Annons:
Etikettklotterplank
Läst 5131 ggr
[Kathja]1
2014-05-26 20:30

Klotterplank 29

Dags att dra igång ännu ett klotterplank, klottra på om stort och smått. I dessa trådar fins oändlig klokskap blandat med vardagsbetraktelser. Den förra tråden hittar du här.

Annons:
szirius
2014-05-26 21:17
#1

Ha! Jag börjar😛! Och säger ju bara: rabarberpaj med havreflarnsdeg, kanske bland det godaste jag ätit🤤😍

SHIAWASE
2014-05-26 22:03
#2

Mums, rabarberpaj`!!
God morgon på er, En regning morgon är,, men vi är ju på väg in i regnperioden så det är väl som det ska vara!!!!

☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

ollivoll
2014-05-26 22:24
#3

Har blivit bjuden på en tvåveckorsresa till Venedig i slutet av juni:)) Flygbiljett plus bungalow betalda:) Kan inte fatta det…..:)) :))

Otroulig
2014-05-26 22:33
#4

Det här med valet och SD. Jag tycker att det är lite intressant. Det skapar ett engagemang och gemenskap hos människor som normalt inte står för någon direkt åsikt. Dvs, de är människor med ett varmt medmänskligt hjärta och som lallat på. Nu går de ut på FB och säger nej tack, visar vad de tycker. De blir påhejade av andra. Jag tycker mig ana att hela grejen har skapat en större medmänsklighet en mer drivkraft i mångfald och gemenskap. 

Det är min bild av det hela 😉

Ni har skrivit så mycket intressant här inne - jag har lite att ta igen. Det börjar sakta men säkert likna mitt hem igen. Men fortfarande rörigt. Jag försökte köra Deepra meditationen ligger ju bara på femman. Men jag tror jag somnade ifrån. Någon meditation var det i alla  fall inte tal om. Jag kunde inte somna igår kväll, kroppen var helt slut men hjärnan kunde inte riktigt stänga av. 

Jycken är inte i harmoni. Han får lite stress symptom och går runt och nosar överallt, lite hysteriskt. Han skulle behöva jobba ordentligt, tänk träna. Han är understimulerad tror jag. Jag ska kolla upp om det finns några bra kurser här framöver.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-26 23:13
#5

Oooh, härligt Ollivoll!

Otroulig
2014-05-27 06:51
#6

Men Grattis Ollivoll!!! Vad härligt!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2014-05-27 09:25
#7

Ja!!!!hurra!!!Ollivolll❤️Blir inget Deepak meditationstillfälle för mig denna gång😊Upp 4 i morse översättning, möte angående radion på lördag , sedan tåg in till centrala Tokyo för audition , nu på väg hem, byta om och iväg för art instruera:)Nästa vecka kommer det att lugna ner sig något,,,, blir skönt, fast det är mycket roligt just nu, så jag mår bara finfint:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-05-27 09:25
#8

Ja!!!!hurra!!!Ollivolll❤️Blir inget Deepak meditationstillfälle för mig denna gång😊Upp 4 i morse översättning, möte angående radion på lördag , sedan tåg in till centrala Tokyo för audition , nu på väg hem, byta om och iväg för art instruera:)Nästa vecka kommer det att lugna ner sig något,,,, blir skönt, fast det är mycket roligt just nu, så jag mår bara finfint:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-05-27 09:47
#9

På tal om valet i förra klotterplanket. FI ligger mig varmt om hjärtat. De tar kraftiga tag för antirasism, antinazism, HBTQ, jämställdhet, mänskliga rättigheter, ökad trygghet för utsatta kvinnor osv. Att det går så bra för främlingsfientliga partier i Europa gör mig oroad, och det är därför viktigt att varje liten människa gör sin röst hörd! Och ser detta som SIN angelägenhet!

Så glad för att FI tog sig in i EU-parlamentet så att viktiga frågor får en möjlighet att diskuteras mer globalt. Skönt även att miljöpartiet går bra. Svårt att välja mellan dessa, önskar att de kunde bilda ett eget parti tillsammans. De ställer sig upp och handlar för många goda saker, så att världen kan förändras till det bättre. Jag tycker att det finns mycket att göra, för allt är inte alls som det ska vara.

#3 Trevligt med en resa Ollivoll :)! Ibland är det bra med en paus ifrån det vanliga, för att samla nya intryck och ideer, eller bara vila upp sig.

[::Vera::]
2014-05-27 09:52
#10

#8 Shia, jag undrar ibland hur du får ihop allt så som du far och flänger :) Du ser väl till att återhämta dig också, eller du kanske återhämtar dig samtidigt som du flänger omkring?..Det kanske är din återhämtning ;). Hmm

SHIAWASE
2014-05-27 13:43
#11

haha Liv!!! Tack❤️Jodå!!!Jag återhämtar mig```

Just nu är det bara så roliga saker så det är heeelt ok!!! Hoppas att det ska bli mera av dessa,, PRECIS vad jag har önskat mig nämligen

Ett tag hade jag jättemycket översättning,, som verkligen var mycket,, då önskade jag mig mera intressanta , inpsirerande uppdrag!!

OCH PRECIS vad jag har fått!!!! Jag vet att balansen infinner sig så småningom också,,,

Men som sagt nästa vecka blir det inte så mycket ut och fara,, så då kan jag sitta här hemma och påta med mina översättningar,,

MEN idag har varit jätteroligt !! Jag tycker ju såååå mycket om att prata , och om tv och media!!

När det gäller FI,, hmm, nu är jag ju inte tillräckligt insatt, men jag har nog lite svårt för dem,,, ```Men som sagt, jag är INTE tillräckligt påläst för att yttra mig egentligen☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-05-27 17:16
#12

Grattis ollivoll!! Härlig resa väntar dig!!! 🥳☀️
Alltså Italien… dit ska jag åka någon gång också. Äta äkta italiensk pizza, pasta och glass och dricka latte! Mmmmmm! 😃

Själv har jag inga som helst spikade planer för sommaren. Det brukar bli en resa "hem" till Dalarna, oftast i juli. Sedan vill jag ju vansinnigt gärna åka till Tallinn också 😍😊

Oj nu måste jag lägga mig och blunda en stund.. 😴 har precis gjort meditationen, sittandes här i datorstolen, och höll på att somna hela tiden. Men det var skönt och jag gillar tanken.. Jag använder min medvetna intention för att manifestera mina drömmar


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-27 21:21
#13

Åhh! Haha 😃😊

En kollega läste metro i dag på lunchrasten och sa att titta, vill du jobba i Tallin? Jag har ju berättat för honom om M, så det var ju naturligtvis därför han sa det! Det är ett företag som sysslar med mediebevakning. Lite komiskt egentligen då jag ju håller mig borta från nyheter och sånt sedan en tid tillbaka. Meeeen… jag googlade fram en annons som är ifrån april och ansökan går ut i juli. Marko googlade fram en annan annons som var från 15 maj.. verkar vara samma tjänst/tjänster men lite olika info och olika kontaktnamn. Arbetsspråk är svenska och ev. engelska… 

Hur som helst… (varför ska jag alltid skriva så långt? 🤐) när jag gick in på företagets sida hittade jag ju värsta tecknet…! 😂🥳
http://www.opoint.se/index.php?page=hem 

Kolla där uppe i menyerna, mellan kontakta oss och logga ut 😃

Fast han tyckte att vi skulle åka till Malta och jobba istället… 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2014-05-28 02:03
#14

haha!!! kul☀️

Vad är Mia

Sex skäl att använda MIA

haha☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-05-28 06:52
#15

Hmmm ser ut som att länken slutat funka??
http://www.opoint.se/

Jag har mailat en av tjejerna och sagt att jag är mycket intresserad och nyfiken på just Tallinn och hade några frågor 😎
Tycker att de ska få ytterligare skäl att använda Mia! 
M varnade i och för sig för att det säkert var låg lön… därav förslaget att sticka till Malta istället. Hmm….. sol, värme och M… 😇😍

Morrn morrn! ☀️
Solen skiner. Det är 5 plusgrader och brrrr! Haha! Men sol och varmt i mitt hjärta ❤️
I dag kör vi halvdag och i morgon ledig, skönt!!! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-05-28 14:12
#16

Vaknade AAARRRGG idag!!!! 🦸‍♂️🥶🥶 arge hela förmiddan. Nu är jag sjukt uttråkad. Finns inget kul att göra här. Grr.

[Kathja]1
2014-05-28 14:31
#17

Så kan det vara! Själv vaknade jag med ett leende på läpparna. Har under en tid drömt flera gånger att jag har förlagt mina skor, och i natt drömde jag att jag hittade dem. Vaknade med tanken "jag har hittat mina skor" i huvudet. Och idag är jag allt annat än rastlös är bara trött efter att ha haft fullt upp på jobbet. Men nu är jag långledig. Njuuuuter ♡

MissInAction
2014-05-28 14:40
#18

GRRRRRRRRRR Linn! ♥

Hmm avreagera dig genom spel eller fysisk aktivitet? Funkar det?

Hm Kathja, pratade vi inte om skor i drömmar härom året? Det fanns någon betydelse kring det som vi/ni diskuterade, men jag kommer inte riktigt ihåg vad de stod för..

Jag vaknade ju också på bra humör och har känt värme, glädje och tillit hela dagen ☀️

🤗❤️ finns här att ta av om någon behöver… annars kan man må bra av att bara få 😡💣🥶💣🤮😡😕 en stund.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-28 19:34
#19

Hihi Linn, det där låter som mig. Jag har verkligen haft dagar där jag varit riktigt aggressiv. Tecken på behov av agerande?

Det var jag med skorna!!! 

Drömde det som ett tema, många gånger under nåt halvår. Hmm, undrar i vilken situation jag var i då.. det måste jag kolla upp. Jag tror att jag tolkade det som att skorna var verktyget att ta mig fram i livet..det skulle ju kunna vara intressant om det var innan jag fick mitt nuvarande jobb.

Nu sitter jag i soffan och tänker banne mig inte resa mig härifrån annat än för att kissa och fylla på med mat eller dricka. eventuellt kan jag vältra mig över till TV soffan. Ja hunden måste ju ut en gång till. 

I natt drömde jag förresten att det vi var ett gäng som skulle upp i en hiss, det var min fd sambo ( under studietiden) och hennes kompisar. Jag kände alltid ett utanförskap där. De gick in i hissen och jag blev på nåt vis lämnad kvar. I drömmen så kände jag att det här var ett sånt där tillfälle där jag tidigare skulle kunna bli ledsen, men nu valde jag att se att det hade en dold mening. Vände mig och gick bort, lugn och harmonisk. Jag tycker mer och mer att jag i drömmarna agerar och är som jag är i verkligheten. Vet inte vad det betyder…

Jag har ett litet tanke projekt. 

Jag fick ju pengar till ett växthus. Min "fysiska verklighet" säger följande. Jag VET vilket växthus jag vill ha, ett med murad sockel. Att bygga ett sånt i min nuvarande trädgård är inte speciellt smart, ja först måste jag fråga fastighetsägaren om lov, är det ok så kan jag ju bygga det, när jag sen flyttar till landet så får jag riva ned alltihop och flytta med det. Ett sånt jag vill ha kostar väl en 30-40 000 kanske. Så det är ju inte bara fickpengar, haha inte ens för mig 😎. Eget hus kan jag inte köpa förrns jag har en fast anställning. 

SÅ antingen kan jag gå in i de här tanke banorna…ELLER så tänker jag Åh vad bra - nu närmar sig mitt Hemma på landet med den varma bonden och all natur, Tjofaderittan, nu är det på gång🥳

Så lite inkonsekvent säger jag till andra min logiska förklaring och inför mig själv försöker jag gå på alternativ 2.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-28 19:43
#20

Jag tolkat skorna som någon form av redskap för när man ska ta sig fram. Känns rätt iaf. Här händer inte mycket heller. Är bara väldigt trött efter mycket jobb. Mår sådär ooiiihhh men känner mig samtidigt stressad, som att jag har svårt att bara vara. Som att något ska göra. Eller så har jag bara inte landat efter två hektiska dygn på jobbet. Det ger sig vilket det än är. Nu är det bara soffan som gäller för resten av dagen det är ett som är säkert!

Annons:
Otroulig
2014-05-28 19:49
#21

Ja men då tycker vi ju lika - både i sko och soff frågan 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-28 20:25
#22

linnease
2014-05-28 23:02
#23

#19 😛Hm verkar mera vara när jag kört slut på mig och gjort mig själv för trött för att orka göra nånting.. Så blir jag grinig för inget är kuuuul 😇 Sova är det bästa då ❤️❤️🌛😴

[Kathja]1
2014-05-29 07:01
#24

Godmorgon världen! Jag har fortsatt att sova illa, vaknar till och kollar klockan flera gånger varje natt. Fast idag var det helt okej att vakna tidigt trots ledig dag. Älskling har lovat dottern att vi skulle passa deras valp då de ska till Gekås, och svärsonen bestämde att de skulle vara där klockan sju…. Sju är NATTEN för min man. Men självklart har de inte kommit iväg ännu, är elva mil från dem till oss, så nu har jag gott om tid att njuta av morgonen och meditera in dagen. Jag har btw upptäckt hur jag fortsätter att dras till politiska diskussioner. Spännande värre! Igår jagade jag upp dem lite inne på Jesus iFokus då jag ansåg att det är bättre att verka i nuet. Det blir spännande att se vad denna dagen för med sig. Långledig är jag och solen skiner så en bra grund har jag iaf. :-D

SHIAWASE
2014-05-29 07:46
#25

Heeeej!!!! hur mår ni!

Jag mår toppen, , första dagen som jag har suttit i min favvofåtölj och jobbat,, översätter ju om DEN SANNA KÄRLEKEN, Agape, som jag aldrig har hört talas om ,men det är alltså GUDS kärlek till mänsklighen,,

måste kanske in på jesusifokus för lite råd senare(``)

i alla fall, så är ju agape detsamma som att vara i vortex, totalt uppkopplad till sig själv, när man inte kan känna något annat än kärlek till allt och alla.

OCH den som har tagit emot jesus har , fått agape utgjuten i sitt hjärta,, med andra ord så finns GUD kärlek där ,,(men bara hos den som har tagit emot Jesus och accepterat den kristna läran,, verkar det som) Och dåååå när man är medveten om detta, så älskar min sin nästa, och sin fiende och ovän,,,,

Sedan är vi alla människor, så ibland är vi inte uppkopplade (detta är MITT ord, kommer inte ihåg vilket ord som används , ) till agape,, men vi bör ständigt sträva efter att vara det,, annars blir det egot som styr,,,,

Ja så det är vad jag fokuserar på just nu mina fina!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-05-29 08:12
#26

Nu har jag klickat gilla på dina inlägg Kathja!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-29 08:13
#27

Spännande värre! Jag tycket att sånt där är intressant, för det beror ju helt på vad du lägger för innebörd i ordet att "ta emot Jesus". För mig är det samma sak som att inse att vi alla är Gudomliga. Jag har inte Bibel stället i huvudet men Jesus talar ofta om himmelriket i våra hjärtan och att vi ska följa honom och han är vägen till Gud. För mig är det samma som att lev som mig, enligt Kärleksbudskapet, och du finner ditt himmelrike. Ditt Vortex, ditt agape. Men på Jesus iFokus har de en annan syn…

Annons:
[Kathja]1
2014-05-29 08:19
#28

Här har de nog koll på vad just han menar… www.agapesverige.se

SHIAWASE
2014-05-29 08:24
#29

Åh!!! TACK Kathja!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-29 10:48
#30

Jag mår toppen, har just nu bara en våg av irritation över min Mac som är knäpp, grrr. Jag vill ju använda den när jag är inne här. Nåväl ballongsläpp på det. Pffff. Njuter av att vara ledig inte ha några måsten. Det är fortfarande rörigt hemma men accepterar det och njuter av allt jag ska göra i stället. Den här ledigheten ( jag är ledig 4 dagar) ska jag verkligen följa flödet och göra det som känns mest roligt. I morse på promenaden så hamnade jag under en stor lind och solen lös genom bladen. Vad träd är vackra! Vilka växter/ varelser! Det är så härligt att fångas av såna fascinations ögonblick. Nu efter en god frukost ska jag köra meditationen. Måste kanske in och kolla lite på Jesus sidan först, haha. Shia visst är det coolt att egentligen så pratar vi om samma grejer!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-29 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Ur balans 😕

Nu har jag precis kört meditation för dag 9 och det var precis vad jag behövde just nu. I dag och varje dag ger jag det som jag önskar att få
Jag har under dagen haft en växande känsla av brist. Fick pengar på kontot igår och innan jag visste det så hade det dragits till autogiro, jag har högre räkningar än vanligt den här månaden, och en extra engångsräkning. Och busskorten kostar nu närmare 50% mer än de gjort förr. Och jag fick mindre inkomst den här månaden. Så nu känner jag.. bläh! Har jag ens råd med busskort eller är pengarna redan slut…

Och jag känner att fan, jag kommer inte ha råd med mat och ännu mindre att göra något i juni/i sommar… och har ingen lust att vara social heller.

Jag VET att det finns ingen brist! Jag VET att det finns ett överflöd av allt! Och jag VET att allt det jag ger, kommer tillbaka till mig! Varenda krona och mer därtill! Men jag försöker intala mig detta och jag vågar inte tro på det, just för att jag ser de fysiska manifesteringarna.. siffrorna på kontoutdraget. ARGH!!!! Pendlar så mellan tillit och oro 🤔

Sen hade jag en bra dag i går ❤️ Det kändes bra redan på morgonen och dagen flöt på bra. Dansade på eftermiddagen och kände mig lycklig ☀️

Och sen på kvällen får jag reda på att Mo har opererats igen, i söndags skulle han göra något som heter arterial chemotherapy… they thread a tube through his heart into his main artery that services the liver and they deliver the chemotherapy directly to the liver in thi way. Och hon (clanledaren) har messat honom varje dag sedan operationen i söndags, men inte hört något. Han hade varit orolig för operationen och läkarna med fattar jag det som, eftersom han haft så dåligt med vita blodkroppar efter all tidigare cellgiftbehandling…

Alltså.. jag ser ett mönster. Nästan varenda gång som jag har bra dagar, och mår bra och har stunder av wow underbart härligt voooortex!!! så kommer det nåt sånt här. Det var ju så tydligt förut en dag då jag sedan på kvällen pratade med Mo och han berättade att cancern var tillbaka. Jag fattar dock inte… är det ett tecken på att jag är i obalans? Eller är det ett test? Eller skapar jag denna "boost" för att min själ vet att jag kommer få "dåliga nyheter" och så att jag har en bättre chans att ta emot dem? 🤔
Nu är det ju inte varje dag som jag mår såhär bra som det sedan kommer dåliga nyheter… men oftast när det händer, så har det varit en sån dag.

Jag vet inte om det här också kanske påverkar att jag känner mig ur balans i dag. Är ju ledig så kunde ta sovmorgon… låg kvar i sängen en timme innan jag gick upp.. dagdrömde lite ♥ och försökte peppa mig att ta tag i årets stora vårstädning.. känns tuuuuuuuuuungt 🥵😴 fastän jag vet att jag faktiskt gillar det när jag väl kommit igång… går ju knappt att sluta då!! 🤪
Känner nog ett motstånd just för att jag har så mycket GREJER…. så mycket.. Den här bilden beskriver rätt så bra mitt dilemma. 

Nu har jag filmjölksbröd i ugnen. Bör vara färdigt om ca 10 minuter eller så. Kul med tanke på att jag vaknade för över fyra timmar sen och har inte ätit, inte ens känt mig hungrig. 

Bah… tips? 😞❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-29 15:20
#32

Och hur tror ni att brödet blev? Lite bränt ovanpå och degigt! 😡😭💔😕

Suck… totalt bortkastat… kasta en hel långpanna bröd.

Tur jag hade lite tråkbröd i frysen…

Det kan vara gammal hederlig pms som är i farten. Hur som helst så är det inte kul, vill bara dänga till den här dagen och börja om.

Helst skulle jag vilja sticka härifrån!! Bort bara. Eller att alla mina saker försvinner.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-05-29 17:23
#33

hade precis en intressant diskussion med min man,  berättade om agape, och min översättnin

 och han bara,,,"jaha! agape,,det betyder si och så" alltså så har han ALL kunskap om detta och jag har aldrig hört begreppet innan,,

Sååå ,, så hamnar vi i en fantastisk diskussion runt agape❤️

Och ännu en gång blir jag fascinerad över hur mycket kunskap han  besitter som jag inte är medveten om,, trots att vi har levt tillsammans i över 20 år!!!wow!!

OCH vi pratar och diskuterar nog mer än de flesta,,

MEN vi båda expanderar nog med en väldig fart!!

WOW intressant!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-29 17:29
#34

Visst är det underbart att hitta nytt i det gamla om du förstår vad jag menar. Själv har jag nog fixat ett jobb till älsklingen när jag skulle fixa ett åt mig. Är bara att tacka och ta emot och flyta med dit livet bär en. :-D

Annons:
Otroulig
2014-05-29 18:00
#35

Häftigt Shia, roligt att bli överraskad:) Det låter läskigt med Mo Mia, men samtidigt.. En känsla jag får, och känslan är kanske till mig faktiskt. Vi skapar våra egna liv, vår egen ekonomi, vår egen kärlek. Vi har som största uppgift att ta hand om oss själva. Inte förräns vi kärleksfullt tar hand och månar om oss själva kan vi sprida det utåt, som ringar på vattnet. Vad har du för drömmar, vad vill du göra i ditt liv? Jag kan ana att du liksom jag tror att en man kan fixa allt. Jag tror att en bonde skulle lösa alla mina drömmar…du kunde tänka dig att flytta till London och nu Tallinn pg. a en man. Du kanske kan göra något modigt enbart för dig, utan inverkan och baktanke att komma en man närmare. Precis som att jag kan fixa ett boende på landet utan en man. Jag tänker på vad Deepak säger om att vara objekt styrd. Vi kanske ska tillbaka makten till oss själva…. Lite funderingar bara. Jag vill inte ta ifrån dig ditt pirr och din nyförälskelse. Jag kanske bara är tråkig och begränsad i mina tankar…. Men det känns som att det ligger nåt här.. I alla fall för mig. Sen känner jag en önskan om att du ska hitta rätt, hitta nåt fantastiskt att jobba med och tjäna pengar och kunna göra det du vill. ❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-29 18:20
#36

Jag tror att det ligget något stort och viktigt i det där som gäller alla Otroulig.

MissInAction
2014-05-29 23:04
#37

Alltså näe. Jag har inte tron att en man kan "fixa" något i mitt liv. Det har jag aldrig trott eller känt. Däremot så är jag flyttbar och jag vill gärna ut och se något nytt i världen, och har ingenting som håller mig kvar i Uppsala, eller i Sverige för den delen 🙂
Men jag tänker att det skadar inte om jag kan kombinera nya miljöer (nytt land), jobb och komma närmare den jag vill vara med. Jag ser inget fel i det ♥

Det jag vill och som jag känner innerst inne och så starkt är just att se mer av världen. Se kultur och landskap och uppleva vår fantastiska värld på andra ställen. Uppleva samhälle, mat och socialt liv på andra ställen. 

Att jag ska göra det som känns rätt just för mig ser jag som självklart. Har ju som sagt även Malta i tankarna sedan någon månad.. och där finns ingen jag känner 😉
I ett av mina förhållanden planerade jag att åka som utbytesstudent till Ryssland. Jag involverade dock pojkvännen lite väl sent i planerna, tyckte han och blev jättesur. 

Jag kom i gång med städning ikväll… men sköt verkligen upp det till max, till och med att jag ringde exet för att fråga en grej om dammsugaren och vi pratade i över en timme… men vid 18.30 började jag tvätta fönstren! Ett projekt eftersom jag måste dra ut skrivbord, dator, brudkista med tv på.. allt bort från fönsterväggen där jag har fyra fönster och en balkongdörr. Varje fönster har ju fyra glas att tvätta, så det tog några timmar. Och torkat av skrivbord också. Sen duschat, ätit äggröra och texas pecan-glass… sooooft!! 
Får fortsätta städa imorgon och i helgen. 

Känns lite bättre nu… jag ska se vad jag kan göra för förändringar här hemma för att det ska kännas ännu bättre 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-05-30 00:52
#38

Godmorgon, godmorgon!!!

Här är underbart väder,,, försov mig och har inget kaffe hemme!!

En morgonstart utan kaffe!! gör att det tar tid att vakna`````

Idag är det möten,,, andra mötet är på IKEA,, så jag åker dit tidigare och sätter mig där och jobbar ,, och så ska jag köpa lite knäckebröd,,

Kvällen så är det någon tillställning som jag ska på!!

Måste ju fortsätta med min översättning också om det kristna budskapet!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-05-30 03:04
#39

Jag hade nåt liknande mönster för ett parår sedan.. var jätte-i-Vortex och så dök det upp något som slängde ut mig helt. Klurade på det en del då, och insåg att det är grejor som ÄR i mitt verkliga vortex som dök upp då… men som jag har helt fel perspektiv på, motstånd till. Så kanske, är allt helt som det ska vara med Mo! Han är på en väg som är mot vortex för honom. Och du skulle kunna se det så, men starka motståndstankar dyker upp istället.

Nåt med döden och dig verkar ju vara starkt ❤️ Men döden är Vortex!! 🤗 Kanske vill ditt JAG, universum att du ska se det?

Eller, behöver inte ens vara döden.. bara se att saker som kanske verkar hemska kanske inte alls är det, utan på spåret, downstream.. Mo's cancer kan ju mycket väl vara hans väg till frihet från alla hans famlijetraditioner och mönster? (Oavsett om han dör eller inte.. men hela processen liksom) Och kanske känns BÄTTRE för honom än hur instängd han var innan? Det kan man ju aldrig veta.. Tänker på hur dödliga sjukdomar får människor att tänka om, att prioritera helt annorlunda, att se glädjen i det lilla, att uppskatta saker, att släppa sånt man var helt insnöad i innan och inse att det inte alls var särskilt viktigt.. sådana saker..

MissInAction
2014-05-30 07:11
#40

Åh… ja… döden är Vortex… ♥ Det där har jag ju fått tänka på sedan i vintras någon gång då ni - kanske var det szirius eller du Linn! - delade en video där Abraham pratade om detta med döden och hur vi kan hantera den. Den gav mig verkligen så mycket tröst! ♥
Och det tar väl kanske ett tag att få tankarna och sjunka in ordentligt innan man (jag) accepterar dem helt. 

Det är nog ändå på god väg… för när jag tänkt i de banorna, att han går vidare… så har jag inte paniken som jag haft förr. Däremot så känns det otroligt konstigt.. svårt att greppa liksom att han inte skulle finnas kvar på jorden. Men jag tänker alltid på honom med kärlek ♥

Det kan absolut handla om nåt sånt. 

Nu har jag ju i princip ingen kontakt med honom, men jag får intrycket att familjesituationen fortfarande är samma. Men man vet aldrig… fast ja, de verkar rätt principfasta 🤐

Jag såg att han var online på FB igår kväll och sedan att han spelade counterstrike, så han verkar vara hemma och okej nog att spela iaf 😃❤️

Klämfredag idag!! Killen vi jobbar med på senapsfabriken har semester idag så vi sticker till vår dagliga verksamhet istället… meh känner jag väl inför det 🤪 av flera skäl! Men jag hoppas att en kvinna är där, som jag inte träffat sedan februari. Eller en ny tjej som tydligen är intresserad av Harry Potter 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-05-30 09:59
#41

#39 Tack Linn för att du skriver allt jag tänkt skriva😍😛

Jag guppar vidare☀️🌊🤗❤️

Annons:
linnease
2014-05-30 11:02
#42

❤️❤️❤️

Visst kunde inte du sova heller på sistone Kathja? Jag var uppe typ hela natten inatt. 🤔 La mig kanske tre gånger med fick ge upp och gå upp. Nu är lägenheter så välstädad och röjd och diskad som den kan bli, och all återvinning är lämnad, och jag har uppfunnit en superbra köksbyrå för återvinningsinsamlingen med ett par extra lådor för prylar som jag ska bygga till köket av virket från några lastpallar jag har och lasera fint vill och grått.. och gjort inlägg här o kollat på metallica dokumentär och och och 😃 Och sov kanske två timmar på morgonkvisten innan telefonen ringde, sen gick jag upp igen. Skumt

Iofs verkar det bli så när jag pushat mig lite, gjorde lite för mycket grejor i tisdags och igår.. och sov ordentligt på eftermiddagen igår efter jag kom hem från shopping runda med mor.. kanske bara därför?

Otroulig
2014-05-30 11:21
#43

Eftermiddags lurar kan ju ha den konsekvensen 😉

Själv sov jag till 10.00 - blev väckt av telefonen. Bjuden på kortspels middag. Det ska bli kul - jag spelade väldigt mycket kort förr i tiden, det var som ett sätt att umgås. Så det ska bli kul.

Igår drog jag till mig dating…först satt jag hos grannen och hon kom in på hur hon träffat sin sambo, det ledde vidare till hur andra av hennes bekantskaper träffats. Jag var ju inne på linjen - letar man kärleken så kommer den inte. När jag kom hem så var det ett dating program på TV. Det är lite intressant för de går in i hur vi fungerar i relationer. Sen är det samma jadajada också naturligtvis. 

Jag fattar inte riktigt.. men men

AHH, nu sms:ade brorsan värsta snyggaste markteglet till mitt växthus

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-30 11:30
#44

Jädra skit dator, nu lever den sitt eget liv igen och bara byter sidor. Jaja, får skriva på mobilen. Det här med växthus frågan tycker jag är lite intressant, jag ser hur den energimässigt håller på att manifesteras fast jag vet fortfarande inte hur. Den liksom böljar sig fram i formen, försöker tränga fram och jag är där och försöker styra så att det ska bli optimalt. Men får jag nu 10 m2 värsta snyggaste markteglet, så vetisjutton om jag inte bygger upp ett på min hyrestomt fast inte som i mitt dröm växt hus… Tror jag…. Gahh är så sugen. Åh så spännande att se hur allt växer fram!!! Oj vad rörig jag är, haha. Dags för lite meditation kanske:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-30 11:42
#45

Det stämmer Linn, har sovit dåligt i en vecka men i natt sov jag hela natten. Läste ett vi har gått igenom ännu en energihöjning så det kan ju bero på det. Annars har jag ingen aning, klurar iof inte på varför. Är bara att gilla läget. :-D

Otroulig
2014-05-30 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Haha!! Åh vad roligt! Jag kan ju i växthusfrågan grubbla mig blå på hur jag ska göra. Vill ju ha en egen tomt att sätta upp det på. Här dyker motstånd upp. Så får jag denna på FB.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-30 13:05
#47

Hm, jag kanske bara har mer energi då 🥳🥳 För, innan när jag blivit så trött så jag däckat och sovit en timma eller ett par har jag det inte varit några problem att sova hela natten med, tio timmar till.. Jag kanske håller på att bli frisk! 🤗

Oooh, jag känner, eller kände Staffan som är med i Kärlekskoden, dejtingprogrammet, och en av tjejerna i de tidigare omgångarna var min kusin! Så jag har följt det! Kollade igår med, kul att gissa vem de kommer välja och roliga tester..

Man ska aldrig säga aldrig Otroulig, min mamma hittade sin nuvarande make på en dejtingsajt för tre-fyra år sen! Hon var motvillig till att dejta länge, och på internet med, men så plötsligt ändrade hon sig :) Dejtade ganska snabbt tre i rad, säkert för att uppdatera sin bild av män och inse vad hon ville ha efter att ha varit singel i typ 17 år eller nåt sånt.. och så blev det tredje gången gillt. De passar sååå bra ihop! ❤️ Jättesöta. Ha, och jag kom just på fördelen med att dejta på internet, hon lyckades hooka upp med en teknikintresserad man (för att vara 60 i alla fall :) ) så nu har hon alltid dator- o smartphone- och prylsupport 😃👍

linnease
2014-05-30 13:06
#48

Hm att dejta borde ju leda till att man aktiverar vibben av närvaro av män och potentiella partners ganska rejält faktiskt? 🤔 Om man inte har en himla massa motstånd förstås

Annons:
linnease
2014-05-30 13:09
#49

Jo just det, en gammal god vän till mig bröt upp med sin sambo, det var väl bra, ok liksom mellan dem, men han kände att det måste finnas nånting MER.. Och när jag träffade honom strax efter så pratade han helt förväntansfullt om hur han faktiskt såg fram emot att ut och dejta! Tror inte det tog så lång tid innan han hittade sin nuvarande sambo/fru  och mor till deras två barn 🤗

szirius
2014-05-30 13:38
#50

Otroulig jag känner bara tuta o kör! Bygg, om det är det du älskar, lev i nuet, så ska du se att allt ramlar på plats….inte hela världen att riva ner och flytta med växthuset sen, eller hur🙂? Kul NU, kul sen, kul hela vägen🌊. Och som Linn säger, beror ju helt på vad du själv vibbar vad gäller dejting, så länge du har motstånd och åsikter om det, så blir det ju så. Det kan lika gärna vara superhärligt och flöde och massa kärlek där! Visst har jag berättat om svärfar som la ut en annons om att han ville ha en kvinna som tyckte om att städa och laga mat😂, helt utan funderingar om att det kan verka extremt  och gammeldags och hemskt och ojämställt o jadajada…han fann någon och de har det så bra så, han snickrar möbler och hon saftar o syltar i frid och fröjd tillsammans. Jag menar, om du bara är helt rak och ärlig med vad du önskar så har du ju större chans att finna det.

Jag är också piggare tjejer, sover mkt mindre men är inte tröttare för det. Min syn på saken är att solen ger mig energi och livslust, jag har inte samma behov av vila nu, jag har sovit mkt under vintern😴🌛, nu finns roliga saker att pyssla med, jag vill vara ute☀️

Chopra-programmet påverkar också min energi, jag gör den ofta på morgonen, även om jag sovit kanske 5 h, men efteråt känns det som om jag sovit hårt 8 h och är pigg och fylld och redo för dagen!

Håbe
2014-05-30 13:54
#51

Tycker det är helt fantastiskt hur snabbt det går att vända nu när jag dyker ner i smet och gegga ibland. Det finns liksom inget utrymme för att grotta ner sig och grubbla. Ta ut sorger i förskott och sånt.

Fick veta i tisdags att min chef sagt upp sig. Och jag tycker otroligt mycket om min chef. Som chef och som människa. Hon har stöttat mig när jag behövde det och gett mig utmaningar där jag behövde det. Hon såg något i mig som jag inte själv gjorde när hon gav mig jobbet som arbetslagsledare och husansvarig. Hade jag förstått innan vad det innebar hade jag aldrig vågat tacka ja. Himla massa organisation och ansvar. Men jag har vuxit in i det och insett att jag både gillar det och faktiskt är väldigt bra på det. Vilket jag även får höra från mina kollegor. Jag har fått mandatet även av dem. 

Att hon skulle sluta kom helt utan förvarning och min spontana tanke var att jag säger upp mig och flyttar efter. Hon sa också att bara jag skaffar körkort så jag kan ta mig dit så anställer hon mig. Min känsla var att "tänk om nästa chef tar ifrån mig det jag har jobbat ihop. Tänk om h*n vill ha någon annan i den rollen jag nu har. Tänk om den nya chefen är en som pekar med hela handen och inte alls kan lyssna på oss…"

Så kände jag mig bara helt lugn plötsligt. Hur det än blir så är det meningen. Jag litar på att den här förändringen sker för att det kommer att leda till något ännu bättre. Jag kommer att sakna min chef. Jag är ledsen över att inte ha henne att bolla med längre, men jag är nyfiken på vad som händer nu. Vad ska det bli?

Otroulig
2014-05-30 14:42
#52

Åh flickor, bara ordet dejting får mig att bli illamående. Det finns så oerhört mycket motstånd där - så det går bara bort. Min man kommer att dimpa ned på ena eller andra sättet ändå. Håbe, bra där! Precis dit har jag oxå kommit, så underbart att ha den tilliten till att det som sker leder till nåt bra - även om det just nu kan tolkas som något väldigt tråkigt. Som när min vän flyttade till Asien istället för att öppna bästa företaget med bl.a mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-30 17:58
#53

Otroulig,
Gör som Will och Grace - hoppa över dateandet och gå rätt på och gift dig bara när du sprungit på Honom! 😂🥳

Håbe,
ja precis vad jag också tänkte när jag läste… det kommer ju bara att bli ännu bättre! 😎
Kan vara skönt med förändringar, oavsett om man tycker att det faktiskt redan var bra innan! Ingenting i livet är ju konstant, utan allt förändras. Det är väl så vi växer ännu mer också 🙂

Vi hade halvdag i dag. Sen mediterade jag när jag kom hem och efter det har jag sovit två timmar! Sen pratat lite med mamma i telefon.. kändes jobbigt innan men nu känns det mycket bättre ☀️❤️

Fredag kväll 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-30 18:07
#54

Haha, just ja!! Det här skrev Hicks på FB för ungefär en timme sen - tänkte på all politik vi kommit in på på sistone och hur vi kan förhålla oss till det😃

As your world or your government, or individuals within your government, make decisions about what is better for you, and as they try to protect you from every possible potential experience, your lives become rather cumbersome, don't they? All you ever need is a vibration of Well-being. -Abraham


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-31 01:19
#55

Tror ni att det är möjligt att älska någon fastän man inte vet om det själv (än)?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-05-31 09:27
#56

Det där tror jag handlar mer om vad man lägger i ordet älska. För jag tror inte att man kan gå från noll till hundra på en sekund. Det vore ju som att hoppa tio steg på känslostegen i ett hopp. Men jag tror att det finns människor som inte riktigt vet vad älska är för dem. Skulle någon annan vara i deras kläder skulle de säga att de älskar. Det finns oxå många som har svårt att sätta ord på sina känslor. Om det nu var till någon hjälp.

Otroulig
2014-05-31 11:16
#57

God förmiddag, jag vaknar till en känsla av mirakel, nice va!! Känslan jag är i nu påminner om hur jag mådde för 7 år sen, när jag uppfyllt en stor dröm. Jag köpte min lilla franska söta skönhet till bil. Det var en dröm jag haft i flera år. När jag fick den så trillade allt på och jag fick uppleva mirakel. Så nu känns det som att jag är där igen. Och det är så spännande för jag vet ju trots allt inte vilka av mina önskningar som kommer att besannas först, jag bara njuter av att formerna börjar materialisera sig. En sak jag önskat mig är att bli lite smalare i kroppen och vetisjutton hur det gått till men så är fallet. Kanske allt bärande och spring de sista veckorna. Smalare är jag i alla fall :) så jag känner mig snyggare:) Tycker det är så kul, folk tränar, går på dieter osv. Jag bara tänker mig smal. Varför krångla till det?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-31 13:45
#58

Det var till stor hjälp, Kathja! Har lite liknande tankar själv 🙂

Haha ja, Otroulig! Varför krångla till det när man bara kan njuta! ☀️

Nu ska jag ställa in bröd i ugnen. Grahamsbullar blir det i dag… det vet jag att jag kan göra och de blir gudomligt goda 😍🤤
När de fortfarande är varma, med ekologiskt Bregott som får smälta lite på, och ost… mmmmm…. och så te till det ❤️

Har gjort dagens meditation (lagen om minsta motstånd) och det känns superspännande! Och lyssnar på 80-talsmusik och dansar 😃

Är lite sugen på att se någon gammal musikalfilm! Footloose eller Greace kanske! För jag är rätt säker på att jag aldrig sett någon av dem! 😞


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-31 14:01
#59

Åh vilken befrielse!! Har just hivat ned gamla dagböcker i " brännbart" säcken. År av suktande efter män som inte var intresserade , massor med tankar där jag slår på mig själv. Hittade t.om en text " jag borde inte få finnas" usch bort, bort, bort, bränn, bränn, bränn. Det är inte jag längre. Allt ligger i mitt förråd i källaren, garaget är ju rensat sen förut. Det känns symboliskt att rensa bort gammal skit i det undermedvetna. Jag har redan kört iväg ett lass till brödet och fiskarna. Nu är det slänga som återstår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-31 14:44
#60

Den känslan av befrielse är så skön! Det är som att man blir så mycket lättare och man inser inte förrän då vad man har gått omkring och "burit på" 🙂 

Tänker röra till det lite bara för det, och ställa mig frågan om vi inte ska acceptera att det är vi, eller har varit vi… så på något sätt är det en del av oss! Och det är okej. Det kan ju aldrig nånsin vara fel! Och vi gör helt enkelt andra val just nu! ♥
Så tänker jag mig att vi ser på oss själva både nu och då, med kärlek och ingenting annat! 😍🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-31 15:20
#61

Jomenvisst kan jag känna ömhet för hur jag var och hur jag geggade runt. Det ger mig ju en otrolig erfarenhet. Men just det här kändes så symboliskt, att jag verkligen väljer andra tankar idag. Jag är klar med det där. Det är historia och det finns ingen orsak till att spara det av nostalgiska skäl. Varför ska jag läsa det och bara återberätta all gegga för mig själv. Jag väljer att säga adjö.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-05-31 16:03
#62

Ego; lugna ner dig. Det finns inget att vara rädd för! Sluta döma andra och migsjälv. Förlåt alla och mig själv. Känn medkänsla för alla och mig själv. Känn tacksamhet för allt, lev kärlek, se kärlek, ge kärlek. Älska din fiende, din nästa och mig själv. Det finns inget annat än jagsjälv. Allt är jag. Jag är kärlek.

Annons:
MissInAction
2014-05-31 17:05
#63

Självklart är det så, Otroulig.
Och jag menade inte att du ska hålla fast vid det eller älta det eller gå igenom det. Jag bara reflekterar över hur vi förhåller oss till hur vi har varit. Vi kan ju se på det med förakt, medlidande, sorg osv. eller så kan vi se det som att det var så det var och det var okej. Ett lugn och en neutral och/eller kärleksfull känsla inför vårt "gamla" jag!
Alternativt lite som att oj usch nej bläh, bort med dig! Det där gömmer vi undan… där har vi starka negativa känslor inblandade. 
Det var den skillnaden jag ville framhäva 😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-31 17:55
#64

Jag förstår hur du menar och jag måste nog erkänna att känslan jag får när jag tänker på mig alla dessa år är lite stöööön, Kom igen nurå. Får väl köra lite Hoppalong på det:) Älvan … Du har inga fiender ❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-05-31 18:08
#65

Otroulig Du har så rätt! Allt är jag. Önskar alla rädda människor som styrs av egot också såg det. Trots allt används ordet fiende i vårat samhälle. Vi och dom. Separation som egot vill få oss att tro på. Det existerar ingen separation. Det finns bara jag/vi/Gud. Jag är kärlek. Jag är allt.

linnease
2014-05-31 21:23
#66

Gud, jag är jättekonstig idag. Vaknade efter skum dröm, sovit längre än vanligt, vad på rätt bra humör o massa insikter på morgonen, gick ut, men kände mig plötsligt helt som förgiftad i kroppen?! Fick bara sitta ner länge, sen har det kommit som i vågor, och humöret skiftar på sekunder, från superdåligt till helt ok till riktigt bra till jättekass. Skumt, o lite läskigt.. Mat smakar inget gott alls idag o ingen energi till nånting heller. 🤦‍♂️

Otroulig
2014-05-31 21:50
#67

Kram Linn, det enda jag kan råda är att jorda dig. I morgon är en annan dag ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-31 22:32
#68

hm ja.. vad är jorda sig egentligen? Fast jag tror jag fattar. Bara chilla o ta det lugnt :)

MissInAction
2014-06-01 01:35
#69

För mig är att jorda sig nästan bokstavligen att just jorda sig.. komma ut i naturen.. röra vid träd, sitta på marken, gå barfota… chilla i naturen ♥

Kan också jorda mig inomhus genom att föreställa mig att rötter växer ut ifrån mina fötter och ner i jorden.. långt in mot planetens kärna.

Haft en bra dag ♥ med brödbak och vårstädning och hela tiden har jag lyssnat på 80-talsmusik och dansat. Ofta försöker jag ju få till så "snygg" dans som möjligt.. men idag insåg jag att det är mycket roligare om man gör det så galet som möjligt.. bara öser på och lever ut! 😃🥳🎧

Sen blev det lite antiklimax på kvällen med folk som bangade att spela och blev sura… lite knak och brak.. men men… såg någon bild i newsfeeden på FB att det viktigaste beslutet jag har att fatta är att vara glad! Sååå… då är jag glad 😃❤️😍

Godnatt 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2014-06-01 03:21
#70

Hej på er !! Kikar in en sväng, men måst iväg igen!

Igår var jag ju med i radion, tänkte inte att radio har sådan verkan idag,,, men tydligen!!! hade 6000 besökare till min blogg igår!!! wow❤️

Nu ska jag iväg på ett möte med dejting firman`` Få se hur det blir..

Ska läsa runt här när jag sitter på tåget!

Kram på er!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

ollivoll
2014-06-01 09:11
#71

Otroulig, härligt att läsa om din "ritual" ;) skönt att du börjar tömma bort gamla minnen som ändå bara ligger och pyr och gör ingen nytta:) Missi, jag tycker som dig angående jordning, gå ut i naturen och verkligen suga i sig moder jords energi, jag älskar tex att gå barfota på en gräsmatta oavsett årstid och väder. Känslan efteråt är obeskrivligt skönt:) Älvan, visst är det ändå skönt att du vaknat upp och inte vill längre styras av egot:) sen är det upp till din omgivning att antingen följa tåget eller låta bli. Viljan är fri. Det är visserligen trist att vissa håller så stenhårt på sin rädsla.

szirius
2014-06-01 10:17
#72

tittar in på morgonkvisten, efter en underbar, sen kväll/natt i storstaden🤗❤️

Känner för första gången på länge att jag är trött…😴, skulle helst somna om efter meditationen i morse men vi ska strax iväg på musik-konsert, sonen ska spela🙂.

Oj, vad mitt hem fått lite uppmärksamhet de sista 2 veckorna😇…kläder i högar, prylar på borden, knaster på golven…jag ber härmed om att en sån där stark, uppsluppen städlust 🥳ska svischa förbi så att jag får huset glänsande igen på några timmar✨

Har rivit ihop alla överdrag o kuddar mm för några dagar sedan att tvätta o hänga ute oxå, men de ligger tålmodigt och väntar…😃, jaja, jag tar det med ro, jag vet ju att det bara säger klick en dag så får jag allt gjort. Nu hittar jag helt enkelt ingen lust!

Redan juni! wow!🌺

SHIAWASE
2014-06-01 10:25
#73

Mitt hem skulle behöva lite uppmärksamhet också!!!😮

Men just nu är jag mer fascinerad av allt som händer!!!

Jag bubblade ju i bubbeltråden, men OJ vilka fantastiska möten jag har,,

Läste just nu dejting event förtagets hemsida,,, vi träffades ju för första gången idag, och de är nystartade, (inom just detta område) och det är INTE ett dejting event, utan handlar precis om allt som jag pratar om!! Deras hemsida kunde ha varit skrivit av mig,,

Just be content with yourself

är deras rubrik på hemsidan (på engelska,, ) och hela texten på första sidan, skulle kunna vara min text```` sååå fantastiskt att får göra något ihop, första eventet är den 28e Juni, ,, Oj!! det bara spritter ,, när man upplever sådana här fantastiska möten,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-06-01 10:25
#74

Haha, kollar igenom korten i telefonen - och jag red ju igår också!! 😍Hade liksom glömt bort det då jag var/är så uppfylld av gårdagskvällen/natten. Inte så konstigt att jag är mör idag😂

Otroulig
2014-06-01 11:33
#75

#74 Haha "jag red ju igår också". Hihi det verkar hända så mycket hos dig nu Szirius så du glömmer bort alla roligheter. 

Shia, snacka om ketchup effekt hos dig!

Såå roligt 🤗 🥳 

Du har varit på väldigt mycket talkshower och pratat mycket inför folk. Vilket är fantastiskt, att du kan sprida ditt budskap. Är det boken som öppnat upp för det? 

Ja Linn, ut och krama ett träd, gå i skogen, lugn och ro, suuuug in kraften från naturen, eller gör nåt praktiskt lugnt. 

Idag har vi sol här, så skönt, ska köra meditationen och sen får vi se - idag kanske det är dags för lite plantering. 

Saknar Kathja lite..men hon gör ju det hon ska 🙂. Jag har väl ett uppdämt behov av att bara surra här. Förra veckan var det ju full fart IRL.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-06-01 12:04
#76

Hm.. naturen är så trååkig.. Får lappsjuka.. eller nåt.. gammalt? Hm får inga bra vibbar i skogen iaf, blir bara deprimerad..

Annons:
Otroulig
2014-06-01 12:58
#77

🤔 ok…en äng då? Liggandes på rygg? Sitta vid en strand? 

Men du Linn vet säkert vad som är bäst för dig..🤗 skickar lite ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-06-01 14:39
#78

Otroulig! Ja,, nu är det fantastiskt mycket, underbart och härligt,,

det är inte min bok,, inte bara, en viss del,, men det är nog JAAAG,, som i och med att boken släpptes, så släpptes allt mitt motstånd, och jag tillåter ALLL !! och allt kommer det bara flödar, möten, evenemang, roliga saker etc, ,, wow!!! så fascinerande och sååå roligt,, som detta relations evenmang PERFEKT!!! Det är som om att flytta detta forum till en fysisk plats!!!så känns det,,,

Just nu är jag så öppen man bara kan bli,,

Jag har varit så här öppen tidigare också, och jag känner att "Ja!! jag har hittat tillbaka!!!"

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-06-01 14:42
#79

Och för att spinna vidare,, De som har hört mig prata,, blir såå berörda och tycker att jag är fantastisk (haha,,, noll ödmjukhet,, men ni vet säkert hur jag menar),, så det som jag pratar om ligger så mycket i tiden, och det är vad folk vill höra, och de vill höra mera!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-06-01 16:14
#80

Jag förstår dom ❤️ du glänser här inne, men jag tror banne mig att du kommer ännu mer till din rätt IRL. P vår gemensamma bekant har jag aldrig sett så lyrisk som när hon pratade om dig ❤️ häftigt att vara mitt i flödet!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-06-01 23:25
#81

Åt tack Otroulig😊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-06-02 16:21
#82

Åh vilket härligt vääääder! 😍☀️
Jag har dock mest varit inomhus idag… stack från praktiken vid 13-tiden ungefär, gjorde lite ärenden på stan innan jag åkte hem.
Nu tänkte jag köra lite meditation.. behöver verkligen det innan jag beger mig ut en stund igen!
Har precis tittat på senaste Game of Thrones-avsnittet med Marko på teamspeak 😃 så nära sällskap man kan komma med tanke på avståndet, haha! ♥
Utan att spoila så… jisses…!! Glad att jag hade sällskap.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-06-02 21:51
#83

Hej på er ! Lugna dagar härinne, ovanligt!☀️

Men att döma av FB har ni ju så fint väder,,så  det är väl ute som gäller för de flesta!

Här är det också fint väder, 30 grader har vi mest varje dag,, skönt,, regnperioden har inte börjat ännu, så luftfuktigheten är inte så hög ännu!

Ha en fin kväll alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2014-06-02 22:09
#84

Ja, jag har liksom inte så mycket att komma med. Haha, tycker det är jag och Miss som hållit låda här hela helgen 😃. Det lunkar på. Jag har njutit av min helg och det var trevligt att komma tillbaka till jobbet igen. 

Lite roligt, idag gjorde en gammal arbetskamrat ett fallskärms hopp. Dvs sa upp sig utan att ha ett nytt jobb. Jag var den första att gratulera. Jag sa som det var att ibland måste man stänga vissa dörrar för att nya ska kunna öppnas. Så var det ju för mig.

Jag har nog aldrig känt mig så trygg och lugn. Haha, det är så kul. Mitt kontrakt går ut om två veckor och jag tänker verkligen inte på det. Är inte ett dugg orolig. Jag har fullständig tillit. Lite roligt - diskuterade detta med en kollega, att oönskade förändringar - såsom uppsägningar ofta leder till något helt nytt. Hon reflekterade över att så många av hennes vänner sagt att " Tänk om jag inte blivit uppsagd, då hade jag aldrig kommit hit till det här underbara jobbet" 

Återigen - saker som vi kanske vid första ögonblicket tycker är tråkiga och oönskade kan egentligen var vår största gåva i livet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-02 23:56
#85

Åh det känns så konstigt. Känns som att det är fredag imorgon men samtidigt känns det som det är tisdag också.. känns overkligt men bra ♥

Har ett beteende som jag inte gillar med mig själv och jag vet inte vad som ligger bakom det.. nån slags martyrskap kanske? Eller varför jag har det..
T.ex. när vi spelar (datorspel) och det går dåligt… jag blir frustrerad och spelar sämre, tappar självförtroende.. och när någon i mitt lag då kommenterar något jag gör eller borde göra, typ tipsar mig.. så känner jag hur avig jag blir och vill inte alls göra så! Blir liksom tjurig. Typ att kom inte och tala om för mig… alternativt så känner jag mig så kass som måste få tips… 
Funderar på att köra tapping på det men vet inte på vad, exakt… eller bara visualisera hur jag vill vara, hur jag vill ha det istället… är kanske det bästa… hitta den känslan?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-06-03 15:27
#86

# 85 kanske är du så sträng mot dig själv så att när någon vill ge dig råd så tar du det direkt som om de vill säga åt dig att du suger, och så blir du irriterad, det är en triggerpunkt för att du själv tänker låga tankar om dig själv?  Kan känna igen det…om jag har en svacka i självkänslan så tar jag lätt allt personligt, tex om min man säger nåt så kan jag då ta det som " du tycker jag är osmart!" , men han är så bra på att hålla den där spegeln o säger bara " ingen annan tycker att du är osmart, bara du själv". 😉

ollivoll
2014-06-03 21:13
#87

Games of thrones avsnittet!?! Ångrade att jag tittade på den………fy fan…

MissInAction
2014-06-03 21:56
#88

ollivoll
hahaha!!!! Ja jag vet vad du menar 🤐😮😎
PM om du vill prata av dig… obs jag har ej läst böckerna!

szirius,
ja något sånt kanske. Jag har alltid varit sådan att jag tagit kritik väldigt personligt. För jag anser att det är personligt. De riktar den ju mot mig. Fast det är i vuxen ålder som jag rent intellektuellt har insett att jag får skilja på mig som person och något som jag gör. För mig flyter det dock ihop… hmm.

I dag har jag haft en såndär avig dag. Har bara velat hålla mig ifrån allt socialt på nätet. Eller velat och velat… en del av mig ville. Den tjuriga delen, och delen som tänker att jag skulle må bra av att ha dagar som ägnas bara åt Mia. 
Men jag har mått dåligt och haft ångest och saknat att chatta med M!!!!! 
För knappt en timme sen så skrev han på Messenger och undrade hur läget är. Tänk, nästan ett helt dygn har gått… och jag tror inte att det gått en dag då vi inte pratat, sedan februari. Wow. Vet inte vad jag vill uppnå med det heller. Om jag inbillar mig att jag bevisar nåt om jag kan "hålla mig undan".. eller om jag vinner nåt på det? Verkar heldumt egentligen när jag tänker på det!
Det enda jag gjort på nätet under dagen är kollat in här, och gjort dagens meditation i morse. Men nu kanske jag ska ta mig en titt på Facebook innan sängdags… kanske. 

Men jag har tittat på flera avsnitt av The Originals ikväll, alltid nåt 😉

Förresten, jag åker upp till mina föräldrar i helgen… åker torsdag och hem igen på söndag. Det är stor marknad uppe i Malung… inte varit på den på åratal, tänkte jag skulle ge det en chans.
Och… jag minns ju hur det var senast jag var hemma i julas……. lite spänd känner jag mig ju. Och jag hoppas att de inte drar upp det igen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-06-03 22:34
#89

MissI, haha tack:) ja vilken ångest:p märker jag att den inte vill ge sig PM:ar jag dig gärna;) Har inte heller läst böckerna, men måste medge att jag gärna läser spoilers, för jag är så otålig hihihi

SHIAWASE
2014-06-04 06:47
#90

Får nog bli lite bubbel bubbel tråden också,,,

Mår utmärkt,,,, mycket att göra,, lite sömn,, men jag är nog på väg mot

min titel som "inspirational speaker"!!!

Det skrev jag ju för ett tag sedan,, och det kommer ,, det är på väg känner jag,,,

Här är det varmt 30 grader varje dag,, trots att regnperioden inte har börjat,,

Minsta dottern sa till mig igår "Mamma,, vad är Gud egentligen,, är Gud till för att vi alla ska vara lyckliga,, betyder det att när vi är lyckliga så är vi ett med Gud?"" Åh !!! Jag kände sådan lycka häromdagen!!! allt var såå kulll,, vi hör ju ihop alla, eller hur?"

JAAA sa jag,, klok 6 åring, eller klok,, uppkopplad sexåring.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
2014-06-04 07:36
#91

Haha, åh vad häftigt med din uppkopplade dotter, Shia! ☀️

Nu ny dag😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2014-06-04 11:35
#92

Här var det lugnt idag…

szirius
2014-06-04 17:32
#93

Har inte tid att vara härinne😃, eller jag väljer att göra annat är kanske bättre uttryckt😛. En liiiten liten paus nu inne, men känner suget att gå ut o fortsätta i trädgården🌺! Är back på vågen, upp tidigt o bara glädje och flyyyt i ett enda svep hela dagen o eftermiddagen 🌊❤️ Har jobbat HÅRT med kroppen och känner hur jag verkligen tycker om det🙂, murgröna är inte att leka med när de fått rötter o snirklat in sig överallt, men så kul att röja och se resultatet!  🏆 Och vilken skillnad att ha en trevlig vän bredvid sig att småprata med under tiden!🤗

Har sån frid i det hela ( idag😇😉) , att allt får ta sin tid, bara ta en grej i taget, inte för att komma fram till nåt mål egentligen, men ändå så skönt att bocka av grejer som man vill fixa.  Känner ( idag) att det finns oändligt med tid, ingen brådska, ingen mening att pressa eller känna irritation utan bara vara i varje sak. I feel good! ✨

gardit
2014-06-04 19:03
#94

Min man kom hem med en bukett vackra lupiner idag.

Underbart om det inte var för att det idag var 15 år sedan min mamma omkom tragiskt just när lupinerna blommade…

Nu står blommorna i en vas bredvid ett tänt ljus och minnena och saknade känns extra svår…🌺

Otroulig
2014-06-04 20:30
#95

Kram Gardit 🤗.

Du kan ju tänka som så att lupinerna är en hälsning från henne att hon vill se dig tänka med glädje på er kärlek och den tiden ni fick.

 Väldigt gulligt av din man att komma hem med blommor. 

Szirius, visst är det skönt att jobba med kroppen 👍. Att du sen har manifesterat en trevlig vän gör det ju ännu trevligare. Syrran och jag kan sitta och prata samtidigt som vi rensar ogräs. Nu var det ett tag sen, men det är trevliga stunder. Jag gillar att rensa ogräs - det är nåt meditation över det.

Jag har varit rastlös idag. Har haft lite otålighet och myror i kroppen. Vill att nåt ska hända. Så då gjorde det det. Chefen kom och berättade att jag fick löneökning, inte så mycket visserligen - men jag hade inte väntat mig nåt alls. Sen fick jag förlängning ett halvår till. 

Jag fick en uppgift på jobbet som jag ville bli klar med för att kunna spara - så det blev sent. 

När jag åker hem är det någon som tycker att det var helt normalt att köra om på insidan. Han hann med den bakom - smög förbi i vägrenen. Så var han på väg förbi mig efter några kilometer - men jag var beredd, så jag tog vägrenen i stället. Men sen fortsatte han efter ytterligare med näst, nästa bil. Helt livsfarligt. Men det verkade nästan som om föraren trodde att det var så man gjorde…

Sen när jag äntligen kom hem så hade grannen som lånat vår gräsklippare inte fått igång den - istället för att ringa och fråga mig - så fick den istället nytt filter och nytt tändstift…men går fortfarande inte igång. Men den kan vara lite tjurig. Så nu har jag precis ätit mat och känner mig lite trött. Men det händer saker i alla fall 😉 Så innan jag går och lägger mig ska jag väl ut och meka lite.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-04 20:57
#96

Ja gardit! Det är säkert så som Otroulig säger, en hälsning från din mor genom din make ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-06-04 23:57
#97

God morgon på er!! Ja det är lugna dagar härinne,,,,

haha, Otroulig,,,, skrattar åt ditt inlägg,,, ge gräsklipparen lite kärlek, så startar den nog☀️

Gardit,,, håller med Otroulig❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2014-06-05 12:09
#98

Tittar in innan lunch o säger hej!☀️Länge sen jag såg Kathja här nu, hon har sitt lång jobbpass gissar jag?

Här är 30 grader - o ska vara så varmt helgen ut. Känner att vi nog behöver få till att åka och bada på söndag🌊.

Är rejält svängig idag, känslor åt alla håll och kanter. Som om nåt finns i luften, missförstånd mellan folk, onödiga tjafs, iakttar mönster i mig som triggas, att ta på mig andras skam o skuldkänslor tex…känslig helt enkelt, huden utanpå o lätt till gråt. Allt är som det ska, bara guppa med och tillåta det som dyker upp få blomma ut och transformeras…

Hann inte göra meditationen i morse, kan vara det också som gör mig lite ovanligt svajig. Jag gör den nu, innan lunch!

Kraaaamar till er🤗❤️

SHIAWASE
2014-06-05 12:12
#99

En dag i hemmet , jobb och STÄD, minsta dotterns lärare kom på hembesök och det har varit såååååå stökigt ett tag,,,, så jag röjde upp ordentligt,,, minstingen kom hem och sa, wow mamma!!!! Så här fint har det aldrig varit här!!! ,,,det har varit så fint men tydligen var det längesedan ,,,,, Nu sitter jagpå tåget på väg mot middag inne ゚o Tokyo, Relationseventet blir nog kanonbra,,,, talkshow med champagne , titel , "källan till lycka finns inom dig " De tog helt enkelt en av mina bloggtitlar!!!! Kuuullll :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-06-05 12:50
#100

Nej då, jag är långledig. Går på i morgon. Har bara inte varit så sugen på att skriva här, men som du ser så tittar jag in iaf. ;-)

[Torahzen]
2014-06-05 12:54
#101

Titt in - titt ut!

MissInAction
2014-06-05 14:22
#102

En övning i tålamod :-) Är ju påväg upp till Dalarna idag och eftersom vår chef och enda Medarbetare på praktiken inte kom, så har vi inte jobbat, fick reda på efter över en timme att han var på sjukhuset med frun. I alla fall…. SJ har ju kkrångel med tågen runt Uppsala och Stockholm och bara några tåg går, långsamt, och resten ersätts av bussar. Jag bokade om biljetten till två och en halv timme tidigare och vi skulle få ersättningsbuss till Sala och skulle sen få tåg till Borlänge. Det var bara det att när vi kom hit till Sala så hade det tåget gått för en halvtimme sedan. Några blev jättearga, de flesta förvånade och besvikna och de från Arlanda hade fått bristfällig information. Så… Två timmar skulle vi få vänta här till nästa tåg. De har låtit oss välja vad vi vill från cafét i stationshuset, jag tog en latte macchiato och en muffin :-) Sen vet jag inte om och när jag tar mig vidare från Borlänge och upp till Lima men det återstår att se. Sitter och laddar mobilen nu, tur att det går :-) Och vår busschaufför från Uppsala var söt ;-) Skulle kunna göra meditationen men tror inte att jag får tillräcklig ro till det. Hoppas att ni alla har det bra. Och att ni inte behöver resa nånstans med tåg ;-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-05 15:49
#103

Ha! Du var du några hundra meter från mig Miss:) när du fastnade i Sala.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-05 15:54
#104

Men vaaa? Var var du då?? Jag gav iaf upp. Senaste budet var 16.30 och jag vet inte om jag alls skulle ta mig till föräldrarna idag… Så jag hoppade på en buss tillbaka till Uppsala!! Tar en timme. Och efter att de gjorde om biljettsystemet så gäller ju månadskortet i hela länet och även t.ex Sala :-) Skönt att ha fattat beslutet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
2014-06-05 17:13
#105

Bussäventyr! 🙂 Jag fick den där konstiga förgiftningskänslan idag igen, så himla skumt. Haft två timmar nu. Är så nyfiken på vad det är, jag gillar att fatta saker 😛Innan förra veckan har jag bara känt så två gånger i mitt liv, kanske tre, en gång efter ljusakupunktur, då var det superkraftig reaktion, en gång efter en konstig detox-maskin med nån ström i saltvatten som man har fötterna i, och en gång efter en massage när jag inte alls var i form för massage men inte kunde tacka nej just då (tror jag, var så borta då så jag kommer inte ihåg om jag blandar ihop det med detox-maskinen). Alla verkar vara kopplade till nån detox-reaktion, och det är som intuitionen jag har med.. men varför nu liksom, och hur då?! Liksom oprovocerat, hm..Spännande i alla fall, kanske blir bättre efter. Efter förra gången förra veckan lade ja in ett inlägg på matrix-forumet och frågade om nån hade lust att kolla in o se vad de får upp och en kille svarade idag (!), cool tajming: 

What I got was a strong connection to a higher dimension where the positive beings there view everything with super clarity and intelligence.

_This is releasing a large layer of supposed toxic layers and your body is evolving rapidly to the change.
_

If you keep moving throughout the day and resting when you really want to it will help with this tremendously. 

Antar att det bara är att chilla på som vanligt 😇🙂 men vore kul att förstå mer.

Otroulig
2014-06-05 17:55
#106

På jobbet Miss och jag åkte därifrån vid 16.00. Jag jobbar precis bredvid järnvägs stationen :)

Linn, det där låter ju spännande.🙂 Chilla på bara.

Jag mår så där harmoniskt bra idag. Ska alldeles straxt åka iväg på hund träning. Jag har varit super effektiv på jobbet - bara i lugn ro matat på. Som Szirius, jag härmar dig verkar det som 😊 en sak i taget och nöta på.

Jag kom ihåg mina drömmar i natt, det var länge sen, trevliga drömmar om ex, och sen om en gamla vän, min fd chef och min mamma delat på två drömmar. Jag kanske försonas på nåt vis. Vad vet jag. Det var trevligt i alla fall.

Nu ska jag dra. Ha en härlig torsdag kväll. Poppar förmodligen in lite senare och kollar om nån skrivit nåt kul.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-05 18:38
#107

Linn - Är det meningen att du ska förstå så kommer du att göra det. Apropå att förstå har jag känt mig lite off - road de senaste dagarna. Och jag kunde inte fatta varför. Tills idag när jag mediterade och fick till mig att det är sockret. Och jag bara -okeeej? Men så slog det mig att jag har ätit enligt vad mitt jag sagt åt mig ett tag, men så för en vecka sedan så trillade jag ner i sockerträsket igen. Så det kändes logiskt, och när jag väl tog till mig det så lättade hela dagen. Härligt!

szirius
2014-06-05 20:03
#108

Jag har märkt att jag blir ARG av socker! Lättirriterad, otålig, stressad, arg.  Det räcker med socker i kaffet och en kaka när jag är hos nån, så är det kört.

Jag har fått i meditation flera gånger att jag behöver dricka mer vatten. Men glömmer det likt förbajjat så ofta. Känner sällan att jag är törstig och kan ha rutin några dagar att dricka vid varje klockslag eller nåt, men sen försvinner det lika fort.

linnease
2014-06-05 20:32
#109

Hm Kathja ja så är det såklart.. Åååh jag kan bli så otålig bara 😭 jag vill ju veeeeetaaaaa! 😛

Hm kul att ni pratar om socker, fick för mig att köpa kakor för första gången på superlänge idag 😃

linnease
2014-06-05 20:32
#110

Mumsar kakor o latte med honung och sträckkollar på Biggest looser på webben, hahahaha!!!!! 😃

Håbe
2014-06-05 20:57
#111

Ha ha  Szirius, gissa varför jag är så lugn och balanserad nu för tiden. Inga berg-och-dalbanesvängningar i humöret längre 😃.

Annons:
szirius
2014-06-05 21:13
#112

# 111 jag förstår absolut! Jag äter ju redan ytterst lite sötsaker, men märker just att jag blir mer känslig för socker. Hur gör du när du är bortbjuden? Hoppar du över fikabullarna? Hemma är det enkelt men borta blir jag så trugad ….och ja, det är liksom stämning att äta tillsammans med andra…får öva på att känna in MIG…hehe…denna ständiga övning för mig😇

MissInAction
2014-06-05 21:24
#113

Linn, chilla och rör på dig om du får det att gå ihop 🤗 Rörelse hjälper till att få ur gifter ur kroppen, och sinnet… kan vara hur långsamma och lätta rörelser som helst… bara att man rör på sig. Stå och svaja som en palm kanske ☀️

Men lite roligt Otroulig! Om jag vetat det kanske vi hade kunnat säga hej 😃 jag satt ju ändå där i 2.5 timme eller nåt!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2014-06-05 21:25
#114

Jag ser till att vara mätt innan (om det är fika) sen dricker jag bara kaffe. Handlar det om mat så äter jag köttet/fisken/fågeln och grönsaker. Sås om den inte är mjölbaserad och sen grönsaker till. 

Men nu har jag varit väldigt tydlig med vad jag äter och inte så hittills är det ingen som trugat. Men det lär väl komma det med. 

Det enda som varit är att jag avstod ifrån en middagskryssning som jobbet bjöd på. Då var det en färdig trerättersmeny där jag inte kunde äta mycket alls. Då valde jag att inte utsätta mig för det. 

För min del är vinsterna så stora så det inte är värt att ta risken att förlora det. Är typ helt personlighetsförändrad. På ett bra sätt :-D

Otroulig
2014-06-05 22:00
#115

Fantastiskt att kosten kunde förändra så mycket Håbe. Jag tror jag går fri där - i socker beroendet, hehe, jag har ju andra laster. Snus och vin. 

Det enda jag kunde känna när jag gick på lågt Gi ett tag - var att suget försvann. Men så fort jag tog nått riktigt sött så eskalerade suget. Nu har jag inte tänkt på det. Äter väldigt lite sött faktiskt när jag tänker efter 🤔. Men äter helt klart kolhydrater. Gott, testade riktigt diet utan kolhydrater ett tag och mådde skit. 

Idag kom en sån där jaha upplevelse - i form av Fy Fabian vad jag ändrat mig 🥳🏆😎 och mycket med hjälp av er ❤️❤️Jag är långtifrån perfekt - har mycket kvar att jobba på, men shit alltså. Vi pratade om småsaker man kan bli irriterad på. Och jag insåg att jösses vad jag bara låter konflikter fara förbi….nu måste jag ju erkänna….jag blir ju inte riktigt testad - eftersom jag inte har nåt förhållande, men jag inbillar mig ändå att jag aldrig skulle trilla in i de där groparna igen. 

Jamenar hur kan man bli så arg så man blir svettig över att mannen tagit sista toapappret utan att hämta nytt…hur kan man svälja, svälja för att sen explodera….hahaha - jag kommer förmodligen att få äta upp det här 😃 jag kanske ska lägga ett bokmärke här för att sen kunna titta tillbaka. 

Men trots det. Jag blir verkligen nästan aldrig upprörd eller irriterad längre. Jag tar nästan aldrig illa vid mig av vad någon säger. Jag erkänner att jag har "tankar" som inte är så fina om en del människor eller kanske framför allt deras uttalanden. Men det går liksom inte ned i kroppen - för jag kan betrakta dom sådär neutralt, lite utifrån.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-05 22:06
#116

Jag har inte märk av det innan, men det är som att allt nu för tiden känns mer. Som att ju mer på high flying man är desto tydligare märks ALLT som är det minsta utan för vad mitt högsta jag behöver och mår bra av. Men det är ju logiskt, gäller bara att vänja sig. :O

Otroulig
2014-06-05 22:37
#117

Det enda jag har märkt vad gäller fysiska förändringar…är hur jag plötsligt blir väldigt varm…..vi skrattade på jobbet och skyllde på att jag satt på solsidan och att det var när ☀️ lyste under växlande molnighet …det har ju naturligtvis inget men min andliga utveckling att göra 😉 utan förmodligen min fysiska kropp 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-06-05 23:15
#118

#113 Mia, ja cool, precis vad jag försökt göra idag, "keep moving throughout the day" som jag fick på matrixforumet med. Bara lätt, men som konstant. Tror det hjälper massa faktiskt Hjärta

Hm socker och kaffe är verkligen två saker jag brottas med.. som droger för mig tror jag. Eller så inbillar jag mig bara alltihop, pendlar däremellan och vet inte vilket. Mår ofta skit utan, klarar ett par dagar eller en vecka men men kraschar till slut eller bara skiter i det och dricker ändå.. provar lite kaffe och ibland socker, mår jättebra en stund men känns som det riktigt dränerar kroppen i längden. Tänker jag varannan dag. Varannan dag känns det som att det inte spelar nån roll vad jag äter eller inte, bara vad jag tänker och hur jag mår. Helt förvirrande 🤦‍♂️

Annons:
linnease
2014-06-05 23:59
#119

Oooooh jag fick just en fantastisk inbjudan! Helt Linn-anpassad!!!  ❤️😍🤗 Har tänkt på sistone att det vore kul med lite mer människor att umgås med som jag verkligen klickar med här i trakten och som är lätt att hänga med, som jag inte blir trött av. Och varit mera festsugen sedan jag gick ut häromveckan. Sprang på mors granne häromdagen och pratade med honom ordentligt första gången, han är ljudtekniker på Sveriges Radio och lärare på Ljud-och Bildskolan eller nåt liknanade i grannstaden, och har hört att han jobbar i Los Angeles ibland. Jag höll ju på massa med ljudteknik ett tak, ett ex och jag gick en kurs och köpte studiogrejor och skrev massa musik och lärde oss att göra bra inspelningar, var hur kul som helst.

Så i alla fall, idag fick jag en inbjudan att följa med på en grillkväll imorrn med hans kollegor! Han vet om att jag är utbränd, och han sa att han kör och fixar maten, och behöver inte stanna så länge heller, helt perfekt ju! Kunde inte bli bättre för mig!!! Spännande människor och lätt, kan bara knalla över imorrn och följa med ❤️ Så kul!!!! Får se om jag är i form imorrn men annars blir det säkert fler tillfällen. Och så himla tydligt att universum levererar så snart man är redo (eller, knappt nästan redo t.o.m :) )

ollivoll
2014-06-06 08:29
#120

Vad roligt, Linn:)) snacka om LOA, fortsätt bara chilla och ta emot;)

Otroulig
2014-06-06 12:07
#121

KUL Linn 👍🥳 En riktigt gammal hederlig Linn manifestation 😉 

Hmm jag balanserar lite i min uppfattning om helgen. Helt plöstligt trillar det in massor med grejer. Jag tycker ju att det är rätt mysigt med att bara ha tomma dagar. Men saker jag vill göra denna helg, klippa grannens gräsmatta, sy tält påsar. Köra ut grejer som fortfarande ligger i högar och skräpar hos mig - tre ställen. Plocka färdigt här hemma - det är fortfarande grejer som ska tillbaka till sina ursprungsplatser. Middag i kväll. Lunch i morgon. Åka ut och kolla in växthus några mil härifrån. Uppvisning med rallyträning med hunden. Liiite för mycket kanske…

Jag gjorde ett test på FB -  varför jag inte uppnår mina mål även fast jag använder LOA - och det fick mig faktiskt ur min höga vibb. Den sa att jag var i en mental fälla….att jag var ett offer..för ANTICIPATORY FEAR.  

😂😂😂😂

Nu när jag skriver det - tacka fan för att jag kom ur min vibb - det är ju bara min själ som skriker NEEEEEEJJJJ. Jag är inte alls fast i någon fälla eller är nåt jämra offer. Hur kan man överhuvudtaget använda dom orden när man arbetar med LOA??? 

Hihi det var roligt, nu blev livet lite roligare igen. Nu ska jag göra meditationen - sen diska klart och därefter göra vad jag känner för. Puss på er alla, ta hand om nuet 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-06 12:23
#122

Det finns så mycket dumt som man mår bäst av att strunta i Otroulig! Själv laddar jag lite lagom inför min jobbhelg, vilket innebär virkning och ett eller två avsnitt av serien 24. Är inne i en trött-period, skulle kunna sova helgen igenom tror jag. Men det brukar alltid ge sig när jag väl är på plats. Jobbar med min favvis kollega med så det blir så bra så.

Otroulig
2014-06-06 12:48
#123

🤗 Kathja, hen verkar trevlig den dära kollegan. Underbart att få jobba nära en sån. Ha det bra ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-06 13:16
#124

Har flera bra, eller de flesta är bra, men man snackar ju om olika saker med olika människor. H som jag jobbar med i helgen är helt inne på Loa och andligheten, så det drar gärna iväg dit när han och jag jobbar. ♡

SHIAWASE
2014-06-06 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Hej på er !!! Ska läsa inläggen om en stund från datorn, tydligen har Linn gjort något!!!!! Lägger bara upp en bild på ett armband jag fick av en fantastisk person igår, det var hennes , men hon gav det till mig,,, jag är numera en gående powerspot!!!! Stenarnas är självklart lemurians. Wow vilken kraft

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2014-06-06 14:26
#126

Haha Shia, du var ju redan det:) en powerspot.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-06-06 14:35
#127

Åh!!! tack, tack,, Otroulig!! ❤️Detta armband jag fick är liksom ,, bara så kraftfullt!!! och jag som aldrig har varit så intresserad av kristaller,,

Och Linn!!!härligt med lite manifestationer!!!

Själv är jag ju glad idag,, min äldsta dotter dansade som backdancer i japans mest populära musikprogram, direktsänt,, och för en av japans mest populära artister,,, wow!! kanonbra!!! så vad är jag,, inte stolt,, för ordet stolt känns som om jag skulle ha gjort något, så inte det, men fantastiskt glad,, för det var en fantastisk bra dans,, det var bara två back kdancer och artisten själv!,,, hmmmm

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-06-06 14:40
#128

Se där då fick jag mitt svar:) vad kul!! Direktsändning måste vara väldigt speciellt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-06-06 21:39
#129

#115 haha, ibland tänker jag att det kanske är en nackdel att inte brusa upp för småsaker, jag torkar bort skäggstrån från tvättstället, bär skitiga strumpor till tvättkorgen och tja, som jag bäddar får jag ligga liksom.Grejen är ju att jag bara störs av det när jag är off☝️, när jag är på high flying så gör det mig inget, antingen plockar jag, om jag känner för det, eller så struntar jag i det🎈.  Fast iofs, det är nog även för att jag vet att det inte skulle förändra ett dugg om jag fick galna utbrott här hemma över skäggstrån och prylar. Och jag drar ju faktiskt fram mest själv, med mina projekt här och var😛

#116 det där har jag märkt under en längre tid nu, precis så, så mkt tydligare signaler så fort jag hamnar off, HIMLA fiffigt och bra, man fattar DIREKT att man är ur banan, för man mår skit direkt ,tex om jag börjar snurra i mindre snälla åsikter om andra, så ba🤮, och fattar att det är BEEP BEEP, gps:en som säger att jag svängt av vägen😂, så lite omnavigationer och sen är det frid o fröjd igen❤️🌊

# 119 härligt!🥳

#125 OMG vilket armband!!!✨, kan det inte bli för mkt, blir min direkta fråga, haha, du är ju redan en sån powerspot☀️ ( och jag tänkte på patroner😇🤐)

[Kathja]1
2014-06-06 23:24
#130

Jag har något liknade ditt armband, fast som halsband som står på önskelistan. Så coolt hur de funkar! Jag har ju jobbhelg och här är så lugnt! Tack för det. ♡ Har hunnit virka på ett par grytlappar dottern ska få nästa vecka när hon fyller år. För vilken 20-åring vill inte ha ett par hemmagjorda grytlappar? ;-) Och så har jag frossat i målarfärg. Mannen har fått ett städyck och rensat på framsidan av vårt hus, stället där vi aldrig är för alla går in köksvägen. Men nu syns det tydligt att vårt hemma skulle må gott av lite färg. Önskar härmed lämplig för till karmar, lister, tak och vindskivor - Tack! ♡♡♡ Men nu ska jag sova lite, klockan är kvällen.

SHIAWASE
2014-06-06 23:35
#131

Kathja,

För vilken 20-åring vill inte ha ett par hemmagjorda grytlappar? ;-)

haha☀️precis^~ du börjar ju verkligen bli en riktig virkerska!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-06-07 09:10
#132

Hehe klart de vill ha grytlappar  😃👍

Annons:
szirius
2014-06-07 09:22
#133

Haha KATHJA!😂❤️

När jag var typ 7 år önskade jag mig lila dukar av farmor - GISSA om hon blev överlycklig - ÄNTLIGEN nån som uppskattade hennes virkning!😃 Sen fick jag dukar varenda födelsedag…uppskattades ju sådär när jag var 13-14 år…😛🤐

linnease
2014-06-07 09:44
#134

😛 haha oops…

[Kathja]1
2014-06-07 15:37
#135

Klart att hon vill, de är ju virkade med kärlek. ♡

Otroulig
2014-06-07 15:54
#136

Har fastnat lite, t.om mina linser har fastnat. Jag har några timmar innan jag ska börja göra middag - får inte tummen ur att göra nåt bara.  Men skönt att bara sitta. Tror jag ska kolla på ett AH klipp för att bli lite inspirerad att få energi.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-06-07 16:16
#137

Szirius, min söta mormor gjorde likadant som din farmor :)… Har massor med minnen i form av virkade juldukar, påskdukar, födelsedagsdukar, fönsterdukar, pianodukar, bordsdukar, tv-dukar, dvs dukar för alla möjliga tillfällen. Saknar henne. Sedan tog mamma över rollen, men hon förstår nu att jag sällan använder dukar. Jag brukar dock fråga henne om hon vill brodera en tavla, eller sticka sockor t ex, för jag älskar att se henne överlycklig då hon får ge mig sina hantverk. Och de är både fina o sköna!… Men främst för att det finns många timmars kärlek i dom…Kathja :). Hade jag barn så skulle jag troligtvis göra likadant. Ligger i mina gener det där tror jag ;) :)

szirius
2014-06-07 21:26
#138

#136 Har fastnat lite, t.om mina linser har fastnat.

hahaha, ja universum ger oss tecken överallt😂❤️

#137 ja, precis, många timmars kärlek❤️. Jag har börjat göra grejer av alla dukar jag har fått…kuddfodral och ett påskägg i påskas tex. Och lite lagom vintage med en spetsduk i frukt och brödkorgen…

[::Vera::]
2014-06-07 21:53
#139

#236 Otroulig😃Du måste blinka!! Det är viktigt! 😉

#138 Ja det var en bra idé! 🙂Fast tror inte att det är meningen att jag ska ha spetsduk i någon brödkorg i något hem på ett tag…om jag ska vara helt ärlig 🙂.

Annons:
SHIAWASE
2014-06-07 22:36
#140

Godmorgon på er!!!

Här regnar det dag in och dag ut!!!! Idag blir det ännu en dag framför datorn,,,, ska försöka bli klart ed detta jobb idag☀️

Igår var jag ute på trevlig middag, så lite omväxling fick jag ju!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-06-07 23:13
#141

He he! Letat roliga träningsformer på sistone.. och snubblade just över videos på youtube där folk dancar Playstation 4/Xbox One's nya dansspel Just Dance 2014… Sååå bra, jag vill lära mig dansa coola moves och träna samtidigt. Och behöver inte ens skaffa spelet! 😃👍

MissInAction
2014-06-07 23:59
#142

Åh då har jag den perfekta träningsformen till dig, Linn! 😂🥳🎧❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-08 00:09
#143

Haha Miss, underbart klipp!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-06-08 08:27
#144

Go MÖÖÖRRA! Sov ut ända till 7 i morse 😃🥳

Nu ska jag göra morgonmeditationen🎧, sen kommer en kompis dotter hit som ska vara med oss hela dagen, först bakar vi nån kaka, sen drar vi till stranden heeela dagen, här är HETT så vi får ta med strandtältet där vi kan slappa i skuggan!☀️ Är på bra humör🙂, har drömt bra drömmar men minns inte vad, bara att allt löste sig hela tiden🌊. Har den här känslan av förväntning i kroppen, glädje i förskott✨

Känner mig älskad och tacksam för allt fint jag har i livet❤️

Otroulig
2014-06-08 10:54
#145

Det låter strålande Szirius, här är det också varmt. Det blev sommar helt plötsligt. Jag ska också snart köra meditationen. Vobblar lite i mina tankar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-08 20:47
#146

Precis hemkommen från yoga… och sitter och käkar pizza - det är heeeelt okej tycker jag! 😃🥳
Vegetale blev det, med paprika, lök, champinjoner, oliver och kronärtskocka… mmm…

Det var ett nytt yoga-pass idag, hon hade satt ihop ett program med mestadels nya övningar alltså, eller kombinationer av övningar. Det var rätt så utmanande och särskilt säkert med tanke på att det var vansinnigt kvavt ute, som tur är var det svalt i salen.. men man blev varm.. svettigt!! Plus att jag inte hann äta någon middag innan jag stack, så jag var lite svag i kroppen kände jag… men det kändes väldigt bra mestadels, och mycket fokus på andningen ♥

Sen vid avslutningen kom tårarna 😢❤️ Bra tårar dock! Första gången någonsin som jag börjat gråta vid ett yogapass men jag vet ju att det kan hända och jag förstår varför.. blev ändå så förvånad att det hände just nu 🙂

Berättade för ledaren efteråt och det hade absolut hänt henne också, sa hon. 

Heh… "intressant😃" tycker M.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-06-09 07:04
#147

Försökte lägga in en bild på 20-års presenten, men det ville sig inte. Får väl säga godmorgon istället. Snart dags att gå hem för min del. Hade ett brutalt uppvaknade i morse. Drömmer att vi är i ett hus och så dyker det upp en man på en STOR och ganska udda häst, med sig har han ett gäng soldater och uppenbarligen var de ute efter oss. Vi blev lite rädda men mest kändes det som "vad gör vi nu?". Så jag faller på knä och hinner till "käre Gode Gud i himlen" och där vaknar jag! Så nog blev jag/vi räddade. 😃

Nu ska jag lämna över helgen till kollegerna och pysa hem. Ha det bäst alla fina så ses vi säkert senare…

Denna kommentar har tagits bort.
MissInAction
2014-06-09 07:16
#149

Godmorgon! ☀️

Kathja, jag har läst för längesedan att hästar i drömmar symboliserar sexualitet. Frågan är hur vi ska tolka det då? 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-09 11:00
#150

Kinky-sex? ;-) Med tanke på att den såg ut som Avatar hästarna.

Håbe
2014-06-09 12:27
#151

Funderar på om  man skulle ta reda på någon blom-/trädgårdsutbildning. Dels för att jag faktiskt har en hyfsat stor trädgård men väldigt lite kunskap, men mest för att jag alltmer inser att jag verkligen blir genuint lycklig av att hålla på där. Jag visste inte om det själv men jag tycker verkligen om när det blommar överallt. Inga planer på att skola om mig, men lära mig bara för att jag vill det. För min egen skull. Får kika runt lite och se vad som finns. Annars är ju google väldigt bra 😃.

Lite roligt också när jag in några veckor nu har haft något som växer upp utanför och i rabatten. Jag har tyckt att det ser ut som någon sorts ogräs men jag vet ju inte alls. Logiken i att något högt och rangligt växer längst fram i rabatten är ju inte så stor. Ju mer de vuxit desto mer har jag börjat tänka att jag hoppas att det är ogräs för jag gillar dem inte. Tänkte vänta tills blommorna slår ut så kan jag ta kort på dem och fråga någon. Så höll jag på att rensa bort gräs i rabatterna, blängde på dem och undrade om de inte tänkte slå ut snart så jag kan få veta om jag kan få ta bort dem eller inte……☝️ Jag gillar dem inte. Det är min trädgård. Vem ska bestämma vad som växer där? Det kan vara världens populäraste trädgårdsväxt om det vill. Om jag inte gillar dem så ÄR det ogräs i min trädgård. Bort med dem! Nu ser det mycket bättre ut 😃.

MissInAction
2014-06-09 13:39
#152

Precis Håbe! Ha bara sånt som du tycker om i dina rabatter! ^_^ Åh vad varmt och härligt det är ute!! Tänkte nog åka och bada i eftermiddag :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-06-09 15:44
#153

Heeeeeej🤗 Puh vad vi har det varmt☀️🥵, dags att sätta upp vita skyddsgardiner överallt som stoppar upp lite av värmen från våra stora fönster. väntar på att klockan ska bli 17 så vi kan gå ut o greja lite, nu är det för hett. Igår var vi och badade 🌊, sååå skönt i vattnet! Jag vill bara ligga o flyta i en ring och aldrig kliva upp😃

Jag är lite halvseg idag…eller rastlös och lat samtidigt, vill så mkt mer än jag har ork till…eller mkt jag inte VILL heller, men bara hokus pokus att det skulle vara gjort redan- yes! 👍😂😛. Har förberett engelska, lagat mat, bakat, börjat sätta på tyg på alla syltburkar ( röda med vita prickar🙂), "borde" väl sopa o torka här men jag vill inte😎. Jag såg att till helgen blir det runt 25 grader, det är 10 grader mindre än nu, så då kan jag ta en städdag.

Kommer inte på en enda grej jag är sugen på att göra just nu…🤔Jo. har lust att shoppa blommor och korgar och göra fina arrangemang i trädgården🌺 - men det är stängt överallt.

Annons:
Otroulig
2014-06-09 19:43
#154

Rätta takter Håbe, du bestämmer i din rabatt. Jag har växter som jag planterat men dom sprider sig till fel platser. Då brukar jag försöka skänka bort dom. Ta en bild om du är nyfiken och fråga på FB vetja. Efter ett par års ogräsrensande så känner jag igen en del i alla fall. Åh så skönt att äntligen få sätta mig och äta mat. All energi var slut, så det blev grillad kyckling. 0 minuter vid spisen. Slängde ihop en sallad till. I morse var jag pigg, vaknade före klockan så jag hann faktiskt med meditationen innan jobbet. Jag har bara kommit till 17 tror jag. Sitter nu på uteplatsen och njuter, tänker inte göra så mycket mer idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-06-09 19:45
#155

Åh, alla mina basilika plantor har blivit uppätna av sniglar…. Så nu plockar jag dom i en plastpåse och fryser ihjäl…. Hemskt, men tror att det ändå är ett snällt sätt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-06-09 20:18
#156

Otroulig Dagens snigeltips! :) detta har funkat för flera personer som var skeptiska, men jag tvingat testa; Kaffesump i hörnen på din odling! Sen behöver du inte mörda sniglar hela dagarna! :)

Otroulig
2014-06-09 21:04
#157

Åh tack Älvan - det ska jag prova!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-06-09 21:33
#158

# 155 åh. är det sniglar som äter upp dem? Mina med! Jag som skyllt på myrorna😇 Kanske både och😈

Här ska provas kaffesump! Tack för tips🤗

Otroulig
2014-06-09 21:46
#159

What - jag har myrinvasion också 😮 - fast jag har faktiskt tagit sniglarna på bar gärning - så jag tror mer på dom faktiskt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-06-09 21:57
#160

Skrattar lite åt era djurproblem. :) vårat perfekta universum! Det är en kamp för överlevnaden! Basilikan har ingen chans iaf. Sniglarna har en chans att slippa dö om de känner kaffesumpslukten och går till grannen. Myrorna vet jag inte vad man gör åt? :/

Annons:
MissInAction
2014-06-09 23:16
#161

Lägg ut FUN light… då håller myrorna sig borta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
2014-06-10 14:10
#162

När det gäller sniglar så jag har omgärdat mitt trädgårdsland med kalk! en 5 cm tjock sträng runtom. Det ska de tydligen inte alls gilla att krypa i. Får se hur det går. De åt nämligen väldigt snabbt upp det mesta av mina små broccoliplantor (inte mördarsniglar utan vanliga små snäckor).

Myror har vi jättemycket av i år också. På en tall är det som en myrmotorväg upp på stammen! Har aldrig sett nåt liknande. Kanske ska testa FUN light runt trädets rot? Brukar lägga ut kanel där jag absolut inte vill ha dem,  det håller dem borta men det syns rätt väl…

Åh, i övrigt så går det så dåligt för mig. Har många tråkiga förändringar som går trögt i mitt liv just nu. Separationsångest deluxe. Försöker tänka att det är det bästa som sker osv, men det är svårt…

När jag ser nåt bra AH-klipp på youtube eller så, känns det som att jag hamnar i bättre vibrationer ett tag, för ofta innebär de aha-upplevelser för mig - men sen sjunker jag igen…

Jag har engagerat mig i LoA ett tag nu, men jag känner fortfarande att jag har så svårt för att verkligen förstå hur det funkar!

Jag läser mycket av vad ni skriver härinne och ni är så himla insatta och kunniga på nåt sätt. Vet inte vad det är jag missar, eller om det helt enkelt måste få ta tid för mig. 🤐 Jag kanske är lite trög. 🤪

szirius
2014-06-10 15:26
#163

# 161 fun light är du GALEN? Värre än gift juh🤮! Skulle aldrig köpa🤐😂

Ah, kanel är också bra ja! Tack för alla påminnelser😇

gardit
2014-06-10 18:22
#164

Be snällt myrorna att flytta!

Jag har efter flera år av myrinvasion vänligt men bestämt bett myrorna att flytta ut i skogen! De får gärna hälsa på, men inte bygga hos mig.
Jag ber också om lite hjälp från älvorna och féerna, de får hjälpa myrorna att hitta lämpliga boplatser. "Offrar" gärna en godbit eller något vackert till dem🌺🎂

Förra året hade jag mindre problem än på länge, får se hur det går i år…

Och ni vet ju här inne att tron försätter berg, eller hur😃

[Kathja]1
2014-06-10 18:25
#165

Vi har en myrstack i vår vedbod vi inte blir av med, ska prova att be dem flytta för det är nog allt vi inte har provat ännu. :-D

Otroulig
2014-06-10 21:00
#166

# 162 Satsuke om du vill ta nåt exempel som vi kan bolla lite med dig, starta en egen tråd och ta upp nåt ämne, så kommer du att få råd och tips, en del kommer att passa, andra inte. Det känner du själv. Berätta hur du tänker och känner och agerar - så kan vi kanske ge ett annat sätt att se på det.  👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-10 21:40
#167

Ja men szirius, det är ju just därför! Det är ingen som vill dricka det där eländet! Inte ens myror! 🤐 Så.. då håller man dem borta 😉

Åh vilken värme vi har i landet! ☀️😍 Stekande värme!! Men sköööönt! Som jag har frusit (inomhus) i vinter… älskar värme ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
2014-06-10 22:49
#168

Jag har oxå bett myror att flytta! Kom på det själv att det måste ju funka med LoA. Var invasion på gång i köket där jag bodde då, trodde väl inte hundra på det så de flesta försvann men några få var kvar nån vecka. Nästa år var jag säkrare på min sak, och när jag såg de första myrorna tog jag ett snack med deras inner being och de försvann ganska direkt 😃Himla cool!!

szirius
2014-06-10 23:04
#169

# 168 Ja, jag har oxå lyckats få bort en myrväg från väggen ( de kröp bakom ett skynke som hängde på väggen😃) genom att snällt be dem flytta.

Men har provat därute nu men de bryr sig inte😎…eller så har jag helt enelt inte fått kontakt med myrornas innerbeing😛

Mygg då? Kan man tala bort dem? 😛 Fi fasen så mkt mygg vi har nu, men det är överallt i hela byn, för det är översvämning i floden och värme på det…kläck kläck tusentals mygglarver. Fåglarna är glada, de har mkt mat nu😉

# 167 haha, jaaa kontraster…behöver tänka på det nu när jag pustar😇…för jag personligen väljer ju sååå mkt hellre värme ☀️än kyla🥶 ändå. Allt är som det är, även vädret, det är en bra övning att gilla läget vad gäller vädret, alltid göra det till bästa tänkbara.

Kom på att vi ska bädda nere i källaren som i somras🤗, madrasser på golven o mörklägga o kolla på film o äta vattenmelon…man kan ändå inte gå ut före 17 under värmeböljor, så lika bra att mysa på!😍

Älvan
2014-06-10 23:07
#170

Måste berätta nåt mycket underbart! :) Jag kan lyssna och se de puffar av inspiration som hela tiden kommer, men tidigare var så svårt att få syn på! Ex promenerade jag nyss med musik i öronen. Hörde då en kyrkklocka slå ett slag. Tänkte; aha, jag måste vara uppmärksam och jag stannade och tittade mig omkring. På hörnet av huset jag stirrade stod; kv Sångaren. Sen kollade jag ner på huset och i skyltfönstret stora plancher med hörapparater!!! :-D Var inte det helt underbart synkronictiskt! Bakom mig på huset en minnesplackett då Raul Wallenberg bott i huset. Om hans modiga gärning. Har ni tips på tolkning? Kanske att jag ska lyssna, sjunga och vara modig och leva fullt ut. Raul visste vad han gjorde när han sista gången åter gav sig in i Pest (ena delen av Budapest) och han sen blev fängslad av Ryssarna. Han visste riskerna, men följde hjärtat. Han sa att han inte skulle kunna leva med vetskapen om att han inte gjort allt han kunde för att rädda judarna undan döden. Raul var en mycket vacker och kärleksfull själ. Ett bra exempel på att en enda människa kan göra så stor skillnad för så många. Han levde i kärlek och handlade i kärlek. Han var helt enkelt uppkopplad och därmed orädd.

Älvan
2014-06-10 23:08
#171

Jag kom nu på att kv. Sångaren nog betydde att jag här skulle sjunga Wallenbergs lov. Nu har jag gjort det. :)

szirius
2014-06-10 23:31
#172

Förhoppningsvis betyder det inte att du ska äta mer wallenbergare iaf😂

Jag tror att det ger mest "effekt" om man kommer på själv vilka budskapen är…själv tänker jag på det rent "allmänna"  - att vara i nuet, att vara uppmärksam och öppen för det som sker runt en❤️

linnease
2014-06-11 00:31
#173

Ja precis.. det är ju du som skapar dem till dig själv.. så de talar ju ditt eget språk liksom, ingen annans..🙂

SHIAWASE
2014-06-12 11:52
#174

Hej❤️❤️❤️❤️härligt med värme!!! Här är det regn, inte särskilt varmt ännu, kommer efte regnperioden , men 25drygt, idag var luftfuktigheten på95procent!!!och jag cyklade till stationen fem i morse med dräkt och nylonstrumpo och dator och väska och paraply , haha. Imorgon blir det värre, och imorgon är det också utbildningsdag ,, tycker det är jättekul!!! Riktig proffs företags global mindset utbildning av högsta kvalitet , men där man förklarar hur världens samhällen är grundade i religion !!! I morgon är det global leadership utbildning, detta är ju precis vad jag har önskat mig, roligt och bra betalt!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-06-12 12:00
#175

Nu när jag kommer hem, sitter på tåget nu, sååste jag , eller väljer jag att avsluta översättningen , författarens slutord, handlar om Jesus korsfästelse ,,, ,,,hans lidande gjorde så att vi kan stå i direkt kontakt med Gud ,,,,,, sedan två tre timmars sömn , och imorgon global leadership!!! Ni märker ju att jag sitter här på tåget:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-06-12 16:12
#176

Härligt Shia!!! Blir alltid så glad och inspirerad av dina inlägg 😃😍
Haha "inte varmt ännu"… 25 grader… nää du får väl nästan ha kofta på dig då! 😂

En fråga: hur tänker ni kring extra försäkringar? Jag har en som är på 77 kr per år som jag tog då jag köpte en guldkedja för några år sedan… ifall den skulle gå sönder eller bli stulen.. 77 kr per år är ju ingenting, tycker jag. Och jag tänker inte på försäkringen förutom när jag förlänger den, en gång om året 😛
Men det är lite som jag brukar säga.. jag vill inte planera för katastrofer. Så frågan är om ni brukar tänka att ni inte tar några extra försäkringar?
Egentligen skulle man väl inte ha någon alls, om man är helt sann och helt fri!? Hmm 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-12 21:16
#177

#176 Nä, i och för sig. Fick ju lite såna svar när jag gick med i facket och tog väg försäkring. Å andra sidan kan man ju ta en försäkring för då veeet man att inget kommer att hända ;) jag känner mig i alla fall tryggare med väg försäkringen och slipper oroa mig när jag drar ned till stugan. Vilket innebär att jag fokuserar bort ifrån oron, det är ju bra.

Ojoj Shia, det är så härligt att du tycker allt är så kul 👍 eller tja den dära Lidande boken kanske inte var den roligaste - men du ska säkert ha denna kunskap till nåt. Hehe, nu vet du ju vad vissa har för uppfattning, det gör en ju alltid mer ödmjuk.

Idag var jag stolt över mig själ. En av mina arbetskamrater har ju inte riktigt samma världsuppfattning som jag. I dag så sa hon att det var ju tragiskt med barn som växer upp i mobile homes i USA för de som inte är intelligenta är ju fast där och kommer att bli white trash. typ… Då sa jag att även om det kanske blir en större utmaning så är det ingenting som hindrar dessa personer att bli hur framgångsrika som helst. De har all möjlighet i hela världen att skapa sina liv. Då var jag ju även tvungen att definiera framgångsrik och berättade att jag inte synonymt med framgång menade klättra i karriären eller bli rika. 

Det är så roligt - vi lever i samma värld - i hennes värld är merparten  idioter.  I min värld så vill alla göra sitt bästa och gör så, med den förmåga dom har för tillfället. 

Jag gillar min värld 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-12 22:39
#178

Ja visst är det märkligt att vi alla lever i samma värld och upplever den så olika! Och vilken tur att vi alla kan välja! ❤️🤗

Hm idag så har jag varit hemma, tagit en jobbsökardag.. och på sen eftermiddag var jag påväg till gymmet men vände då ett åskväder drog in.. så jag la mig i sängen med balkongdörren öppen, mysigt… lyssnade på min favoritlåt för tillfället, A sky full of stars, med Coldplay ♥ ♥ ♥
Den är helt underbar, tycker jag!!! Och gissa vem jag tycker att den handlar om 😍😊
Jag tycker att han är perfekt… *suckar drömskt*
Låg iaf och lyssnade på låten och tittade på bilder.. särskilt den senaste jag fick ♥ 
Plötsligt kände jag såna enorma vågor av.. jag vet inte hur jag ska beskriva det.. det gick genom hela kroppen, fick gåshud och kände mig både varm och kall på samma gång… underbart var det ♥ och jag kände sådan tacksamhet och värme och kärlek och salighet. Började gråta glädjetårar.

Men.. sedan kom det en annan sorts tårar och jag kände en sån vansinnigt stark längtan efter att vara med honom…. hålla om honom. Nu. Och denna längtan gjorde mig så ledsen… jag grät som ett barn. Och visste inte hur jag ska göra… hur man är jag… 
Pratade lite med honom. Sen efter en stund så kändes det bättre. Men fortfarande lite skakad….. vet inte riktigt vad som hände 😮

Hm sen tittade jag på klockan för en stund sen och den visade 22:22. Så många gånger det senaste dygnet har jag sett 222 och 2222.. så nu tänkte jag att jag måste läsa vad det betyder, för något är det definitivt som jag ska bli uppmärksam på! Det var det jag tänkte skriva här egentligen 😛 såhär står det:

Number 2 is the vibration and energy of balance, diplomacy, sensitivity, intuition and emotion and 2 is a loving and harmonious vibration.  It is the number of tolerance, 
endurance and consideration and the essence of the number 2 is a balance of the Yin and Yang energies (the polarities) of the Universe.

The message of Angel Number 222 is that everything will turn out for the best in the long-term.  Do not put your energies into negativity – be aware that all is being working out by spirit for the highest good of all involved.  Repeating Angel Number 222 is also reminding you to keep up the good work you are doing, as the evidence of your manifestations are coming to fruition.

The number sequence 2222 indicates that newly planted ideas are beginning to take form and grow into reality for you.  Your manifestation will soon be evident, so maintain a positive attitude and continue with your good work.  Keep holding positive thoughts, continue positively affirming and keep visualizing.  The reaping of rewards is just ahead of you.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-13 06:55
#179

Kan man få nåt bättre budskap? ❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-13 07:28
#180

🤗❤️☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-06-13 08:16
#181

MissI Jag skrev ju nyligen om 2222 eftersom var det inte du som noterade att ett inlägg jag skrev var kl22.22. Det är definitivt någon som vill säga någonting! :)

Annons:
SHIAWASE
2014-06-13 11:44
#182

Wow 2222!!!!Ja Otroulig, den där boken är jag helt övertygad om att den lär mig mycket, har gått massor av info om hur kristendomen tänker, vilket jag redan har använt mig av under dessa utbildningsdagar eftersom världen presenteras med religion som grundstommen, även fast det är förändrat idag!!! Så tacksam för det!!! Sitter nu på tåget med onda fötter, men tänk vad roligt jobb jag har!!! Två dagar med 100 25sådär åringar i ett fantastiskt coachning , tutbildningsprogram,,,,❗️❗️Äsch t får stå kvar, u morgon ska jag ha sovmorgon!!! Klev upp två i morse??natt??men imorgon blir det hemma på förmiddagen och sedan instruera två pass på eftermiddagen. Omväxling,,,me like, Äldsta dotter är också busy, filma promotion video med artisten jag pratade om tidigare, idag och imorgon är det rehearsal och någon live event med samma artist!! Personen som gör koreografin och som är den som ger allt jobb till A , har läst min bok, och hon sa att den var helt fantastisk , och att A är sååå lyckligt lottad att växa upp i ett sådant hem,, koreografen har ju gått sin väg och är en av de mest populära i Japan nu, men hon har niog setts som en som har gått emot vinden jämt, fast det är tvärtom, hon har ju gått med sin vind, oich jag tror att hon fick allt bekräftat genom min bok,, att hon är och alltid har varit på rätt bana:) sååå det är ju jätteroligt att höra!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2014-06-13 21:18
#183

Usch, känner mig lite gråtmild idag. Sonen slutar i sin skola och lämnar sin underbara fröken+fantastisk fritidspersonal. Kommer att sakna dem så himla mycket. Det var så sorgligt och fint i klassrummet efter den gemensamma avslutningen. Det slutade med att en mamma gick och hämtade pappershanddukar och delade ut till oss allihop. Känner mig ledsen för att det är över och tacksam för att det har fått vara. För att han och vi fick möta dessa underbara människor. Hans klass är så bra. Det är något vi fått höra alla de här åren. Min arbetskamrats dotter går i parallellklassen och där är det minst sagt turbulent. Intriger, mobbing och barn som gråter och bråkar. Konflikter med lärarna o.s.v. I vår klass är barnen trevliga, artiga, bryr sig om varandra och väldigt omtänksamma. Det är en bra sammanhållning mellan föräldrarna där man på något sätt tar ett gemensamt ansvar för allas barn. Det är tryggt att veta att våra barn inte kan ge sig ut på dumheter utan att man som förälder skulle få reda på det. Och så lärare som bara är helt suveräna på det. Så tacksam för att vi fick vara en del av det. Nu flyttar de till en annan skola. Föräldrarna i till den andra klassen ville att klasserna skulle splittras och göras om på nytt. Tack och lov blev det inte så. Klassen, och vi föräldrar, få fortsätta tillsammans och jag hoppas och tror att den nya läraren kommer att ta över där de förra slutade. Men sorgligt känns det. 

Det känns lite grann som att det är mycket "skiljas åt" för mig nu. Fröknarna i skolan, min chef som jag verkligen tycker om slutar och en av mina arbetskamrater, som varit vikarie under terminen och som snabbt kommit in i gängen och kommit mig nära fick inte förlängt och måste sluta nästa vecka. Jag vet att människor kommer och går i livet. Men jag skulle vilja bestämma själv när jag känner att det är dags att gå vidare. Jag är inte klar med dem ännu. Jag vill behålla alla för alltid!

szirius
2014-06-13 22:03
#184

#138 Håbe, låter som att han/ni haft fantastiska år, det är ju en enorm skatt att bära med sig och som kommer påverka positivt var han än går vidare nu🙂 . Din själ är nog klar med dem, bara egot som vill hålla kvar😉, lätt att säga och veta, men det känns ju ändå😭. OCH det är helt ok🌊. 

Det stod att kvällen ikväll är "partymoon" för oss vattumän - ut o dansa o festa o skratta, typ!  Ha😂 - jag har roat mig 🥵med att först skura kalkstensplattor ute och nu ska jag baka inför morgondagens besök. Wow partykväll🥳😉Killarna har gått bort på puben, det är fotbollskväll där- sååå glad att jag slipper de hysteriska skriken här hemma😉

Oh- det kom nyss en STOR grön bönsyrsa och landade på tangentbordet! Inomhus! Blev först rädd innan jag fattade vad det var som dunsade ner.  Tecken om något, hehe, har inte sett en enda ännu denna sommar. Så fina😍 Satt och tittade på hen länge men när jag skulle hämta kameran så hoppade hen vidare. Tog försiktigt ner hen i en ask och släppte ut. Ska kolla sen vad bönsyrsa står för🙂 Nåt bra, det vet jag, för de dök upp hela tiden och satte sig på mig en sommar.

Nu byter jag tråd och bubblar av mig lite där! ✨

linnease
2014-06-14 00:01
#185

Blev sugen på att googla bönsyrsa med.. den heter visst Mantis Religiosa på latin och praying mantis på engelska..! Cool. Undrar om det har nåt med saken att göra??

SHIAWASE
2014-06-14 02:30
#186

god morgon på er!!! Här sittar jag på balkongen med kaffe,,, hur länge sedan var inte det🎈underbart, jag har sovit till kl. 9!!!! Och hur länge sedan var inte det🌺

Minsta dottern har ju blivit lite försummad dessa veckor, och särskilt sista, så hon sa när hon vaknade (vi sover i samma säng,,, det har inte blivit av att hon har flyttat in till sitt rum liksom,,,,och den är så stor )

Men ÅH!!! mamma du är ju har i dag när jag vaknar!!!!

Så lördag, söndag blir två dagar med dottern, träning i eftermiddag, men då tar jag med henne,,, städ och jobb undanstök, men i lugnets tecken, behöver inte sitta fastklistrad vid datorn!!!

OCH vädret är minst sagt FANTASTISKT!!!! inte ett moln, lagom värme, ingen luftfuktighet att tala om!!!

Igår kväll fick jag också njuta av balkongen och fullmånen, och värmen, och ett glas vin,, som jag i och för sig inte hann njuta av, eftersom jag somnade sittandes i stolen här ute!!!

Håbe!!! VI hade ju avslutning i april för mellisen,,, det var också ett stort gråt kalas, eftersom deras klass hade varit så jobbig gentemot läraren, med min dotter i spets!!😮Hon började storgråta redan mitt i hela cermoning, och sedan följde resten, och sedan hade "jobbiga gruppen " alltså min dotter och hennes kompisar,,, gjort en sista överraskning på slutet där de var och  en sa nårgra ord till läraren (som för övrigt är en väldigt bra lärare) De tackade, bad om ursäkt att det hade varit jobbiga, sa att de egentligen tycker att han är bäst, etcetc. Så läraren , rektor och allar andra lärare och elever, och föräldrar hade ett enda stort gråtkalas!!

Förstår vedmodigheten,,, min minsta började ju första klass, så jag är ju kvar i sex år till på skolan,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

ollivoll
2014-06-14 10:39
#187

Vilken fantastiskt dotter du har Shia:) det var verkligen strongt och otroligt modigt utav henne:) finns inget vackrare än att be om förlåtelse och inget vackrare att också ta emot förlåtelse. Fantastiskt gjort:))

Otroulig
2014-06-14 11:41
#188

Åh Håbe, vad fint med en sån klass ❤️ Jag förstår din känsla, viljan att hålla kvar. Att inte vilja släppa. 

Jag har ju alltid haft en enorm separations ångest, redan som liten, grät när vi skulle byta bil, grät när jag skulle lämna campingplatser där jag hittat en hund kompis, osv..tror jag dragit detta nån gång förut härinne. Så därför tycker jag att det är fantastiskt att jag nu helt plötsligt lärt mej att bara släppa. Jag verkar ha blivit helt osentimental. Det var ju som när min fine vän/granne/kollega lämnade för att arbeta på andra sidan jordklotet. Istället för att starta upp ett företag där jag skulle vara med. Ingen sentimentalitet eller hard feelings då, bara ett accepterande och 🌊.

 Efter att bölat i tråden "You can have it all" så kommer jag hit och blir berörd av era fina berättelser. Det känns bra. Det känns som att jag öppnar upp hjärtat ❤️❤️

En bra dag att börja göra en kärleks lista - som Liv var inne på. Jag är ju redan uppe fem-sex grejer som är kärleksfyllda och platsar på listan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-06-14 11:52
#189

Det fick mig att tänka på vår nya terapeut Otroulig! Hen gråter varje gång vi skriver ut någon, oavsett vad de har hittat på. 🤐

Otroulig
2014-06-14 11:53
#190

hehe, hen kanske ska jobba lite på det 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-14 14:35
#191

Mmm man kan tycka det… Men hen ser det nog inte själv, ännu. Fast nu är ju vi kolleger sedan en tid så vem vet vad som kommer ur det. Hålla tyst är inte alltid min grej…

MissInAction
2014-06-14 14:43
#192

Håbe! 🤗
Kan du inte se det som nya öppningar istället för "att skiljas åt". Avslut av olika slag innebär ju alltid början på något nytt! Och allt tyder ju dessutom på att det bara kan bli bättre! ❤️

Huuuuuva, insekter… jag skulle nog blivit både livrädd och börjat skrika och gråta om någon stor insekt satte sig på mig. Häftigt att ni kan känna annorlunda inför dem! 😃 På ett symboliskt sätt kan jag dock uppskatta dem. Skulle nog till och med kunna tänka mig att uppskatta spindlar på ett symboliskt sätt, om jag visste att de stod för något fantastiskt 🤐

Ja vad härligt Shia med din dotter ♥ Underbart att kunna be om förlåtelse. 

Åh… ibland kan jag få sådan stark längtan efter barn… just nu kom en sån känsla!! ❤️☀️

I dag är det soligt och lite svalare än vi har haft tidigare i veckan.. det är väl drygt 20 i solen kanske. Inte superskönt, men vackert! ♥
Blir nog gymmet för mig i eftermiddag! Längtar efter att använda kroppen mer och är för rastlös för att göra något annat 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-06-14 14:51
#193

#188 Otroulig ❤️… Visst blir det lite mer tydligt när man skriver ner kärleken som man ser… På ett sätt lite extra kalibrerad för den.

Håbe
2014-06-14 18:59
#194

Klart att det här avslutet är början på något nytt. Troligen ännu bättre. Men precis som Otroulig så har jag alltid haft svårt för att skiljas från människor och saker. Kommer ihåg en jacka i 10-årsålder, den var för liten och jag fick en ny. Jag hade dåligt samvete för att jag liksom svek den gamla. Har väldigt mycket kvar av det. Bytte min mobil idag. Dottern skulle få min gamla. Jättebra. Så blev det så att en ny mobil kom med på köpet i sonens nya abonnemang. Han behöver lite mer internettid och samtalstid nu när han börjar i stora skolan och kommer gå hem själv ibland. Telefon har han redan så dottern får den nya. Då blir min gamla över. Samma känsla igen, lite dåligt samvete för att jag så lätt byter bort min gamla trotjänare. 

Och människor. Jag vill behålla alla, alltid! Ingen ska försvinna och alla ska vara kvar. Vet inte vad det grundar sig i faktiskt??

Men jag tycker väldigt illa om att människor som varit viktiga och betydelsefulla för mig bara försvinner ur mitt liv. 

Sen är jag såklart enormt tacksam för att jag hade lyckan att möta dem.

Skolfröken har gjort en sån enorm skillnad. När sonen började i ettan hade han precis fått sin adhd-diagnos och vi hade ett samtal innan terminen började. Jag var en minst sagt orolig och vilsen mamma då. Hur ska det gå? Tänk om….. Och alla läxor! Han kommer att glömma ta med sig böcker och lappar hem. …Och hon bara tog mina händer och såg mig vänligt i ögonen, världens tryggaste kvinna, och sa "det här kommer att ordna sig. Vi ska göra allt för att det ska fungera för E här i skolan. Jag ser till att han får ner böckerna i väskan, så ser ni till att de kommer tillbaks igen. Ta det lugnt, vi ska få det här att fungera".  Och så har det verkligen varit. Han har själv gjort ett jättejobb förstås. Jag är galet stolt över den pojken. Han är så helt underbar precis som han är och en av de intelligentaste personer jag någonsin mött. Men hon hjälpte honom att hitta strategier för att det skulle fungera. Och nu när vi haft samtal- han ligger så långt före i så många ämnen. Hon blir också helt förundrad över hans förmåga att lagra kunskaper och bara plocka fram dem sen. Han verkar tex inte kunna stava fel. Han ser ordet och minns sen hur det ska se ut. Matten är så självklar så jag fattar inte hur han tänker. Det bara är. Så de två var en perfekt kombination. Jag sörjer nog tryggheten i det. Att veta att hon finns där + känslan av vad hon betytt för oss.  

Sen behöver jag helt klart jobba på varför jag måste hålla fast vid allt och alla hela tiden.

[Kathja]1
2014-06-14 19:17
#195

Det är intressant det där att ha svårt med att släppa saker och människor. Jag tolkar det som ett trygghet behov, man tror sig skapa trygghet genom att ha. Själv är jag tvärt om, mindre nu dock, jag undviker att ha. Har alltid undvikit att knyta an till människor och köpa och/eller behålla saker bara för att. Har man inget kan man inget förlora. Lite galet det med.

Annons:
MissInAction
2014-06-14 21:26
#196

Åh det låter verkligen helt underbart ♥ Precis så som man vill att det ska vara ju 🙂 Jag är verkligen glad för er skull!! 
Vad bra att du känner glädje och tacksamhet för det som varit!

Och jag förstår också separationsångest, eftersom jag själv lidit mycket av det under åren.. för mig har det nog handlat om att jag förlitat mig på att jag har en trygghet i andra…. så när jag får "klara mig själv" så vågar jag inte lita på att jag kan, att jag kommer klara mig. Då måste jag plötsligt fatta egna beslut, eller tänka i nya banor, göra nya saker, komma på vad jag vill göra nu.. osv osv.. 

Nu har jag precis tittat på filmen The Proposal, med Sandra Bullock. Den var rolig 😂och söt 😍 
Jag är ju svag för romantiska filmer… hihi ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-15 11:03
#197

Wow, Miss, där sa du det. Eller det gjorde du inte egentligen 😃 men jag insåg varför jag helt plötsligt bara kan släppa människor och grejer med faktiskt.  FÖR ATT JAG NU ÄNTLIGEN HAR HITTAT TRYGGHETEN I MIG🏆

Kathja….dina ord gjorde mig lite ledsen,  "Har alltid undvikit att knyta an till människor och köpa och/eller behålla saker bara för att. Har man inget kan man inget förlora. Lite galet det med."

Men hur menar du då? "Bara för att"

Är det så att du undviker att knyta nära varma band till människor? Du underbara människa går miste om så mycket fint då JU

Att komma riktigt nära andra är ju fantastiskt. Samtidigt kan jag ju erkänna att det i mitt liv var mer såna relationer förr i mitt liv än vad det är nu…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-15 11:17
#198

Inte direkt längre, men det har jag innan alltid gjort för att skydda mig själv från att bli lämnad. Men det är fortfarande som så att jag inte direkt har så mycket nära vänner, där släpar det, jag har min man. Har inte speciellt mycket av annat heller. Förutom kärlek det finns det mycket av.

Otroulig
2014-06-15 11:23
#199

❤️det vet jag att det finns mycket av ❤️🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-15 11:41
#200

Och det är det viktigaste! Resten ger sig när det är dags. ♡

[::Vera::]
2014-06-15 14:08
#201

Även om man i stort sett är trygg med sig själv så tror jag att det kan kännas jobbigt och ledsamt när man tappar någon som har betytt mycket eller som man tycker väldigt mycket om. Och det är inget konstigt att man gärna vill behålla det och dem som man älskar i sin närhet. Det/de bidrar ju med glädje, de hjälper oss och höjer oss.

Håbe. Jag tror därför inte att det behöver finnas någon felaktig grund i att man inte vill att de människorna ska försvinna. Som jag tror att du menar så är man ju tacksam både under tiden de finns och även efteråt. 🤗

Men om man däremot försöker klamra sig fast och inte vill släppa taget, inte litar på sin egen förmåga, binder upp och kontrollerar. Då handlar det nog mer om att man inte är trygg i sig själv, att det inte är sann kärlek.

Om jag försöker skydda mig själv genom att inte låta någon komma nära mig så är avstånd det som jag kommer att få tillbaka. Genom att själv ta avstånd så bidrar jag med den "allmänna" otryggheten. Den glädjen som närhet till människor ger är inget som jag vill leva utan, kom jag fram till för många år sedan. Därför krävs mod. Det kommer att visa sig om jag klarar det fullt ut igen… Men jag känner hopp 🙂

Kathja. Jag vet hur mycket värme som finns att få genom att knyta an. Önskar dig mer av den närheten, men jag vet att allt har sin tid. 🤗

En klok person sa till mig att det kan finnas ett syfte att jag inte har så många nära vänner just nu. Jag fick tänka efter lite och nu känner jag mig lugn med det och hakar inte fast mig lika mycket. Ser andra saker som behöver min uppmärksamhet just nu. Det är så skönt!! 🙂

[Kathja]1
2014-06-15 15:00
#202

Jag menade på inget sätt att det var något fel, jag bara reflekterade över hur vi (vi som i människor över lag) skyddar våra ego med mer eller mindre lyckade strategier. Så ingen tog illa upp för tanken var inte att analysera någon, bara reflektera över företeelserna.

Annons:
MissInAction
2014-06-16 07:31
#203

Saz om du läser här! Den här är till dig 🤗❤️

Har bråttom ut nu…! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-06-16 16:16
#204

Jag tror att är man sin egen bästa vän så behövs inte behovet av att ha många eller någon bästa vän/vänner som ska fylla ens "tomhet" och på så vis inte hålla fast någon och få panik om vännen eller vännerna går sina vägar. Självklart är vänner härligt, men det ska inte behöva bli ett måste för att man ska bli tillfreds med sig själv. Jag har faktiskt medvetet tagit avstånd från vissa vänner för dom blev för "klängiga", kan låta hemskt, men jag kan tala om för er att för deras skull blev det det bästa, idag har dom hittat sina själsfränder och stadgat sig:)) jag är inte mycke åt "måsten" i livet. Då blir jag bara andfådd. Jag har en vän som känner mig in och ut, och hon vet med sig att jag behöver andrum ibland. Hade jag inte haft henne, skulle jag nog vara helt ensam. Men samtidigt så stör det mig inte heller att vara det. Kanske för att jag träffar mycke folk på jobbet? Eller är jag en ensamvarg? Eller är jag tillfreds? Ver ej, men jag oroar mig ialla fall inte över det. Jag har iof skrivit finna en hjärtevän som nr tre på min lista när jag kollade igenom den idag. Blev ganska paff över att jag skrev det. För jag har till universum sagt att jag tycker det är skitjobbigt med förhållanden och är glad över att slippa det. Weird…..

szirius
2014-06-16 17:48
#205

# 204 för mig känns det som steg 1 att komma fram till🙂…men sen kommer steg 2, när man ÄR nöjd med att vara sin egen bästa vän och inte är rädd för ensamheten eller nåt sånt, då kan den sanna vänskapen komma in - och det ÄR härligt med vänner! Det ÄR härligt att dela upplevelser med andra, skratta med andra, ha människor att älska. Nej det handlar självklart inte om kvantitet utan kvalitet.  Är du nöjd med ensamhet så fine🙂

Jag vill bara dela med mig av min aha-upplevelse av detta för inte allt för länge sedan…Abe såklart😛…som sa att när du är i alignment så VILL du leka med andra, du VILL co-creata. Det kändes helt RÄTT kabOOM, det var ju det jag längtade efter någonstans insåg jag. Jag hade under lång tid tänkt att jag är nog en enstöring, jobbigt med folk, trivs bäst själv, jag är ju så udda, jag har ju mina änglar 🤪osv, intalat mig att det var så, att jag var nöjd med det..men jag hade bara inte känt mig trygg , det fanns blockeringar i mig som visade sig i umgänge med andra☝️…och jag hade inte hittat likasinnade vänner heller. NU börjar saker hända, jag har förändras och självklart drar jag då till mig andra människor också. Jag tycker fortfarande om båda, jag behöver input och sen ensamhet, smälta och landa. Men det ÄR ett annat flöde med människor, om man bara finner de man flyter med!🤗

Vet du, apropå att du tycker det är jobbigt med förhållanden…du kan hitta likasinnade weirdon, jag lovar!🤗❤️😉

[Kathja]1
2014-06-16 18:44
#206

Jag klurade vidare på det där med relationer och kan ärligt känna att jag sällan saknar att ha mer än vad jag har. Det är fullt upp med relationer på jobbet och jag och min man skapar stordåd tillsammans. Jag saknar nog det enbart när jag halkar in in jämförandets träsk, och där bör man alltid undvika att vara. Det är en balansgång det där att vara social kontra egen tid - men känner man bara var man är och vilken som är ens drivkraft så är det lugnt. Det är som det är och det är bra. ♡

ollivoll
2014-06-16 20:20
#207

#205 Mitt i prick:) Att vara sin egen bästa vän har inget med ensamhet att göra. Det handlar just om det du skrev, när man är nöjd och inte rädd så blir det bara härligt med vänner, men inget måste, för då är man såpass nöjd att man kan välja att vara oberoende:) Likaså med förhållande, det ska vara härligt, men inget måste.

ollivoll
2014-06-16 20:28
#208

Haha weirdon, ja en riktig äventyrslysten weirdo vill jag manifestera till mig;) älskar naturen så mycke att jag funderar på att flytta ut i skogen i ett tält. Har redan spanat in en backpackväska, tält, sovsäck, bestickväska osv. Hihihi, uppblåsbar madrass också, lite bekvämt vill jag ha det när jag ska sova;)

SHIAWASE
2014-06-16 22:55
#209

God morgon på er!!

här är det varma och soliga dagar!! Befinner oss fortfarande i regnperioden, men nu har det inte regnat på flera dagar!!!

Igår var det ett inspirerande möte, och planering igen!! Och idag är det ännu en rolig jobbdag!

Ollivoll!! Naturen JA,,, skulle gärna bo närmare naturen  men rent praktiskt skulle det inte fungera så bra,, så  jag är nöjd att bo där vi bor, som ändå ligger relativt bra till,, även om man inte har samma tillgång till natur som i Sverige,,,

Ha en fin kväll och natt alla☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2014-06-17 10:32
#210

Skrev i någon tråd att jag önskade mer garn och nu har det manifesteras. Min söta mamma mejlade nyss och frågade om jag ville ha 20 nystan. Hm svår fråga… Not! Bara att tacka och ta emot. ♡

[Kathja]1
2014-06-17 10:33
#211

Skrev i någon tråd att jag önskade mer garn och nu har det manifesteras. Min söta mamma mejlade nyss och frågade om jag ville ha 20 nystan. Hm svår fråga… Not! Bara att tacka och ta emot. ♡

MissInAction
2014-06-17 11:46
#212

Yay för garn! 😃 Hmm någon som har lust att översätta en grej till mig? Haha… Har ju signat up för notes from the Universe och idag kom detta, jag fattar inte!! Tree?? 😃 Imagine standing at the edge of a forest, Maria, and that you want to reach the other side. Would you walk a straight line through it? Or, might the path meander in every possible direction, around boulders, between trees, along a stream, feeding the deer, conversing with the owls, and roasting marshmallows? Yeah, every possible direction, because this is how things are in a forest. Tree! The Universe


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-17 11:48
#213

Jamen i en skog finns det ju inga raka vägar - du måste zick zacka lite, gå runt träd. Det dom menar är väl NJUT av skogen under din väg

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-06-17 12:11
#214

MissI Ja, meningen är nog att du ska uppleva och njuta av vägen genom skogen. Utan vägen så når man inte heller målet.

MissInAction
2014-06-17 12:37
#215

Aha, var det så enkelt… Jag tänkte att varför måste jag gå igenom skogen över huvud taget? Kan jag inte gå någon annanstans? 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-17 13:03
#216

Klart att du kan! Det är det som är så bra, du kan gå precis där du vill.

Annons:
Otroulig
2014-06-17 13:09
#217

Haha, upptäckte just att jag fått samma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-17 18:59
#218

Jag älskar i och för sig skog 😃 träd ♥ och växter…. sen är det alla kryp som jag allt annat än älskar dock 🤐
Men ja… jag tror att jag förstår budskapet 😉

Kilar in i några andra trådar!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-17 20:25
#219

Tack förresten Miss för #203 lyssnade på den i morse till jobbet och blev berörd! 😭❤️

Men vad det dyker upp saker så jag blir berörd och gråter av😭, nyss ett inlägg på FB,  men på ett bra sätt, av igenkännande, glädje och kärlek. Perfekt, jag som har som projekt att öppna mitt hjärta ❤️.

Och överallt bombas jag av transformation, att nåt nytt är på gång. SÅÅÅ spännande. 

Det andra jag verkar jobba med är att visa ödmjukhet och se och lyssna på andra. Idag satt vi på en information för avdelningen och bakom mig satt arbetskamrater som viskade och tisslade genom allas dragningar. Jag lade ned mer fokus på deras nonchalans än på vad som sades  - så till slut flyttade jag fram för att få lyssna ordentligt. 

Kan känna att det var en spegling där….jag har nog lite svårt att helt fokusera på en person när dom kommer och pratar om nåt som jag tycker är ointressant och hellre vill jobba….. Deepra vet jag tog upp det i en av sina avsnitt, ska försöka att lyssna på folk mer fokuserat, ägna dom min hela uppmärksamhet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-17 20:45
#220

Jag sitter bara och ler. Det dök upp en man via FB som behövde lite vägledning i livet. Det visade sig att han säljer hus på Cypern. Inte riktigt Kreta men lite nära. Så idag har jag haft fullt upp med att kolla på husförslag. Super nyttigt för först kände jag ett litet motstånd, tankar kring "men vi kan ju inte köpa det nu", men det har jag snart jobbat bort. :-D

Otroulig
2014-06-17 20:49
#221

Häftigt Katja!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-17 20:58
#222

Åhh… då var den ju till dig också, Otroulig! Kramas

Jag har en banankaka i ugnen. Köpte en påse bananer idag och eftersom man bara kunde köpa eco i påse så… sju stycken jättestora Galen Två har jag tagit till kakan. Funderar på att skiva en-två och frysa in… kan göra smoothies av någon dag!! 
Jag är inget jättefan av sådär riktigt mogna bananer och jag vill inte behöva äta dem bara för att de inte ska mogna ifrån mig Skrattar

Ooh förresten!! När jag stod i kassakön idag pratade tjejen framför mig i telefon om att hon hade fått två jobb idag! Hon hade tackat ja till båda, men höll på att bestämma sig. Wow!! Joooooobb påväg Partajar

Nu ska jag ta lite vaniljte och prova banankakan 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-18 06:47
#223

God morgon! 

Sista arbetsdagen för den här veckan. Jag har ledigt i morgon och drar iväg med finaste vännerna för att fira midsommar. Stuga vid sjön, lugnt och tyst - många promenader, kortspel, god mat och dryck, det ska bli så härligt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-06-18 07:00
#224

Vad mysigt det låter! Själv går jag av om två timmar, dags för långledighet. Men på fredag ska jag in extra. Är inte mycket för midsommar, så jag kan lika gärna tjäna några tusen extra. Jag och älsklingen får möla jordgubbar och sill på lördag istället. Annars konstaterade jag nu på morgonen att det känns som att jag har snäppt upp min energimedvetenhet några steg. Parerar för fullt och väljer ännu mer att boosta mig och undvika det som känns avigt. Det är så fräckt hur det går av sig själv nästan. Igår fann jag mig själv stående och torka golv i källaren. Lite sådär med tanken "jaha jag behövde visst isolera mig ett tag". Nice. Så det är bara att fortsätta glida på. Ja just det snubben som säljer hus på Cypern var visst mitt i en flytt… Han ska flytta till Källsjö som ligger strax utanför Ullared. Med andra ord nästan där vi bor. Vi blev bjudna dit på fika och jag tänkte direkt - spännande vad är meningen med detta?!? Återstår att se om flödet i livet säger att jag ska ta mig en tur dit. ;-)

Otroulig
2014-06-18 09:17
#225

Hoppla vad spännande, kul!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-06-18 20:40
#226

Bananer i kylskåpet håller jättelänge! :)

frysta är goda som glass typ..

szirius
2014-06-18 21:10
#227

Bananer gaaaah🤤, finns så sällan eko att få tag på här, så länge sen jag åt nu…älskar bananer - ooo banansmoothie, supergott🤤

# 223 Låter myyysigt Otroulig🤗. Midsommar är en superhärlig tradition i Sverige🌺- om det är fint väder😉Har allt för många gånger trängts i liten stuga med för mkt folk, spöregn ute, griniga ungar o massa disk dagen efter, huuu inte alls kul😂🤐De har blivit bättre och bättre med åren tycker jag. Man får välja BARA härliga människor att umgås med och gärna en tjärn att skvalpa fötterna i så blir allt tiptop☀️

Midsommar hade jag helt glömt bort, vi hoppar att fira det i år, vi är hos kusiner då i södra delen av landet🤗, ska bli så kul att se den staden - 2000 år gammal, så jag vill nog turista lite o kolla på gamla borgar o sånt😍

MissInAction
2014-06-18 23:51
#228

Hmmm det känns så fel att ha bananer i kylskåp! 😮 Jag menar.. de växer ju i varmt klimat!! ☀️

Åh älskar gamla platser! ❤️
Tycker det är superintressant när man kan se tydliga märken av att här har någon levt!! Så häftigt!! 

Haha, jag har fått en ny iFokus-medalj för att jag har skrivit "så galet mycket som 10.000 inlägg" 😂
Och ändå sitter jag inte här hela dagarna.. haha.. tiotusen… det är en del 🤪

Ska se om jag kan hoppa i säng nu! Vill ju som vanligt inte sova när det är så ljusa nätter och jag är käääääär 😍

Oooohhh gissa vem som nyss joinade teamspeak 😍❤️
Han har inte varit där på flera dagar för han har varit hos vänner och kollat på fotboll hela kvällarna 😃

Ja nu vill jag ju verkligen inte gå och lägga mig 😇


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-06-19 01:00
#229

Ja, hm skalen kan bli lite bruna eller t.o.m svarta om de är där länge eller om kylskåpet är för kallt.. men inuti håller de sig superbra! Gillar inte övermogna bananer heller så mycket längre..

Wow tiotusen!! Är du på fler forum än LoA missi eller mest här?

MissInAction
2014-06-19 01:14
#230

Hm kan ju iofs förvara dem i grönsakslådan kanske.. fast då lär jag glömma bort dem! 🤐

Haha det låter som rätt mycket! Jag är medlem på rätt många sajter men är inte så aktiv någon annanstans.. nu är det i princip bara här jag skriver, och läser. Tidigare var jag väldigt aktiv inne på Kolhydrater, sedan också lite inne på Bokstavsfolk ett tag, och Kvinna, och Beroenden.. och lite på Film men inte så mycket på sistone. Det är LoA som gäller, kan man säga 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Älvan
2014-06-19 10:39
#231

Hej alla Lite ledsam dag idag. Tom himlen gråter. Grät en stund och knackade samtidigt. Det var väldigt skönt. Vi har det lite jobbigt här. Dock kom jag fram till under knackningen att i stort är allt 1000 ggr bättre än ett par år sen. Så fort jag får lite mer energi får jag mer utmaningar och krav. Känns svårt att springa ikapp så jag får lite extra energi kvar när dagarna är slut. Nu känner jag såhär och när jag vill känna andra känslor känner jag dem sen. Tänker inte forcera fram nåt hurtigt. Har ju lärt mig att sånt bara gör att allt går långsammare. Jag vilar trygg i förvissningen om att olika stunder kommer och går. Det är bara känslor. De kommer och går. Saknar att få så intimt samarbete med flödet som jag hade för bara ett tag sen. Kan ju även vara så att eftersom jag är nära flödet ser jag inte den eftersom jag inte behöver lika mycket vägledning för att hitta dit? Ha en fin dag fina vänner!

Otroulig
2014-06-19 11:06
#232

Kram Älvan, som du säger, det går upp och ned. Men bara vetskapen att ditt naturliga tillstånd är att vara i flödet och att du alldeles snart kommer att vara där igen är ju så trösterik. Sitt på bryggan och doppa tårna i lite ledsamhet idag så bjuder morgondagen på andra känslor.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-06-19 11:20
#233

Det regnar ute, perfekt för då behöver jag inte vattna innan jag åker iväg och dessutom är det skönt bilåkarväder. Det ska bli så skönt att umgås med de fyra jag åker iväg med, människor som passar perfekt i min energi känner jag, som bara ÄR och flyter med. I natt har jag drömt om lite lönnfeta, nakna män, haha. Det var skratt och en känsla av ödmjukhet inblandat. Tycker att det är lite intressant det här med klimakteriet. Jag verkar ju ha fått vallningar. Jag undrade lite hur man ser rent andligt på denna period i livet och kom fram till att det är en typ av transformation. Jag har upptäckt att vallningarna ofta kommer någon minut efter lite starkare känslor. Intressant, jag försöker att bara flyta med i värmevågorna. Har nån här läst eller kan nåt om just denna period i livet?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-06-19 11:32
#234

Älvan🤗❤️, du är så klok. Var i ledsamheten ett tag, så kommer den ge med sig…inget är bestående, bara förändringen🌊, be, gråt, var i naturen, krama dina barn, försök hitta grunden i dig, vetskapen att du hela tiden rör på dig🌺

Otroulig, kan inte sååå mkt men visst är det en transformation! Det är samma där som med allt annat, att inte göra motstånd, att omfamna det som kommer, samarbeta…det är en process bestående av hormoner och själ och ande som kliver vidare.✨

Åååh, vad jag skjuter på grejer idag, vill hellre sitta hääär 😇, tiden bara rusar. Dags för ett ryck, men kommer nog titta in igen😛Ska bara snabbt göra ett inlägg i en annan tråd.

Här har vi 26 svala grader, jag har strumpor😂

[::Vera::]
2014-06-19 11:41
#235

Varm kram Älvan. Du är älskad glöm bara inte det… även när du är ledsen. Men det kan vara lättare och svårare att ta emot. Du får ju ändå alltid vägledning, och behöver alltid lika mycket vägledning oavsett energinivå? …eller om du känner avstånd till flödet, hur nära det än är.

[Kathja]1
2014-06-19 13:19
#236

Hittar du något intressant om klimakteriet så lägg gärna upp det här. Jag känner att det är en bit bort för min del men det vore ju nice att hitta något som gör att det går omärkt förbi. :-D Jag är fortfarande inne i en lätt introvert jagfokus period. Är väldigt medveten om min energinivå, den är mest stabil och hyggligt hög men så kan jag på en sekund blixtra till över något som stör mitt flow. Och så är det bra igen. Älsklingen har landat efter sin konkurs och det gör att det är lättare att flyta med igen, är lite svårt att stänga av en mänsklig störsändare som man vill ska må bra. Fast det har funkat ganska bra trots allt. Känner hur längtan efter att dagdrömma och planera saker jag vill göra har vaknat till liv. Det känns spännande. Idag är annars en vara -dag, jag älskar dem, njuter av att slappa, hänga med min man, kolla på 24 , filurar på livet och vibba. ♡

[::Vera::]
2014-06-19 14:20
#237

…Den här låten lyssnar jag på när jag inte orkar eller behöver hitta ro.

Annons:
MissInAction
2014-06-19 16:43
#238

#237
Fin! ❤️☀️

Hmm nu har jag äntligen sett säsongsavslutningen av Game of Thrones… 😮🤐 Det var inte riktigt vad jag hade väntat mig. Inte antiklimax kanske men.. wow. Men vad drygt att vänta ett helt åååååååår på nästa säsong!!! 🤪
Tittade med Marko på teamspeak 😃😍

Jag tänkte gå på dans fuego (typ zumba) kl 18, så jag laddar inför det nu ♥

Haha, det var roligt imorse när jag gick av bussen.. det är som höga tak över där bussarna stannar vid centralstation och precis när jag gick under kanten och innan jag fick upp min paraply.. så ramlade det ner en massa vatten precis på mig, fick i ansiktet, huvet och kroppen, som om någon hade hällt en tillbringare över mig 😂
Det var lite kallt. Jag försökte komma på vad det var jag tänkte eller kände just då, men kunde inte komma på det… måste ha varit något snårigt kanske?? Eftersom jag tydligen behövde vakna till? Haha… roligt iaf. Fick sedan på vägen hem från jobbet en skvätt vatten över mig från något träd. 

En annan sak jag funderar på är om det är något jag ska uppmärksamma. Mitt nät har varit lite halvtaskigt senaste dagarna, särskilt på eftermiddan och kvällen.. både på datorn och telefonen märker jag av det.. det slöar ner och laggar lite ibland. Normalt har jag inga som helst problem! Och i förmiddags på praktiken så hade jag nät i telefonen, men i facebook och fb messenger så stod det att waiting for connection… hmmmm? 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-20 06:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#239

Midsommar morgon. Trött som ett as sitter jag och känner hur jag nästan ångrar att jag tackade ja till ett extra pass på jobbet. Men lite te, fågelsång och meditation ska väl råda bot på det. Önskar er alla en underbar dag, idag som alla andra. ♡

linnease
2014-06-20 07:39
#240

Fin morgon i alla fall! I alla fall här.. verkar passa bra att meditera till ❤️☀️🤗

MissInAction
2014-06-20 13:21
#241

Åh vilka fina solrosor!! 😍

Glad midsommar alla!! 🤗☀️
Hehe, 12 grader och mulet. Det är som det brukar 😂

Kathja, jag vill tacka dig!! Jag tror att det var du iaf.. som pratat om Notes from the Universe? Jag har fått dem nu i en vecka och älskar dem!!!  ❤️
Tycker det är så underbart, nervpirrande och upplyftande. Jag vet ju att det sitter människor och skriver allt det där, hehe.. inte som någon osynlig kraft som kallar sig The Universe 😃 Fast å andra sidan så är vi ju alla Ett… hmm… nåja, jag blir alltid glad av att läsa och det är ju huvudsaken!! ❤️ 🥳 T.ex. den här avslutningen:

_And let's just see if you can handle the torrent of treasures I send your way. 

Your greatest admirer, biggest fan, and truest friend - 
    The Universe_


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-20 14:44
#242

Visst är de härliga! Jag la upp en pod med Mike Dooley, mannen bakom dem, inne på morgondagens tro iFokus. Väldigt vettig snubbe.

[Kathja]1
2014-06-20 14:45
#243

Visst är de härliga! Jag la upp en pod med Mike Dooley, mannen bakom dem, inne på morgondagens tro iFokus. Väldigt vettig snubbe.

Otroulig
2014-06-22 19:18
#244

Halloj i stugorna. Hemma igen. Har haft en härligt avspänd ledighet. 

Nåt som var lite spännande när vi åkte upp var att jag såg ställen som påminde mig om gamla starka drömmar. Det var som att det var en liten snabbspolning av flera drömsituationer. 

Livet flyter på i perfekt gång. Allt löser sig. Ett behov av hund vakt dök upp och det löste sig på några minuter med ett sms. Allt löser sig fantastiskt bra hela tiden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-06-23 07:06
#245

God morgon. En mycket intressant morgon. Drömde som sjutton i morse och vaknade med ett tryck över bröstet, först fattade jag inte vad det var, men efter att ha funderat vad jag drömt om, en värld där en sjukdoms spridits som innebar att man blev uppäten inifrån av små mask liknande varelser…nice..😡 så insåg jag att det var ångest känsla jag kände. Hel skumt, för kroppen var kvar i drömmen - men inte mina känslor.

Så nu har jag laddat med affirmationen som att "Jag är alltid beskyddad" " Jag ÄR kärlek" och nu känns allt normalt igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-06-23 14:46
#246

har oxå drömt mardrömmar o vaknat upponer…känner mig lite småkrasslig i kroppen idag, det går trögt , behöver viiila mer😴…nån utrensning igen, känner igen stämningen: känslig, lättrörd, vill ha tyst, grustankar som kommer o går…bara att omfamna o flyta med…🌊

Bakade en misslyckad körsbärspaj som grädde på moset😂, degen blev liksom degig, inte krispig som jag vill ha den.

Har så SVÅRT att bara gå och lägga mig mitt på dagen! Har möjlighet nu, innan eftermiddagspassen…har försökt 30 min nu🤪

[VGN]
2014-06-23 14:58
#247

#246

Vad synd att pajen inte blev bra😕Jag är nog som dig - pajskalet ska vara lite krispigt😍Alltså du och vissa andra vaknade av mardrömmar medans jag vaknade för en gångs skull av en bra dröm. Jag drömde att jag var karate kid och hade högt självförtroende 🥳

[Kathja]1
2014-06-23 15:44
#248

Det är kanske något på g, jag är super trött och vill mest sitta i soffan och mysa. Maratonkolla på serier och inget annat. Så då gör jag det, och därför mår jag strålande bra! 🌊

linnease
2014-06-23 19:43
#249

Jösses, jag trodde jag kommit till fel sida först! Gult!!!!

Hm jag har sovit till fyra-fem-sex-sju på eftermiddagen ett par dagar nu! 🤔 Bara vaken ett par timmar sen sängen igen.. Eller, inte sovit hela tiden, men i nån slags koma i sängen och sover emellanåt..

linnease
2014-06-23 19:43
#250

Jösses, jag trodde jag kommit till fel sida först! Gult!!!!

Hm jag har sovit till fyra-fem-sex-sju på eftermiddagen ett par dagar nu! 🤔 Bara vaken ett par timmar sen sängen igen.. Eller, inte sovit hela tiden, men i nån slags koma i sängen och sover emellanåt..

linnease
2014-06-23 19:46
#251

Publicera inlägg knappen verkar lite skum med.., 🙂

Annons:
linnease
2014-06-23 19:46
#252

Publicera inlägg knappen verkar lite skum med.., 🙂

[Kathja]1
2014-06-23 19:53
#253

Det blir nog bra när man vänjer sig.

linnease
2014-06-23 20:29
#254

Ja, nu verkar det bara bli ett inlägg i taget igen!! 😛👍

Otroulig
2014-06-23 21:22
#255

Jadu Linn, du ska väl sova då 😴 😍

Hittade "Otroulig-porr" på TV 🤐😉 tror programmet hette Trädgårds Måndag eller nåt sånt, på SVT, super snyggt foto, växter, kryddor, matlagning, långa svep över åkrar, bi slungning (också nåt jag fått för mig att jag vill göra) och t.om en snygg karl att titta på: Tareq Taylor. Kossor, får och fina hagar. Som hittat för mig 😎

Dagen har varit lite motig, mycket strul - men sen satte jag igång och tok matade in dokument i vårt system och jobbade över nån timme - efter det när jag satte mig i bilen så var jag bara lycklig igen.  Har kärleks bölat lite till Trinny och Susanne. Bra där - jag öppnar upp  ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-06-23 22:06
#256

Haha braa.. låter som det bara möjligtvis saknas några av de där bönderna i bara överkroppar!! 👍😛

Otroulig
2014-06-24 07:00
#257

God morgon. En strålande morgon!

Kom på att jag hittade lite teorier om klimakteriet. 😃 Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro. Det stod att det mycket riktigt var en transformation och att en ventil nedåt stängdes för kundalini kraften - kraften stannade kvar i kroppen och det var det vallningarna skulle vara en verkan av….Det skulle vara lättare att utnyttja den för att utvecklas vidare. Njaaa, känner jag.

Sen var det en annan artikel som skrev " The bitch is back"😂 och det handlade mer om att i detta läge så behöver vi inte vara så omhändertagande (eftersom barn  inte är aktuellt att få längre) och vi ser mer till oss själva och tar hand om vår egen utveckling. Vågar stå mer för oss själva. DET kan jag köpa…..men jag har nog alltid varit lite av en bitch 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-24 08:33
#258

Intressant, ska kolla lite på det där. Fast just nu är det PMS som gäller för min del. Ska prova att välsigna skiten ;-) och se om det hjälper.

Annons:
Otroulig
2014-06-24 09:10
#259

Haha Kathja, gör det:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-24 09:39
#260

Hittade lite intressant kring superfood och pms. Det finns ganska mycket nyttigt som ska balansera. Ska nog testa något som heter Maca, är en rot från Peru. Stod om det på en holistisk sida. Körde med sojaprotein ett tag, nutri5, funkade kanon men blev väl dyrt. Men först välsigna…

szirius
2014-06-24 13:34
#261

Kathja, tänker inte tjata men 😉yoga! googla på youtube , finns enkla övningar man kan göra för att balansera hormonerna så att pmsen inte blir så stark. Såååå värt det- och helt gratis❤️

Otroulig, har läst nåt om att besvären bara blir supersvåra om man inte rett ut grejer i livet…att det, som alltid, handlar om blockeringar o följa flödet osv.  Och att ja!- kanske inte vara en bitch direkt, men att det är dags att ta plats på sin scen och stå upp för sig själv.🏆 Den sidan pockar på då, och har man aldrig gjort det tidigare så blir det naturligtvis lite tumultartat i kroppen…men allt är bra, allt är som det ska…🌊

Har haft förmiddagspass, gjorde sedan en helt gudomligt god moussaka som tom sonen tog mer av, nu väntar jag på upphämtning, ska hjälpa en kompis plocka körsbär, sisådär 100 kg eller så😂…jag får körsbärsvin och likör som tack sedan🍸. Sen blir det kvällspass yoga och rep inför festivalhelg. Behöver nog inte vattna för det stormade extremt inatt. När det åskar här så åskar det liksom konstant, smäller så att fönstren skallrar o regnar som om himlen öppnat sig. Sov noll timmar pga det, så sömn -och öronproppar😃 finns på min lista! Mår ändå helt ok😍

Börjar ni så sakta snart gå på semestrar eller? Jag kommer ju ströjobba timmar hela sommaren och det känns HEEELT perfekt, annars blir jag lite uttråkad o kan slöa ner mig totalt, alltså på ett neggosätt att jag tappar gnistan. Det här känns helt lagom och bra, supernöjd med det faktiskt!

[Kathja]1
2014-06-24 14:21
#262

Jag vet! Yoga ploppar upp OFTA som något jag bör göra. Men jag blir galen varje gång jag försöker. Mega motstånd jag vet. :-( Försöker att skratta åt eländet men det är svårt när hela kroppen skriker - Vad tror du att du gör!? Skulle behöva en fin och förstående yogalärare som dig. Så nu är önskan skickad. Jag tar tacksamt emot en tålmodig, lättsam och trevlig yogalärare. ♡ Välsignade iaf min pms och det gjorde stor skillnad, smärtan smalt bort och bara hälften blev kvar bara av att tänka att jag välsignar min förmåga att skapa liv, mina hormoner och det faktumet att jag är kvinna. ♡

MissInAction
2014-06-24 14:48
#263

Wow vilken energi du utstrålar, szirius! ☀️🥳

Oj vad är det du blir galen på, Kathja? Gör kroppen inte som du vill?

Du kan börja göra de allra enklaste övningarna… bara tänja lite på kroppen kanske? 

Hm kanske ska prova att välsigna min pms, jag med!! 

Jag misstänker förresten att det var matförgiftning som jag drabbades av igår… Kände mig fortfarande mör i morse när jag vaknade, och somnade om för att ringa till min sysselsättning och berätta det. Och lyckligtvis så var vår handledare på praktiken sjuk idag med, så jag hade inget jobb att sjukanmäla mig från 😃🥳

Sov vidare och gick upp vid 12.30. Kändes jättebra att bara få sova. Brukar ibland drömma knasdrömmar när jag sover på morgonen och förmiddan, men idag drömde jag bra drömmar. 
Känns mycket bättre idag! Och dessutom 20 grader på balkongen! Vad händer?? 😮😃

I morgon har jag tagit semester för att åka till Gävle. Det är en Harry Potter-träff där på eftermiddagen och så tänkte jag passa på att träffa en kille som jag spelat med i flera år också.. blir nog roligt 😃 Och nej, vi är inget annat än kompisar! Haha! 

Tänker väl annars att min semester kommer ligga de tre sista veckorna i Juli och kanske någon dag i Augusti 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-24 15:12
#264

Jag hamnar i barn-känslor, känslan av att vara klumpig, ovig och otillräcklig. :-( Är uppenbarligen nästa sak att jobba bort. Mission ÄLSKAR MIN KROPP ♡♡♡ MissI, min man blev oxå liggande i något som kändes som magsjuka men som inte blev annat än trötthet och illamåendekänsla. Vi skyller på att det är en sån dag, taskiga energier eller något, för han har inte träffat någon som kan ha smittat honom, eller ätit något som varit dåligt. Kanske samma för dig.

MissInAction
2014-06-24 15:51
#265

Hm jag tror ändå att det är min lunch igår.. åt en fryspaj och en sån salladsmix i påse, och direkt kände jag hur kramperna och smärtorna satte igång i magen och jag sprang på toa hela dagen efter det.. jag hade ju IBS i många år med mååååååånga dåliga mag-dagar men detta var värre än något jag varit med om, dock inget illamående eller kräkningar.  Kände mig också trött och febrig. Jag har kontaktat livsmedelsinspektör som ska ringa upp mig, så får de avgöra. 

Idag är som sagt mycket bättre igen 🙂

Argh är det någon annan än jag som varje gång man infogar den första smileyn i ett inlägg, så hamnar man överst i tråden? Antagligen någon bugg i det nya systemet och som förhoppningsvis rättar till sig snart.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-06-24 15:54
#266

Det hände mig med när jag satt vid datorn igår. Ska kolla om någon har rapporterat det.

Otroulig
2014-06-24 22:46
#267

#261 ok, då förstår jag varför jag inte påverkas nämnvärt då 😎. Jag tycker mest att det är intressant faktiskt, som fenomen - det här just med vallningarna - för det är det enda jag märker. Jag tycker mig ana att det är en eftersläpning i en tanke som ger en känslomässig reaktion, dvs först tänker jag nåt, sen kommer känslan, sen efter typ 15 sekunder kommer en våg av värme. …Jag tycker att det är intressant för jag vet att min kropp är en underbar termometer och sensor på vad som händer i mitt medvetande. Så det här vill jag ju inte missa att nyfiket utforska.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-06-24 23:15
#268

Nu låser vi denna och flyttar över till Klotterplank 30

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: