Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 753 ggr
Älvan
2014-08-07 13:33

Insikters och inspirationers verktyg/ut i ditt liv

I en tråd med Bashar som utgångspunkt för inspiration och insikt började jag fundera på hur inspiration och insikter utifrån kan påverka vårat skapande och expansion. Enligt mig är alla en i vårat universum sammanlänkade varken vi vill eller inte. En del kallar det Gud, källan, kärleken, flödet, det övre jaget, universums intelligens osv. Kärt barn har många namn. :) Det handlar för mig om att utnyttja det som lättast får oss att komma i kontakt med det som jag skulle kalla den unsiversella källan där allt som någonsin hänt finns lagrat. Jag fick en otroligt kraftig insikt genom målad konst för bara ett par veckor sedan. Jag har nämligen alltid förhållit mig till en "box", dvs en mall/form/förväntningar om hur jag och andra i samhället förväntar sig att jag ska bete mig, känna och handla i olika situationer. Genom att jag sett denna serie av tavlor ett par gånger under ca 10 år och nu satt ca 30 minuter och verkligen upplevde tavlorna rakt in i hjärtat uppnådde jag flera insikter; 1. Utanför boxen finns även en obegränsad yta som är av samma färg som innanför boxen. Dvs innanför boxen är inte allt som finns och det är inte en "finare" färg på det innanför boxen. Det bara är. 2. Efter en stund försvann boxen och jag föll i gråt och lättnad. 3. Jag behöver aldrig förhålla mig till några boxar här i livet mer! Det finns ingen box. Jag behöver aldrig mer anpassa mig för att få plats i boxen. Jag behöver inte känna misslyckande och skam för att jag inte får plats i boxen. Aldrig mer! Jag behöver inte döma andra för att de ex väljer att vara och förhålla sig till egna boxar. Boxen finns inte utan skapas. Vissa väljer att skapa boxar och det är ju deras skapelse. Det är heller inte varken bra eller dåligt. (En helt annan diskussion, men jag vill poängtera att min historia här inte höjer mig över någon. Jag och alla andra är precis där de ska. Universum är helt i sin ordning! :) ) 4. Boxen finns bara när vi konstruerar och accepterar den. Eller när vi accepterar att andra stoppar in oss i fack och boxar 5. Jag är fri att uttrycka min personlighet exakt som jag behagar. Min expansion är helt och hållet min! Den är oändlig avseende skapande. Jag ville bara dela ovanstående som exempel på hur målad konst kan hjälpa oss till insikter/inspiration. För vissa passar musik, teater, film, diskussioner, Abraham genom Hicks, naturen, sin hund, litteratur, poesi, kriser, änglar, sitt övre jag, guider, döda, troll, andra människor osv. Vi har alltså själva konstruerat den yttre formen för vår inspiration! Ganska kul att tänka på tycker jag. :) Jag är intresserad av vad som ger dig de djupa insikterna/inspirationen som ändrar din skapande värld. Gärna starka upplevelser, men det är även intressant att höra de små insikternas ursprung!

Annons:
SHIAWASE
2014-08-07 15:41
#1

Tack älvan!

Intressant, hur vi alla kan hitta olika inspirationer, OCH  hur viktig tajmingen är!!!

Jag har tex. inte tyckt om Bashar tidigare, men idag var det PERFEKT!!! Lika med musik och annat,,,,,

Personligen håller jag på att bryta mig ur min box fullständigt (trots att jag har varit rätt så "boxfri" så,,, tydligen inte,haha)

Och det görs med dunder och brak, men är fantastiskt frigörande!!!

Jag hittar inspiration i naturen,, koppla upp till natur, till mig själv, DÄR är min inspirationskälla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-08-07 16:41
#2

Det här kan bli en intressant tråd och ge vidare inspiration! Återkommer…

[Kathja]1
2014-08-07 17:04
#3

Vilken bra och tydlig liknelse Älvan!

Upp till toppen
Annons: