Annons:
Etikettklotterplank
Läst 5010 ggr
Otroulig
6/24/14, 11:12 PM

Klotterplank 30

Här klottrar vi vidare om smått och gott. Vad som faller oss in.  Den förra tråden hittar ni här 

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[VGN]
6/24/14, 11:18 PM
#1

Jag undrar, hur gör ni andra när ni känner att obehagliga känslor finns inom er? Jag försöker vara här och nu även med negativa känslor och försöker acceptera dem. Problemet är att det känns som att jag kommer gå itu och klarar sällan av att bara vara i den stunden. Det är ungeför som att det finns en spärr som jag nästan omöjligt kan ta mig förbi och om jag gör det så känner jag någonstans inom mig att jag kommer gå under.

Otroulig
6/24/14, 11:31 PM
#2

#1 jag har också haft dessa känslor för lääääänge sen. 

De handlar om rädslor. De handlar också om att tro att våra känslor är verklighet och att våra tankar är sanning. Jag fick en väldigt stor jaha upplevelse när jag läste Byron Katies böcker, de kan finnas att låna på bibblan eller köpas som pocket. Läs mer här 

Det handlar om att vi har föreställningar inom oss som inte alls är sanna. 

Vi kan tänka tankar och med dom få känslor/ rädslor i vår kropp som vi TROR är sanna. Men det är inte så.  Förr trodde jag att om jag kände något tillräckligt starkt så trodde jag att det MÅSTE vara sant. Men jag kunde inte ha mer fel. 

Det var ett känslo monster som bara växte och eskalerade i min kropp. 

Nu förtiden så känner jag efter om känslan är grundad i kärlek eller i rädsla. Är den grundan i rädsla så är det ingen sanning och jag  avslöjar mig själv på det viset och kan lättare byta tanke och därmed känsla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[VGN]
6/24/14, 11:37 PM
#3

#2

Tack för boktipset! Jag ska kika närmare på det 🙂

Jag såg nyligen en film med Will Smith (After Earth?) och jag lärde mig något om rädsla. "Danger is a reality fear is a choice". Det känns som att det stämmer överens med det du säger, kan det ligga något i det?

Älvan
6/25/14, 12:10 AM
#4

VGN Jag läser Chopras "skuggsidor". Det handlar om att acceptera hela sig själv inklusive skuggsidor. Ju mer man försöker fly, göra motstånd och bekämpa sina skuggor desto större växer de. Om man börjar acceptera dessa sidor som ex ångest kommer dessa aspekter minska sitt inflytande. Om man inser att alla delar är jag kommer man inse att separation ej existerar. Det går inte att ta bort sin skugga. Det gäller att skapa fred med den. Precis som det inte finns någon separation inom oss finns ingen separation mellan oss och resten av skapelsen. Det är oerhört lugnande tycker jag. Jag är ju en del av allt och allt är en del av mig. Jag kan ju aldrig vara ensam då. Ångesten är heller aldrig ensam. Den är vän med lycka och glädje. Vi är aldrig bara en sak. Därför skrev jag precis nyss i en annan tråd att jag insett att jag kan ha ångest och samtidigt vara lycklig. Jag använder olika mindfullnesstekniker vid ex ångest. Om den blir svår fungerar EFT bra för mig. Finns många bra klipp med instruktioner på youtube om du är intresserad.

[mommo 12]
6/25/14, 3:43 PM
#5

Vad pratar ni om nu?

[VGN]
6/25/14, 4:01 PM
#6

#5

Jag vill veta hur andra hanterar negativa känslor och vill därför höra hur andra har gjort och om de kan ge mig tips.

Annons:
szirius
6/25/14, 7:02 PM
#7

# 4 jag har en superbra bok som heter " krama din skugga" med Debbie Ford med samma tema.  Själva tanken kommer ju från Jung…

Åh, jag minns när jag gick i terapi och fick meningen att öva på:  " idag är en BRA ångestdag"😉.

För visst är det så, hand i hand, känslor kommer och går, vi är en hel palett med känslor varje dag🌊. Kanske ett litet tips för #6? Att inte stirra sig blind på de där skaviga känslorna, bara låta det vara och i stället "bada" i de där glimtarna som dyker upp som känns härliga. Fundera mer på dem! Hur de kan ha uppstått osv.

Alltså, vi är inte ett gäng härinne som aldrig dippar eller känner ilska, sorg, irritation etc. Men vi bär vetskapen att vi skapar våra egna liv. Och jag tror också att vi börjar lära oss mer och mer att vara snälla med oss själva🤗. Ta ansvar, utan att skälla på oss ifall vi ibland strular till det lite…

[VGN]
6/25/14, 7:09 PM
#8

Ojojoj, man får många boktips här 😂Jag har blivit lite halvt galen i böcker. Vill läsa alla! Samtidigt vet jag att det inte går för blir för många bollar i luften.

#7

Självklart försöker jag fokusera mer på allt det goda. Tyvärr funkar det inte så bra för både mina tankar och känslor försöker hålla kvar mig och jag kan inte njuta av det goda. Det är ungefär som att jag behöver ta uti med de negativa känslorna först för att bearbeta, acceptera, hantera och lära mig för att kunna gå vidare. Annars känns det som att jag flyr ifrån något som är viktigt för mig för att ta uti med så att  jag kan utvecklas även på sikt.

szirius
6/25/14, 7:17 PM
#9

# 8 ok, fattar precis vad du menar - då är alla dessa böcker superbra tips🙂

Jag har lärt mig härinne, mkt av Shia aktiskt🤗, att et inte behöver vara jobbigt och svårt att bearbeta saker…öljer man med så kommer det naturligt…jag har haft tendensen att GRÄVA🥵, nu väntar jag mer på att det flyter upp🌊…

[VGN]
6/25/14, 7:35 PM
#10

#9

Ja, jag ska köpa en bok snart om självkänsla 🙂🥳Ok, skönt att det har gått så bra för dig. Jag tycker det kan vara svårt att bearbeta ibland. Att våga prata om jobbiga saker och sedan lära sig att hantera när man känner sig svag. Jag försöker hela tiden gräva så djupt som möjligt. Vissa skulle säkert tycka det är en oklok grej att "söka" efter problem. Jag ser det som att det är viktigt att bli medveten och förstå vad det är som händer. Självklart ska man inte gräva i onödan om man känner sig glad och harmonisk🤪

Är det någon mer som upplever att hela tråden rullar upp till början så fort man lägger till en smiley? 😕🤔

Otroulig
6/25/14, 7:42 PM
#11

Ja Debbie Ford ❤️ den är oxå bra. VGN, jag började med Mia Törnbloms böcker. Gjorde övningarna som ingick i att skriva en " må bra bok" då var jag ganska nere och hennes råd att börja med att fokusera på det positiva för att efter några månader lägga till " saker jag kunde gjort bättre" det fungerade väldigt bra på mig. Jag boostade upp mig rejält.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[VGN]
6/25/14, 7:59 PM
#12

#11

Gah, finns så många böcker jag vill läsa 🤪Tyvärr hinns det inte med att läsa så många böcker på så kort tid för man ska dessutom smälta det man läser. Sedan kan det bli dyrt att köpa så många böcker på så kort tid. Fast vem vet, det kanske är en investering. Att läsa bok gör så att man blir klok 😂Just nu är jag inne på att köpa en bok skriven av Marta Cullberg Weston. Jag tror att jag läste en av Mia Törnbloms böcker om självkänsla för flera år sedan. Jag minns knappt något tyvärr.

MissInAction
6/25/14, 9:52 PM
#13

JAG SKA TILL TALLINN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😃🥳😂😍❤️🎈🤗🥳❤️
Herregud!!!!! Haha!!! 
Jag deltog i en tävling på Facebook i förra veckan, en "suggested post" som dök upp på en sida att gilla, och det var Estland - Visit Estonia, och de tävlade ut flygbiljetter, entrébiljetter till Sång- och dansfestivalen och tre nätter på hotell. 
JAG VANN!!!!! 
Haha jag har fortfarande skyhög puls och kan inte sluta skratta 😂❤️
Jag visste ju egentligen hela tiden att jag skulle vinna. Jag kände det! Men ändå.. wow!!
Och…. jag har ingen aning om vem jag ska ta med mig.. haha!
Theleonora har du lust? 😉 En seriös fråga alltså
Det är den 4-6 juli! 
http://www.visitestonia.com/sv/den-26e-sangfestivalen-och-den-19e-dansfestivalen-tidens-beroring-beroringens-tid

Har mailat och frågat hur länge jag har på mig att hitta någon… och annars, om jag får lov att åka ensam. Jag reser gärna själv så det är inga problem 😃

Och gissa vad… M kommer vara i sin hemstad under de dagarna! I södra Estland. Haha!!! Så jag vet inte om vi kommer att ses.. men förhoppningsvis… han kanske dyker upp. Visst borde det väl gå att ordna va? Nu när jag ändå kommer vara där😉😃

Jisses jag är alldeles för uppspelt för att kunna sova nu! Har aldrig varit så långt österut, och att få se detta kommer bli magiskt😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
6/25/14, 10:05 PM
#14

Grattis!!! Fantastiskt vad mycket priser du vinner. Wow tre nätter på hotell, sicket pris :)))) jösses vad kul!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
6/25/14, 10:24 PM
#15

MissI vad roligt! Grattis! Bra manifestering! Idag vann mina söner en jättefin sparkcykel! Jag hade tagit tävlingsformulär till dem och de skrev motivation varför de ville vinna. Jag har försökt få dem att öva på positivt tänkande i LOA tanken och nu kunde de själva manifestera vad de önskade! Jag är så glad för detta blir en underbar lärdom för dem att förstå att tanken gör verkligheten! Tänk vilket försprång att som 6 åring förstå LOA tanken! Jag tackar även mig själv som manifesterat fantastiska söner. :)

[Torahzen]
6/25/14, 10:26 PM
#16

Grattis Missi!

Otroulig
6/25/14, 10:33 PM
#17

Hurra Älvan!! Det går bra för er nu!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
6/25/14, 10:40 PM
#18

Tack Otroulig! Det går bra för oss här på LOA iFokus just nu! Jag glädjs åt alla dina framgångar också Otroulig!

[::Vera::]
6/25/14, 10:48 PM
#19

Så roligt Miss!! Sång- och dansfestival låter riktigt trevligt 🙂.

Älvan, vilka söner du har!! Och vilken fantastisk mor de har som lärare! 🙂. Härligt! ☀️

[VGN]
6/25/14, 10:53 PM
#20

Ojojoj, vilket kalas! 😃Jag gratulerar er så väldigt mycket! 🥳

Annons:
[::Vera::]
6/25/14, 11:01 PM
#21

Det bara flödar fritt här, som en vårbäck i april, VGN! ❤️😉. Känn det!😃

MissInAction
6/25/14, 11:04 PM
#22

Och wow, underbart Älvan!! ❤️
Håller med er alla.. vilka underbara söner, och vilken underbar mor! 

Hihi taaaaack! 🤗
Ja alltså jag är jättespänd på detta. Verkar vara något alldeles extra då den första festivalen hölls 1869 då esterna började känna att de ville vara självständiga. En folkrörelse växte fram, en kulturell sådan. Sedan i slutet på 1900-talet var det samma grej igen då de ville bryta sig loss från Sovjetunionen. Den sjungande revolutionen… rätt häftigt faktiskt och det finns en dokumentärfilm om det på youtube. Så jag kan tänka mig att det kommer osa patriotism och gemenskap där bland alla tusentals ester!! 😃😍
Festivalen har tagits upp på UNESCO's lista för immateriella kulturarv. 

The Estonian Song Festival (in Estonian: Laulupidu) is one of the largest amateur choral events in the world, a Masterpiece of the Oral and Intangible Heritage of Humanity. It is held every five years in July on the Tallinn Song Festival Grounds (Lauluväljak).[1] The joint choir has comprised 30,000 singers performing to an audience of 80,000

Herregud jag åker om en vecka! Gah 🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[VGN]
6/25/14, 11:20 PM
#23

#22

Jag vet! Använd spöktransferens och åk dit redan nu 😃Då kanske du får lite försmak och är redan lite förberedd 😂

szirius
6/25/14, 11:40 PM
#24

Åh, vilka roliga nyheter!🥳

Grattis Missi- wow du är som sagt expert på att vinna grejer 🏆- jag vinner aldrig nåt, men det har en väldigt enkel förklaring - jag är aldrig med i tävlingar😂…blir ju nästan sugen att prova ju😛

Grattis Älvan oxå, vad KUL för dina söner, oj, det där kommer verkligen påverka dem så att de kan tro och VETA att det funkar. De snappar ju upp saker så lätt i den åldern. Min snart tonåring är dock i " göra tvärtom" just nu, så han " tål inte" min "flummusik" osv osv. Lyssnar jag på Hicks när jag lagar mat så tycker han att det är hjärntvätt 😉 Han är fin ändå🌊

linnease
6/26/14, 12:31 AM
#25

Wow MissI, så kul!!!!!! Yay, vilket najs pris!! Åååh kör gillar jag massor med.. och Tallin, what are the odds?  Jaa, han borde ju kunna vara där oxå! 🤗🤗☀️

Ja så häftigt att lära sig det när man är liten Älvan!! Eller lära sig, det är ju nästa innan man hunnit glömma bort :) Och fortfarande öppen för alla möjliga sorters magi och möjligheter 😍❤️ Så bra!!

MissInAction
6/26/14, 12:36 AM
#26

VGN haha!!! Har du snappat upp att jag är Potter-fan eller 😃🤗
Alltså önskar att jag kunde.. men bara en vecka kvar.. ieeeeeeeeeeee!!!!

Haha szirius, ja men lite så…. på nåt sätt måste man ju delta för att vinna i en tävling. Ibland kan det ju dock hända att någon annan anmäler en, så det kan ske på olika sätt 😛
Du får köra tvärtom med sonen… gör inte såhär.. lyssna inte på det här.. 🤪

Tror nog ändå att den här vinsten känns störst på alla sätt! Wow jag fattar inte hur jag ska kunna sova i natt 😇♥
Känns lite som att det kvittar om M kan komma till Tallinn eller inte under de dagarna, det kommer bli underbart ändå!!! Men, såklart… jag vill ju att han ska det 😉😍
Tydligen så har han ingen bostad där förrän den 20 juli igen… 

Nähä om man skulle prova att sova då!! Får kanske köra nån avslappningsgrej eller meditation. Jag var ju som sagt iväg till Gävle idag, tog 13.09-tåget dit och  kom hem till Uppsala igen strax före 20. Och var trött!!!!!!!! Men lycklig och glad för en lyckad eftermiddag med HP-nördar samt en riktigt trevlig middag med en gammal spelvän som jag träffade för första gången 😃 sen råkade han bjuda mig på maten för att kassören var ful nog att slå in bådas nota på hans kort.. haha.. men vi får rätta till det vid tillfälle 😎

🤗🌺☀️❤️ till alla för just nu har jag överflöd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
6/26/14, 8:35 AM
#27

MissI du är ju grym på att vinna grejer. Shit vad kul (och spännande).

Annons:
SHIAWASE
6/26/14, 9:21 AM
#28

OK!!!! NUUU är jag tillbaka!!!!  här ska läsas och skrivas,,,,, !!! MEN jag blev ju heelt förvånad över utseendet härinne, allt är ju förändrat,,,  har fortfarande mycket denna vecka,, så jag hinner nog inte ikapp,, ,håller på att Facebookar,, (tack Kathja för inputs) för en intervju imorgon,,, Det är för ett superseriöst, nyhets, debatt program som sänds söndagmornar, de kommer hem till oss imorgon (och hemmet ser ut som!!!,, STÄDNING,, Tänk om Szirius och andra Feng Shuiare, kunde flyga hit),, handlar om jämställdhet och kvinnor,,,,,, Jag deltar som i form av "expert" så,,,, läsa på!

MEN ikväll är det PTA möte för alla låg, mellan och högstadie skolor,,, (PTA ordföranden),,

Mår självklart super!! Men har bara varit mycket så jag har inte hunnit in hit,, men saknar ju er ,,

På lördag har jag ju en Talkshow  "Longlife Partner" ,,, om relationer, ,,,,,

Och på söndag är det också möten för kommande events,,,

Nästa vecka lugnar det ner sig?? ,,, OK ,, Nu tar jag och läser en stund härinne,, har 30 minuter nu,,,,,kram kram  och TACK för att ni alla är härinne  ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
6/26/14, 9:25 AM
#29

Miss och Älvan!!! Wow,,, härliga manifestationer,

Miss,,, är ju den bästa härinne på att manifestera biobiljetter, och andra roligheter!!!! Grattis!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
6/26/14, 10:22 AM
#30

Tur jag har dig på FB så jag vet att du lever och mår bra. 🤗

[VGN]
6/26/14, 10:42 AM
#31

#26

Yes, det har jag 😃Och om inte det går kan du åka iväg på en kvast om du lyckas komma över en 🤔Jag är inte ett fan direkt och ändå lite intresserad eftersom jag läser bokserien just nu. Att vänta och känna spänningen inför något roligt kan också vara roligt för man har något att se fram emot 🥳

spull
6/26/14, 1:45 PM
#32

Återvänt hit! Så! Nu var det sagt! 😃

Hoppas alla mår fint! ❤️

må gott ~

Theleonora
6/26/14, 2:15 PM
#33

Wow härligt Miss och Shia!! Dela med er av er energi. En annan vill bara soooovaaaaa. Men jag vill ju inte det egentligen


[Kathja]1
6/26/14, 2:16 PM
#34

Spull ♡

Annons:
Otroulig
6/26/14, 9:23 PM
#35

Hej,hej Spull! 👋Kul att se dig igen ❤️

Åh vad jag kom in i en strålande energi när jag åkte hem från hundträningen. Landet gör mig verkligen lycklig ❤️

Jag ser svarta eller gråa fjädrar över allt. Idag låg det en på trappen. Vita vet jag vad det betyder men svarta, gråa, svartvita? Nån som vet? Ska googla lite tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

spull
6/26/14, 9:34 PM
#36

Vad söta ni är! Tack! Varför gick jag..? Ska grunna på den ;) Dagens: kunde knappt se en film för att huvudpersonen är SINNES lik den som snott mitt hjärta.. "Ruby Sparks", drt var lite LOA i den - en kille som skrev fram en tjej o hon manifesterades… :D massa kul o tänkvärda grejer! ^^ Får fler o fler tecken..tycker [HON] är precis överallt.. snart så.. jag är tålmodig

må gott ~

ollivoll
6/26/14, 9:58 PM
#37

Jösses vad härligt att läsa, grattis Miss för din vunna resa😃 själv sitter jag med en drink i Italien och bara njuter och kan ändå inte låta bli att kika in här och läsa era inlägg😃 såååå underbart många kramar på er

MissInAction
6/27/14, 12:11 AM
#38

Ja välkommen tillbaka spull! 🤗

Sweet, Italien!!! Jag dras mer och mer till Malta och Italien nu, spännande! 😃🥳
Var i Italien är du? 

Hihi tack alla 😃 är så himla glad så ni fattar inte!! ☀️❤️
OCH jag insåg i morse att såhär kan jag ju känna hela tiden, varje dag!! För allt jag har önskat mig är redan mitt och det är såhär det känns! ❤️🌈🥳☀️
Det var en rätt svindlande insikt.

Men nu börjar det kännas lite mer verkligt!! Har pratat med snubben från turistbyrån i telefon och fått veta vilket hotell (troligen) jag ska bo på och så 😃 och han ska skicka ett litet kit med karta och Tallinn-guide och så! ♥
Och jag köpte en pocketguide idag, Topp 10 Tallinn.

Äh, nu är det över midnatt igen och jag har ingen lust alls att sova!! 
Men… får la prova. Nattis 😴🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
6/27/14, 12:45 AM
#39

God morgon!!! Spull Välkommen tillbaka, Ollivoll,, låter underbart med Italien, drink och semester❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

spull
6/27/14, 1:05 AM
#40

Den som känner att det behövs - eller inte behövs - allt är OK! får gärna suga åt sig av min glädje o kärlek nu. Vill bara dela med mig. Försöker inte låta oförskämd eller uppblåst på nåt vis-tror bara på expansion…Som ringarna på vattnet tänker jag :) Vi är ju alla ett.

må gott ~

Otroulig
6/27/14, 7:14 AM
#41

Snälla Spull, bubbla på om din lycka, det glädjer oss alla 😍

Känner mig lite stolt lyckades just få tillbaka internet uppkopplingen som helt plötsligt inte fungerade. Mkt konstigt.

Sen fortsätter fjädrarna att visa sig. Idag står dom upp 😃i gruset och i gräsmattan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
6/27/14, 8:00 AM
#42

Lite spännande med det tekniska, jag tycker att det är många som upplever att datorer bråkar, internet bråkar, strömmen försvinner. Allt sådär lagom lite så man hinner uppmärksamma det och sen är det okej igen. Och utan att man hittar felet.

ollivoll
6/27/14, 9:12 AM
#43

God morgon, sitter på stranden lite utanför Venedig och njuter i full galopp:))

ollivoll
6/27/14, 9:12 AM
#44

God morgon, sitter på stranden lite utanför Venedig och njuter i full galopp:))

[Kathja]1
6/27/14, 9:19 AM
#45

Det kan jag tro Olli. Det var många år sedan jag var i Venedig, det är onekligen en speciell stad.

Theleonora
6/27/14, 9:31 AM
#46

Härligt Ollivoll! Saknar Venedig, var där för 3 år sen, bjöd mamma på den resan. Så fin stad!


Otroulig
6/27/14, 9:32 AM
#47

Ja Kathja det har varit massor med strömavbrott här i kommunen!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/27/14, 9:38 AM
#48

Vi hade strömavbrott tidigt i går morse och min mans dator gör lite som den vill (till hans förtret- han uppskattar inte alltid att jag säger till honom att ge den kärlek)

Annons:
Otroulig
6/28/14, 12:20 PM
#49

Goddagens alla fina,

För mig är det morgon, jag har sovit 12 timmar 😮. Men igår blev det bara tre så det jämnar ju ut sig. Sitter och finurlar på hur jag vill att min dag ska bli den allra optimala. Jag  vill titta på systersonen som spelar fotboll om nån timme och sen ska jag gå på kalas som startar tre… Jag vill ha hundvakt och skjuts så att jag kan dricka lite vin och ha riktigt roligt och vara kvar länge. Sisådär ja, då var den önskan skickad ❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
6/28/14, 2:31 PM
#50

🙂👍

Bashar - Sassani sex & marriage

Älvan
6/28/14, 2:37 PM
#51

You aweken more and more to who you are!

MissInAction
6/28/14, 2:56 PM
#52

Linn,
jag förstår inte vad hans budskap är, kan du förklara? 😃

Att en ritual såsom vigsel är eller bör vara ett resultat av ett beslut som människor i ett förhållande fattar, och att det inte är giftermål i sig som skapar ett meningsfullt förhållande? Sen något om att alla är en familj… alla är i ett äktenskap med varandra.. det var nog där någonstans som han tappade bort mig. 

Antagligen har jag inte lärt mig att förstå honom än, jag har bara sett några få videos som ni har länkat här på sajten. Han känns lite avig för mig.. och så kan jag inte släppa att han ser ut som Hank i Breaking Bad 🤐😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
6/28/14, 3:35 PM
#53

Aha, haha..lyssnade inte så noga på den biten.. Gillade mest det där att alla relationer är till för att vi ska kunna bli mer och med av vad vi är, sista biten :)

Älvan
6/28/14, 3:39 PM
#54

Missi Jag fattar det som att man inte behöver vara gift om man är fullt medveten om att alla hör ihop. De kan tom läsa varandras tankar. De formar relationer för att kunna utforska vilka de är. Precis som vi. Vi påminns mer och mer om vilka vi är med vår partner.

spull
6/28/14, 5:30 PM
#55

är nu alldeles rödgråten och känner forttfarande pulsen slå och hyperventilerar - stod bara och diskade helt oskyldigt. Tänkte på min kompis och hennes 2-månadersbebis som jag besökte igår. Som från ingenstans ploppade tanken upp i huvudet  "igår hade jag svårt att se på när min kompis pussade, gullade och sa vad fiiin du är m.m till sin bebis" . Sen fick jag tanken "o shit..jag fattar, jag hade svårt att se det  för det påminde mig om att MIN mamma aldrig visat sån spontan kärlek och uppskattning för MIG - bara för att jag FINNS liksom. .. aaaooouch - nån sekund senare när det sjunkit in bröt helvetet ut och storgråt… ångest och alla symtom. 

Men GUD så skönt nu… och mkt nyttig insikt. Plus nu har jag material till psykologens hemuppgift :P

må gott ~

Annons:
spull
6/28/14, 5:32 PM
#56

#50 BASHAR! :D kollade mkt på honom för ett år sen. Så rolig och massa bra grejer.

må gott ~

MissInAction
6/28/14, 8:22 PM
#57

🤗 spull!
Visst är det skönt att få såna insikter, de behövs för att vi ska kunna växa. 
Känns det bättre nu? Låt det ha sin tid bara och flyt med ♥

Åh jag tittade precis på Hundraåringen… hahaha.. vilken jäkla film! 😂 och vilka tragiska och otroliga karaktärer! Dråplig. Men väldigt rolig. Hoppas att den får ordentligt med uppmärksamhet utomlands också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
6/28/14, 8:27 PM
#58

Visst är den härlig Mia! Jag fick tom min man att se den han har annars ett visst motstånd till svenska filmer. En annan är på jobbet och vi har det så lugnt. Lite segt men jag har peppat mig med alla fördelar med att ha ett så fritt jobb som detta. Kollegan kollar fotboll med grabbarna och jag sitter och läser och dricker te. Soft som attan med andra ord. Annars bubblar det inte så mycket här som hos många av er, det är mer ett stilla harmoniskt brus. Lugnt och fridfullt. ♡

Älvan
6/28/14, 8:35 PM
#59

#55 Spull Vill inte förminska din sorg över det du känner att du inte fick av din mamma då du såg din kompis med bebis. Det är helt andra tider nu när föräldrar tack och lov mer öppet visar sin ovillkorade kärlek genom att säga det med ord. När jag växte upp var det många experter och förståsigpåare som sa att det var skadligt att ge barnen för mycket uppmärksamhet. Att de blev bortskämda och inte klarade sig i livet. Föräldrarna ville ju då sitt barns bästa och följde sorgligt nog dessa knäppa ideer. Jag kan inte minnas att mina föräldrar sa att de älskade mig en enda gång. Mina föräldrar exv hade heller aldrig av sina stränga föräldrar fått höra att de är älskade. Menar att tiderna ändras och det är svårt att jämföra nutidens syn på barn med synen bara för 30 år sedan. Mina föräldrar kan fortfarande inte uttrycka kärlek verbalt. Mamma bakar bullar och pappa lagar bilen åt mig. Det betyder samma sak som att säga; jag älskar dig. Det tog mig många år som vuxen att förstå ovanstående.

[::Vera::]
6/28/14, 9:26 PM
#60

Spull 🤗

Jag har nog växt upp med ungefär liknande förhållande till mina föräldrar och generationen innan, som Älvan har. Jag hade länge velat få känna deras ovillkorade kärlek. Förstod deras sätt att säga jag älskar dig på, men sent, och för mig har det känts lite bakvänt ibland. Det som har uttryckts är ofta prestationsbaserat eller oro över mig, men det var inte alls det som de egentligen har velat förmedla. Jag har helt enkelt i många år försökt att lirka fram den så att jag verkligen förstår att kärleken är villkorslös. Och det är den. Är helt säker på att den finns för dig med. Det som egentligen har betydelse är vad som är NU, tänker jag. Prova att säga att du älskar din mamma och pappa! Prova att prata om dina innersta tankar med dom. Krama dom ofta. Spontant. Du kommer nog att märka att de öppnar sig för dig tillbaka mer och mer, vilket dom egentligen alltid har velat! Det kommer att kännas bättre. Dom älskar dig ovillkorligt, det kan jag  lova…trots att jag själv inte har barn.

MissInAction
6/29/14, 2:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Hehe jag är fortsatt fascinerad av siffror 😃
Fast mest är det 222 och 2222 som kommer tlll mig. Ibland 1111 och 0000. 

En rolig grem som A-H sagt någon gång… jag minns inte vad det var de jämförde med, men hon sa… it's almost like a 1212 alignment.. almost, but not quite 😂 haha… jag brukar tänka på det när det står 1212 eller 1818 eller nåt och så skrattar jag alltid och så pirrar det till… nära nära.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
6/29/14, 8:10 AM
#62

Godmorgon!

Sista rycket som "fotbollsmorsa" innan sommarlovet. Killarna ska spela cup i dag. Så det blir att stå i fiket 9.30-15.30. Jag uppskattar inte alldeles att behöva ställa klockan på ringning en söndagmorgon men väl uppe så är det ok. Själva cafejobbet tycker jag däremot är ganska roligt. Tyvärr missar jag ju sonens matcher men han får hålla mig uppdaterad. Kanske går det att smita ifrån och se någon i alla fall. Vi är ju fler som jobbar.

Ha en riktigt härlig dag allihop.

Annons:
Otroulig
6/29/14, 1:35 PM
#63

Här står också fotboll på schemat. Det är cup här med och systersonen ska alldeles straxt spela i final. Spännande!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/29/14, 1:50 PM
#64

Här står städning på schemat, och jag ser alldeles väldigt fram emot det - jaa det är sant😃. Ett tomt hus, alldeles för mig själv, få plocka o skura, plocka in blommor i vas, vädra…i lagom takt🌊…med härlig musik på. Njut på det! Jag har inställningen att jag ger mitt hem kärlek…tar hand om det, vårdar det, precis som jag vårdar min kropp…själens tempel som jag fått detta liv.  Och det känns som om huset tackar mig, det trivs och ger härliga energier tillbaks när det blivit av med damm o disk.❤️

Ska bara komma loss från stolen först😇😂

spull
6/29/14, 6:02 PM
#65

Tack Älvan och Liv!  🤗

Jag förstår också att det kanske har lite med generationsgrej att göra. Dessutom spelar det in att mina föräldrar var ganska fattiga. Särskilt mamma, 8 syskon och alkoholiserad pappa och lågavlönad mor. Så scarcity/bristtänket finns också i bakgrunden, även materiellt och emotionellt, även nu i modern tid s a s. 

Visst visar mina föräldrar "kärlek" genom ekonomiskt bistånd, diverse fix och annat, praktiska grejer helt enkelt. Men det är väldigt baserat på hur jag "sköter mig". Har två andra syskon och jag behandlas faktiskt annorlunda. Lillebror föddes med hjärtfel och min syster är ju äldst och fick mycket "strålkastarljus" pga det. Jag är så suktande för mina föräldrars "bekräftelse" och "Kärlek" - detta finns jämt i bakgrunden. Vill känna att jag är lika mycket värd som mina syskon… Men samtidigt fattar jag att jag skapar den här upplevelsen och kan ändra den.. precis som liv skrev. Jag är väl helt enkelt inte färdig med den här erfarenheten ännu. 😉

Jag blir gråtfärdig nu när jag skriver om detta, för föräldrarelationen är väldigt laddad. Ursäkta mig mina fina vänner härinne, nu får det bli en stunds gråt…

Hoppas alla har en fin söndag ❤️ puss på er!

må gott ~

spull
6/29/14, 6:04 PM
#66

#64 städade hela dagen igår, visst är det gott när man är sugen och har lust?! och som du säger, det känns som man städar sig själv också.. 👍

må gott ~

Otroulig
6/29/14, 7:15 PM
#67

Städa..det kanske är det jag ska göra då 🤔 jag känner mig lite off. Av ingen orsak alls egentligen. Men så får det vara idag då. Var och kollade på finalen, grabbarna fick storstryk, krafterna hade tydligen tagit slut. Sen har jag inte gjort mycket - men fick tummen ur och bytte glödlampa på bilen…igen…det var lite modigt av mig att göra det när humöret var lite lågt - men det gick halv bra…tror att den sitter halvfast 😃. 

Hoppas på en bra film ikväll och sen rebootning över natten. Ska försöka leta rätt på lite klipp som vibbar upp mig lite.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
6/29/14, 9:32 PM
#68

Våran cup gick jättebra. sonens lag gick till final och vann sen på straffar. Hur spännande som helst. Har stått i cafeet och sålt fikabröd hela dagen. Jag trivs faktiskt rätt bra med det. Träffa mycket folk utan att behöva krav på att man ska vara så jättebra på att prata och vara social. Man är trevlig, ler och frågar lite om matcherna när det kommer barn. Sen går de vidare och så är det bra så. Jag suger fett, som sonen skulle uttrycka det, på att mingelprata. Som på fester och sånt.

Ifredags var vi ute och åt alla kollegorna. Vi har haft en tjej som vikarie sen i april. Hon kom väldigt snabbt in i gänget och det var som att hon alltid varit där. Framför allt har hon pratat mycket med mig och min kollega. Hon beskriver oss som mycket visa, hennes mentorer, som två personer som kom in i hennes liv precis i rätt ögonblick. Hon har en riktigt trasig bakgrund men hade precis tagit steget att släppa det förflutna och skapa ett nytt liv från och med nu på sina egna villkor. "Så kommer ni in i mitt liv. Precis som om ni bara väntat på att jag skulle vara redo att ta steget att lyssna på det ni har att säga. Som om det var meningen att ni skulle dyka upp precis nu". Jag tycker det är så häftigt. Att det funkar precis så. Och att jag får vara en del av det. Och självklart kom hon in i mitt liv precis när jag kände mig redo att vara så trygg och stabil för någon annan. Genom henne så får jag ju syn på mig själv och ser också vilken helt annan trygghet och lugn jag har nu. LoA är verkligen så fantastiskt!

Otroulig
6/29/14, 9:33 PM
#69

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
6/29/14, 10:00 PM
#70

Härligt att läsa Håbe ♥

Hm jag känner mig småstressad… kanske jag ska försöka lägga mig tidigt. Kanske kolla nån mysig video innan 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

spull
6/29/14, 10:04 PM
#71

är det nån som är vass på EFT..?

må gott ~

[Kathja]1
6/29/14, 10:24 PM
#72

Vass eller inte var jag inte, men vi är några som har EFTat en del. 😎

Älvan
6/29/14, 10:28 PM
#73

Spull Jag har både gått på behandling hos person som jobbar med eft och knackat själv. Vad undrar du?

spull
6/29/14, 10:31 PM
#74

Jag pillade lite med det för ett bra tag sen, men kom inte igång. Kanske inte var rätt för mig …. men jag gillade systemet, verkligen. Det svåra var att komma vidare med sina "statements"..,.att hitta rätt statements.. 

Åh, nu fick jag känsla på det jag precis skrev.. suck, det är min prestationsångest / rädsla att göra fel som håller mig tillbaka..!!🤔det finns ingen face-palmande-smiley, men ungefär så! 😞

Men bortsett från det…tips på bra nybörjarguider mottages gärna ! :)

må gott ~

szirius
6/29/14, 10:31 PM
#75

Haha, jag tänkte " oj vad det är tyst härinne idag då…" ha kollat in flera gånger…tills jag såg " logga in" längst upp - haha, jag har visst lyckats logga ut mig och då ploppar inga trådar upp😉

Ja, nu är det städat o fint🌺, är så sugen att måla o fixa här hemma! En sak i taget😇…nu väntar först en intensiv jobbvecka- ska jobba med maken för första gången, ska bli intressant😛. Vi har så många roliga galna framtidsplaner, vi drömmer loss ganska mkt på kul - och vem vet🙂 - för det finns inget motstånd i oss precis🌊

Note to self: strumpor på vid kvällsvattningen. Har typ 85 myggbett på fötterna nu….

Fick se vår trädgårdssgroda också..åååå, tycker så mkt om den..kommer fram i skymningen o prasslar på😍

Skulle behöva lägga mig tidigt, upp i ottan, men har ingen lust…

kommer knappt på nåt jag är sugen på ens…inte hungrig heller! luftarian-dags kanske,  hahaha.

KATHJA: hade en dokumentär på medan jag städade idag,  " nunnan" på svtplay….kanske nåt för dig🙂? Att KOLLA på alltså😎Jag tror ju på bönens kraft…jag tror verkligen att de gör skillnad i sin hängivenhet och timtalslånga böner och fokus på det goda varje dag..vi har alla våra vägar…🌊❤️

Nä, nu tar jag tag i mig och går i säng.  Lite tomt här hemma nu, sonen är hos farmor 2 veckor. Känns helt rät ändå, nu kan jag foka helt på jobb en vecka utan att tänka på logistik o mat o pyssel o sysselsättning bredvid- och han får det toppen.

Kvällskraaaaaam till alla som vill ha😍

[Kathja]1
6/29/14, 10:37 PM
#76

Tack för tipset Szirius! Ska spana in den när jag är hemma igen i morgon. Om du lever på luft så tycker jag att jag äter konstant, men det få vara några sådana dagar. 😃

Annons:
spull
6/29/14, 10:38 PM
#77

Tar emot en kram szirius! 🤗 och en tillbaka!  

Ditt inlägg känns lätt och fyllt av tacksamhet! 🙂

må gott ~

[::Vera::]
6/29/14, 11:51 PM
#78

#65 Spull

Du behöver inte alls ursäkta dig. Det som tynger känns ofta lite lättare när det släpps ut i det fria 🤗. Tack för att du berättar.

gardit
6/30/14, 12:39 PM
#79

ville bara tala om att idag mår jag toppenbra🌊

hoppas att ni har det lika bra🌺

[Torahzen]
6/30/14, 12:53 PM
#80

Jag är trött. Solen skiner faktiskt här så jag ska byta om till kjol och sandaler och gå och köpa glass med min dotter.

[Kathja]1
6/30/14, 12:57 PM
#81

Härligt Spull och Tora. Själva mår jag tipp topp. Jag har landat hemma efter 2,5 dygn på jobbet. Har hunnit landa och sova en timme och blir det soffhäng tror jag. Sedan får vi se om jag blir sugen på att göra något. Men det empiriska underlaget säger mig att jag lär njuta av att vara hemma och sedan inte mycket mer.

[Torahzen]
6/30/14, 5:15 PM
#82

Det blev faktiskt ett dopp i sjön också! Jag piggnade till efter promenad i solen. Nu vankas det fläskpannkaka.

szirius
6/30/14, 7:12 PM
#83

woooooo, vilken unerbar dag vi haft! Vi kom nyligen hem o jag sitter glatt o förbereder inför morgondagen! Jag o maken är ett sånt TEAM!😍 Lätt som en plätt att rodda 15 småknattar en hel dag🌊🥳. Vi hann få in 2 h på badhuset o började skriva ihop manus på em till en film som vi ska spela in…de röstade fram zombies som tema, men det blir en komedi😛. Vi blir lika uppspelta som dem i den här kreativa processen, så himla kuuul! Världens bästa jobb! Ännu en maniestering, jag sa ju att jag gärna jobbar på somrarna o et passar mig verkligen toppen!

Annons:
Otroulig
6/30/14, 7:38 PM
#84

ÅHHHHH, jag vill också!! SÅ härligt det låter Szirius 🥳 att jobba i ett team med partnern, YES!

Så roligt med filmskapare också! Ibland känner jag att jag borde umgås mer med barn - bara för att de är så i sitt flöde och har en fantastisk fantasi. 

Själv har jag haft en bra dag - förutom lite väl mycket utmaningar på jobbet. Jag har insett att jag inte har några behov av utmaningar just nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/30/14, 10:12 PM
#85

#84 vet du - det var en liten insikt jag fick idag också! Det är så himla många gånger jag pressat mig för att sen njuta av känslan att jag klarat av nåt…nu har jag så mkt erfarenhet i ryggraden av att jag verkligen KLARAR grejer, jag klarar svåra jobb, olika utmaningar, förändringar, jag lär mig fort, etc etc…jag VET det nu -  så jag behöver inte bevisa nåt, varken för mig eller andra.  Ofta är det ju just därför man utmanar sig, för att bevisa nåt.  Man tror inte till 100% att det går så man måste testa. Jag fick den känslan i morse när jag såg en uppklädd sminkad karriärskvinna antagligen på väg till viktigt jobb…och jag vet nu att den där rollen skulle jag kunna gå in i - och klara det galant. Men jag vill inte.  Jag väljer faktiskt bort det. Hu, det här kan nog låta så kaxigt men jag kan kliva in i situationer o känna att det här skulle jag lära mig så fort och bli less på på en gång.  Det nån annan har gjort till sin stolta identitet bara rycker jag på axlarna åt. Alltså inom mig. Är det högfärdigt😇? Det finns ingen längtan efter prestige på samma sätt som jag nog haft en hel del faktiskt, handen på hjärtat. Svårt att förklara detta, men det handlar om att släppa identitet och roll…den är så himla viktig för många, att tillhöra nåt, ha en arbetsplats, känna att man kan nåt, ingår i nåt…att ANDRA ska se hur smart man är! Det finns ju en viss stolt trygg känsla att kunna sin grej …men att släppa på allt det, inte nudda i det, gå utanför allt….man hamnar nån annanstans då, mkt högre upp i vibbarna🌊…jag babblar nu, men känslan är som en🎈!

Otroulig
6/30/14, 10:43 PM
#86

Men det är ju fantastiskt skönt Szirius. Lite åt det hållet känner jag. Fast just nu har jag ett litet berg jag måste ta mig över. Jag har nog trott att jag skulle slippa förstå allt…men inser nu att jag måste nog banne mig sätta mig in grejerna ordentligt. Phuu. En annan cool grej jag just insåg, mina drömmar har kommit upp på tapeten idag :) dels Steffo drömmen som hade känslan att jag kanske fick " nöja mig" med en sån som han, dvs gå ned ett steg i snygghetsklassen:). Förlåt steffo❤️ Och dels på jobbet så började de andra prata om att bli uthängd och att folk talade osanning om en. Båda är ämnen jag drömt om på sista tiden, lite fascinerande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
7/1/14, 12:47 AM
#87

Godmorgo på er!!!!Här är det hemma jobb som gäller hela dagen och kvällen,, har varit såååå mycket (roliga saker) i flera dagar, och mycket umgänge, och MYCKET dryck,, så nu får det bli lugn ett tag!!! Kram, kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[VGN]
7/2/14, 12:15 PM
#88

Hejhej 🙂

Hur mår alla? Själv mår jag bättre än vanligt. Jag känner mig mycket stabilare och känner mig glad överlag 😃🥳Inga djupa dalar utan jag känner mig mer balanserad helt enkelt.

Jag har gjort en rolig grej. Jag har gjort en film där jag lagt in bilder av det jag önskar mig. Jag har klippt, lagt in effekter och bra musik. Meningen är att jag ska titta på den här filmen varje dag. Förhoppningsvis kommer jag lättare få det jag vill ha. För är det inte så att man får mer av det man fokuserar på? 😉

Älvan
7/2/14, 12:29 PM
#89

Vilken underbar ide med film VGN! :) Jag gjorde tillsammans med barnen ett collage om vad vi önskar och den sitter uppe för beskådan! Också ett pedagogiskt trix att få in barnen i tänket. Vi blir vad vi tänker! (Och känner)

SHIAWASE
7/2/14, 4:14 PM
#90

Vilka härliga ideer!!!! barnen i den här familjen är nog väldigt insatt i "tänket",,,, intressant att uppleva faktiskt,, även fast vi inte har gjort något aktivt, men de hör när vi pratar``

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
7/2/14, 8:03 PM
#91

Bra grejer där VGN och Älvan, jag hade en vision board runt min spegel …men på den tiden var jag lite feg och orkade inte svara på alla frågor om den. Kanske skulle göra en ny… Jag hade även affirmationen uppklistrade i hela lägenheten 🙂. Mådde ju inte så bra då och behövde hjälp att bryta tankarna. Nu går det lite mer automatiskt. 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
7/2/14, 10:15 PM
#92

Upptäckte här om dagen att vi har en igelkott som lufsar runt i våran trädgård. Hur coolt är inte det!!! Idag satte jag mig på kanten av altanen för att iaktta den. Då kom den ända fram till mig och sniffade på mina skor. Så nära så den nuddade mig. Blev lite skraj först och ville dra undan fötterna men vad jag vet så bits inte igelkottar särskilt ofta. Så jag satt kvar. Tänkte att det kanske betyder något? Att det är något sorts tecken eller budskap. ?? Eller så var det bara en nyfiken igelkott helt enkelt :-D

Älvan
7/2/14, 10:17 PM
#93

Otroulig Gör genast en vision board! Jag gör sådana i tanken. Ex idag såg jag en otroligt snyggt klädd kvinna och då tänkte jag hur snygg jag skulle se ut i kläderna. Jag drog även av 5 kg från min vikt. :) ;) nu är jag säker att jag kommer snubbla på sådana kläder som jag då ska köpa! Det ska bli kul. Bantningen sköts ju automatiskt då jag sänt ut min vision till rymden! ;)

[Kathja]1
7/2/14, 10:24 PM
#94

Håbe, enligt Djurens språk av Solöga säger igelkotten - Släpp in kärlek i ditt liv. Dags att öppna ditt hjärta.

Det kan ju vara din nya andliga vägledare med..

Igelkotten som vägledare säger…

**STÅR FÖR:
**

Energi, Intution, Skydd, Intelligens, Unikhet och påhittighet.

**ÖVRIGT:
**

**Dom som har igelkotten som sitt totemdjur vet hur man tar han om sig själv och dom gör det med grace och stil. **

**Man kan se den assosiationen genom att obesrvera igelkotten när den är hotad. **

**Den packar ihop sig till en tät liten boll och exponerar sina vassa taggar, vilket skyddar den ifrån att bli uppäten av rovdjur. **

**Igelkotten är också en symbol för fertilitet och att vara sammanknuten med jorden. **

**Deras mage är nära moder jord och denna närhet är symbolisk för dess anslutning till jorden och allt som är fertilt. **

**I Central Asien och vissa delar av Iran assosieras igelkotten med jordbruk, överflöd och gåvan av eld. **

**I dessa kulturer är igelkotten en solenergi symbol. **

**Detta kan vara lättare förstått om man tittar på igelkottens utspärrade taggar, som nästan ser ut som spända solstrålar. **

**Att vara en nattvarelse gör att igelkotten även förknippas med intution, psykiska förmågor, profetiska drömmar och visoner. **

**Detta beror på natten, som behandlar begrepp förklädda i skuggor- en värld som inte är helt klar. **

**Igelkottens aktiva tid på natten är en symbol för en "andra syn". **

**Ett annat bevis på igelkottens andliga kraft är dess naturliga motståndskraft mot ormgift. **

**Detta är en viktigt symbolik för många infödda stammar i Europa och de ser det som en seger över det onda. **

**Detta attribut är också ett förebud om uppståndelsen, livet efter döden eller att besegra döden helt. **

**Grekerna och Romarna tillskrev även intelligens som symbol för igelkotten då de bevittnade djuret knacka ner vindruvor från rankor för att sedan rulla över dem i huvudsak att spettsa dom på sina taggar för att kunna bära med sig dem och äta vid ett senare tillfälle. **

Otroulig
7/2/14, 10:42 PM
#95

och efter alla dessa visdoms ord så kommer jag med : Dom kan faktiskt visst bitas 😂 har en kompis som fick sig ett nafs, Dom har super taskig syn så vi gissade att han tog fel på mask och tår 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/3/14, 3:41 PM
#96

Oj det här var intressant. Inte lyssnat på Lee Harris på länge igen, men gjorde det nu, kommit en lite bit in på videon.. I början pratar han om hur hjärnan tappar greppet för många just nu. Hm intressant.. jag trodde det bara var jag.. och utbrändhetsgrejorna.. Minnesproblem, svårt att fokusera.. väääldigt svårt att formulera ord och meningar ofta, orkar bara inte om det inte är väldigt viktigt eller om det verkligen liksom kallar på mig att göra det.. hm och mera. 

Har som svårt på nåt vis att köpa att han verkligen pratar om nåt som håller på att hända i en större skala, för mig känns det som alla skapar sin egen väg och att det ser rätt så rejält olika ut.. Finns bara mer och mer av ALLT snarare än att vi alla konvergerar? Men iaf. Kändes rätt när han sa att hjärtat tar över och hjärnan börjar bli något vi går till när vi behöver göra nåt mer strategiskt, logiskt som att planera, organisera saker. Så börjar det nog bli för mig!! Very cool… 

Kommer ihåg för flera år sedan när jag hörde Eckhart Tolle säga nåt åt det hållet, att det inte är meningen att vi ska vara i hjärnan hela tiden, utan den är ett redskap att använda just för såna saker när vi behöver det bara. Då kunde jag för attl i världen inte föreställa mig att inte tänka tänka tänka heeela tiden hur mycket jag ens provade.. 😃😛🤗❤️

linnease
7/3/14, 4:25 PM
#97

Oooh flera bra tankar för mig i resten av videon med! Kul!! 😍☀️❤️

Annons:
linnease
7/3/14, 5:04 PM
#98

Hm. Helt annan sak. Kollar på Orange is the new Black på Netflix, fängelseserie.. Är det inte ganska GaLET att isoleringscell är som ett av de värsta straffen vi kan komma på?!

Tänk att de flesta är så himla dåligt uppkopplade med sig själva att om de tvingas tillbringa tid med bara sig själva utan stimuli så är det det värsta som kan hända typ??

🤔

MissInAction
7/3/14, 6:12 PM
#99

Haha ja!!  Det vore ju nästan rena välsignelsen, fast bara om de verkligen är helt isolerade och det är de ju sällan 😃
Typ som min lilla dröm om att leva helt isolerat ett tag.. i en grotta eller i ett kloster eller stuga.. för att känna inåt och upptäcka… mer. Fast vete fasen om brott är vägen dit 😂

Intressant med videon! Jag har aldrig lyssnat på honom förr… hihi trevlig dialekt 😉
Jag känner igen mycket både vad gäller att huvet liksom inte hänger med längre och att det är annat som är fokus. Och också fysiska symtom… fast de tycker jag i och för sig att jag haft sen april ungefär. 

Har börjat packa!!!! Det är knepigt dock för jag vill avvakta till imorgon bitti med klädval för resan dit, så jag kan inte packa färdigt helt… plus duschgrejerna och smink ska jag ju också använda imorgon bitti.. så så här är det alltid när jag ska packa. Ligger saker utspridda i hela rummet nu och hittills bara underkläder i väskan, men det ska nog bli mer snart 😃
Jisses vad nervös jag är!!!!! Hatar det här suget i magen.. det är inte alls lika roligt som de där fjärilarna. Inte lika illa som ångest heller, men en omisskännlig nervositet! 🤪😊 Mellan 13-16 lokal tid kommer M att vara i Tallinn imorgon 😃😍😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
7/3/14, 6:55 PM
#100

Kathja- det låter som om igelkotten är en riktigt intressant liten filur att ha omkring sig. Låter ju inte som värsta häftiga totemdjuret direkt (bergslejon, sibirisk tiger eller åtminstone brunbjörn känns ju lite mer wow liksom😃) men med den tolkningen har jag gärna igelkotten som mitt totemdjur.

Och Otroulig- jag tänker i alla fall tro att igelkottar inte bits 😛. Din kompis hade säkert klivit i något som luktade vansinnigt gott för en liten igelkottenäsa. Min igelkott bits INTE 🎧.

Otroulig
7/3/14, 9:48 PM
#101

Näe Håbe det var nog en speciell ligist igelkott som hade problem med sin identitet 🙂

#96 Nä det var ett tag sen man lyssnade på honom, ska ta och göra det. 

#98 Mmm, fast jag undrar hur länge man skulle palla…jag är ju rätt van att vara ensam och har nog rätt bra förutsättningar. Men just det här att inte få några intryck alls, det är väl samma väggar hela tiden. Att inte få se träd och natur…det skulle nog kännas jobbigt för mig. 

Jag tycker det är så spännande, det händer så mycket för så många härinne. Får lite WHIIII känsla bara av att läsa om allas resa ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/3/14, 10:26 PM
#102

Hm ja sant.. inga intryck alls.. Måste vara bra på att släppa taget då och bara låta sig flyta iväg..

Wihiii är bra!!! Ja kul att det händer saker!!

SHIAWASE
7/3/14, 11:43 PM
#103

God morgon på er!!!!

Linn,, jag har också tänkt på det där med fängelse, isoleringscell,,, Jag har ju översatt brev från fångar här i Japan (de måste översättas för att få skicka eller ta emot),,,, en person särskilt är väldigt andlig och hens familj också,,, intressant att läsa,,, när det kommer till fängelset så arbetar de också, men när de är i häktet, vilka för många kan bli ett år eller mer,, p g a överklagande,, så arbetar de inte, och har egen cell (oftast) så då blir det många många timmar själv,, men den här person som jag nämnde,, andänder tiden åt meditation, läsa, fundera över livet,, etc

Men som du säger, för de flesta är detta väldigt svårt.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
7/4/14, 1:37 AM
#104

Tänker på en grej… Jag vet vad jag behöver göra. Verkligen vet! Men det tar emot ordentligt. Det känns inte som att jag följer flödet om jag gör det som jag vet att jag ska. En riktigt stor motstridighet som jag inte förstår hur den bara kan dyka upp från ingenstans. Tror inte att den försvinner genom att vänta. Jag har väntat tillräckligt länge. Känns som att just det har låst sig trots att allt annat flyter på fint… Känns som att mod är ett onödigt/meningslöst ord om meningen är att man ska göra det som känns lätt. Får inte ihop det helt plötsligt.

Annons:
[Kathja]1
7/4/14, 7:06 AM
#105

Känns det som något som ska göras men att där finns ett motstånd så beror det på att det finns något du ska göra innan. Aldrig göra saker uppströms Liv.

Otroulig
7/4/14, 8:38 AM
#106

Åh jag längtar till jag får komma hem i eftermiddag, hälla upp ett glas bubbel och möta era energier härinne. Sitta på uteplatsen i solen och läsa era tankar ❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
7/4/14, 8:52 AM
#107

Liv Jag vet vad jag behöver göra för mitt välbefinnande och har också motstånd. För mig är det åt det självdestruktiva hållet ang min hälsa. Nu tänker jag prova knacka på det samt sända ut en önskan att jag bara VILL göra det som är bra för min kropp. Är det något du kan prova? Knacka och be för att du ska vilja göra rätt och att det ska kännas rätt?

Älvan
7/4/14, 8:52 AM
#108

Liv Jag vet vad jag behöver göra för mitt välbefinnande och har också motstånd. För mig är det åt det självdestruktiva hållet ang min hälsa. Nu tänker jag prova knacka på det samt sända ut en önskan att jag bara VILL göra det som är bra för min kropp. Är det något du kan prova? Knacka och be för att du ska vilja göra rätt och att det ska kännas rätt?

[Kathja]1
7/4/14, 12:54 PM
#109

Otroulig, då är det bäst att tänka något vettigt nu då… Så du har lite att läsa menar jag. Själv är jag hemma sedan några timmar efter ännu ett jobbpass. Trött som ett as! Har sovit lite men det hjälpte föga. Ska nog kravla mig ut i solen en stund tror jag. Fixa lite kaffe och hänga med Älsklingen.

spull
7/4/14, 1:37 PM
#110

Om saker går sönder..är det en tydlig manifestation på att jag inte tycker om det? Funderar på varför juicemaskinen gick sönder…jag mår ju bra på detta och ser att jag rasar i vikt och hyn lyser. Fast å andra sidan så gör det väl det för att jag läst så mycket och är lite hjärntvättad med att detta är bra för mig  - min kusin brukar alltid säga att "…om du släpper värderingarna kring mat så kan du äta vad du vill men ändå ha perfekt hälsa!" Jag menar, tror jag att jag är glutenintolerant och laktos så tro sjutton att jag blir det också… goddamn… Den är så SVÅR för mig! 🤪 

Fast sen består typ mitt och mors häng att pyssla med grejer, att bara prata går inte, och vi sa någon minut tidigare att ".. vad ska vi hitta på nudå?" och nu fick vi ett projekt att limma och tejpa biten. Jag blev ju glad när den gick igång igen! Jopp.. det var nog bara lite drama-seeking  😃

må gott ~

spull
7/4/14, 1:43 PM
#111

 104 Liv,  känner jag igen mig i så mycket just nu!!!
Kathja-bra svar! Så enkelt men man behöver påminnas… Fick denna rakt i fejset idag när jag satt och läste på utbildningar (för att jag tänkte att jag söker en utbildning på orten där Kärleken finns så löser jag både flytt och ekonomi och framtid..) Kände en dålig vibb och som att "varför kollar jag på sånt här , jag vill inte " .. ja, sen släcktes skärmen och blev totalsvart, det var så tydligt att jag skrattade gott 😂 . Kämpade emot lite och försökte starta men nej, den var seeeeeg och dog igen..Ookeeeej I get it! ;)

Nu däremot bad jag om att få igång datorn och skriva här, and it worked som synes 😉

må gott ~

Annons:
Älvan
7/4/14, 1:48 PM
#112

Spull Mina saker går sönder hela tiden och jag råkar köpa dåliga grejjer. Det har gjort att mer saker går söner osv. Det är för mig svårt att byta fokus på detta då det hela tiden är nån sak som måste lagas eller lämnas tillbaka vilket jag drar mig för vilket gör att jag ännu mer tänker på dessa trasiga saker som jag då får mer av. Jag vet inte hur jag ska byta fokus nu. Svårt detta med mat. Jag håller med. Då man fokuserar på att det finns nyttig mat erkänner man samtidigt existens av onyttig vilket gör att man indirekt tänker på onyttig mat. Vet inte heller hur göra.

SHIAWASE
7/4/14, 2:08 PM
#113

Godkväll på er!

I dag har jag dansat hela dagen,,haha,, Jag är ju vice ordförande för PTA föreningen och imorgon är det en heldags skolevent, och vi har gjort en dans,, typ "vår skolas dans" som vi ska kunna dansa vid olika tillfällen,, eller VI,, det är min dotter som har gjort koreografin,,,, men vi måste ju komma ihåg den för imorgon ska vi lära ut den till alla elever och föräldrar!!!! Jätte kul,, låten är Obla di obla daa`,,, så man blir glad och har kul,,

För övrigt så är min energi så hög nu , och jag känner en vibration i hela mig ständigt,, så jag borde säkert hitta något jordningssätt,, FAST jagkänner mig rätt jordad också,,,,,, men det strömmar energi genom mig,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
7/4/14, 2:44 PM
#114

#109 Otroulig, då är det bäst att tänka något vettigt nu då… Så du har lite att läsa menar jag.

Haha!

[::Vera::]
7/4/14, 2:51 PM
#115

#105 Kathja

Är man van att gå uppströms så är det lätt att tänka att ett motstånd och lite oro inte alls är något hinder. Att mod och prestation är en del av mig. Jag är ändå lite nöjd med att jag nu känner att motståndet finns och att jag bara inte kör på som vanligt.

#107 Älvan

EFT har jag ännu inte provat alls. Har haft tanken på det men inte orkat. Det är nog dags. Min svajiga vilja att ta hand om mig/sköta min hälsa handlar nog för mig om brist på självkärlek. Det är troligtvis innerst inne vad motstridigheten handlar om när det gäller just det här andra med.

Viljan och känslan kanske också kan ändras om jag vänder på den gyllene regeln "plåga inte andra med det som pinar dig själv". M a o allt det som jag vill göra för andra människor, ska jag också göra för mig själv. Det är ju faktiskt så, men känslan finns inte alltid med mig tyvärr.

[::Vera::]
7/4/14, 3:04 PM
#116

Att saker går sönder kan också😉bero på att det tillverkas saker nuförtiden som inte är meningen att de ska hålla speciellt länge, så att försäljningen kan öka. Jätteirriterande! Och dessutom slöseri på naturresurser och dåligt för miljön.

Vet inte hur man ska kunna stoppa den utvecklingen…

spull
7/4/14, 3:16 PM
#117

Shiawase - åh vad gott med Obladi-oblada! Den är säkert bra att dansa till, tydlig "beat" liksom. :) För övrigt har även jag en hög vibration, men samtidigt jordad! Grym beskrivning! Tänkte på det när jag kom in hur gott jag mådde men att jag inte kunde sätta ord på det. Tack! :)

må gott ~

[::Vera::]
7/4/14, 3:25 PM
#118

#111 Spull, ja det är nog så att vi behöver påminnas, eftersom vi ständigt förändras. Det ordnar sig säkert med Kärleken när du släpper tanken lite mer fri 🤗.

Jag tror ev att universum till viss del kan strula med tekniken för att visa oss saker, men teknik är teknik och är skapat av människa eller maskiner. Tvekar ibland på att universum kan påverka tekniska prylar på det viset att en dator stängs ner. Är inte så säker på det just nu iaf..

Annons:
Otroulig
7/4/14, 6:31 PM
#119

Härliga Shia. Dansa borde väl vara en perfekt jordning? Ligger nu i min vilstol och njuuuuter av soool! Äntligen! Jag pussat och smekt min dator nu Linn, så när jag flyttar så är den väl som ny. … Jag skulle skriva flyttar in… Men det är en känsla jag har, snart blir det landet!!! Jag har ju redan röjt och börjat rensa för det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
7/5/14, 6:07 AM
#120

WOW!!! Härligt Otroulig,, Jag har dansat hela förmiddagen,,,, festivalen börjar i eftermiddag, så snart tillbaka till skolan,,,, och fortsätta dansa🙂

Ja Spull, det är en härlig låt,, alla föräldrar och barn kommer att dansa,,, det är så kul,, först så är alla blyga (en del vuxna dansade nu på förmiddagen, när vi förberedde),,,, så vi har gjort så att först börjar vi (styrelsen för PTA) och efter en stund så fyller vi på med 3orna och 4orna, elever och föräldrar, och sedan kommer 1 och 2 klasserna, och sista 5 och 6 och då dansar vi alla!!!

Borde ju lägga upp på youtube,,,  kul skola!!!! Nu när jag är med i styrelsen alltså,,haha ,,,, (var inte alls så här roligt för några år sedan☀️,, )

Som sagt,,, ska ta och byta kläder för jag har svettats,, enormt,,, och tillbaka till skolan,,

Kram på er!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
7/5/14, 3:09 PM
#121

#96 Linn, NU har jag lyssnat. Jag tänkte speciellt på dig när han demonstrerade den här "uppe i varv" människan på festen. Hur man lätt kan svepas med.

Själv har jag ju berättat hur jag gör korkade saker på jobbet. Det är precis som att hjärnan inte är med. Lite som att det ska bli fel. I går t.ex skulle jag skicka iväg en packlista - det var bråttom - och jag skickar en gammal och inte alls den jag hade uppdaterat. Det är nästan som att det är svårare att göra  fel - men ändå gör jag det. Nåja jag ska ju sluta tjata om detta - för då skapar jag ju bara mer fel 🤐.

Men jag känner helt klart igen mig i att hjärnan inte fungerar. Jag har väldigt svårt att koncentrera mig och förstå nya saker.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/5/14, 3:19 PM
#122

Ja shit ja.. uppe i varv hänger jag så lätt med på.. eller drar iväg själv :) Nog därför jag fortfarande är hemma för mig själv så mycket.. lära mig hitta och hålla mitt center både själv och kunna hålla det ute bland folk med.

Otroulig
7/6/14, 6:27 PM
#123

Skumt, sov lite middag och när jag vaknade gör det ont i hjärtchakrat.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/6/14, 7:22 PM
#124

Det är något som vill komma in - var orden som dök upp i mitt huvud.

Otroulig
7/6/14, 7:30 PM
#125

Något bra? Körde lite mantran, jag är kärlek. Efter en pizza så är det borta i alla fall :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
7/6/14, 8:48 PM
#126

Klart att det är bra. Bara öppna och släppa in. ♡

linnease
7/6/14, 9:23 PM
#127

Kanske var pizzan? 😛😃🤓

Otroulig
7/6/14, 9:28 PM
#128

😃 Pizzan som ville komma in ? 😛

God var den i alla fall - käkar väl pizza 1 eller 2 gånger per år. 

Tack Kathja, jag försöker öppna upp ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/6/14, 9:46 PM
#129

I magen?! Haha.. nä jag är bara flamsig ikväll tror jag.. 😇😘

linnease
7/6/14, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Jag har skejtat!!! Yay!! Superläskigt, åkte dit utan skydd först för att kolla läget, men fick åka hem och rota igenom mina gamla hockeygrejor, adrenalinen var på tok för hög utan :) :) Men roligt, och så kul att ha något att göra utomhus i det fina vädret igen 🤗☀️

Imorrn ska jag åka till grannstadens skatepark om jag är pigg nog ❤️❤️

linnease
7/6/14, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

mera :P

linnease
7/6/14, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

svettigt idag!

Annons:
linnease
7/6/14, 9:53 PM
#133

Oj gud så stor den sista bilden blev!

Otroulig
7/6/14, 9:56 PM
#134

Haha! Jag blir så glad av dina bilder 😍 det känns som livskraften och glädjen kommit tillbaka, TJOHO 🥳😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
7/7/14, 12:17 AM
#135

Ja Linn!!! Härliga bilder🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
7/7/14, 11:29 AM
#136

❤️❤️❤️❤️🤗

Otroulig
7/7/14, 11:50 AM
#137

Det var väl värst var det dyker upp " bryt dina laster, detoxa" osv. Jag har alls ingen lust med det…. Sade hon tjurigt som en lite 5 åring;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/7/14, 1:29 PM
#138

Ska vi bilda klubb Otroulig?

Otroulig
7/7/14, 6:06 PM
#139

Hihi, ja, vi har nog vissa egenskaper som är lika :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
7/7/14, 6:08 PM
#140

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Otroulig
7/8/14, 6:52 AM
#141

Godmorgon, för et som inte gått upp än kan jag meddela att det i mälardalen kommer att bli en VARM dag. Jag gick i linne och tunn skjorta på morgon promenaden vid 6 och svettades! ☀️

Själv ska jag ju till mitt svala jobb och i morse så blev jag så glad för jag såg fram emot de saker  jag skulle göra idag. Tacksam för det. 

Vet inte vad som hände med mitt FB igår - helt plöstligt var det spam av bröllops bilder. Vartannat inlägg hade bröllops bilder. Trevligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
7/8/14, 8:52 PM
#142

HiHi var nog för att vi hade bröllopsdag igår😎 -och vi var ju inte de enda då det var 7/7, poppis och positivt att gifta sig på dubbeldatum❤️

Otroulig
7/8/14, 9:30 PM
#143

Men det var hur många som helst!!! Ni var först, sen drällde det in. Och det var nygifta, diskussioner om diskriminering, osv. Får väldigt mycket tecken nu. Men jag undrar om jag skapar dom själv. Så jag iakttar och återkommer ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/9/14, 7:24 AM
#144

Mmm njuter av vetskapen om att jag om två timmar är på väg hem från jobbet. Dags att vara långledig. Planen för dagen är att fortsätta njuta, sova en stund och så kanske lura med mig man och hundar till sjön för att bada. Livet just nu är väldigt spännande. Jag dundrar in och dundrar ut i känsloreaktioner och varje gång jag dundrar ut igen skapas magi. Det är så spännande. Försöker att inte styra utan följa det som naturligt dyker upp som kontrast till det oönskade och då händer det grejer. Nästa steg har jag tänkt ska vara att fixa steg två utan steg ett. Men allt har sin tid. Njuter av resan.

Otroulig
7/9/14, 9:31 AM
#145

Det låter spännande Kathja. Då är det väl inte same, same? ;) Då är det ju expansion på hög nivå:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/9/14, 11:28 AM
#146

Det är som att hitta nya kläder i garderoben. Same, same men ändå annat.

Annons:
[::Vera::]
7/9/14, 1:31 PM
#147

#131 Linn, fotot var härligt! Du ser så glad ut. :)) Påminner mig om att jag behöver mer lek!

Otroulig
7/9/14, 2:04 PM
#148

Tarot kort på mailen: I hope that you enjoyed the Hierophant card, and please let me know if you are on the verge of getting married and planning a wedding with the church! I also hope that you are hearing your “inner call from above” guiding and directing you to your true purpose in life! …..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/9/14, 3:19 PM
#149

Liv, haha tack! Ja lek är bra!! Och kul!! 🤗

Är du giftassugen Otroulig?!?!? 🥳❤️❤️❤️👍

Otroulig
7/9/14, 3:37 PM
#150

Jo, vet inte varför egentligen, men jag har fått för mig att jag vill det och får just nu tecken… Men jag behöver ju liksom nån att gifta mig MED :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/9/14, 4:19 PM
#151

Haha! Boka och förbered allt, med kyrka (eller vad du nu har tänkt) och klockslag och allt så kanske han dyker upp tills det är dags 😃🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/9/14, 5:20 PM
#152

Äh det löser sig alltid. Rätt vad det är snubblar du över honom när du är ute med hunden. ;-)

ollivoll
7/9/14, 7:13 PM
#153

Haha vad lustigt att ni skriver om detoxa. Kom hem från Italien och bestämde mig på flyget hem att nu måste jag sätta igång med detox. Jag behöver göra en utrensning…….började igår….fyyyyy faaan vilken pers…. Blir det lättare tro…

Annons:
spull
7/9/14, 8:02 PM
#154

#153 ollivoll vilken typ av detox kör du? 

Jag håller på med en juice-fasta/detox-grej här, men har börjat slarva och tappat drivet….så funderar här på varför jag inte sköter den.. 🤔 juicemaskinen har gått sönder två gånger också, på höger sida, hm…

må gott ~

szirius
7/9/14, 8:53 PM
#155

ett mkt fungerande tips; köp BARA hem nyttigheter så när suget kommer så kan man knapra på morötter o frukt o nötter  - o popcorn är bra om man vill ha nåt salt. Om det är sockret som ställer till det så går det , tycker jag, oerhört fort att bli av med det på kanske en vecka. En ihärdig vecka är allt som krävs. Nu tycker jag att allt smakar sliskigt, vill inte alls ha nåt med mkt socker i. Blir dessutom illamående av det. Jag lagar heller aldrig för mkt mat, utan lagoma portioner så att man inte " måste" äta upp massa extra mat. Är man lite smålat så funkar detta😇, för jag ställer mig inte o lagar mat om jag är sugen på nåt på kvällen.

# 150 kanske det är just precis vad du ska göra? Ha en fin kärleksfull ceremoni med dig själv, köpa dig en vacker ring, skriva en kärleksförklaring och skåla i champagne! Ha en årsdag och fira vår kärlek till oss själva lite extra varje år❤️Åh, det borde ju alla göra! Vad härligt det kändes att tänka på!

Otroulig
7/9/14, 9:40 PM
#156

Haha, Szirius, kommer du inte ihåg att jag fotade en ring (i form av en påsförslutare för nåt år sen? ) Champagnen är jag ju inte snål med heller. Hehe. Men att göra det till en ceremoni (stavas det så?) är ju en skön grej 🙂

Jag blir mest fascinerad, när jag nu coolat ned mig och gillar läget som det är och har inte ens ett "objekt" i  närheten. DÅ börjar bröllops tecken komma. Nåja, dom får väl det då 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
7/9/14, 9:45 PM
#157

#154 spull, jag kör oxå en juice detox, men måste erkänna att magen kniper. Men jag känner att jag behöver en bra utrensning inombords:p och sockret är min största bov, ever….fast värre är det nog med kaffet. Kan inte sluta dricka kaffet.

Otroulig
7/9/14, 10:17 PM
#158

Det här med kaffe…jag stjälper i mig kaffe på jobbet, typ 7 koppar per dag. Men på helgerna dricker jag kanske någon enstaka kopp. I söndags t.ex drack jag inte en enda kopp. Det är mer en vana än ett behov. Hmm 🤔, det mesta "drogerna" jag intar är nog mer vana än behov….Så olika vi är.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/10/14, 1:19 AM
#159

#156 Otroulig, men åååh det är ju så det funkar ju! Så släpp det igen bara då..haha! 😃🤗 Så blir det som Kathja skrev 😛

spull
7/10/14, 4:31 PM
#160

#88 VGN - Sorry för jag frågar om ett gammalt inlägg - men hur gjorde du din lilla film? Funderar på att göra nåt liknande. Vilket program? :)

må gott ~

Annons:
MissInAction
7/11/14, 12:52 AM
#161

Ähum… jag glömde ställa in min matlåda i kylen efter middagen, så den stod framme på diskbänken i 5-6 timmar… med locket helt stängt, men ändå. Är det okej att äta imorgon tro? Jag är så nojig med sånt. På nåt sätt hoppas jag att jag får lov att slänga den för det var inte så gott som jag hade hoppats på 🤐 Pasta med tonfisk, creme fraiche och ketchup… jag har typ inte lagat tonfisk själv sedan… aldrig. Gott i sallad,  men varm… njae 🤮

Nu ska jag däcka. Telefonen typ klar… inte riktigt. Men ögonlocken är blytunga 😴😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
7/11/14, 5:57 AM
#162

Hej på er!!!! Här i Tokyo är det VARMT,,, efter ösregn och storm igår,,,, jag var ute till sent, och gick hem,,,, totalt genomblöt,, men vad gör väl det, när kvällen bestod av fantastiska samtal på högsta nivå!!! Jag tror aldrig jag har haft så intressanta samtal någonsin, som jag har haft sista tiden,,,,,TACK

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/11/14, 8:48 AM
#163

Jag hade slängt den MissI, och jag är inte matnojig! Vi har haft så mysigt jag och älsklingen, sol, bad, skratt och underbara samtal. Nu kommer hans pojkar några dagar och jag känner direkt hur jag knyter mig. Bra träning att hitta vettiga fokus. Jag vill ju ha mitt flöde, kärlek, skratt, härliga samtal och sol alltid! Vill inte behöva göra måsten. Vill bara följa flödet. Ha ha, jag har gått ifrån att vara en "ta hand om" och "duktig flicka" till att vara ett fullblods ego. Heja mig! Idag får det bli annat än stranden eftersom Älsklingen ska åka och hämta pojkarna. Blir spännande att se vad det blir av denna dagen…

MissInAction
7/11/14, 9:03 AM
#164

Åååh tack vad skönt det känns nu! 😃

Hm tänk om måstena är roliga saker också, bara det att vi har något motstånd som får oss att tycka att de är "måsten"? 🤔
Vi har ju fortfarande valet att göra det vi vill!

Själv försov jag mig och tar det lugnt nu på morgonen.. hoppas väl nästan att det inte blir jobb men då hade de nog ringt, när de vet att jag är på väg. Vi hade 28 grader inne i produktion igår efter bara en timme.

Tack Shia för att du håller oss uppdaterade! Och ger oss dagliga doser av eufori 😃☀️

Nu ska jag ta på lite mineralpuder och frukosta och sedan bege mig.

Ja just ja. Min underläpp är helt förstörd nu. Flera bulor och sår.. stort sår i mitten och helt svullet. I söndags sa det bara pang och jag kände hur det började bli knöligt under huden. Jag har haft såhär kanske en gång om året eller vartannat år nu i några år.. första gången det hände var på juldagen ett år, så jag är osäker på vad som orsakar det.. kan komma i samband med förkylning. Nu tänkte jag att det var solen, och var hos distriktssköterska igår pga min starka solbränna och prickar som jag var nojig över (ingen fara sa hon) och då passade jag på att fråga. Hon trodde att det måste vara virus, då det kommer under olika tider på året. Får testa det där Anti. 

Kanske någon stress kring situationen med Marko som gjort att det bröt ut just nu…

Sen slutade jag med p-pillren efter drygt en vecka också då jag beställt en p-dator istället - jag vägrar mer hormon-manipulerande 😡och börjar få lite småblödning. Aja… massa skit just nu och jag vet precis varför. Sådan obalans inom mig. Fortfarande ångest när jag vaknar. Gahhhhhhhhhhhhhhh egentligen borde jag radera allt jag skrivit och bara babblat på om helt vanliga saker som jag tycker om.. typ värme och vackra blommor och hav och sånt. Start telling a better story… meeeeeeeen så tycker jag väl synd om mig själv. Så dumt!!!

Shit jag vill verkligen ha semester nu. De ligger efter något enormt på praktiken så jag har sagt att jag kan ta nästa vecka också.. men sen ska jag ha ledigt!! 🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/11/14, 9:13 AM
#165

Häng kvar i den tanken MissI - Egentligen borde jag… Lyssnade just på ett A.H klipp jag nu tror var till dig… ♡♡♡ Abraham Hicks- …How Can She Still Feel Good?: http://youtu.be/aBK7DdEyXxA

SHIAWASE
7/11/14, 2:02 PM
#166

Miss❤️❤️❤️❤️här är klockan nio , jag har avslutat dagens träningspass, sitter på tåget inåt centrala Tokyo tiill en tv station,,,,översättning , tema fotboll , har Sverige gjort något utmärkande sista dagarna??? Är sömning,,, blev ju som sagt sent och mycket vätska igår:)upp5 i morse,,,, Men det blir nog bra, jag tycker ju om sådana här jobb!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
7/11/14, 2:06 PM
#167

Semester om en timme men först in på möte. Önskar mig en underbar tid med en massa härliga människor, nya inspirerande möten och bara vara!!


Annons:
Otroulig
7/11/14, 5:32 PM
#168

Tjäääna alla finingar.

Kram Miss, solen kan framkalla herpes. Jag har nåt utslag på armbågen som kommer när jag varit ute mycket i solen. Skit i det och försök vända om du kan - annars är en annan dag i morgon - kram

Jag har haft en liten konstig dag, fylld av bortsprungna saker. Först står en låst cykel mitt på trottoaren utanför vårt hus. Jag la upp den på FB, jag har en del vänner som har vänner som bor i trakterna.

Sen åkte jag till jobbet och rätt vad det är så ser jag nåt djur på andra sidan vägkanten, jag tänker vilken tur att jag inte körde på den, sen insåg jag att det var en hund, en liten jack russel, efter några kilometer möter jag bilar och DÅÅ får jag lite panik, varför stannade jag inte, vände, tog rätt på den. Förmodligen kom den ju från huset vid vägen.. skämdes men vände aldrig, blinkade som en tok mot mötande bilar. 

Sen i eftermiddag på promenad längre nedåt gatan möter jag en av grannarnas hundar, som jag vet är en jakt hund och han kan dra, så jag lockar med honom och får kontakt med ägaren som blir tacksam naturligtvis.

Men visst är det mycket av samma tema?

Nu ska jag faktiskt ut på stan, det var länge sen. Vi ska försöka käka lite mat nere vid hamnen. Sen är gäng nr 2 på ett annat ställe - vi pratade om att sammanstråla. 

På jobbet händer det saker -men jag är lugn. ALLT kommer att ordna sig 🌊.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/11/14, 7:44 PM
#169

Ååh Kathja! 🤗
Du vet ju det redan, men det klippet gick rakt in i mitt hjärta. Jag lyssnade på det på lunchen idag, stod utanför mellan husen och kunde inte hålla tillbaka tårarna. Så klockrent ❤️❤️
Nu har jag lyssnat på det igen, i mer lugn och ro. Det är så självklart egentligen. 

Och stor kram till er andra också 🤗 och tack för att ni finns! ❤️

Jag har känt sådan enorm obalans sedan jag kom hem från Tallinn och i dag likaså. På hemvägen när jag handlat, gick jag och var så nära att börja gråta igen. Det är som att jag verkligen vill bryta ihop och gråta ordentligt en gång till. Men jag är rädd för att göra det med tanke på hur djupt ner jag har visat mig kunnat gå.. vilja skada mig själv och vilja dö. Sååååååå…
Jag lyssnade ju som sagt på klippet igen. Och sedan lyssnade jag på två andra som jag hittade i related videos. Tänkte länka dem här också för jag tror att de kan vara av intresse. Exempelvis denna… tänkte exempelvis på dig szirius om du läser.. vi brukar ju nästan följas åt du och jag, i våra måenden!! ♥
Why does she often feel High-Ups and Low-Downs? 
https://www.youtube.com/watch?v=GLl-uGVFt_M

Den andra videon handlar om att ha tilltro till att allt ordnar sig, alltid.
How to believe that everything works out
https://www.youtube.com/watch?v=i4y39kWziDs

Och med det, så tänkte jag tillkännage en grej, och jag hoppas att någon har orkat läsa hit så att jag får vittnen på det 😃 sätter in lite smileys för att få uppmärksamhet hahaha 🥳😎🎈
Jo jag har som sagt massor med saker som snurrar i huvudet, saker som jag går igenom gång på gång, och saker jag undrar… det mesta om Marko… och jag bara vill ha semester nu för jag orkar inte mer - inte om en vecka!!! ….saker som är utanför vortex. Och jag har tagit ett beslut att från och med ikväll och hela nästa vecka, så ska jag här inne bara skriva sådant som känns positivt för mig. Det må vara generellt och det må vara high flying men bara good-feeling!!!! ☀️❤️🌊🎈
Det är en utmaning till mig själv. Och det kommer gå hand i hand med att jag återigen tar kontroll över mitt fokus och mina tankar. Jag kom på det här för ungefär en halvtimme sedan så jag har inte gjort upp någon särskild planering och tänker inte göra det heller, men jag tänker fokusera på att må bra

Och just skrivandet har en stor betydelse. Så många, även Abraham, talar om att i skrivandet så uppnår vi ofta den högsta form av alignment/uppkoppling eftersom vi då är så fokuserade. Så jag vet inte alls hur pass mycket jag kommer att skriva här inne, och i vilka trådar. Det återstår att se. Och om admins orkar och har lust, så får de gärna gå in och redigera bort om det skulle smyga sig in något negativt - men det tror jag inte att det gör 😉

Då klickar jag på publicera 🤪😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/11/14, 8:09 PM
#170

Fina MissI! Tänkte väl att det var till dig. Bra beslut att foka positivt och förmedla det, jag har som mål att göra det samma. Tänka på vad jag säger, hur jag uttrycker mig och att ännu mer följa känslan av nedströms. Vilket har gjort att jag idag har varit mest tyst. :-D

Theleonora
7/11/14, 8:10 PM
#171

Bra Missi! Låter som en bra plan och jag följer ditt exempel kan börja nu med att säga att jag har varit på gymmet, kört crosstrainern i 47 minuter, och lyssnat på ah-klipp och fått så många insikter!!! Tack!! För en underbar tid på gymmet. Kommer sen hem till färdiglagad middag :). Och den ska ätas i badet :). Vardagslyx när den är som bäst!!


MissInAction
7/11/14, 8:27 PM
#172

Jag hör ibland Abrahams ord i mitt huvud: nothing is more important than that I feel good! ♥
Så det är bara att göra det, tänkte jag! 

Vara tyst kan absolut fylla sitt syfte, det med. Allt som känns bra ☀️

Ooohhh nu sitter jag och tittar ut och ser ett flygplan högt där uppe. Det kommer nog från Norge och ska inte landa än i alla fall. Drömmer mig bort till Tallinn ❤️

Fiiiiiint Theleonora! Härligt med träning 🌈 och jisses… middag i badet!! Haha, hur? Rent praktiskt? 😃 Har du bricka som du lägger över badkarskanten?? Låter ju mysigt får jag säga.
Min vardagslyx består nog i en bok, eventuellt spel, och oreo-choklad. Jag har vin, får se om jag tar lite eller spar till imorgon 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/12/14, 10:54 AM
#173

God förmiddag, oj Thea 47 minuter cross trainer 🥵jag är imponerad!

Temat bortsprungna djur fortsätter, nu på morgonen ringde jag grannen för hennes halvblinda/senila katt smet ut runt huset. 

Jag har haft en liten nego tanke karusell på morgonen, men nu är jag på banan igen 🙂och ska meditera lite. Insåg just att jag förmodligen borde göra det mer regelbundet.  

Kram på er alla 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/12/14, 1:32 PM
#174

God eftermiddag ☀️

Men Otroulig… känner du dig bortsprungen?? Eller känner du kanske att du hittat hem, och så ser du alla dessa djur på villovägar 😮

Jag kom på en rolig grej! Jag gjorde ju en factory reset på min mobil härom kvällen. Och i telefonens lock screen där man låser upp så har Galaxy S4 by default texten Life Companion 🙂 Och jag lyckades komma in i att man kan ändra den texten!!! Inte haft en tanke på det innan för jag gillar det. Man skulle ju kunna ha en bild på sin älskade där också 😉
Men iallafall… jag började sudda ut och när bara Life blev kvar så la jag till is good… så nu ser jag Life is good varje gång jag kommer till låsskärmen 😃❤️ och default-bilden är dessutom en vacker sommarbild med ett barn som hoppar och håller i ett snöre med en massa färgglada ballonger. Förut hade jag kramande kattungar men detta funkar ju också!! ♥

I dag blir det nog äntligen grillpremiär för min del!!! ☀️Fattar inte att det ska bli så sent varje år, vissa år har jag inte grillat alls! Exet kommer över också då han inte har någon grill och jag känner att jag kan vara mig själv med honom, behöver liksom inte anstränga mig för att gästerna ska känna sig hemma, haha 😂 Blir nog bra. 

Sitter nu och lyssnar på Sky Plus radio, på estniska 😍 En massa hitmusik och så pratar de estniska! Mmmm mysigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
7/12/14, 1:51 PM
#175

Nice MissI, min S4 säger "All is well" ♡ Jag har en lite introvert dag idag med, skönt att kunna vara det utan yttre krav på att vara social. Mannen brukar dock säga att jag oftast är off när jag är tyst, men det är bara att tydliggöra att livet är bra och jag är mindre pratig än vanligt. Idag har vi annars mannens släpa-upp-stegen-på-taket-projektet, spännande värre. I projektet igår det givetvis att allt kommer att gå så bra så, det bara låter helt galet.

MissInAction
7/12/14, 1:59 PM
#176

All is well! Yes 😍

Eller ja, man kan ju också se det som att idag är jag mindre pratig. Och strunta i "än vanligt"! För då kan det mer eller mindre omedvetet bli att man jämför sina sidor och värderar dem som mer eller mindre bra. Allt är ju du och du är alltid du och du är alltid bra ♥

Haha jag tyckte det lät så läskigt att ha mannen på taket sådär.. huua vad jag skulle oroa mig! 🤐 Jag skulle mycket hellre gå upp själv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/12/14, 10:14 PM
#177

"Under Toscanas Sol" för fjärde gången tror jag. Älskar den

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/12/14, 10:46 PM
#178

Det är bra träning av positivt fokus MissI. Och jag är höjdrädd så jag håller mig gärna ifrån taket. Fast jag har sagt att jag ska utmana mina rädslor och klättra upp på stegen vid tillfälle.

MissInAction
7/14/14, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

På praktiken i lunchrummet… här fyller vi på med friskt iskallt vatten… ny energi ❤️☀️😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
7/14/14, 11:15 PM
#180

HAHAHA, underbar! Du kan " go to the source" hela dagarna😛

Jag googlade vortex  en gång o fick upp en bild på en superlyxhusbil som jag har i en önskemapp nu! Coolt att glida omkring i vortex 😎

MissInAction
7/14/14, 11:48 PM
#181

Haha nice!!! Ja en vortex skulle man kanske bo i ibland 🥳
Varför inte döpa sitt hem till Vortex!!? Många har ju döpt sina hem och satt upp skyltar och grejer. Eller Paradiset… varför inte liksom 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
7/15/14, 7:11 AM
#182

😂 Mia, så kul!!! Jag skulle öka min vattenkonsumtion betydligt om jag hade tillgång till den där!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/15/14, 7:51 AM
#183

Ja hahah och det roliga är att jag inte lagt märke till ordet förrän i går 😮 och har varit där sedan slutet på maj… hm.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
7/15/14, 7:53 AM
#184

Haha vad roligt! Source!!! Så smart!


MissInAction
7/15/14, 8:05 AM
#185

Behöver ❤️🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/15/14, 8:20 AM
#186

❤️❤️❤️❤️Skickar!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/15/14, 9:07 AM
#187

När jag spånade på namn till vårt place på Kreta så kom The flow upp, apropå ovan. 🤐

MissInAction
7/15/14, 9:48 AM
#188

Tack!! Åh.. Jag vill vara glad. Alltid glad och positiva tankar och må bra!!!!!!!!!! Behöver allt ljus jag kan få för just nu ser jag bara mörker.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[::Vera::]
7/15/14, 1:10 PM
#189

Miss Du har bara glömt att du ÄR ljus och värdefull. Jag fick ju t ex din hjälp i natt via ett annat forum ang EFT. Du inspirerade mig att köra igång. Utan att du ens visste det. Önskar att du minns snart igen att du är en viktig del av universum, så kanske du kan känna dig lite gladare och ha hopp. Varm kram o kärlek till dig!! … Tack ni andra med :)Hittade ännu mer info här om EFT sedan, och känner äntligen för att börja prova. Medströms ang EFT till sist :)

MissInAction
7/15/14, 2:28 PM
#190

Åh Liv, tack!!! Och nu börjar jag gråta igen. Inget stopp på tårarna idag. Tack för dina fina ord! Hjärta! Som jag inte kan göra från mobilen, grrr…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
7/15/14, 4:53 PM
#191

Åh jag tryckte fel någonstans och så försvann den här sidan 😮nåja.. jag skulle ju säga att jag har semester!!!!!!! ☀️🌈🥳❤️
Meeeen vad är det som händer!? Smileysarna flyttar sig och det ser jättekonstigt ut ovanför inlägget. 
Jaja…

Fördröjd semester, som egentligen skulle ha börjat förra veckan! Och nu går mitt mående före och handledaren höll med. Tre veckors ledigt ♥

Jag gillar verkligen A Note from the Universe! ♥ Igår och idag har varit klockrent träffande också.. alltså ännu mer än vad det vanligtvis är.

Nu ska jag lyssna på Hicks-videon som Kathja länkade, och vänta på maten.

It's not the "unseen" that's fiction, Maria, but the seen. 

And you know how fiction goes? 

You get to make stuff up. 

Tallyho, 
    The Universe

Even when the earth suddenly shakes, tides unexpectedly surge, and all hope seems lost, in the split second that follows, Maria, I have a brand new plan, I know what we'll do, and I've got the pedal to the metal. 

Just get back in your saddle and ride, 

    The Universe


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/15/14, 6:52 PM
#192

Tjingeling, har precis fått mat och även matlåda av mamma som är hundvakt den här veckan, snäll och kärleksfull mamma ❤️

#191 Det verkar vara samma note som går ut till alla..men det är väl mest praktiskt så, du och jag får i alla fall samma Miss. Ha en härlig ledighet Miss 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
7/16/14, 1:50 PM
#193

Tjim, det var tyst här idag. Har en bra dag, gjorde som Miss igår - glömde ställa in matlådan. Men när jag kommer till jobbet så har en arbetskamrat tagit med sig en till mig. Flyt eller!!! Sen fick jag fint mail från en annan arbetskamrat som berättar att jag betytt mycket för henne ❤️❤️❤️ Livet har varit värt att leva:) Sen fick jag det här ( och fler med mig kanske) meddelande från TUT: The greatest perk, among countless others, Maria, that comes from loving someone right now, just exactly as they are, instead of waiting for them to change, is that you get to love someone right now. Love on, The Universe Sagt och gjort❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/16/14, 4:34 PM
#194

Ja visst har det varit tyst! 😮

Och vi får verkligen samma meddelanden 😃 Fast jag undrar om de inte har ett par olika "teman" för vilka meddelanden de skickar ut, och vi råkar befinna oss i samma kanske! Hur som helst så älskar jag de där mailen ♥

Första dagen på min semester och jag har kastat mig över en massa härligt arbete som har att göra med min personliga utveckling ☀️ För det behövs verkligen nu, mer än någonsin. Tänkte ta en del av det i en annan tråd, där den som vill gärna får haka på 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/16/14, 6:11 PM
#195

Vill hänga men såååå trött idag efter alla äventyr igår och förrgår 😴😴 Kolmården, och sen värsta lyx spa-hotellet, vildmarkshotellet visade sig fullbokat. Och sen mamma-utflykt igår ❤️

Annons:
[Kathja]1
7/16/14, 8:16 PM
#196

Kära vänner vad du håller igång Linn! Men det låter hur mysigt som helst. 😉 Här har vi sommarlov med Älsklingens båda söner, vilket innebär att de njuter av att vara uppe till sent och sova länge. 😴

Vi andra har drömt oss iväg i mängder, det är så nice. 🌊 Spånar hel vilt på vad vi ska göra med livet, hur vi vill leva, må och känna oss.Vad vi vill och hur vill. Tappade ock bort mig lite idag, är en balans så jag inte drar iväg till "vill ha nu" och glömmer att njuta av det som är. Men efter en timmes gos, trams och Top Gear med Älsklingen så var det vänt.  🤗Och nu ska vi njuta av kladdkaka med hallon. 🌊

Otroulig
7/16/14, 10:42 PM
#197

Idag är jag stolt över mig själv. Jag hade glömt bort att jag skulle på sommarfest idag. När jag tackade ja så trodde jag det var en fredag eller lördag. Så nåväl - det tog emot.  Stressa dit, lämna hunden själv och behöva bryta upp tidigt. En fest med en massa människor jag inte känner samt att jag skulle gå dit själv och inte kunna ta nåt avslappnade glas vin. Men jag tänkte att lite motstånd är nog bra i det här fallet, att gå lite över min komfort zon. 

Och OJ vad jag har vågat hälsa och prata med okända, JAG har minglat! Och dessutom mådde jag bra och var lugn och trygg hela tiden.  Jag var banne mig super trevlig!🥳 på mig!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/16/14, 10:57 PM
#198

Väääldigt mysigt.. 😇😇❤️😛

Åh det låter härligt med Kathja! Fast ja, himla lurigt den där balansen att drömma och att tappa bort sig i att det inte är här nu..

Jag får också samma meddelanden, signade upp mig för nån vecka sen och de som ni postat här stämmer med mina

linnease
7/16/14, 11:08 PM
#199

Ooh wow Otroulig, fiiint!! Yay!! 🥳☀️😃

crinalina
7/17/14, 8:04 PM
#200

Hej, hej på er alla! 👋 Hoppas att allt är bra med er! Jag har inte varit runt och läst något än, men vill iaf säga hej! Med mig är allting jättebra. Jag tog mig en välbehövlig paus från mitt aktiva utvecklande och växande efter min enormt intensiva period som jag hade framförallt förra vintern och våren.  Jag behövde få stanna upp och lukta på blommorna, så att säga. Men nu har jag börjat resa mer medvetet igen, och oj vad jag har saknat det. Haha 🙂Det är ju jag att göra det, en del av den jag är.  Jag har naturligtvis lärt mig massor om mig själv och jag har gått in en hel del i mitt inre även under den här perioden, men då på ett mindre aktivt vis än jag normalt gör. Stått still har jag absolut inte gjort. 😃Kram till er alla ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
7/17/14, 8:29 PM
#201

#200 Hej hej och tack för senast 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
7/17/14, 8:47 PM
#202

Hej och tack detsamma! Det var mycket roligt att ses och äta gott! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
7/17/14, 9:28 PM
#203

Heeeeeej Crinis! 🤗 Kul att du tittar in! Jag undrade just härom dagen om du inte skulle dyka upp snart… hihi 😉

Kul att få en uppdatering och skönt att höra att du verkar må bra ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
7/17/14, 9:45 PM
#204

Heeeeeej MissI! haha Såklart att du gjorde! Manifestering på hög nivå! 😉

Och ni har ju ändå haft lite koll på mig på fb! Precis som jag har på er! hehehe ❤️

Min laptop vill inte vara med så mycket längre och det är drygt att skriva så mycket på surfplattan som jag gör när jag är här, vilket är en anledning till att jag inte varit in tidigare. Men nu har jag beställt mig en ny liten leksak, en netbook, som jag hoppas dyker upp inom en snar framtid, så då kanske jag kikar in lite oftare. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
7/18/14, 6:26 AM
#205

Wow Crinis hej!!!! Kuuil!!! Här sker utveckling på HÖÖÖG nivå,,,,,? Alla sim stöter på mig på stan eller så säger något,,, och mima blogginlägg och FB inlägg är på underbar nivå , samtidigt håller jag på att lösa upp några knutar här och där:) Nåväl jag flyger inte bara omkring, nu är jag på väg till ambassaden och handelskammaren för möte:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
7/18/14, 6:29 AM
#206

Jag skriver från mobilen, haha på ett gungande tåg:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
7/18/14, 6:29 AM
#207

Jag skriver från mobilen, haha på ett gungande tåg:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/18/14, 9:46 AM
#208

Det låter lite som livet i stort -  att sitta på ett gungande tåg och skriva på mobilen. 😎

Jag vaknade väl tidigt idag, men det är nog mitt jag som vet att det är dags att jobba igen och därmed ställa om sovklockan lite. Jag har tre pass, och därmed 12 dagar kvar att jobba innan det är dags för total frihet i fem veckor. Jag gillar frihet. 🌊

Det har varit en hel del tittande på youtube den senaste veckan, jag följer det som kommer till mig och så söker jag där och ser vad som kommer upp. Det är ett super lätt sätt att ta sig genom livets små väggupp med vad det nu är som ska justeras.

Hörde bla ett klipp med A.H där hen talade om att Ester hade utmanat sig själv att inte gå ur sängen förrän hon hade vibbat upp ordentligt, så det kör jag på nu. Bra vibb innan jag somnar och en bra vibb innan jag går upp. Och så daglig meditation av olika slag till det och livet glider på så fint så fint. 

Idag var det uppenbarligen dags att rensa lite lågvibrerande stopp i cellminnet, med andra ord städa i mitt karma. Hittade en så vacker bön och sedan en underbart kraftfull kanalisering från Plejaderna som fungerade som meditation och healing, det blev en tråd inne på Morgondagens Tro iFokus ifall någon vill kolla in dem.

Otroulig
7/18/14, 9:42 PM
#209

Det försöker jag också, varje morgon och varje kväll, jag har det lättast trots allt när jag går min morgon promenad. Betrakta träd får mig vända alla tankar om dom är någonstans och virrar.

Åh home sweet home. Den här veckan har det varit mycket socialt som jag rent spontant haft lite motstånd mot. Jag känner att jag har stort behov av att landa hemma ensam och de flesta dagarna har jag istället haft sammankomster. Idag var det födelsedags kalas hos svägerskan. Jättegod mat på terassen med utsikt över Mälaren och trevliga människor - men sen längtade jag hem till min hund som jag knappt umgåtts med på flera dagar.  Fredagar är så sköna att bara landa i sig själv, läsa runt här, ta ett glas vin och skrutta omkring. Så här sommartid är det ju den obligatoriska vattningen på kvällen också, gillar den 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
7/18/14, 11:35 PM
#210

Godmorgon på er!!!

Idag och i morgon har jag faktiskt inga direkta planer!!!  Förmiddagen idag går i och för sig åt till arbetsuppgifter,,,,, men jag måste inte iväg någonstans,,, ``

Jag har en funderare, sedan sajten förnyades, så finns ingen knapp för olästa meddelande, utan jag måste scrolla ner till sista meddelandet,,, eller har jag missat den någonstans`?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
7/18/14, 11:41 PM
#211

Morrn Shia! ☀️
Skönt att ha en helt planfri dag, helt öppet 🙂
Med meddelanden, menar du inlägg? Den syns inte alltid men det finns en rad med rubriker alldeles ovanför trådens rubrik, bland annat olästa, bevaka och bokmärka. 

Och just det, om det är många inlägg så kan det ta tid för sidan att ladda och då dröjer det ytterligare innan de kommer fram. Sen har jag märkt på min dator i alla fall att den där raden försvinner när man för muspekaren i närheten, men du får testa och se om du inte ser den 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/18/14, 11:47 PM
#212

På min dator syns den bara när jag håller muspekaren precis över trådrubriken.. Var inne här på nångons ipad.. där finns ju inga muspekare, så fick liksom klicka runt kring trådrubriken och hade jag tur dök den menyraden upp då med "olästa"

linnease
7/19/14, 1:12 AM
#213

ooh den här var bra nu av nån anledning ❤️

Otroulig
7/20/14, 3:23 PM
#214

Ojoj, ont i huvet idag.. Men det är ju självförvållat. Drack årgångschampagne och supergoda viner i går. Vi satt ute till två tror jag och hade brasa i eldstad på terassen. Fantastiskt god mat och så trevligt sällskap. Men idag gick jag och la mig igen efter hundens promenad. Nu njuter jag av sommaren under parasollet med en kopp kaffe.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
7/20/14, 10:38 PM
#215

Ååh jag är så dålig idag så jag är helt rädd.. 😐

[Kathja]1
7/20/14, 10:44 PM
#216

Gumma, bara andas och sov om det går. Det går ju över. Idag är jag för trött för att ta mig en andlig tur till dig men jag kan "komma förbi" i morgon eftermiddag om du vill?

Annons:
linnease
7/20/14, 10:55 PM
#217

❤️❤️ gärna. Ja sovit eller halvsovit typ tre dagar i rad nu.. Hoppas jag är bättre imorgon eftermiddag redan.. men all pepp och insikter och info är bra ❤️❤️

[Kathja]1
7/20/14, 10:57 PM
#218

Otroulig
7/20/14, 11:15 PM
#219

Skickar❤️❤️ Linn

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
7/21/14, 11:50 AM
#220

Hej hej, ville tipsa om att en ny gratis meditationsrunda med Chopra startar den 11 aug! Wihiiiii - längtar!❤️ Och ANANDA dyker upp överallt för mig just nu…ett nytt favvo-tjejnamn😛

www.chopracentermeditation.com

Otroulig
7/21/14, 11:53 AM
#221

Åh, perfekt! Lagom till min semester.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
7/21/14, 12:16 PM
#222

Livet är skönt att leva vill jag bara säga!

linnease
7/21/14, 4:55 PM
#223

Åh mår bra idag. Så skönt. Känner mig t.o.m utvilad tror jag, även hålla balansen ordentliget ett tag till nog kan vara en bra idé. Tack för stödet igår ❤️❤️❤️

Annons:
[Kathja]1
7/21/14, 5:27 PM
#224

Vad härligt att höra! Välkommen tillbaka. ♡♡♡

Otroulig
7/21/14, 6:38 PM
#225

Så härligt Linn!! ❤️

Fick en känsla av att allt var på hold idag, så jag gick helt enkelt hem tidigare. Har nu legat och lyssnat på lite Hjärt chakra övningar och slumrat till och NU så mår jag strålande. Har hittat tillbaka till vissa känslor som jag gärna vill ha mer av också. Lustigt hur vissa känslor bara kan komma tillbaka hux flux, fast dom varit borta så många år - så bara tjoff - dyker dom upp ❤️. Så kan man återuppleva dom igen, fantastiskt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/22/14, 5:25 PM
#226

Här är det lugnt idag 🙂☀️

Jag har semester och oj vad det har gnagt i mig. Känt att något vill ut och så poff så satte jag igång att registrera mitt CV på engelska på ett av Estlands CV-sajter. Äntligen!!! 😃 Jag vet att när jag väl sätter igång så finns det knappt något stopp, så jag får se till att inte bli sittande 12 timmar i sträck och läsa och skriva 😇
Men det är skönt att komma i gång. Tittade ju lite på lägenheter online för en månad sen eller så. Jag vet inte hur men på något sätt ska jag ta mig till Tallinn igen 😍
Hihi jag skickade precis iväg ett mail till en kontaktperson för en tjänst som lönehandläggare 😃 de krävde ingen tidigare erfarenhet. Arbetsspråket på Tallinn-kontoret är estniska, fast gentemot kunder är det svenska, och arbetsspråk är engelska…så vi får se hur de ställer sig till mina minimala språkkunskaper i estniska 😃 Jag har i alla fall visat mitt intresse!

Oj vad hungrig jag är. Tänkte göra köttfärssås, har ju frysen full med älgkött. Skulle vilja göra min favoritköttfärssås med bacon, salami, morötter, celleri, tomatpuré, buljong, grädde och smör.. mmm…. fast jag har inte ingredienserna och den tar minst två timmar att göra.. så det blir en enklare variant. 

Sen får jag väl se till att duscha och ta mig iväg till affären innan den stänger 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/22/14, 6:23 PM
#227

Hi Hi, nice att du är igång igen MissI! Du ska se att du bor och jobbar i Tallinn till hösten. Jag vet ju hur snabbt och lätt det gick när min dotter flyttade till Skottland.

MissInAction
7/22/14, 9:32 PM
#228

Oohh!! Har du några praktiska tips Kathja? Inspiration?
Det bara snurrar i huvet nu 😃

Undrar lite hur nyår i Tallin känns 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/22/14, 9:48 PM
#229

För henne är allt en självklarhet och hon följer alltid sitt flöde, när hon inte gör det tappar hon bort sig fort. Så hon kom dit utan ansträngning. Hon la upp sin cv på Manpower, en månad senare hörde de av sig och väl på plats hittade hon en lägenhet efter två veckor. Hon är inte kräsen på hur saker ser ut eller uppfattas, men väldigt bra på att se att det hon har är bra. Så se det som självklart att det kommer att lösa sig MissI och följ känslan. Säger den gå höger så gör det, om du förstår. Kör så det ryker när du är i ditt flow och ägna inte saken en tanke när du är off. ♡☆♡☆♡

SHIAWASE
7/22/14, 11:46 PM
#230

Godmorgon på er!!!! Här är tidig morgon,, eller inte så tidig längre, men mina planer var att sova idag,,men så väcktes jag av äldsta dottern vid 5,  hon hadeprecis kommit hem från ett dansjobb, och skulle iväg på dansläger,,, och ville ha skjuts,,, till stationen,, så upp och iväg,,, hela familjen är liksom superbusy,, dottern har sovit typ 3 timmar sista tre dagarna,, och jag har ju sovit lite mer,, men inte mycket,,

MEN,, idag är det tv inspelning, kul som alltid,, sommarlov, och eftersom alla andra i familjen har fullt upp så får jag ta med minstingen,, kul för henne säkert!

Ska ta och titta igenom här nu,, allt vad ni har skrivit!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
7/23/14, 1:38 AM
#231

Yes yes yes!! Absolut löser det sig, det vet jag 🤗
Wow alltså.. jag har nog aldrig hört att rekryteringsföretag hört av sig! Eller det kanske var företaget. Himla schysst iaf 😃
Jag har registrerat mig i en databas idag och mailat ett företag. Har ögonen på ett hästjobb också.

Linn förresten om du läser!!! Har du spelat Path of Exile? Kanske är din stil… grinding, gear… välja karaktär, döda monster, samla prylar, bygga skills, levla upp.. haha 😃 Det är gratis på steam och tja.. vore kul med sällskap 😛 men man fastnar ju verkligen i det.
Marko fick visa mig lite igår kväll sent, då jag hade provat själv men visste egentligen inte vad jag gjorde 😞 men nu har jag mer koll. Och han har ett tålamod som en gud 😍😊 det sa jag till honom också haha!

Morrn Shia! ☀️
Jisses vilken energi ni alla måste ha! Kan man få lite?? Hihi. Jag har tvättat på förmiddan och sen suttit vid datorn resten av dagen… jobbsurfat, kollat/lyssnat på sånger från Estonian Song Celebration och sen spelat på kvällen.. totalt slut nu både i huvet och kroppen. Känns som jag varit uppe i flera dygn 🤪

För att bli wobbel-fri på ett område, är det bästa då att foka helt på wobbelfria områden för att komma in i rätt mood och flow? Typ.. get off the subject? Hitta rena vibbar? För jag funderade på om man kunde gå någon väg att resonera sig fram men det verkar snirkligt 🤐

Och…. nattis på er och godmorgon etc etc 🌛😴♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/23/14, 6:55 AM
#232

God morgon, #231 yes, off the subject är bra! Om du vobblar lite i nåt ämne. Gå på sidan om. Jag har varit vaken inatt, har ju börjat vila lite middag när jag kommer hem, men tar bara en nap på en kvart kanske. Ligger nån halvtimme. Det var så svalt och skönt i morse så det tog emot att gå upp. Det blir nog kaffe mugg i bilen och nåt bra klipp från AH på vägen till jobbet. Jag börjar längta efter semester. Jag ska dra ned till stugan direkt med en god vän som stannar några dagar. Nu önskar jag mig att jag är pigg på eftermiddagen så att jag vill åka iväg och ta ett kvällsdopp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/23/14, 7:47 AM
#233

Hej alla fina! Jag känner också att semestern hägrar, en veckan med två jobbpass kvar sen så är jag ledig hela augusti. :-D MissI jag kör på att försöka att helt undvika att tänka på saker som svajar för mycket. Må bra är A och O. Jag är inne i en period där jag drömmer hur mycket som helst! Sådär så jag vaknar helt virrig av allt som hänt. Så just nu är jag trött som attan, funderar på om det kanske inte var någon bra idé att gå upp kvart över sju. Börjar jobba klockan fyra så gott om tid att vakna iaf. Nu får det bli te och meditation tror jag….

Theleonora
7/23/14, 10:18 AM
#234

God morgon alla! Jag kommer inte ge upp mina försök att komma upp tidigt :) Hihi Otroulig, jag tänkte på dig när du skickade en farm hero req att, oj är du också vaken :). Kunde inte sova igår trots bra träning och sen efter det en sväng till ett bad, en cykeltur på 6 km. Kanske var för uppe i varv helt enkelt. Annars fortsätter jag att softa på min semester. Känslan är åh skulle det inte vara underbart härligt att ha betald semester resten av livet!!!! Jaaaaaa!!! Eller hitta ett jobb som inte känns som jobb bara ren njutning :) kan vara ett bra alternativ. Men inga måsten. Nu ska jag softa lite till och dricka lite te och se vad dagen har i sitt sköte :) Kram på alla


MissInAction
7/23/14, 2:01 PM
#235

Hahaaaaaaaaaaa… ja… inte tänka på saker där det svajar… ja det är ju jäkligt lätt när ni vet vem det handlar om 😉 får liksom inte honom ur tankarna 😍

Haha Otroulig… har vi fått samma igen fast med olika stadsnamn? 😛

Did you know that all of the "I LOVE YOUs" you feel and say are captured and recorded here, Maria? 

They're actually put on display and sometimes even paraded around, so all can bask in their sublime glow. 

By now, yours have created enough energy to power a city like Uppsala for 10,000 years, with a beauty so sublime they could bring Mona Lisa to tears, and a healing power sufficient to rearrange the stars, and they have. 

You love machine, Maria - 
    The Universe


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/23/14, 3:34 PM
#236

Vi lyser upp hela Mälaldalen:) Miss

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/23/14, 3:41 PM
#237

Hihi ☀️

Ja just det, apropå att lysa upp… visst var det väl ett nytt meditationsprogram med Deepak Chopra snart? Jag minns fasen inte om jag anmält mig eller om man skulle göra det… någon av er som har koll? Det var augusti kanske.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
7/23/14, 3:58 PM
#238

11 aug miss!


MissInAction
7/23/14, 5:49 PM
#239

Nice!!! Hua, det är 33 grader ute… Undrar om det är klokt att gå på medelgympa i stadsparken?! :p Är snart där iaf, får se hur det känns! Annars kanske jag tar en promenad hem istället. Puh.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/23/14, 9:41 PM
#240

Åh vilken skön kväll,  åkte ut nedcabbat med två goda vänner och hunden och har badat flera gånger från klipporna i ett ljumt Mälaren.  Blev bjuden på picknick med godsaker. Vi satt i bikini till klockan nie i kvällssolen ☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/23/14, 10:10 PM
#241

Åh det låter underbart!! ❤️ Visst är det härligt, det här vädret!! 

Själv var jag ju iväg på medelgympa i stadsparken.. puh det var varmt ☀️😃 och inte lite svettigt!

Fråga mig inte varför men jag kände för att lägga in några dikter som jag skrev när jag var yngre. Jag skrev alltid mycket från när jag lärde mig skriva.. historier och dikter. Nu har jag nog inte skrivit en dikt sedan 2004 tror jag.. det hände något där runt 2000 som gjorde att jag slutade skriva, slutade teckna och måla.. vet inte varför men på något sätt har jag kopplat ihop det med mitt första förhållande. Kärleken kanske "tog över"? Jag hade nog något som de brukar kalla för autoskrift. Jag bara tog en penna och ett papper och orden bara kom.. har ingen aning om varifrån. Mycket av det jag skrev var ganska mörkt och deppigt och det var lite så jag kände mig i sena tonåren också… lite ensamvarg, djup som vi brukade säga. Hur som helst.. här kommer några smakprov. Jag tar inte med de allra mörkaste.. de skulle nog skrämma var och en av er 😮

Dis och mörker sakta slås bort.

Avtäcker lyckan hon visste fanns.

De avlägset hotande faror nu flytt

och kvar finns de avklädda känslor hon visat.

De närmar sig varandra, bortom sorg och tvivel.

Endast hopp finns kvar

En dans till toner av tystnad,

med känslor av apati,

i nattens ljus.

Vindens stillhet omger dem,

tillsammans med dofter

av metall.

Endast sandens vågor mot

stenarna saknas

She wanted something in her life,

Something she never had.

It was just another day

And she found it.

She never knew it could be so hard.

Why does she always have to choose?

The only things she wants is just so far away.

Now she closes her eyes, takes her shirt

And there is still the smell of him.

That makes her remember the time

They had together.

On the bridge that night, there were just

The two of them

And the stars observed them.

He kissed her still

And held her tight.

They both knew

It was the last night they had together

And she cried.

He tried to console her, tried to

Giv her some hope,

But all he got was just another sad look

And she still cried.

Tonight my life is real.

I feel the pain through my body

and it´s cold.

I sing about the past, remember days

when life was so easy.

Feels like somebody´s watching me,

telling me not to take risks.

Candles are burning and through the flame

I see your face.

I stop singing for a moment, don´t move,

don´t breathe, just feel…

There is a conversation between us,

which I can never explain to anyone.

I can read a sadness in your eyes  


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
7/23/14, 10:42 PM
#242

Fina 🤗

Jag tycker att kärleken mot en partner är väldigt genomgående i alla dikter, eller tolkar jag kanske fel😮🤐. Kanske att du fick "the real thing"  och då fanns inte behovet längre? 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/23/14, 10:52 PM
#243

Hm ja det kanske blev att jag valde just såna dikter. Många är som sagt väldigt mörka och skulle nog inte ge den tolkningen, utan snarare att jag hade ett rätt mörkt sinne.

Men ja.. något hände ju. Jag kände som skrivkramp eller nåt. Orden kom inte längre… ingen spontan inspiration som det alltid varit innan. Så det var lite av en sorg och saknad för mig. Samma med att teckna som jag gjorde jämt förr! Mest hästar såklart 😃 

Men det är något som jag funderat på förut. Det här med det andliga och det kreativa, om det på något sätt slår ut varandra, alternativt kompletterar varandra. I böcker som jag läst om exempelvis kvinnor som utforskat sina andliga sidor, och shamansk initiering etc.. Ibland uppmanas de att hålla sig borta ifrån alla former av sex under en period, och sedan kommer det något tillfälle då sex plötsligt blir nödvändigt för kvinnans fullföljande av ritualen eller initieringen eller så. Tillsammans med någon form av mästare då. Och antagligen inte så värst romantiskt. Hehe..
Jag har tänkt mycket på det här. Är det någon annan som har koll?? 

Att sex och andlighet kan höra ihop kan jag absolut köpa. Det känns rätt. Tänker t.ex. på den rätt långa texten som någon här länkade tidigare i år eller kanske förra året.. om plejaderna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
7/24/14, 1:58 AM
#244

#243 Miss Det här med det andliga och det kreativa, om det på något sätt slår ut varandra, alternativt kompletterar varandra.

För mig så är det så att jag har varit kreativ de perioderna som jag har haft kontakt med Gud och min själ. Andra perioder så har jag inget flyt alls om jag ens kommer mig för. Och inget blir särskilt vackert då heller. Jag målade väldigt mycket i några år. Färger, stafli osv hade jag alltid framme om lusten skulle infinna sig. Nu var det alldeles för många år sedan, men känslan var att min själ uttryckte sig och jag kände en glädje i att bara vara. Flyt. Färger blandades och motiv kom automatiskt.

Improvisation, inspirerad av min själ. Det är häftigt vad som kan skapas ur det! Oavsett vad det handlar om. Jag tror att kreativitet är en gåva som alla har inom sig, men att alla inte använder den av olika anledningar. Rädsla för vad andra tycker är en.

Annons:
szirius
7/24/14, 1:05 PM
#245

Missi, kan det inte ha att göra med att du förknippar diktskrivande med sorg och smärta, det här mörkret? Att du alltid använt det som " terapi".? Och när du skiftat i vibb så tror du att du inte längre kan skriva?  Det är ett så extremt vanligt missförstånd att man måste vara deppig för att kunna skapa…återigen ett gammalt mönster bara…du får göra dig nya erfarenheter🙂

För mig hör kreativitet, andlighet och sex ihop, eller alltså, allt har med flöde att göra, alignment. Tycker att det bästa sexet är i ett slags meditativt upphöjt tillstånd, , när man känner att det är mer än bara kroppar, det är ett möte på alla plan och man smälter ihop, går in i en annan dimension.

Att vara kreativ är nog mitt bästa sätt att skifta vibb🌈 Tror att det är just skiftningen som ger mig en putt, just den där upplevelsen när jag glider ur motståndet och släpper och hänger mig…då kommer musik och dans och bilder och text och ideer till mig i en ström som kan vara i timmar och dagar🌊

Och andlighet…det är att andas för mig, det genomsyrar hela min världsbild att vi är mer än fysiska varelser och att det inte finns nåt slut, så….🎈

Otroulig
7/24/14, 5:53 PM
#246

Hihi vilken rolig dag 😃

Idag åkte jag verkligen nedcabbat till jobbet 47 km bort. Det var bara sol,sol,sol i prognosen. Vid två satt vi och fikande för att en Medarbetare blev så glad över en nyhet och gick och köpte bullar då så såg någon blixtrar utanför fönstren. Eftersom jag inte kan cabba upp utan mina stolpar som låg i garaget så fick jag order om att åka hem. Jag kom några kilometer sen verkligen öppnade sig himlen. Det vräkte ned. De flesta andra bilar stannade vid vägkanten för vägen flöt. Jag körde på teorin att fartvinden höll regnet borta och kurade ihop mig och körde så fort jag vågade. Haha det måste ha varit en rolig syn!

Sen kom jag hem och fick världens lust för en nap. Somnade och drömde jätteroliga drömmar. Företaget där jag jobbar var lite annorlunda och man tog med sig bilen upp på sin arbetsplats. Haha, det var väl kanske vad jag hade önskat att man kunde göra idag.  Jag vaknade i alla fall på ett strålande humör. Nu sitter jag med en kall öl och önskar att det där åskovädret kunde komma hit - jag trodde ju verkligen att jag körde i framkant av det  (har aldrig kommit hem så fort)  här är det super hett.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
7/24/14, 8:17 PM
#247

#245 För mig hör kreativitet, andlighet och sex ihop, eller alltså, allt har med flöde att göra, alignment. Tycker att det bästa sexet är i ett slags meditativt upphöjt tillstånd, , när man känner att det är mer än bara kroppar, det är ett möte på alla plan och man smälter ihop, går in i en annan dimension.

Känner som du Szirius. Sex kan vara som tillståndet man kan befinna sig i meditation. Men jag undrar om jag alls kommer att vilja ha sex igen… För att släppa in någon på det djupa planet igen känns omöjligt om jag tänker på det. Och något annat är ointressant i min kanske annorlunda och knasiga 😉värld 😃.

Jag ser det som att allt är ett enda energiflöde, och därför hör precis allt som vi är och upplever ihop. Såklart då även andlighet och sex.

Dans är nog det som får mig att skifta vibration absolut snabbast. För mig är kreativitet är en rörelse, som kan vara både mental och fysisk. Jag tror att flödet öppnas av kreativitet när vi tillåter skapande utan krav, förväntningar eller givna målsättningar. Precis som villkorslös kärlek öppnar flödet.

Otroulig
7/24/14, 8:36 PM
#248

Fint Liv❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
7/24/14, 8:37 PM
#249

Otroulig

Vilken dag! 🙂. Vi fick en sådan åskskur i går här. Det var verkligen skönt! Jag höll just då på med räddningsaktion ute i vattnet när det blåste upp rejält och regnet började ösa ner. Det var en badring som hade flutit iväg ut i sjön… och jag efter. Fick kämpa på lite mot de plötsliga vågorna innan jag fick tag på den rackaren 😉.

Tänkte på dig idag när jag råkade tappade bilnyckeln i toastolen. Hade stoppat den på sidan i bikinitrosan och glömt bort . Har för mig att det var du som skrev att du inte har speciellt ont av att städa toaletter…Åh vad jag önskade att du varit här och plockat upp den åt mig. Äckligt! Men nu är den tvättad med sprit och den verkar fungera som tur är. 😃

Otroulig
7/24/14, 9:53 PM
#250

Jag tappade min första mobiltelefon i toaletten, modell större. Jag upptäckte den inte ( hade varit på fest) så jag kissade på den och spolade ett antal gånger:) Den klarade inte den behandlingen… Konstigt;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
7/24/14, 9:56 PM
#251

Hahaha Otroulig!! Tack för att du berättar!! ❤️


Annons:
MissInAction
7/24/14, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#252

Hm jo det kan ha varit mitt utlopp för känslor som uttryckte sig i form av dikter och teckningar och så. Det som stör mig dock är det där flödet.. som Shia säger att det är som att orden bara kommer, och man vet inte riktigt varifrån. Det är det jag har saknat och längtat tillbaka till! Kanske ska prova sätta mig med penna och papper någon dag och se vad som händer. Är lite rädd bara att jag inte ska kunna sluta skriva 😃🤪

Och ja, szirius och Liv, jag tänker nog som ni där!!
Åååååhh jag upptäckte precis en yoga-festival i Estland som är den här helgen ♥ hur underbart är inte det!? I alla fall, det finns alla möjliga former av yoga representerade, och jag klickade på Tantra, och texten där bekräftar ju precis vad vi har sagt här inne också ❤️ så underbart!!
Nästa år, i januari, blir det en yoga- och musikfestival, det vore underbart att gå på den 😍
http://www.joogafestival.ee/en/

I eftermiddag/kväll har jag badat, gillar den här badplatsen i Uppsala 🙂☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
7/24/14, 10:43 PM
#253

Haha Otroulig! Det är inte bara jag som har haft svårt att ha koll på mobilen alltså ;)… Min första körde jag över med bilen. En annan gång så hittade jag mobilen i kylskåpet ( dagen efter fest)…Letade som en tok. Men det var lääängesedan. Skulle aldrig hända idag! ; )

Otroulig
7/24/14, 11:11 PM
#254

Hihi Liv, nä, aaaaaaldrig;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
7/25/14, 1:52 AM
#255

God morgon på er!!!! Semester,,,njut ni som har det,, jag njuter av nuet😊😊 mår bra som vanligt och busy som vanligt!!! Kram på er alla:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
7/25/14, 7:04 PM
#256

Haha, jag skrattar och ler åt allt jag får till mig. Idag fick jag detta På mailen: Ace of Cups ~ New Love Hi Trulig. Your card today is the Ace of Cups. This is an exciting card! When you see it in a reading, it means that new love is coming into your life. You are about to go through a journey of the realm of your heart. Det ska bli spännande att se vägen fram till detta:) Att se ut-vecklingen. Jag gillar verkligen engelskans " the unfolding" bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/26/14, 9:31 AM
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: