prata om DET, umgås med likasinnade o peppa o fylla livet med kärlek…det handlar inte om att man blundar! Det handlar om att ta hand om sina egna vibbar och inte gå i klinch o tappa sin kraft, sitt ljus.

MissInAction
2014-09-15 12:53
#8

☀️❤️ Ja men jag känner mig faktiskt mer "som vanligt" igen nu, fast lite bättre, haha… mera hoppfull igen! 

Oohh nu har jag kommit hem.. jag gick tidigare för att kunna förbereda mig i lugn och ro, och distrahera mig med saker om jag blir färdig i tid 😃
Jisses!! Som sagt, telefonintervju är nytt för mig och jag är nervös, men jag ser så mycket fram emot det för att det känns så spännande att få prata med dem! Har ju ingen som helst aning om hur de människorna är! 

Och är inte det här rätt tillfälle för mig så kommer nästa! 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-15 13:22
#9

Alltså nu fick jag ångest!!
Min Estland-bokmärkesmapp i webbläsaren är borta! 😮😭
Hade massor av länkar där!!! ❤️

Den kan ju inte bara försvinna. På platsen där den legat ligger nu istället bara en sida som visar webbkamerabild i Tallinn.

Vad ska jag göra?? Och varför händer det här nu? 😕


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-15 13:24
#10

Ooooops! Ingen fara på taket! Mappen hade på något magiskt vänster flyttat på sig och åkt lååångt ner! 🤐

Fattar ändå inte dock! 🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-09-15 13:30
#11

Kanske en hint om att andas. ;-)

MissInAction
2014-09-15 14:08
#12

Så kan det kanske vara, ja 😊
Som det är nu så tittar jag på klockan var femte minut ungefär. 

Fast tittar på lägenheter nu 😃Gillar den här
http://www.city24.ee/property/for+rent/apartments/pct74a?selectedTabMenu=list¤cy=EUR


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-09-15 15:09
#13

Hej på er! jag är ju just nu som sagt fast i Jason Mraz, tack vare LINN!!!

Och jag länkade iill denna låt i happy låt tråden, men länkar igen, för det här är officiella videon med LOVE  rakt igenom och LYSSNA på texten,,vädigt hög vibb!!

Bara för att många uttrycker så mycket besvikelse i Sverige idag ,, !!! (härinne är ju alla redan på samma linje som låten , men ändå!!)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-09-15 15:10
#14

Oops, länken kom inte med!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Alder]
2014-09-15 15:59
#15

Skönt att valet är över ,började bli smått less ärligt talat.🙂

[Kathja]1
2014-09-15 16:07
#16

Apropå musik så träffade jag själv på Thirty Seconds To Mars för första gången idag. Me like a lot! Lite 80-tal över det hela. 🥳

MissInAction
2014-09-15 16:35
#17

Hahaha ooh nu bubblar det inombords igen!! 😃
Och så har jag Living in the moment-låten i bakgrunden också nu, Shia! 🤗

Intervjun är över och vi pratade i nästan en timme. Jag har ju mailat på engelska med en kvinna och svarade på engelska i Skype, men fick en liten chock då jag hörde en kille prata svenska 😂
Jag har ju ingen kamera i datorn men han hade bild, så jag såg honom. Han berättade om företaget och om tjänsten och vad det innebär. Låter såååå kul!! Tror att det verkligen skulle kunna passa mig 😃
I deras team finns det folk från de olika nordiska länderna och ungefär hälften av dem kan prata estniska 😛Ungefär 8 st som man träffar dagligen. 

Och vi pratade om Tallinn ❤️ och han hade bott där i 8 år!! Inte lärt sig mycket estniska alls, men tillräckligt för att kunna beställa på restaurang t.ex. och hänga med någorlunda när folk pratar. Beror ju på intresse och umgänge, kan jag tänka mig. Jag vet ju en som vill lära sig ALLT 😊

Det är en tjej som jobbar där som ska sluta och har sagt upp sin lägenhet för att flytta tillbaka till Sverige, och tanken var ju att training skulle börja i september/oktober.. men hon har inte bestämt riktigt än när hon flyttar.. hon söker jobb och så här. Så det kan ev. dröja lite. För mig går det bra vilket som, sa jag 🙂
Och de kan hjälpa till att hitta tillfälligt boende också.

Det är klart att det praktiska löser sig på något vis!! ☀️

Åh hahaha… på slutet så frågade jag om han hade fått en bild av hur jag är och då sa han att han ser i mitt CV att jag är engagerad i Harry Potter och det säger ju allt 😂
Då visar det sig att han läst böckerna "ett antal gånger" 😮😃
Det trodde jag inte! Haha! KUL! 🥳

Nu ska de höra av sig till mig framöver, så då vet vi ju alla vad min uppgift blir nu då.. 😉 fortsätta med det jag försökte lugna mig med innan samtalet då jag var så nervös att jag frös och mådde illa! Tänkte att I can never get it wrong - if this is the right thing for me, things will go smoothly ♥ and if it is not right, there will be a new opportunity ♥

Vibba Tallinn!! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-09-15 17:53
#18

Så självklart MissI! 🥳🎈🎂🌊

Det låter som när min dotter fick jobb i Skottland, snabba ryck, inget krångel och de hjälper en med allt. Och Harry Potter, jag menar det säger ju allt. Grattis till jobb och flytt darling. 👍

Otroulig
2014-09-15 18:16
#19

Så roligt Miss!! Det låter ju kanon! !!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-09-15 18:21
#20

yeeeay Missi, kommer ihåg att jag hurrade när jag läste men glömde visst uttrycka det i skrift också hehe


Annons:
MissInAction
2014-09-15 19:38
#21

🤗😃🥳🎈

Känner mig fortfarande galet exalterad!! Fast lite mer "jordad" också, eller jag bör nog jorda mig snart.. hehe… men jag tänker lite mer kring hur det är att faktiskt bo i en lägenhet i Tallinn, vad jag kan hitta för typ av ställe 😎 och strosa omkring där i vintermörkret utan stress och tider att passa… veta att jag har mitt hemma där! Åh ♥
Sen får vi se om det sker snart, väldigt snart eller ganska snart 😛

Nu håller jag på att steka pannkakor.. blev såååå hungrig! Nomnom


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-09-15 20:20
#22

Oooooh!!! Jaaaa, det låter ju superbra!! Åh så kul!!!! 🤗🤗🤗❤️❤️❤️🥳🥳🥳☀️☀️☀️ Ja precis.. Harry Potter liksom!! 😃😃

ollivoll
2014-09-15 21:57
#23

HÄrligt MissI:)) spännande med flytt utomlands:))

linnease
2014-09-15 23:30
#24

Åh jag gillar denna. Kort men bra, bara en minut

MissInAction
2014-09-16 11:26
#25

http://naamapalmu.com/file/67837

En stackars säl som har hicka😂❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-09-16 13:22
#26

Vad KUUUUL Missi😍! Och så självklart❤️🤗

MissInAction
2014-09-16 18:46
#27

Jaaa roligt och spännande 😃

Och tack Shia för Living in the moment ♥
Kände lite små-ångest nu en stund då jag tittat på videos från Sångfestivalen i Tallinn och känslor som jag hade då kom upp igen.. ont i magen! Sååååå jag tänkte att nej - då var då och nu är nu! Och nu mår jag annorlunda, nu är det som räknas och nu kan jag välja hur jag tänker och vad jag gör ♥
Så jag googlade fram videon så nu får den gå på repeat några gånger! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
SHIAWASE
2014-09-17 00:19
#29

Godmorgon på er!!!

Bra MissI att den fungerar för dig, den fungerar mycket bra för mig också!!

Och även hans andra låtar,,, !!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2014-09-17 11:13
#30

Jag har hittat mycket bra grejjer på nätet. Shadowworks från Swan! Länkar senare. Och EFT där gubbe förklarar att alla affirmationer funkar ALLTID! problemet är att vi inte själva hör HELA affirmationen vi sänder ut då undermedvetna (el jag kallar ego) lägger till en snutt på slutet; -jag är rik och framgångsrik…. Säger undermedvetna en fortsättning;….. men du vet att allt du gör misslyckas för du är värdelös! Då skickas hela affirmationen ut. Dvs den med mest känsla och du tror mest skickas ut; -men du vet att allt du gör misslyckas för du är värdelös! Nu fattar ni varför manifesteringarna inte kommer såsom ni tänker er det hela. Nr 1 är att ltssna in vad undermedvetna skickar för tillägg till din tänkta affirmation. I denna metod knackar man på de troendesystem som ej passar med affirmationen du vill skicka så de inte hela tiden sabbar varenda manifestering! Visst var detta en bra insikt och metod! :)

Otroulig
2014-09-17 11:22
#31

Det är därför man alltid ska affirmera eller visualisera när man har hög energi. Det är energin som gäller. Är du i en sann hög energi finns inget grums med.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-09-17 11:46
#32

Jag tror jag kommit på ungefär samma som Otroulig och Älvan för ett tag sedan…kanske :) ;)

När den ursprungliga tanken som finns i det undermedvetna bakom varje önskan, är att jag just nu inte har det som jag vill ha eller gamla inpräntade osanningar/tro att inte vara älskad etc. så blir önskan besvarad efter just det. DEN ursprungliga tanken (fortsättningen på affirmationen som älvan uttrycker den.) och den starkaste tanken (kan vara undermedveten alltså) blir min verklighet.

Jag får alltid det jag behöver och vill ha. När jag är i det höga energiflödet kommer de positiva manifesteringarna. Min ursprungliga tanke är alltid styrande, och eftersom jag har en fri vilja så blir den tanken min verklighet. Varken Gud eller loa svarar fel eller struntar i att svara! Det är coolt.

linnease
2014-09-17 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Haha.. Den här är så bra! Får mig att tänka på dataspel.. (Hm finns inget bättre ord? Dataspel låter så gammaldags.. de nya är ju helt fantastiskt storslagna äventyr ju!)

Alltså.. Jag tror att allt av värde egentligen har jag nog lärt mig av spel!! Och av Battlestar Galactaca! 🤗🤗🤗❤️❤️❤️ För hur kul är det första banan jämfört med den andra, liksom..? Även om det kan se mörkt ut i stunden om man är inzoomad för snävt och inte ser "the big picture" :)

Älvan
2014-09-17 19:35
#34

Linn Helt underbar bild! :)

Annons:
linnease
2014-09-17 22:33
#35

Ja visst var den bra?

Åh appropå spel.. sitter o spelar.. men alltså.. blir lite läskigt med just det spelet jag kör just nu, inne i mörka grottor med sådär helt ödsligt ljud och diverse annat på sista uppdraget.. så jag tappade känslan! Ska ju vara kul ju! Så, nu provar jag att dra ner bakgrundsljuden i spelet och kör Jason Mraz's Love-skiva som musik till istället, haha det blir kul att se hur det blir.. Slå ner zombies till "living in the moment, easy and breezy, tralala!" 

Funkar inte det får jag nog byta spel, hmm.. Eller göra nåt annat!

SHIAWASE
2014-09-17 23:07
#36

Linn ellerhur bilden alltså:) , jag lade ju upp den bilden på FB för någon dag sedan, underbar :) Och jag går omkring med Jasom Mraz i öronen hela dagarna nu förtiden!!! Snacka om upplyftande, East and breezy!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-09-18 01:50
#37

EAST ad breezy! Hahaha en felskrivning i min smak 😂🥳

Haha vilken rolig bild jag fick framför mig nu, Linn! Jag dödar ju också monster och kan relatera! För en månad sen eller nåt så lyssnade jag ju på det där radioprogrammet då de sände från Sångfestivalen i Tallinn, och det var estniska nationalsången och lugna och glada sånger - enorm kontrast till mina monster 😃

Nu ska jag hoppa i säng! Såååååååå trött. Men M kom online på teamspeak sent i kväll efter att han varit ute.. så jag stannade lite längre än tänkt 😊

Var på yoga i kväll också för första gången på säkert också en månad!! Mycket välbehövligt. Fast jag har känt i två veckor som om jag börjar bli sjuk… värk i leder, allmän skum känsla i magen så som jag brukar känna när jag är förkyld.. halsen är lite hes… nyser ibland… frossa ibland.. matt.. men inget mer liksom. Kan det vara sömnbrist tro? 😞

Nattis ❤️🌛😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-09-18 03:29
#38

Haha Missi!! Förstår att det passade dig!!!
Och jag har ju redan skrivit i manifesterigstråden, men det blir Chopra Seminarium och föreläsning i helgen!!! Wow!! Vilken manifestation, och min egna talkshow också!!  Kuul

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-09-18 13:25
#39

Nu skulle jag verkligen behöva råd av er. Om ni inte fullkomligt tröttnat på mig dvs…haha. Har varit gräsligt låg senaste veckan (Varit på väg sakta upp ju i ett par veckor).Men nu verkar det även pendla högt och lågt snabb på några timmar. Ena stunden dömer jag och har inte alls någon lust att älska mig eller andra, motarbetar hjälp som jag får, motarbetar mig själv osv. Jag känner mig gräslig helt enkelt! Se bara på det jag skrivit här i dagarna :(. Nästa stund så gör jag jättefina manifesteringar och känner mig bara lycklig och tacksam. Som t ex just nu har jag njutit av en fantastisk indisk lunch i jättetrevligt sällskap :). Dessutom så upplever jag ju "tråkiga" saker precis inpå stunder som jag känner mig i flödet. Det är som att det flyter ihop och är inte alls självklart vad som kommer manifesteras. Som en bergochdalbana fast snabbare. Vad kan det bero på? Blir så trött av det. Så här har det aldrig varit innan för mig.

Otroulig
2014-09-18 13:41
#40

Haha, ska vi hålla handen Liv :) Nu när jag tänker efter så är det inte så konstigt, vi har båda trillat dit på tankar som inte är så trevliga… Valresultatet… jag åker lite ned med mina tankar på jobbfronten. Så det är inte så konstigt att vi vobblar. Sen har vi varit däruppe där vi hör hemma, högt upp i energin så vi tycker nog att det är extra obekvämt när vi trillar ned igen. Så det enda att göra är att mjölka det som är bra. Förlora sig i den underbara fantasin och välja glada tankar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-09-18 13:43
#41

Sen är det ju så att det finns oftast lite fördröjning i manifestationerna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
2014-09-18 13:54
#42

Otroulig

:) Såg att du skrev i papperskorgen, jag var där jag med nyss. Ja fördröjning kan det såklart vara, fördröjning kanske åt båda håll t o m. så det blir en jättespännande och uttröttande mix ;). Känns så i alla fall.

Det är ju inte konstigt när man vet hur det känns att vara högt uppe, att det känns ännu värre att hamna lågt. Därav upplevelsen av en djup dal kanske när man hamnar en aning snett i sidled bara.

Kram

Älvan
2014-09-18 14:06
#43

Liv Jag har det precis som du. Timmar mellan förtvivlan och att befinna sig i himlen. Jag tror inte det är fördröjning. Det är att vi plötsligt lyckas få ut våra positiva manifesteringar OCH negativa samtidigt. Det blir inte i form av motstånd utan ett parallellt skapande. Dvs blockering mot positiv attraktion släppt, men lyckas inte stänga av undermedvetna och medvetna negativa önskandet. Vi har inget motstånd mot manifestering. Vi får då hela tiden ALLT vi ber om. Dvs var försiktig med vem du pratar, om vad du pratar om. Läs inte nyheterna. Försök hålla fokus på tacksamhet. Jag tänker köra EFT på mitt negativa manifesterande för att få stopp på det jag sänder ut i stunder av värdelöshetskänslor osv. Dvs acceptans av skuggan. Frigöra mig från gammalt tänk.

szirius
2014-09-18 14:38
#44

tjejer, jag känner så igen mig i det ni skriver, det är högt och lågt med snabba turer, bara att följa med🌊, som Älvan skriver, vi manifesterar åt alla håll hela tiden🤪

Jag kände mig yschig igårkväll, o inatt började jag toksnora o har nog snutit slut på en pappersrulle idag…vaknade superlåg med känslan att allt med min hälsa ör off, bara ont o sjukt o fel, o nu dessutom allmänt täppt o småseg, MEN lyckades vibba upp mig med kärleksfulla ord o tankar, att allt är som det är och allt är bra…..har gjort allt lååångsamt idag,  rätt skönt det med☀️, tror faktiskt förkylningen är en manifestation för att jag ska öva mer på att göra EN sak i taget o inte tusen😇😛Jag mindfulnesshängde tvätt tex🌈, i vanliga fall brukar jag göra det på språng, lite här lite där när jag springer förbi, haha.

tog tom en siesta o somnade på makens arm en halvtimme❤️

Åh, vad jag tycker att det är vackert just nu! Folk börjar pynta sina ingångar med pumpor o kryssantemum i olika färger, sååå fint!

[::Vera::]
2014-09-18 17:00
#45

Tack vänner… Bra saker :)

Otroulig
2014-09-18 17:52
#46

Ja jag och i stort sätt hela resten av kontoret bestämde att vi inte gör så mycket nytta där så vi tar ledigt i morgon. Så nu tänker jag bara njuta och vibba upp mig med kärleksfulla tankar om mig själv och alla medmänniskor❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-09-18 18:14
#47

Låter bra Otroulig. Upp!! Lyssnar på denna underbara låten just nu.. Kim Cesarion - Amen. Jag bara älskar den idag! :) …F-word -Forgive

MissInAction
2014-09-18 18:45
#48

Liv, jag kom att tänka på en video som Kathja (tror jag?) länkade till mig i somras när jag var som deppigast… får rysningar nu bara för jag minns hur klockren den kändes för mig ♥
Kanske inte är helt samma grej som du pratar om men lite kanske 🙂

Åh vad mysigt szirius… somna på makens arm 😍❤️☀️

Edit: haha jag glömde ju länken 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2014-09-18 19:20
#49

Och på temat manifesteringar och fördröjning - detta dök upp i mitt newsfeed på FB precis 🙂

The buffer of time gives you the opportunity to get it right before it manifests, to take pleasure from the vision and from the molding it into place… Can you imagine if everything was manifesting instantly? You would manifest this, and then you would manifest it away. And then you'd manifest that, and then… It would be a difficult thing if you were instantly manifesting every whim or every misaligned thought. It's so much better that you have this buffer of time where you can feel it into perfection before it manifests into your experience. -Abraham


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-18 19:25
#50

Alltså är det bara jag, eller fanns det inte en iFokussajt som hette Utlandssvenskar eller nåt sånt? Svenskar som flyttat utomlands? Jag har kollat igenom sajtlistorna flera gånger, de vilande också, men hittar inget 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-09-18 21:17
#51

#46 haha, du som nyss önskade "lediga fredagar" - VARSÅGOOOD😂🤗👍

Otroulig
2014-09-18 22:22
#52

Gjorde jag??? Hahaha!! Det hade jag glömt 🤪

Check 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-18 23:03
#53

Idag var nog första gången jag blev lite matt på att vi alltid är OT här inne! 🤪Jag vet att någon skrev om en övning härom dagen…men jag minns inte vem, om vad eller var! Jag minns bara att jag tänkte att jag skulle göra den och just nu fick jag tanken att det var "därför" jag fick känslan att den var för mig. Ja, ja den dyker väl upp för det var uppenbarligen inte idag jag skulle göra den. 🤔

Otroulig
2014-09-18 23:50
#54

Jag puttade Skuggside tråden Kathja om det var den övningen du menade. 

HA! jag har ju glömt att berätta. Jag hade lite roligt idag. Det ringde någon försäljare från Miljonlotteriet, dom berättade den glada nyheten att just MITT nummer blivit uttaget att vara med i en utlottning om 10 miljoner, det var väl en trevlig händelse jag ville vara med om, frågade dom mig. Nä tack,sa jag, jag har så himla mycket pengar redan så det behövs inte. Det blev först tyst..sen sa hon, men pengar kan man väl inte få för mycket av? Men jag har så HIMLA mycket - så det är fullt tillräckligt, så tack jag behöver inte vara med i nåt lotteri..

Jag gillar verkligen mig själv när jag säger sånt. Varje gång!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-09-19 00:47
#55

Ojoj, ja upp o ner o ner och upp.. Från strålande till livrädd här typ. Lite skönt att det inte bara är jag i alla fall ^_^ kram tjejer! Ååååh så har jag också sagt nån gång tror jag det, känns så bekant, så skönt Otroulig! Haha och särskilt när de blir helt tysta och slutar upp med att försöka sälja :D

Annons:
MissInAction
2014-09-19 01:05
#56

Mer på temat 😎
Videon har jag inte lyssnat på (än) men är så himla trött just nu så jag ska bara hoppa i säng istället 🙂😴

Abe on why the Universe DOES NOT give you what you THINK you want:

Hot seater reading an Abe quote and asking Abe to explain it:

Abe Quote: "Whenever something that you think you want DOES NOT unfold it is for one of two reasons, either your habit of vibration, your belief, your dominate vibration that you are offering (Abe interrupts "and today we would add your point of attraction or where you stand in your grid) relative to the subject, doesn't match what you think your desire is OR you and your desire are a perfect match and this thing you THINK you want just doesn't match and so the Universe just doesn't deliver it."

Abe explains quote: "Well, let's say you have your eye on someone that you believe you want to be with but thru your life you've been having experiences with a lot of different people, both in terms of personal relationships, in terms of lover, but just in terms of human to human relationships so you have come to conclusions about what you like in those people, who you play with.

So you've launched rockets and your Vortex knows, your Vortex is the culmination of the ALL that you've been asking for.

But you think for some small reason, maybe its appearance, or maybe its financial status, or maybe you're just lonely. But for whatever reason, you have decided that, that is the ONE and so you can't understand why the Universe doesn't orchestrate that for you.

When all long what is going on in your Vortex, as a result of what you have been putting there, is QUITE different from the probably outcome of THAT relationship with THAT person.

Because what you're seeing with your eyes and what you're concluding about it….

It would be like deciding that you want that magnificent car, it is the most beautiful thing that you have ever seen, it is beautiful to look at and the colour of it is everything you ever have wanted but you don't know someone took the engine out of it last night.

So you've got your heart set on THAT, but the Universe does not arrange for you to have THAT car if you are truly in sync with the vehicle that you WANT,

because THAT car has SOME of the things you want but not nearly the MOST IMPORTANT ONES…..

There are lot of things you think you want, that you do not want!

It happens all the time, you get your eye on some job you think you want it because it has status but it would be a living hell if you were to live in that job.

If you are true to who you really are, the Universe is not going to make it easy for you to walk into something that you do not want, you see.

But if you are complaining all the time, if you are fearful that you wont get a job,

if you are finding vibrational equivalent to that thing that you think you want that really is NOT a vibrational match to what you want BUT it is a vibrational match to way you have been feeling….

A lot of times you are a vibrational match to the very thing you do not want because you're afraid you wont get what you want

and so you're a vibrational match to the ABSENCE of what you want

and then the ABSENCE of what you want walks in and you say:

"oh that must surely be it"

because it feels like a match, because IT IS a match,

BUT ITS NOT A MATCH TO WHAT YOU WANT,

it's a match to WHERE YOU ARE!!!!!"


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-09-19 02:04
#57

#48 Miss Vill bara säga att du inte var så fel ute. Jag behöver lära mig att ta hand om mig bättre och vara lite mer ego. Tar på mig en massa ansvar för att avlasta andra. Resultatet blir t ex som ikväll- att jag sitter och jobbar mitt i natten när jag borde sova. Alltid tidsoptimist med! Jag borde inte sätta mig i stressiga lägen alls just nu. …För trött för att kolla din länk nu. Kommer säkert en dag imorgon med :) Däckar nog om några sekunder. Kram Otroulig… Väldigt kul att du sa så till säljaren! :)

MissInAction
2014-09-19 08:36
#58

🤗 Liv
Hur känns den här tanken för dig? Jag är det viktigaste jag har. Och egentligen det enda, då det enda vi egentligen äger är våra egna tankar och känslor ♥
Vilket fantastiskt ansvar och även privilegium, känner jag nu! 😍

Hoppas att du sovit gott!

Till mig ringde det en säljare igår kväll och ville sälja 5 nummer av tidningen IFORM och man skulle få en löparjacka på köpet. Jag behöver ingen löparjacka känner jag, men jag sa att jag vill inte ha någon prenumeration samt att jag håller på att "avsluta allt" eftersom jag är påväg till Tallinn 😃 Det känns väldigt skönt att säga så!! ♥

Tänk, det är redan fredag! Består veckorna bara av måndag och fredag eller?😮

Åh jag lyssnar på estnisk radio och det pirrar i magen varje gång jag förstår lite om vad de pratar om! Spännande att kunna förstå mer och mer 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-09-19 09:51
#59

MissI Jag har glömt hur din förälskelse till Estland började? :/

MissInAction
2014-09-19 10:02
#60

Älvan,
Jadu den har på sätt och vis växt fram tills det i somras sa POFF 😃
När jag var yngre var jag intresserad av Finland och sedan kom mitt intresse för Ryssland. Har nog alltid känt en dragning till östeuropa i allmänhet ♥ av skäl som jag inte kan förklara… då räknar jag både balkanländerna och de klassiska "öststaterna".. men Ryssland lockade som sagt mest. Sedan i vintras började jag spela med och prata med Marko som bor i Estland, och då fick jag ju veta lite mer om landet och blev mer och mer nyfiken 😛

Sen i våras fick jag tips om att söka jobb på Malta, så jag gick omkring och tänkte Malta eller Tallinn hela våren! Och när jag vann resan till Tallinn så var det mer eller mindre kört, haha… då kände jag att jag kommit hem 😍

Det var hela paketet… människorna, deras stolthet över landet och traditionerna, den kulturella miljön och den fysiska miljön. Estland växer och känns både historiskt och modernt och europeiskt på samma gång ♥

Har i flera år nu velat åka ut i världen och har haft några olika platser i tankarna 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-09-19 12:22
#61

#58 Missi. Ja jag sov väldigt gott men kort. Det funkar liksom ändå på något vis. Tur att jag har en inbyggd väckarklocka så att jag vaknar även när jag lyckas med att stänga snoozen för femte och sista gången 😉. Skönt så som du känner med det där att avsluta saker! Du kommer säkert få ett erbjudande i Tallin om en löparjacka om det är det du behöver 🙂. 

Jag är det viktigaste jag har… Den tanken känns självklar idag men inte alls igår. Ska ta ett snack med mig själv idag…igen.

Älvan
2014-09-19 16:54
#62

Liv Allt du har är allt. Du kan aldrig vara på fel spår. Hur du än gör utforskar du olika aspekter av digsjälv! Döm inte Liv. Du gör perfekt utifrån där du står. Du är bäst. Skit i snacket. Jag gissar att snacket kan vara klagande. Gör det inte! Ta inget snack. Du är perfekt som du är!

Annons:
[::Vera::]
2014-09-19 16:59
#63

Nä du behöver ju ingen löparjacka! Då är ju det löst..haha. Läste fel.. Jag vill ha en, det var kanske därför jag läste tvärtom :) Det var helt urflippat på jobbet sista timmarna. Alla verkade trötta och därför flamsiga. Hur rolig em som helst! En person fick skrattattack och åkte hem för det var ingen mening när inget blev gjort ändå :)…åhh vad jag gillar grabbarna på jobbet känner jag! :)

[::Vera::]
2014-09-19 17:09
#64

Älvan Nej ångrade mig nu. Ska inte ta snacket. Bra.Tack, det hade nog blivit anklagande. Jag tar lite snack s istället. Unna mig något riktigt gott eftersom jag är värd det :)

szirius
2014-09-19 19:27
#65

Blir så nyfiken på vad du gör o bor Liv🤗, men du kanske vill vara lite hemlig precis som jag, såhär i öppna trådar😛

Otroulig
2014-09-20 18:42
#66

Aha! Jag blev lite off.. Sen kom jag på att jag inte druckit nåt kaffe idag. Så nu är det åtgärdat. Jag gör verkligen nästan ingenting. Ikväll blir det middag själv, det verkar som att jag mår bäst själv- orkar inte ta kontakt eller umgås med någon. Det är ju helt i sin ordning. Men just det här passiva skulle jag gärna vilja transformera till en mer göra vibb. Ska ta och göra en god middag till mig själv i alla fall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-20 19:03
#67

Tänk så olika man kan se på "vara för sig själv" jag har nog aldrig njutit så mycket av mitt eget sällskap som nu för tiden. Bara är, njuter och vibbar för fullt. Men nu är det soffhäng med man och bonusson. Jag blev sugen på lite nostalgi så vi, eller iaf jag, tittar på "Selma och Johanna en roadmovie" ~ me like! Det mesta är bara ease och kärlek.

[::Vera::]
2014-09-20 19:46
#68

#65 Szirius

Njajonä… Vill eg inte vara hemlig. Men jag pendlar mycket och även tilliten. Därför är jag lite försiktig eftersom xet vill vara nära mig och hon vill mig fortfarande inte väl…och jag vill mig väl nu!  :)

Men det är ju inget hemligt att jag oftast finns i någon av kuststäderna i mellersta Norrland. Men ibland långt ut på landsbygden med. Är lite varstans där det känns bra för stunden och där jag känner frid. Har mitt bästa hem inom mig. Skön känsla :). Utbildad el ing. i grunden. Gör lite olika grejer, men ofta ren elprojektering, dvs planering av elanläggningar, beräkning, styrsystem, arbete i 3d cad mm. Varierande typer av uppdrag och byggnader. Just nu jobbar jag bl a med belysning i form av "ormar" infällda i golvet. De kommer att ljussätta ett trettiotal lutande pelare i en finfin byggnad. Väldigt roligt uppdrag! :)..Hoppas att det stillade nyfikenheten lite ;). Kram

MissInAction
2014-09-20 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Men vad roligt, Liv!! Haha att man kan föreställa sig saker om en människa eftersom man inte "vet"… och jag hade föreställt mig att du jobbade i vården på något sätt, som personlig assistent eller på boende eller, nåt heeelt annat än ingenjörsjobb iaf 😃

Jag tänkte skriva i Nattliga drömmar-tråden men lägger in det här istället. Drömde natten till idag att jag var bjuden på kalas eller nåt, och vi hade Harry Potter-pickick inomhus😂 Men det fina var hur mycket jag älskade husen vi var i!! Både på insidan, det var nyrenoverat men man hade behållit känslan och atmosfären av det gamla. Det var sekelskifteshus i sten. Och fönstren var höga och släppte in mycket ljus. Åh jag älskar såna hus!! 😍

Och jag pratade estniska i drömmen 😍 Fast sa inga avancerade saker, utan pratade mest om vädret 😃
Sen ringde klockan! Grrrrr!

Meeeen jag blev så pirrig nu när jag såg den här bilden ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Älvan
2014-09-20 21:08
#70

Liv Bra att du tog snacks isf snack! :) Hur coolt är det inte att när man både trivs med sigsjälv och gillar göra saker med sigsjälv visar det sig att massor av personer vill umgås med mig plötsligt! Nu har jag umgåtts en hel dag med en rätt känd fotograf som fotat mig hela dagen som jag vore värsta modellen. Är ju så långt ifrån det man kan tänka sig, men jag har verkligen trivts med uppmärksamheten och det smickrande i att se fantastisk ut på bilderna enl honom fast jag i vanliga fall har typ kamerafobi. Det känns vanligen som att bli hotad med en pistol när nån ska fota mig vanligtvis, men nu kändes det bra! Jag trivs ju med mig själv inifrån och ut och har då även märkt att jag även på utsidan är vacker. Jag har som plötsligt sista tiden upptäckt en sak i taget hos mig själv som är vackert; mitt leende, mina vita raka jämna tänder. Tuttarna ser snygga ut. Hahahaa. Rumpan fast och benen snygga upptäckte jag i somras och började med kjol. Roligt att som 40 åring känna sig otroligt mycket snyggare och sexigare än när jag var 20! Och detta verkar ju dejterna uppfatta! ;) Dvs jag var som typ filmstjärna med egen fotograf/ glamourös världsvan man som tog mig på brunch på Berns där ostron, sushi etc inmundigades. Sen promenad i solen längs kajerna och på Skeppsholmen. Sen solstol, barfota i gräset och champagne! Jag kan inte fatta hur bra jag skapar just nu! Det är snabba manifesteringar och när detta pågår bara njuter jag. Sänder tacksamhet och kärlek mot allting. Det är som att bli förälskad i sig själv och därifrån älska allt!

MissInAction
2014-09-20 21:22
#71

Vad härligt, Älvan!! Wieee! Är så glad för din skull 🥳😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-09-20 21:56
#72

MissI Delad glädje är verkligen dubbel glädje! Och nu när jag får prata om detta får jag njuta en gång till av det hela! Så bra och smart det fungerar med tacksamhet och att unna andra skapa och må bra!

[Kathja]1
2014-09-20 22:14
#73

Nice MissI! 👍Själv log jag lite extra när jag läste denna…

"If you could find a way how to take the emotional journey from worrying about not having enough money to being hopeful or even expectant that more money would come…in five minutes or less, you could begin sending one singular signal from you about money…and when you do that, because now your only sending one clear signal, Universal Forces will provide immediate circumstances and events in order to accommodate the more money that you are wanting.If you could find a way how to take the emotional journey from worrying about not having enough money to being hopeful or even expectant that more money would come…in five minutes or less, you could begin sending one singular signal from you about money…and when you do that, because now your only sending one clear signal, Universal Forces will provide immediate circumstances and events in order to accommodate the more money that you are wanting. Ah via Abraham Hicks Daily Quotes"   😎

[Kathja]1
2014-09-21 10:20
#74

Idag har jag allt lite av en fixar dag. 🤪 Har laddat ner A.H pepp-listan till mobilen, har beställt fina pärlor så jag kan göra mig en mala, känner för att sy klart jackan jag håller på med, och har självklart  mediterat och vibbat för fullt. Men nu ska jag kanske sparka liv i mannen och äta lite frukost…

[::Vera::]
2014-09-21 10:50
#75

#70 Älvan

Nu är glädjen tripplad! Du älskar dig och allt. Du är stolt över det du skapar! Det är en omöjlighet att känna annat än en stor glädje när jag läser. Det gäller alla här.

Du skriver att du är så långt ifrån modell som man kan tänka sig. Men det tror inte jag på, eftersom utsidan aldrig kan vara mindre vacker än vad insidan är. Och din insida är en otroligt vacker stjärna! Det önskar jag så mycket att dina dejter uppfattar och uppskattar och älskar.

Missi

Haha..Ja visst är det kul hur man skapar sig en bild av människor som man aldrig har träffat. Fast som jag har sagt tidigare så känner jag aldrig att jag passar in, så du hade inte helt fel känsla ändå. Funderade ett tag på att byta yrke, men har upptäckt att min personlighet behövs  just precis där jag är😉. Så jag stannar om jag inte drar ifrån Sverige 🙂. En tanke som blir allt starkare.

SHIAWASE
2014-09-21 10:56
#76

Helhej alla!!! Jag har ju inte klottrat på ett tag men vilken vecka!!!!wow Tisdag otroligt intressant workshop!!!! Och massor av möten ,onsdag tv inspelning , torsdag fredag , utställning , lifepuzzle, i samarbete med ambassaden , lördagsintervju talkshow samt Deepak chopra seminarium, söndag Deepak chopra föreläsning, och nu middag med massa trevliga människor!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[::Vera::]
2014-09-21 11:26
#77

Shia

I mina öron låter det hektiskt 😃…Men huvudsaken är att du njuter och har det fantastiskt bra!! 🙂Skulle vilja vara med dig där på Deepak föreläsningen. Det hade varit häftigt!

Otroulig
2014-09-21 12:40
#78

Liv Åh, tack - den ribben kändes bra. MEN 😡 är det bara jag som HELA tiden får ribben istället för vibben när jag skriver?? Om nu program och sånt är så smarta - så borde ju lärt sig att jag vill skriva vibb 🤪

Nåja 🎈 Liv, det lät som så roligt och spännande projekt och just det här att ens personlighet passar där man är. Vi bildar alla små pussel och det är så härligt när man känner att man är en del i ett. Även om man är olika de alla andra pusselbitarna, så behövs man precis där ❤️

Apropå drömmar, jag drömmer väldigt mycket, inte så starka så jag skriver aldrig ned dom.  

Vet inte …men jag har en känsla av att det är en period med mycket som flyter upp till ytan just nu. Både privat men även i stort. Gammalt grums som måste upp för att ses på för att sedan kunna släppas 🎈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-09-21 12:41
#79

Liv,
"Din" personlighet behövs nog överallt, ja 🤗
Ooh vart skulle du flytta isåfall?? 😎

Ja Shia, vilken vecka! 😂 Häääärligt!! 

Åh jag lyssnar på min Happy mode playlist i Spotify, och så kom jag att tänka på i våras.. hur bra jag mådde och hur annorlunda saker var…och så kom ångesten över mig! 😢
Bara att rida ut stormen tänkte jag.. eller försöka vara i känslan. Observera den och se den uppifrån. Och sen sa jag till mig själv att jag kan välja att vara i det förflutna eller så kan jag välja att vara i nuet eller att tänka sköna tankar istället! ❤️

Nu frukost och sedan möte med Harry Potter-föreningen 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-21 12:48
#80

Hahaha nej Otroulig, har aldrig fått ribben! Men vet inte om jag skriver vibb så ofta i mobilen 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-09-21 16:28
#81

Shia Åhhhh Deprak. Konstigt el kanske inte konstigt så känns han som han finns i min vortex och jag kan plocka ner han när jag vill! :) Njut av hans klokskap och rapportera till oss! Otroulig Ribben? Undermedvetna vill säga nåt? Ribba? :/ ;) :) Jag vet vad jag får för vibbar av ribba! LOL ASG LMFAO :-D Liv Tack för delad glädje! Det konstiga är att jag tidigare inte sett riktigt att jag är snygg. Jag ser yngre ut än de flesta jag umgås med och utan skryt har jag en flickkropp trots många graviditeter, amning, godis/chips varje dag (på riktigt sen jag flytta hemifrån 20 år+), unnar mig att äta o dricka exakt det jag har lust med, aldrig bantat, tränar om jag får lust. Ibland inte på flera år. :) Så jag har faktiskt skapat mig snygg! Hahahaaa MissI finaste. Snälla kan du inte inboxa din happyspotyfy lista? :)

MissInAction
2014-09-21 17:16
#82

Hahaha jag kan nog föreställa mig vilken slags ribba du tänker på, Älvan! 😂🥳

Skapa sig snygg! Yay!! 
Apropå kroppar och hälsa så såg jag det här i mitt newsfeed på FB idag ♥

Och min playlist kan jag väl länka till här lika gärna 😎
Jag har aldrig länkat en playlist förut 😞 men jag tror att den här länken ska kunna funka oavsett om man har Spotify eller inte! Och ja, det är inte många låtar i den!! Det finns nog många låtar som jag skulle kunna lägga till, men det här har blivit en sån lista där jag lägger in en låt om jag lyssnar mycket på den och den verkligen lyfter mig, sådär så jag blir hög på livet bara av att höra låten ❤️☀️
Sååå egentligen borde jag slänga in åtminstone två estniska låtar där, men de har jag än så länge i en annan lista. Hmm, kanske ska uppdatera lite 😉
Happy Mode

Nuuu är jag hungrig!! Chicken kerala är snart färdigt 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-21 17:25
#83

Ja Älvan, det var länge sen jag var nära någon sån….vad jag vet alltså😎😂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Älvan
2014-09-21 17:38
#84

Otroulig Hahahaaa jag skrattar högt för mig själv åt mina egna tankebanor och associationer! Det var inte länge sen för mig eftersom jag har den förmånen att bli uppvaktad av 4 (!) otroligt intressanta män. Hihihiiiiii LOL :-D ;) Tack för spellistan MissI! Ska prova den nu. Lägg in den på Happylåttråden?

MissInAction
2014-09-21 17:40
#85

Vad du vet.. hahahahaha!!! 😂
Åh jisses… det börjar kännas lite att det var ett tag sedan 🤐
Och senast jag ens pratade med någon om sex eller på ett lite flirtigt sätt, var ju med M i våras… åh!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-09-21 17:48
#86

Jaha *skratt*… Mää!…Otroulig, jag tyckte du skrev att min ribba kändes bra!! WTF!??  😂…viker mig dubbel.

Älvan
2014-09-21 17:51
#87

MissI men herregud! Plocka ner männen/kvinnorna genast som du har lagt in i vortex! Ett tips från en som vet är att plocka ner 1 (!) i taget! Det blir annars nästan för mycket av det goda! LOL Jag undersöker mina genom tipset Bachar har; do what exites you most in the moment. Do it till it exites you no more. Do it with no expektations of the outcome! Det enda som jag hoppas är att männen också lyssnat noga på Bashar. Särskilt det där med expectations!

Älvan
2014-09-21 17:53
#88

Nu kom jag på en låt om nerramlande män ur vortex; It's raining men, hallelujah! Ska lyssna på den. Fniss

[::Vera::]
2014-09-21 17:59
#89

Missi. Du är inte ensam om att det har gått lång tid. Över tre år här. Blä vad trist att ha tappat lusten!

Älvan
2014-09-21 18:19
#90

Liv Leksaker, leksaker….

Annons:
[::Vera::]
2014-09-21 18:24
#91

…Jag vill ha riktiga gäddor!!!..inga leksaker… blä…Strunt i det, det ordnar sig.. Hahaa.

Otroulig
2014-09-21 18:26
#92

Här snackar vi 6års firande :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-09-21 18:35
#93

Ok nu måste alla som firar olika jubileum ang torrläggning lyssna på It's raining Man! Sen tänker ni hur de ramlar ut ur vortex! Man kan tänka WOman istället också om man så vill! Gäddor är hardcore och inte för mjukisnybörjare kan jag säga Liv!!!

[::Vera::]
2014-09-21 18:36
#94

Hahahahahahaa Älvan!! Jahaa du vet allt om mig hör jag ;)

Älvan
2014-09-21 18:41
#95

Hahahaa Du vet ju att jag är medial! :)

[::Vera::]
2014-09-21 18:50
#96

Ja visst, men du lyckades ju missa största delen mitt liv så! :)

Älvan
2014-09-21 18:51
#97

Vadå? Vi lyckades pricka vår träff exakt som vi överenskommit innan när vi planerade vårat liv ju! ;)

Annons:
[::Vera::]
2014-09-21 18:55
#98

Ja det är sant! Jag menar bara att du inte vet allt som hände mig innan…kanske :)

[Kathja]1
2014-09-21 19:32
#99

Tur att det som hände innan inte betyder något nu Liv. 😎

Älvan
2014-09-21 19:36
#100

Jag vet vad som hände innan Liv! Jag anar iaf… hahahaaa gäddor o annat förstår jag ju!

[::Vera::]
2014-09-21 19:41
#101

Min frisörska som jag nu hittade igen efter över tio år… Tänker nu på vad hon sa. Vi känner inte varann men hon kom ihåg mig så väl, detaljer i mitt liv. Det finns en connection. Hon undrade om jag dejtade någon, och jag sa att jag inte gör det och att jag vill vara själv. Men hon sa bestämt att det ska jag INTE vara utan hon tyckte att jag nu ska gå ut och "skapa kul", "bara köra"… Precis så sa hon. "Skapa kul", det är en väldigt annorlunda formulering. Det känns även lättsamt.

Kommer ihåg ännu mer nu…Hon varnade mig även för att flytta till Gbg för elva år sedan. Hon sa "gör det inte". Det var det absolut sista hon sa till mig, och det med bestämdhet i rösten. Men jag flyttade.

Älvan
2014-09-21 19:59
#102

Jösses. Det var en vettig frisör! Släpp inte taget om henne. Men skapa kul för det gör jag. Och det är kul! Jag har denna helg exv ätit krabba, ostron pilgrimsmusslor och många mer fantastiska maträtter. Naturligtvis goda cappuccino, champagne osv. Fantastiska samtal och möten. Kroppsliga behov (skratt) ömhet, kyssar osv. Vackra promenader vid vattnet runtom inne i stan i fantastiskt väder. Barfota i gräset med champagne i solstolen… Sen har jag skapat konst med min son. Och bara myst med honom hela dagen idag. Hela hjärtat fyllt av kärlek och tacksamhet. Alla sinnen har njutig fullt ut! Jag är i himlen som Shia sa. :) Himlen är inom er sa min guide Jesus! Han har rätt!

[::Vera::]
2014-09-21 20:02
#103

Underbart Älvan, så väldigt underbart att läsa :)

MissInAction
2014-09-21 21:49
#104

Just nu känner jag bara 💔😭 Åh jag vill lägga mig i sängen och somna och inte vakna mer. Vet att det går över men.. fan.. så less, ledsen och uppgiven just nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Älvan
2014-09-21 21:57
#105

Men MissI du delade med dig av fantastisk spellista! Tack! Ta hand om fina dig under täcket! Hahahaa förlåt att jag associerade även på detta när du är ledsen. Menar ta hand om dig fina!

szirius
2014-09-21 23:00
#106

#104 meditera dig till sömns Missi 🌈så startar vi om på nytt i morrn❤️

MissInAction
2014-09-21 23:33
#107

Hehe, nog har jag lite humor kvar fastän jag åkt ner i dikeskanten 😉

Fast ja, det känns mest bara bleh just nu 😕
Slits verkligen just nu mellan tankar som jag älskar honom och jag borde skita i honom. Och de går inte alls ihop. Och just nu känner jag också att jag vill inte spela imorgon. För ha har fällt lite kommenterar om att jag borde vara mer intresserad av att lära mig om karaktärsbygge (i spelet alltså) och skills osv. Och nu har jag bara tagit åt mig jättemycket.  Vill bara undvika honom helt. Och jag är 99.9% säker på att om jag gör det så kommer jag bara må ännu sämre, för att jag kommer att medvetet plåga mig själv!!! Och för han så lär det ju vara skitsamma liksom så det är bara jag som lider!!! Suck. Bleh 😕

Har helt tappat kärleksvibben 😢

Kanske kan man skylla på pms?

Meditera var en bra idé 🤗 I somras då när jag var som deppigast så tog jag i ren desperation till EFT några gånger.. det var så länge sen jag hade gjort det men då var det det enda som jag kände att jag kunde göra.. för jag ville göra något. Prova meditera kan jag också göra och kanske råkar jag somna. Tänkte lägga mig alldeles strax och såhär tidigt har jag inte lagt mig på ett halvår eller nåt! (Säger jag nu, får väl se när jag väl ligger i sängen!)

Och så har jag bokat in mig på yoga imorgon kväll. För det behöver jag verkligen nu.

Kram till er fina ❤️🤗🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-09-21 23:41
#108

Missi stor varm kram. Det var inte alls meningen att påminna dig så att du känner så där. Du är alldeles för fin för att vara ledsen..Det kommer att ordna sig.

SHIAWASE
2014-09-22 07:59
#109

Hej på er!!!

Jag försöker landa på jorden,, men det är lite svårt fortfarande,,,

Veckan som har varit har alltså innehållit sååååå mycket,, och såååå mycket fantastiskt, ,,, så jag flyger nog mest runt i universum typ,,

Och "höjdpunkten" (lol) var igår kväll.

Jag möter så många människor så det är helt otroligt,, Den här veckan blir lite lugnare,,  Ska väl se till att jorda mig lite,, kan behövas,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-09-22 08:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

❤️🤗

Behöver hitta till min balans nu. Har verkligen varit både högt och lågt hela helgen och jag känner hur det stressar mig och att jag knappt kan tänka färdigt en tanke eller göra färdigt en grej som jag påbörjat. 

Hm wow.. såg just detta på FB 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-09-22 11:26
#111

Ooo, har inte lyssnat på Abe på superlänge egentligen.. Men nu var de i London i helgen! Blev nyfiken på vad det skulle vara för energi där, Europa, folk som väntat läääänge på att höra dem, sånt.. Så började kolla på en inspelning av live-webb-sändningen idag, so far superbra för mig just nu! Kul 🤗 Kommer ha en fantastisk dag tror jag ☀️🌊✨❤️🥳🎁🎁🏆🎈🌺

Redan skiftat min vibb på MASSOR av grejor och hittat där jag vill vara!!

Annons:
Otroulig
2014-09-22 11:38
#112

Jag tycker det är helt fascinerande och blir lite konfunderad. Mitt NU på jobbfronten ger mig massor att önska. Däremot får jag ännu fler hög vibrerande referenser och kontakter från förr. Där flyger jag högt. Tycker det är lite konstigt… Men jag låter mig se mitt Sanna jag som jag var då. Där jag är nu, är inte jag. Eller åtminstone inte en känsla jag vill ha mer av. Så jag svävar iväg i en annan verklighet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-22 12:16
#113

Nice Linn, var hittade du dem?

MissInAction
2014-09-22 12:32
#114

Åh ja precis, Linn, var hittade du dem? Eller har du betalat för att se? 

Men Otroulig, du får ju referenserna och kontakterna NU!! 🥳 De kommer nu, och inte för en månad sedan, av en anledning! 🤗

Och jag har fått ett jobberbjudande!!!! YES!!! Företaget i Tallinn tänker påbörja training och kan erbjuda mig jobb på Nissan department, som Swedish Speaking Back Office Agent från den 17 November! 🥳😃☀️✨😍
Jag mailade dem i lördags och tackade för samtalet och sa att jag var väldigt intresserad av företaget och av tjänsten. Och så mailade de mig idag på förmiddan! 

Sååååå jisses, jag vet inte vad som kommer hända nu! Svarade dem och frågade, haha… men det ser ju ut som att om drygt en månad så bor jag i Tallinn!!!!!! 😍❤️

Någon som vill hyra en lägenhet i Uppsala? 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2014-09-22 12:38
#115

Det låter lysande MissI!!!! Vi är verkligen en global grupp här! Det är så härligt när det inte finns några begränsningar - bara möjligheter!!!!!

MissInAction
2014-09-22 12:42
#116

Jamen precis!! Det är ju verkligen ett exempel på LoA och just det, det finns bara möjligheter!! 🌊
Och trevligt att se dig Torah 🤗

Nu kan jag inte riktigt fokusera på pluggandet, haha! Ska nog gå iväg till Uppsalahem och prata med dem. Och ringa mamma! Hmmm! Mamma har inte varit överdrivet exalterad, eller nyfiken, vad gäller min Estlandskärlek och planerna att flytta dit. Men men 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-09-22 13:00
#117

Grattis MissI!!! Men så självklart. ♡♡♡

Otroulig
2014-09-22 13:24
#118

Hurra Grattis!! Tjoho. Att hya ut en lägenhet i Uppsala kan väl inte vara några som helst problem. :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
2014-09-22 13:35
#119

Härligt Missi!!


linnease
2014-09-22 14:13
#120

Wow!!! Tjohoo MissI, vad kul!! Grattis.. åååh så härlig känsla att få  spännande jobberbjudanden, kommer ihåg den 🤗😍🥳✨❤️ Och så kul att flytta, och en helt ny stad och land och jobb och en helt ny värld att utforska!!

Jag har varit iväg o handlat, skulle mest gå iväg o posta ett brev o var sugen på mariekex, men kom hem med en hel påse mat o goda saker, nu blir det smask till Abe-workshoppen och till Battlestar Galactica;  dillskruvar, jordnötsringar, sourcream-lök-nånting-ringar och Brämhults färskpressade blåbärs- o svartvinbärsjuice, niiiice!

Jo, jag får mail med torrents 😃  här är en länk till denna workshoppen: http://pages.videotron.com/abeallow/Torrents/Abraham-Hicks%202014-09-20%20Temp%20FLV%20Video+mp3.torrent

SHIAWASE
2014-09-22 14:21
#121

Ska kolla den sedan Linn , imorgon kanske :) jag far ju inte heller lyssnat på abe på ölänge , men det känns som om det är dags!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-09-22 14:29
#122

Ja, jag tyckte det kändes spännande med europeiska vibbar, vad de kan locka ur dem.. kanske nåt som känns ännu mera nära "hemma"" eller frågor som är närmre hjärtat kanske!

Theleonora
2014-09-22 15:39
#123

Kathja, hur funkar maca-pulvret? Blir det nån mer beställning? Läste hos råvarubutiken att leverantörerna kommer höja priset för Kina har fått nys om maca och efterfrågan har ökat där. Men råvarubutiken skulle inte höja förrän den 19e okt. Bara en heads up :)


MissInAction
2014-09-22 16:18
#124

Åh coolt, Linn!! Har tagit hem nu 😎

Massa kul känner jag just nu!!! 🥳 Allt nytt och åh vad jag längtar ❤️ I tanken har jag ju varit där ända sedan jag kom hem i juli. Och samtidigt så har jag känt sådan kärlek för mitt hem här också, jag älskar verkligen min lägenhet ♥

Hehe roligt, på vägen  till Uppsalahems lokalkontor idag så såg jag en ekorre kuta över vägen, och på vägen tillbaka så såg jag en till (eller samma)!! 😃
Gillar verkligen ekorrar! Och var tvungen att kolla upp vad de kan symbolisera, eftersom det verkligen pockade på min uppmärksamhet då det var två, eller två gånger.
Bra att om man är lite lat så kan man bara läsa det i fetstil 😂

Funderar på om jag ska meditera lite kring ekorren och se vad som kommer upp.

Symbolic Squirrel Meaning

When the squirrel comes into our lives it is often a message for us to have more fun, and take life a little less seriously. We can see this in the squirrel's daily antics in our yards and surroundings.

However, other animal symbolism of squirrels deal with practicality. As the squirrel is commonly known to hide and save its food and return to it in the winter months - we take this as a sign in our own lives; a sign that it might betime to look into our own provisions. For example: Is it time to consider a retirement plan? Are we adequately insured? Or even as simple as doing simple and preventative repairs around the house.

Summary of Symbolic Squirrel Meaning
  • Energy
  • Play
  • Prudence
  • Balance
  • Socializing
  • Preparation
  • Resourcefulness

It's not commonly known that the squirrel only actually finds 10% of the nuts he hides for safekeeping. This is another message from the squirrel that we can also foolishly over-prepare. Here there is a lesson of balance to be considered.

However, there is a higher significance in this message of finding our 10%. All those nuts our squirrels do not recover are all primed and ready to seed themselves. This means, that thanks to our furry friends, we are gifted with new generations of trees and plants sprouting from all the seeds and nuts burrowed in the soil by squirrels.

This symbolically coincides with the old adage "what we sow is what we reap."What may seem like absent-mindedness is actually a strong message to us to be mindful of the metaphorical seeds we plant in our own lives as they we will surely reap the consequences.

Squirrels are quite sociable, and are often seen in pairs or groups. Any amount of observation of the squirrel will reveal that it is a vocal creature as well, and using extensive communications - particularly when in play or when it feels threatened.

In this manner, the animal symbolism of squirrels addresses our ability to express ourselves in social settings. The squirrel reminds us to communicate effectively with others, and to honor those around us with our presence (rather than dishonor them with inappropriate or rude behavior).

The animal symbolism of this animal is also tied in with the fact that squirrels are solar creatures, and as such, they carry solar animal symbolism. Animal symbolism in solar-inclined creatures are unique, and deal with the following cues.

Symbolic Meaning of Squirrel as a Sun-Loving Animal
  • Passion
  • Energy
  • Expression
  • Vitality

As I often tell people asking me about animal totems, they are just as willing to communicate with us as we are with them. I would encourage you to meditateupon the squirrel, and ask it to reveal its message to you. Odds are it will share its own special messages with you.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-22 16:36
#125

Åh roligt förresten, jag fortsätter med mina felläsningar.. den här gången läste jag Source-cream 😃 Den smaken vill jag ha!!

LOL förresten.. apropå ribbor och sånt 😂 När jag skrev på  FB att jag fått ett job offer…. så kommer attityden från min gamla spelclan 🤗 
 In Intribe spirit, does it start with Hand or Blow? xD Congrats!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
gardit
2014-09-22 18:15
#126

kände mig lite nere idag - men jag kom på botemedlet!

LoA i fokus!

Alla vänliga hurrarop och pepp som ni ger varann på den här sidan lyfter även mig! Jag tror inte jag varit här på hela sommaren, men det är så härligt att se att den goda stämningen finns kvar.

Love you all❤️

Otroulig
2014-09-22 19:34
#127

#125 Source Cream 😂🤤

😍Gardit, kul att se dig här igen 👋

Jag har haft flera mantran idag. Med Esthers röst i skallen:

Only talk about what you want, only talk about what you want, only talk….osv

Det funkade sådär..

Sen hittade jag rätt: Things are always working out for me. 

För så ÄR det. Allting löser sig ju alltid för mig. Det är en sanning faktiskt. Då kändes allt mycket bättre  och jag blev lättare.  Jag ska nog ta och leta rätt på en grundbult att ha i fickan utfall svajet kommer tillbaka.

Idag fick jag en sån där fantastisk rekommendation igen på Linkedin så jag blev alldeles tårögd. Det verkar som att jag löööve ❤️💣 bombas lite - tack tack tack . Jag tar tacksamt emot

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-22 19:38
#128

Thele Tack för infon! Då ska jag köpa mig en påse till trots att jag har halva kvar. Denna mensen flöt fint förbi, inte en humördipp så långt ögat nådde så jag är super nöjd.

Theleonora
2014-09-22 19:55
#129

Åh härligt att läsa om saker ni är tacksamma för. Fick mig att reflektera över och inse att jag också har fått en del rekommendationer på linkedIn men jag har nog mitt i min sorg tagit det där lite för givet. Alltså tagit det mesta som är positivt för givet och lite självklart att det ska gå bra på ett annat område. Allt kan ju inte vara skit på en och samma gång. Men faktum är att inget är skit och jag är otroligt tacksam för allt som händer, både det positiva och det som är mindre positivt som jag bara skjuter ifrån mig. Vill gärna sluta tycka synd om mig sj för det här också, slänger offerkoftan i papperskorgen. Och sen blickar jag framåt på det jag kan glädjas åt och vara tacksam över, bra kontakt med familjen och underbara härliga jobbmöjligheter och möjligheter överlag!!! Så tack! Och tack för min sorg, det lär mig mycket och visar mig så tydligt att jag drar mig undan och skäms för jag känner mig annorlunda. Och tack för alla solskenshistorier och allt positivt alla delar med sig av här, det får mig att se att det finna och det är fullt möjligt och görbart även för mig! Det här inlägget blev en blandning av flera trådar så lika bra att skriva här ;)


[::Vera::]
2014-09-22 20:32
#130

Thele, tack för att du finns här och skriver :). Det är klart att allt är möjligt! Det är så. Jag har faktiskt börjat att ta det som jag upplever positivt för givet igen efter många år. Räknar med att allt alltid ordnar dig perfekt…Allt är perfekt! :) Men glömmer aldrig igen känslan av tacksamhet till Allt.

[::Vera::]
2014-09-22 20:41
#131

Gratulerar Missi! Skönt även att se dig le idag! :) Har haft ett sånt mysigt pirrande i kroppen hela dagen. Det är precis som att sitta i en massagestol med värmeslingor :) Helt ny känsla! :)

Älvan
2014-09-22 21:28
#132

Tänkte på forcerad och för tidig andlig utveckling då jag i kroppen haft olika symptom i flera år samt jag är utbränd. Var ju en okänd indier som kom fram för ett par veckor sen och ville känna på mitt 3 e öga. Han sa att han inte här sett nån med så aktiv kundalinienergi. Jag är säker på att detta är en av mina orsaker till min motvillighet till meditation, yoga, mediumkurser osv. Jag tror faktiskt min kundalinikraft vaknat spontant och jag har inte alls rensat ut så mycket man behöver ha gjort före dess resning. Har läst på olika nätsidor och blir verkligen oroad. Vill inte ha en ökad kundalinienergi. Jag vill dessutom inte nu komma till upplyst tillstånd. Jag kan gott vänta några liv till. Är det nån annan som får några tankar om detta?

Annons:
Otroulig
2014-09-22 21:39
#133

Jag vet en på detta forum som tyvärr inte hänger här längre…vad jag vet 😉 en fin kvinna. Hon mediterade och fick oönskade bieffekter av kundaliniresning.

Jag tror att dina känslor är helt rätt. Om du känner ovilja att meditera, yoga osv så ska du inte göra det. Jag tycker du verkar sköta dig ypperligt i allt jordande 😉 kör på bara - nedströms i flowet i det som känns bra - så blir allt bra. Allt har sin tid. Din tid just nu  verkar vara att chilla och njuta 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-09-22 21:48
#134

source cream, hahahaha, jisses vilka snuskiga tankar jag fick av det😂

Otroulig
2014-09-22 22:14
#135

men Szirius..😮😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-09-22 22:42
#136

Men szirius då! 😂🥳
Fast ja, lite så…. speciellt om man kopplar det till ribba 😂😭😃

Jisses. Energin här inne just nu.. haha!! 

Hm jag måste erkänna att jag är i princip noll insatt i det här med kundalini och chakran… jag googlade lite, och om det här stämmer, Älvan, så behöver du inte vara orolig 🤗 MEN om det ändå känns motströms, så gör för all del hellre annat än yoga och meditation ♥

Hittade det på den här sidan
http://www.esoterik.se/Artiklar/Kundalini%201.html

"Inom new age kan man ibland få ett intryck av att en ”kundaliniresning” är ett slutmål för människan, och att hon då rentav kan bli ”upplyst” vilket skulle vara något slags ”nirvanaliknande” tillstånd. Jag vågar utan vidare säga att detta är helt fel på samtliga punkter. En öppnad kanal är snarare en första förutsättning för att kunna påbörja arbete på energiplanet. Det man kallar ”upplysning” och ”nirvana” är tillstånd man kan uppleva när man når högsta emotionala nivåer, varken mer eller mindre. Man har då ännu inte nått högre mentala, än mindre kausala nivåer."


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-22 22:49
#137

Och haha… den här från The Universe kom idag 😃

Worry?! Why? 

Maria, do you really think something could go "wrong"? Are you not eternal? Have you forgotten how much you're loved? Don't you see how far you've already come? Could you possibly be in better hands? 

Is there not chocolate in every land? 
    The Universe


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-09-22 22:53
#138

# 132 Jag har inte hellre någon större koll på kundalini, har inte intresserat mig, men min spontana känsla får mig att fråga vad du är rädd för? Är den startad/öppen så är den ju det för att den ska vara det. Speciellt som den har startat av sig själv. Och vad det gäller uppstigande eller ej så är den tiden inne oavsett om vi vill eller inte.

linnease
2014-09-22 23:07
#139

Hihi, jag gillade dagens med MissI! Chocolate!! Ja precis, vad mer för bevis behövs?!?!?!?!? 😃

Annons:
Älvan
2014-09-22 23:17
#140

Rädd för i en kundaliniresning 1. Bli upplyst. Dvs totala upplösandet av egot. Då kan jag inte vara människa hos människorna. Funkar inte att vara mamma osv. 2. Bli psykiskt el fysiskt sjuk. Detta är beskrivet bla i Läkartidningen så det är välkänt. Kallas ibland "meditationspsykos". Kan man få av all andlig forcerad aktivitet. Vi i västvärlden håller på med mycket kraftfulla metoder som olika andningstekniker, yoga, meditation osv. Utan erfaren ledare kan vissa drabbas av en forcerad för tidig kundaliniresning. Det är en oerhörd kraft. Man ska långsamt väcka denna kraft om alls. Genom rena hjärta sinne osv. Vara psykiskt o fysiskt stabil osv. Jag har ju inte medvetet velat detta utan det har bara hänt. Jag har fattat så mycket att jag inte ska bli fanatisk inom någonting. Lita på intuitionen. Jorda mig hela tiden. Man säger att kärleken skyddar så jag ger och tar emot och försöker att verkligen se kärleken runt mig. Jesus är min guide o e superbra att ha! För 4 år sen fick jag i en meditation veta att mitt totemdjur (en av dem) är elefanten! Idag läste jag på nätet att den symboliserar rotchakrat så jag har mycket starka skyddande krafter också. Roligt är att jag just skapat elefant som totemdjur innan jag ens visste att sådana fanns! Coolt va?! :)

[Kathja]1
2014-09-22 23:33
#141

Du vet självklart bäst, jag tänkte bara att allt sker av en anledning. Och oavsett vad du har läst om detta så tror jag inte att du behöver vara rädd. Allt är som det ska vara.

Älvan
2014-09-22 23:46
#142

Tack Kathja. :) Jag söker bara lite klarhet i detta och skydd. Det får jag ju av bla dig då det "inte finns något att vara rädd för förutom rädslan själv". Tack för påminnelsen. Det behövs! Kolla vad jag fick till mig på nätet; ”Ge aldrig upp drömmarna om det du verkligen vill göra. Personen med stora drömmar är starkare än den med alla fakta.” Albert Einstein Fatta vad Einstein var smart. Han hade klurat ut LOA själv. Och det var ju också därför han lyckades! The highest excitement! Vilken inspiratör!

[Kathja]1
2014-09-23 00:10
#143

Jag tror att det är med det där som med allt annat, när vi blir rädda så blir det "fel". Fel som i allt annat än ease och kärlek.

linnease
2014-09-23 11:28
#144

Omg vad jag gillar Notes from the Universe emailen. Ok, ville bara säga det :D

Otroulig
2014-09-23 13:07
#145

Jag me Linn. Jag flög till jobbet idag, verkligen så kändes det som det. På en High flying disc, woho, helt hög konstant i en halvtimme. YES!! I'm back!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-09-23 13:48
#146

hur får man dem?😛

Annons:
linnease
2014-09-23 14:15
#147

gå till tut.com och skriv in din mejladress 🙂

SHIAWASE
2014-09-23 14:17
#148

Me too!!! Like!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-09-23 14:35
#149

#142 kanske inte klurat ut, utan förstått att det är en andlig lag som existerar😉,

Älvan, Finns mkt info att hitta om för tidig kundalinresning, men påpekar det Kathja skrev, det farligaste är själva rädslan, så var inte rädd❤️…som Jesus säger😉

Har 2 fd klasskompisar som fått psykoser av för mkt andlig aktivitet i för snabb takt, "faran" ligger ju i att man förstår saker för fort, innan man har hunnit lösa upp de blockeringar man har i kropp o själ, och då blir trycket så hårt, man slår på en vattenkran med högt tryck och i rören ligger hårda stenar som inte fått ruckas loss försiktigt🌺 med tex terapi i trygg miljö utan bara PANG på…så jorda jorda jorda…gå ner från huvudet o in i hjärtat❤️

Otroulig
2014-09-24 06:58
#150

Jag vill bara säga godmorgon till alla. Idag blir det middag hos en arbetskamrat efter jobbet. Ha en härlig dag, det tänkte jag ha :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-09-24 07:47
#151

Godmorgon på er!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-09-24 08:42
#152

Morrn! 🤗☀️

Nu har jag lyssnat på den här och del två, och nu den här igen 😃
Var ju någon tror jag som postade dem tidigare i våras/somras ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-09-24 08:50
#153

Den  hade jag missat! Tack MissI! 🤗

Annons:
Älvan
2014-09-24 10:40
#154

underbar video! Jag har verkligen öppnat dörren för att njuta. :) Problemet är nu att jag bara vill dansa, älska, äta gott, sjunga, underbara möten, skapa, se konst, shoppa och njuta. Jag vill INTE jobba, städa, handla mat, tvätta osv. Vad säger Abraham om det? Inga pengar och bo i en knarkarkvart. :/

MissInAction
2014-09-24 10:47
#155

Abraham säger: talk only about what you want! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-09-24 12:10
#156

MissI Aaaaaah. Det var riktat till mig! Faaaan vad svårt att ändra gamla tankesystem. :)

[Kathja]1
2014-09-24 12:20
#157

Och  A.H säger att du kan få (skapa) den verklighet som du vill. Det finns inget antingen eller. Det finns inga måsten. Vill du att allt det där ska lösa utan att du behöver göra det, så är din uppgift att be om det och tro på att det går. 😎

satsuke
2014-09-24 14:23
#158

Argh vad less jag är på mig själv. Jag skapar olycka åt mig själv om och om igen. eller olycka kanske man inte ska säga, men ingen lycka i alla fall.  Eller rättare sagt, jag har massor av bra saker i mitt liv men inte det som jag längtar efter… har såå svårt att det det positiva i alla förändringar som sker just nu.  Ser bara mörker. Känner avundsjuka åt alla håll (kanske borde göra ett besök till i papperskorgen *ss*). Känner missnöje med de små fina saker jag trots allt manifesterar i min tillvaro - för de är inte perfekta. Hoppas på tid att  "A.H.-surfa" snart, det brukar vara så himla bra!!!!!

MissInAction
2014-09-24 19:25
#159

Ja det är så lätt att bara envisas med att tänka en endaste tanke om något vi inte vill ha, eller med att berätta om något som vi inte vill ha!! Fastän vi VET det här! 😮

Precis Kathja! Tillit och allowing - hur svårt ska det vara egentligen? 😂❤️

Hmm satsuke.. 🤗
Kan du se det såhär? Du manifesterar saker - punkt. Om du så gott du kan ser på dem från ett utifrånperspektiv och inte lägger någon bedömning i dem, som bra eller dåligt. Du manifesterar hela tiden!! Alltså, du fungerar 😃och LoA fungerar och du skapar hela tiden!

Prova go general? Om du inte tycker om att fokusera på det du vill ha mer av i ditt liv alltså.. om det känns bra i dig (inget motstånd) så är ju det det bästa!! Men om det tar emot, så go general. Se de små sakerna, de allmänna sakerna som inte väcker några särskilda känslor i dig men som känns bra. 

Annars så är det väl däri svårigheten ofta ligger… att skicka ut vibben av det som vi vill manifestera!! Ofta hamnar vi i vibben av frånvaro av det vi vill ha, och det är därför som det inte har manifesterats fysiskt ännu. Men det är bara att öva, öva öva! Prova och se hur specifik du kan vara i tankarna innan det börjar kännas mer som brist/negativt och justera därifrån och gör något helt annat. 

Egentligen… alla sätt som får dig att må bra är bra!! Kolla på tv, drick gott te, gör ansiktsmask eller pedikyr på dig själv, baka, dansa… vad som helst. Att må bra är det enda vi behöver göra, så kommer LoA att sköta resten och vi får upp ett momentum! ♥

Eller så skriver du bara av dig allting, om du nu verkligen vill skriva det som känns negativt, och verkligen spy ur dig allting och var i det tills du tröttnar.. förr eller senare så vill du ut ur det igen 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-24 19:33
#160

Åh hahaha, jag har skrattat så otroligt mycket på sistone! I dag hade jag ett säkert fem minuter långt skrattanfall på "dagis" (sysselsättning för arbetssökande). En frågade vad jag hade för mat med mig varpå jag bestämt hävdade ris och nudlar! Och så vek jag mig dubbel av skratt 😂
Alltså inte gapskratt utan mer att jag la mig ner över skrivbordet och försökte andas. Tårarna rann och jag kunde inte prata! Hahaha jisses jag vet inte om jag nånsin har skrattat så mycket och jag vet inte ens om det var roligt 😂
Jag menade att säga att jag hade ris och vårrullar med mig! Ris och nudlar blir ju nästan lite som.. potatis och ris..  haha jag vet inte var jag fick det ifrån.
Men det är härligt att få skratta sådär från hjärtat!! ❤️😃

Haha! Säkert ingen annan som är intresserad men jag hittade en 3D-app över Tallinn i dag! 😍 Åh vilken skatt!! Man kan välja rundtur, kolla foton och även historiska bilder och läsa om olika ställen. Underbart!! Och älskar introduktionsvideon, de avslutar med att säga See you in Tallinn! ❤️
http://3d.tallinn.ee/home_eng.html


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[::Vera::]
2014-09-24 20:48
#161

Underbart att du fick skratta från hjärtat Missi! Att det egentligen inte är så roligt kan ju ibland trigga så att det känns ännu roligare 🙂❤️

SHIAWASE
2014-09-24 22:37
#162

God morgon!!! Härligt med skratt MissI

Här är det regn och storm idag,, men jag måste iväg senare,,,, Får se om det går över kanske,,,

Men först lite jobb!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

satsuke
2014-09-25 10:01
#163

MissI 🤗 du är så snäll!

Instämmer med övriga, härligt med skratt!

Förresten helt apropå ingenting så har jag förr också varit intresserad av östeuropa, jag har pluggat på universitetet i Moskva en termin också. Försökte få jobb där sen men det lyckades aldrig och sen har allt det där liksom dött ut. Men just Estland har jag aldrig varit i. Jag var i St Petersburg en november och det var så deprimerande, kanske jag tror att det skulle vara lika i Tallin, haha.  Har en kollega som brukar åka dit på spa, det är tydligen väldigt bra!

Apropå ingenting 2 så har min bild försvunnit och jag kan inte få dit en ny. Himla trist. Men det löser sig väl nån gång…

MissInAction
2014-09-25 10:51
#164

Hihi ja, det lär ju vara grått men det känns som att det är det i hela skandinavien under vintermånaderna 😛
Men det kan nog vara julfint också ♥ 😍
Vad kul att ha pluggat i Ryssland!! Nice!! Det ville jag också ett tag, tänkte åka på språkresa via Iventus men det blidde inget av.

Jag känner också en som brukar åka på sparesa till Tallinn, är det samma? Annica? Haha 😃

Du menar din Avatar här på forumet? Konstigt, det borde väl vara där du kan ändra resten av din profil? 

Hade sån rolig dag i går ju! Och kollade mobilen 07:07, 09:09, 14:14 osv och blir så glad 😎

Skrattar i dag också 😂

Anställningen förresten är "permanent" så om allt känns bra så har jag ju jobb tills vidare! ♥ Känns så spännande och pirrigt! Allt helt nytt och känner inte en kotte! Förutom Marko då men.. haha.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
2014-09-25 11:07
#165

Nä det är Katarina som brukar åka på sparesa 🙂. Hade varit ett sammanträffande annars!

Men MissI nu fattar jag inte - du skriver "dagis" men sen att du har permanent anställning. Fast det är helt klart jag som inte hänger med i allt som händer på denna sidan! 🤪Fast jag är ändå glad för mitt jobb…

MissInAction
2014-09-25 11:23
#166

Aha ja, men sammanträffanden finns det ju fullt av ändå 😃 och kanske Katarina brukar åka med Annica, haha… Nåja!! 

Ah, "dagis" är alltså samlingsplatsen för arbetslösa, sysselsättningen som jag är på… jag är här på dagarna men jag har blivit erbjuden en anställning i Tallinn! Det är den jag menar när jag säger anställning 🥳 Det blir avresa i November!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
2014-09-25 11:34
#167

Men åh Grattis vad roligt! du har säkert redan skrivit det men om du vill berätta - vad ska du göra? Kan du estniska???

Annons:
Otroulig
2014-09-25 22:17
#168

Jag har lite skav idag - liiiite otålighet. Pendlar mellan känslan av att jag har överlämnat åt Universum att vägleda mig fram till den fysiska plats där jag bidrar, strålar, blommar och växer  tillsammans med andra i ett skönt samskapande i harmoni - kontra 😂 brist känslan av frånvaron av den här platsen. 

Den finns ju, den där platsen- det är jag övertygad om. T.om flera såna platser. Där jag passar in som en pusselbit, där jag bidrar och därmed mår bra. Jag har ju upplevt det förr, både i yrkeslivet och privat. Så varför ska det vara så knöligt att hitta dit igen? Jag VET ju t.om hur det ska kännas. 😡

Men som vanligt är det bara att släppa 🎈🎈🎈🎈och ha tillit.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-09-26 00:39
#169

Dröm dig bort, Otroulig! 🤗
Practice the vibration of what you want!

satsuke,
Tack! 😍 Är så glad!! Håller på att fixa med och ta reda på praktiska saker nu. Jag blir anställd som svenskspråkig Back Office Agent för Nissan-kunder. En slags kundtjänst alltså - inte av den sorten där man löser ett problem på två minuter, utan det tar lite mer tid och kontakt med "experter" kanske innan vi återkommer till kund, sen lite annat att göra också. Verkar kul och som att det kan passa mig perfekt! 😍 Och det är i Tallinn! 

Jag kan liiiite estniska!! Har börjat plugga på egen hand, men jag skulle inte kunna hålla en konversation än så länge 😃
Kan du? Och kan du ryska? Lite ryska kan jag då jag har pluggat det för tio år sen, men mycket är ju glömt. Har chans att öva upp ryskan också i Estland 😃

Nu ska jag däcka!! Skulle kunna sova ett dygn tror jag, så trött som jag varit den här veckan, och känner mig fortfarande sjuk och har gjort hela September!! 😡
Nattis 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-09-26 18:06
#170

Här var det lugnt i dag! 😃

Åh vad seg jag känner mig. Hade lite vaga tankar på att kanske gå ut ikväll (ensam) men det känns bra att vara hemma ♥

Den här meditations-videon tänkte jag att jag skulle prova, har bara lyssnat lite mitt i och den verkar mysig! 

Har ni hittat några bra meditations-videos med Hicks?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-26 19:53
#171

God kväll, ja här var det lugnt. 

Jag vet att AH gett ut en CD med meditationer - så det borde väl finnas ett gäng nånstans. Men jag har inga på lager. 

Jag kom just från hundträningen. Jycken betedde sig jättekonstigt, han blev skitskraj för nåt på tomten mittemot. Vet inte vad. Men nåt var det. 

Nu kokar potatisen och jag sitter med ett glas bubbel som vanligt på fredagar 🙂.

Jag började på Joe Vitales bok Zero limit, lite spännande tankar, dom drar ju verkligen LOA till sin spets och menar att allt som vi drar in i våra liv är skapade inifrån (ja det är ju inget nytt i och för sig) men att det även gäller för terapeuter. Vilket innebär att helar dom sig själva så blir automatiskt kunderna helade. Jag har bara kommit en bit. Men spännande tankar. 

Annars har jag haft en bra dag, har faktiskt haft saker att göra hela dagen på jobbet. Skönt. I morgon efter lunch ska jag vara med på en liten uppvisning, inget märkvärdigt och sen är jag bjuden på middag i morgon kväll. Lagom planerat tycker jag. Jag önskar mig energi  och lust att städa och plocka in lite pelargoner. 

Jösses vad det blåser här!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-26 21:32
#172

Städa ja… Jag har noll intresse för det nu för tiden. Jag vill bara njuta, vibba, skratta, älska - och skratta och njuta av att dammsuga, ja där är iaf inte jag. Jag har haft en riktigt slapp dag idag. Sov en stund efter att jag kom hem i morse men har iaf varit trött hela dagen. Hade as mycket att göra på jobbet igår och då brukar jag bli lite bakis. Så det är ju för väl att jag väljer själv vad jag fyller dagen med.

Älvan
2014-09-26 23:13
#173

http://fractalenlightenment.com/sv/31906/issues/5-difficult-truths-that-will-shock-you-into-awareness Efter denna text finns en föreläsning om hur människor som "vaknat" kan återta makten. I texten finns exempel på det som gör att vi håller oss sovande. En andligt uppvaknad/upplyst person ser och känner och vet att vi alla är ett. I och med den kunskapen börjar vi ändra förhållningssätt mot mycket i livet. Det kan kännas helt fruktansvärt deprimerande med ett uppvaknande om man vaknar snabbt och plötsligt ser orättvisor och elände överallt. Ett uppvaknande kan samtidigt vara helt underbart då man plötsligt ser och känner förbindelsen med alltet. videon och texten fick mig att bli mycket mer positiv. Vi är nämligen många som vaknar ur vår slummer just nu. :)

Älvan
2014-09-28 22:27
#174

Mike dooley är i stan i helgen. (Från the secret) kände aatt det skulle vara häftigt att gå på! Heldag. Kostnad nästan 2000 var lite nedslående till en början, men nu är jag nyfiken på hur jag ska kunna ta plats där utan att betala ett öre. Det funkade för shia så varför inte för mig. Det kanske är nån som får en biljett över så jag kan gå! :)

Annons:
SHIAWASE
2014-09-29 07:10
#175

Ja precis Älvan!! funkade det för mig så ska det nu funka för dig````Tänk bara på att du vill vara där,, alltså, stryk biten "utan att betala ett öre" . Det kanske dimper ner 2000 kronor så att du kan köpa biljett, eller så vill någon ge dig en biljett, eller så säljer de ut billiga biljetter, lottar ut biljetter etc.etc. så fokusera bara på att vad underbart det skulle vara att ha en heldag med Mike Dooley!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-09-29 19:29
#176

Åh vilket bra slut på dagen det blev. Stannade vid mina vänner som agerar dagis åt min hund, surrade lite med dom, klappade på hästar, kika lite på när dom red, njöt av naturen och det vackra vädret. Sen förbi mamma och allt vara bara positivt och roligt. Ja jösses säger jag, mer Hooponopono åt folket. Körde det rätt mycket igår och jag t.om drömde om det. Det var viktigt att göra det fem gånger på raken …i min dröm alltså.🙂

Yogans resultat har suttit i idag med och mitt hjärta har varit öppet ❤️ Vi körde nån sång på mantran - den kändes bekant, undrar om inte Szirius har länkat den någon gång…. Nu ska jag leta lite igen 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-09-29 21:21
#177

Härligt Otroulig🤗 Har oxå haft en toppenkväll, precis hemkommen o har gjort te o mackor o krupit ner i sängen med laptopen😛

Jag tror jag gjorde nån tråd med mantran nån gång….

Mina elever börjar känna sig trygga nu o börjar sjunga med, ganska länge var det bara jag o en till som gjort det-  såå kul nör fler börjar , jag spricker helt upp i ett leende när jag tänker på det❤️

[Kathja]1
2014-09-29 21:56
#178

Slinker in och pustar ut. 🥵Jobba-jobba-jobba för hela slanten, men hej och hå vad dagen har gått fort.  Snart är det onsdag morgon och jag går hem på en vecka ledighet. Och hade jag inte varit på jobbet så hade jag inte trillat över en paket med Remi (myyyyyyycket goda kakor, men hemma äter mannen upp dem först) som jag nu med glädje har tryckt i mig. Eller ännu bara halva paketen, men kvällen är ung. För er som inte vet är det tolv, jag säger 12 kakor i en paket. Det har ingen dött av. Känner mig lycklig av att ha dem för mig själv så då kan de bara göra gott även i kroppen.  😃

Otroulig
2014-09-29 22:14
#179

Kakor är fina grejer 🙂

Ja Szirius, ja vet. Jag letade både i går och idag efter Hooponopono tråden och den där du lade in den där mantra länken. Men dem vill inte bli hittade av mig.  Vi sjöng glatt hela gänget - mer eller mindre. Mycket kraftfullt för mig. Jag öppnade upp rejält, myyyyysigt med värmen i hjärtchakrat igen ❤️❤️ det lustiga var att pannchakrat blev aktiverat samtidigt …men det får väl hålla på…🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-09-29 22:20
#180

aaah, jag älskar kakor😍, tycker mer om kakor än bakelser tror jag, finns så många olika goda! Bakade helt galet goda för ett tag sen, vanlig smördeg som man rullar bollar av och sen plutta ner en toffifee i varje ( sån här kola med en nöt i) aaaaah, så goda! Mumsade i mig 6 st på direkten..av 12😇…öht smördegskakor…mmm. när man får till dem sådär spröda …drömmar som bara smular sig. mmm …o havreflarn gör jag ofta…kolasnittar, chokladsnittar med pärlsocker, hallongrottor, mmmmmmmm🤤

[Kathja]1
2014-09-29 22:48
#181

Jag är vanligtvis inte så mycket för kakor, men dessa smakar mest choklad och det gillar jag. Hemma har vi helt snöat in på "glass" av mixade frysta hallon, frysta bananer och lite vaniljkvarg. Mmmmm så super duper gott och man kan absolut äta en stor skål utan problem.🤤

Annons:
MissInAction
2014-09-30 01:23
#182

Hehe, som jag har bakat de senaste två veckorna… först chokladsnitt och när de tog slut blev det kolakakor! (Hahahah vad svårt det var att skriva då! Det blev både kokakakor, klokakakor och koalakakor 😂). Hade med mig kolakakor till "dagis" för några dagar sen.. men nu har jag fortfarande två kvar och är inte alls sugen! Sockerrottan har nått sin gräns! 😮😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-30 07:03
#183

Godmorgon alla fina! Jag vaknade så full av energi idag. Glad, lycklig och nyfiken på vad som ska komma. Ha en underbar dag❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-30 07:43
#184

Härligt att höra! Jag sov as dåligt, vaknade väl tidigt och har ytterligare 25 timmar på jobbet framför mig och mår kanon. Det pirrar i kronchakrat konstant och jag känner mig helt fnissig. Det lär bli en bra dag ~ kombon hög på livet och trött kan ju bara bli bra. ♡

[Kathja]1
2014-09-30 07:43
#185

Härligt att höra! Jag sov as dåligt, vaknade väl tidigt och har ytterligare 25 timmar på jobbet framför mig och mår kanon. Det pirrar i kronchakrat konstant och jag känner mig helt fnissig. Det lär bli en bra dag ~ kombon hög på livet och trött kan ju bara bli bra. ♡

MissInAction
2014-09-30 07:58
#186

Fattar inte varför jag stavade råtta med o 🤦‍♂️

Morrn morrn 🙂
Jag har sovit på tok för lite och egentligen större delen av året 🤐 är trött!! Men mår fint, och vädret är fint och lite kallt ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-09-30 12:21
#187

Jag har också superenergi idag Otroulig! Älskar det, för jag får ändan ur o drar ofta igång och städar då! Så klockan 10 var allt skinande rent o jag hade möblerat om lite också😛

Men oj vad jag har drömt tokigheter. Tema skuld o skam minsann, som Doreen nämnde…gjorde förlåtövningar innan jag klev upp. 

Wow, vad jag skiftat i vibb!✨ Är pirrigt lycklig o bara sådär saligt NÖJD🌈, haha, från att ha haft en dipp med gnäll o ledsamhet o tema ONÖJD😇

Ibland behöver jag doppa ner tårna i alla tankar o känslor, låta dem virvla omkring lite för att komma ihåg att näe, det där var ju gammalt , tankar om brist o sorg över icke existerande familjerelationer  etc, o komma fram till att jag är ju HÄR, i MIG, där allt är frid, jag har MIG och utifrån det bygger jag mitt liv med kärlek och väljer sunda relationer…släpp och gå vidare med det som inte går att förändra🎈❤️

Otroulig
2014-09-30 13:05
#188

Jag har oxå sovit lite oroligt. Vaknade och passade på att köra lite mer hooponopono och jösses vad hjärtat gick igång. Jag fick sluta för det kändes som att processen skulle bränna hål i madrassen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
sweetgum
2014-09-30 14:23
#189

God eftermiddag! Jag fryser och är uttråkad :/

Medarbetare på Sydkorea iFokus

MissInAction
2014-10-01 10:24
#190

🤗 sweetgum!!
Lite sent, jag vet. Hoppas att det känns bättre i dag?

Jag gick in här nu för att fråga er.. om någon mer än jag kan känna när vibben börjar gå neråt och man kommit i ett negativt momentum.. att det då finns tankar om att jag vill bryta ihop.. jag vill nå botten… och SEN kommer jag tillbaka! ?

Det känns ju helt vansinnigt på ett sätt ju, varför fortsätta resan åt "fel håll" (vet att det inte finns något fel men ni fattar) när man vet vart man egentligen vill och vart man till sluta hamnar ändå, dvs på high flying!? 🤔
Och å andra sidan… när man mår såhär, iaf jag… så känns tanken på att bara få bryta ihop så skön. 

Tror ni att det finns något behov av att "ladda ur" liksom? Och hur kan man göra det på ett bättre sätt än att bryta ihop?

Känns verkligen som att jag hamnar i det här regelbundet. En gång i månaden? Nåt sånt. Och så var det inte förr utan har varit det senaste året.

Och så när jag uppdaterade forumet så såg jag ifokus-bloggen: Always look on the bright side of life, från filmen Life of Brian 😃
Tack för så många budskap nu på morgonen! ☀️
De har varit väldigt blandade dessutom: fokusera på det positiva, stirra dig inte blind på en stängd dörr - det kan finnas en öppen dörr bredvid, det är dags att släppa det som inte längre gör dig gott, osv osv ♥

Önskar att det vore lättare! Oj vad mycket jag vill släppa nu!🎈🎈🎈🎈BallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallong


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
2014-10-01 10:47
#191

MissI, om det kommer dippar regelbundet varje månad så skulle jag fundera på hormonell påverkan…?  För lite anteckningar över det så kan du se om det kan ha med kroppen att göra också.

Sen angående att bryta ihop så "gillar" jag själv det om det är mycket som är väldigt negativt runt mig. Det känns för min egen del som att om jag tillåter mig att bryta ihop och verkligen vara extrem-nere i några timmar, så kommer jag upp mycket bättre än om jag försöker hålla det tillbaka. Då kan det bli som en långvarig lågintensiv plåga istället. Har faktiskt inte tänkt på det förrän nu när jag läste här! TACK för att du skrev just det!

Har ett exempel t o m. I helgen så var det väldigt mycket bråk hemma. Vi håller på och skiljer oss som jag nog nämnt nån gång, vi bor fortfarande ihop och mitt ex träffar andra = 🧟‍♂️🤢🤮😢så kul är det. Jag har försökt hålla mig själv uppe på olika sätt, jag har haft näsan knappt över vattenytan länge. I helgen bara bröt jag samman helt fullständigt och tillät mig att känna alla negativa känslor, tänka precis vad som helst osv.

Och efter det blev det som en vändpunkt på nåt sätt. Nu vädrar jag morgonluft igen plötsligt 👍Det känns som att det finns en ljus framtid även för mig, på något sätt.

Nu hinner jag inte skriva mer just nu, men fick fram litegrann av hur jag tänker här tror jag!

szirius
2014-10-01 11:45
#192

Det beror ju på vad du själv lägger in i orden "bryta ihop" . Ser du det som ett misslyckande så blir det ju en negativ upplevelse.  Kan du se det som en naturlig utrensning så blir det nåt annat. Kroppen ska man samarbeta med, det är inte farligt eller fel att hänge sig ….att helt enkelt släppa  motståndet, "ge upp",  let go and let god.

Att inte hamna i detta, ja det är ju att inte bygga nåt motstånd som behöver släppas😉, men vi är ju människor med kontraster o allt, så jag tror det är "snällare" att samarbeta med det som kommer. Särskilt om man har tendensen att klanka ner på sig själv.

I tider då det sker mkt på alla plan så byggs ofta en slags stress upp…den behöver inte vara stor, men ju mer känslig man är för energier desto mer märker man av den…och då finns ju inget ypperligare sätt än att använda tårar och gråt som ett sätt att släppa på den stressen. I stället för att bita ihop och trycka ner och få magkatarr så gråter man ut och tar nya tag. HÄLSOSAMT skulle jag vilja säga.

Jag kan bli lite obstinat över den här synen att balans är att leva i ett konstant fridfullt tillstånd med ett leende på läpparna och så fort man känner en stark känsla så betyder det att man är ur balans…vi är ju LEVANDE; vi behöver få känna! Balans kan vara just att man känner sina känslor, uttrycker dem, låter dem FLÖDA genom oss utan att benämna dem som negativa och positiva.

Jag tycker att "bryta ihop" är en supereffektiv grej att använda, så länge man tar ansvar för det och inte låter det gå ut över andra. Det kan tex ha varit ett tema som snurrat runt ett tag i skallen, tills man når känslan att nu skiter jag i det här, jag ger upp! Man kanske skriker lite, bankar i en kudde, gråter en skvätt. Då förvandlas känslan och går från uppgivenhet till acceptans, tillit och sen sipprar ljuset in. Jag menar - HUR bra??? Toppenbra!  Jag känner mig såå mkt mer i balans, mer hel, mer ALLT sedan jag börjat tillåta mig detta när det trycker på, istället för att försöka vara klok och duktig o meditera bort det. 

Och ju mer trygg man blir i detta, att man vet att man kan tillåta sig att bryta ihop mellan varven - tada - desto mer sällan kommer behoven!

Otroulig
2014-10-01 21:36
#193

Mmm, jag kan känna just det du pratar om Satsuke, att går man riktigt in i känslan och lever ut den, som i gråt, ilska eller vad det nu kan vara - då försvinner den lättare. Som Szirius skriver i ovan. Det är ju för mig just det här ältandet som tidigare tagit så mycket energi. Jag slutade aldrig - snacka om att vara på repeat 🤪. Men nu  så märker jag ju när jag börjar fastna i vissa typer av tankar som sen leder vidare till att jag mår dåligt, nu bryter jag dom. Å andra sidan har det varit rätt lugnt på händelse fronten - händer det verkliga saker i livet så ÄR det bra att reagera på dom. 

Jag var lite trött nyss, men var tvungen att åka och handla och helt plötsligt så blev jag sugen på vackra blommor så jag köpte mig en bukett med Gladiolus, sen fanns det billiga små rosa ljuslyktor för inga pengar alls som passar fint till mitt rosa fönster som helt plötsligt dök upp ur intet - två vackra krukväxter jag fått står nu där och tokblommar. Sen såg jag att de helt plötsligt hade jeans på ICA, perfekt - jag har ju slut på mina, de satt helt ok för 200,- Så vips blev jag på gott humör. Så härligt att få tillbaka känslan av att vilja pyssla och göra vackert runt mig igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-01 21:55
#194

gladiolus blommar här nu..sååååå vackra storslagna blommor i massor med olika färger - o håller ganska länge om man tar in som snittblommor med🌺❤️

Åh, ljuslyktor, jag har några men det är nåt jag lätt skulle kunna börja samla på,
älskar att tända ljus o mysa🌛

Theleonora
2014-10-01 22:01
#195

Underbart Otroulig, jag älskar gladiolus. Brukar köpa tulpaner varje år när det är säsong, och sen inget mer. Blev så glad när jag hittade gladiolus-blommorna, så kan man ha det fint och levande lite längre! 🌺


Annons:
Otroulig
2014-10-01 22:09
#196

Jag brukar frossa i rosor också - de är rätt billiga och kan stå rätt länge. Jag brukar ju ha som fredags tradition att köpa blommar och bubbel till fina mig. Men nu blev det onsdag istället.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-02 01:07
#197

Var tvungen att googla gladiolus, just det, de är fina!! ♥ Har aldrig köpt några till mig själv men ska nog göra det kanske 🤗

Åh apropå ingenting.. satt och tittade igenom shared photos i konversationen med M i Messenger, och ser att jag käkade på MAX den 21 juni och tog en bild på några killar, varav den ena hade en jacka som det står ESTONIA på 😃
Fyra dagar senare fick jag veta att jag vunnit resan till Tallinn. Så kul när man i efterhand lägger märke till tecken på vart vi (vibrationellt och fysiskt) är på väg!!! 
Minns att då när jag såg dem så blev jag ju naturligtvis jätteglad 😍 och såg verkligen fram emot att få komma dit och kände glädjen och tacksamheten för det ❤️

Ojoj vad jag är trött nu.. klockan är ett, och förra natten sov jag mindre än fyra timmar. Dags att dejta sängen nu, ska bli så skönt! 😍😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-10-02 08:40
#198

Om någon har kärlek och ljus till övers så får ni gärna skicka lite till mig 🤗 
Behöver just nu, känner mig väldigt ensam och vemodig kring att lämna allt, även fast jag vet att det är det jag vill ❤️
Tack! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-10-02 09:02
#199

MissI… Jag ber att änglar sveper in dig i sina kärleksfulla vingar så du inte känner dig ensam. Du kan alltid återvända om och när du vill, så egentligen lämnar du inget. Mitt ljus är ditt. Min kärlek är din. Den finns överallt.

SHIAWASE
2014-10-02 09:17
#200

Ja , Missi!  inget är definitivt,, känns det inte bra, så återvänd hem,, följ känslan hela tiden så kommer allt att bli bäst!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2014-10-02 09:19
#201

När jag i mörkret lägger mig ner och dör, så stannar alltid mitt sanna jag kvar.❤️. Det är bara mitt Ego som rinner av.

Sänder kärlekens ljusa stråle till dig fina Missi🤗

[Kathja]1
2014-10-02 10:17
#202

MissI -  ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥳😎

Annons:
MissInAction
2014-10-02 11:48
#203

❤️ Tack alla fina! 
Börjar ju nästan gråta av era ord, tack! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-10-02 11:51
#204

Skickar kramar till Thele också 🤗 Jag tittade i papperskorgen, men du var inte där 😉❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-10-02 12:13
#205

❤️🤗 Missi

Åh Rore, är det dina ord? När jag i mörkret lägger mig ner och dör, så stannar alltid mitt sanna jag kvar.Hjärta. Det är bara mitt Ego som rinner av.

Vackert.

Theleonora
2014-10-02 12:26
#206

Tack MissI! Jag skickade till dig när jag läste ditt inlägg men jag skrev inget 🤗 (så skriver nu ist)


[rore]
2014-10-02 12:47
#207

Szirius! Ja så vitt jag vet. De bara kom. För det är så det känns….

sweetgum
2014-10-02 13:34
#208

Aw tack MissInAction! Det känns bättre idag.  Hur mår du själv? Är det bättre idag? Skickar kramar 🤗❤️

Efter att ha spenderat år att försöka undertrycka mina känslor har jag insett att det bästa är att acceptera dem. Se dem i vitögat och känna det du känner. Det hjälper mig. De får inte ta kontrollen men jag tillåter mig att känna och det är ungefär som att ladda ur. Jag känner mig vid liv när jag gör det och nu är det inte så svårt att resa mig upp som det var när jag inte tillät mig att ha känslor. Det känns som att jag långsamt pusslar ihop mig själv. 

Idag njuter jag av höstrusket och dricker en kopp te. Försöker skapa en egen visionstavla. Hoppas att det hjälper.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

[Kathja]1
2014-10-02 20:47
#209

Livet är allt bra spännande! Vips var vi erbjudna både jobb och boende i Louisiana! Vem vet vart man hamnar i världen. 🤪 Men den karamellen får vi allt suga på lite. Men kul att bli tillfrågade iaf. 👍

Annons:
Älvan
2014-10-02 21:06
#210

Vad roligt Kathja! Själv funderar jag på varför min nyfunna manliga själsfrånde känner motstånd att träffa mig. Han ger dubbla budskap. När vi ses rinner tiden otroligt snabbt då vi andligt är på samma plats och har så mycket att diskutera. Han är trevlig o snygg. Han bekräftar mig massor när vi ses och verkar otroligt intresserad av att ses. Dvs när vi ses. Mellan gångerna är han mer distansierad och tar själv inte så mycket iniativ. Jag undrar vad han kämpar med. Det hela är så motsägelsefullt. Jag antar att allt löser sig till det bästa och att det finns en mening med även detta.

H-lena
2014-10-02 21:26
#211

Asså jag är bara sjukt irriterad och frustrerad just nu utan egentlig anledning. Vad gör man då? Man kan ju inte gå och lägga sig och vara arg. Då går det inte att sova. Försöker tänka positivt och allt det där men kan inte komma på någon bra anledning att vara positiv just nu.


Otroulig
2014-10-02 21:35
#212

Missi, hur känns det nu? Som att du öppnar en ny dörr, mot något nytt, start på ett nytt liv. Uppsala står kvar ❤️ människorna finns kvar, du har allt att vinna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-02 21:43
#213

#211 träna dig trött? maratonkolla på serier så att du tänker på annat? skriva ur dig all ilska utan hämningar på ett papper o elda upp?

[Kathja]1
2014-10-02 21:50
#214

#211 Ut och spring. Dansa. Rena dig. Skriv av dig. Gå ut i skogen och skrik.

H-lena
2014-10-02 21:51
#215

#213 Tack det var bra tips. Jag brukar skriva ut mina känslor, men ibland känns det nästan som att det genererar mer negativitet. Försöker tänka på annat, det har lättat lite nu. Förstår inte hur det bara kan komma sådär! Kanske råkade plocka upp någon dålig energi på något sätt. Konstigt i alla fall!


Otroulig
2014-10-03 07:15
#216

Godmorgon i tråden. Jag sitter stolt och harmonisk efter att ha lyckats vänt min vibb efter en skuld mardröm. Nu är det kärleksfulla vibbar som strålar ut till er så här på fredagsmorgonen. Ha en härlig fredag ❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-10-03 08:04
#217

Den suger jag i mig som en svamp eftersom jag fastnade i en nedstämd vibb i går kväll och den hänger visst kvar nu med. 😕Fast när jag började skriva insåg jag vad vibben handlar om!!! Och vad jag skulle förstå av måndagens lilla  😮 och gårdagens lilla 🤮🤐. Yes!!! 🥳

Tack fina Otroulig för den kärleksvibben den visste var den tog. Nu vet jag vad jag har att jobba med idag. 😎

För övrigt ser det ut att bli en härlig dag, det är kallt och disigt men bakom diset ligger SOLEN och lurar, tror allt att det blir läge att sitta på trappan och njuta idag. Igår hade vi en familjedag då yngsta dottern, pojkvän och bebisen Freja, åttamånaders rottis, var på besök. Så bara myspys för hela slanten.  🤗

[::Vera::]
2014-10-03 12:35
#218

#210 Älvan

Funderar på dubbla budskap och hur det har gjort mig frustrerad och otrygg i olika relationer. Det har  t ex varit en lek/ett spel eller en osäkerhet hos de andra personerna. En person som jag var förälskad i tyckte att det var en jättespännande lek :). För mig är det frustrerande om andra inte kommunicerar, om jag själv är ganska säker. När jag själv har sänt ut dubbla budskap har det berott på att jag inte är klar över vad jag själv vill och då fick jag även tillbaka dubbla budskap… vilket gjorde mig ännu mer oklar över vad jag ville :/. Men just jag kan inte se att det här medför något som bygger en stärkande relation oavsett vilken typ av relation. Mycket energi har gått åt att fundera och undra i mina dar, tills jag kom på att eftersom just jag behöver energi till annat… så kan jag berätta hur jag känner istället och få svar… Men det passar inte för alla, och en del vill ju tex ha den här "leken". Hmm

… Älvan det kommer att ordna sig till det bästa. Kram

Älvan
2014-10-03 16:47
#219

Liv Detta med dubbla budskap är ju väldigt obehagligt och frustrerande. Jag har bara träffat denne man 2 ggr, men vi har skrivits en hel del. Eftersom det var ett tag sen vi sågs kan jag inte i text ens ta upp detta då jag vill göra det öga till öga. Detta utlöser hos mig en osäkerhetskänsla som är jobbig och jag måste försöka hantera. Jäkligt jobbigt är att när jag för första gången hittat min andlige like blir det såhär. Jag försöker intala mig själv att det är bäst som sker för om han inte är mogen så funkar det inte ändå. Samtidigt kan jag inte släppa pga det känns som han vill. Jag hatar alla spel och spelar inte svårfångad och annat tjafs själv. Gillar jag nån låter jag dem veta det. Jäkla relationer. Tänk vad härligt att träffa en man och allt bara flyter och energin kan riktas till att älska. Jag tackar på förhand att detta kommer ske inom kort!

Otroulig
2014-10-03 19:47
#220

Jag kan bara hålla med 🤮 på spel! 

Så raka rör, ärlighet, nakenhet, sårbarhet eller egentligen som Shia uttrycker det att bara vara sann. Helt j..la tokärlig. Mee like.

Sen kanske man får hålla igen lite - så man inte skrämmer bort de små  liven - balanserat sann 👍 (jag har en förmåga att häva ur mig saker nämligen) 

Du vet ju faktiskt inte Älvan va han har i bagaget - du kanske bara ska chilla lite?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-03 21:07
#221

Jag älskar verkligen tokärligt och öppet jag med. Avskyr spel. Men bagaget kan vara tungt..ja. Kanske ännu viktigare med öppet prat då kan jag tänka, så man har möjlighet att visa hänsyn o uttrycka kärlek etc i fas med där man befinner sig liksom. Inget enkelt läge Älvan (: Skitläge ;) Förstår du vill mycket med denna man. Svårt att ta det med en klackspark o ta det lugnt då. Jag med skulle vilja ses om jag skulle snacka om just den grejen. Vet inte om jag hade gjort det på den tredje träffen ens. Asch du ska se att han fattar vilket kap du är! :) Eller så fattar du att han inte är ett kap om han fortsätter köra dubbla budskap med dig.

Otroulig
2014-10-03 21:35
#222

Jag kommer att tänka lite på Byron Katie här. Är det du tror verkligen sant…det här med dubbla budskap. Det är ju du som tolkar budskapen. Är det du tror vara budskap verkligen budskap, är det du tror verkligen sant? 

Är du absolut säker på att det är sant? 

En liten tankeställare bara, i all välmening ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-03 21:55
#223

Jag har aldrig fattat det där med "spelet" kring dejtande. Det är ju helt skruvat! Och kär är inget som jag har praktiserat så ofta, typ två gånger i hela livet och då var det så mycket annat iväg så det var mest jobbigt.

Annons:
H-lena
2014-10-03 22:17
#224

Jag vill också tillägga att det är väldigt lätt att tolka in saker som egentligen inte är något att lägga större vikt på när det gäller kärlek och så. Lätt med missförstånd också för den delen. Men nu har jag inte följt din historia från början, utan lägger bara in en liten tanke! 🙂 Ha en trevlig kväll och helg allihopa! 🌺


[::Vera::]
2014-10-03 22:41
#225

Kär har jag nog glömt hur det känns att vara i en människa. Tre ggr har jag varit kär på ett djupare plan..tror jag. Allt har ställs på sin spets senaste tiden så jag är osäker på hur kär jag var egentligen. Då var då, så jag var väl det och jag njöt. Men idag känns det inte som att jag var det. Knepigt.

[::Vera::]
2014-10-04 12:50
#226

Har frågat om namnbyte här, med tanke på öppenhet. Känner att jag vill vara mitt sanna jag, inkl mitt nya namn även här. Har ingen anledning att vara rädd för nåt och har funnit "liv" igen så. Känner mig trygg och lugn. Allt det där andra verkar inte finnas längre, och xet verkar för övrigt ha gått upp i rök helt magiskt… Vet att jag inte ska tänka på det mer men kan inte låta bli att vara lyrisk över det som sker och pågår…

Otroulig
2014-10-04 13:00
#227

Åhhh, ja ordet kär är nog ett ord jag värderat om eller rättare sagt min egen känsla av det. När jag var yngre, inser jag nu, var det mer en besatthet och kanske mer en känsla av att vara kär i kärleken. Rester av det här satt kvar tills för bara 7-8 år sen. Nu känns det mer djupare och i kontakt med riktigt djup kärlek.  Hmm, kär för mig är nog faktiskt hopkopplat med rätt mycket rädsla insåg jag nu. Lite som skräckblandad förtjusning. Vad intressant 🤔.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-10-04 13:33
#228

haha, får en låt i skallen " kär o galen" med Lotta Engberg😂🤪🤐

Kär för mig är ett enbart trevligt ord, o jag använder det till så mkt, det har ingen sexuell antydan inser jag, jag blir kär i mina elever, kär i ställen, i djur osv. Kanske inte vad ordet " ska" betyda, men så uttrycker jag mig. När jag känner såhär😍 för något eller någon helt enkelt!

Älvan, prova att sluta analysera och fundera på vad HAN vill o tänker o känner…var i ditt eget fält o klargör vad du själv vill o tänker o känner, så kommer allt falla på plats✨

Otroulig
2014-10-04 13:42
#229

Ja - DEN känslan är ju faktiskt sann för mig också 👍 och det stämmer ju att den har inget med sex att göra. Helt enkelt lite överväldigad av kärlek kanske 🤔.

Nähe, om man skulle ta och aktivera sig lite då. Städa lite, bädda rent, piffa till det lite med blommor och göra vackert runt mig. Jag ska på födelsedags kalas ikväll och däremellan kommer en gammal bekant hit och ska hämta lite äpplen. Det och yogan i morgon kväll är allt som är planerat. Skönt att ha en massa fri tid 🙂 me like.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-04 14:24
#230

Städa ja, blir inte mycket av den varan här inte! Men det skulle behövas. Idag är jag så trött. Har mest hängt med Älsklingen, virkat, trätt en mala, mediterar, hängt med hundarna, men nu skulle jag kunna sova en stund. Vi skulle egentligen behöva laga hålet i vårt tak men det blir nog en annan dag tror jag.

Annons:
[::Vera::]
2014-10-04 14:49
#231

Szirius, ja ett trevligt ord! Kär o galen.. haha..urskönt!! Svårdefinierad känsla… Kär är en mysigt, varm och vibrerande känsla…Överväldigande glädje och samhörighet! Känslan är inte heller för mig begränsad till människor. Har nog aldrig analyserat ordet innan, men har alltid varit samma känsla livet igenom. Däremot har rädsla varit en stor överskuggande känsla förr. Skönt att bara vara Otroulig! Dona med blommor etc :) Jag sitter här, skriver lite och njuter av kaffe och utsikt över sjö och berg och alla vackra färger. Tror jag förflyttar mig till pianot en stund. Åhh vad gött det är!!

[::Vera::]
2014-10-04 15:02
#232

Kathja sov nu en stund och släpp städning och andra måsten. Inget måste göras egentligen ju. Men vet hur det är med hus och hål och annat fix som behöver göras. Gör det när det känns kul och bra. Ta hand om dig, alltid.

H-lena
2014-10-04 15:40
#233

Jag försökte sova men det gick inte. Har för mycket grejer i huvudet, hatar när det blir så! Det är inte något man kan skriva ner heller. Bara tankar som far runt.


[Kathja]1
2014-10-04 16:14
#234

Det lovar jag att jag gör Liv! Hade inte ro att sova, blev lite meriterande och sedan fixade vi taket. Nu börjar jag bli hungrig så det får nog bli lite mat… Om en stund, sitter ganska bra här. Virkar på en duk som min kollega har beställt. Han ville ha något av mig i sin "bönehörna", det går ju inte att tacka nej till!

szirius
2014-10-04 16:48
#235

# 234 förstår det, vilken gåva liksom att få ingå där❤️.

Jag har gjort ett litet altare i ett hörn i sovrummet o är så glaaad över den, det ändrade hela stämningen i sovrummet, har aldrig riktigt tagit till mig det rummet utan bara tyckt att det varit just ett sov o ja ni vet😛-rum, men nu tänder jag ljus o rökelse o sätter på musik o mediterar o läser o skriver därinne, det är ett lågt bord inskjutet i hörnet med  en tjock lurvig matta som jag sitter på på golvet, jag har stenar o citat o änglakort o min tacksamhetsbok ligger där❤️

Den platsen känns som en jordande plats för mig, för ibland kan huset kännas för stort, o så tappar jag bort mig i allt som behövs göras, o då tappar jag lätt tacksamheten🤐…men så landar jag vid denna lilla plats och kan känna att ett altare med små prylar jag tycker om är allt jag behöver för att känna mig hemma och rik✨

MissInAction
2014-10-04 19:23
#236

Åh vad underbart med ett sånt altare, szirius 🤗 Låter perfekt! Ska se om jag kan fixa ett sådant sedan, i Tallinn ♥

Precis, Otroulig, det händer ju och har hänt massor inom dig! 🤗

Tack för visad omtanke förresten ❤️🤗 Jag mår… ja, jag mår, haha! Mår okej, det har varit några turbulenta dagar, särskilt i går. Ångest nu titt som tätt så jag får hela tiden påminna mig själv om att jag är viktigast i mitt liv, och inte förlora mig i andra och i en kärlek som inte finns. Kärleken i sig kan jag gärna känna, men att inte projicera den på en människa som inte längre vill ha den.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-05 16:54
#237

Asså är det bara jag som har en massa synkroniciteter som dyker upp hela tiden? 

I fredags fick jag tips om en underbar dusch mousse av märket Ritual, jag skulle ge bort den i present. (jag hade aldrig hört talas om det märket)  Den fanns tyvärr i just den här butiken. Nu kom mina vänner och skulle hämta hunden som bott hos mig sen i onsdags. Vad har dom med sig? Jo ett paket som det står just Ritual på fast det här var nåt doft krus. Det dyker ofta upp helt "osannolika" grejer. 

Roligt tycker jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-10-07 08:46
#238

Inte mer synkroniciteter än vanligt här iaf 🙂 Men det brukar vara positivt! 

Och i dag har jag inte hunnit scrolla så långt ännu på Facebook, men redan fått till mig flera poster om att vara i nuet! Det behöver jag verkligen nu 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-07 18:57
#239

Åh jag mår så bra. Rugg väder ute - och då är det så mysigt att krypa upp i min soffa med tända ljus och bara njuta av hur in i bäng harmonisk jag är för tillfället.  

Jag tror att jag slopat en massa skuld och skam tankar om mig själv, dom där små, små som går igång automatiskt, jag tror att det gjort en ENORM skillnad faktiskt.  Det är nog fler än jag som har dom, dom gör inte så mycket väsen av sig, dom kommer smygande in och säger att " jag kunde gjort så, nu fuskade jag lite där, jag borde göra det, nu är jag lite lat" dom är som ett litet osynligt  guppie stim.  Nu har jag av någon anledning slängt de flesta av dessa tankar över axeln. Jag tror att det gett fantastiska resultat. Jag märker hur folk bemöter mig annorlunda och jag får så mycket positiv feedback. På den JAG är inte vad jag gör. Det känns väldigt trevligt.

Idag var det t.om en som sa att hon hade velat jobba med mig bara för att vibben kändes så harmonisk. J…rigt gott betyg va ??? Så här i Loa kretsar  😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
2014-10-07 19:12
#240

#239 Åh så härligt! Vad häftigt att till och med andra märker skillnad, helt OTROULIGt, haha! 😃

Jag kan verkligen identifiera mig med det där. Den där lilla rösten som säger åt en vad man borde göra. För min del handlar det om mitt självvärde, jag känner mig "oduglig" om jag inte gör si eller så, om jag slarvar med plugget eller inte hjälper till tillräckligt och liknande. Men känner att jag måste lära mig att mitt självvärde inte har något att göra med mina prestationer. Det är nog rätt typiskt det här med att alltid försöka vara "den duktiga och flitiga tjejen". Det är den jag är, så jag måste hålla det uppe. Får inte slappa ner mig liksom. Det är ett väldigt djupt problem inom mig känner jag. Insåg det nu faktiskt när jag skrev ner det! Dagens insikt!


MissInAction
2014-10-07 19:15
#241

Neeej fasen jag skrev och så råkade jag göra något och bläddrade bakåt i webbläsaren 😡

Skrev att vad härligt, Otroulig! Kan absolut förstå hur hon tänker. Jag har också känt med vissa människor att jag skulle vilja jobba med dem! 🙂
Så visst händer det massor hos dig! 🤗

Här pågår lägenhetsletande för Tallinn! Har hittat några alternativ, varav iaf det ena är centralt.. 1:a, möblerat och alla räkningar ingår.. 550EUR. En annan jag hittat som jag kan ha till 5 januari (korttidslägenheter) är samma pris, allt ingår, även wifi haha. Så det verkar ligga däromkring om man vill bo fräscht och centralt. Funderar ju på om jag ska lägga halva min lön på boende? Å andra sidan är det väl viktigt att jag trivs? Hmm! Hur hade ni gjort? 🙂

Och oooh! Hittade en jättefin text ♥ skriven av en tysk kvinna som åkte till Tallinn och blev helt förälskad i staden och i Estland. Känner igen vartenda ord 😃😍❤️
http://estonianworld.com/life/an-etude-to-tallinn/

If you ever have the chance to take part in a traditional parade or especially the traditional song festival, you will get the feeling of what it means to be Estonian. You find yourself in the middle of a sea of blue-black-white flags, in a huge crowd of probably the proudest people in the world you’ve ever met, singing along their anthem and songs with the greatest passion. You cannot escape from this deeply moving patriotic scene. It touches your heart and moves you to tears in a positive way.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-07 19:17
#242

Underbar kommentar att få Otroulig! Och härligt att höra hur en sådan "liten" sak ger respons direkt. 👍

Jag skrattade gott åt en sån där super snabb manifestering jag gjorde nyss. Skulle fixa te i min tekanna och tog därför fram två tepåsar - tog den första och så for det genom huvudet att "den har ju inget snöre!" men så när jag fick vecklat ut den så var snöret där. Och så tar jag nästa påse…och helt rätt DEN var utan snöre. Otroligt roligt! *vardags kul när man är på bra humör*  🤪

MissInAction
2014-10-07 19:18
#243

Skönt med insikter, H-lena! 🤗
Precis som du säger så är det nog väldigt vanligt. Många känner inte att de har ett värde, punkt… utan man tycker att man har ett värde utifrån prestation. Galet!! Och jag har varit likadan. Och är väl fortfarande mer eller mindre… kanske mindre 😉

Fast det är också så otroligt befriande och skönt att se att andra människor också är sig själva, är sanna och är mänskliga!!! Och det finns bara en du! Våga vara du! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-10-07 20:25
#244

OTROULIG, vilken GREEEEJ, jättestort juh🤗! #lärmiglärmig# den där rösten gnatar på hos mig fortfarande efter alla år, den tystar i perioder sen kommer den insmygande igen ….försöker göra såhär :lalalalaa🎧

i mig sitter det i att den där rösten som ju är mina egna tankar, tror jag mig komma från andra, jag tror att andra dömer ut mig utan att de sagt ett ord😮🤐, och så blir jag spänd och osäker i deras närhet för att jag i förskott tagit ut vad de tycker o tänker om mig…

Ibland behöver jag bli " tvärtemot" som nån pippi- figur, bara för ATT, för att liksom kunna frigöra mig, som tex verkligen vara helt lat o berätta det för alla, låta disken stå o ba jaaa så gör jag…liksom trycka ut det som annars kunna kännas skämmigt eller dåligt…för att för min egen skull bevisa att jo, folk tycker om mig ändå.

Ok, den dömande rösten  har verkligen blivit grymt grymt mkt tystare, så det är ju värt och fira🥳, men vore det inte underbart om den aldrig kom tillbaks, joo det vore det!

#242 😛 ha! Jag gjorde en sån bara häromkvällen, jag sa högt " det känns konstigt i min fot" o blev sen helt ställd, varför sa jag så, det var som att orden flög ut ur mig utan anledning…sen klev jag på nåt på golvet o så sa jag " jaja NU känns det konstigt i min fot iaf😂"

Annons:
Otroulig
2014-10-07 20:42
#245

#244 då är vi lite olika där - det här med var andra tycker ligger som i någon slags andra steg hos mig…på nåt skumt vis. För egentligen så är ju det grunden. Men jag har varit så himla självkritisk så långt jag kan minnas. Jag har haft oerhörda krav på mig själv. ( men det kommer ju från min föreställning om omvärlden) Men jag helt enkelt bara skiter i tankarna. Ja först måste dom kanske komma upp - men sen skiter jag i dom - så där lite nonchalant, retsamt. Lite "vem bryr sig" känsla. Du får bli lite kaxig mot tankarna helt enkelt. Moppsa upp dig lite 😜

Det är klart att rösten kommer tillbaka, men ju fler gånger man lyckas - desto bättre blir man 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-10-07 20:45
#246

Härligt Otroulig! Känner som du ❤️❤️❤️


Otroulig
2014-10-07 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#247

Ah hittade en bra bild nu på temat guppie tankar 😃 Från "The work Byron Katie"

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-09 15:37
#248

Liv har bytt nick till Vera om det är någon som blivit förvirrad. Ber om ursäkt för att jag strular till det! Men jag är ett strul hela jag, så inget att göra åt :/

MissInAction
2014-10-09 15:59
#249

Ahaaaa det förklara saken! Jag tyckte att du kändes bekant men nicket stämde inte 😃
🤗 kram på dig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-10-09 16:02
#250

MissI 🤗 … förlåt.

szirius
2014-10-09 17:27
#251

jag förstod det först när du skrev om London😉

Annons:
Theleonora
2014-10-09 17:37
#252

Jag kände att du var mer bekant än de andra nya men blev mer säker när du nämnde London.


Otroulig
2014-10-09 19:22
#253

Aha!! samma här - jag tänkte samma som #251. Du är inget strul fina du. Du kan byta hur många nick du vill. Jag kanske anar att det finns en orsak. 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-09 22:07
#254

Otroulig, tack. ❤️Ja du ser! 😉Jag är där igen och lyssnar på andras röster som har snackat inom mig. De som sagt att jag "strular till det" för dem genom att vara jag. Det finns en bra orsak till nickbytet för mig , vilken är att jag känner att jag vill vara Vera, vara mig och vara sann. Det är lugnt med det där andra. Och så får det förbli 🙂.

MissInAction
2014-10-10 01:11
#255

Åh, det här är inget viktigt men jag måste fråga.. om jag är den enda som störs av att den här kvinnan nästan skrattar i varenda video? 🤐Oavsett vad hon pratar om, så ser hon ut såhär.. 
Visst är det trevligt att folk är glada och ler och visst får man skratta! Men.. det är något med henne som får mig att reagera varje gång jag ser henne.

Det är förresten samma kvinna som har meditationen för att rena oss från energier från gamla partners och kärlekar, som finns i en annan tråd.. Making the space for love 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-10 06:43
#256

Jag får titta på klippet sen - det känns inte som att jag ska göra det nu. 

Jag vill skicka ute lite Fredags morgons kärlek till er alla fina därute ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌊

Jag känner mig fylld av den idag nämligen. Njut, andas och ha roligt idag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-10 07:45
#257

Härligt att höra, jag är super duper trött efter en natt med en pilsk hanhund. Dags att lämna tiken till farmor och farfar tror jag. Blir en spännande jobbet efter 3,5 timme sömn. Fast inget att klaga över för jag är glad och tillfreds trots allt. Ska se om det kan bli lite mer sömn dock innan jobbet börjar i eftermiddag. Nu morgonmyser vi i alla fall med Love actually. Och te. ♡

MissInAction
2014-10-10 08:28
#258

Åh Love Actually! ❤️ En av mina favoriter!! Ser alltid den kring Jul 😃 förutom förra året…

Tack så mycket Otroulig! 🤗 Jag suger åt mig allt jag kan! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
2014-10-10 10:04
#259

Tar emot en massa kärlek Otroulig! Ska kolla på klippet sen MissI. Idag ska jag fatta ett till jobbbeslut och läste precis att indecision också är ett beslut. Mm, så himla sant. Men jag är rädd för att förlora all min trygghet om jag säger nej. Samtidigt så verkar det här företaget inte bry sig alla… Orkar inte prata med begravningsbyrån idag, känner mig köar efter igår… Han bara ringer och ringer. Och för mig är det självklart att dom ska ta bort den där utgiften, finns inget att diskutera… Körde lite Ho'oponopono nu och funderar på att ta mig iväg till gymmet. Bra ställe det där gymmet :)


Otroulig
2014-10-11 11:47
#260

God förmiddag i tråden, jag var uppe tidigt idag för att vara helg. Gick och la mig tio igår 😮 rekord tidigt! Så jag gick en morgonpromenad till bageriet och har ätit gott bröd till frukost. Tänk att färskt bröd med ost och smör kan vara så himmelsk gott! 

Jag har landat i lite mer lugna energier idag tror jag 😃 efter att ha varit uppe och svävat hela dagen igår. Jösses, det var en riktigt upplevelse! Jag ska sätta mig och meditera lite nu och sen ska här städas och lagas mat för jag har bjudit in ett gäng vänner i kväll.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-10-11 16:27
#261

Men vad gööör ni?? 👋 har ni ett liv utanför här eller? 😉

Vilar ryggen lite - grytan puttrar på spisen, jag har dansat vals med mig själv till "Annies song" bra bröllops vals 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-10-11 16:41
#262

Otroulig. Syncronicitet ;) Det där är en av mina favoriter på piano. Alldeles precis nyss spelat denna ju. :) Värmer ALLTID upp med just den. Sitter och spelar, tänker och läser lite här. Ingen vals för min del dock :) Gryta låter gott. Ska väl fixa mat jag med nu.

MissInAction
2014-10-11 18:50
#263

Åh gryta!!! 😍 Haha gryta kan ju vara precis vad som helst, men det låter så gott! 🤤

Låter mysigt att gå och lägga sig tidigt också, och sen gå upp tidigt ♥

Själv har jag varit på möte med Harry Potter-föreningen i dag på eftermiddan 😎 alltid lika trevligt att umgås med andra nördar! ♥

Nu är jag vrålhungrig och ska äta.. macaroni and cheese!! 🥳

Just det.. har ju brieost också! Mmmm 🤤

Hm är det bara jag som får lite sorgliga vibbar av låten? 😮 Känner mig jätteensam plötsligt!

Och så insåg jag för en timme sen… att jag kommer inte att ha någon att krama när jag flyttat till Tallinn! Eftersom jag inte känner någon där. Ingen alls att krama.. på jag vet inte hur länge. 😕


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-10-11 19:30
#264

Missi, det finns säkerligen allt möjligt att hitta i Tallin med - yogagrupper, kanske HarryPotternördgrupper😉, prova skapande dans eller andra såna "lite flummiga" ställen o jag LOVAR att du kommer få massa kramar❤️

MissInAction
2014-10-11 20:39
#265

Hm! Ja vad smart du är szirius! Egentligen så är det ju bara att BE så ska jag FÅ! 🤗

Kramyoga! Haha, det finns ju nåt som heter biKRAM yoga 😃🤗 

Jag fick nyss reda på också att "min" säng kommer vara 2x2m. WOW, jag som sovit i en 90-säng i tio år…. hahaha.. det kommer ju bli rena himmelriket! ♥ Och där kommer det ju finnas plats för en till också 😉🥳

Hm enligt feng shui så är det väl vansinne att sova i en enkelsäng om man vill ha en partner… (det var inte ens en fråga 🤐)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-10-11 20:57
#266

Dags för en ny tråd, den hittar du här. 😃

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: