Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1044 ggr
Sjärnfall
9/14/14, 9:28 PM

Kärleksrelation

Hej underbara ni! Jag kanske borde skilja mig men jag vet inte hur jag ska våga. Det är så mycket som står på spel, hus och barn och djur. Jag känner mig olycklig i mitt medelmåttiga liv och kärlekslösa äktenskap. Vi är båda bra personer men nog väldigt olika, med olika energinivåer, livsåskådningar och värderingar. Jag var på väg att skilja mig för ett tag sedan efter många års ledsamhet och ensamhet. Jag träffade en själsfrände som jag manifesterat långt innan jag träffade min man, men som jag då ej varit redo att möta.  För jag ville vara läkt själv innan en sådan person skulle komma in i mitt liv. Men nu stod han plötsligt där, precis när botten var nådd och jag behövde honom och när våra ögon möttes visste vi båda att vi haft ett tidigare liv ihop. Det var som att möta sig själv. Vi är båda väldigt spirituella och har olika kunskaper inom området och då mycket att lära varandra. Vi är båda skapande människor med samma drömmar och visioner om allt i livet. Men jag kände ett enormt motstånd i mitt hjärta som höll på att slita isär mig av tårar så jag avbröt allt och flyttade hem igen efter några månader. Jag saknade min man, den gamla stabila tryggheten.  Hemma var det bättre i några månader då vi båda tassade på tå för att inte reta upp den andre. Jag trodde att jag hittat hem. Kärnfamiljen var åter intakt. Men så kom den där känslan krypande igen, känslan av medelmåttighet, av att vara ensam osedd, utan kramar, utan närhet. Jag började säga positiva saker till mig själv, om att jag är älskad, sedd, bekräftad osv… men hur jag än vänder och vrider på mig så ändras inte min man. Jag vet inte vilken väg jag ska gå. Jag har haft sprängande huvudvärk i flera månader nu som jag inte kan tyda. Kan min man bli min själsfrände? Kan jag bli lycklig med honom??

Annons:
Otroulig
9/14/14, 9:59 PM
#1

Hej Sjärnfall,

Vi har haft flera trådar som handlar om liknande - jag hittar bara den här nu . Vi har en annan också där trådskaparen lyckades hitta tillbaka till sin man som hon lyckades vibrera upp. 

Hur kände du för din man i början? Vad hade han för egenskaper du föll för? Kände du lika starkt för honom som för denna nya - fast kanske på ett annat sätt?

Det finns ingen lag som säger att du kan ändra på alla andra människor. Ibland måste man lämna vissa för att man vuxit ifrån varandra - att man inte synkar längre. Nu säger jag inte att det är så med din man utan konstaterar bara att ibland så är det så. 

Sen finns det ofta två vägar att gå när man står vid ett vägskäl - det ena är baserat på rädsla och det andra på kärlek. 

Rädsla kan ofta vara baserat på att man är rädd för förändring, rädd för att förlora tryggheten. Det är läskigt att hoppa utan fallskärm.

Jag ska leta vidare efter den tråden jag tänker på - så får du säkert andra fina inputs här. Och kom ihåg - ta bara åt dig det som känns rätt - för här bubblar vi på och det är inte säkert att min sanning är din sanning 🤗❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
9/14/14, 10:16 PM
#2

AH, nu hittade jag den, här har du den andra tråden jag pratade om.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: