Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1456 ggr
[Kathja]1
8/16/14, 8:49 AM

Find your negative imprint...

En video med Teal Swan där hon talar om att hitta vad det är vi är här för att uppleva genom att identifiera vårt livs negativa "imprint" (svenskt ord?? märke?) - vilken är motsatsen till vad vi är här för att uppleva. Vi kan bara uppfatta svart för att vi har uppfattat vitt, typ, och därför så väljer vi liv innan vi föds som ger oss motsatsen till det vi är här för att uppleva så att vi ska kunna uppleva det vi är här för att uppleva. Det är inte så snurrigt när man lyssnar på henne.

Annons:
MissInAction
8/16/14, 10:02 AM
#1

Oj låter superspännande!
Ska iväg till stan om en stund så jag får kolla senare. 

Jag har alltid varit lie skeptisk till just den här biten av någon anledning men jag är nyfiken 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
8/16/14, 10:08 AM
#2

Vad är " den här biten"?

MissInAction
8/16/14, 10:23 AM
#3

Just det! 😉
Jo det här med att vi har bestämt vad vi vill uppleva i vår fysiska form. Jag har nog kommit så långt att jag accepterar att vi har valt att födas såhär - det har jag också varit skeptisk mot, men jag kan inte se något annan förklaring till det, det verkar så logiskt för en varelse med evigt liv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
8/16/14, 10:36 AM
#4

Okej då hänger jag med. Ja det där är nog svårt för många, det handlar ju om att inse att vi är mer än människor som lever ett liv. Och det är ju så långt ifrån vad vi (oftast) har lärt oss och vad vi ser när vi tittar på oss själva och livet, så det är nog naturligt att känna att det inte går ihop i skallen, iaf inte i början.

Otroulig
8/16/14, 10:41 AM
#5

Mkt intressant. Det här är ju verkligen sånt jag gillar, hehe, analysera mera 🤪  Jag vet ju att jag har den här känslan av outgrundlig sorg, förlust. Men vad den riktigt har sitt ursprung och framför allt vad motsatsen är…för mig alltså. Det vet jag faktiskt inte.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/16/14, 11:03 AM
#6

Tänk vad olika vi är! Själv känner jag inte alls för att analysera det där, utgör ifrån att det ger sig med tiden. :-)

Annons:
Otroulig
8/16/14, 11:07 AM
#7

Men blir du inte nyfken??? Fast du kanske redan vet förstås 😉. Jag blir lite som ett barn med oöppnat paket, jag tycker det är så kul att få jaha upplevelser. Det är som ett litet JAGpussel.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/16/14, 5:02 PM
#8

Nop inte det minsta! Och jag har ingen aning om jag vet eller ej. Jag kom till att man skulle titta tillbaka på sina relationer och jag har inte haft så många, och jag var nog mest nöjd när de tog slut… Vet inte om jag inte ska klura mer eller om det är rädslan som talar, men jag tror att det bara är så att jag inte behöver.

Theleonora
8/16/14, 5:16 PM
#9

Har du alltid varit sån Kathja?


[Kathja]1
8/16/14, 6:19 PM
#10

Sån som inte analyserar menar du? Ja, det tror jag. Jag vill gärna veta hur saker är och blir men brukar sällan analysera som i vända och vrida på saker, jag brukar komma till insikt i alla fall. Lite som att jag skickar ut en fråga ena dagen och så rätt vad det är får jag till mig insikter som leder till svaret. Analysera innebär för mig en risk att man (jag) grotta ner mig och tillbringar (onödig) tid i saker som redan är över. Så jag har nog undvikit det för att spara energi… Men nu för tiden får jag svaret i alla fall. Jag hade säkert fått det till mig förr med om jag bara hade lyssnat. Men bra att du frågade för nu fick jag tänka, och känna, efter om jag undviker det av rädsla eller för att jag helt enkelt inte behöver analysera. Så tack! ♡♡♡

szirius
8/16/14, 7:28 PM
#11

Det här var intressant, känns som om jag kommit fram till detta…det hör ju ihop med LoA väldigt mkt, om man ser till kontrast-tanken, vi upplever det ena för att få syn på det andra. Det där med att om man kommit hit för att uppleva villkorlös kärlek slog an i mig…att man då först får olika relationer med villkorlig kärlek…för att se kontrasten…och därigenom se hur man ska välja och vara annorlunda 🥳❤️

Jag behöver ta mig tid och meditera djupare kring detta för att finna svaren, har bara nosat lite nu och känt efter..det första jag tänkte var ensamhet/utanförskap och att då mitt syfte är att skapa gemenskap….men ännu ondare gjorde känslan av att bli bedömd, oförstådd…och motsatsen till det för mig blir acceptans…så…acceptera dels mig själv men som syfte även acceptera andra, eller lära ut att vi ska vara mer accepterande…tycker det går väldigt bra ihop med det jag gör redan…🌊

MissInAction
8/16/14, 8:06 PM
#12

Jaaa just det.. jag tittade på videon nyss och kom ihåg en annan anledning till att jag är skeptisk till det här tänket. Det är samma tänk som jag haft när vi har diskuterat den fria viljan och andra heta frågor när jag pluggade religionsvetenskap. Att vi skulle ha ett förutbestämt syfte. Om nu vi själva har bestämt det så kommer vi ju inte ihåg det i det här livet, och därmed känns det inte, tycker jag, legitimt på samma sätt. Hur vet jag att det är så? Och att det inte är en grej som jag hittar på för att skapa mening åt mitt liv? 

Men… väldigt intressant video! 😎

Och min första tanke var ju självklart att det hade med kärlek att göra. För det har varit så centralt i hela mitt liv. Men sen slog det mig, när jag tänkte tillbaka på vad det är jag har känt.. är nog inne på samma som dig szirius.. ensamhet eller utanförskap. Det är också det som jag så ofta har känt i grupper, oavsett om det är grupparbeten i skolan, större grupper, fester, kalas eller föreningar… har alltid känt mig som en alien och utanför och som att jag inte passar in. 
Och har alltid varit sådan som stöttat underdogs och minoriteter också och de som av samhället är utstötta eller diskriminerade. Kanske hänger ihop? 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
8/16/14, 8:24 PM
#13

#12 fast ..eftersom vi ÄR skapare av våra egna liv, så kan ju folk få bestämma att meningen med livet är förutbestämt, om de trivs med det😉…det är upp till var och en av oss att bestämma vad meningen med livet är😃

Det hör ju definitivt ihop🙂…nördar som upplevt att inte få höra till går ihop och skapar onormativ gemenskap 🥳🤗 Yes, du gör ditt "jobb" 🤗

Det där med ensamheten tar ju Teal upp angående Norden…tror inte jag mött en enda som inte uttryckt de där känslorna som du nämner…så det verkar högst vanligt och normalt att känna utanförskap även i grupper🤪, bara det att inte alla vågar nämna det. Sen känns det ju som att ju tryggare man blir i sig själv, desto bättre kan man välja grupper där man trivs, så att man vibbar lika, o hux flux så kan man må jättebra bland andra.🙂

Annons:
MissInAction
8/16/14, 9:15 PM
#14

Hahaha jag läste först onormal gemenskap och tänkte vafasen!? 😮

Mm kan det vara så? Jag upplever ofta att folk träffas och börjar prata och lär känna varandra och blir jättekompis på en gång, helt utan minsta ansträngning verkar det som! Jag tycker sånt är så svårt! 🤦‍♂️ för jag vill ju gå in på djupare ämnen för att lära känna en människa, eller kan prata om precis vad som helst om jag känner att det klickar.. som en viss M… men det känns ungefär som att jag och alla andra lever i olika parallella universum och därför lyckas jag inte kommunicera med dem på det sätt som känns naturligt för mig, och så känner jag mig som en alien!

Hm jag måste fundera och känna in lite mer kring vad min negative imprint är… jag tror att störst avtryck har M och M (haha 😃) gjort i alla fall och det är just de som kommer upp ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
8/16/14, 11:36 PM
#15

MnM😛Mmmmmmmmm goda😂

Otroulig
8/16/14, 11:50 PM
#16

Väldigt goda!!:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
8/17/14, 1:11 AM
#17

Mmmm… särskilt M kan jag tänka mig är jättegod!!! 🤤😍😊
Jisses alltså… vad skulle jag inte vilja göra med den mannen…. eller låta honom göra med mig 😇

Ähum 🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
8/17/14, 1:46 AM
#18

Hehe! Mmmmmm! ^_^

SHIAWASE
8/17/14, 2:11 AM
#19

Ja tänk, Mmmmmm! Åh,,,,

Ska lyssna på klippet senare Kathja!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: