Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1888 ggr
dagdrivarn
2014-08-18 10:08

Hjälp med fokus.....

Behöver akut hjälp med tips på affirmationer mm….. 
Blev just varslad, hörde att det var på gång före semestern och har därefter oroat mig för det så jag känner lite att jag har lite mig själv att skylla som fokuserat på det negativa.

Behöver vända detta NU,  LOA kan ju skapa mirakel och jag älskar verkligen mitt jobb och mina kollegor och vill verkligen få vara kvar…. de vill verkligen heller inte varsla men har i nuläget inget val.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Otroulig
2014-08-18 11:46
#1

Hej, jag har varit där du är och vet hur oroligt det är. Dessutom blir själva väntandet en oro och det är svårt att inte följa med i andras negativa och oroliga tankar.

Om du kan känna tillit till att det som sker leder till något gott, även om du inte kan se det just nu, så vare sig om du får vara kvar eller inte verkligen kan ha tillit till att det som sker är bra. 

För i ditt läge tror jag att det är lätt att trilla in brist tankar, dvs att du fokuserar på att du INTE får vara kvar. Så peppa dig i nuet - se de små sakerna i ditt liv som är underbara. 

Här kommer några.

Jag är alltid gudomligt beskyddad, guidad och vägledd. 

Allting löser sig för mig.

Jag lever helt i nuet och upplever varje ögonblick som gott. Jag vet att min framtid är ljus, glädjefylld och trygg.

Jag är centrerad, jordad och i fullständig frid.

Jag har fullständig tillit till livsprocessen och mig själv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

dagdrivarn
2014-08-18 12:56
#2

Otroulig: 
Jo det är precis det som skett och jag känner mig lite "skyldig själv" för utvecklingen. På så sätt att jag VET ju bättre än att snöa in i negativa tankar och oro….. vi fick en "hint" om ev. neddragningar i början av sommaren och då jag är sist in så började jag oroa mig och har hela sommaren gått med en negativ känsla av detta…. och voila, här står jag nu… SÅ därför bestämde jag mig nu omedelbart idag i samma stund som jag fick beskedet att NEJ nu får det vara nog….. nu skall här tänkas positivt och jag skall se mig själv kvar här…. :-)

Men hade svårt att hitta lämpliga affirmationer….
Tack skall börja köra på dem, jag har ju allt jag önskar och ändå så av någon anledning så har jag hela sommaren bara rasat ihop i en enda stor negativ hög av negativa tankemönster. Behövde kanske skakas om lite för att se det underbara i mitt liv… än så länge HAR jag ett jobb jag älskar, underbara kollegor, och allt vad det innebär, jag har en fantastisk underbar sambo och ett hem att glädjas över. Vår evakueringslägenhet då vårt hus skall rotrenoveras blev en toppenlägenhet så jag har ju massor, massor, massor att vara glad och tacksam över så nu skall här bara fokuseras på att förbättra ytterligare :-)

Och som sagt jag är varslad men jag har ännu inte blivit uppsagd så hoppet finns nu vänder vi energierna!!!!!

Tack för affirmationerna!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

SHIAWASE
2014-08-21 01:05
#3

Bra affirmationer du har fått, och ha också tillit till att allt ordnar sig till det bästa, allt som sker , är det bästa för just dig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

dagdrivarn
2015-02-17 15:57
#4

Tog lite tid men jag tänkte att jag bara måste ge ett svar :-)
Vad hände? Jo jag blev uppsagd, jag bad universum om att få behålla jobbet eller få något ännu bättre.  Snubblade över en konkurrent som ligger i samma område, skickade in en spontanansökan. Fick svar redan dagen efter att de faktiskt sökte folk just nu, gick på två intervjuer samma vecka och skrev kontrakt veckan efter. Slutade mitt gamla jobb en fredag och började nya jobbet med i princip exakt samma arbetsuppgifter måndagen efter OCH med en löneförhöjning på 3000:-

Thank you LOA :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

[Kathja]1
2015-02-17 16:43
#5

Åh vad roligt att höra! Så lätt är det. 🥳👍🌺

Otroulig
2015-02-17 18:54
#6

Åh, Tack snälla söta dagdrivare PRECIS vad jag behövde höra idag ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2015-02-18 13:13
#7

#4 wohooooo! YES! Bra jobbat dagdrivarn✨ Underbar läsning!

Karin3.0
2015-02-19 19:33
#8

Wow! Congrats och SNYGGT jobbat! 🥳

SHIAWASE
2015-02-20 00:07
#9

Wow!! Underbart!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2015-02-21 21:55
#10

Härligt dagdrivarn!! 🥳 Visst är LoA fantastiskt! 

Det där "eller något bättre" är ju väldigt smart att ha med i önskan 👍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

dagdrivarn
2015-03-22 21:01
#11

Måste uppdatera…. jösses vad det händer saker 😃

Jag blev ju varslad, älskade verkligen mitt gamla jobb så önskan att vara där fanns ju kvar men jag hade ju ett bra jobb som var i samma område och där jag fick göra samma saker men önskan att få mitt gamla jobb hade jag ju kvar men fokuserade dock inte på den.

Antar jag började längta tillbaka mer när jag lyckades med konststycket att för andra gången manifestera ut mannen i mitt liv genom att tänka negativt, nåväl tar det i ett annat inlägg.

Hur som så började jag väl längta tillbaka mer då, men tänkte inte mycket på det då mitt jobb fungerar och allt fungerar bra där, hade utvecklingssamtal där det pratades om utökade arbetsuppgifter samt även förkortad provanställning.

Vad händer DÅ? Jo mitt gamla jobb vill ha mig tillbaka situationen har förändrats hos dem och de behöver åter anställa, så i onsdags skrev jag nytt kontrakt med ännu högre lön (törs nästan inte säga hur mycket jag höjt min lön på bara 6 månader med dessa svängar) och sa då också upp mig från nuvarande jobb. 

Så om bara 1 månad så är jag tillbaka på mitt gamla jobb med kollegorna som är mer som en familj än kollegor och ett ställe som jag bara älskar.  Jag är SÅ lycklig på den punkten LOA är HELT otroligt 😃

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Otroulig
2015-03-22 21:04
#12

Strålande tider!! Så härligt Dagdrivarn med jobbet!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-03-22 21:23
#13

#11 haha, så himla klockrent😛! Tassa runt lite för att komma tillbaks med ännu högre lön, yes🥳  - och det viktigaste såklart, där du trivs och älskar att jobba! ✨

Annons:
dagdrivarn
2015-03-22 21:27
#14

Otroulig och szirius, visst är det härligt :-)

Men jag tror att jag får lära mig att hänga här även efter att jag har manifesterat in mina högsta drömmar så jag inte tappar fokus.

Har ju varit bra på att skriva när något händer och sen när jag fått det jag önskat så glömmer jag att fokusera och så faller jag platt ner. Som med gubben nu :-(

Nu skall jag göra detta till mitt andra hem så jag inte glömmer att det gäller att hålla koll på tankarna hela tiden inte bara stundtals :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

SHIAWASE
2015-03-23 00:34
#15

Grattis dagdrivarn!!!

Precis,, väldigt bra att vara här för att hålla fokus på tankar och känslor!! Mycket bra ide!!!,,haha,,  Fast samtidigt så bör vi vara "snälla " mot oss själva och tillåta det som sker att SKE,,,

Men som sagt,,, hjälp och inspiration till medveten fokusering uppskattas ju alltid!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

dagdrivarn
2015-03-23 13:40
#16

Shiawase - Du har helt rätt vi får vara snälla mot oss själva och konstatera att ibland strular vi till det. Bara att förlåta oss själva och fokusera i andra riktningen iställen. :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Upp till toppen
Annons: