Loa-Konkret(Metoder & Tekniker)

LoA - första hjälpen

2014-06-12 13:17 #0 av: MissInAction

Tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan fylla på med tips som vi kan ta till i stunder då vi känner att vi behöver.

Det kan vara att vi upplever någon form av stagnation, eller kanske kris, eller att vi känner oss vilsna eller uppgivna eller förvirrade.

Stunder då vi känner vad ska jag göra??

Så... jag tänkte börja med en text från ett kort som jag precis drog, det är från Abraham-Hicks, som handlar om att vi kan förändra vårt liv genom att förändra våra tankar - att välja en tanke som känns bättre (om bara lite bättre) än de tankar jag haft förut... då förändrar man inriktningen på sina tankar till de som känns bättre - och attraktionslagen kommer att svara!

I Can Change My Life by Changing My Thoughts
By choosing a thought that feels slightly better than the thoughts you have been thinking, you can gradually change the direction of your thoughts. By focusing upon a better-feeling thought, the Law of Attraction will respond to that thought; and therefore the balance of your thoughts will now improve.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2014-06-12 14:28 #1 av: szirius

Det här tycker jag är första hjälpen Kär( hittade hos LoAemma, tack!) : 

Anmäl
2014-06-12 14:51 #2 av: Älvan

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Anmäl
2014-06-13 00:31 #3 av: [::Vera::]

Vi är vattendroppar som sammansmälter med varandra i ett hav. Havet består av varje droppes rörelse och smak. Varje droppe har havets doft.

Tycker mycket om Rumis uttryck: "Du är inte en droppe i havet. Du är hela havet i en droppe."

1. Jag inser betydelsen av min tanke och handling. 2. Det är en tröst att hur obetydlig jag än känner mig så vet jag att min existens inverkar på allt. 3. Jag kan känna samhörighet när jag är själv, känner mig utanför eller annorlunda.

Anmäl
2014-06-13 00:55 #4 av: linnease

Chilla!! Kär Är mitt bästa svar SkrattarHjärta

Anmäl
2015-02-24 09:08 #5 av: MissInAction

Hehe... sitter på jobb... klistrade först in ett VIN-nummer i videorutan.. identifikationsnummer för fordon alltså, det skulle nog inte bli någon video av det Gapskrattar

Den här kändes bra, gav tröst och vägledning ♥

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2015-03-02 12:58 #6 av: Karin3.0

Tack, det var bra saker i den där :)

Anmäl
2015-03-03 10:08 #7 av: Niklas

Du kan inte bestämma vad du inte ska tänka på, men du kan bestämma vad du ska tänka på.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-03-06 10:12 #8 av: rore

Stanna i tanken och känn känslan. Titta på vad som väckt din stagnation/ilska/bitterhet.

Ställ frågan:

Är det sant!

Är det verkligen sant!

Är jag säker på att det  är sant!

Vänd på historien som skapats av dina tankar.

Gillar denna av Byron Katie. Kräver en del arbete innan den landar fullt ut.

Gillar även jag sinnesrobönen.

VågDet förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom Regnbåge

Anmäl
2015-03-06 10:46 #9 av: szirius

Lägger till frågan " hur skulle jag må om jag inte trodde på den tanken?" till Byron Katie-inspiration. Den tycker jag är förlösande.

Anmäl
2015-03-06 10:52 #10 av: rore

SkämsGlömde ju den .. Tack szirius.

VågDet förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom Regnbåge

Anmäl
2015-03-06 10:52 #11 av: [Kathja]1

Frågor är alltid bra. Dr Dain Heer kör mycket med det. "Hur kan det bli bättre än så här?" - "Vad behöv för att XXX?"  -funkar i alla lägen. Skrattar

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.