Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 850 ggr
satsuke
2014-07-10 11:12

Det här med LoA och relationer...

Alltså, jag har verkligen försökt fundera över hur det hänger ihop med LoA och relationer.  Men allt jag i slutändan kommer fram till är att ALLT, hela relationen, hänger på mig liksom. Att om jag bara "tänker rätt" så blir relationen "lyckad".

Men det finns ju en annan person med i relationen, vars tankar och känslor, vibrationer och allt påverkar lika mycket som mina…eller? Hur går det där ihop?

Detta stör mig så innerligt nu när det till slut är så att jag står inför en separation i ett förhållande som jag kämpat på alla sätt för att hålla ihop under många år. Där han har svikit mig om och om igen och nu till slut så går det bara inte längre.

Då tänker jag - om jag bara hade "tänkt/kännt/fokuserat rätt" så hade det inte blivit såhär. Om jag inte hade varit rädd för flera svek och kännt sådana negativa/rädda känslor hela tiden, hade det inte blivit fler svek…förstår ni hur jag tänker? Det känns som att jag drog till mig sveken.

Jag har kollat på ganska många Hicks-klipp om detta ämne och i ett sas det så klokt att det man fokuserar på hos en person får man mer av. =ännu mer skuld på mig. Jag har fokuserat på hans dåliga sidor så jag fick mer av det. 

I ett annat klipp sa hon ungefär såhär:  att man blir kär i en persons sidor som motsvarar det man önskat sig av en relation, men personen kanske har sidor som inte alls passar in i det man önskat sig  och då är det bara att ta det som en lärdom, gå vidare och tro på att nu kommer det en ännu bättre person i min väg som bättre passar in i vad jag vill ha för relation.

Precis så försöker jag tänka nu.  Men kommer inte ifrån mina tankar på min egen skuld.

Hur tänker ni kring relationer som inte funkar?  Det behöver inte bara vara kärleksrelationer, utan detta gäller gentligen alla relationer, tänker jag…

Annons:
[Kathja]1
2014-07-10 13:09
#1

Du sammanfattade det bra " man blir kär i en persons sidor som motsvarar det man önskat sig av en relation, men personen kanske har sidor som inte alls passar in i det man önskat sig och då är det bara att ta det som en lärdom, gå vidare och tro på att nu kommer det en ännu bättre person i min väg som bättre passar in i vad jag vill ha för relation." Sedan är det bara att jobba med skuldbiten. Allt är alltid som det ska vara, det finns inget rätt och inget fel. Därför ingen anledning till skuld. Varje möte med en annan är för att du ska lära dig något mer om dig själv, för att du ska expandera. Välsigna allt som sker och se det som kärleksfulla gåvor. Men sätta alltid dig själv först.

satsuke
2014-07-10 14:29
#2

Tack Kathja ! Ja jag kanske är helt fel ute när jag känner den stora skulden.

Men så svårt det där "Allt är alltid som det ska vara."

[Kathja]1
2014-07-10 15:28
#3

Inte fel men i något som inte gör dig gott. Men det är en tanke och känsla som visar dig vad du bär på och vad du kan behöva släppa för att komma vidare.

MissInAction
2014-07-10 16:49
#4

Ja det här har jag också funderat på till och från i många år…. hur mycket kan jag själv egentligen påverka en enda relation? För jag kan inte helt köpa att den andre personen inte också är sitt universums vibrationella medelpunkt, ungefär.. haha hoppas att ni förstår vad jag menar 😃 men det är klart att denne också måste kunna påverka relationen lika mycket. Och ibland utvecklas vi ju åt olika håll och då tänker jag att vi också attraherar olika saker, vill olika saker och det klaschar liksom då det inte stämmer (längre).  Och går det att säga att nej nu går inte det här att fixa längre? Eller kan alla i själva verket ha vilken relation som helst till vem som helst?? 😮

Senast i morse satt jag och funderade på vilken roll publiken egentligen har i olika sporter. Tänker särskilt på lagsporter. Där måste ju verkligen attityden, fokuset och känslan hos varje idrottare vara det absolut viktigaste! Men tänker att det som var och en i en publik sänder ut också spelar in… på något sätt?

Man kan bli tokig av såna här tankar 🤪 men det är väldigt spännande tycker jag!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-07-10 17:02
#5

Oj nu måste jag dela det här, haha! Fick plötsligt för mig att jag skulle dra ett LoA-kort (från Hicks) och jag fick ett som jag inte sett förut. 

I Will Not Attempt to Control Others' Experiences
Rather than trying to control the experiences of all others (which you cannot do no matter how hard you try), instead, intend to control your own participation within those experiences. And by setting forth your clear image of the life you want to live, you will be guided, in every moment, toward a smooth and pleasant path for yourself.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-07-10 18:06
#6

Allt vi gör spelar roll i våra egna liv, och din partner skapar självklart sitt liv. Så under en kortare, eller längre, period av era liv så tillför du något i hens liv och hen något i ditt liv. Annars hade ni inte befunnit er tillsammans. När vi inte längre gör det släpper vi taget och går vidare.

Annons:
SHIAWASE
2014-07-11 06:06
#7

Relationer,, alla möten är till för vår egna expansion,,,, sedan är det ju bäst om man kan njuta till fullo av dessa möten,,,

Allt är som det är,,, eftersom vi möter de som vi behöver,, de hjälper oss med vår expansion,,, och sedan går vi vidare,,, (haha,, NUUU läste jag Kathjas kommentar ovan),,, Om jag bara ser på min relation med min man, NU vet jag precis,,, varför vi har träffats och och levt tillsammans alla dessa år, vi lever fortfarande tillsammans!! haha,,, Just nu så ser jag alla möten som möten mellan själar,,,, och Nu när allt börjar ta fart för mig, så inser jag ju att hade jag inte mött min man ,,, hade jag inte skapat de erfarenheter, dessa erfarenheter som har skapat mig, som jag nu till och med kan tjäna pengar på (genom att prata ,, hålla workshops, etc, om livet) ,,,, ORD lär ingenting,, men alla livets erfarenheter lär mycket,,,, så var tacksam för dessa```alla relationer är till det bästa för var och en!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: