Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1574 ggr
[Kathja]1
7/14/14, 11:32 AM

Att göra val

Ett enkelt tips som kanske lätt glöms bort… 

Gör VAL! När vi är i en känsla, situation, som vi inte vill uppleva så gör det att vi gör aktiva VAL. Detta vill jag inte uppleva istället vill jag uppleva detta. Det är därför kontrasterna för oss vidare i livet. 🌊

Men vi måste inte stå i något vi inte vill uppleva för att göra aktiva val. Du kan göra val hela tiden. Jag har börjat att göra aktiva val under dagen. Aktiva känslo- och mående val.

Jag väljer att att må bra. Jag väljer att vara fri. Jag väljer att se kärlek, Jag väljer att njuta. Jag väljer att uppskatta livet. Jag väljer att…

Det gör om inte annat att det blir lättsamt och trevligt att vara jag. 😎

Annons:
[Kathja]1
7/14/14, 12:36 PM
#1

För er som inte redan vet… 😎

"17 seconds of pure (not contradicted) thought is equivalent to 2000 action hours. 34 seconds of pure thought is equivalent to 20,000 action hours. 51 seconds of pure thought is equivalent to 200,000 action hours. 68 seconds of pure thought is equivalent to over 2,000,000 action hours. " A.H

[Kathja]1
7/20/14, 2:27 PM
#2

Jag fick denna på samma tema idag…  🌊

"Deciding is one of the more important things you can do. As you decide, you put yourself on a timeline and you experience all that is in alignment with your decision. You give yourselves opportunities to decide because you want to focus and to experience.

Each decision comes preloaded with all sorts of goodies for you to unwrap once you choose which avenue you will take. But not all decisions are going to be life altering ones. We are not only discussing the ‘big’ decisions that you face, such as where to live, what to do for work, and who to partner with.

Those decisions seem bigger and more permanent than they really are. But nonetheless, your minor decisions also come with plenty of opportunity. By deciding that you will take one avenue, instead of all the others that are available, you are not limiting yourself. In fact, you are experiencing a quickening of energy by being decisive.

You never have to choose and then forsake all other choices that were available. You can choose knowing that all experiences are valid and that every choice that you make is impermanent. But as you choose with conviction, you allow more energy to flow in a particular direction.

And as you flow with that energy, you make your choice work for you. And as you hesitate to choose, you stifle the energy flow and you do not allow anything more to come. But do not agonize over your decisions. They are not life or death. They are simply life and more life.

We are Michael. We are Infinite. We are Love.”

(Källa)

[rore]
7/20/14, 2:34 PM
#3

Tack för temat Kathja. 🤗: Att göra val. Väldigt aktuellt just nu på olika plan.🌺

[Kathja]1
7/23/14, 10:58 AM
#4

Fortsätter med en till som kom med dagens mejl från Neal Donald Walsh. On this day of your life I believe God wants you to know that waiting to see what happens is not a very good way to make decisions. Not to decide is to decide.  What are you deciding right now by not deciding?  What are you choosing by failing to choose?  Is this how you want to live your life: by default?   It is time for you to made a decision.  Do you need a bigger signal than this?

Otroulig
7/23/14, 12:33 PM
#5

Jag måste erkänna att jag blir lite triggad av detta. Som att jag inte tar beslut som jag borde göra. Det ger mig lite av känslan jag-måste-göra-agera-fixa-för-att-det-ska-hända-nåt..jag förstår bara inte vad. Men nu gör jag ett val, att jag skiter i dom tankarna :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/23/14, 12:46 PM
#6

Erkänn på du! Det har ju som jag ser det med hur vi ser på "val" att göra, är passa Neals text i #4 in bra. Detta att även när vi väljer att inte fatta beslut så fattar vi beslut. Jag håller mig som sagt mest till att fatta "mående beslut". 🌊

Annons:
szirius
7/23/14, 1:59 PM
#7

# 5 jag tror det har helt och hållet att göra med vad man lägger i ordet beslut också….det behöver inte vara livsomvändande som i byta jobb, flytta, bryta relationer, påbörja relationer….om du tänker på alla dagliga beslut du gör för att må BRA, för att släppa groll o grubbel, beslut att ta en promenad med hunden, beslut att ta en eftermiddagslur när du är trött…allt detta är AKTIVA val, bruttan💋

Jag känner mer att det i#4 är för de som behöver en liten spark i baken att börja leva, som stagnerat och väntar på att nåt skall ske i stället för att se att livet sker varje stund hela tiden här och nu. Och nån sån spark behöver inte du😍

Och-inte att glömma heller - Abe råder oss att aldrig ta beslut om vi är off. Städa upp vår vibb först, alltid. Så om det känns helt motströms att ta ett beslut i nån fråga, så finns mer städning att göra, inte mer med det. Klappa katten, lyssna på musik, tänka på härliga grejer, skifta. Och då är ju DET ett beslut. "Jag beslutar att först hitta high flying, inget är viktigare nu". YES!🥳

Otroulig
7/23/14, 3:20 PM
#8

Puss Szirius ❤️❤️❤️❤️❤️Finaste du,vet precis vad du ska säga till mig❤️❤️❤️❤️ för att få mig strålande på spåret igen. Tack vännen

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

spull
7/23/14, 7:02 PM
#9

Vilken bra tråd! Just precis, att INTE välja är också ett val. Jisses den tog där den skulle 😃!!

må gott ~

SHIAWASE
7/25/14, 2:29 AM
#10

Jag väljer också dagligen att må bra, och har på sistone tagit steget längre och fattat beslut att verkligen fokusera på mig och mitt mående och mitt liv,,,när väl dessa val är gjorda är det bara att följa flödet:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/25/14, 7:41 AM
#11

Håller med dig helt i det. Jag har just nu bara fokus på att vibba och inte så att jag tänker eller gör saker utan jag öppnar upp och ökar min energinivå. Så smidigt!!! Aktiva val om att må bra och så släppa in höga energier. Hepp! :-D

Upp till toppen
Annons: