Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 683 ggr
[VGN]
2014-08-12 12:34

Telefonförsäljare

Halloj!

Var ett tag sedan jag skrev här. Hoppas att alla mår bra 🙂
Det var senast idag som det hände - fick ett samtal från en telefonförsäljare. Jag försöker lära mig att hantera dessa och undrar vad ni här inne tror/vet. Vad säger LOA och hur fungerar den när det gäller samtal från dessa försäljare? Hur kan jag sluta få dessa samtal med hjälp av LOA?

Annons:
Otroulig
2014-08-12 12:39
#1

hehe, använd NIX. Det gör jag. 

Men om du bara ska använda LOA så egentligen så ska du tänka så lite som möjligt på dom. Ju mindre energi du lägger ned desto bättre. Och att vara tacksam när dom inte ringer dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-08-12 13:25
#2

Och när de ringer ta dig an samtalet med kärlek, se gåvan i att du får ta del av en annan människas liv.

linnease
2014-08-12 22:09
#3

Åh! Ja Otrouligs och Kathjas svar är perfekta. Insåg just att ingen ringt till mig på lääänge länge.. Och det jag gjorde var att sluta fred med dem. Såg till att ha kul när de ringde och uppskattade kontakten istället för att bli sur, och hade kärleksfulla samtal från hjärtat typ. Sa vad jag tyckte.. typ nån som ville sälja försäkringar.. haha jag sa rakt ut att men jag behöver inga för jag skapar min egen verklighet! :D Det fick ganska tyst på försäljaren.. Det sista var nån som ville sälja bredband men jag berättade hur himla grymt mobilt bredband jag redan har, obegränsat, finns ju knappt längre och billigare än det han ville sälja med bara 3Gb eller nåt.. Så han sa bara wow, ja shit då är det klart att du inte vill ha det här.. Och sen har ingen ringt på månader nu :)

(många gånger svarade jag bara inte heller, om jag inte kände igen numret)

szirius
2014-08-12 22:19
#4

jag har noll - noll! försäljare som ringer😂, finns uppenbarligen inte i min vibb längre. För några år sedan, då de ringde ibland , gjorde jag som Linn, var trevlig men ärlig och rak, och tänkte att det är ju också en människa…haha..minns att jag tom frågat hur det känns att jobba med detta..fick kontakt….

Skorpion76
2014-11-02 12:50
#5

Jag använder också NIX. Det hjälper verkligen. En viktig regel att komma ihåg är att man aldrig ska svara JA på en fråga eftersom de spelar in samtalet och i och med ditt jakande svar tar för givet att du bekräftar köpet av en för dig okänd produkt. Problemet är bara att den förstå frågan de ställer är om du kan bekräfta att du är du. De frågar:
 - Är det Hanna Olsson jag pratar med?
Suck…


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[VGN]
2014-11-02 13:31
#6

#5

Ja, jag har hört något liknande förut. Kräver en viss koncentration så att en inte svarar "ja" av misstag. Jag försöker köra med:

- Du har kommit till rätt person.

Eller så lägger jag på om jag misstänker starkt att det är en telefonförsäljare. Är verkligen inte bra på att snacka mig ur sådant så det är det bästa jag kan göra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: