Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2057 ggr
[Saz]
2014-06-24 10:16

Släppa din inre önskan?

Jag har i tidigare trådar skrivit mycket om stora drömmar, kärlekslängtan osv.
Jag har inga problem att drömma, önska, manifestera, meditera osv.
Det jag HAR svårt med är att släppa dessa önskningar, drömmar och  manifesteringar.
Vi vet ju alla här, och även jag, att när vi manifesterat något så måste vi också släppa iväg önskan till universum för att den då skall hamna i vibration med uppfyllelsen. (rätta mig om jag är ute och cyklar här) 😎

Mitt problem är att verkligen släppa mina stora önskningar. Jag vet verkligen inte hur jag skall göra! 🤔
Vill jag något så mycket så är det ju tyvärr det enda jag tänker på. I mitt fall att bli lyckligt kär. Att mannen i mitt liv dyker upp och från första stund skall älska mig över allt annat, precis som jag kommer älska honom över allt annat!
Kanske inte riktigt så men ni förstår, jag vill helt enkelt hitta den stora kärleken och att den kärleken skall vara besvarad.
Jag har läst här tidigare att man heller inte kan önska att en specifik person blir kär i en. Jag har nu i flera månader varit olyckligt kär i en man, som i mitt huvud är mannen i mitt liv. Han har dock inte besvarat min kärlek på samma sätt. Jag har lyckats vid två tillfällen släppa honom för en stund, träffat någon annan och nästan glömt honom. DÅ han har tagit upp kontakten med mig igen… så det känns som att något finns där MEN !!??

När jag väl lyckats släppa en önskan tidigare så har den ju faktiskt inträffat. Bara små små hädelser men ändå.😇

Har ni några knep om hur man går vidare efter att ha släppt ut en önskan?
Hur man enklast släpper den och inte blir än mer besatt av önskan och "letar" febrilt efter minsta lilla tecken?
Jag vet att jag kanske "vill för mycket" som vi också tidigare har diskuterat här inne. Men alltså hur lätt är det att släppa en önskan, förändra en känsla eller att fokusera på annat fint i livet? I mitt fall går det verkligen inte! 🥶

Annons:
[Juel70]
2014-06-24 10:26
#1

Jag kan rekommendera att läsa boken "Sådd och skörd" av Oral Roberts istället.  Attraktionslagen är en lag som egentligen heter Lagen om sådd och skörd och skapad av Gud. 

**Galaterbrevet 6
**"…det människan sår skall hon också skörda. Den som sår i sin kötts åker skall av köttet skörda undergång, men den som sår i Andens åker skall av Anden skörda evigt liv." (Gal 6:7-8)

Lagen om sådd och skörd gäller i livet. Om vi sår ut vänlighet och godhet bland människor är det vänlighet och godhet vi kommer att skörda. Om vi sår fientlighet och missunnsamhet är det det vi kommer att skörda.
Denna lag gäller även i vårt inre liv. Om vi sår uppbyggande tankar, gemenskap med Gud och Guds ord i våra liv kommer vi att skörda liv, och liv i överflöd.

retep
2014-06-24 11:22
#2

Allt är förstås skapat av Gud! Och vi kan välja att kalla LoA, för lagen om sådd och skörd, lagen är den samma! Vi kan läsa och prata om LoA, önska och tänka om och om igen, men att släppa sin önskan, sina önskningar, det sker på annat sätt. Det handlar om självkännedom, om ödmjukhet och tillit till Gud, lagen och livet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2014-06-24 13:58
#3

Saz, du tar upp något som de allra allra flesta tycker är kruxigt, så tro inte att du är underlig på nåt sätt😉

Det jag funnit nu på sistone, är tilliten i att det verkligen är sant att skapandet först sker på ett "vibrationellt" plan, så alla  drömmar existerar redan - de finns! Bara det att de inte manifesterats i fysisk form ännu, vi kan inte se, känna, smaka på dem, men de existerar.  Att tänka på det, känna det, tro på det gör mig glad och trygg. Ja, lycklig, för det är en magisk underbar värld. Och det fina i det är att då har jag ju redan nått en önskan bara iom det - att känna glädje och trygghet.

Allow…tillåta….det är väl tredje steget? Det är nog den svåraste biten för oss människor….tillåta oss att ta emot( som ju bara handlar om att öppna oss) , att känna oss värdiga godhet och lycka, kärlek och frid i hjärtat. Och tro att vi själva kan VARA det . Som Retep tagit upp…inte bara önska kärlek utan inse att jag ÄR kärlek. 

#1 Visst är det så, med att så och skörda. En önskan som kommer ur anden är något annat än en önskan som kommer ur egot. Så det kan man fråga sig, varför önskar jag mig detta? Skillnad mellan ande och ego är en erfarenheten  vi alla, var och en , ska göra. Att göra gott med en baktanke att jag då får tillbaks gott är liksom avigt. Viljan att vara hjälpsam och "snäll" kommer av sig självt när vi är i balans och mår bra. När vi har kontakt med vår ande, om man så vill säga.

Dina ord  kan kännas förenklade, då vi har karma o annat att räkna in…jag tror inte att det är så enkelt att om jag möter en otrevlig människa så finns det bara en anledning till det- att jag får vad jag sått, utan det är en enorm väv av sammanhang, av lärdomar…i stort sett att: i varje möte får jag möjlighet att välja vem jag vill vara.Och vi behöver kontraster för att få prova allt.

Saz, vi behöver vara i samma vibration som vår önskan. Att vara rastlös och krävande får sällan drömmar att slå in. Ibland, om ämnet är för upptriggat, kan man helt enkelt få pausa från hela grejen en period. Byta fokus. Landa i sig själv…kanske fundera mer på "vem vill jag vara", istället för vad jag önskar…

Jag vet att jag har plitat ner lite om detta nånstans, från Abe- klipp, ska leta upp och skriva in vid annat tillfälle!

MissInAction
2014-06-24 14:39
#4

Saz,
Det som szirius skrev i slutet tycker jag är ett superbra råd. Vänd fokus bort från annat så gott det går! Påminn dig själv om du märker att du halkar tillbaka i brist-tankar, dvs. att din önskan inte har manifeterat sig fysiskt ännu. För som sagt - det du önskar existerar redan!!! Vårt enda jobb sedan är att tillåta den att komma till oss, genom att vara närvarande i nuet, uppskatta, uppmärksamma, njuta, tacka för alla erfarenheter och även kontraster, som hjälper oss på vår väg framåt. För framåt går vi alltid.

Jag är av en annan åsikt kring att attrahera en specifik person. Mitt ex t.ex. väntade jag på i ett år innan han vågade ta steget…. då hade jag visserligen släppt tanken på att fånga honom, och lite tjuraktigt tänkt att visst, vill han vara vän så ska han få vara min vän 😂
Tycker inte alls att man ska låta sig begränsas av tankar på att det finns saker som man inte kan attrahera! Du kan få, göra och vara precis vad du vill!!!!
Jag tror att det som menas många gånger, är att ibland kan det vara bra att vara öppen även för andra möjligheter… med tanke på att det finns sju miljarder människor eller nåt i vår värld.. så kanske det finns fler som passar oss minst lika bra och som vi blir precis lika lyckliga med 🙂 ♥

Det är lite som att beställa något från en meny, eller från en postorderkatalog. Du skickar iväg beställningen och sedan släpper du önskan, eller hur? Du sitter inte och tänker att varför har inte maten kommit ännu? Kommer de där skorna eller? Har filmerna ramlat ur paketet på vägen hit? Kanske någon annan fick min mat?
Haha det blir ju roligt när man tänker på det men det är precis så det är! 😎

Och förresten, du skriver När jag väl lyckats släppa en önskan tidigare så har den ju faktiskt inträffat. Bara små små hädelser men ändå.Oskyldig
För Universum är ingen önskan för stor och på samma sätt gör Universum inte heller skillnad på vad vi tycker är stora och små händelser. Abraham brukar också prata om att vi kan lika enkelt attrahera en krona som en miljon kronor. Det är i vårt huvud som skillnaden uppstår, och tanken att det ena skulle vara större, eller svårare, än det andra. Där har nog många av oss ett motstånd att släppa på.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
2014-06-24 14:45
#5

Tack för era svar.

Jag tycker detta är så oerhört svårt, verkligen.

Men ditt svar szirius gjorde att det klarnade lite

Att vara rastlös och krävande får sällan drömmar att slå in. Ibland, om ämnet är för upptriggat, kan man helt enkelt få pausa från hela grejen en period. Byta fokus. Landa i sig själv…kanske fundera mer på "vem vill jag vara", istället för vad jag önskar…

Det är nog detta som är mitt problem lite grann. Jag vill liksom för mycket och raderar ut allt ur mitt liv och sätter bara fokus på helt fel sak, nämligen en person, som kanske inte ens är värd det i slutändan.
I mitt fall tror jag också att det handlar mycket om rädsla. Rädslan om att inte bli älskad av någon som jag älskar eller tycker väldigt mycket om.

Hittade en bra kärlek vs rädsla förklaring:

- Kärlek har inga skyldigheter men rädslan är full av skyldigheter.

-Kärlek känner inga förväntningar men rädslan är full av förväntningar. Det är därför rädsla gör ont men kärlek gör inte ont. Vi förväntar oss något och när det inte sen sker så  känner vi oss orättvist behandlade och blir sårade.

- Kärlek bygger på respekt men rädsla respekterar ingenting.

- Kärleken är skoningslös och tycker inte synd om någon men den känner medkänsla. Rädslan är full av ömkan.

-Kärlek bär det fulla ansvaret, rädsla undviker ansvar.

-Kärleken är alltid vänlig, rädslan är alltid ovänlig.

-Kärlek är generös, rädslan är självisk.

-Kärleken är villkorslös, rädslan är full av villkor. jag älskar dig om du låter mig få kontrollera dig, om du är snäll mot mig och gör som jag vill”.

-Kärleken är rättvis, rädslan är inte rättvis.

Och även detta är en fullträff rakt in på mig:
"Felet vi ofta gör i kärleksrelationer är att vi då försökt projicera vår dröm på vår partner. Vi har då skapat en mängd förväntningar på hur vi tror och vill att det ska bli och när det inte infrias så blir vi besvikna. Vi behöver lära oss att det finns två drömmare med var sin dröm och behöver lära oss att respektera varandras dröm. Varje relation är unik och den skapas och byggs fram genom två drömmare."

Hittat på http://www.minervas.se/text1_39.html

[Saz]
2014-06-24 15:13
#6

Tack MissInAction

Skönt att höra att även du faktiskt tror på att man kan attrahera en person in i sitt liv. Sen om han eller hon är rätt för en är en annan femma såklart, men det lär väl universum visa isf.

Jag går ofta efter mottot: Vill man så kan man!

Jag är rätt envis av mig och vill jag något så ger jag mej fan på att jag kan och skall ha det också. Även när det gäller kärleken.
Detta kan uppfattas som lite besatt, men det är inte alls på det sättet.
Jag tänker att är jag attraherad av en person så skall jag också låta denna personen veta det. Jag skäms inte för mina känslor och kan säga rakt ut till en person vad jag tycker och tänker om denna. (Bara positiva saker såklart).

Som nu i detta faller när denna person befunnit sig på mina tankar i snart 4 månader. Vi har hörts av från och till (som jag skrivit ovan) och egentligen så säger mitt huvud och förnuft att "hör inte av dig, han får höra av sig till dig" Samtidigt som mitt hjärta bara skriker efter honom. Det slutade med att jag faktiskt hörde av mig och  vi sågs faktiskt i söndags en kort stund.
Problemet är att jag blir som en annan person i hans närhet. Säger fumliga saker, blir nervös, vill ställa massa frågor som jag av någon konstig anledning inte gör… Jag blev nervös helt enkelt och rädd för att förlora honom, precis som beskrivningen kärlek vs rädsla ovan. 

Så frustrerande! Arg
Det är ju där å då som jag verkligen vill attrahera honom in i mitt liv och så blri allting bara fel!

Annons:
MissInAction
2014-06-24 15:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jo men precis! Så egentligen… så varför begränsa sig? Önskar jag mig och är öppen för och tillåtande för att ta emot precis allt som jag önskar mig eller bättre, eller rent av det allra bästa för mig! Så lär man ju få just det bästa 😎 ♥

Hahah säger fumliga saker och blir nervös.. det låter fullt normalt tycker jag när man är intresserad av eller kär i någon 😉
Killen som jag är kär i t.ex. får mig att känna mig som 14… 

Den här bilden såg jag precis nu på Facebook, och tycker verkligen om budskapet i den! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
2014-06-24 15:55
#8

Ja, jag vet… varför kommer dessa nervositets beteenden fram 😡
Det är ju där och då när vi väl ses som jag faktiskt kan visa vem jag är… men det blir bara fel.  Säger min magkänsla men det behöver inte vara så. Ni vet ju själva hur det e när man är kär; man vill ju inte göra bort sig helt och måste typ visa sig vara helt perfekt i allt. Fast i själva verket är det bästa att bara vara sig själv, helt naturlig som man är… då blir det oftast bäst i slutändan.

retep
2014-06-24 16:04
#9

Det finns många, många och för oss dolda anledningar till att Universum undviker eller väntar med att uppfylla våra önskningar!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
2014-06-24 19:28
#10

Haha, ååh jag har varit där några gånger med.. 😛Olyckligt kär i nån som inte besvarade det alls. MEN, jag använde det och vände det medvetet, funderade på vad det var för känslor som personen lockade fram och som jag ville ha. 

Om du hittar kärnan i det, bara själva känslorna du vill uppleva och frikopplar dem från personen kan det gå lättare.. Fokusera på känslorna!

Jag laddade ner massa bilder på lyckliga par, funderade på varför jag ville ha en partner över huvud taget, vad jag skulle vilja känna och göra ihop med någon. Och först var den här "olyckligt kär" personen kvar ett tag, men snart dök det upp en kille på internet som var intresserad tillbaka och som jag fick finslipat en massa saker med, insåg nya grejor om vad jag ville ha och inte ville ha och fortsatt tänka på vad jag ville ha, sen dök två personer till upp som visade intresse tillbaka som jag också fick som hjälp av att inse vad jag vekligen vill.. och sen hittade jag M!! Och shit, det var allt jag ville ha och sååååå mycket mer därtill, mer och mer rätt än jag nånsin kunnat tänka mig, och när jag ser tillbaka nu på de som föregick honom så förstår jag varför jag inte "fick" dem.. de var inte i närheten! De hade kanske en eller ett par eller flera av de egenskaperna jag letade efter, men så mycket som inte var klockrent oxå!

Men, med allt det sagt så håller jag med Szirius.. kan vara klokare att släppa det och tänka på annat just nu.. Men när ämnet dyker upp så kan du slänga iväg några tankar på hur du vill KÄNNA i ett förhållande och släppa personer och detaljer om de för in osäkerhetstankar.

[Saz]
2014-06-24 19:48
#11

Jag har internetdejtat i många år. Träffat en hel del bra och många mindre bra. Haft någon kortare relation med några och verkligen lärt mig mycket om mig själv och vad jag söker. Den här personen har jag också träffat genom nätet och han är bara så min typ. Allt stämmer. Jag hade dessutom gjort en "önskelista" på min drömman bara några dagar innan. Skrivit ner de egenskaper och personligheter som min drömman skulle ha, då jag hörde via en kompis att en annan tjej bestämt sig för att "önska" sin drömman. När hon gjort detta så dök han upp någon vecka senare och det mesta stämde. Det inspirerade mig och jag gjorde samma… 2-3 dagar senare hittade vi varandra på nätet. Fick snabb kontakt och träffades rätt fort. Helt övertygad om att det var min önskan som gick i uppfyllelse. Sen blev jag ju helt nerkärad i den här mannen. Han har ett jobb som gör att han reser en del vilket gjorde det svårt för oss att ses igen. Tiden gick och vi hördes sporadiskt. Han var lite svår med att inte höra av sig till mig och inte dök upp på någon dejt som vi hade planerat och gav mig inte direkt större intresse tillbaka när jag behövde det som mest (varningstecken ?!) . Men sen som sagt så gick jag vidare och försökte glömma, då kom han tillbaka och nu sågs vi igen i söndags. Och ja…. Han är perfekt. Så fort jag ser honom dör jag lite inombords. Jag kan inte låta bli att inte ta på honom, kyssa honom och vara nära honom. Hans hem är perfekt jag skulle kunna lämna alla mina saker för att flytta in i hans fina lägenhet. Skulle nog kunna överväga att ge upp jobb och flytta från familj och vänner (vi bor 2 timmar ifrån varandra) för att bli hans för alltid. Tyvärr så känns det inte som att han är på samma nivå… Än. Jag vet att vissa killar tar lite längre tid på sig att förstå när det är kärlek så jag liksom "väntar ut tiden" håller låg profil och hoppas att jag snart kan attrahera mig denna mannen in i mitt liv. Försöker som sagt att önska och släppa fokus på önskan vilket inte alls går :( Suck… Jag är så olyckligt kär känner jag nu när jag skriver om det bara. Jag har absolut inga problem att träffa någon ny kille. Har faktiskt två dejter "på vänt" som är intresserade men när hjärtat styr en åt ett håll så är det svårt att släppa in någon ny. Den ena är jag egentligen heller inte intresserad av, han är 12 år äldre och har barn vilket inte är intressant för mig men han är trevlig och får mig ändå ibland på andra tankar. Men jag har dessa dejter för att jag vill inte stänga dörren helt och försöker ju som sagt fokusera på något/någon annan. Lustigt kom på en händelse som jag manifesterat som inträffade i söndags. Jag visste ju att den här killen som jag är olyckligt kär i skulle flytta till en ny lägenhet. Jag visste också att han hade byggt sitt egna köksbord från ett stort träd som stått på hans föräldrars trädgård. I min fantasi så står vi i köket och han visar sitt egengjorda köksbord och berättar om detta. Vi står och håller om varandra och jag berömmer honom för bordet och hur attraherande det är med en händig man. Just detta inträffade i söndags :) Sen har jag många fler drömmar jag drömt och fantiserat om och med honom som jag hoppas inträffar snart. Hoppas att semestern för oss närmre ;)

linnease
2014-06-24 22:59
#12

Hm du verkar ju vara … extremt nära ^_^! Bara hitta känslan av nån som han men som är precis lika kär tillbaka?

linnease
2014-06-24 23:00
#13

Näh,försvann halva inlägget.. jaja. Senare! ^_^

Annons:
[Saz]
2014-06-25 09:08
#14

Linnease; Jag tänker att han måste bearbetas lite och låta tiden bevisa att jag är rätt för honom  😉

[Kathja]1
2014-06-25 10:02
#15

Allt har sin tid. Vi har snackat om det en hel del här inne under årens lopp, det där när man står där på perrongen och ser tåget i fjärran och så stannar det inte för att släppa på en utan det kör bara förbi! Alltså när vi ser vår dröm klart och tydligt som i ditt fall, men så blir det inget. Då säger A.H att det är för att något större och bättre är på G. 

Se bara på Shia som hade ett superevent på gång i höstas, dagen innan fick de typ storm och annat väderjox och fick avblåsa. Eventet blev inte av förrän nu för en tid sedan, och då var det i synk med att hon just släppt sin bok och nu bara flyger hon fram på framgångsvågen.🌊

Med det vill jag inte säga att det inte kommer att bli något med denne man, bara att det gäller att hålla kvar känslan av tillit och att allt alltid kommer att ordna sig. Och har det inte ordnat sig så är det inte över utan det kommer att komma något annat, något som är ännu mer i match med in högsta önskan. Något annat är omöjligt. 🌊❤️

[Saz]
2014-06-25 10:18
#16

Kathja: Ja, det är så sant. Jag låser ju som sagt inte dörren om mig utan jag är öppen för nya män i mitt liv och kommer den rätta då glömmer jag nog denna mannen rätt fort. Men just nu så är det han med stort H och det är en skön känsla samtidigt som jag vill ju verkligen ha hela paketet… alltså ha honom och hans känslor tillbaka.

[Saz]
2014-06-25 14:54
#17

Just det, ska kanske tillägga att jag blev spådd för något år sedan och spådamen förklarade min framtida man precis som den här mannen är. Givetvis finns det fler av dessa men det känns som att pusselbitarna börjar hitta varandra och min magkänsla säger så starkt att detta är mannen i mitt liv (såklart eftersom jag är upp över öronen förälskad i honom just nu)

linnease
2014-06-25 15:28
#18

Ja ok.. 😛Oavsett vem det blir så är det som bra att kunna frikoppla det lite från att det är just han.. använd fantasin och bygg om honom precis som du vill ha honom!! Och bara ha kul med fantasierna, och försök släppa att det ska bli något av det.. gör det bara för känslan i det liksom. För att ha kul med det i stunden och leka mer med det.

Åååh här är klippet som jag tänkte posta igår till dig här med. Lite långt i början kanske, men på slutet så tror jag du förstår vad jag menar:

linnease
2014-06-25 15:37
#19

Hoppa direkt till 7 min 30 sek om du vill.. det innan handlar inte så mycket om det här. Förutom för att förstå skämtet som kommer vid 8.15, som är lite kul.. :D

linnease
2014-06-25 15:46
#20

Det jag verkligen ville visa är från 13 min 37 sek. ❤️

Annons:
[Saz]
2014-06-25 16:15
#21

Linnease; OK, tack skall kika på detta när jag får ro… sitter på jobbet nu ;)

Låter bra det där om att fantisera om att jag vill att han ska vara som jag vill ha honom (det är han redan, bara det att han också skall vara lika nerkärad i mej som jag i honom  😉)

Otroulig
2014-06-25 19:58
#22

Åhh det klippet är ju så  bra ❤️❤️

Saz trots att jag har ungefär samma önskan som dig,  och har haft den i sex år (hoppas jag inte skrämmer dig nu 🤐) och normalt sett mår finfint, så hamnade jag  i brist känslan idag. Just det här med att fokusera på en person har i alla fall jag upplevt gör att jag hamnar i brist känslan. Jag hade drömlivet och dröm mannen (eller jaaa det kändes ju så, nåt ÄNNU bättre är ju på väg 😉) och just förlusten av detta fick mig in på LOA, jag ville ha det tillbaka 😭. Men eftersom jag hade så mycket att jobba på OCH satt fast i brist känslan så har det tagit så här lång tid. 

Trots alla år av omprogammering så hamnar även jag där ibland, fast bara en kort stund och ganska svaga känslor. 

Så några månader… för mig är det väldigt kort tid…jag höll på i några år 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Saz]
2014-06-25 20:05
#23

Otroulig; vi låter lika helt klart. Jag har varit singel i 7,5 år nu efter ett samboförhållande på 6 år. Jag "trodde" gräset var grönare på andra sidan… Och det är jag helt övertygad om att det är har bara gått å betat väääääldigt länge nu ;)

Otroulig
2014-06-25 20:07
#24

😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Saz]
2014-06-25 22:02
#25

Tillfälligheter och Loa, hör det ihop eller är det två skilda saker? Jag funderade på det nu. Jag träffad ju honom i söndags eftersom jag av en "tillfällighet" befann mig på hans ort. Efter mycket funderande hörde jag av mig och frågade om han var hemma. Vilket han var och bjöd hem mig då. Sen spelades ju den här önskan eller drömmen upp som jag hade fantiserat om.. Egengjorda köksbordet osv. Fick känslan av att det bara var en tillfällighet men vill ju tro att det faktiskt var universum som hjälpte till där.

[Juel70]
2014-06-25 22:04
#26

Om det är nångång LoA inte funkar, så är det när det inte är i enlighet med Guds vilja. Har ni märkt det?

MissInAction
2014-06-25 22:05
#27

Allting ordnas med hjälp av Universum så att det stämmer med vår vibration och det inkluderar att du "råkar" befinna dig just där och att du "råkar" få impulsen att höra av dig till honom och att han "råkar" känna för att bjuda hem dig just då 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
retep
2014-06-25 22:20
#28

"Om det är nångång LoA inte funkar, så är det när det inte är i enlighet med Guds vilja." Men först och främst inte enligt min egen egentliga önskan eller vilja.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Juel70]
2014-06-25 22:24
#29

#27 Gud låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga.  Gud har SIN plan.

[::Vera::]
2014-06-25 22:33
#30

Juel

Det fungerar och leder till något bra när min önskan är i samklang med andens önskan, Guds önskan.

Det fungerar och leder till något dåligt när min önskan är egoistisk.

Älvan
2014-06-25 22:36
#31

Juel70 #26 Jag håller delvis med dig. Om egot alltför länge önskar saker som är skadliga kommer anden börja sätta käppar i hjulet och det egot önskar slutar manifesteras. Istället kan man börja lida olika förluster exv ekonomiskt, i hälsa, relationer. Detta tills anden tillåts sitta vid LOA rodret och börjar önska det som är gott sett genom anden. #29 Eftersom jag anser att min ande är en del av Gud liksom Gud en del av mig så är det ju en del av Guds plan. Jag tror ju inte det finns separation mellan mig Gud och skapelsen. Därför kommer allt på så sätt ske genom Guds och andens plan. Jag vet att du Juel tolkar Gud på ett annat sätt än jag, men enligt mig stämmer det du säger också med min syn av det hela. De orättfärdiga är dock den del av mig som vi kallar egot.

[Juel70]
2014-06-25 23:03
#32

Förstår vad du skriver Älvan, men problemet blir att man ger äran åt sig själv och inte skaparen och det fanns ju en mening med att Jesus kom till Jorden och det var att skapa en brygga mellan människorna och Gud eftersom den kontakten blev bruten.

Det är därför Jesus skriver att han är vägen, sanninge och livet. Ja, Jesus är Gud. Det är stort.  Bara Gud kan uppenbara det. Kram på er alla.

[Kathja]1
2014-06-26 00:11
#33

Juel - Gud har ingen annan plan för oss än att vi ska vara i harmoni och leva i kärlek. Det är därför vi lättare får det som leder oss till det tillståndet. Och att ge sig själv äran är att ge Gud äran därför att vi är ett.

[Juel70]
2014-06-26 00:55
#34

Har inte ni läst bibeln och dess budskap? Ursäkta… ni får absolut tro vad ni vill, men om ni tror ett uns på bibeln, så varför hitta på egna " vägar" …?? Till och med bibeln måste ju i edra ögon stämma mer än bara gissningar.

Annons:
linnease
2014-06-26 01:31
#35

Hm… för mig är bibeln bara en gammal bok.. som säkert är full av visdom men för mig verkar vara mer fylld av politik och olika människors agendor genom århundraden.. Så jag är faschinerad av att någon kan tro på den alls!! Men så har jag inte växt upp i något religiöst sammanhang.. Hur kom du att tro på den Juel?

[Juel70]
2014-06-26 01:52
#36

#35 Och ni har "nya" böcker och visdom påhittad av människor som anser sig vara "visa" som ni gärna tror mer på? Ni får gärna banna mig härifrån, men jag varnar er för de tankegångar som ni har. Alla är inte kallade, men Guds visdom ska föra de utvalda fåren till räddning. Mer än så kan inte jag göra heller. Men det verkar som om ni tar "visdom" från en hel massa gudar och religioner och bildar till slut er egen religion. Jag har läst trådar i detta forum om t e x Gud om hur man tror han är.. varför tar ni inte reda på det? Varför spekulera och hitta på saker och ting som gör att ni mår bra för stunden?

Otroulig
2014-06-26 06:59
#37

Juel 70 du verkar tro att du VET hur Gud är.Tänk om var och en av oss också gör det?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-26 08:26
#38

Juel  -  Din uppfattning av Gud, och Jesus och allt det andra, är format av människor, det är inte Gud. Det är vår förmänskligade bild av hen. Inget fel i det, men det är en väldigt begränsad bild som enbart visar en flisa av Gud och allt som är.

Och nej vi har inte visdom från en massa gudar, ty det finns bara EN, men Gud är ALLT. Alla bilder av Gud är Gud. Vi alla är ett med Gud i allt som är. et finns inget utanför Gud. Inget, eller ingen är exkluderad. Allt bara är.

Och Juel, vi bannar ingen, det trodde jag att du hade förstått.  u får vara här hur mycket du vill, vi välkomnar dig och dina tankar. Men vi vill att du välkomnar våra. Alla har sina vägar att vandra, inget är mer rätt än något annat. Just eftersom ALLT är Gud.  Jag kan inte säga till dig att du gör fel, lika lite som du kan säga att jag gör fel. För vi gör alla rätt. Det är det som är det underbara i skapelsen!

Och jag (vi) förstår att du vill oss väl, men du behöver inte oroa dig vi är inte vilsekomna får. Vi är hemma. Vi låter (Guds) kärlek lysa i våra liv. Vissa av oss kallar "det" Gud och andrar inte, men det spelar mindre roll. Vi låter kärleken leda våra steg och det är det viktiga. Kärlek till oss själva och till allt som är.

[Juel70]
2014-06-26 08:56
#39

#37 Gud vet hur jag är och hur jag haft det och hur jag har det. Utan honom,hade jag inte existerat idag..så ja. jag har träffat honom. Det är därför som jag inte vill tala tomma ord. Jag vet hela tiden att Gud har min framtid i sina händer och det har jag respekt för och jag blir ledsen att höra och se hur människor (OBS jag är inte felfri) istället för att vända sig i ånger till Gud, gör ångern till en RÄTT, som människan har skapat. (Då menar jag att .. istället för att ångra sig inför Gud, så hittar man på att man ska bara förlåta sig själv, så går allt bra…  Och det har vi ju alla gjort ofta, och hur lätt går det…? ..Inte?

Det är bara en falsk fasad inför sig själv att försöka ställa sig själv inför "rätta" inför Gud. Alla människor behöver ta fram ångern och be om förlåtelsen för att få FRID/Må bra.

Det är konsekvenser som ingen kommer ifrån.. man kan be till änglar och lucifer men det finns bara EN som ger dig frid.

[Juel70]
2014-06-26 09:01
#40

Gud är ingen hen och ingen som finns som en kosmisk lag som ska finnas för att ge er lycka denna korta livstid. Om ni ändå förstod att ni bara finns till en kort stund..Varför tror ni Jesus LED i vårt ställe?

MissInAction
2014-06-26 09:06
#41

Ursäkta, vad exakt är det som jag ska be om förlåtelse för? Visst kan jag välkomna tankar som är annorlunda än mina, det hjälper mig att formas och utvecklas och se vad jag vill ha och vad som är jag. Tyvärr låter jag mig dock inte förminskas och tillrättavisas för mina tankar och min bild av mig, livet och alltet. Tänkte jag skulle göra det klart och vara lika ärlig och rättfram som du är, Juel.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Juel70]
2014-06-26 09:10
#42

#41 Ja det är bra MissIn Action, det ska du vara.  Det är nog allt jag har att säga dig.

Har du inte fått pärlor, eller fått tips om dom, så ska jag inte ge bort några.

[Saz]
2014-06-26 09:41
#43

Jag tror inte på Gud. Jag tror på ödet och jag tror att universum är med att skapar ödet tillsammans med mina önskningar, "tillfälligheter" och mina vibrationer.

Inatt har jag drömt så sjukt mycket. Jag drömde att jag var så otroligt kär och att lyckan äntligen kommit till mig. Att jag äntligen fått det jag önskat mig i så många år.
Det var en väldigt härlig dröm och jag känner mig så konstig idag. Det liksom pirrar och bubblar i hela kroppen. Jag känner mig nykär och jag känner mig så lycklig. Vet liksom inte om jag ska skratta eller gråta av glädje. 😃

Inget speciellt har hänt, jag har inte hört något från honom eller något sådant, det är bara som att min dröm var så sann. Jag drömde även att jag sände ut signaler till honom så att hans tankar hamnade hos mig och att även han drömt detsamma om mig. 🤗

Märkligt vad knäppt det låter men jag har så stark känsla inom mig.  Jag har en magkänsla (som jag knappt vågar tro på för är så rädd att bli besviken) att han hör av sig till mig idag. 😇

NU MÅSTE JAG FOKUSERA PÅ MITT JOBB -så kanske önskan faller in naturligt. Note to myself: Sitt inte och titta på telefonen varje minut  👍

[Kathja]1
2014-06-26 10:16
#44

# 40 Juel, Gud är en hen, en han, en hon, en det, Gud är du, och jag. Gud är ALLT som är -  men det blir så långt att skriva. 😉

Och det handlar inte om någon kosmisk lag som ska ge oss lycka. Det handlar om att skapelsen är gjord på så sätt att när vi lever i tillit till Gud (allt som är) så är vi i harmoni. Det gäller oss alla, oavsett om man tror eller ej. Det är att förlita sig till Gud och det är vad Jesus talade om då han valde att tillbringa sitt mänskliga liv här på jorden för att berätta för oss vad vi kan få om vi följer hans väg, med andra ord gör som han. Vilar i tillit till att allt är som det ska vara.

Det är därför du får frid när du ber Gud om det, därför att då är du i tillit.

retep
2014-06-26 10:40
#45

Amen till det Kathja!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Torahzen]
2014-06-26 11:11
#46

Jag tror på Gud, men inte kristendomens och svenska kyrkans bild av Gud. Att visa kärlek och omtanke är min religion och naturen min kyrka.

szirius
2014-06-26 11:26
#47

#32 det fanns ju en mening med att Jesus kom till Jorden och det var att skapa en brygga mellan människorna och Gud eftersom den kontakten blev bruten.Det är därför Jesus skriver att han är vägen, sanninge och livet.

Det finns fler än ett sätt att tolka Jesus ord. Man kan se det som att han visade människan att genom att tro på sig själv - dvs att var och en av oss kan säga " jag är vägen sanningen och livet"  -så finner vi kontakt med Gud.  Han kom och visade oss hur vi kan leva utan att döma andra människor, att öppna hjärtat för kärlek, att förstå att vi alla har Gud inom oss. Att tycka att den tanken är en hädelse är för mig så snurrigt, då vi alla är ETT.

# 36 som sånt här….att varna oss…alla är inte kallade osv …det hör inte ihop på nåt sätt med min känsla av Gud, Jesus, tro.  Det är också sånt som får mig att ännu mer känna att bibeltroende läser orden mer än att förstå budskapet. Bibeln i sig är inte viktig.

[Kathja]1
2014-06-26 12:09
#48

Det håller jag med om Szirius, att exkludera människor från Allt som är, med andra ord från Gud, går emot hela grejen. Att döma och säga "jag har rätt (och därmed du fel)" för att sedan gömma det bakom att jag vill dig väl är likväl att fördöma. Men vissa har valt den vägen och det får man respektera.

Annons:
Älvan
2014-06-26 12:47
#49

Alla är kallade! Att tro något annat är för mig helt oacceptabelt. Alla människor liksom allt i skapelsen är lika viktiga och lika gudomliga. "Finn himlen inom dig" Vi har alla möjlighet att känna kopplingen till skapelsen/himlen/Gud/Källan när vi vill. Vi gör det genom anden och man kan ta hjälp av Jesus för det, men det finns många andra vägar till himlen inom oss. Intolerans och tron på separation är roten till alla negativa aspekter i skapelsen. För mig är det helt knäppt att någon människa säger sig vara bättre genom att hävda att den är "utvald". Högmod går före fall. Vaxvingarna smälter av solen. :)

[Kathja]1
2014-06-26 13:45
#50

Vi är alla ett och genom att inte tolerera någon annans livsväg och val väljer du bort en del av Allt som är. Av dig själv och av Gud. Omfamna istället alla delar av skapelsen. Älska dig själv och din nästa oavsett hur denne är. För vi är alla en och samma.

[::Vera::]
2014-06-26 14:05
#51

#40 Juel

Lycka är kärlek. Att känna glädje är att älska. Gud vill visst ge oss det. Gud är kärlek. Det är meningen att vi ska känna att vi är kärlek.

Jesus led i vårt ställe, så att vi får möjlighet att förstå tacksamhetens, kärlekens och ödmjukhetens enorma kraft. Inte för att vi själva ska lida, vara intoleranta, dömande eller högfärdiga och säga att vi äger sanningen om Gud och Jesus. Men det är bara vad jag tror.

Juel, jag känner faktiskt mycket med dig och är glad att du idag får leva ett liv i frihet och kärlek. Jag tror att du är en väldigt stark och kärleksfull person, som vill alla väl. Men att antyda att du inte vill "kasta pärlor åt svin", är inte direkt ödmjukt. Jag ber dig att sluta skrämma människor om utanförskap och att alla inte är välkomna, och bygga upp otillräcklighets- och skuldkänslor. Det kan göra mer ont än gott.

I mig gör det förskräckligt ont!

Älvan
2014-06-26 19:55
#52

Sen tänkte jag tillägga att svin är kloka varelser och söta. Mig skulle det inte förvåna om de även är andliga. Så jag tycker svinen förtjänar pärlor! :)

[Kathja]1
2014-06-26 20:47
#53

Alla förtjänar pärlor. ♡☆♡☆

Otroulig
2014-06-26 21:14
#54

Ni är så kloka och fina ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: