Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1330 ggr
MissInAction
2014-06-12 13:17

LoA - första hjälpen

Tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan fylla på med tips som vi kan ta till i stunder då vi känner att vi behöver.

Det kan vara att vi upplever någon form av stagnation, eller kanske kris, eller att vi känner oss vilsna eller uppgivna eller förvirrade.

Stunder då vi känner vad ska jag göra??

Så… jag tänkte börja med en text från ett kort som jag precis drog, det är från Abraham-Hicks, som handlar om att vi kan förändra vårt liv genom att förändra våra tankar - att välja en tanke som känns bättre (om bara lite bättre) än de tankar jag haft förut… då förändrar man inriktningen på sina tankar till de som känns bättre - och attraktionslagen kommer att svara!

I Can Change My Life by Changing My Thoughts
By choosing a thought that feels slightly better than the thoughts you have been thinking, you can gradually change the direction of your thoughts. By focusing upon a better-feeling thought, the Law of Attraction will respond to that thought; and therefore the balance of your thoughts will now improve.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2014-06-12 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här tycker jag är första hjälpen 😍( hittade hos LoAemma, tack!) :

Älvan
2014-06-12 14:51
#2

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

[::Vera::]
2014-06-13 00:31
#3

Vi är vattendroppar som sammansmälter med varandra i ett hav. Havet består av varje droppes rörelse och smak. Varje droppe har havets doft.

Tycker mycket om Rumis uttryck: "Du är inte en droppe i havet. Du är hela havet i en droppe."

1. Jag inser betydelsen av min tanke och handling. 2. Det är en tröst att hur obetydlig jag än känner mig så vet jag att min existens inverkar på allt. 3. Jag kan känna samhörighet när jag är själv, känner mig utanför eller annorlunda.

linnease
2014-06-13 00:55
#4

Chilla!! 😍 Är mitt bästa svar 😃❤️

MissInAction
2015-02-24 09:08
#5

Hehe… sitter på jobb… klistrade först in ett VIN-nummer i videorutan.. identifikationsnummer för fordon alltså, det skulle nog inte bli någon video av det 😂

Den här kändes bra, gav tröst och vägledning ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
2015-03-02 12:58
#6

Tack, det var bra saker i den där :)

Annons:
Niklas
2015-03-03 10:08
#7

Du kan inte bestämma vad du inte ska tänka på, men du kan bestämma vad du ska tänka på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[rore]
2015-03-06 10:12
#8

Stanna i tanken och känn känslan. Titta på vad som väckt din stagnation/ilska/bitterhet.

Ställ frågan:

Är det sant!

Är det verkligen sant!

Är jag säker på att det  är sant!

Vänd på historien som skapats av dina tankar.

Gillar denna av Byron Katie. Kräver en del arbete innan den landar fullt ut.

Gillar även jag sinnesrobönen.

szirius
2015-03-06 10:46
#9

Lägger till frågan " hur skulle jag må om jag inte trodde på den tanken?" till Byron Katie-inspiration. Den tycker jag är förlösande.

[rore]
2015-03-06 10:52
#10

😞Glömde ju den .. Tack szirius.

[Kathja]1
2015-03-06 10:52
#11

Frågor är alltid bra. Dr Dain Heer kör mycket med det. "Hur kan det bli bättre än så här?" - "Vad behöv för att XXX?"  -funkar i alla lägen. 😃

MissInAction
2015-03-30 07:35
#12

❤️🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: