Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1457 ggr
[luneri]
5/27/14, 12:29 PM

En insikt

Jag har funderat lite nu det senaste. 

Det här med att man ska tänka positivt, det är ju jätteviktigt för ens egna hälsa. Och med LOA i tankarna och allt måbra-prat om att man ska övertala sig själv om att man ska uppskatta allt man har omkring sig. det är verkligen sant, men samtidigt, det går inte att tvinga fram det upplever jag. Det försökte jag med ett tag, sen så blev det nog bara att jag la ner det. Jag hade en period som allt bara var dåligt. kanske inte allt, men mycket och då upplevs det mesta som dåligt fastän det kanske inte är så dåligt som man upplever det. Jag försökte då säga till mig själv allt jag uppskattade i min vardag, men det försvann på något sätt lika snabbt som jag tänkte det. Jag kunde helt enkelt inte ta till mig det. 

På något sätt slutade jag fokusera på det. det skedde några förändringar i mitt liv, nya bekantskaper osv. Nu när jag tänker tillbaka på den tiden har mitt tänkande verkligen förändrats. Jag behöver inte tvinga mig själv att tänka på allt jag uppskattar, det kommer av sig själv, den glada känslan i mig finns för det mesta kvar.

Vad jag kom fram till är helt enkelt att det har väldigt stor betydelse vad man har för omgivning omkring sig. Förr var det mycket negativ energi omkring mig, och det var ständigt det i fokus från en del av de jag umgicks med. Så det viktiga är nog, iaf för min del vilken omgivning man har och om den tar mer energi än vad den ger är det bättre att göra en förändring. Nu behöver jag inte tänka på allt jag uppskattar utan det kommer av sig själv också tack vare än bättre tillvaro och positivare syn :) Men kanske det ändå gjorde mig medveten att även tänka på sådant som jag är tacksam över :) 

Min lärdom är att om något inte känns bra, eller det är något man mår dåligt över behövs något förändras för bättre blir det aldrig.

Annons:
szirius
5/27/14, 12:54 PM
#1

🙂

Förändra, lämna eller acceptera situationen, allt annat är vansinne, tror jag Eckart Tolle skrivit😉

Låter toppen att du hittat en bättre omgivning, visst smittar det av sig och blir en god cirkel att umgås med människor med härliga energier👍, som du skriver, det går av sig självt att uppskatta livet då…och när man gör det, har man enklare att hitta saker att uppskatta, för att det redan "rullar" .🌊

Jag håller absolut med dig om att det inte går att tvinga sig själv att tänka positivt eller försöka uppskatta saker när man är helt off…det blir ofta bara värre, för då känner man sig dessutom 😟 som inte ens kan vara tacksam. Öht ska inget kännas som tvång, för då låser vi oss ofta automatiskt. 

_"På något sätt slutade jag fokusera på det"
_

Där har du det! _👍
_

SHIAWASE
5/27/14, 1:54 PM
#2

haha, Szirius,, jag är ju ingen Tolle-fan,, med precis dessa ord (inte samma ord, men samma betydelse) har jag nog använt mig i många år,, alltså långt innan jag visste att det fanns något som kallasdes LoA!!

Luneri,, Det intressenta är ju att du satte ju igång något där med ditt tänkt, och det ledde till att nya personer kom in i ditt liv, där allt är mer naturligt och du mår bättre!!

Så i och med att du kände att det inte kändes rätt att uppskatta dagliga händelser, och la ner det, så skickade du ju ut en önskan om förändring, och i och med den önskan ändrade du din vibb och

Be så ska du få!!!

och du fick!!!
härligt!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
5/27/14, 5:22 PM
#3

Oh ja!! Håller med er allihop! 😃
Och våra omgivningar manifesterar vi alldeles själva också, så helt klart verkar det som att du hittade nyckeln då du släppte fokus… på nåt sätt släppte du säkert på motståndet i och med det, och tillät den förändring som du behövde! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[luneri]
6/18/14, 11:13 AM
#4

Nu har jag inte varit inne här på ett tag… Men det är sant det ni säger :) 

Det måste vara så att jag släppte taget om det. När man önskar någonting så är det bästa att egentligen inte tänka på det mer och gå vidare. Det är då de största förändringarna sker har jag märkt. Jag brukar vara så spänd och tänka på det jag önskar för mycket precis som att jag är rädd att jag inte kommer få det annars. Kanske har jag lärt mig släppa taget :)

[Saz]
6/18/14, 11:53 AM
#5

Måste verkligen hålla med om detta.

Jag hade ju en kille jag var helt nerkärad i men fick inte riktigt den responsen jag ville ha. Tillslut lyckades jag släppa honom och gå vidare. Kanske inte glömma honom helt, men släppte de besatta tankarna.. och detta är tyvärr inget man kan styra över själv, dom bara försvinner när man ersatt dom med någon/något annat.

Det tog ca en månad och han hör av sig givetvis, när jag verkligen hade släppt honom helt. Tankarna hamnade där direkt igen.
Nu har det varit lite upp å ner och till å från, men jag är fortfarande väldigt "besatt" av honom och upplever att ju mer jag tänker på att jag vill träffa honom och ha honom nära mig ju längre bort försvinner han 😡

Så sjukt det där, men det GÅR VERKLIGEN INTE ATT SLÄPPA MÄNNISKAN UR TANKARNA!!! 😭

tjohosan
6/18/14, 3:10 PM
#6

Oja ! Omgivningen påverkar en jättemycket ! :) bra att du är positiv

Annons:
[luneri]
6/18/14, 4:09 PM
#7

Saz: Det är likadant för mig när jag träffar killar! Det är helt hopplöst, det är sällan jag blir kär i någon, men när jag blir det blir jag väldigt kär, och då är det inte konstigt att man får de där tankarna, och det är ju av rädsla av att förlora honom. Det är jättesvårt när det handlar om kärleksrelationer, då är det inte så enkelt längre att styra sina tankar. 

Jag har läst lite om relationsanknytningar och kan det ha en påverkan beroende på hur "besatt" eller analytisk man blir av den man tycker om. Om man har en otrygg relation är det egentligen en omedveten handling att bete sig på ett visst sätt. Det är en trygghet för än själv att veta var man har personen och därav kan man höra av sig kanske ovanligt mycket eller liknande för att försäkra sig om att personen finns kvar. Om personen inte skulle ha besvarade känslor skulle det upplevas väldigt hårt hos en person med otrygg anknytning. En person som har en trygg anknytning har lättare för att gå vidare. Nu var det lite OT men ville berätta om dels för att det är så intressant och sen får man reda på så mycket om sig själv när man läser om ankytningar. Själv är jag den otrygga vilket har förklarat en hel del varför jag tar så hårt på separationer.

Upp till toppen
Annons: