Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2097 ggr
Älvan
9/2/14, 11:34 PM

Därför ska du fokusera på personer som sett ljuset

Slösa inte din tid och energi på fel personer: http://youtu.be/H-ZP30jfPH8 Detta klipp förklarar mycket pedagogiskt varför jag ska sluta stånga pannan blodig med personer som inte vill se ljuset. Jag har ju trott mig vara hjälpsam tidigare i livet då jag önskar leda personer till ljuset. Ansträngningarna ar tyvärr förgäves och han förklarar varför. Varför jag hädanefter ska fokusera på personer som redan sett ljuset! Otroligt tydligt och klart! Det viktigaste med klippet tycker jag var att han gav en metod att känna av om personen sett ljuset eller inte. Dvs om denne person är värd att satsa energi på eller ej.

Annons:
szirius
9/3/14, 12:10 AM
#1

Ja, det kan vara läskigt först att släppa människor runt sig som inte tror eller upplever eller vill förändras, men sååå himla häftigt när man vågar det…och att lyfta blicken o möta massa ANDRA människor som tror o vet o upplever samma sak som en själv, o hänga med dem i stället🤗🌊❤️🥳

( håller dock inte helt med om den allmäna bilden av energitjuvar, det är ju ett samspel alltid, de kan inte lyckas ta nån energi om man inte tillåter det…fast är man medveten om att man har svårt att stå kvar i sin kraft med vissa personligheter så är det ju ett sätt att ta hand om sig själv att undvika dem…)

Älvan
9/3/14, 9:03 AM
#2

Energitjuvsbegreppet är inget för mig och stämmer inte med min människosyn. Isf kommer vi alla hamna i gruppen "energitjuvar" någon gång i livet. Vi ska vara medmänskliga inte beräknande och tänka ut i varje situation hur den andra människan ska ge mig saker. Att hjälpa en människa är exv att FÅ något av den som behöver hjälpen. det filmen visar är att vi någon gång måste släppa taget om människor som inte VILL se ljuset. Som inte VILL förbättra sin situation. Vi är inte tvungna natt släpa på människor och ha dem som fotbojor. Man måste släppa dem där ens energi inte alls är konstruktiv. Tänk vad många vi är som släpar omkring på andra många decenier med enda resultat att vi själva OCKSÅ hamnar på golvet. Min mamma anser exv att det är mitt fel att min syster känner sig misslyckad (och även hon själv, men det uttalar hon mer subtilt) för att jag lyckats i yrkeslivet. Detta är en av mina kvarnstenar runt halsen. Jag försöker släppa då de inte alls kommer må bättre av att även jag går på soc och har depression som min syster….

SHIAWASE
9/4/14, 4:43 AM
#3

Älvan,, absolut att det är viktigt att släppa,, Att inse att alla möten i livet är helt enkelt bara möten. Fina möten som leder till expansion,  och möten som vi ska njuta av men inte klänga fast vid eller vara rädd för att släppa, vi ska tillåta vår expansion, och då måste vi också ibland gå separata vägar, släppa taget. Vi kan aldrig lyfta upp någon som inte själv vill bli upplyft.  Vi har inte ansvar får någon annans liv och tillvaro, inte ens om de är familj..

Alla är där de ska vara. Även vi själva.  Alla möten är lika viktiga.

Energi tjuvar är ett begrepp som jag aldrig använder heller, eftersom jag anser att ingen kan stjäla något från mig om jag inte tillåter det.  Ingen kan heller skada mig om jag inte tillåter det.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/4/14, 12:07 PM
#4

Nu har jag inte sett filmen man jag personligen tror inte att det så ofta är att människor inte vill "skåda ljuset" det är bara så att rädslorna är större än viljan. Därför når vi inte fram alla gånger. Men allt har sin tid och en dag så är de (kanske) redo att våga se bortom egot och rädslorna.

crinalina
9/4/14, 4:13 PM
#5

Jag har inte heller sett filmen, men inte heller jag tror på begreppet energitjuvar. Jag tror inte heller på att man ska gå runt i livet och ifrågasätta andra människors vilja att "se ljuset". Det är inte mitt jobb och min plats att bedöma andra på det viset. Däremot så är det upp till mig att omge mig med människor som lyfter mig och som får mig att växa och må bra, och det är upp till mig om de relationer jag har tillåter mig att göra det. Andra människor gör sina egna val om vad de vill i livet. De valen respekterar jag. Om deras val att vara och leva inte passar in i mitt välmående och var jag är så kommer de personerna, så länge jag inte lägger min energi på att döma dem eller analysera dem för mycket, att antingen successivt försvinna ur mitt omedelbara liv, eller så kommer de att närma sig mig. Det är nämligen omöjligt att ha  någon i sitt liv som inte matchar den vibration man själv har. Därför så måste man titta på sig själv om man har "energitjuvar" i närheten. Vad gör jag för att de kan vara här?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/4/14, 4:43 PM
#6

Vi ska ju överhuvudtaget inte fokusera på andra och deras varande, bara på oss själva, och då spelar det ingen roll var andra är eller hur deras "vilja" ser ut.

Annons:
Älvan
9/4/14, 4:55 PM
#7

Kathja Om man tittar på klippet ser man att han beskriver hur man själv känner sig när man umgås med en person där ens energi inte gör någon nytta och därmed kan avgöra om man ska släppa taget om personen då den typen av relation är meningslös. Om man lever i en perfekt vibb redan behöver man väl inte några råd, men vi är flera här som under mycket långa tider hållit fast i destruktiva relationer. För mig var filmen en aha upplevelse och jag hoppades att filmklippet skulle kunna hjälpa någon mer än mig.

crinalina
9/4/14, 4:56 PM
#8

Visst spelar det roll, men bara pga att det är en vägvisare för oss själva och var vi är. Om vi inte själva hade en vibb där så skulle vi inte heller lägga märke till att andra var där.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/4/14, 5:10 PM
#9

Jag sa inget om klippet, mina tankar spann bara vidare på ämnet. Allt har sin tid och de flesta av oss har tagit det steg för steg. De som är " redo att lyssna" kommer att göra det och är vi äkta så kommer vi i allt mindre utsträckning att möta människor som inte klickar med oss eftersom vi alltid möter människor med samma vibb. Vi får alltid det vi behöver. Så möter vi det man tex kallar energitjuvar ska vi inte undvika dem, vi bör titta på vad de speglar hos oss. Alltså vad vi ska förstå. Och när vi hittar det kommer vår vibb att förändras och vi kommer att möta en annan sorts människor. Det är att medvetet skapa sitt liv.

szirius
9/4/14, 9:33 PM
#10

# 5 Fint och väldigt klart beskrivet🤗. 

Det är inte mitt jobb och min plats att bedöma andra på det viset. Däremot så är det upp till mig att omge mig med människor som lyfter mig och som får mig att växa och må bra, och det är upp till mig om de relationer jag har tillåter mig att göra det.

👍

_så länge jag inte lägger min energi på att döma dem eller analysera dem för mycket, att antingen successivt försvinna ur mitt omedelbara liv, eller så kommer de att närma sig mig.
_

Haha, smärtsamt sant, en kruxig relation kvarstår i mitt liv, just för att jag ger den alldeles för mkt energi☝️

SHIAWASE
9/4/14, 11:58 PM
#11

Håller med!!! att inte lägga min energi på att döma och analysera omgivningen!

Att lägga energi på det man INTE vill ha gör bara att man göder detta helt enkelt,,,

Och även som Kathja skrev om att vara äkta, det är ju verkligen något som jag har märkt på sistone,,, när jag ÄR  mig helt fullt och ut och sant,, och när jag ÄR uppkpplad till MIG, till mitt sanna jag,,, då kommer det ju bara fantastiskt människor till mig!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
9/5/14, 9:36 AM
#12

Jag har verkligen tänkt på hur lätt det är att döma någon. Jag har uppenbarligen gjort det ofta och mycket eftersom jag så lätt halkar tillbaka dit. Jag får medvetet styra om mig till att bara iaktta och konstatera att jag inte vet varför hon ser ut som hen gör eller säger vissa saker. 

Iaktta. Släpp. Bara vara.

szirius
9/5/14, 1:14 PM
#13

#12 kära du, ofta är ju även det en spegel…är du snabb på att döma dig själv🤗? Kritisk mot andra ligger ofta i stor självkritik osv….du är på G, du ser det ju nu och är medveten och ändrar! Underbar insikt🙂

Jag kommer ihåg en stor aha-upplevelse för några år sedan, ja faktiskt via skuggboken😉, jag tyckte inte alls att jag var dömande…tills jag insåg: jag dömer dömande människor!☝️ Sedan dess är jag mkt mer öppen, därför jag inte heller går in längre i debatter, för det är en annan sida av samma mynt när det blir upprört - att man dömer de som är dömande. Bästa vägen är att bara släppa o sända kärlek, det låter ju sååå flummigt😂 , jag vet , om man inte har erfarenheten av hur det verkligen funkar✨

Annons:
Älvan
9/5/14, 1:32 PM
#14

Szirius Underbart tydligt formulerat! "Man dömer de som dömer"! Exakt. Punkt. :)

[Torahzen]
9/5/14, 2:01 PM
#15

Ja, jag är självkritisk men inser att jag inte har gjort så dåligt som jag "tror". Jag jobbar väldigt mycket med mig själv och blir liksom förvånad att jag tycker så lågt om mig som jag gör ibland. Rent medvetet så tycker jag att jag är bra, såklart, men så startar min inre bandspelare supersnabbt med dolda budskap.

Härlig motsägelse att döma de som dömer! 😉

Jag tycker inte det är flummigt. Jag förstår precis vad du menar. Mera Kärlek!!! ❤️ ❤️ ❤️

szirius
9/5/14, 3:35 PM
#16

jag har också en bandspelare Torah😉, sååå 80😴- ska vi inte ta o göra oss av med den😂Beställning: from nu talar min inre röst endast direkt från source, YEES✨

Otroulig
9/5/14, 5:40 PM
#17

Yes, på det!!!! Att döma dömande människor haha ☝️! Jag är med i bandspelar gruppen dessutom. Åh så bra - det här har jag ju övat på det sista halvåret. Vilken tur att det börjar lossna då!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
9/5/14, 6:03 PM
#18

Ja precis. Man dömer de som är dömande. Och där finns ingen punkt efter för min del eftersom jag fortsätter sedan att döma mig efter jag dömt de dömande. Blir en dålig cirkel. Bäst för mig är att låta mig bli dömd och låtsas som att det regnar. Nynna tidelipom o vissla en stund kanske. Men inte alltid lätt ju.

[Torahzen]
9/5/14, 6:20 PM
#19

Ut med bandspelaren! *krasch * bang bom #§€@!!!*

 Jag beställer också att min inre röst talar från Källan.

Älvan
9/5/14, 7:00 PM
#20

Torahzen Skicka bandspelaren till mig! Här går sakerna sönder på löpande band! :-D någon gång ska man väl ha nytta av den inverkan man har på grejjer!

Annons:
Otroulig
9/5/14, 7:09 PM
#21

Vet du Älvan, kom på det nu. Kan det vara så att när du genomgår en transformation - så gör grejerna det med, de faller ifrån så att säga. Precis som det fallit ifrån en massa tankemönster/beteenden hos dig?🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
9/5/14, 8:32 PM
#22

Tyvärr Älvan. Bandspelaren råkade komma i vägen för min hammare, så bandspelaren är trasig och kommer inte att bli ersatt!😉

Otroulig
9/5/14, 8:38 PM
#23

Heja dig Thora!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
9/5/14, 8:44 PM
#24

😃

SHIAWASE
9/6/14, 1:33 AM
#25

haha!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
9/6/14, 8:22 AM
#26

Tyvärr har bandspelaren återuppstått från det döda 🤮 Nu är den utslängd igen. 😉

Älvan
9/6/14, 10:26 AM
#27

Vilken hållbar bandspelare Tora! Kanske är så Otroulig! Bara att jag har känt det som att jag har brottom att laga allt och hinner inte med i den takt saker går sönder. Jag jagar att allt ska bli helt, men hinner inte. Det vill säga mig nåt annat. Jag funderar på om det är så att isf laga och lämna tillbaka trasiga saker till affären ska jag kasta rubbet (som går. Inte ex trasig cykel) laga det jag måste så allt blir "klart" för en gångs skull. Så saker som är trasiga inte hela tiden pockar på min uppmärksamhet. För om jag hela tiden tänker på trasigt, reparation och mitt missltckande att inte fixa allt helt sänder det ju ut otroliga mängder motstånd och fler trasiga grejjer kommer. Mina önskade upplevelser i vortex kan ju inte riktigt komma igenom då? Vad tror ni tjejer om den teorin?

Annons:
Otroulig
9/6/14, 11:27 AM
#28

Hm ja ..eller helt tvärtom 😉 hur känns tanken att du söker perfektion..att grejerna kanske går sönder för att du bara ska gilla läget??

Bara en tanke. För även om du slänger grejerna så verkar nya gå sönder ..eller? 

Nä jag vet inte faktiskt. Jag känner att jag är lite där du är - det händer grejer och jag förstår inte riktigt varför. Men tror att det är nåt jag ska förstå….vi får fortsätta klura. Eller kanske bara släppa det och se på det som fungerar istället.

För min dator fungerar perfekt nu YES!! inget hoppande och förstorande  - snäll och stabil. Hurra!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
9/6/14, 11:27 AM
#29

Hm ja ..eller helt tvärtom 😉 hur känns tanken att du söker perfektion..att grejerna kanske går sönder för att du bara ska gilla läget??

Bara en tanke. För även om du slänger grejerna så verkar nya gå sönder ..eller? 

Nä jag vet inte faktiskt. Jag känner att jag är lite där du är - det händer grejer och jag förstår inte riktigt varför. Men tror att det är nåt jag ska förstå….vi får fortsätta klura. Eller kanske bara släppa det och se på det som fungerar istället.

För min dator fungerar perfekt nu YES!! inget hoppande och förstorande  - snäll och stabil. Hurra!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
9/6/14, 11:38 AM
#30

Älvan

Lite det som Otroulig skrev tänkte jag just nu. Att inse att saker inte behöver fixas och att det är ok med inte helt "perfekta" saker. Det är ju egentligen helt i sin trasighet och icke perfekta tillstånd. Att om man upplever det som trasigt innebär att man vill ha det annorlunda och då kan inte flödet komma fram. Man vill ju inte ha trasiga saker men att fatta alltings perfektion i operfektionen kanske..hm

Lite så jag tänker om mig själv just nu.

Älvan
9/6/14, 11:56 AM
#31

Kan vara att jag tror jag är trasig själv men jag är åerfekt i min imperfektion? Trots jag tror jag fattat det har jag ännu inte gjort d helt o fullt?

Otroulig
9/6/14, 12:09 PM
#32

Jag tänker lite att trasig, det är väl inte du? Är det så att du faktiskt går runt med en liten baktanke att du är trasig? 

Du har gått igenom erfarenheter, ja. Minnena finns naturligtvis kvar. Men en dag kommer du att se dom som gåvor för allt de har gett dig. De har gjort dig helare som människa. Du har expanderat tack vare dina erfarenheter.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
9/6/14, 12:22 PM
#33

haha, två sångrader i från 2 olika låtar har ni fått in här😛

There´s a crack in everything, that´s how he light gets in

och  love your perfect imperfection

🎧❤️

Det finns ju energier i allt, även i vad vi omger oss med såklart, så man kan ju se mönster på vad som krånglar…vi har tex haft en brunn som torkat ut så vi fick borra nytt o sen gick brunnpumpen sönder 2 ggr..och det var definitivt väldigt symboliskt, under år med mkt KÄNSLOR( vatten) MEN vad jag vill säga- det
är OK, vi behöver inte hela tiden känna att vi ska vara perfekta o att ingenting runt oss ska krångla. Vi är där vi är🌺. Jag tror inte att kontraster kommer försvinna bara för att man blir totalt medveten….däremot ändrar vi ju förhållningssätt till det, för om man inte triggas av att nåt går sönder utan man bara tänker, jaha, den får jag laga/kasta så står man relativt opåverkad, mer som bara öppen, nyfiken, no problemas, nu lär jag mig nåt nytt, vad spännande…förstår ni hur jag menar?

Så jag tänker lite så HÄÄR just nu - att det inte är meningen o målet att allt ska vara perfekt överallt, om ni själva tänker på olika tilfällen då ni varit helt tillfreds o i frid inombords- då kvittar liksom en halvskruttig bil eller trasiga stereoapparater, man är bara love o accepterar o gillar allt precis som det ÄR. Och det är fasen det bästa!

[::Vera::]
9/6/14, 12:40 PM
#34

Älvan..

Ja, precis som jag tror jag är trasig men får glimtar ibland av att jag är perfekt i min imperfektion, dvs med hela min personlighet även det destruktiva för min del. Behöver påminnas ofta ännu. Du har kommit längre än mig, men kanske du tror du behöver fixas fortfarande? Eller att annat och andra behöver lagas, känner ansvar som inte är ditt?

Kanske inte fattat din perfektion fullt ut och alltid/jämt? Kan man göra det som människa? Hur? Kommer vi någonsin alltid att fatta det som finns bortom den fysiska verkligheten? Bara tänker högt.

Annons:
Otroulig
9/6/14, 12:49 PM
#35

#33 " There´s a crack in everything, that´s how he light gets in" ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
9/6/14, 12:53 PM
#36

Jag kör på att släppa grejor supermycket nu.. Bara låta dem vara.. ids knappt handla mat.. tänker att jag ska fixa i köket men äh, nån annan dag.. Varit ute på stan i affärer men det är som inget jag behöver just nu, ingen lust att handla, fast jag skulle kunna skaffa massa inredningsgrejor och måla om köket och skaffa gardined och vad som helst.. Och saker som går sönder likadan.. jag låter dem vara bara. Känns som jag slimmar operationen, slutar följa vad hjärnan tänker är bra idéer och väntar till en verklig önskan om nåt dyker upp liksom.

Kändes som att du kan göra samma Älvan.. bara släpp grejorna och låt dem vara.. och vänta och se när inspirationen dyker upp.. kanske det kommer en helt ny fågel fenix från "askorna"!! De grejor som kommer till mig i mängd nu istället och som jag verkligen VILL leka med verkar vara musikprylar, istället för göra lägenheten fin som jag hade "tänkt" ut.. Men i linje med vad jag verkligen passionerat vill göra!! 🤗🤗🤗❤️❤️❤️

(och blir bjuden på mat och utflykter hela tiden, eller hittar helt perfekta saker i skåpen som jag glömt, så det visar sig alltid helt onödigt att handla med! 👍)

[::Vera::]
9/6/14, 1:31 PM
#37

#33 Förstår hur du menar Szirius. Och inte heller värdera trasigt-helt som sämre-bättre.

Upp till toppen
Annons: