Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 773 ggr
retep
6/20/14, 11:41 AM

Jim Carrey

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Like many of you, I was concerned about going out into the world and doing something bigger than myself, until someone smarter than myself made me realize that there is nothing bigger than my Self. My soul is not contained within the limits of my body; my body is contained within the limitlessness of my soul." http://youtu.be/V80-gPkpH6M

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Theleonora
6/20/14, 11:52 AM
#1

Han är grym!


MissInAction
6/20/14, 3:48 PM
#2

Åh tack retep för att du delar!! Vilket underbart tal! ♥😍
Ungefär halvvägs in började jag gråta, det var en sådan otrolig lycka och känsla av total frihet som kom över mig. 
Det var ju inte mycket nyheter i talet, för oss, men jag finner det otroligt inspirerande!! ☀️

Förresten, den här dök upp i mitt FB newsfeed idag och jag har lyssnat igenom den.. eller typ.. jag var lite distraherad 😍 men jag tyckte mig höra många likheter med Jims tal. Ni kan väl se hur ni upplever det. 
Flow - the secret to happiness

http://www.ted.com/talks/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow?utm_campaign=&utm_content=awesm-publisher&awesm=on.ted.com_h0ITM&utm_source=facebook.com&utm_medium=on.ted.com-facebook-share#t-1073339


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
6/20/14, 10:38 PM
#3

Wow!! Så bra klipp och vilket ställe!! Hade ingen aning om att det fanns ett sånt universitet. Och Jim är grym, helt klart ja 😃

retep
6/22/14, 4:45 PM
#4

Har lyssnat nu på Mihaly och länken i # 2 Får intrycket att Mihaly menar att flow och medföljande lyckokänsla m.m. uppstår i den kreativa processen och att kraften och kontinuiteten har att göra med hur kunnig och talangfull man är. Vet att Jim Carrey och alla församlade där i domen har en helt annan erfarenhet och förståelse av flow. Att komma i flow är inte förunnat och bara tillgängligt för några få! Den kreativa processen och Flow är inte något som uppstår! Det är ett naturligt, konstant och spontant flöde direkt ur Källan! När vi kommer i flow, är i en kreativ process, så är det för att vi har öppnat oss för den. Genom vår riktade uppmärksamhet, genom tekniker och metoder eller genom att vi spontant transcenderar och går bortom det yttre. Då kan vi också i vår aktivitet möta det och vara kreativa och i flow. Det är för mig tydligt och uppenbart att se hur Mihaly avslutar hela sitt föredrag med att stå där…och antyda…typ en fråga han inte har svar på. Jim Carrey och de närvarande i domen har alla det svaret och förståelsen, genom sin erfarenhet av transcendens, av flow och själva Källan.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
6/22/14, 8:02 PM
#5

#4 Den kreativa processen och Flow är inte något som uppstår! Det är ett naturligt, konstant och spontant flöde direkt ur Källan!

Precis som kärlek, alignment etc etc. Det är inget som uppstår utan finns hela tiden…vilket vi kan uppleva när vi släpper blockeringar och motstånd. Öppnar oss för det, precis🙂Det handlar inte om att försöka komma in i ett flöde…det handlar om att tillåta flödet som hela tiden existerar🌊

Älvan
6/22/14, 9:24 PM
#6

Helt fantastiskt tal. Plockade med mig; Akta er för oälskade personer. De kommer såra sig själva och slutligen mig. Det ligger så otroligt mycket visdom i det. Jag var en sån person. Jag känner många sådana personer. Dock finns ändå mycket hopp för oälskade personer då det inte behövs att en enda människa älskar dem. De räcker med dem själva. De kan ta emot all kärlek från ett oändligt universum och då kommer de se att allt älskar dem.

Annons:
szirius
6/23/14, 12:29 PM
#7

#6 Jag snappade också upp det- men inte alls att han sa att vi skulle akta oss för dem😮. Mer att det var en tydlig iakttagelse, att de som känner sig oälskade ( dit hör ju även självkärlek till, att älska sig själv) skadar sig själv, eller/och andra.

retep
6/23/14, 2:44 PM
#8

En kommentar kring "vilket vi kan uppleva när vi släpper blockeringar och motstånd."

I min mening handlar det inte så mycket om något vi gör aktivt, för att släppa blockeringar och motstånd. Det är något som sker spontant som ett resultat av transcenderingen…en effekt av närheten, av närvaro i det förhöjda tillståndet…av rent Medvetande…i det naturliga källflödet

Jag uppfattade att Jim mer syftade på att vara uppmärksam på, än att akta sig för oälskade personer. Uppmärksam för att de för eller senare har tendens att skada sig själv och att det i förlängringen även skadar andra…typ med med sin destruktiva energi.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
6/23/14, 9:26 PM
#9

Jag tolkade det faktiskt som att han skämtade när han sa att dom oälskade kunde såra honom…men jag har inte helt lätt att hänga med i alla hans skämt…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
6/24/14, 1:23 AM
#10

Retep I mitt fall kan jag säga att jag aktar mig för personer som inte känner sig älskade. Jag kan ge 100 komplimanger och de går inte hem. Om jag däremot säger en sak som inte är negativt menat, men med fel tonfall så är det det som är det enda som de hört. Jag har kommit fram till att den enda jag kan göra hel är mig själv. Ställer därför inga krav på andra att fixa dem. Vill heller inte bli utsatt för sådana krav från andra. Om man inte känner sig älskad är det lätt att försöka hitta orsaker till sitt mående utanför sig själv. Det slutar i anklagelser, skuldbeläggande, projiceringar osv. Mycket tråkigt för alla inblandade. Så bra sagt av Jim. Akta dig för de som inte känner sig älskade!

retep
6/24/14, 9:16 AM
#11

Älvan! Jag håller helt med dig, även om jag för min del inte direkt behöver akta mig. Undviker oftast att umgås med de som är oälskade. Samtidigt vet jag att jag kan ha en gynnsam påverkan på dem, inte så mycket genom vad jag säger eller försöker göra, utan bara genom att vara kärleksfull.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: