Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 406 ggr
szirius
8/13/14, 8:23 PM

OT hjälp mig hitta ett citat från Abe

Åh, kan inte nån snäll varelse hjälpa mig komma ihåg eller lotsa mig så att jag hittar ett citat ( det var skrivet) där Abe jämförde katter med det bästa exemplet på hur en relation ska vara? Att de är nöjda med sig själva, blir glad när du kommer hem men skiter i om du går osv …den var så kul 😂- OCH min kompis började prata om detta, så klockrent: hur hon tänkt på hur hundpersoner ofta tycker att hundar är så bra av rent egoistiska skäl egentligen : hur de saknar en, så att man känner sig viktig liksom, de vill muntra upp, vaktar, är lojala, de får en att känna sig  älskad helt enkelt, medan katter är totalt i sitt eget, skapar sin egen lycka o svansar omkring på sin high flying utan att bry sig nämvärt , RESPEKTLÖSA som vissa skulle säga😉, går knappt att uppfostra, men som ju likväl kan få en att älska dem såååå - Kanske just därför nånstans🤔, mer villkorslöst egentligen, för de viftar inte på nån svans så att man får bekräftelse på att de gillar en, men man mår ju själv bra av att gilla dem- och de gillar ju sig själva! 😍Intressant.

Nu säger jag inte att det är fel att ha hund för att känna sig älskad, pleace read me right❤️…bara att det är olika relationer, olika fria på nåt sätt…🌊

Hur som, vet inte vart jag såg detta…kan det ha varit Missi som postade det, här eller var det i flödet på FB..har scrollat där men inte hittat….

TACK PÅ FÖRHAND!🤗

Annons:
MissInAction
8/13/14, 8:39 PM
#1

Jo jag tror att jag har postat det här nånstans, det känns väldigt bekant 😛 Ska leta!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
8/13/14, 9:53 PM
#2

Det är ju så sant! Och här sitter jag med en hund!! :D Känner svagt igen klippet bara.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
8/14/14, 1:43 AM
#3

Har inte lyckats hitta det här inne eller på min FB men det var lätt att hitta via google 😃♥

If you really want to find the perfect human relationship, look for someone who is cat-like. Likes to be alone and happy to be with you. Happy when you are there and happy when you're not there. Licks your face occasionally. Will take all the scratching and petting you are willing to offer. Feels secure. Sleeps when it feels like it. Hunts when he feels like it. Basks often. Meditates regularly. Never feels guilty, ever, ever, ever, ever, EVER! Does emphatically what he wants to do. Is always glad to see you. Never cares when you leave… Seems like the perfect partner.

- Abraham-Hicks -


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
8/14/14, 11:28 AM
#4

 T💋ACK MISssi! Kissemissemissi😃

crinalina
8/14/14, 11:30 AM
#5

Haha, den beskrivning som du skriver, szirius, stämmer inte alls på mina katter kan jag säga. De sitter i hallen och ser ledsna ut när jag går på morgonen, och den yngre går runt och jamar efter mig när jag blir borta längre än normalt. Och om han inte har fått sova i sovrummet på natten så blir han jättekelig och kramig under dagen. När han märker att jag gör mig iordning för kvällen så springer han in och gömmer sig under sängen så jag inte ska kunna stänga honom ute ur sovrummet. De vet också när de gör något de inte får göra för då får de en annan kroppshållning och blick. 🐱

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
8/14/14, 11:33 AM
#6

#5 kanske har de blivit så för att du behöver det…?

Annons:
crinalina
8/14/14, 11:43 AM
#7

Den yngre kom ju till oss när jag skickade ut en önskan om en kramig och gosig katt som var kärleksfull, den andra hade min sambo när vi träffades men han var helt annorlunda till sättet då mot nu. Han är mycket kärleksfullare nu. Och visst är det ju så, de är ju som de är pga min vibb. De är ju olika mot mig än vad de är mot de andra två vuxna i hemmet. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
8/14/14, 11:58 AM
#8

Jag bara MÅSTE lägga in den här, skrattade som bara den när jag såg den. 

"Hunden" är en karikatyr av min vovve.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
8/14/14, 12:12 PM
#9

Har sett den, tror jag har delat den härinne😃

Min katt sitter ofta o hälsar mina elever välkomna, blir klappad av var och en när de kommer, gillar MKT,  däremot om det blir ljud o skratt sticker han o gömmer sig.

Otroulig
8/14/14, 12:13 PM
#10

Dahh, aldrig får man komma med nåt nytt 😛

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
8/14/14, 1:09 PM
#11

Meow!! 🐱❤️ Prrr prrr

Haha aww vad gulliga de verkar vara crina 😃 

Åh jag älskar verkligen katter och vet att jag kommer att ha katt igen. Det känns bara som inte rätt läge just nu när jag är på väg ut i världen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
8/14/14, 2:37 PM
#12

Ja, de är fantastiska personligheter båda två och totalt olika varandra. Båda är keliga och tycker om att vara nära, men på helt olika vis.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: