Annons:
Etiketttrender-och-tidsanda
Läst 851 ggr
[Kathja]1
5/21/14, 9:48 AM

Lite planet info...

Tidigt i går morse 20/5 vände Mars sin bana och nu kära vänner ska ni se att det vi väntat på äntligen kommer till skott! Det som sker kan röra allt mellan himmel och jord men troligtvis mest kärlek, affärsliv och arbete.

Planeten Mars som symboliserar själva drivet i oss, lusten och flödet har gått baklänges sedan 2/3. Det har gett en tröghet till utvecklingen. Man vill – men det går inte.. Att den vänder rätt är en STOR lättnad för många. Det kosmiska gröna ljus som nu skapas får ytterligare bränsle genom att en väldigt gynnsam trigon bildas (astrologiska för att berätta att två planeter står i 120 graders vinkel) där uppe på himlavalvet mellan Jupiter och Saturnus.

_Det är en rätt ovanlig händelse att se dessa två tillsammans, du får vänta 12 år på att vara med om det igen. Jupiter/Saturnus hjälper dig den här veckan att ställa saker till rätta, fixa det som blivit skevt och hjälper dig även att genomföra viktiga förändringar som du kanske redan tänkt på länge men inte riktigt lyckats få igenom. Under de kommande 6 dagarna ställer sig planeterna i allt mer exakt position.
_

Saturnus symboliserar den praktiska, verkliga världen och tiden emedan Jupiter är dina drömmar, din vision av positiv expansion och utveckling. Jupiter välsignar allt han rör vid, skänker oss självförtroende och tur och och oss en optimistisk vision om vad som är möjligt. Saturnus arbetar med den materiella världen, realiteten, arbetet, lagen, ordningen och strukturen är hans sfär. När dessa grundläggande krafter harmoniserar får du saker att hända och dina drömmar blir till verklighet.

Vidta lämpliga åtgärder (Mars) och tänk i praktiska termer (Saturnus) samtidigt som du håller fast vid tron på att ditt hjärtas önskan kan bli verklighet – allt är möjligt (Jupiter.)

********

Visst låter det spännande!!! 🌊🌈☀️✨❤️

Annons:
[Saz]
5/21/14, 11:16 AM
#1

Detta behövde jag verkligen höra och läsa just nu! 😊

Jag har verkligen känt att de senaste 2,5 månaderna har typ i stort sett allt gått åt skogen för mig och hur gärna jag än velat så blir det ändå inte så.

Igår låg jag i soffan och bröt ihop för jag orkar liksom inte längre. Orkar inte ta tag i någonting.

Men nu när jag läste detta så fick jag plötsligt energi till att börja våga tro och hoppas igen.
Meditationen med  Deepak Chopra dag 3 hjälpte också lite imorse faktiskt… gjorde att jag fick upp hoppet igen.

Nyfiken på att se om situationer för mig kommer att ändra sig framöver.

[Kathja]1
5/21/14, 11:44 AM
#2

Fokusera bara på nuet och flyt med livet, med hjärtat fyllt av kärlek och tacksamhet. ♡

Älvan
5/21/14, 3:11 PM
#3

Jag tar fasta på detta. :)

szirius
5/21/14, 3:23 PM
#4

Haha, jag tycker det låter jobbigt jag😛🎧, vidta åtgärder🤮, tänka i praktiska termer…🤪🤐

😂

Allt är möjligt- den är jag med på!✨

Jag har känt ett lyft under hela maj🌺☀️, mars men främst april var trögcyklad men sedan dess har det lossnat…just nu flyter det som aldrig förr🌊 Även rejält med släppta ballonger, tack för de möjligheterna, det har frigjort plats i kroppen, mer space!🎈

Min man har mkt Jupiter i sig, nästan naivt optimist, and I love it, och blir hjälpt av det!🤗

Jag har mkt saturnus, uff vad vi har bråkat mkt genom åren…tyngd och allvar…blir mer och mer vänner…🙂

ollivoll
5/21/14, 5:32 PM
#5

Usch jag är mars, tror jag, det är vad jag fått höra iallafall. Ingen bra planet, för arg:/ Ska bli riktigt skönt att det vänder, kanske det neutraliserar min mars. Kanske detta förklarar mina humörsvängningar? Jag är ingen bra på planeter och deras betydelser men jag är ändå så grymt fascinerad av dom:)

MissInAction
5/21/14, 6:11 PM
#6

Hm jag har verkligen noll koll också på planeter! Är nog i ärlighetens namn mer intresserad av astronomi än av astrologi 😛

Har alltid gillat och känt en dragning till Venus. Kanske för att kärleksgudinnan kallas Venus? Nåja… hur vet man vilken planet man "är"?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
satsuke
5/21/14, 6:25 PM
#7

Jag tyckte detta lät väldigt spännande men också lite kravfyllt…kändes riktat direkt till mig som har velat flera år i en viktig fråga….en situation som står på sin spets just nu och ett avgörande möte sker imorgon. Mycket nervöst. Tänk om det fanns ett sätt att alltid veta vilket beslut som är bäst för en… Precis som #6 har jag ingen koll på sånt här, skulle vara kul att veta "vilken" planet man är. Och vad det i så fall betyder?

MissInAction
5/21/14, 6:32 PM
#8

satsuke,
Det bästa råd jag personligen ger alla som känner sig rådvill/vilsen… lyssa på magkänslan!! Den har alltid rätt! 

Eller det klassiska…. singla slant! Precis när myntet är i luften så brukar man inse vad man hoppas på ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
5/21/14, 6:37 PM
#9

Miss, eftersom jag själv har noll koll så kan det vara från astronomi jag hört mig vara mars. Ialla fall är det en trist planet, lite för maskulin kanske?

[Kathja]1
5/21/14, 7:15 PM
#10

Jag har inte heller någon koll, men tycker att det är intressant hur allt påverkar oss. Men stressa inte upp er #2 gäller ju nu som alltid annars. ♡

[::Vera::]
5/21/14, 8:13 PM
#11

Mycket bra att det som jag väntar på kommer att komma till skott! Fick ett samtal ikväll och tyckte jag mig höra en ton med en liten annan klang än förra veckan. Om än liten. Känner på mig att det kommer att komma något bra snart!… som en ketchupeffekt av allt tålmodigt väntande, skakande och trixande.

#8 På tal om att singla slant vid beslut. Jag fick för ett kort tag sedan höra lite inside om en framgångsrik och omtyckt chef på ett stort företag. När besluten var mycket svåra och stora och då hon tvekade, så singlade hon slant. När slanten lagt sig så kände hon omedelbart efter hur det beslutet kändes. Minsta tvekan så valde hon direkt motsatt sida av myntet, alltså det andra alternativet.

Jag trodde inte att det var sant först. Kände att jag behövde höra exempel för att tro på det. Och det fick jag. Ett beslut handlade t ex om gigantiska summor pengar. Ett annat som påverkade personal på många hundra personer. Tala om att lita på sin magkänsla! 🙂… Holy shit!… var min reaktion

satsuke
5/21/14, 9:44 PM
#12

#11 Näe, singla slant?! Jag är chockad 👍 Skulle jag aldrig våga! Fast jag skulle ju kunna testa bara för att se hur det känns…hm.

(Förresten MissI magkänslan, den säger olika från dag till dag i det här fallet, annars gillar jag också det där med magkänsla.)

Jag tycker att alla får redovisa sen om det hände nåt, haha. skulle vara superkul om det verkligen visade sig att olika tröga grejer äntligen kom igång och blev av!

Otroulig
5/21/14, 10:40 PM
#13

Jag kan också känna att det lossnat. Tror jag nämnde det om jobbet - helt plötsligt, så kändes det lättare. 

Just nu har jag massor med energi, sover inte många timmar per natt - men är ändå pigg när jag kommer hem. Men det kanske är för att jag har lite att stå i.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: