Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1392 ggr
szirius
5/5/14, 8:24 PM

Jag är....

 Jag är den jag tror att du tror att jag är.

Läste dessa filosofiska ord och kände att det har med LoA att göra….spegling..skapandet av sig själv…allt.

Stort. Jag läser meningen om och om igen….och känslan skiftar beroende på vem jag lägger in i ordet " du"….

Vilka tankar kommer upp för er?

Annons:
[Kathja]1
5/5/14, 10:28 PM
#1

Min känsla är att det inte stämmer, längre. För nu är jag den jag är och den jag är är den du ser i mig och jag ser i dig.

MissInAction
5/6/14, 12:45 AM
#2

Det låter som att man är den man tror att andra förväntar sig att man ska vara. Isåfall är man rimligtvis inte så sann mot sig själv 😐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/6/14, 6:58 AM
#3

Det var lite så jag fick till det med MissI.

Otroulig
5/6/14, 7:10 AM
#4

Njaa, jag tolkar det som att man är den MAN tror …nä jag blir helt snurrig av sånt här. Men Den man möter har ju en bild av mig. Jag har en bild av den jag möter och jag har en bild av vad den personer tror om mig. 

Men jag kan ju inte påverka den andra människans bild av mig - den är ju som den är. Utanför min kontroll.

Men jag kan ju TRO en massa, vad vi tror och vilka tankar vi har skapar ju oss.

Fast å andra sidan kan jag känna att jag VET , fast jag glömt bort vem jag ÄR. Så jag är inte den jag TROR att jag är….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/6/14, 7:18 AM
#5

Men det kan du väl? Du förändra ändra bild av dig genom att förändra det man är, eg sänder ut. Annars skulle det inte vara stort lönt att förändra sig tänker jag. Men sedan finns där ofta en viss fördröjning då den andre är kvar i sin uppfattning av vem jag är och där gäller det att inte spegel sig i det och falla tillbaka till det som var.

ollivoll
5/6/14, 10:07 AM
#6

Är det inte det vi vill komma ifrån? Att inte leva upp till hur andra ser en, om man inom sig känner att det är helt fel uppfattning om en? Gjorde det själv i många år. Usch vad olycklig man blev. Det var ju en sån osann bild av en som man försökte fylla, för att tillfredsställa andra. Att vakna ur den dvalan är som att bryta sig loss från kedjor som håller en fast:) total frihet.

Annons:
szirius
5/6/14, 1:36 PM
#7

Själv tycker jag att detta var extremt djupt🤓, kan gå in i det hur många varv som helst men inte riktigt sätta ord på det….

Jag ser det ju inte nåt negativt i detta! Jag tänker spegling, punkt.

#1 ja, fast jag kan ju vända på det så att det stämmer, kanske för att du tror på mig, på att jag ser dig, alltså du ÄR sann för att du tror att jag tror att du är sann😉

Om ALLT är projektion, så finns det ju även positiv projektion, eller hur…vi kan faktiskt spegla vilka vi ÄR i andra när vi är sanna. Vi har ju pratat om detta vad gäller kärleksrelationer "det jag ser i dig har jag i mig, när jag älskar dig är det för att jag älskar den jag blir med dig" osv.

Vi går ju förhoppningsvis inte omkring och tänker hela tiden på vad andra kan tänkas tro och tycka om oss, men nånstans är vi i en spegling i alla relationer…och om vi är trygga i oss, så är vi ofta trygga i att andra kan uppfatta det också…alltså är jag då den jag tror att andra tror att jag är, ur en positiv aspekt🙂.

Även om man inte är medveten alls om att man tänker på andra, så finns de ju där, runt oss. Jag tror att alla har haft upplevelsen att när man trivs med sig själv, så känner man sig automatiskt omtyckt av andra också, eller hur?  Kanske det inte bara har att göra med vad jag sänder ut, utan för att jag upplever MIG SJÄLV på ett annat sätt. De kan i själva verket vara oförändrade i sig.

#2 ja kanske, men vad tror vi att andra förväntar av oss och varför? Jag kan vända på hela myntet. Vi är alltså då inte sanna pga vår egen tro om vad andra förväntar sig. Vi skapar ju oss själva…så om vi bestämmer oss för att tro att andra förväntar sig att vi ska vara sanna, så är det vad vi skapar.

#4 jojojooo, du finurlar på det jag ville ha igång🤗, hela projektionsgrejen, jag kan ju omöjligt VETA vad andra tror om mig,däremot kan jag själv, med träning😛, öva upp min tro på mig själv  och då förändras också min tro på vad andra tror om mig. Vad jag tror om mig själv blir min spegling.

# 5 Du förändra ändra bild av dig genom att förändra det man är, eg sänder ut. Annars skulle det inte vara stort lönt att förändra sig tänker jag.

och om du redan är den du är? Kan du då förändra någon annans bild av dig? Och skulle anledningen att förändra sig vara att ändra någon annans bild av en? Får inte ihop det du skriver här…

Nu trixar jag med LoA här…apropå att ändra vår omgivning genom att ändra oss själva….vi kan ju aldrig VETA vad andra tror om oss, så kanske de tror likadant om oss även när vi förändras, bara det att vi är så trygga i oss själva så att vi inte märker av det då. Det spelar liksom ingen roll. Vår värld är en inre värld framförallt, egentligen. Kanske det bara är vår egen syn på vår omgivning som förändras? vad VET man, egentligen…

#6 alltså jag vet inte "vad man vill"😃, det är upp till var och en, det här är en filosofisk fundering. Vi lägger alla olika betydelse i orden.

Varför upplever vi att andra ibland har fel uppfattning om oss? Har vi nånting kvar där att komma underfund med?  Det är ju också min egen spegling nånstans….

Alltså- jag förstår vad ni alla menar🤗, jag vill bara finurla djupare kring detta, känns som det finns lager här…spännande! Det är som en oskriven lag att anse att vi är fria när vi slutat bry oss vad andra tycker, typ. Men kanske vi kan bli/ vara fria i att uppleva oss själva i andra likväl. Vi blir aldrig klara, det finns ingen slutstation….🌊

Det intressanta är också hur många här automatiskt tänker på negativa saker, om man nämner "vad andra tror om dig"☝️…folk kan ju tro helt fantastiska underbara saker om dig lika gärna!❤️

ollivoll
5/6/14, 2:48 PM
#8

Jag håller med om att vi vet inte kan veta helt ( om inte vederbörande talar om det rätt ut)vad andra tycker och tänker om oss, och visst kan dom tycka fint om en:)) det är ju kanon. Men ska vi gå djupare in och känna enegimässigt:)) Jag tror inte jag har helt fel när jag påstår att man kan känna av dålig energi hos folk och positiv energi från folk. Självklart väljer man ju för att känna av den posetiva än den negativa. Låt oss säga att x tycker att y är så som x vill att y är eller ska vara eller bara helt enkelt bestämt att så är hen. Och just den här x:ets tanke på y: s ÄR inte är y:s ÄR. Och y känner av det som x tänker om y (Phu) och låter sig inte påverkas eller ens förvänta sig att leva upp till x förväntningar vad den personen tycker. ( eftersom y vet vilket som ÄR) Jösses fattar någon?

Älvan
5/6/14, 4:22 PM
#9

Spegling är inte det den andra ser och ger tillbaka till mig om vad den ser och vem den tror jag är. Den som ser mig kommer blanda in sina egna trosuppfattningar och dessutom visar jag aldrig alla mina sidor för en enda person. Det beror på att vi i vår tillvaro spelar olika roller; vän, bekant, mamma, dotter, yrkestitlar osv. Den enda som ser mig helt är Gud. Där stämmer "jag är den du ser att kag är". Inte ens jag kan se hela mig själv. Om jag lever och handlar i kärleksfull anda får alla se mig precis som de vill. Spelar ju inte så stor roll. :) Det sista jag skrev är ju svårt att helt leva efter då man vill bli omtyckt och uppfattad på ett visst sätt, men det är mitt mål. Om jag lever så kommer iaf människor se lite mer av det som är sant för mig.

Älvan
5/6/14, 4:31 PM
#10

I den första meningen kan man direkt se att den inte är ett sant påstående. 1. Den andra TROR att jag är på ett sätt (jag är inte på det sättet. Ingen känner hela mig) 2. Jag TROR att jag vet vad den andra TROR (jag kan inte veta vad den andra tror om mig) Det är inte bra att bygga sin självbild på vad man TROR andra ser hos sig själv. Sen försöker man leva upp till dessa gissningar. Då kan man hamna långt bort från sitt sanna jag. Det är nog tyvärr så att vi var och en till viss del lever efter påståendet i trådstart. Det är inte bra. Det är nog vad påståendet vill uppmärksamma oss på tänker jag. Gud vet vem jag är. Jag försöker hela tiden lära känna mig själv och Gud bättre. Det är det livet går ut på. Att anden vill expandera och uppleva sig själv. Vi reflekterar oss givetsvis i varann, men man ska komma ihåg att spegeln är som speglarna i lustiga huset. Speglingarna är inte hela sanningen om mig.

Otroulig
5/6/14, 7:45 PM
#11

Älvan du är ju inne på det jag är, att jag inte ens själv kommer ihåg vem  jag ÄR, du säger att Gud vet och ja, ok då, låt oss kalla det det.  Men jag måste ju erkänna att jag tror ju en massa om människor, de tror en massa om mig, JAG tror en massa om mig!

Jag har ju hamnat i flera situationer där jag blivit upphöjd till skyarna, t.om att det har känts att "dom stackarna, dom sätter upp mig på en piedestal", men jösses vilka fina sidor jag plockade fram och vilken energi jag fick! Jag speglade ju faktiskt vad dom trodde att jag var!

Så visst Szirius, i ditt tänk om vi lever så och höjer varandra, vilken fantastisk utveckling! Snacka om expansion!!

Tack! har faktiskt inte tänkt den tanken förut på DET sättet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/6/14, 8:34 PM
#12

När allt kommer till kritan är vi en del av allt som är, med andra ord vi är allt som är. I am that, I am.

Älvan
5/6/14, 11:26 PM
#13

#11 Otroulig Tråkigt nog lever många upp till de negativa speglingarna också. :( Fråga mig som blev psykiskt misshandlad i många år. Inom mig visste jag ändå att jag inte var den speglingen utan insåg att jag var en projektionsvägg mot min misshandlare. Allt han sa jag var är han själv. Därför menar jag att speglingar inte är verkliga. Speglingen är förvriden till ett monster ibland. Ibland endast en smutsig spegel. I bland en spegel där man är vackrare. Vi är de vi är. För att vi är de vi är. Jag är den jag är.

Annons:
[::Vera::]
5/7/14, 12:13 AM
#14

Inlägget väcker många känslor i mig som vanligt, Älvan. Behöver inte beskriva hur jag känner när jag läser det. Raderat. Vi är de vi är… Inte speglingarna… Och dessutom så har du snygga rosa skor till mycket bra pris.

Upp till toppen
Annons: