Annons:
Etikettom-sajten
Läst 2427 ggr
[mommo 12]
2014-06-25 15:45

Vad är LoA?

Hej! Jag undrar bara lite snabbt, vad är LoA? Hade varit bra att veta.

Annons:
lizaohman
2014-06-25 15:52
#1

Lika drar till sig lika. Enkla och jordnära exempel: om du vill bli rik, uppför dig och känn dig rik. Om du vill ha glada människor omkring dig - var glad. Och så vidare. LoA används nästan uteslutande i andliga sammanhang vad jag vet. Sök på sajten, jag tror det finns artiklar upplagda.

[mommo 12]
2014-06-25 15:57
#2

Okej.

[VGN]
2014-06-25 15:59
#3

#TS

Du kan titta på klipp och kanske testa att läsa en bok om LoA 🙂

[mommo 12]
2014-06-25 16:05
#4

Så om jag vill bli smutsig, ska jag då uppföra mig smutsig, och bete mig smutsigt? Och en bok kanske skulle vara en bra idé.

[Kathja]1
2014-06-25 17:17
#5

Loa fäklarar hur allt är skapat. Allt i våra liv är energi som reagerar på annan energi, därav uttrycket "lika attraherar lika". Dina känslor är de starkaste energierna och med dem skapar du ditt liv. Det är den väldigt korta förklaringen. Att inse att det är så här det fungerar, oavsett om du tror på det eller inte, är att inse att du har skapat allt i ditt liv. Men även att du genom att ta kontroll över din energi, dina tankar och känslor, så kan du börja forma ditt liv. Meningen med livet är att må bra, att vara i harmoni, när vi slutar att leva våra liv motströms så kommer vi att ha ett liv i just det. Detta kanske kan kännas lite underligt först men bolla gärna dina tankar och frågor med oss. Kolla gärna runt på sajten för vi har nog hunnit skriva om det mesta. Men som sagt, fortsätt att fråga.

Älvan
2014-06-25 17:21
#6

LoA är att medvetet skapa det liv man önskar.

Annons:
MissInAction
2014-06-28 14:46
#7

I går sparade jag en bild som jag hittade på Facebook och som jag tänkte lägga in här, men när jag försökte bläddra fram den (hade lagt den på skrivbordet) så fanns den inte där! Nähäpp, tänkte jag.. det var väl inte meningen då. 

Så i dag provar jag att istället lägga in en serie med korta videos som jag hittade idag, de är från 2008 tror jag, och förklarar LoA väldigt enkelt och samtidigt ingående. Jag hoppas att det kan hjälpa till! ♥
Det är alltså en playlist med 5 videos, så om nästa inte automatiskt spelas upp så får du själv klicka på den 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-07-01 06:04
#8

LoA,,, beskriver hur livet fungerar! Lagen verkar ständigt,,

MEN vi har ett val, vi kan välja att aktivt använda oss av denna lag,, eller att strunta i den ,,,

MEN den verkar ändå,,, När man väljer att aktivt använda sig av lagen, så börjar man med att lära sig att kontrollera sin energi, sin vibration,,, Vi kan välja om vi vill vibrera "högt" eller "lågt" ,,, De flesta av oss vill ju vibrera "högt" då matchar vi de saker vi önskar oss, nämligen saker, händelser, personer som vi trivs med och mår bra av,,, Men är vi inte medvetna i vårt skapande,, så kan vi ju strunta i att kontrollera vår vibration själv,, och låta allt "bli som det blir",,,

Härligt när man märker hur man kan navigera,, och när man märker hur man kan koppla upp till sitt JAG (det icke fysiska jag),,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Lilla Stjärna
2014-08-04 09:50
#9

Hejsan! Vill bara hoppa in och läsa här, då och då. Blivit inbjuden av Kathja via Jesus iFokus, så nu är jag här!

[Kathja]1
2014-08-04 10:12
#10

Härligt Lilla stjärnan! Nu är du på "rätt" ställe för dina eventuella frågor. ;-)

Lilla Stjärna
2014-08-04 14:32
#11

# 10 Kathja! Jag har läst ett tag här och har använt sökfunktionen för sajten, men har inte kunnat hitta någonting nytt inom konceptet. Allt verkar likadant som när jag själv levde efter den här läran och även tillämpade den på andra människor, som medium / healer /  channeler / andlig rådgivare. Så några frågor har jag inte kommit på hittils.

Har själv flera böcker av Abraham-Hicks, som jag har i min enorma bokhylla; Be så ska du få, Skapa din framtidAttraktionslagen, Låt känslorna visa vägen. Har nog fler, men det är de jag kan se (har dubbla rader med böcker) just nu. Jag har skaffat dem för eget intresse av läsning och jämförelse, eftersom jag har lite egen forskning av nyandligheten och vill kolla vad som är aktuellt just nu och framöver.

Det enda som jag lade märke till var att åsikterna och diskussionerna angående Gud / Jesus och Bibeln har ökat något enormt!

Återkommer om jag hittar något! Svarar på frågor själv -så gott jag kan!

Lilla Stjärna
2014-08-04 16:20
#12

Vill bara tillägga att när jag läst här en liten stund, så märkte jag att jag darrade som ett asplöv och fick outhärdliga olustkänslor, jag var tvungen att gå ifrån datorn en stund för att vila. Så här blir det nästan alltid när jag går in och kollar nyandliga sidor,  läser i böcker eller blir utsatt av andra till försök till återomvändelse.

Det är mina varningsklockor som pinglar för fulla muggar och jag tänker; "-Jag vet, jag ska inte ramla dit igen, ska bara kolla runt !"

[Kathja]1
2014-08-04 16:30
#13

Det låter som att du har en hel del blockeringar att lösa upp. Men om du nu mår dåligt att läsa här varför gör du det?

Annons:
[::Vera::]
2014-08-04 16:44
#14

#12 Sjöstjärna

Väldigt intressant att läsa om din upplevelse, eftersom jag reagerar exakt likadant… exakt!…när jag besöker en kyrka med kristna människor omkring mig. Provade nyligen. Tänkte bl a då typ att jag inte ska "ramla dit igen" ;). Provade även att läsa en hel del på Jesus i fokus  för ett tag sedan, och jag reagerar precis som du gör här. :) Mycket intressant.

Men det finns några troende som kallar sig kristna och som jag mår bra av att ha en relation med. Och det känns förstås skönt att känna så :)

Lilla Stjärna
2014-08-04 17:07
#15

# 13, Nej då, blockeringar och dåliga energier är jag inte slav under nuförtiden! Det är varningssystemet / Den Helige Anden som leder mig rätt!

Varför jag läser härinne? -För att du bjöd in mej förstås!

[Kathja]1
2014-08-04 17:15
#16

Tackar du alltid ja till allt du erbjuds, även det du inte gillar? Och jag sa inget om att du var slav under dem, bara vad olustkänslan beror på. 😉

Jag tycker att du ska göra det vi förespråkar här inne mest av allt -  följa ditt flöde nedströms, alltså göra det som känns bra och som genererar kärlek och harmoni.

Lilla Stjärna
2014-08-04 17:20
#17

# 14! Det som du upplever nu, har jag delat med dig under min tid som New Age:are! Så jag förstår dig helt och fullt.

Snacket oss emellan gick ju så, att "kyrkan",  präster och de kristna var hemska. När jag hade hört detta tillräckligt många gånger,  så blev det en sanning för mig också!

Jag har dock aldrig varit med om att en kristen har burit sig illa åt mot mej eller någon annan, varken före eller efter att  jag blev kristen!!! Det är i så fall ingen som är kristen alls, sånt går helt emot kristet agerande!

Lilla Stjärna
2014-08-04 17:34
#18

# 16: "Tackar du alltid ja till allt du erbjuds, även det du inte gillar? "  -Nej verkligen inte!!! Jag tyckte väl bara att jag kunde gå in och kika, eftersom du hänvisade mig hit och till Morgondagens Tro, angående ett ämne inne på Jesus iFokus!

"… bara vad olustkänslan beror på."

Du ställde den diagnosen på mig; "Det låter som att du har en hel del blockeringar att lösa upp."

[::Vera::]
2014-08-04 17:54
#19

#17 Jag tror inte att du förstår mig för du känner mig inte alls…Jag tycker verkligen inte att människor är hemska  enbart för att någon annan har den åsikten! Jag vill helst inte heller bli placerad i en egen kategori/grupptillhörighet eftersom det medverkar till separation. Jag tillhör ingen annan grupp än mänskligheten, på sin höjd kvinna ;). Alla människor och allt är sammanlänkat och hör ihop (Att veta det gör mig ödmjuk). Nej det är inte så bra att kopiera andra människors tankar och känslor så att det blir en allmän sanning som gäller för alla. Jag har blivit bättre på det.

Jag är så glad att ingen kristen människa har behandlat dig illa! Det skadar så mycket att inte känna sig värdig och respekterad, just där man förväntar sig bli bemött med samma intention som man själv har haft - kärlek. Men det är inte alltid så lätt att vara kärleksfull, jag vet själv hur svårt det kan vara ibland att inte svepas med av sina rädslor.

[Kathja]1
2014-08-04 18:17
#20

#17 & 18 Jag får säga att det verkar inte ha varit ett vidare sympatiskt sällskap du hade förr, förstår varför du är lite "anti". Att tala illa om andra, oavsett tro är absolut inget som rimmar med "ny andlighet" som du kallar loa. Alla är ett och snackar jag skit om andra snackar jag skit om mig och allt som är det är vad vi tror.

Annons:
szirius
2014-08-04 18:40
#21

# 19 Liv…🌺😍jag som vet lite mer……du är så fantastiskt trygg och medveten i ditt sätt att uttrycka dig….wow, vad du hittat din grundbult🤗

#17 Lilla stjärna, du har dina erfarenheter , andra har sina. Du har uppenbarligen mött obehag i nyandlighet och nu funnit något som ger dig frid och klarhet, kristendomen. Good for you. Det finns dock även många som funnit frid i "nyandlighet" som du kallar det, från att tidigare ha mått fruktansvärt dåligt i kristna kretsar…så det behöver inte alls handla om att man "prackats på" att tycka något om det, utan om egna personliga erfarenheter och ett stort MOD att våga lämna personer och sammanhang där man behandlats illa.

Lilla Stjärna
2014-08-04 18:59
#22

# 14, Nej, inte känner jag dig -och du inte mig, det var inte det jag menade heller! Jag menade det du skrev:

"Väldigt intressant att läsa om din upplevelse, eftersom jag reagerar exakt likadantexakt!…när jag besöker en kyrka med kristna människor omkring mig. Provade nyligen. Tänkte bl a då typ att jag inte ska "ramla dit igen" ;). "

-Att du reagerar exakt likadant som mig, fast omvänt då! Samma upplevelse.

Lilla Stjärna
2014-08-04 19:13
#23

# 20, Nej, att prata skit om andra är verkligen otroligt illa, men det var det jag drogs med i då. Jag var med i flera sällskap, grupper och förr eller senare kom skitsnacket om kristna och "Kyrkan" = de som tillhör Gud / Kristi kropp.

Det absolut vidrigaste skitsnacket tycker jag ändå är att nervärdera Gud / Jesus Kristus  och vad de var och är! Det är det skitsnacket som hela NA-karusellen går ut på!

Lilla Stjärna
2014-08-04 19:55
#24

# 21! Jag trodde verkligen att jag hade funnit frid i nyandligheten! Jag ville sprida alla dessa nya läror och tekniker till alla vänner och bekanta. jag satte böcker i händerna på dem och predikade för dem hur det egentligen ligger till. Jag kunde bara inte fatta hur de inte kunde ta till sig allt jag lärde dem om -sååå himla tröga och blockerade de var 😭! Jag ville skaka om dem för att de skulle bli lika upplysta som jag, men tänkte att det får väl ta den tid det tar.

Så hände något så märkligt en dag. Jag var ensam hemma och gick som vanligt då och grejade. Plötsligt  kom som en enorm våg över och under mig och grep tag i mig. Det kändes som om att jag lyftes upp av vågen och allt snurrade runt.  Jag kunde inget se i min omgivning, men plötsligt började en ljus "remsa" snurra inne i mitt huvud. Det var som att titta i ett kaleidoskop,, fast den var i formen av just en lysande remsa.

I den remsan flimrade massor av information om den Ondes plan runt. Jag blev visad scener, symboler, alla dessa trix som han har för sig för att vilseleda oss bort från Gud.

Det kändes som att allt var över på mindre än ett ögonblick men all informationen sitter kvar än idag. Jag ramlade ihop i en soffa, i förtvivlad gråt, när jag insåg att jag hade varit ett kraftigt redskap i den planen. Så det är alltså ingen kristen människa som har påverkat mig, eller skrämt mig att bli kristen! Jag läste mig heller inte till det i Bibeln! Men när jag ibland läser i Bibeln idag, då visar Helige Anden mig med ett helt annat seende vad som menas och jag kan stämma av mot det jag blev visad!

Ja, nu har jag äntligen fått frid i själen och hoppas på att få komma till Fadern och få evigt liv!

[Kathja]1
2014-08-04 20:02
#25

Vad härligt ett du har hittat hem.

SHIAWASE
2014-08-04 20:06
#26

Lilla stjärna, säger som Kathja, härligt att du har hittat hem!!! Känslan att vara trygg och fri :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Lilla Stjärna
2014-08-04 20:19
#27

# 25 & 26  Ja   ✨ !

Annons:
[::Vera::]
2014-08-04 23:02
#28

#21 Szirius ❤️🙂. Ja det verkar som att  jag börjar hitta tillbaka igen till mitt trygga jag. Underbart! Lite små blockeringar här och var fortfarande. Men jag känner väl till dom… så det ordnar sig!!😃😎

szirius
2014-08-05 00:09
#29

# 24 ett tecken att man nog inte har hittat den sanna inre friden är att bli irriterad på andra och tycka att de är tröga som inte förstår nåt 🤐….har man frid så har man inget behov av att vilja förändra andra…tänker jag…

Trygg och fri…ja underbart att känna det✨

Lilla Stjärna
2014-08-05 10:47
#30

# 29! Exakt!

Det jag vet nuförtiden är att ingen människa besitter förmågan att frälsa en annan!

[Kathja]1
2014-08-05 11:06
#31

Så är det! Allt vi har att göra är att följa hjärtats väg och vara våra bästa jag. Kanske inspirerar vi andra att göra det samma, kanske inte. Vi behöver inte tala om för andra hur de ska leva sina liv och vilka val som vi anser är rätt för dem för vi vet inte vad som bor i den andres hjärta. Alla har vi våra vägar att vandra. ♡♡♡

Upp till toppen
Annons: