Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 561 ggr
MissInAction
6/7/14, 1:45 PM

Vi + Universum = Perfektion

Tittade på denna och fylldes av tacksamhet, beundran och ödmjukhet. Och styrka. Gåshud och glädjetårar! ♥

Tänk, att vi alla är Ett. Vi är alla del av detta fantastiska universum, del av samma medvetande. Det är helt fantastiskt vackra bilder i videon - vi är fantastiskt vackra! Vilka otroliga skapelser vi är!!

Och i naturen existerar balans. Man skulle nog kunna kalla det perfektion?? Allt sker precis som och när det ska. Ingen stress. Ingen osäkerhet. Inget motstånd. Bara flöde och en strävan framåt. Precis överallt!!

Brukar det inte heta att vi ser i andra det vi har inom oss! ❤️☀️🌊😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Halvdansken
6/7/14, 2:16 PM
#1

"Och i naturen existerar balans. Man skulle nog kunna kalla det perfektion?? Allt sker precis som och när det ska. Ingen stress. Ingen osäkerhet. Inget motstånd."

Nej så är det faktiskt inte alls. Det är precis tvärtom.

Planter kämpar om att ta över, fråga alla med en trädgård som har ogräs. Djur kämpar om herraväldet och har ihjäl varandra och tar varandras territorier. Fråga en antilop om de känner stress när de ser ett lejon. Kallt och varmt skapar stormar och annat. Kontinenterna flyttar sig och skapar jordbävningar, nya bergskedjor och olika klimat.
Meteornedslaget utrotade dinosarerna. Joden har varit nedisad många gånger. Massor av djurater har dött ut, och nya kommit pga det som Darwin kallade "Survival of the fittest", som alltså INTE betyder att de starkaste överlever, men de mest anpassningsbara. Om allt varit i balans hade ingen behövt anpassa sig och ingen utveckling hade skett.

Ute i rymden exploderar stjärnor och uppslukar planeter, och blir till sist svarta hål som inte ens ljuset kan undkomma. Balans? Ingen stress?

Om det inte funnits obalans skulle vi förmodligen aldrig funnits till. Då hade evolutionen avstannat.  Det är en konstant kamp på liv och död överallt. Massor med stress, massor med osäkerhet, massor med motstånd.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kathja]1
6/7/14, 3:42 PM
#2

#1 Det är ingen eller inget som kämpar med att ta över, allt strävar bara efter att vara i harmoni! Så självklart vill det vilda i trädgården växa där det planterade är. Det är ju det naturliga! Och det gäller det mesta av det andra du tog upp med. Det är bara där vi människor har varit inne och pillat som detta inte råder längre, för vi har under allt för lång tid strävar MOT harmoni. Men nu är det andra tider. ♡

Halvdansken
6/7/14, 7:41 PM
#3

När allt är i harmoni och balans och  inge spänningar finns kommer universum att sluta upphöra. Hela du finns pga att det finns en spänning mellan + och - i dina atomer.

Och universum i sig har ingent medvetande, det strävar inte mot nånting alls.

Vad i det jag räknat upp är det som människorna pillat med? Kontinentalförflyttningarna? Meteorer?

Inget fel att sträva efter en bättre värld, men människan inflytande på universum är icke-existerande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kathja]1
6/7/14, 7:50 PM
#4

Självklart inte, men du skrev ju om annat med, eller hur - så som utrotade djur. Håller med om att dualitet skapar expansion, men jag håller inte med om att alls skulle upphöra om vi vore i harmoni. Och självklart skulle vi finnas utan obalans! Vi är alla skapar ur perfektionen i allt som är. Det är därför vårt naturliga tillstånd finns där. I allt som är finns ingen obalans. Bara ettet.

Halvdansken
6/7/14, 7:58 PM
#5

Jag håller inte med dig, men din tanke är god och det kan jag ju inte argumentera mot.

Hjärta

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kathja]1
6/7/14, 8:22 PM
#6

Det hade jag räknat ut redan innan, och jag håller inte med dig även om jag kan se var du har fått din uppfattning ifrån.

Annons:
Halvdansken
6/7/14, 11:42 PM
#7

Böcker. Föredrag. Artiklar. Vetenskapen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: