Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 646 ggr
SHIAWASE
5/29/14, 8:22 AM

Kontraster och Yin Yang

Intressant vad som händer i Europa nu!

Måste erkänna att jag INTE (nu förtiden) är en effektiv läsare av svensk media.

MEN,, det kändes intressant med EU valet``

Skrev till och med ett blogg inlägg idag om det (här i Japan alltså)

Jag är INTE påläst när det gäller fakta.

Vad som fascinerar mig är den kontrast som har uppstått.

Och vilken fantastisk potential denna kontrast skapar!!!

Läste idag om de diverse partiernas åsikter ,, allt från att ta tillbaka monarkin, frånta kvinnor deras rösträtt , förbjuda homosexualitet, och mycket mera som inte är värt att nämna.

Blev förvånad,,, att det finns de som tänker så idag!

MEN samtidigt,, märker jag ju vilken härligt effekt detta har.

En enorm diskussion startas,, bland folk som inte har varit politiskt intresserade,,

Samtidigt så ser vi den andra, från mig sätt positiva, sidan, att det är såå många som är fokuserade  på omtanke, kärlek och miljö etc.

Dessa kommer ju nu att bli ännu mera aktiva , för att arbeta FÖR vad de tycker är en positiv utveckling

Sååå detta, för Europa chockartade valresultat kommer att leda till ännu bättre saker , till accepterandet av mångfald, och ljus och kärlek

Jag är helt övertygad om det,,

Och känner mig ännu en gång fascinerad av kontrasternas positiva verkan!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
5/29/14, 10:00 AM
#1

Visst är det spännande! Det är vad jag vet länge sedan det var just ytterligheter som fick ta plats, vi har ju under så många år geggat runt i ett mittemellan land och där händer det ju inte speciellt mycket.

Otroulig
5/29/14, 11:02 AM
#2

Precis så shia, känner jag oxå. Det är expansion på gång mot mer kärlek och omtanke ❤️. Genom kontraster kommer expansion. Och just att andligheten har gjort entré i politiken. Tänker på .. Vad heter hon Williamson näää, ja i alla fall en känd " andlig" författare i USA som är politiskt aktiv, samt partiet Enhet i Sverige. Nu menar jag andlig=kärleksgrundad. Allt är ett tänk. spännande :).

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
5/29/14, 12:30 PM
#3

Ja i och med att du satte ord på det Shia, så blev det så mycket tydligare för mig också vad kontrasten betyder i det här fallet! ♥
Så många kommer inse vad de vill, vilken värld de vill leva och verka i ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
5/29/14, 2:53 PM
#4

Precis, och många kommer att börja agera!! istället för att vara passiva,, så hurra!!! för expansionen!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
5/30/14, 3:37 AM
#5

Hehe.. läste tråden, och skulle bläddra tillbaka upp.. och då såg jag reklamen på högersidan, "Små val kan göra stor skillnad." 😃 👍 ❤️

szirius
5/30/14, 10:32 AM
#6

Ja precis!✨ Det handlar ju om en transformation ser jag det som. Gammalt skräp flyter upp till ytan och blir nu synlig - och när det blir synligt går det också att förändra.  Läste detta på FB:

SD fyller en viktig funktion på vår väg mot ett mer medmänskligt och kärleksfullt samhälle. Låt hatet, rädslan och tron på separation och begränsning stiga upp till ytan. Låt mörkret träda fram i ljuset. Så att vi kan se det, bemöta det och omvandla det till kärlek.

Annons:
satsuke
5/31/14, 11:00 AM
#7

Ja jag måste hänga på här. Det var längesen folk i allmänhet diskuterade politik så engagerat (runt mig i alla fall - med min bror som lysande undantag eftersom han är doktorand i politisk teori eller nåt liknande…🤐) och det var längesen jag själv kände hur viktigt det är!

Samtidigt - läskigt om "fel" sida skulle få makten förstås. Men det känns ändå som att de allra flesta är på den medmänskliga sidan eller hur jag ska uttrycka det.

Har ni förresten sett det nyaste partiet M! ? Kolla på FB annars, de har tydligen fått klartecken att ställa upp i valet i höst…

Upp till toppen
Annons: