Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1582 ggr
ollivoll
5/5/14, 7:54 PM

Är den jag är:)

Hade bokat in en chakramassage idag men istället blev det något helt annat. Kvinnan jag har gått hos några gånger tyckte att vi skulle göra en variant på beröring och healing istället, efter att hon hört min lilla historia om ryggont, tandlöshet, skulder från alla håll som jag lyckats manifestera istället för pengar in på mitt konto, you name it. Låter jättebra säger jag och hon lämnar mig en stund för att klä av mig paltorna. Självklart märker jag att jag inte rakat benen sen nån vecka tillbaka så nu var benen fulla med härligt vassa strån överallt. "Varför Olivia, varför rakar du aldrig benen till såna här tillfällen? Varenda gång, samma sak! Varför tänker du aldrig på såna här detaljer för! Jag klev upp och la mig på bänken och så fort hon närmade sig mina ben, flög tanken upp igen: varför Olivia? Varje gång, samma sak? Varför förbereder du dig aldrig för såna detaljer? Helt plötsligt kom ett svar: För att du är den du är:) Ha , jag ÄR den jag är:)) helt självklart! Jag går med oborstat hår i flera dagar, för att jag är den jag är:) Jag har hål i strumpan dagar då man måste ta av sig skorna, för jag är den jag är. Jag är småklumpig på jobbet, för jag är den jag är:) Ibland tar jag för hastiga beslut, för jag är den jag är:) Jag älskar att peta mig i näsan när jag sitter i bilkö, och märker försent vad fan jag håller på med, för jag är den jag är:)) Aldrig mer ska jag skämmas, allt jag behöver svara är: Jag ÄR den jag är!! Så då måste jag göra denna tråd till er alla: vad gör er till den ni är:))

Annons:
Otroulig
5/5/14, 8:11 PM
#1

Det är super bra att acceptera och omfamna alla delar av sig själv 🥳Samtidigt …jag funderar lite …om det är nåt jag skulle vilja ändra på, då kanske det är bättre att säga att så här är jag NU. 

Nu säger jag inte att dina små charmiga egenheter är nåt att ändra på, inte alls, jag skulle gärna behålla dom och har en del av dom själv :)

Men …

Jag gillar inte resa just nu. Jag gillar att sitta under korkeken och lyssna på blommorna.

Jag erkänner mina fel och t.om tar på mig fel som eventuellt kanske är  mina…nästan bara för att slippa känna skuld OCH kanske framför allt, att någon annan slipper skuld.

Jag kan glatt plocka upp mat från golvet och stoppa i mig.

Jag är lite lat just nu. 

Om jag kunde skulle jag gå i mina bygg byxor hela dagarna (ni vet med knäskydd, fickor och hällor) men känner att klädkoden på jobbet kanske inte stämmer med det.

Kommer inte på så roliga saker - får återkomma i ärendet 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
5/5/14, 8:46 PM
#2

Min i den jag är, är nog min avsaknad av finjusteringar, alltså, om jag har varit en " fin dam" i mitt förra liv så förstår jag att jag inte ville bli det i mitt nuvarande liv:) Är för mycke pojkflicka för det:) Själv lever jag i princip i mina hantverkarbyxor:) jag jobbar inom måleri/bygg. Tycker absolut du ska traska till jobbet en dag med dom på, Otroulig;)

Otroulig
5/5/14, 8:53 PM
#3

Haha, då bryter jag helt mot dresskoden! Jag är oxå lite pojkflicka. "Händerna i jorden, kräla runt och bli skitig" kind of girl;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
5/5/14, 8:56 PM
#4

Just det, måste också tillägga innan alla tror att jag är en riktig snusk, att när jag av 3 gånger av 10 kommer på att: just det glöm inte att raka benen. Så gör jag ju såklart det, rakar benen, och känner mig jätteduktig för att jag kom på att inte glömma det. Och likadant med resterande dylik:)

ollivoll
5/5/14, 8:58 PM
#5

Otroulig' Erkänn häftigt:)) skönt att vara fri från nått fack ( pojkigt eller flickigt) utan vara både och:)

szirius
5/5/14, 9:05 PM
#6

# 0 Härligt inlägg 🤗- jag ska komma ihåg detta om jag får för mig att skämmas över något som faktiskt bara är den jag är😛

#4  men…Varför skulle det vara snusk att inte raka benen🤔? Om du nu väljer att raka dig, så gör det för din egen skull, ingen annans😉  Jag skulle iaf inte få för mig att tycka att nån som har hår på ben under armar etc -dvs där det växer hår 😃 -skulle vara snuskiga!

Annons:
Minney
5/5/14, 9:28 PM
#7

Det här gilla jag, både jag är den jag är och så här är jag nu, särskilt när jag en liten tid känt mig lat, ofokuserad, nojig OCH därpå självanklagande. Så nu tänker jag istället sån här är jag nu. Och om andra små egenheter som jag inte mår dåligt av, utan som just är egenheter, ska jag tänka ännu mer: jag är den jag är.

gardit
5/5/14, 10:13 PM
#8

Jag är den jag är - är en underbar affirmation✨

Jag bestämde mig för att jag duger som jag är för flera år sedan - slutade med smink totalt, från att ha haft "sminkpartyn" och lärt ut tips till andra. Rakar mig absolut inte mer än vad som behövs, till makens besvikelse😉 Klär mig i det som är bekvämt, inom ramen för rådande klädkod = anständigt!

JAG MÅR SÅ BRA ❤️

Vad andra tänker om mig är deras problem (borde vara) för jag har bestämt mig för att jag duger som jag är🌈

Visst behöver man en påminnelse då och då - så TACK Ollivoll för påminnelsen om denna underbara affirmation

[Kathja]1
5/5/14, 10:25 PM
#9

Nice girls! Det är ju detta som är så underbart, vi är de vi är som vi är det och ingen gör det bättre än vi! ♡

ollivoll
5/6/14, 10:01 AM
#10

Gardit, härligt:)) Det är så skön känsla när man ser sina små egenskaper som något som bara är:) Sen att man gör förändringar i sitt liv när man inser att man har försökt leva upp till hur andra har uppfattat en, är för mig något helt annat. Att vakna upp och tänka,nej så som andra uppfattar mig är inte jag. Nu bryter jag detta mönster:) Men dom söta egenheterna som man har kommer alltid att vara en del av dig/mig/oss och det är helt ok, för det drabbar ju ingen annan på ett dåligt vis:)

ollivoll
5/6/14, 10:20 AM
#11

Kathja, kan inget annat än att hålla med:))

Upp till toppen
Annons: